برگزیده های پرشین تولز

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
طرز تهیه کتلت شکم پر
kotlet-shekam-por-min.jpg

دستور پخت کتلت شکم پر ساده و خوشمزه در منزل
کتلت شکم پر نوعی کتلت خوشمزه و مجلسی می باشد و طعم و مزه متفاوت تری نسبت به کتلت های دیگر دارد. اگر شما هم مثل من علاقه مند هستید طعم و مزه غذاهای متنوع را امتحان کنید، پیشنهاد می کنم برای یکبار هم که شده طعم و مزه کتلت شکم پر با گوشت را امتحان کنید. مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد.

به هر حال اگر با طرز تهیه کتلت شکم پر آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی در خانه بارونک، مواد لازم و دستور تهیه کتلت شکم پر را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی به راحتی در منزل این کتلت شکم پر با گوشت را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم کتلت شکم پر
گوشت ۱۵۰۰ گرم
پیاز ۳ عدد
لپه ۱ استکان
گشنیز یک دوم استکان
نعنا یک دوم استکان
ماست چکیده ۱ لیوان
تخم مرغ ۱ عدد
پودر سیر ۱ قاشق چای خوری
ادویه گرام ماسالا به مقدار لازم
زنجبیل ۱ قاشق چای خوری
فلفل سبز ۳ عدد
زیره سیاه ۱ قاشق چای خوری
مراحل تهیه و پخت کتلت شکم پر
1. برای شروع، ابتدا گوشت را به تكه‌ های درشت خرد می کنیم. سپس دریک تابه مقداری روغن می ریزیم و پیاز خرد شده را به همراه گوشت تفت می دهیم.

2. بعد از اینکه گوشت را تفت دادیم، سیر، نعنا، گشنیز، زیره، فلفل سبز، دارچین، زردچوبه، زنجفیل و لپه را هم به گوشت اضافه می کنیم و مقداری آب جوش می ریزیم تا گوشت با حرارت ملایم پخته شود.

3. وقتی گوشت و لپه كاملاً پخت و آبش کشیده شد، بعد از خنک شدن، مقداری پیاز داغ به آن اضافه می کنیم و مواد را دوبار چرخ می کنیم. سپس یك عدد تخم‌ مرغ و مقداری نمك به آن اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

4. برای داخل كتلت، ماست آب گرفته را با مقداری گشنیز، نعنا، فلفل سبز و پیاز خیلی ریز خرد شده، نمک و فلفل سیاه مخلوط می کنیم.

5. در انتها برای آماده کردن کتلت ها، مقداری از مواد گوشتی را در دست برمی داریم و وسط آن را گود می کنیم. سپس از موادی که قبلا برای داخل کتلت آماده کرده ایم، به اندازه یك قاشق وسط كتلت می گذاریم و وسط آن را می بندیم و کتلت را گرد می کنیم.

6. حالا کتلت های آماده شده را در تابه با روغن داغ شده سرخ می کنیم. وقتی یک طرف کتلت ها سرخ شد، آنها را برمی گردانیم تا طرف دیگر هم سرخ شود.

7. وقتی کتلت ها به طور کامل سرخ شد، آنها را در ظرف می چینیم و با خیار شور، گوجه و سس کچاب یا هر سس دلخواه دیگر سرو می کنیم.

نکات پخت کتلت شکم پر
برای پخت راحت، لپه را حتما از كمی قبل خیس كنید و یا اینکه 2بار آن را بجوشانید و آبش را خالی كنید و بعد بپزید. در صورت تمایل به ماست مقداری زرشک سرخ كرده و مغز گردو هم اضافه کنید.
 
بالا