برگزیده های پرشین تولز

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
طرز تهیه کوفته مرغ سرخ شده
kofte-morgh-sorkh-shode-min.jpg

دستور پخت کوفته مرغ سرخ شده مرحله به مرحله
کوفته مرغ سرخ شده از غذاهای خوشمزه و پرطرفداری است که به راحتی می توان در منزل درست کرد. همانطور که می دانید کوفته یک غذای سنتی است و کوفته تبریزی از کوفته های معروف است که با گوشت و لپه و برنج درست می شود.

کوفته مرغ سرخ شده که از سینه مرغ چرخ کرده درست می شود، یک کوفته متفاوت و لذیذ است که سریع تر از کوفته های دیگر آماده می شود. کوفته مرغ را می توانید با مواد مختلفی درست کنید.از جمله کوفته مرغ سرخ شده، کوفته مرغ و لپه و کوفته مرغ و پنیر.

به هر حال اگر با طرز تهیه کوفته مرغ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی ایرانی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه کوفته مرغ را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی این کوفته مرغ سرخ شده خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله در منزل درست کنید.

مواد لازم تهیه کوفته مرغ 4 تا 5 نفر
سینه مرغ چرخ شده نیم کیلو
تخم مرغ 1 عدد
پیاز 1 عدد
سیر 2 حبه
جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری
آرد سوخاری 3 قاشق غذاخوری
آویشن 1 قاشق مرباخوری
زیره 1 قاشق چای خوری
زردچوبه 1 قاشق چای خوری
جوش شیرین 1 قاشق چای خوری
روغن مایع به میزان لازم
نمک به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت کوفته مرغ سرخ شده
1. برای پختن کوفته مرغ، ابتدا پیاز، سیر و جعفری را داخل غذاساز خیلی ریز خرد می کنیم و در یک ظرف مناسب می ریزیم. سپس سینه مرغ چرخ کرده را هم اضافه می کنیم و خوب ورز می دهیم.

2. بعد از ورز دادن مرغ و پیاز، تخم مرغ، نمک، زردچوبه، آویشن، زیره و جوش شیرین را هم به مواد اضافه می کنیم و 3 قاشق هم روغن مایع می ریزیم و دوباره همه مواد را به خوبی باهم ورز می دهیم تا کاملا یکدست مخلوط شود.

3. در ادامه برای اینکه کوفته سفت شود و وا نرود، مقداری آرد سوخاری به مواد کوفته اضافه می کنیم و خوب ورز می دهیم. اگر کوفته خیلی نرم بود، آرد سوخاری بیشتری اضافه می کنیم.

4. در انتها مواد آماده شده را به مدت یکی دو ساعت داخل یخچال می گذاریم تا خوب استراحت کند. بعد ار دو ساعت از یخچال در می آوریم و مواد را به شکل کوفته های گرد درست می کنیم.

5. حالا برای پخت کوفته ها، در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و بعد از داغ شدن، کوفته های آماده شده را در تابه سرخ می کنیم. کوفته ها را زود زود جابه جا می کنیم تا همه جای آنها سرخ شود.

6. بعد از سرخ شدن همه کوفته ها، آنها را در ظرف می کشیم و با سبزی های معطر و پیاز داغ تزیین می کنیم و به صورت گرم سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کوفته مرغ خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت کوفته مرغ
توجه داشته باشید کوفته هایی که با سینه مرغ درست می شوند، چون بدون چربی هستند، قبل از اینکه کوفته ها را شکل بدهید، دستتان را چرب کنید و کوفته ها را شکل بدید.

برای مواد کوفته مرغ، به جای جوش شیرین میتوانید بکینگ پودر بریزید یا کلا حذف کنید.
 
بالا