منم با دوتا از دوستان داریم حرف میزنیم شاید یه چیزی بنویسیم (رو دیوار البته). مثلا "از وقتی رفتی مغزم فقط داره نوار خالی پر میکنه"
(شوخی)
الان استارتر بنده خدا میگه اومدیم یه سوال بکنیم و بریم حالا کل پی تی از فردا یکی یه دونه ترب و شلغم و پیاز و اینا میزنن
ترب روش کارش اینطوریه که برای یه سری محصولات که خودشون میدونن به صورت دستی یه صفحه مشترک درست میکنه و آپدیت سایت ها رو میاره تو اون صفحه. ولی اگه جنس مورد نظر بازدید خاصی نداشته باشه یا سایت های زیادی اونو نداشته باشن و فضای رقابتی نباشه برای هر سایتی که اون محصول رو بذاره یه صفحه اختصاصی درست میکنه و ...
نکته دیگه کارش اینه بعضی وقتها جنس ها تکراری هستن ولی به دلیل کم بودن تعداد فروشنده ها و همینطور مشابه نبودن اسم اون جنس دیگه نمیاد صفحه اختصاصی درست کنه و از این مسئله به نفع خودش استفاده میکنه. این کارش باعث میشه بتونه تو اون جنس با کیورد های بیشتری تو گوگل رقابت کنه. مثلا مک بوک و mac book
یه موردی هم که در مورد این دو سایت وجود داره که البته بیشتر برای ایمالز صادقه اینه که حدودا یکی دو سالی هست که با فروشگاه های گرون فروش و کله گنده مثل مقداد و دیجیکالا و لیون توافق کردن و قیمت فیک میزنن تو سایتشون. روش کارشون هم اینطوریه که مثلا لیون قیمت سی پی یو 8400 که به فرض باید ۱ میلیون باشه رو میزنه ۸۰۰ تومن بعد تا میری تو سایتش مینویسه ناموجود. حدودا فکر کنم ۱۲ ساعت براشون زمان میخره تا آپدیت بعدی و بعضی وقتها هم لحظه آخر دوباره همون قیمت رو میزنن تا قیمتشون تو ایمالز تغییر نکنه. اینجوری کاربری که به دنبال کمترین قیمت اون جنس هست گول میخوره و وارد سایتی میشه که اون کالا رو نداره و خب اصولا مشتری های خرید اینترنتی موندگاری بیشتری تو سایت ها دارن و از مقایسه قیمت ها هم خوششون میاد. به همین راحتی یه سری کاربر هدفمند رو میفرستن تو سایت های موردنظر.