برگزیده های پرشین تولز

عضلات جلوبازویم دیگر رشد نمی کند، چه کنم؟

nikelhamsh

همکار نویسنده
همکار نویسنده [؟]
تاریخ عضویت
8 آگوست 2017
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
27
سن
29

یکی از مشکلاتی که تقریبا تمامی بدنسازان بعد از مدتی با آن دست و پنجه نرم میکنند توقف رشد عضلانی در بعضی از نواحی بدنشان می باشد. این مشکل برای برخی از عضله ها بیشتر رخ می دهد. عضلات جلو بازو یکی از این عضلات می باشد زیرا هم توجه به آن بیشتر است و هم بیش تمرینی در آن بیشتر رخ می دهد. در مواردی هم این اتفاق بخاطر توجه بیش از حد رخ می دهد. اما در هر صورت شما نمی تواند به سایز جلو بازوهایتان اضافه کنید.


rhy7_maxresdefault.jpg

یکی از تمرینات بسیار عالی برای افزایش سایز عضلات جلو بازو تمرین دادن فلکسور های مفصل آرنج می باشد. همیشه تمرین دادن عضلات ساعد و تمرین با میله های زاویه دار می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. ممکن است تمرین دادن عضلات ساعد برای رشد عضلات جلو بازو برای شما غیر معقول به نظر بیاید ولی اگر اینکار را انجام دهید حتما نتیجه آن را مشاهده خواهید کرد. اما چطور این اتفاق می افتد؟

اگر نگاهی به کتاب های آناتومی عضلات بدن بیندازیم خواهیم دید که در دست ها عضلات فلکسور مفصل آرنج که به نام flexor crapi radials شناخته می شوند، وجود دارد. در نتیجه وقتی شما بتوانید به طور مستقیم عضلات ساعد خود را با تمرینات مقاومتی تحت فشار قرار دهید نه تنها باعث رشد آنها شده اید بلکه میتواند رشد عضلات را در ماهیچه های جلو بازو خود نیز مشاهده کنید. قهرمانان نابغه ای که در دهه 60 فعالیت می کردند مانند لری اسکات به خوبی به این نکته مشرف بودند و وزنه های سنگینی را برای تمرین دادن این نواحی به کار می گرفتند.

اما تمرین دادن عضلات ساعد و حرکات زاویه دار برای عضلات جلو بازو مزیت های دیگری نیز دارد. شما با انجام این حرکات فشار بیشتری به عضلات پشت وارد می کنید مانند انجام بارفیکس و یا روئینگ در جهات مختلف. وقتی که سنگین تر تمرین می کنید لود وزنه های شما افزایش پیدا خواهد کرد و این افزایش لود به معنی درگیر کردن بیشتر عضله و نهایتا هایپرتروفی و یا رشد ماهیچه هدف می باشد. مزیت دیگر این حرکت زیباتر به نظر رسیدن شکل کلی عضلات بازو و دست های شما می باشد.شما میتوانید با تمرین دادن این عضلات به صورت مستقیم و سخت در عرض 12 هفته 1 اینچ به سایز ساعد های خود بیفزائید. اینکار نه تنها سایز عضلات جلو بازوی شما را افزایش می دهد بلکه باعث پر تر شدن ساختار کلی دست های شما نیز خواهد شد.

 
بالا