• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

فرق ++c با ++vc

amir.abbas

Registered User
تاریخ عضویت
2 اکتبر 2011
نوشته‌ها
74
لایک‌ها
1
فرق ++c با ++vc چیه؟اصلا فرقی دارند؟

من تازه شروع به یادگیری کردم، به نظرتون برای کامپایل و اجرا از چه نرم افزاری استفاده کنم؟
 

Unforgiv3N

کاربر فعال سخت افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 اکتبر 2004
نوشته‌ها
2,493
لایک‌ها
627
سن
38
محل سکونت
Zombieland
Visual مال Microsoft هست و C++ از شرکت Borland بوده که الان یه شرکته دیگه خریدت اش .. به نظر من با Microsoft C# 2010 کار کنید .. C++ هم باز 2010 بعضیها نسخه قدیمی پیشنهاد میدن ، کما اینکه در بعضی دانشگاه‌ها هنوز Borland C++ تحت DOS تدریس میشه که هیچ کاربردی در زندگی امروز نداره ..
 

ghazal-m

Registered User
تاریخ عضویت
22 دسامبر 2009
نوشته‌ها
186
لایک‌ها
42
پاسختان کاملا اشتباه است
C++ یک زبان برنامه نویسی است درواقع همان زبان C هست با قابلیتهای شی گرایی
visual C++ و Borland C++ اینها IDE هستند و در وافع محیطهایی جهت نوشتن و دیباگ و کمپایل برنامه های نوشته شده تحت C++
در هر دو محیط شما می توانید به زبان Native یا همان C++ خالص برنامه نویسی کنید هم می تونید از Framework های آنها استفاده کنید که برنامه نویسی رو خیلی راحت تر میکنه در Visual ++ C می تونید از MFC و .net استفاده کنید در Borland می تونید از VCL استفاده کنید این کتابخانه ها مختص برنامه ها هستند
 

3POWER

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 دسامبر 2006
نوشته‌ها
2,756
لایک‌ها
543
پاسختان کاملا اشتباه است
C++ یک زبان برنامه نویسی است درواقع همان زبان C هست با قابلیتهای شی گرایی
visual C++ و Borland C++ اینها IDE هستند و در وافع محیطهایی جهت نوشتن و دیباگ و کمپایل برنامه های نوشته شده تحت C++
در هر دو محیط شما می توانید به زبان Native یا همان C++ خالص برنامه نویسی کنید هم می تونید از Framework های آنها استفاده کنید که برنامه نویسی رو خیلی راحت تر میکنه در Visual ++ C می تونید از MFC و .net استفاده کنید در Borland می تونید از VCL استفاده کنید این کتابخانه ها مختص برنامه ها هستند

تایید میشه
 

Unforgiv3N

کاربر فعال سخت افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 اکتبر 2004
نوشته‌ها
2,493
لایک‌ها
627
سن
38
محل سکونت
Zombieland
پاسختان کاملا اشتباه است
C++ یک زبان برنامه نویسی است درواقع همان زبان C هست با قابلیتهای شی گرایی
visual C++ و Borland C++ اینها IDE هستند و در وافع محیطهایی جهت نوشتن و دیباگ و کمپایل برنامه های نوشته شده تحت C++
در هر دو محیط شما می توانید به زبان Native یا همان C++ خالص برنامه نویسی کنید هم می تونید از Framework های آنها استفاده کنید که برنامه نویسی رو خیلی راحت تر میکنه در Visual ++ C می تونید از MFC و .net استفاده کنید در Borland می تونید از VCL استفاده کنید این کتابخانه ها مختص برنامه ها هستند

پاسخ من کاملا اشتباه نیست .. من جواب کلی دادم که Visual محصول ماکروسافت هست ولی IDE های دیگه C PlusPlus های دیگه مثلا از شرکت Borland هست یا Dev-C PlusPlus و ...

از شروع نسخه 32 بیت Microsoft C PlusPlus اسم اش به Visual C PlusPlus تغییر پیدا کرده .. ولی در مورد جواب شما، با Visual Cplusplus 6 میشه DotNet کار کرد ؟
 

master.

Registered User
تاریخ عضویت
19 آپریل 2006
نوشته‌ها
243
لایک‌ها
15
سن
37
محل سکونت
Somwhere Nearby,Who cares...
پاسخ من کاملا اشتباه نیست .. من جواب کلی دادم که Visual محصول ماکروسافت هست ولی IDE های دیگه C PlusPlus های دیگه مثلا از شرکت Borland هست یا Dev-C PlusPlus و ...

از شروع نسخه 32 بیت Microsoft C PlusPlus اسم اش به Visual C PlusPlus تغییر پیدا کرده .. ولی در مورد جواب شما، با Visual Cplusplus 6 میشه DotNet کار کرد ؟

نه حق با ghazal-m هست و شما درست نگفتید .
سی ++ یک زبان هست که یک سری استاندارها رو از زمان شکل گرفتنش پشت سر گذاشته . یک سری کامپایلر هم براش ساخته شد که بعدها بعضی از این کامپایلها به همراه یک محیط توسعه کامل ارائه شدن .
زمانی که سیستم ها هنوز 16 بیتی بودن مثل داس و امثالهم ما Borlan Turbo C رو داشتیم . یک محیط توسعه 16 بیتی که از کامپایلر 16 بیتی توربو سی استفاده میکرد . و بعد از سال 2000 فاتحه اش خونده شده .
شرکت مایکروسافت هم بعدها یه محیط توسعه داد بنام Microsoft Visual Studio که شامل ابزراهای توسعه برای چند زبان مختلف بود . یکیش سی ++ بود . مبحث ویژوال که اومد - نظرشخصی بنده- اشاره به وجود dotnet داشت .
چون در ویژوال استودیو شما میتونی visual C++.net کار کنی ( که فرمی هست و بند و بساطی مثل چیزی که در محیط توسعه سی شارپ میبینی ) و یک سری بخشهای دیگه مثل MFC که باید مثل سابق کد بزنی و بعد کامپایل کنی ببینی خروجیت چی هست .
هموطنور که خودتون گفتید در Visual C++ دیگه خبری از پشتیبانی از کدهای 16 بیتی نیست . نه تنها در visual C++ بلکه در تمامی کامپایلرهای جدید ( بعد از سال 2000 ) پشتیبانی از داس وجود نداره .
شرکت برلند هم برای پشتیبانی از استاندارهای جدید کامپایلر سی ++ جدیدش رو به همراه یک محیط توسعه جدید ارائه میکنه ( اسم جالبی هم داره که من الان خاطرم نیست ) . شرکت برلند و شرکت مایکروسافت جفتشون کامپایلرهای زبان سی خودشون رو هم برای استفاده تحت شرایط خاصی قرار دادن ( باید با استفاده از کامند پرامپت استفاده بشن )
محیطهای توسعه دیگه مثل DevC++ یا CodeBlocks هم از کامپایلرهای متن باز مثل gcc یا پورتهای ویندوزی اون cwing یا Mingw استفاده میکنن .
 

nethanzo

Registered User
تاریخ عضویت
4 آگوست 2011
نوشته‌ها
372
لایک‌ها
123
سن
41
محل سکونت
اروميه
همه دوستان نکات مهمی رو فرمودن، ولی یک نکته اصلی باقی موند. زمانی که کامپیوترها سیستم عامل های CLI داشتن (Command Line Interface) یعنی محیط متنی بود، IDEهای مختلفی توی همین محیط متنی ارائه شد برای کامپایلر C++، که البته دارای گرافیک توی محیط متنی بود. اون موقع برای مثال اگه من میخواستم برنامه ای بنویسم که محیط گرافیکی داشته باشه، یا باید با دسترسی مستقیم به کارت گرافیک و استفاده از کدهای اسکی محیط گرافیکی متنی درست میکردم (مثل پنجره، منو و ...) یا اینکه از کتابخانه های آماده استفاده میکردم. با معرفی سیستم عامل ویندوز که محیط گرافیکی داشت، مایکروسافت ناچار برنامه نویسی رو به این محیط انتقال داد. کلمه ویژوال (از ریشه Visit به معنای بصری و دیداری) برای این استفاده شد که برنامه نویس میتونه براحتی از عناصر گرافیک آماده توی برنامه خودش استفاده کنه که استاد ارجمند master. هم به این موضوع اشاره فرمودن که در قالب فرم ها و منوها و دکمه ها و ... بود.
این از قضیه ویژوال که فلسفه ای بسیار ساده تر از کلماتی مثل دات نت و ام.اف.سی و ... داره.
ولی در مورد پشتیبانی از داس، دوستان دقیقاً صحیح فرمودن و همونطور که داس قدیمی جاشو به کنسول (cmd) جدید داده، حتی تو محیط ویژوال هم میتونیم برنامه های کنسول بنویسیم. مثلا، شما بخواید یک بازی رو با C++ بنویسید، دیگه نیازی به فرم ها و بقیه موارد نخواهید داشت، پست ترجیحاً برنامه رو کنسولی شروع میکنید و موتور بازی رو می نویسید و صدا و تصویر و ... رو باید با دسترسی به HAL از طریق مثلاً DirectX تو ویندوز انجام بدید که بحث جداگانه ای داره که نه در حد سواد بنده است و نه در حد حوصله تاپیک.
 
بالا