سلام
والا از نظر من این سایت شما کامله فقط یه نکات کوچیک هست به نظرم به کاملتر شدن سایت کمک میکنه
سلام
ممنون که تو تاپیک شرکت کردید.
به نظرم کاربران باید رتبه بندی بشن مثلا کاربرانی که 20 تا معامله موفق داشتن تگ فروشنده معتبر بگیرن
یا مثلا طبق فیدبک هایی که خریدار ها به اون شخص میدن فروشنده ها رو رتبه بندی کنید ، معتبر > نیمه معتبر > کم اعتبار
بر اساس معامله اگر باشه ممکنه در معامله ها مشکلاتی هم بوده باشه اینطوری اگر بر اساس تعداد معامله باشه ممکنه یک کاربری معامله های درستی نداشته باشه و حق دیگران ضایع بشه
در قسمت کالاها و مشاهده مزایده ها اطلاعات کاربر نمایش داده میشه که کاربران معتبر بر اساس همه موارد مثل تایید صلاحیت آدرس و شماره و کارت ملی و سوابق معاملات و ... برچسب میگیرن مثل این مورد :
اون طرحی که واسه جلوگیری از کلاه برداری قصد دارید پیاده کنید به نظرم کافی نیست چون هم ip و هم شماره همراه رو راحت میشه عوض کرد
به نظرم افرادی که کلاه بردار تشخیص داده میشن رو توی یه لیست مثلا لیست کلاهبردار ها قرار بدید و اسم و فامیل و آدرس و شماره حساب و... توی معرض عموم قرار بدید
این طوری اگه اون فرد خواست با یه نام کاربری و یه شماره دیگه عضو بشه کاربرا قبل از معامله با دیدن اسم فرد یا شماره حساب یا آدرس اون کلاهبردار توی اون لیست راحت میتونن از اتفاقات بعدی پیشگیری کنن
این هم مورد خوبیه ممنون از پیشنهادتون ، امروز به سایت اضافه میکنم به 3 قسمت تبدیل میکنم که لیست کاربران معتبر 2 کاربران معمولی و کاربران کلاه بردار که البته کلاه بردار اسم خوبی شاید نباشه یه اسم دیگه ای بزاریم
شما مگه اختیار قانونی دارید که به راحتی بتونید سوابق هر کسی رو خواستید استعلام کنید ؟ اگه داشته باشید هم فکر کنم خیلی وقت گیر باشه این طور نیست ؟؟
بله درخواستی از طرف خود کاربر ارسال میشه و میتونیم ظرف مدت 48 ساعت استعلام سوابق مالی گذشته کاربر رو بگیریم در حد اینکه چک برگشتی داشته یا فعالیت تجاری خوب و بد و موفق و .... بوده یا نه
یه موضوع مجهولم من توی این سیستم شما دیدم این بود که اگه ما بخوایم اول کالا رو واسه شما ارسال کنیم و بعد شما واسه خریدار ، این وسط باید دو تا هزینه پست متقبل شد ، حالا این وسط این دو تا هزینه پست رو خریدار میده ؟؟؟ فروشنده میده ؟؟ شما میدید؟ جریان چیه ؟
ببینید توی معاملات سایت های مشابهی که دیدیم و تحقیقی که انجام دادیم تو همین پرشین اسکریپت هم موارد زیادی اتفاق افتاده ، این بوده که وقتی کالارو ارسال کرده برای خریدار مشکلاتی به وجود اومده و خریدار حالا کالارو پس فرستاده یا مشکلات دیگه
خب کاربرانی که فروشنده هستن مطمعنا دادن هزینه پست اضافه که حدود 3 یا 4 هزار تومن هست رو قبول میکنن تا اینکه کالارو بفرستن و هزینه های بعدی بیشتری براشون پیش بیاد
که این امکان به صورت اجباری نیست فروشنده میتونه کالارو بفرسته و همینطوری هم سایت مطمعن هست چون خریدار متن فروش کالارو که توسط فروشنده نوشته شدرو میخونه مثلا اگر فروشنده یک گوشیرو برای فروش بزاره و عکس های اونو بزاره که گوشی قبلا باز نشده ولی خریدار بگه باز شده این به هیچ عنوان مورد قبول نیست چون در تصاویر همه چی مشخص بوده و مبلغ کالا به حساب فروشندهع میره
حالا اگر برعکس این موضوع هم باشه کالا پس فرستاده میشه و هزینه خسارت برای خریدار رو فروشنده باید پرداخت کنه
در سایت برای هر 2 گروه یعنی هم خریدار و هم فروشنده امنیت معاملات به صورت کامل پیش بینی شده تا از به وجود اومدن مشکلات جلوگیری بشه
اینم واسم سوال بود اگه کارشناس های شما نتونستن به درستی یه کالا رو تست کنن و اون کالا بعد از رسیدن به دست خریدار مشکل داشت اونوقت شما خسارت میدید ؟
بر اساس توضیحاتی که خریدار در متن فروش کالا داده ما کالارو تست میکنیم و هیچ مشکلی هم نداره و مشکلاتی که به غیر از متن توضیحات کالا باشه به عهده خود فروشنده هست
برای همین فروشندگان باید به صورت کامل تمام جزئیات کالارو بنویسن حتی کوچیکترین خش روی محصول و ... رو باید در توضیحات بنویسن در غیر این صورت مشکلات بعدی به عهده خودشون هست
مثلا فرض کنید یک گوشی آیفون 5s رو برای فروش قرار میدن و ذکر نمیکنن که روی بدنه خش وجود داره حتی به اندازه نوک سوزن !! بعد خریدار میگه که خش داره و نمیتونه کالارو بگیره و پس میفرسته اینجا حق با خریدار هست
حالا در سایت قسمت مکالمه و پیام خصوصی گذاشته شده که خریدار و فروشنده میتونن به صورت کامل قبل از معامله با همدیگه صحبت کنن و حتی میتونن شماره همدیگرو داشته باشن و همه معاملات با توافق صورت بگیره ولی فقط پرداخت از طریق سایت باشه تا امنیت معامله حفظ بشه
بازم ممنونم که شرکت کردید و پیشنهاد دادید و 100% اون پیشنهادتون رو به سایت اضافه میکنم
اگر باز هم پیشنهادی دارید با کمال میل میتونیم بشنویم و اعمال کنیم روی سایت
ممنون