درمورد نقد کردن درآمد از آمازون تحقیق کندوستان با خارجی ها میتونیم کار کنیم یا نه؟
کسی تجربه کار با سیستم های خارجی رو داره؟
به غیر از امازون سایتهای دیگه ای هم هستند هرچند امازون ظاهرا پورسانتها رو کم کرده ولی خب ریت فروش خوبی داره یعنی بازدید کننده برحسب ورود و بازدید از امازون اطمینانی که به امازون داره و تنوع محصول زیادی داره خرید خوبی رو انجام میده اما همانطور که شما هم فرمودی مشکل درامد زایی داریم در کنارش مشکل بزرگتر ساخت اکانت برای ما ایرانی ها است.درمورد نقد کردن درآمد از آمازون تحقیق کن
این مرحله رو بتونی درست کنی بقیه کار درست میشه
مهم اینه که بعد از کار با آمازون ، دیگه با سایت های دزد ایرانی کار نمیکنیمامازون ظاهرا پورسانتها رو کم کرده
امازون به نظرم بصورت گیفت کارت هم پرداخت داره.مهم اینه که بعد از کار با آمازون ، دیگه با سایت های دزد ایرانی کار نمیکنیم
من شنیدم آمازون چک پول میده بجای پرداخت نقدی
اگه میشد یه جا رو پیدا کنیم که قوانینش سخت نباشه و به وب مانی و... بپردازه اصلا نیاز به واسط برای نقد کردن درآمد هم نخواهد بود
قوانین خیلی مهمه ، همین دیجی کالا میگه با بقیه کار کنید درآمد مسدود میشه یعنی فقط باید داخل سایت لینک دیجی باشه انگار اون ادمین سایته
ثبات هم خیلی مهمه باید ببینیم قوانین چند بار عوض شده؟ مثلا همین دیجی کالا صد بار تا حالا قانون عوض کرده با اینکه یکی دو سال بیشتر نیست اومده همه ازش متنفرن
باسلام و دیجی کالا کامل ترینشنسیستم همکاری در فروش لوازم التحریر سراغ دارید؟
بنر و این چیزا نداره ف فقط یک لینک معرفی کاربر جدید داره، اصلا بازاریابی برای محصولات نداره، انجام میدم که برای خدمات هست لینک جدا برای کاره ها دارهکسی با سلام کار کرده؟ نحوه پرداختش چطوریه بنر داره داخل سایت بزاریم؟
باسلام اصلا همکاری در فروش نیستکسی با سلام کار کرده؟ نحوه پرداختش چطوریه بنر داره داخل سایت بزاریم؟
یعنی این همه عالم داد زدن دیجی کالا چیه اصلا نخوندی؟!باسلام و دیجی کالا کامل ترینشن
آیا فقط دیجی کالا بهترین گزینه برای همکاری در فروش است؟
همانطور که می دانید همکاری در فروش با دیجی کالا تقریبا دو سالی می شود که خیلی طرفدار پیدا کرده است و درآمدهای بسیار بالایی را می توان از طریق دیجی کالا در ماه کسب کرد. حتی خیلی از افراد را می شناسم که سایتی فقط با هدف همکاری در فروش با دیجی کالا راه اندازی کرده اند و به فکر همکاری با کسب و کارهای دیگر نیستند! البته این هم خوب است و هم بد که در ادامه بیشتر در موردش توضیح می دهم.
شاید در حال حاضر بهترین گزینه برای کسب درآمد از طریق همکاری در فروش، فروشگاه اینترنتی معروف دیجی کالا باشد، اما واقعا اینطور نیست! درسته که دیجی کالا خیلی معروف و مورد اعتماد است اما صرفا نمی تواند تنها گزینه برای شما باشد.
در این مقاله قصد دارم شما را با مزایا و معایب افیلیت مارکتینگ دیجی کالا آشنا کنم تا درک درستی از همکاری در فروش داشته باشید. تا مطمئن شوید فقط دیجی کالا بهترین گزینه برای شما نخواهد بود. پس از شما می خواهم که در این مقاله مهم همراه من باشید.
چرا دیجی کالا سیستم افیلیت مارکتینگ خود را راه اندازی کرد؟
شاید هیچوقت کسی فکرش را نمی کرد که دیجی کالا با این همه محبوبیت و معروفیت، مشتریان دائمی و وفاداری که دارد نیازی به این کارا داشته باشد! سیستم همکاری در فروش معمولا برای کسب و کارهایی که قصد دارند فروش شان بیشتر شود کارساز است نه برای دیجی کالا که خودش شماره 1 بازار است!
به نظرم دیجی کالا با این کار میخش را محکم تر کوبید و خیلی از کسب و کارهای ایرانی را برده خود کرده است. سایت های بزرگی مثل یکتانت، ترب، تخفیفان، جی اس ام و … برای دیجی کالا کار می کنند و پورسانشان را می گیرند. فرقش می دانید چیه؟ اینه که خود این برندهای معروف بدون اینکه دیجی کالا به آن ها پیشنهاد همکاری بدهد، مشتاقانه و به صورت رایگان برای دیجی کالا تبلیغ می کنند. درسته که پورسانت شان را از فروشنده محصولات دیجی کالا می گیرند ولی این کار برای دیجی کالا هیچ ریسکی ندارد و به طور کاملا رایگان در سایت های بزرگ دیده می شود.
همانطور که می دانید یکتانت یکی از بزرگترین شبکه های تبلیغات کلیکی در ایران است و تبلیغاتش تقریبا در 70 درصد از سایت های بزرگی ایرانی دیده می شود. به همین دلیل است که در خیلی از سایت ها تبلیغات دیجی کالا را در جایگاه های تبلیغاتی می بینیم. حالا این موضوع دو حالت دارد یا فردی به عنوان بازاریاب به یکتانت پول می دهد و میگه این تبلیغ دیجی کالا را برای من نمایش بده یا خوده یکتانت مستقیما با دیجی کالا همکاری در فروش می کنه! البته این فقط یک مثال بود تا جایی که من می دانم بین سایت های تبلیغات کلیکی سایت مدیااد مستقیما با دیجی کالا همکاری در فروش می کند. چون اکثر وقت ها نامش در لیست بازاریابان برتر دیجی کالا دیده می شود.
از طرفی خیلی از کسب و کارهای اینترنتی برای کسب درآمد بیشتر مجبور هستند با دیجی کالا همکاری در فروش کنند و همین موضوع باعث می شود به طرز عجیب و غریبی همه جا پیشنهاد های خرید از دیجی کالا را ببینیم.
قبل از این هم در سایت های ایرانی بنرهای دیجی کالا به چشم میخورد اما الان خیلی بیشتر از قبل شده است و با این کار مردم هم فکر می کنند تنها راهشان خرید از دیجی کالاست. در واقع مردم هم باورشان شده که فقط باید از دیجی کالا خرید کنند. البته واقعا هم از حق نگذریم دیجی کالا مورد اعتماد است. حداقل در خیلی از موارد.
البته بحث های دیگری هم مطرح است که باعث می شود دیجی کالا محبوب تر شود. مثلا دیجی کالا باعث شده تا کسب و کارهای زیادی حتی افرادی که اصلا کسب و کاری نداشته اند وارد چرخه درآمدزایی شوند و از این دید به نظرم یک امتیاز مثبت برای دیجی کالا محسوب می شود.
شاید این داستان ها برای ما خیلی هم مهم نباشد چون ما به دنبال کسب درآمد بیشتر هستیم. دیجی کالا غولی است که هر روز قوی تر و بزرگتر می شود. چه ما برایش تبلیغ کنیم چه نکنیم! یک سفره ای باز شده است و بهتر است ما هم از آن بهرمند شویم.
چرا دیجی کالا بهترین گزینه برای همکاری در فروش است؟
با این تفاسیر بهتره بریم سراغ مزیت های دیجی کالا در همکاری در فروش. واقعا چرا دیجی کالا را باید برای همکاری در فروش انتخاب کنیم؟ شاید تقریبا به جواب این سوال رسیده باشید اما در این قسمت قصد دارم مزیت هایی که سیستم افیلیت مارکتینگ دیجی کالا دارد را با هم بررسی کنیم. مزیت ها زیاد است. سعی می کنم چندتا از مهمترین هایش را عنوان کنم.
قابل اعتماد بودن در بین مردم
همانطور که همه ما می دانیم دیجی کالا نقش مهمی در ایجاد فرهنگ خرید اینترنتی داشته است. تا قبل از دیجی کالا مردم با ترس و لرز از اینترنت خرید می کردند. اما با وجود دیجی کالا با خیال آسوده خرید های خود را انجام می دهند. حتی دیگر فروشگاه های اینترنتی هم مدیون دیجی کالا هستند. چون اگر دیجی کالا نبود فروشگاه های اینترنتی هم قطعا فروش خوبی نداشتند.
به همین دلیل دیجی کالا بین مردم محبوب و قابل اعتماد است. اگر شما محصول فروشگاه X را که اصلا معروف نیست به مخاطب پیشنهاد دهید و در کنارش محصولی از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا را، به نظرتان کدام را انتخاب می کند؟ مسلما خرید از دیجی کالا را انتخاب می کند.
تنوع دسته بندی و محصولات زیاد
تنوع محصولات و دسته بندی در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا به قدری بالاست که در هر حوزه ای که قصد داشته باشید فعالیت کنید یا همین حالا در هر کسب و کاری مشغول باشید، می توانید با دیجی کالا همکاری در فروش داشته باشید.
دسته بندی محصولات در دیجی کالا
قبلا در مقاله “آیا نیچ مارکتینگ در همکاری در فروش واقعا مهم است؟” در مورد نیچ مارکتینگ صحبت کردم که پیشنهاد می کنم حتما آن مقاله را بخوانید. شما هر نیچی را انتخاب کنید می توانید با دیجی کالا همکاری در فروش داشته باشید. به عنوان مثال اگر سایتی در زمینه فشن، مد و پوشاک داشته باشید می توانید تمام محصولات موجود در دسته بندی پوشاک، کیف و کفش اکسسوری، عطر و ادکلن، ساعت و … را برای همکاری در فروش با دیجی کالا انتخاب کنید.
اگر سایتی در زمینه خودرو داشته باشید مثل سایت پدال می توانید قطعات مصرفی و لوازم یدکی خودرو و موتور را برای همکاری در فروش با دیجی کالا انتخاب کنید. و به همین ترتیب اگر در هر موضوعی بخواهید همکاری در فروش کنید، دیجی کالا محصولات مرتبط زیادی در آن زمینه دارد.
دریافت پورسانت های بالا
یکی از مزیت های افیلیت مارکتینگ دیجی کالا پورسانت بعضی از محصولاتش است که بالاست. شما با همکاری در فروش با دیجی کالا می توانید به درآمدهای بالایی در ماه برسید. البته میزان پورسانت محصولات در دسته بندی های مختلف متفاوت است. مثلا محصولاتی که در دسته بندی دیجیتال وجود دارند (مثل هارد اکسترنال) پورسانت خیلی پایینی دارند. اکثرا 1 درصد پورسانت دارند که اصلا زیاد نیست ولی فروش بسیار بالایی دارند.
از طرفی محصولاتی هم در دسته بندی های دیگر مثل ظروف آشپزخانه و سرویس های غذاخوری وجود دارند که پورسانت بالایی دارند.
به طور کلی همکاری در فروش با دیجی کالا سقف درآمدی ندارد. همین حالا سایت هایی هستند که بالای 300 میلیون در ماه فقط با همکاری در فروش با دیجی کالا در می آورند. سایت های متوسطی را می شناسم با ترافیک روزانه بین 2 الی 3 هزار بازدید ماهانه حدود 30 میلیون تومان از دیجی کالا درآمد کسب می کنند.
کسب درآمد بیشتر با افیلیت مارکتینگ دیجی کالا
یکی از مواردی که در همکاری در فروش با دیجی کالا وجود دارد این است که اگر هر مشتری از لینک شما وارد دیجی کالا شود و هر محصولی را به سبد خرید خود اضافه کند پورسانتش برای شما ثبت خواهد شد. در این شرایط مشتریان زیادی ممکن است سبدهای خرید خود را سنگین تر کنند و پورسانت بیشتری نصیب شما شود.
گاهی وقت ها به دلیل سیستم مارکتینگ دیجی کالا و همینطور تنوع بالای محصولات در دیجی کالا مشتریان به خریدهای بیشتر ترغیب می شوند و این دقیقا به نفع بازاریاب است.
در بسیاری از مواقع برای خود من پیش آمده برای خرید یک محصول خاص وارد دیجی کالا شده ام و چند محصول دیگر را هم به سبد خریدم اضافه کردم. مثلا آخرین باری که از دیجی کالا خرید کردم قصد داشتم کتاب زندانیان باور را سفارش دهم که در نهایت 4 کتاب دیگر هم به سبد خرید خودم اضافه کردم.
معایب سیستم افیلیت مارکتینگ دیجی کالا
خب تا اینجا از مزیت های همکاری در فروش با دیجی کالا صحبت کردیم حالا قصد دارم کمی در مورد معایب آن هم صحبت کنم. شاید مزیت های دیجی کالا برای همکاری در فروش زیاد باشد ولی چند عیب بزرگ هم دارد که در ادامه با هم بررسی می کنیم.
محدودیت برای پرداخت کمیسیون های هر محصول
اولین عیب افیلیت مارکتینگ دیجی کالا این است که حداکثر پرداختی کمیسیون به بازاریاب برای هر محصول 200 هزار تومان است. این یعنی مثلا اگر یک لپ تاپ 20 میلیونی فروختید که پورسانت آن یک میلیون تومان می شود فقط 200 هزار تومان به عنوان پورسانت برای شما در نظر گرفته می شود.
توجه داشته باشید این شرایط فقط برای هر محصول به صورت جداگانه است. یعنی اگر مثلا در یکی از سفارشات شما 5 محصول توسط مشتری سفارش داده شده باشد که پورسانت هر یک از محصولات بالای 200 هزار تومان است، پورسانت هریک برای شما محاسبه خواهد شد. مثلا چیزی حدود یک میلیون تومان می شود.
عدم تسویه به موقع با بازاریاب ها
یکی از مشکلاتی که بازاریاب های دیجی کالا دارند عدم تسویه به موقع است. با توجه به سیاست های کاری دیجی کالا تسویه بازاریاب ها از زمان درخواست تسویه خود چیزی حدود 2 ماه زمان می برد. مثلا اگر الان که مردادماه است درخواست تسویه بدهید مهرماه با شما تسویه می شود. البته در قراردادی که در پروفایل بازاریابی شما در دیجی کالا وجود دارد 45 روز نوشته است که اکثر مواقع همینطور است.
به نظرم برای بازاریاب خیلی مهمه که به موقع پورسانت هایش را دریافت کند و این بزرگترین عیب سیستم همکاری در فروش دیجی کالاست که مدت زمات تسویه ها را طولانی کرده است.
کثر 20 درصد از کل مبلغ پورسانت هنگام تسویه
یکی از مواردی که صدای خیلی از بازاریاب های دیجی کالا را در آورد کم کردن از کل مبلغ تسویه بود. مثلا اگر دو میلیون تومان پورسانت درخواستی شما برای تسویه باشد یک میلیون 700 هزار تومان به حساب شما واریز می شود. این مورد تقریبا شبیه به پول زور می ماند چون تا الان خبری از این قضیه نبود. بعد از چند ماه که پشتیبان های دیجی کالا به هیچکس جوابی در این خصوص نمی دادند قراردادی در پروفایل کاربری بازاریاب های دیجی کالا قرار داده شده که در ماده 7 پرداخت ها سه گزینه زیر وجود دارد:
مطابق ماده 38 تامین اجتماعی، از هر پرداخت به ناشر، کسورات تامین اجتماعی کسر خواهد شد.
از هر پرداخت به ناشران حقیقی، 10 درصد مالیات کسر خواهد شد.
در صورت استفاده مشتری از کد تخفیف برای ثبت سفارش، به جهت اعمال اثر کد تخفیف در خرید مشتری، مبلغ تخفیف از مبلغ کل کمیسیون های قابل پرداخت به ناشر، کسر خواهد شد.
با این توضیحات یعنی تقریبا 20 درصد از مبلغ تسویه برای مالیات و بیمه و … کسر می شود. حالا واقعا چرا مالیات باید از پورسانت بازاریاب کسر شود کسی نمی داند! همه می دانند که مالیات را فروشنده کالا می دهد نه بازاریاب!
مورد بعدی که فشار زیادی به بازاریاب وارد می کند کسر شدن مبلغ کد تخفیف، هم از روی پورسانت سفارش است و هم اینکه در آخر از مبلغ کل تسویه کم می شود. مثلا اگر شما سفارشی داشته باشید که پورسانت آن 40 هزار تومان باشد و مشتری با کد تخفیف 25 هزار تومانی آن را خریده باشد. از پورسانت شما 25 هزار تومان کم می شود و پورسانت شما برای آن سفارش می شود 15 هزار تومان. همچنین این تخفیف 25 هزار تومانی دوباره از پورسانت کل شما زمانی که تسویه می زنید هم کسر خواهد شد. حالا فکر کنید اگر سفارش های شما اکثرا با کد تخفیف باشد چه اتفاقی می افتد؟ مسلما پورسانت شما هنگام تسویه خیلی خیلی کم خواهد شد.
فسخ قرارداد یک طرفه از سوی دیجی کالا
ماده 10 قرارداد دیجی کالا با بازاریاب ها در مورد فسخ قرار داد است. در این ماده دیجی کالا صراحتا عنوان کرده که هر وقت دوست داشت می تواند قرارداد همکاری را فسخ کند و مطالبات بازاریاب را هم نپردازد. در واقع احتمال اینکه در آینده یک سری از سایت ها بر خلاف قوانین دیجی کالا باشند و دیجی کالا دیگر نخواهد با آن ها همکاری کند وجود دارد. مثلا سایت هایی که کد تخفیف می دهند!
در این صورت دست بازاریاب به هیچ جایی بند نیست و ممکن است زحمات چند ساله اش از بین برود. البته این مورد فقط یک پیش بینی است. ممکن است هیچ وقت این اتفاق نیافتد.
ضعیف بودن سیستم همکاری در فروش دیجی کالا
مسلما سیستم افیلیت مارکتینگ دیجی کالا بدون نقص نیست و هنوز خیلی کار دارد که مانند سیستم سایت های بزرگی مثل آمازون شود. البته از دو سال پیش تا الان خیلی از مشکلاتش برطرف شده است.
یکی از ضعف های غیر قابل باور این سیستم وجود صفحه زیر است که به محض کلیک روی لینک های بازاریابی با آن مواجه می شوید.
صفحه همکاری در فروش دیجی کالا
واقعا ساعت ها و روزها به این فکر کردم که ایجاد این صفحه، ایده چه کسی در دیجی کالا بوده؟ واقعا از چنین برند قدرتمندی بعید است که چنین کارهایی کند. همه کسب و کارها تلاش می کنند کسی متوجه نشود که همکاری در فروشی وجود دارد اما خود دیجی کالا مثل اینکه تمایلی به این کار ندارد!
جالب تر موضوع این است که دیجی کالا اعلام کرده اگر فروش تان در ماه بیش از یک حدی باشد می توانید درخواست دهید تا این صفحه برای لینک های بازاریابی شما حذف شود. مثل سایت درجه که روی هر لینک بازاریابی اش کلیک کنید این صفحه را مشاهده نخواهید کرد. واقعا این چه کاریه؟
از این گذشته از کاربران زیادی شنیده ام بعضی وقت ها سفارش هایی که از لینک بازاریابی انجام می شود را ثبت نمی کند. بسیاری از بازاریاب های دیجی کالا در گروه های مختلف به این قضیه اشاره کرده اند. حتی بعضی از دوستان خودشان تست کرده اند و مطمئن شدند. اما واقعا نمی توان قضاوت کرد.
چه کسانی می توانند با دیجی کالا همکاری در فروش کنند؟
به طور کلی افرادی که قصد دارند محصولات فروشگاهی را بازاریابی کنند، دیجی کالا بهترین گزینه برای همکاری در فروش است. چون همانطور که قبلا هم اشاره کردم دسته بندی محصولات دیجی کالا بسیار گسترده است و در بسیاری از موضوعات محصولاتی را ارائه کرده است. هم اینکه معتبر و قابل اعتماد تر از فروشگاه های دیگر است. از این گذشته خیلی از فروشگاه های اینترنتی در ایران هنوز سیستم افیلیت مارکتینگ خود را راه اندازی نکرده اند.
اما یک سایتی مثل همیار وب که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کند نمی تواند با دیجی کالا همکاری در فروش داشته باشد؟ پاسخ به این سوال بله است. سایتی مثل همیار وب می تواند کتاب هایی در حوزه موفقیت، توسعه فردی و دیجیتال مارکتینگ را که در فروشگاه دیجی کالا موجود است را به کاربران سایت خود معرفی کند. اتفاقا کتاب های موجود در دیجی کالا هم فروش بالایی و هم پورسانت خوبی دارند.
باز هم می گویم دیجی کالا بهترین و تنها گزینه نیست! با توجه به موضوع فعالیت تان می توانید سایت های زیادی را برای همکاری در فروش انتخاب کنید و با آن ها همکاری بلند مدت داشته باشید.
همکاری در فروش خوبه اما…
حتما شنیده اید که می گویند همکاری در فروش یک بازی برد برد برای بازاریاب و صاحب آن کسب و کار است. اما باید بدانید همکاری در فروش هیچ ریسکی برای صاحب کسب و کار ندارد. متاسفانه بعد از مدتی خیلی از صاحبان کسب و کارهایی که همکاری در فروش دارند از بازاریاب ها سوء استفاده می کنند. چون مطمئن شدند تحت هر شرایطی این همکاری بین آن ها ادامه دار خواهد بود.
دقیقا مثل سوء استفاده هایی که دیجی کالا از بازاریاب هایش می کند بقیه هم ممکن است این کار را کنند. مثل دیر پرداخت کردن پورسانت ها، کاهش درصد پورسانت ها و هزار تا قوانین دیگری که فقط برای سوء استفاده از بازاریاب می گذراند.
دقیقا دیجی کالا هم در قرارداد خود به این موضوع اشاره کرده که ناشر با قبول این قرارداد این اجازه را به دیجی کالا می دهد که هر زمان خواست در پرداخت پورسانت ها و نحوه پرداخت آن تغییراتی را اعمال کند.
من تجربه زیادی در همکاری در فروش با کسب و کارهای مختلف در ایران دارم و با این مشکلات و سوء استفاده ها، زیاد برخورد کردم. ولی چه کنیم که با خیلی از این موارد باید کنار بیاییم. البته این دقیقا به خودتان بستگی دارد.
جمع بندی و حرف آخر من
من در این مقاله سعی کردم از مزیت ها و معایب سیستم همکاری در فروش دیجی کالا به شما بگویم. به نظرم مزیت هایی که دارد بیشتر از معایبش است و می توان به عنوان یک سیستم پولساز ازش استفاده کرد.
همکاری در فروش با دیجی کالا هم خوب است و هم بد! این را دقیقا شما هستید که مشخص می کنید. اما به طور کلی شما با خیلی از کسب و کارهای دیگر که حتی سیستم همکاری در فروش مثل دیجی کالا ندارند هم می توانید همکاری کنید.
با توجه به توضیحاتی که در این مقاله دادم تصمیم با خودتان است. اما فراموش نکنید که افراد زیادی همین حالا با دیجی کالا درآمد های بسیار بالایی در ماه دارند و از معایبش هم چشم پوشی کردند.
خوبه ، بستگی به توان و سلیقه بازاریاب دارهدوستانی که با همکاری در فروش شرکا کارکردن راضی اند یا خیر؟