برگزیده های پرشین تولز

فواید دارچین برای لاغری

دکتر سوشا

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 ژانویه 2017
نوشته‌ها
28
لایک‌ها
5
سن
25
%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A8-%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-9-520x360.jpg

آیا دارچین واقعاً باعث لاغری می‌شود؟
اخبار پزشکی و سلامت دکتر سوشا : آدیپوسیت ها یا سلول‌های چربی به طور معمول انرژی را به صورت چربی ذخیره می‌کنند. این ذخیره‌سازی در درازمدت برای اجداد قدیمی ما مفید بوده است؛ زیرا آن‌ها دسترسی کمی به غذاهای پرچرب داشتند و نیاز داشتند که با ذخیره بیشتر چربی‌ها بتوانند در زمان کمبود انرژی یا در دماهای سرد از آن‌ها استفاده کنند.

این ویژگی تکاملی باعث ایجاد یک مشکل بزرگ برای ما می‌شود؛ زیرا در روند تکامل فرایندهای مربوط به سوختن چربی در زمانی که بدن نیازی به آن ندارد، خاموش و غیرفعال می‌شود؛ بنابراین محققان با افزایش شیوع چاقی به دنبال روش‌هایی هستند تا ترموژنز ( سوختن چربی ) را در سلول‌های چربی فعال کنند و باعث فعال شدن فرایند چربی سوزی شوند.

دارچین از هزاران سال قبل وارد **** غذایی ما شده است و مردم معمولاً از طعم آن لذت می‌برند. خواص دارچین برای زیبایی پوست و همچنین خواص دارچین و عسل برای درمان عفونت های زنانه مدت‌هاست که اثبات گردیده است. اخیراً درباره کاربرد دارچین برای لاغری و افزایش متابولیسم بدن نیز مطالعاتی صورت گرفته است.

بنابراین اگر خواص دارچین برای لاغری نیز تائید شود، می‌تواند رویکردی مناسب برای ارتقاء تمامی جنبه‌های سلامتی و همچنین درمان چاقی در افراد باشد. حتماً شما هم دوست دارید بدانید خواص دارچین برای لاغری چیست؟ پس با ادامه خبر همراه ما باشید.

خواص دارچین برای لاغری چیست؟
بر اساس تحقیقات جدیدی که در دانشگاه میشیگان انجام شده است، نشان داده شد که ادویه جادویی دارچین برای لاغری شما مفید است. دانشمندان قبلاً می‌دانستند که سینامالدهید (ماده‌ای که طعم دارچین را ایجاد می‌کند) باعث محافظت موش‌ها در برابر چاقی و هایپر گلایسمی ( افزایش قند خون ) می‌شود.

تاکنون ساز و کارهای دارچین برای لاغری به خوبی درک نشده است؛ بنابراین محققان مطالعه‌ای طراحی کردند تا خواص دارچین برای لاغری را بهتر بشناسند و عملکرد سینامالدهید و اثر آن را در انسان بررسی کنند. در نتیجه این مطالعات مشخص شد که سینامالدهید باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود.

دانشمندان سعی کردند تا بفهمند خواص دارچین برای لاغری از چه مسیری و چگونه ایجاد می‌شود و تأثیر آن را بین موش‌ها و انسان مقایسه کنند؛ بنابراین سلول‌های چربی انسانی را از داوطلبانی با طیف‌های مختلف سنی، نژادی و شاخص توده بدنی مورد بررسی قرار دادند. برای اطلاع از نتایج این مطالعات که در ژورنال متابولیسم به چاپ رسیده است، با ادامه خبر همراه ما باشید.

دارچین برای لاغری چگونه اثر می‌کند؟
محققان این مطالعه مشاهده کردند که در افرادی که با سینامالدهید درمان شده بودند یکسری از ژن‌ها و آنزیم‌های مرتبط با سوخت و ساز لیپیدها افزایش می‌یابد. آن‌ها همچنین افزایش بیان ژن‌های Ucp1 و Fgf21 را مشاهده کردند که مهم‌ترین پروتئین‌های مؤثر در فرایند ترموژنز هستند.

بنابراین:

سینامالدهید موجود در دارچین با تأثیر مستقیم روی سلول‌های چربی یا آدیپوسیت ها باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و از طریق فرایندی به نام ترموژنز، سوختن چربی‌ها را افزایش می‌دهد.
با تکیه بر نتیجه این مطالعات می‌توان گفت استفاده از دارچین برای لاغری در کنار سایر مواد غذایی کاهش‌دهنده چربی شکم شما را به نتیجه دلخواهتان خواهد رساند.

منبع مقاله : فواید دارچین برای لاغری
 

mohsenkian18

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 می 2018
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
33
دارچین چگونه بدست می آید؟

ادویه دارچین ، از پوست درخت دارچین دریافت می شود که پوست درخت را جدا کرده و آن را خشک می کنند.در حالت های سائیده شده و پودر ، قطعه ای که به چوب دارچین معروف است استفاده می شود. این ادویه از یک درخت بدست می آید.این درخت دارای بوی بسیار خوشبو و قوی می باشد;بطوری که حشرات از این درخت به شدت فرار میکنند…!

دارچین گونه های متنوعی دارد که فقط دو نوع از آنان شهرت جهانی و فروش جهانی دارند ، دارچین سیلانی ” بومی سریلانکا ” و دارچین سایگون که در چین می روید و رایحه قوی تری نسبت به بقیه دارد و پوست درخت آن از بقیه انواع دارچین ها قطورتر می باشد.

skorica-300x169.jpg


هر آنچه که باید قبل از خرید و فروش دارچین عمده و یا دیگر ادویه جات باید بدانید
دارچین سیلان

مرغوب ترین نوع دارچین ، دارچین سیلان ” نام سابق کشور سریلانکا ” می باشد که کاشت این نوع درخت از دارچین بصورت قلمه ای و یا بذر آن صورت می گیرد.این نوع از درخت دارچین را 2 و یا 3 سال پس از روییدن ، درخت جوان را قطع می کنند تا شاخه های زیادی بدهد و بصورت شاخه زاد در آید.چند سال پس از قع آن ، پوست شاخه های این درخت را کنده و بصورت لوله ای در بازار بفروش می رساند.متاسفانه در کشور ما دارچین سیلانی وارد نمی شود و اگر همچین خبری بدست شما رسید و یا در هنگام خرید به شما توصیه کردند که آن ادویه از نوع سیلانی است،شک نکنید که قطعا دروغ است…!



ddsc-l-552x689-300x188.jpg


هر آنچه که باید قبل از خرید و فروش دارچین عمده و یا دیگر ادویه جات باید بدانید


دارچین بدلیل عطر و طعم قوی آن طرفداران زیادی را به خود مجذوب کرده و همین امر باعث تجارت بسیار قوی آن در سراسر دنیا شده است.کشور هند هم یکی از تولید کنندگان مهم دارچین می باشد اما از تمام دارچین های تولیدی خود ، سهم آنان از صادرات دارچین فقط 60 درصد از آن می باشد…! و متاسفانه در کشور ما ایران ، این نوعدارچین ” سیلان ” وارد نمی شود . دارچینی که در کشور ما موجود است ، از کشور چین وارد می شود اما نگران کیفیت آن نباشید…! چینی بودن این محصول باعث کیفیتکم آن نمی شود.این نوع از دارچین که به نام کاسیا هم خطاب می کنند ، از کیفیت بالایی برخوردارند و دارای عطر قوی تری نسبت به بقسه دارچین ها دارند پس نگران کیفیت آن نباشید…!

با وجود داشتن خاک حاصلخیز کشور ما ایران و وجود اقلیم های مختلف آب و هوایی ، کشت درخت دارچین اصل در کشور ما با موفقیت چندانی روبرو نشده است و دارچین مورد نیاز کشور و یک سری از ادویه جات دیگر از کشور چین وارد می شود.برداشت کننده ی دارچین باید از مهارت خاصی برخوردار باشد که بهترین آن ها را می توان در کشور سریلانکا یافت.

منبع: وبسایت فروش عمده دارچین
 
بالا