برگزیده های پرشین تولز

ماکیان

E.I.G

Registered User
تاریخ عضویت
7 دسامبر 2014
نوشته‌ها
147
لایک‌ها
54
سن
31
محل سکونت
ارومیه - خیام
تحقیق و شناسایی دانشمندان در ارتباط با لنگش (لنگ بودن_شلی) در جوجه گوشتی
تحقیق و شناسایی دانشمندان در ارتباط با لنگش (لنگ بودن_شلی) در جوجه گوشتی :

محققان آمریکا در دانشگاه آرکانزاس گونه ای از باکتری را شناسایی کردند که این باکتری پیش از این هرگز با لنگش در جوجه های گوشتی ارتباط نداشته است که این دانشمندان برای پیدا کردن راهی برای جلوگیری از این عفونت دور هم جمع شده اند.

Staphylococcus.jpg

Staphylococcus
جوجه گوشتی

استفاده از ابزار ژنتیکی و مرغ های پرورش یافته در سیم کشی کف،تیم تحقیقاتی عوامل باکتری استامیلوکوکوس را تعیین کرده است که طبق گفته ی داگلاس رودرز ،استاد دانشگاه علوم زیستی و مدیر برنامه های تحصیلات تکمیلی رشته ای سلولی و مولکولی در U از A، این باکتری به طور قابل توجهی منجر به بیماری لنگش(لنگ بودن_شلی) در جوجه های گوشتی شده است .
این باکتری با التهاب در غده ی پستانی گاو مشاهده شده بود نه در پاهای جوجه های گوشتی .
لنگش باعث درد در جوجه ها میشود و پرندگان بیمار برای مصرف انسان مناسب نیستند.آقای رودز گفته است : برآورد های مضری که ممکن است در صنعت ماکیان آرکانزاس تحت تاثیر این بیماری برای تولیدکنندگان منجر شود، می تواند خسارت حدود ۲۰ میلیون دلاری به دلیل از دست دادن پرندگان را به بار بیاورد.
این تیم یافته های خود را در ۲۵ نوامبر در مجله ی پلاس وان ، آنلاین و ژورنال علوم از کتابخانه های عمومی منتشر کرد. آقای رودز گفت: لنگش در جوجه های گوشتی یک مسئله ی قابل توجه رفاه حیوانی و مسئله ی مالی است.این اولین پاتوژن توصیف شده ی ضعیف در طیور است.

%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%84%D9%88%DA%A9%D9%88%DA%A9%D9%88%D8%B3.jpg

باکتری-استامیلوکوکوس
جوجه گوشتی

باب وایزمن ،استاد علوم طیور در U از A نشان داده است که جوجه های گوشتی در حال رشد جوان در سیم کشتی کف ،یک عامل کمک به لنگش در این جوجه هاست. آقای رودز گفت:این مطالعه که شامل گفته های وایزمن است نشان می دهد که باکتری استامیلوکوکوس نیز یک عامل برای لنگش در این جوجه هاست.
این مطالعه از کار پایان نامه ی دکتری عدنان الربیعی تهیه شده است که در حال حاضراستاد و مدیر و دانشیار برنامه ی کارشناسی ارشد زیست شناسی سلول و موولکولی است همراه با کمک از سوهیتا اوژا ،دانشجوی دکتری و جوزف کوون دانشجوی دوره ی کارشناسی در دانشگاه اواچیتا باپیست.
مونتاژ ژنوم برای مطالعه در محاسبات با کارایی بالا در مرکز ارکانزاس و مرکز محاسبات با کارایی بالا در دانشگاه ایالتی اوکلاهما انجام شده است .جف پامیل در مرکز کامپیوتری با کارایی بالا و برایان کوگر در دانشگاه ایالتی اوکلاهما ، دو همکار مولف بودند.
موسسه ی ملی بهداشت و علوم زیستی آرکانزاس تا حدی بودجه ی این مطالعه را تامین کرده است.
منبع : تحقیق و شناسایی دانشمندان در ارتباط با لنگش (لنگ بودن_شلی) در جوجه گوشتی
 

E.I.G

Registered User
تاریخ عضویت
7 دسامبر 2014
نوشته‌ها
147
لایک‌ها
54
سن
31
محل سکونت
ارومیه - خیام
%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AC%D9%88%D8%AC%D9%87-%DA%A9%D8%B4%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA.jpg

دستگاه جوجه کشی چیست
دستگاه جوجه کشی چیست

در این نوشته سعی شده است دستگاه جوجه کشی از جانب منابع معتبر تعریف گردد.نوشته دستگاه جوجه کشی چیست از ورودی های : اکتشافات پزشکی – دایره المعارف کلمبیا ، ششمین ویرایش – فرهنگ لغت جیبی به زبان انگلیسی –فرهنگ لغات پرستاری گرفته شده است.

*دستگاه جوجه کشی چیست ؟ | کشفیات پزشکی / حق چاپ توماس گیل ۱۹۹۷
طراحی های قدیمی
یک دستگاه جوجه کشی یک محفظه ی مورد استفاده برای حفظ و نگهداری یک موجود زنده در یک محیط کنترل شده است. مصریان و چینی های باستان هردو برای هچ و جوجه گیری تخم مرغ ها بدون نیاز به نشستن مرغ مادر روی تخم مرغ ها، ماشین های جوجه کشی را اختراع کردند. این موضوع مرغ ها را قادر به تخم گذاری بدون وقفه کرد.ماشین های جوجه کشی مصریان اتاق های بزرگ گرم شده توسط آتش است که در آن کسی که مسئول دستگاه است تخم مرغ ها را به منظور به طور مساوی گرم شدن آنها به طور منظم می چرخاند.ماشین های جوجه کشی چینی ها به وسیله ی پوسیدن کودها گرم می شدند.
پیشرفت های ماشین جوجه کشی ( تاریخچه دستگاه جوجه کشی )
درسال ۱۵۸۸ ژان باپیتیست پورتا ،مخترع ایتالیایی،روی مدل قدیمی مصری به منظور ساخت یک ماشین جوجه کشی طراحی کرد.او مجبور به ترک کار خویش در طول تفتیش عقاید در اسپانیا (یک جنبش برقرار شده توسط شاه فردیناند و ملکه ایزابل در سال ۱۴۷۸ که در طی آن به نام مذهب بسیاری از مردم شکنجه و زخمی شدند.)شد.بعدها مخترع هلندی، کورنیلوس دربل ، نیز یک ماشین جوجه کشی برای هچ تخم مرغ ها اختراع کرد.
مرد فرانسوی رنه آنتون فرچالت درموور (۱۶۸۳ – ۱۷۵۷)، در جوجه کشی در اروپا در سال ۱۷۵۰ شوق و علاقه ای را زنده کرد.دستگاه رمور به وسیله ی اجاق چوب گرم می شد.دما به وسیله ی ترمومتری که آن را هم او اختراع کرده بود کنترل می شد، که باعث بالا بردن و ترقی در وسیله های اندازه گیری شد که بعد از او نام گرفت.

موفقیت های ماشین جوجه کشی رومر :
– پادشاه فرانسه، لویی پنجم (۱۷۱۰ – ۱۷۷۴)از کمک به هچ جوجه ها لذت برد.
– در آغاز عصر صنعتی به افزایش تولید مواد غذایی کمک کرد.
ماشین های جوجه کشی توسط اب ژان – آنتون نولت (۱۷۰۰-۱۷۷۰) و بعدها به وسیله ی اب کوپینو ، کسی که از لامپ های الکلی به عنوان منبع گرما استفاده میکرد،پیشرفت بیشتری کرد.دستگاه های جوجه کشی بسیار بزرگ هستند و ممکن است بعضی وقت ها بتوانند یک میلیون تخم مرغ را در یک زمان اداره کنند.
پروش نوزادان و کودکان
در سال های ۱۸۸۰ شاهد مراکز تولید این ماشین ها برای نگهداری یا گرم نگه داشتن نوزادان زودرس یا بسیار ضعیف بودیم.اغلب این دستگاه ها توسط تابه ی آب گرم که در زیر آنها قرار داده میشد گرم می شدند.اتین استفان تارنیر، یک متخصص زنان فرانسوی (۱۸۲۸-۱۸۹۷) یکی از این دستگاه ها را برای مراقبت از نوزادان نارس اختراع کرد.این دستگاه که به وسیله ی شعله ی نفت سفید گرم میشد در لامترنیته ی پاریس(یک بیمارستان برای تولد) استفاده می شد. تعدادی از این دستگاه ها همراه با کودکان زنده در نمایشگاه ایتالیایی در سال ۱۸۹۸ در شهر تورین ایتالیا نشان داده شده بود.
امروزه این نوزادان در این دستگاه ها در اتاقی که تهویه ی خوبی دارد (حرکت هوا درآن جریان دارد) و در دمای محصورشده ی تقریبا ۳۱تا۳۲ درجه ی سانتی گراد (۸۸تا۹۰درجه ی فارنهایت) نگهداری می شوند که همچنین هوا مرطوب و فیلتر شده است.این دستگاه ها از پلاستیک و پلاکسی گلاس ساخته شده اند.این دستگاه ها به نرخ بهبود نوزادان مرگ و میر و نوزادان متولد شده در وزن کم بسیار کمک کردند.

دستگاه جوجه کشی چیست
*دستگاه جوجه کشی چیست ؟ | دایره المعارف کلمبیا ، ویرایش ششم – حق چاپ انتشارات دانشگاه کلمبیا ۲۰۱۵
ماشین جوجه کشی دستگاهی برای هچ تخم مرغ ها به صورت مصنوعی در شرایط کنترل شده است. خانه های جوجه کشی با دیوار های دولایه ای از گل و یک اتاق آتش چند محفظه که تقریبا ۶۰۰۰ تخم مرغ را نگهداری میکند و از زمان های قدیم توسعه یافته است.چینی ها به مدت طولانی از سبد های با ظرفیت حدود ۵۰۰۰ تخم مرغ استفاده می کردند که با لایه هایی از گندم گرم شده جایگزین شده بودند.در ایالات متحده ی آمریکا ماشین های جوجه کشی کوچک در سال ۱۸۴۰ توسعه یافتند که بزرگترین آن از سال ۱۹۱۰ استفاده می شده است. برخی از مدل های تجاری برای یک میلیون تخم مرغ سینی هایی داشتند . دستگاه های مدرن جوجه کشی با دما و رطوبت کنترل شده توسط کامپیوتر و دستگاه هایی برای چرخش تخم مرغ ها به طور گسترده در تولید تجاری جوجه استفاده می شدند.تخم مرغ ها بر اساس اندازه ،وزن و بافت پوسته ی تخم مرغ انتخاب می شوند و اغلب پس از یک هفته آزمایش تخم مرغ ها به منظور تشخیص باروری و یا سالم بودن آنها ، تخم مرغ نابارور حذف می شود.دستگاه های در مقیاس کوچک برای هچ تخم مرغ ها از دستگاه هایی که برای مراقبت از نوزادان نارس(کسانی که اغلب در یک محیط کنترل شده ی حرارت،رطوبت و تهویه زندگی می کنند) اختراع شده اند ،الهام گرفته شده اند. نوعی دیگر از ماشین های جوجه کشی برای فرهنگ میکرو ارگانیسم توسعه داده شده است.
R.Eمبتلا به اوتیسم و MC نشیم ،تولید طیور(سیزدهمین ویرایش.۱۹۹۰)M شمالی ،تولید مرغ های تجاری(۱۹۹۰)را مشاهده کنید.
*دستگاه جوجه کشی چیست ؟ | فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد جیبی – دراصل توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد در سال ۲۰۰۹ منتشر شده است.
این ماشین یک دستگاه ارائه ی یک محیط کنترل شده برای مراقبت و حفاظت از نوزادان نارس و یا نوزادان کوچک غیر طبیعی است.
این دستگاه برای جوجه گیری تخم مرغ یا رشد میکروارگانیسم ها تحت شرایط کنترل شده ی مخصوص کارکنان و تجهیزات پشتیبانی شده مورد استفاده قرار می گیرد . و از اجاره کم تا کارهای جدید کوچک قابل دسترسی میسازد .
*دستگاه جوجه کشی چیست ؟ | فرهنگ لغت پرستاری- در اصل توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شده است.
این دستگاه یک ظرف شفاف برای مراقبت نوزادان نارس در شرایط کنترل شده و حفاظت آنها از عفونت است.شکل های دیگر از این ماشین جوجه کشی برای کشت باکتری و هچ تخم مرغ ها استفاده می شود.

%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AC%D9%88%D8%AC%D9%87-%DA%A9%D8%B4%DB%8C.jpg

دستگاه جوجه کشی چیست
*در مورد( سبک استناد) بیشتر بدانید
این سایت توانایی استناد و نوشته های مرجه و مقالات را به شما می دهد .با توجه به سبک های رایج از :انجمن مدرن زبانMLA / کتابچه ی راهنمای شیکاگو /انجمن روانپزشکان آمریکاAPA.
ابزار(سبک استناد پیوند این مقاله)، یک سبکی را انتخاب کنید که ببینید چطور همه ی اطلاعات در دسترس با توجه به سبک آن به نظر می رسد که فرمت شده اند.بعد آن را به کتاب شناسی و یا آثار لیست ذکر شده ،کپی و جایگذاری کنید.
از آنجا که هریک از سبک ها دارای تفاوت های ظریف قالب بندی هستند در طول زمان نه همه ی اطلاعات قابل دسترس برای ورودی هر مرجع با مقاله تکامل می یابد. این سایت نمیتواند هر استناد در دوره ی خود را تضمین کند.بنابراین بهتر است با استفاده از استناد سایت به عنوان نقطه ی شروع قبل از چک کردن هر سبک در برابر مدرسه ،نیاز های انتشارات و اخیرترین اطلاعات در دسترس در این سایت ها: MLA – APA و کتابچه ی راهنمای شیکاگو.
یادادشت :
اکثر مراجع آنلاین و مقاله ها اعداد صفحه را ندارند.بنابراین این اطلاعات برای اکثر مخاطب های این سایت در دسترس نیستند.با این حال تاریخ بازیابی بسیار مهم است.پس به هر سبک کنوانسیون در مورد بهترین راه برای فرمت شماره ی صفحه و تاریخ بازیابی مراجعه کنید.
علاوه براین سبک های MLA، شیکاگو وAPA ،مدرسه شما ،دانشگاه یا موسسه ممکن است نیاز های خود را برای استناد داشته باشند.بنابراین لازم است که به آن دستورالعمل های ویرایش شده ی کتاب شناسی شما یا آثار استناد ذکر شده مراجعه کنید.


منبع : دستگاه جوجه کشی چیست
 

E.I.G

Registered User
تاریخ عضویت
7 دسامبر 2014
نوشته‌ها
147
لایک‌ها
54
سن
31
محل سکونت
ارومیه - خیام
جوجه کشی از تخم مرغ نطفه دار چگونه تخم مرغ‌ها را جوجه کشی کنیم؟
جوجه کشی از تخم مرغ نطفه دار مادری جوجه‌هایی که توسط دستگاه جوجه کشی از تخم مرغ بیرون آمده‌اند برای همه مناسب نیست، اما اگر شما فکر می‌کنید که که ممکن است این موضوع با شما ارتباطی داشته باشد، در اینجا چگونگی انجام آن موجود می‌باشد.
هنگامی که یک مرغ کلاچی از تخم مرغ‌ها را تخم گذاری می‌کند به طور غریزی مسئولیت آنها را نیز به عهده می‌گیرد. جوجه‌ها به طور مداوم سرو صدا می‌کنند و مادر باید آنها را در طول روز کنترل کند و به ندرت می‌تواند لانه را ترک کند آن هم فقط به اندازه‌ی چند دقیقه. مادر شدن برای یک مرغ جوان یک مسئولیت بزرگ است مخصوصاً اگر این مادر جوان کمی غفلت کار باشد جوجه‌های او هرگز هچ نخواهند شد. یا بدتر از آن ممکن است با تغییر شکل و نارسی هچ شوند.
این یک امر معلوم است که در جوجه کشی از تخم مرغ نطفه دار ، جوجه های جدید مادران بسیار خوبی نیستند.

chiken_Color.jpg

chiken_Color
جوجه کشی از تخم مرغ نطفه دار

حتی اگر این موضوع ژنتیکی یا فرهنگی باشد، چه کسی می‌داند، اما آنها پریشان می‌شوند، مرغ‌های دیگر آنها را از لانه‌هایشان بیرون می‌اندازند، از طرفی دیگر خروس می‌آید و بسیاری از مشکلات دیگر که هیچ کاهشی برای این چیزهایی که اشتباه پیش می‌روند وجود ندارد. به همین علت اکثر کشاورزان و علاقه‌مندان نگهداری مرغ‌ها در حیاط پشتی‌شان به انجام جوجه کشی روی مرغ‌های خود اطمینان ندارند، آنها این کار را به عهده‌ی خود می‌گیرند و به جای آن از مرغ‌های روی تخم نشین استفاده می‌کنند و یا گزینه بهتری به نام دستگاه جوجه کشی را انتخاب می‌کنند. شما همچنین می‌توانید جوجه‌ی یک روزه بخرید و روندهای جوجه کشی را سریع بگذرانید، اما هزینه‌ی آن بیشتر می‌شود. به علاوه چرا شما می‌خواهید که فرصت تجربه‌ی یکی از معجزات زندگی را از دست بدهید؟

مرحله‌ی اول _ تنظیم یک دستگاه جوجه کشی ( جوجه کشی از تخم مرغ نطفه دار )
بسته به اینکه تخم مرغ‌ها چقدر آماده باروری شده‌اند، ماشین‌های جوجه کشی حدود قیمت بین ۲۰۰ هزار تومان تا چند میلیون را در بر می‌گیرند که در ایران میانگین قیمت یک دستگاه جوجه کشی مناسب و با کیفیت ۴۰۰ هزار تومان می‌باشد. برای نمونه دستگاه جوجه کشی ۴۸ تایی را می‌توان یک نمونه خانگی که ظرفیت جوجه کشی از ۴۸ تخم مرغ نطفه دار را دارد را نام برد. برای روستانشینان مورد علاقه “Hova-Bator” و تا میلیون‌ها تومان برای ماشین‌های جوجه کشی در مقیاس تجاری اداره می‌شوند. شما می‌توانید با دستگاه‌های جوجه کشی پیشرفته، یک تخم مرغ را داخل ماشین قرار دهید و در آن را ببندید و جوجه‌ها بعد از سه هفته (۲۱ روز) بیرون بیایند. همچنین شما می‌توانید از راه )DIY خودت انجام بده) که موجب صرفه جویی در پول می‌شود پیش بروید اما این روش به اندازه‌ی نشستن خود شما روی تخم مرغ‌ها سخت است.! مهم نیست که ماشین‌های جوجه کشی چقدر فانتزی یا تقلبی باشند، همه‌ی ماشین‌های جوجه کشی باید دارای چند چیز اساسی باشند.
ادمه مطلب در سایت منبع :
جوجه کشی از تخم مرغ نطفه دار چگونه تخم مرغ‌ها را جوجه کشی کنیم؟
 

E.I.G

Registered User
تاریخ عضویت
7 دسامبر 2014
نوشته‌ها
147
لایک‌ها
54
سن
31
محل سکونت
ارومیه - خیام
چگونه قیمت تخم مرغ بالا می رود در حالیکه قیمت جوجه ها رو به کاهش است؟

%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%AA%D8%AE%D9%85-%D9%85%D8%B1%D8%BA.jpg

چگونه قیمت تخم مرغ بالا می رود درحالیکه قیمت جوجه ها رو به کاهش است؟
بررسی وضعیت قیمت تخم مرغ در ایالات متحده​

قیمت تخم مرغ – در جمعه ی گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده پیگیری قیمت تخم مرغ ها در ایالات متحده گزارش داد که تصویر تکان دهنده ای را مجسم کرد.در ماه گذشته به طور متوسط امتیاز درجه ی A یا تخم مرغ های با کیفیت بهتر در سراسر کشور از ۱۰٫۲۲$ در هفته ی ۱۵ مه تا ۱۰٫۹۵$ در این هفته جهش یافته است.
وضعیت در میانه ی باختری حتی وخیم تر می شود ،رستوران دار ها در مصاحبه با روزنامه تریبون شیکاگو گفتند:که قیمت یک مورد از دوجین تخم مرغ ها در چند ماه گذشته دوبرابر شده است ودر عین حال قیمت گوشت مرغ ۳۳درصد بیشتر از سال گذشته کاهش یافته است.اینجا چه خبراست؟!
همه ی این ها به خاطر آنفولانزای مرغی است.آنفولانزای مرغی مانند ریگی است که در برکه ای پرتاب شده باشد ،اما امواجی که از آن به وجود می آید متقارن نیستند.از دسامبر سال ۲۰۱۴، وزارت کشاورزی ایالات متحده می گوید آنفولانزای پرندگان در سراسر کشور ردیابی شده است،نه تنها پرندگان مهاجر وحشی بلکه پرندگان دام مخصوصا جوجه ها،بوقلمون ها ،و اردک ها به این بیماری مبتلا می شوند.
دلیل اینکه سرآشپزهای شیکاگو یک بحران بزرگتری را احساس می کنند این است که اکثریت قریب به اتفاق موارد آنفولانزای مرغی در آییوا ،مینه سوتا و میشیگان بوده است درحالی که به نظر می رسد که جریان این بیماری کاهش یافته است، _ الان در حال نوشتن این متن،مینه سوتا در حال جشن گرفتن ۱۳ روز بدون شیوع اثرات جدید است _ می تواند دارای اثرات پایدار در عرضه ی تخم مرغ باشد.در آیووا (ایالتی است در ایالت‌های غرب میانه آمریکا ) ۲۵ میلیون مرغ های تخم گذار تا به حال به دلیل آنفولانزای مرغی معدوم شده اند. و تخمین زده شده است که ایالات متحده در این سال حدود ۵٫۳ درصد تخم مرغ کمتری نسبت به آخرین سال تولید خواهد کرد.
جایی که عجیب غریب می شود اینجاست: آنفولانزای پرندگان به نظر می رسد که به طور نامتناسبی مرغ های تخم گذار را بیشتر تحت تاثیر قرار میدهد تا مرغ هایی که به منظور استفاده از گوشت آنها نگهداری می شوند.(معمولا به عنوان جوجه های گوشتی شناخته می شوند.)این دو نوع مرغ در زمان و در مراکز کاملا جدا ازهم نگهداری می شوند.(یک مرغ تخم گذار در سیستم تجارت محصولات کشاورزی معمولا برای حدود یک سال زندگی می کند درحالیکه مرغ های گوشتی در حدود ۶ هفته به بازار می روند)تئوری هایی وجود دارند که به دلیل طول عمر طولانی تر جوجه های تخم گذار ، آنها را بیشتر در معرض ابتلا به آنفولانزای مرغی در مقایسه با مرغ های گوشتی قرار می دهد ، اما هیچکس به طور یقین مطمئن نیست.
صرف نظر اینکه عرضه ی تخم مرغ پایین است، اما عرضه ی جوجه های گوشتی و گوشت مرغ نسبتا ثابت است.دلیل کاهش قیمت مرغ به دلیل کاهش یافتن تقاضا در خارج از کشور است.کشورهای دیگر به ویژه چین و کره جنوبی ممنوعیت همه ی محصولات مرغ ایالات متحده را تصویب کرده اند حتی اگر واقعا جوجه های گوشتی در معرض خطر نباشند.ذخیره مشابه به همراه تقاضای کمتر به معنای مرغ ارزان تر است.
شاید رستوران دار ها به صبحانه ی خلاق مبتنی بر مرغ به جای املت و پنکیک رو بیاورند.
منبع : چگونه قیمت تخم مرغ بالا می رود درحالیکه قیمت جوجه ها رو به کاهش است؟
 

E.I.G

Registered User
تاریخ عضویت
7 دسامبر 2014
نوشته‌ها
147
لایک‌ها
54
سن
31
محل سکونت
ارومیه - خیام
how-to-build-chicken-coop-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%82%D9%81%D8%B3-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%A8%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D9%85.jpg

قفس مرغ – چگونه یک قفس مرغ بسازیم؟

قفس مرغ – اگر شما به فکر پرورش مرغ افتاده اید تنها مانعی که بین شما و یک منبع تخم مرغ ایستاده است یک محل دائمی برای مرغ های شما به نام خانه (قفس مرغ) است.جوجه ها ،از سن شش هفته ای شان به بعد به چیزی بیشتر از یک جعبه ی مقوایی احتیاج دارند.
ساخت یک قفس مرغ اساسی برای یک گله ی کوچک از پرندگان،یک پروژه ی آخر هفته ای سخت است و برای درست کردن آن توسط خودتان به مهارت های نجاری عمومی نیاز دارید و این در حالی است که قفس های دارای جزئیات بیشتر و استادانه درست شده می تواند به راحتی چندین هفته طول بکشد.(و توانایی های نجاری پیشرفته ای را نیازمند خواهد بود.)
اینترنت پر از طرح هایی برای قفس های مرغ در حیاط خلوت است ،جایی که یک محل عالی برای الهام گرفتن است.اما همه ی قفس ها دارای دو قسمت اصلی است :یک فضای محصور برای خواب و تخم گذاری و هوای آزاد برای چریدن مرغ.
فضای محصور داخل قفس باید مستقیما به محوطه ی چریدن مرغ باز شود اما باید حداقل دو پله بالاتر از آن باشد تا فضایی برای جمع آوری کردن مدفوعی که کف زمین افتاده است وجود داشته باشد.بسیاری از راه های ممکن برای پیکر بندی و ساخت یک قفس وجود دارد اما چیزی که در اینجا مهم است چگونگی ساخت یک مدل ساده و اساسی با توجه به سلیقه ی شخصی خودتان است.
مرحله ی ۱ : برای اندازه و محل (قفس مرغ) برنامه ریزی کنید.
اولین چیز برای در نظر گرفتن ،اندازه است.حداقل اندازه های مقبول ،۲تا۳ فوت(هر فوت(پا) برابر ۳۰٫۵ سانتی متر است ) به ازای هر پرنده ی داخل قفس و ۴ تا ۵ فوت مربع برای چریدن مرغ است.با این حال فضای اضافی همیشه بهتر است – درست مانند انسان ها ،مرغ ها هم وقتی در یک جای تنگ برای تمام مدت به هم فشرده شوند میتوانند جر و بحث و مجادله کنند.
جوجه ها به یک سایه بان در گرمای روز نیاز دارند به طوری که قرار دادن قفس زیر یک درخت بزرگ دارای شاخ و برگ های زیاد یک محل ایده آل است.در تابستان جوجه ها زیر آن خنک می شوند و در طول زمستان که برگهای درخت ریخته شده است حمام آفتاب بگیرند.اگر محلی زیر یک درخت در دسترستان نبود شما باید از پارچه یا پوششی برای سایه بندی استفاده کنید.
مرحله ۲ : ساخت اسکلت بندی یا چارچوب (قفس مرغ)
ساده ترین روش، شروع با یک چارچوب مستطیلی شکل، همانطور که در اکثر ساختمان ها است می باشد و بعد از آن اجزای مختلف را به آن اضافه کنید.از یک چوب طبیعی مقاوم در برابر پوسیدگی ماننددرخت سدر یا چوب قرمز به جای الوار فشرده شده یا فلزاتی مانند آرسنیک که ممکن است برای سلامت مرغ شما مضر باشد استفاده کنید.محل چریدن مرغ باید با مش های فلزی(توری های فلزی) برای جلوگیری از ورود شکارچیان از هر طرف پوشیده شود.



  1. تنظیم سمت عمودی ۴*۴ در بتن مستطیلی شکل بر اساس اندازه ی قفس مورد نیاز شما ( برای مثال ۴*۸ فوتی یا ۶*۱۲ فوتی یا ۸*۱۶ فوتی ). برش سمت ها به طول ۸ فوتی در جلو و طول ۶ فوتی در پشت آنها برای نصب یک سقف استوار بالای بخش محصور شده.
  2. یک سمت ۲ فوتی ۴*۴ به گوشه ی جلویی سمت راست مستطیل اضافه کنید.این سمت برای ساپورت دری که به عنوان ورودی به محل چریدن مرغ هاست تعبیه شده است و ارتفاع آن باید ۸ فوت باشد.
  3. یک سمت ۲*۴ در یک حالت افقی مابین سمت فوق در گوشه ی راست از محل چریدن مرغ ها را در ارتفاع ۶ فوتی پیچ و میخ بزنید.
  4. یک چارچوب به تناسب فضای ورودی (یک مستطیل ۶ فوتی ۲*۲ )با استفاده از چوب ۲*۲ بسازید. این در چیزی بیشتر از یک مستطیل ۲*۲ که با پیچ و میخ به هم وصل شده اند نیست.از یک در محکم و سبک برای جلوگیری از آویزان شدن چارچوب ۲*۲ استفاده کنید. در را به گوشه ی چارچوب با لولای گالوانیزه متصل کنید.
  5. جفت سمت های موازی۴*۴ را به فاصله ی حدود یک سوم از سمت چپ مستطیل اضافه کنید.( برای مثال اگر قفس به عرض ۱۲ فوت بود ،این سمت ها از گوشه ی سمت چپ باید ۴ فوتی باشند .این سمت ها به منظور ساپورت چارچوب بخش محصور از قفس تعبیه شده اند .آنها باید با ارتفاع سمت های دیگر جلو و عقب مطابقت داشته باشند.
  6. یک چارچوب ۲*۴ افقی ما بین بالاترین سمت در امتداد طرف های جلو و عقب از ساخت را وصل کنید.ودر زاویه ی بین سه جفت از سمت های جلو ی بلند تر و عقب کوتاه تر تیرها ی طاق ،سه جفت سمت بیشتر اضافه کنید.
  7. یک چارچوب افقی ۲*۴ به چهار سمت چپ مستطیل ،۲۴ اینچ بالاتر از سطح زمین متصل کنید.این کار زمین منطقه ی محصور را ساپورت خواهد کرد.
  8. تخته های کف زمین و بالای چارچوب ۲*۴ در میان دو سوم از جلو ی ساخت را اضافه کنید ،آنها را با میخ های گالوانیزه و یا پیچ مصالح کف سازی به هم اتصال دهید.
  9. پشت یک سوم از زمین را با سیم مش پوشش دهید.جوجه ها بالای این بخش از زمین منزل خواهند کرد و پوشش سخت اجازه خواهد داد که مدفوع های ریخته شده به راحتی از روی آن جدا شوند.
  10. یک گودال ۱۲ اینچی در محیط چریدن مرغ حفر کنید.
  11. سیم مشی را بین سمت ها برای منطقه ی چریدن مرغ در سمت راست دو سوم از مستطیل راسیم کشی کنید.از کالا های اساسی طیور به طور عمودی بین سمت ها (به عنوان دیوار ها)و به طور افقی (به عنوان یک سقف) برای متصل کردن آنها به چارچوب چوبی استفاده کنید.سیم های مشی را به منظور محافظت از حیوانات حفری نصب کنید و گودال رابرای نگهداری آن در محل دوباره از خاک پر کنید . در حال کار کردن با سیم دستکش بپوشید چون ممکن است لبه های آن تیز باشند.

ادامه مطلب در منبع : قفس مرغ – چگونه یک قفس مرغ بسازیم؟
 
بالا