برگزیده های پرشین تولز

مزایای استفاده از Django

daneshr67

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 نوامبر 2018
نوشته‌ها
25
لایک‌ها
3
محل سکونت
مشهد
یک فریمورک وب سطح بالا در پایتون است که باعث طراحی وب تمیز، سریع و کارآمد می شود. با جنگو می توان به سرعت و به سهولت و با کدنویسی کمتر برنامه نویسی کرد. چرا که در آن کد های مربوط به model و controller یا bussiness logic و view از هم جدا می باشند. از آنجاییکه این فریمورک توسط زبان پاتون نوشته شده است پس دارای ویژگی های این زبان نیز می باشد. جنگو سهولت در تعریف متغیر ها، meta-programming و امنیت بالایی را فراهم می سازد.

به دلیل اینکه این فریم ورک بر پایه زبان پایتون ایجاد شده است، تاثیرات مختلفی را از این زبان برنامه نویسی به ارث می‌برد که در ادامه به معرفی برخی از آنها می‌پردازم.

پایتون یک زبان تفسیری است که برای اجرا نیازی به کامپایل کردن ندارد. در این صورت هنگام ویرایش کدها یا ایجاد تغییرات در آنها همزمان برنامه به درستی اجرا خواهد شد.

داده‌ها به صورت داینامیک هستند و نگرانی بابت تعریف متغیرهای مختلف نخواهید داشت.

کدنویسی در این زبان به صورت خلاصه‌تر است.


مزایای Django

· پشتیبانی از ORM

جنگو یک پل بین مدل داده و موتور پایگاه داده را فراهم می کند و از یک مجموعه بزرگ از سیستم های پایگاه داده شامل MySQL، اوراکل، PostgreSQL و غیره پشتیبانی می کند. همچنین از پایگاه داده NoSQL از طریق چنگال Django-nonrel پشتیبانی می کند. در حال حاضر، تنها پایگاه داده های NoSQL که پشتیبانی می شوند MongoDB و google app engine است.

· چند زبانه

جنگو از طریق سیستم بین المللی سازی خود از وبسایت های چند زبانه پشتیبانی می کند. بنابراین شما می توانید وب سایتی را توسعه دهید که از چندین زبان پشتیبانی می کند.

· پشتیبانی از فریمورک
جنگو از Ajax، RSS، Caching و سایر فریمورک های دیگر پشتیبانی می کند.

· GUI مدیریت
جنگو یک رابط کاربری مناسب برای فعالیت های مدیریتی فراهم می کند.


· تمرکز روی سئو و بهینه سازی

با توجه به رویکردی که برنامه نویس سایت و سئو کار سایت دارند و کار هر دو جدا از هم است اما مکمل هم هستند، جنگو به شکلی ساخته شده است که ضمن کدنویسی استاندارد موارد مربوط به سئو را نیز رعایت کند. ساختار URL یکی از این نمونه‌ها است. آدرس صفحات در django به شکلی است که برای کاربر انسانی قابل درک باشد، بنابراین برای موتورهای جستجو نیز بهینه بوده و سایت می‌تواند سئو مناسبی داشته باشد.

همچنین یکی دیگر از مقوله‌های سئو که داشتن سرعت بالا می‌باشد در این فریم ورک رعایت شده است. البته داشتن سرعت بالای سایت صرفا به فریم ورک بر نمی‌گردد و باید در تمامی بخش‌های یک سایت موارد مربوط به سرعت بالا و کاهش مدت زمان لود صفحات را رعایت کرد.



طراحی سایت مشهد | آموزش لینوکس در مشهد| دانلود پروژه | پروژه کارشناسی
 
بالا