• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مشاوره (خرید، مقایسه، فنی...)

÷


  • Total voters
    52

ArashMiniStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2010
نوشته‌ها
4,650
لایک‌ها
8,092
محل سکونت
IR/MASHHAD
مطمعن باشيد حتي دوتا ماشين مشابه وزن هاي دقيقا برابر ندارن. ولي تجربه بنده هم ثابت كرده كه بطور كلي تا 60-70 كيلو اختلاف زيادي توي شتاب نميده. ( شايد در حد يه متر اختلاف ) و هزار و يك عامل مهمتر و تاثير گذارتر روي نتايج تست هاي جاده اي عادي تاثير داره.


Sent from my iPad using Tapatalk
اصلا نه وزن تاثیر داره نه آیرودینامیک ماشین فقط 405 :general407:
 

ahmadhmzv

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2012
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
125
اصلا نه وزن تاثیر داره نه آیرودینامیک ماشین فقط 405 :general407:
ثابت كرديد كه بحث علمي اينجا فايده اي نداره...

به بحث هاي بچه گونه خودتون برسيد.


Sent from my iPad using Tapatalk
 

ArashMiniStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2010
نوشته‌ها
4,650
لایک‌ها
8,092
محل سکونت
IR/MASHHAD
ثابت كرديد كه بحث علمي اينجا فايده اي نداره...

به بحث هاي بچه گونه خودتون برسيد.


Sent from my iPad using Tapatalk
نگاه کن خودتی ؟
اول میای عملا توهین میکنی مارو گاو سوار و الاغ سوار توصیف کردی با اون جمله که تازه با کلاچ و گاز آشنا شدیم!؟ (قبلا یحتمل خر سوار میشدیم!)
بعدشم یه نیم نگاهی میزنی به نظر شخصیت
آره بچه ماییم شما بزرگ
 

ahmadhmzv

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2012
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
125
نگاه کن خودتی ؟
اول میای عملا توهین میکنی مارو گاو سوار و الاغ سوار توصیف کردی با اون جمله که تازه با کلاچ و گاز آشنا شدیم!؟ (قبلا یحتمل خر سوار میشدیم!)
بعدشم یه نیم نگاهی میزنی به نظر شخصیت
آره بچه ماییم شما بزرگ
خب دوست من. من تجربه خودم رو گفتم. حكم كه صادر نكردم.
درضمن كسي كه ماشين بازه و حرفه اي اين حرفا ازش بر نمياد.
و اينكه ميخواي با همين 405 و موتور xu7 و دو تومن خرج اضافه بر فابريك بيام كه با ده تا سمند و ef7 و tu5 تنفس طبيعي نتوني بيشتر از دوتا ماشين نزديك شي؟
اولا اين موتور بسياار مهندسي جالبي داره و بسيار توي محصولات ايران خودرو محدود شده!
و اينكه واسه سطحي نگري كه توي اين تاپيك ميبينم هست كه ميگم زياد با ماشين اشنا نيستيد وگرنه جسارتي نميكنم.
حرف من مقايسه نكردن و حكم صادر نكردن و متعصب برخوورد نكردن و بحث هاي بچه گانه نكردنه.
درضمن من خودم الان پژو ندارم كلا.

Sent from my iPad using Tapatalk
 

ArashMiniStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2010
نوشته‌ها
4,650
لایک‌ها
8,092
محل سکونت
IR/MASHHAD
خب دوست من. من تجربه خودم رو گفتم. حكم كه صادر نكردم.
درضمن كسي كه ماشين بازه و حرفه اي اين حرفا ازش بر نمياد.
و اينكه ميخواي با همين 405 و موتور xu7 و دو تومن خرج اضافه بر فابريك بيام كه با ده تا سمند و ef7 و tu5 تنفس طبيعي نتوني بيشتر از دوتا ماشين نزديك شي؟
اولا اين موتور بسياار مهندسي جالبي داره و بسيار توي محصولات ايران خودرو محدود شده!
و اينكه واسه سطحي نگري كه توي اين تاپيك ميبينم هست كه ميگم زياد با ماشين اشنا نيستيد وگرنه جسارتي نميكنم.


Sent from my iPad using Tapatalk
منم میخوای با 2 تومن یه 206 تیون کنم که برای 405 دست تکون بده!؟
!
 

ahmadhmzv

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2012
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
125
البته اون 405 كه فرمون طلا برد با موتور gti و 167 اب بخار بود كه كسايي كه xu7 رو تبديل به gti كردن ميدونن كه باهاش ميشه سربه سر ماكسيما اتومات گذاشت! بخاطر نسبت وزن به قدرت.
حرفي كه زدم راجع xu7 و غيره واسه اين بود كه ياداوري كنم عوامل بسيار مهمتري از اختلاف وزن 60-70 كيلويي كه سرش بحثه وجود داره. از باد لاستيك ها بگيريد تا بقيه موارد. پس نميشه با يه تست حكم به برتري يه ماشين داد.

و اينكه من قبلا هم گفتم. مهم تجربه و رضايته كه هركسي از ماشينش لذت ببره يا نه سمند و پژو و پرايد مهم نيست. اميدوارم همگي هروسيله اي كه دارن با خوبي و خوشي و سلامتي استفاده كنن


Sent from my iPad using Tapatalk
 

ArashMiniStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2010
نوشته‌ها
4,650
لایک‌ها
8,092
محل سکونت
IR/MASHHAD
البته اون 405 كه فرمون طلا برد با موتور gti و 167 اب بخار بود كه كسايي كه xu7 رو تبديل به gti كردن ميدونن كه باهاش ميشه سربه سر ماكسيما اتومات گذاشت! بخاطر نسبت وزن به قدرت.
حرفي كه زدم راجع xu7 و غيره واسه اين بود كه ياداوري كنم عوامل بسيار مهمتري از اختلاف وزن 60-70 كيلويي كه سرش بحثه وجود داره. از باد لاستيك ها بگيريد تا بقيه موارد. پس نميشه با يه تست حكم به برتري يه ماشين داد.

و اينكه من قبلا هم گفتم. مهم تجربه و رضايته كه هركسي از ماشينش لذت ببره يا نه سمند و پژو و پرايد مهم نيست. اميدوارم همگي هروسيله اي كه دارن با خوبي و خوشي و سلامتي استفاده كنن


Sent from my iPad using Tapatalk
والا 206 هم موتور GIT , RC داره که دلبری میکنه !!
Petrol engines[edit]
  • 1.0 L (999 cc) D4D I4 16v, 70 PS (51 kW; 69 hp)
  • 1.1 L (1124 cc) TU1JP I4, 60 PS (44 kW; 59 hp)
  • 1.4 L (1360 cc) TU3JP 8v I4, 75 PS (55 kW; 74 hp)
  • 1.4 L (1360 cc) ET3J4 16v I4, 88 PS (65 kW; 87 hp)
  • 1.6 L (1587 cc) TU5JP 8v I4, 88 PS (65 kW; 87 hp)
  • 1.6 L (1587 cc) TU5JP4 16v I4, 109 PS (80 kW; 108 hp)
  • 2.0 L (1997 cc) EW10J4 16v I4, 140 PS (103 kW; 138 hp)
  • 2.0 L (1997 cc) EW10J4S 16v I4, 177 PS (130 kW; 175 hp)
Diesel engines[edit]
  • 1.4 L (1398 cc) DV4 HDi Diesel I4, 68 PS (50 kW; 67 hp)
  • 1.9 L (1868 cc) DW8 Diesel I4, 71 PS (52 kW; 70 hp)
  • 1.6 L (1560 cc) DV6 HDi HDi 16v I4, 109 PS (80 kW; 108 hp)
  • 2.0 L (1997 cc) DW10 HDi I4, 90 PS (66 kW; 89 hp)
 

ahmadhmzv

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2012
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
125
والا 206 هم موتور GIT , RC داره که دلبری میکنه !!
Petrol engines[edit]
  • 1.0 L (999 cc) D4D I4 16v, 70 PS (51 kW; 69 hp)
  • 1.1 L (1124 cc) TU1JP I4, 60 PS (44 kW; 59 hp)
  • 1.4 L (1360 cc) TU3JP 8v I4, 75 PS (55 kW; 74 hp)
  • 1.4 L (1360 cc) ET3J4 16v I4, 88 PS (65 kW; 87 hp)
  • 1.6 L (1587 cc) TU5JP 8v I4, 88 PS (65 kW; 87 hp)
  • 1.6 L (1587 cc) TU5JP4 16v I4, 109 PS (80 kW; 108 hp)
  • 2.0 L (1997 cc) EW10J4 16v I4, 140 PS (103 kW; 138 hp)
  • 2.0 L (1997 cc) EW10J4S 16v I4, 177 PS (130 kW; 175 hp)
Diesel engines[edit]
  • 1.4 L (1398 cc) DV4 HDi Diesel I4, 68 PS (50 kW; 67 hp)
  • 1.9 L (1868 cc) DW8 Diesel I4, 71 PS (52 kW; 70 hp)
  • 1.6 L (1560 cc) DV6 HDi HDi 16v I4, 109 PS (80 kW; 108 hp)
  • 2.0 L (1997 cc) DW10 HDi I4, 90 PS (66 kW; 89 hp)
درسته. 206 كه بحثش جداست و خودش دنيايي داره. بهترين تجربه من از پژو؛ 206 بود.[emoji4]
منظور من دوران 405 بود....


Sent from my iPad using Tapatalk
 

ArashMiniStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2010
نوشته‌ها
4,650
لایک‌ها
8,092
محل سکونت
IR/MASHHAD
درسته. 206 كه بحثش جداست و خودش دنيايي داره. بهترين تجربه من از پژو؛ 206 بود.[emoji4]
منظور من دوران 405 بود....


Sent from my iPad using Tapatalk
بله دوران هر دو این ماشینا به پایان رسیده هر کدوم تو زمان خودشون ماشینای خیلی خوبی بودن ولی الان پشه هم نمیارزن والا
باز جالبع حداقل من 206 تو انگلیس بودم میدیدم ولی 405 نه!؟
 

ahmadhmzv

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2012
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
125
بله دوران هر دو این ماشینا به پایان رسیده هر کدوم تو زمان خودشون ماشینای خیلی خوبی بودن ولی الان پشه هم نمیارزن والا
باز جالبع حداقل من 206 تو انگلیس بودم میدیدم ولی 405 نه!؟
دليلش فكر كنم سال توليدشون باشه. كه 405 تا 2000 و 206 تا 2005 توليد شدن اگه اشتباه نكنم.
و اينكه توي فرانسه هست هنوز 405 ولي 206 بسيار بيشتره.


Sent from my iPad using Tapatalk
 

ArashMiniStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2010
نوشته‌ها
4,650
لایک‌ها
8,092
محل سکونت
IR/MASHHAD
دليلش فكر كنم سال توليدشون باشه. كه 405 تا 2000 و 206 تا 2005 توليد شدن اگه اشتباه نكنم.
و اينكه توي فرانسه هست هنوز 405 ولي 206 بسيار بيشتره.


Sent from my iPad using Tapatalk
آره 405 خیلی قدیمیتره با توجه به اینکه تو خارج عمر ماشینا کمتره مث ایران نیست 206 باید بیشتر باشه علاوه بر اون قیافه تکراری 206 قابل توجیح تر تز 405ه
 

Driver.1368

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
370
لایک‌ها
82
تشکر فراوان از شما ahmadhmzv
کم کم داشتم واقعا عصبی میشدم : )))
منم میخوای با 2 تومن یه 206 تیون کنم که برای 405 دست تکون بده!؟
!
شما با 2 تومن خرج هیچوقت نتیجه ای رو که میتونی با XU7 بگیری رو نمیتونی با TU5 بگیری
بذار اینطوری بگم Xu7 با 2 تومن خرج به مراتب بهتر از TU5 با 2 تومن خرج شتابگیری خواهد کرد
چرا؟! دلیلش لوازمی هست که خیلی راحت میشه روی 405 با هزینه های خیلی معقول سوار کرد
نمونه کوچیکش دریچه گاز و منیفولد هواست که با قیمتی خیلی پایین و استوک میشه روی ماشین سوار کرد و شتابگیری ماشین رو از این رو به اون رو میکنه
افزایش حجم هم به 1905 سی سی هم که با هزینه های پایین خیلی راحت انجام میشه ، میلسوپاپ هم به وفور یافت میشه
ولی کدوم از این لوازم ها برای TU5 یا EF7 گیر میاد یا اگه بیاد قیمته معقولی داره؟!
EF7 رو که بیخیال چون کاره خاصی نمیشه با موتورش کرد :)
و اینکه من اصلا حرفی از XU7 نزدم ، به هیچ وجه هم تعصبی ندارم
روان پریش تویی ک فک میکنی آدم صادقی هستی در حالی ک حرفات پشم هم ارزش نداره ضریب درگ چ ربطی ب شتاب داره ک گفته 405 باموتور 20 سال قبل ک بقول خودت فرمون طلایی داره tu5 رو میتونه بگیره؟این خزعبلات هم بدر خودت میخوره هرچقدر هم آمار بدی لینک بدی زرت و پرت کنی وقتی در عمل نتونی ثابت کنی وزن هردوشون یکسان حرفات پشم خالص از هردو عکس بگیر رو باسکول با نام کاربری و تاریخ روز شاید ما پی ب اشتباهمون بردیم
شما که اینقدر داری زور و حرص میزنی چرا خودت اینکارو نمیکنی؟!
چه چیزایی از آدم میخوانا
بعدشم کلا اصلا نه میخونی نه میفهمی من چی میگم ، ذره ای بحث کردن با شما فایده ای نداره ، حیفه وقت!
کلا چت کردی روی TU5 ازش هم بیرون نمیکشی
یه جا حرف از من بیار که گفتم 405 فابریک با موتور XU7 میتونه TU5 رو بگیره(که ابته اگه 405 سالم باشه میتونه پا به پای TU5 های اینروز ها بره )
شما نه اصلا به ECU هایی که با TU5 عرضه میشه دقت میکنی و کردی نه به گیربکس ها و ضرایبشون
و نه به سایز رینگ و لاستیک ها
نزدیک به ده ساله پیش بود که شتاب TU5 اسطوره ای بود واسه خودش دلیلش هم 7.4.4 بود و بس!!!
یا گفته باشم ضریب درگ در این 3 خودرو تاثیره اساسی داره ، عکسش رو نگفتم؟!
نگفتم که 405 با اینکه وضعیت بهتری داره از این نظر ولی این خودرو ها بهم نزدیک هستن و تفاوت ها بسیار نا محسوس؟!
جنابه بحر العلوم ، دانشمند ، طراح موتور های کمپانی پژو - سیتروئن .
خستم شدم از بحثه الکی کردن با شما ، تیکه پروندن و توهین کردن و شنیدن بماند(توهین شنیدم که جواب دادم) اطلاعاتت اینقدر ناقص و غیره مستنده که حتی ساله ساخته موتور های TU و TU5 پژو رو نمیدونی و هی داری میگی موتوره بیست ساله پیش
یعنی حتی نمیدونی ساخته TU5 هم به 20 و چند ساله قبل برمیگرده بعد من بیام بشینم واسه تو دلیل و مدرک بیارم؟! من که هر دلیلی میارم میشه پشم و حرف اضافی ، کسی که درباره ماشین اطلاعات داشته باشه خودش خوب میفهمه من دارم چی میگم
من به شخصه دیگه این بحث رو ادامه نمیدم
شاد و موفق و سربلند باشید در کلیه امور @};-
 

Driver.1368

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
370
لایک‌ها
82
والا 206 هم موتور GIT , RC داره که دلبری میکنه !!
Petrol engines[edit]
  • 2.0 L (1997 cc) EW10J4 16v I4, 140 PS (103 kW; 138 hp)
  • 2.0 L (1997 cc) EW10J4S 16v I4, 177 PS (130 kW; 175 hp)
من اصلا نمیخوام بحث رو کش بدم
برتری رو به یه ماشین خاص بدم
یا ...
چون بحث کردن در رابطه با 206 و 405 مثل بحث کردن درباره 2 تا برادر بزرگتر و کوچیکتر هست که DNA کاملا مشابه دارن!
مثلا همین مثال بالا که شما زدین
توجهتون رو به خطه زیر جلب میکنم
The engine (XU9J4) of the Mi16 was later used by Peugeot as the basis for the engine in the 206 WRC, winning two championships.
بیسه RC همون XU10 هست که روی 405 و زانتیا میبستن ;)
RC کردنه 206 هزینه و قطعات زیادی لازم داره تا مثلا Mi کردن 405 ، فقط دارم مثال میزنم
کلا هرچی که در محفظه کاپوت هست و از جمله قسمته عمدی ای از زیر بندی خودرو باید عوض بشه برای فابریک نشستن موتور RC
 

aryamehr1368

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,486
لایک‌ها
4,170
محل سکونت
گیلان
نکته بعدی که مهمه اینه که اینکه وزن چقدر هست با موتور یکسان زیاد دقت نکنید
تقریبا از وزن های برابری برخوردارن و اطلاعات توی سایت ایرانخوردو زیاد درست نیست
اینو حتما من گفتم؟بعد میگی ب حرفهای من دقت نمیکنی بحث خیلی سادست چطور دو تا ماشین مثل پارس و 206 جدید وزن یکسان دارن حالا کی خودشو میزنه به اون راه ک ضریب درگ اونطوری موتورش اونطوری اینقدر خرج کنی تیون میشه خودت داری بحث و عوض میکنی سوال ساده اگه رو باسکول وزنشون یکیه و اعداد کارخونه اشتباه ازشون عکس بگیر با نام کاربری و تاریخ بذار اینجا شاید ما داریم اشتباه میکنیم همین الانش 405 و سمند ک موتور یکسان دارن وزنشون یکسان نیست و سمند اگه مراقبش نباشی ب اصطلاح لش میشه حالا من موندم چطور بدنه 206 و 405 هم وزن شدن
 

aryamehr1368

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,486
لایک‌ها
4,170
محل سکونت
گیلان
مطمعن باشيد حتي دوتا ماشين مشابه وزن هاي دقيقا برابر ندارن. ولي تجربه بنده هم ثابت كرده كه بطور كلي تا 60-70 كيلو اختلاف زيادي توي شتاب نميده. ( شايد در حد يه متر اختلاف ) و هزار و يك عامل مهمتر و تاثير گذارتر روي نتايج تست هاي جاده اي عادي تاثير داره.


Sent from my iPad using Tapatalk
سوال ما خیلی سادست اگه اختلاف وزن دارن عکس رو باسکول بانام کاربری و تاریخ هر چقدر هم میخوای آمار بده مهم بتونی ثابت کنی سوال منم در مورد شتاب نیست وزن
 

aryamehr1368

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,486
لایک‌ها
4,170
محل سکونت
گیلان
ما از آخر این باسکول کزایی رو ندیدیم
ساده ای داداش اینا ی حرفی زدن توش موندن اصولا به هرکی میگم ثابت کن میگه شما اطلاعی نداری اومدی اینجا غافل از اینکه خودش پشت سیستم نشسته ی چیزی هم شنیده بعد میگه من هر دوشون رو بردم رو باسکول بعد میگه خودت ببر اگه واقعا بردی عکس بگیر بذار از این راه ساده تر واسه اثبات وجود داره اختلافی ک تو سایت کارخونه هست 130 کیلو حالا اساتید ثابت کنید اشتباهه
 
Last edited:

8157526

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 دسامبر 2014
نوشته‌ها
31
لایک‌ها
17
سن
31
دوستان مصرف سوخت موتور گازی چه قدره؟ میخام موتورگازی بخرم!
هر چی سرچ کردم چیزی ندیدم
 

ArashMiniStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2010
نوشته‌ها
4,650
لایک‌ها
8,092
محل سکونت
IR/MASHHAD
من اصلا نمیخوام بحث رو کش بدم
برتری رو به یه ماشین خاص بدم
یا ...
چون بحث کردن در رابطه با 206 و 405 مثل بحث کردن درباره 2 تا برادر بزرگتر و کوچیکتر هست که DNA کاملا مشابه دارن!
مثلا همین مثال بالا که شما زدین
توجهتون رو به خطه زیر جلب میکنم
The engine (XU9J4) of the Mi16 was later used by Peugeot as the basis for the engine in the 206 WRC, winning two championships.
بیسه RC همون XU10 هست که روی 405 و زانتیا میبستن ;)
RC کردنه 206 هزینه و قطعات زیادی لازم داره تا مثلا Mi کردن 405 ، فقط دارم مثال میزنم
کلا هرچی که در محفظه کاپوت هست و از جمله قسمته عمدی ای از زیر بندی خودرو باید عوض بشه برای فابریک نشستن موتور RC
شما فعلا برو باسکول رو ثابت کن تو حرف بقیه نپر فهمیدی؟ اگه نفهمیدی یه جور دیگه حالیت کنم؟ خجالتم خوب چیزیه یه بحثو ثابت کن بعد بپر یه بحث دیگه منم خیلی حرفا دارم
اون دوست دیگمون هم گفتن با 2 میلیون 405 تیون میکنن منم گفتم میکنم اینجوری میشه!! حرفی از rc نشد که شما باز داری میپری به اینور اونور!
شما هم اصلا برتری رو نمیخوای به یه ماشین خاص بدی اونم 405:confused:
 
Last edited:
بالا