• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مشاوره (خرید، مقایسه، فنی...)

÷


  • Total voters
    52

Ronan

Registered User
تاریخ عضویت
7 ژانویه 2006
نوشته‌ها
6,457
لایک‌ها
876
محل سکونت
Tehran
پوریا من پرادو رو بیتشتر از همه دوست دارم ولی فکر کنم با این قیمتی که تو میگی چیز خوبی دستت نیاد ها

2 در مدل 86 اینا میشه گیر آورد

سوناتا قیافش خوشگل شده ولی موتورش هنوز 178اسبی مزخرف قبلی هست.
مزدا 3 خوشگله و امکاناتش زیاده ولی شتابش تعریفی نیست.
پرادو خز و قدیمیه،آپپشن هاش کمه و 6سیلندر هم که باشه شتاب خوبی نداره،قابلیت آفرودش بالاست و سواریش هم خشکه.
و اماااا آزرا:
قیافه خوب+موتور قوی+امکانات عالی
راستی اگر تا 55هم بتونی جور کنی یک گزینه بی بروبگرد هست،جنسیس کوپه که تا 100میلیون هیچ ماشینی به گردش نمیرسه،اگر خواستی بخری سعی کن حتما شرکتی بخری.
طرف بی ام و قدیمی هم نرو،ماشین های دوست داشتنی هستند مخصوصا اتاقE46که 325اش هم نسبتا خوب راه میره ولی مال سال 2005 و..
طرفE60 مدل520هم به خاطر لاکپشت بودنش نرو به هیچ وجه.

مرسی ... کلا جز پرادو که پشت فرمونش نشستم ما بقی رو برای 1 ساعت هم که شده روندم

آزرا خیلی غوله ... قشنگ به صندلی میچسبونتت ... بزرگیشم دوستدارم چون خودم ریزه میزه نیستم

اما از مزدا هاچ بک هم بدم نیومده ... خیلی شیکه ... البته پشت اینم نشستم فقط توش نشستم

حالا موقع خرید که احتمالا آخر بهار هست باید همرو یه تست بکنم . شنیدم افت قیمت مزدا خیلییی کمه
 

HoTPuRsUiT

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژانویه 2011
نوشته‌ها
457
لایک‌ها
0
پیشاپیش مبارکه.:D
ولی آزرا چیز دیگه ایه:D
مزدا 3هم خوشگل و کامپکت و بامزست واسه خودش سری 3ایه:Dامکاناتش هم عالیه.
ولی اگر بتونی یه آزرا شرکتی 2010یا اگر پیدا کردی11بخری 5 حداقل 4سال از گارانتیشون مونده.
لوازم مزدا هم نسبت به قیمت 45تومنیش یکم گرونه و بد گیر میاد.
اگر تونستی 55جور کنی بدون یک لحظه وقت تلف کردن یک جنسیس کوپه بخر،شتابی که این ماشین دارهSL350 200و خورده ای میلیونی هم نداره.
 

Ronan

Registered User
تاریخ عضویت
7 ژانویه 2006
نوشته‌ها
6,457
لایک‌ها
876
محل سکونت
Tehran
پیشاپیش مبارکه.:D
ولی آزرا چیز دیگه ایه:D
مزدا 3هم خوشگل و کامپکت و بامزست واسه خودش سری 3ایه:Dامکاناتش هم عالیه.
ولی اگر بتونی یه آزرا شرکتی 2010یا اگر پیدا کردی11بخری 5 حداقل 4سال از گارانتیشون مونده.
لوازم مزدا هم نسبت به قیمت 45تومنیش یکم گرونه و بد گیر میاد.
اگر تونستی 55جور کنی بدون یک لحظه وقت تلف کردن یک جنسیس کوپه بخر،شتابی که این ماشین دارهSL350 200و خورده ای میلیونی هم نداره.

جنسیس کوچه برامکوچیکه ... من ب ماشینای اسپورت 2 در کلا حال نمیکنم

جنسیس هم قرار باشه بگیرم ایشالا آخر سال دیگه 4 درشو میگیرم
 

Exporter

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
13 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,063
لایک‌ها
5,176
سن
36
محل سکونت
UAE
سلام
آقا ما در مورد این پدیده هیچی نمیدونیم. شرمنده که سئوالام ابتدائیه

لامپ Xenon رو میشه رو پیکان نصب کرد؟
واسه هر ماشینی متفاوته یا رو همه ی ماشینا نصب میشه؟
بعد این لامپ زنونا سیستمشون چه جوریه؟ یکی شرح بده من روشن شم کلا :eek:
وقتی نور رو میزنی بالا، لامپ زنونه روشن میشه یا دکمه ی جداگانه ای واسش تعبیه میشه؟
ینی در کنار لامپ معمولی نصب میشه؟
یا باید کلا لامپ معمولی رو باز کرد و زنون جایگزین کرد؟
شیشه ی جلوی چراغ (نمیدونم چی بهش میگن. همون که تو تصادفات میشکنه دیگه) و کاسه ی داخلش رو باید عوض کنیم؟
میشه زنون رو یه جوری تنظیم کرد که نورش تو چش راننده های دیگه نباشه؟ ینی نورش رو به زمین و جلوی خودرو بتابونه. مثل همون حالتی که بهش میگن نور پایین

توضیح اضافه ای اگر لازمه بفرمایید
 

Exporter

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
13 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,063
لایک‌ها
5,176
سن
36
محل سکونت
UAE
راستی یه سئوال دیگه هم داشتم
توی روز وقتی چراغای خودرو خاموشه، همینجوری از ظاهر چراغا مشخصه که زنون هستن یا نه؟
 

hojatshabani

Registered User
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2008
نوشته‌ها
1,371
لایک‌ها
146
محل سکونت
پس پوشت
مهمترین ویژگی زنون اینه که چشم راننده روبرویی رو نمیزنه و بعدیش نور وسیعی هست که پخش میکنه

لامپ های زنون برای کار کردن به وسیله جدا گانه ای احتیاج دارن که اینجا بهش میگیم درایور

این درایور کارش اینه که ولتاژ 12 ولت باتری رو میگیره و به ولتاژ 25 هزار ولت میرسونه

مشکل اصلی این لامپ ها خارج از قیمت بالای اونها که در نمونه های اصلی به 250 هزار تومان میرسه ولتاژ بالای اونهاست

مثلا در تصادفات رانندگی اگه این لامپ ها بشکنن یا درایور اون ها بشکنه خطرات سنگینی به جا میزاره

شما تصور کنید شوکر ها ولتاژی معادل 1000 تا 3000 ولت دارند و بتری داخلی اونها شدت جریان کمی داره

در حالی که اینجا شما باتری ماشین دارید که تخلیه اون به این سادگی انجام نمیشه


البته در سیستم hid 2 این مشکل ظاهرا برطرف شده

با احترام / حجت
 

Exporter

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
13 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,063
لایک‌ها
5,176
سن
36
محل سکونت
UAE
ضمن تشکر از حجت جان، خیلی از سئوالا هنوز بی جواب مونده. اگر کسی دیگری از دوستان اطلاعاتی داره ممنون میشم راهنمایی کنه
 

hojatshabani

Registered User
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2008
نوشته‌ها
1,371
لایک‌ها
146
محل سکونت
پس پوشت
سلام
آقا ما در مورد این پدیده هیچی نمیدونیم. شرمنده که سئوالام ابتدائیه

لامپ Xenon رو میشه رو پیکان نصب کرد؟

بله اما کاسه لامپش کارایی خوبی نداره

واسه هر ماشینی متفاوته یا رو همه ی ماشینا نصب میشه؟

رو همه نصب میشه

بعد این لامپ زنونا سیستمشون چه جوریه؟ یکی شرح بده من روشن شم کلا :eek:

تو پستای قبلی نحوه کارش رو شرح دادم

وقتی نور رو میزنی بالا، لامپ زنونه روشن میشه یا دکمه ی جداگانه ای واسش تعبیه میشه؟

با همون شاسی چراغ جلو میشه درست کرد

ینی در کنار لامپ معمولی نصب میشه؟

بستگی داره چزاغ جلوتون دو تیکه باشه یا یک تکه

یا باید کلا لامپ معمولی رو باز کرد و زنون جایگزین کرد؟

بستگی داره چزاغ جلوتون دو تیکه باشه یا یک تکه

شیشه ی جلوی چراغ (نمیدونم چی بهش میگن. همون که تو تصادفات میشکنه دیگه) و کاسه ی داخلش رو باید عوض کنیم؟

خیر اما بهتره از نوع بی ام و ای باشه ( اسمش رو یادم رفت )

میشه زنون رو یه جوری تنظیم کرد که نورش تو چش راننده های دیگه نباشه؟ ینی نورش رو به زمین و جلوی خودرو بتابونه. مثل همون حالتی که بهش میگن نور پایین


ببینید مزیت زنون اینه که با شدت نور بالایی که داره چشم راننده های دیگه رو نمیزنه

توضیح اضافه ای اگر لازمه بفرمایید

باقی بقایتان جانم فدایتان
 

Exporter

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
13 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,063
لایک‌ها
5,176
سن
36
محل سکونت
UAE
ببینید مزیت زنون اینه که با شدت نور بالایی که داره چشم راننده های دیگه رو نمیزنه

پس چرا TV میگه به خاطر اینکه نورش چشم راننده ها رو میزنه و کوری موقت (چند ثانیه) ایجاد میکنه باعث ایجاد تصادفات میشه؟
تو جاده هم شبا اگر راننده های روبرویی زنون داشته باشن پدر چشممون در میاد که :eek:
ینی زنونشون استاندارد نیست؟ یا عمدا بد نصبش میکنن؟


عمو حجت این چی میگه؟ :eek:
yfw2sp5gmsh2y2jridk6.jpg

چرا کانکت نمیشه :eek:
 

bh_hellboy

Registered User
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
350
لایک‌ها
8
محل سکونت
Tabriz
ببینید مزیت زنون اینه که با شدت نور بالایی که داره چشم راننده های دیگه رو نمیزنه

پس چرا TV میگه به خاطر اینکه نورش چشم راننده ها رو میزنه و کوری موقت (چند ثانیه) ایجاد میکنه باعث ایجاد تصادفات میشه؟
تو جاده هم شبا اگر راننده های روبرویی زنون داشته باشن پدر چشممون در میاد که :eek:
ینی زنونشون استاندارد نیست؟ یا عمدا بد نصبش میکنن؟


عمو حجت این چی میگه؟ :eek:
yfw2sp5gmsh2y2jridk6.jpg

چرا کانکت نمیشه :eek:
ببینید لامپهای زنون شدت نور به مراتب بیشتری نسبت به لامپهای معمولی دارن به خاطر همین اگه روی کاسه های بدون عدسی و دارای طلق غیر شفاف(پیکان پراید پژو و ...) نصب بشن نورشون پراکنده میشه چشم راننده جلویی رو کور میکنه.
 

Exporter

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
13 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,063
لایک‌ها
5,176
سن
36
محل سکونت
UAE
آهان. پس به خاطر همین ماشینای وارداتی که زنون دارن طلقشون شفافه...
images
images



در مقایسه با ماشینایی که چراغشون زنون نیست
images


ینی ایراد کار اینجاست که ایرانیا لامپ زنون رو روی طلق نا مناسب نصب میکنن و نور به جای اینکه به جلوی خودرو متمرکز باشه، پراکنده میشه



حالا این ممنوعیت نصب زنون تا چه حد جدیه؟ واقعا ماشینو میخوابونن؟ پس این ماشین خارجیا که به صورت پیشفرض زنون دارن چی؟ مثل همین BMW ها. با اینا کاری ندارن؟
 

hojatshabani

Registered User
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2008
نوشته‌ها
1,371
لایک‌ها
146
محل سکونت
پس پوشت
آهان. پس به خاطر همین ماشینای وارداتی که زنون دارن طلقشون شفافه...
images
images



در مقایسه با ماشینایی که چراغشون زنون نیست
images


ینی ایراد کار اینجاست که ایرانیا لامپ زنون رو روی طلق نا مناسب نصب میکنن و نور به جای اینکه به جلوی خودرو متمرکز باشه، پراکنده میشه



حالا این ممنوعیت نصب زنون تا چه حد جدیه؟ واقعا ماشینو میخوابونن؟ پس این ماشین خارجیا که به صورت پیشفرض زنون دارن چی؟ مثل همین BMW ها. با اینا کاری ندارن؟
اونا هم دراورشون استاندارده هم کاسه چراغشون عدسی داره
 

irani_power

Registered User
تاریخ عضویت
18 ژوئن 2009
نوشته‌ها
68
لایک‌ها
2
سلام
اطلاعاتی در رابطه با آب بندی ماشین میخواستم. ماشین پراید.
بعد وقتی فن ماشین روشن هست ماشین رو خاموش کنیم یا بزاریم فن خاموش شود بعد ماشین را خاموش کنیم؟
چون وقتی فن روشن هست ماشین رو خاموش کنیم بعدش که استارت بزنیم دما میره بالا خط وسط یعنی بالای 90 و میره روی 95.
 

PersianMohammad

Registered User
تاریخ عضویت
24 می 2009
نوشته‌ها
2,061
لایک‌ها
92
سن
40
محل سکونت
Tehran
برای فن باور عموم اینه که تا فن روشنه ماشین هم روشن بمونه، اما از نظر فنی، این روشن موندن، باعث افزایش حرارت میشه و کارکرد اضافه فن و استهلاک موتور.
بنابراین خاموش کردن موتور، به روند خنک شدن ماشین کمک میکنه.
اینکه میگین بعدش که استارت بزنیم دما روی 90 هست و میره بالای 90 ؛ اگه بلافاصله باشه که طبیعیه، اما اگه با تاخیر حداقل 10 الی 15 دقیقه ای باشه، سیستم خنک کننده مشکل داره.
 

hojatshabani

Registered User
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2008
نوشته‌ها
1,371
لایک‌ها
146
محل سکونت
پس پوشت
برای اب بندی شخصا توصیه میکنم با دور موتور پایین حرکت نکنید و همونطور که داخل دفترچه خودرو اعلام شده دور موتور رو به محدوده معین قدرت گشتاور موتور برسونید بعد اروم اروم پاتون رو از کلاچ بردارید


دنده مرده به هیچ عنوان استفاده نکنید و 1000 کیلومتر اول روغن موتور رو از مهره کارتر عوض کنید و فیلتر روغن هم حتما تعویض کنید

گاز تو محدوده مجاز بدید اما فشار لحظه ای و آنی به موتور نیارید
به قول معروف موتور تقه نخوره خصوصا توی حرکت اولیه
اگه میخواید موتور قوی ای داشته باشید ماشین رو توی سر بالایی گاز بدید ( زمان اب بندی )

در مورد درجه اب هم نگران نباشید مشکلی نداره

با احترام / حجت
 

irani_power

Registered User
تاریخ عضویت
18 ژوئن 2009
نوشته‌ها
68
لایک‌ها
2
سلام و تشکر از پاسخ شما ها یک سوال داشتم من دفترچه رو مطالعه کردم اما چند بار دنبال موقع دنده عوض کردن گشتم و چیزی پیدا نکردم. یعنی دور موتور نرمال که نه مرده بشه و نه فشار بیاد چقدر هست برای پراید که دنده عوض کنیم؟

آخه وقتی فن روشن هست ماشین خاموش کنی بعد روشن کنی اگر دقت کنی دما از همیشه که پائین تر از خط وسط هست میزنه بالا و میره روی 95 تا وقتی که فن خنک کنه
در صورتی که تو ترافیک و ... . از خط وسط بالا نمیره.
 

hojatshabani

Registered User
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2008
نوشته‌ها
1,371
لایک‌ها
146
محل سکونت
پس پوشت
سلام و تشکر از پاسخ شما ها یک سوال داشتم من دفترچه رو مطالعه کردم اما چند بار دنبال موقع دنده عوض کردن گشتم و چیزی پیدا نکردم. یعنی دور موتور نرمال که نه مرده بشه و نه فشار بیاد چقدر هست برای پراید که دنده عوض کنیم؟

آخه وقتی فن روشن هست ماشین خاموش کنی بعد روشن کنی اگر دقت کنی دما از همیشه که پائین تر از خط وسط هست میزنه بالا و میره روی 95 تا وقتی که فن خنک کنه
در صورتی که تو ترافیک و ... . از خط وسط بالا نمیره.
توی کاتالوگ پراید صفحه 48 نوشته :

دنده 1 به 2 : سرعت 25 کیلو متر بر ساعت
2 به 3 : سرعت 40 کیلومتر بر ساعت
3 به 4 : سرعت 70 کیلومتر بر ساعت
4 به 5 : 100 کیلومتر بر ساعت
 

dadbak

Registered User
تاریخ عضویت
19 نوامبر 2009
نوشته‌ها
410
لایک‌ها
158
محل سکونت
جانشین داریوش
آببندی رو ولش کن
کاری کن بعد از 1000 کیلومتر موتور نفس خاصی برای سرعت رفتن و شتاسب گرفتن داشته باشه
پیشنهاد میکنم از دنده 2 به 3 50 کیلومتر سرعت داشته باشی
 

irani_power

Registered User
تاریخ عضویت
18 ژوئن 2009
نوشته‌ها
68
لایک‌ها
2
تو دفترچه زده
25
50
75
105
این سرعت ها هم دور موتور باید رو 3000 باشه تا بخوره بهش
وقتی کمتر از 3000 دنده میاندازم همون لحظه رو دنده بعد دور موتور میاد زیر 2000
و احساس میکنم یک ذره موتور میخواد یک زور بزنه(میشه گفت یکمی مرده هست )
 

1240

Registered User
تاریخ عضویت
7 می 2007
نوشته‌ها
1,216
لایک‌ها
28
محل سکونت
ایران--آبادان,خرمشهر
این روغنی که سرویس اولیه برات میریزه که حدود 800 کیلومتر راه میبری میری عوضش کنن
روغن تعریفی نیست
800 کیلومتر ببرش تعویض روغن همون سرویس اولیه
بعد 1000 کیلومتر خودت ببر یک روغن درست و حسابی با سطح کیفی SG برای پراید اگر اشتباه نکرده باشم بریز.
تعویض واسکازین در گیربکس و دیفرانسیل انجام شود.
 
بالا