• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مشاوره (خرید، مقایسه، فنی...)

÷


  • Total voters
    52

farzan.B

همکار بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2009
نوشته‌ها
2,662
لایک‌ها
1,244
سلام ..

اول اینجا رو بخون ببین جیزی راجع به ویانا هست یا نه ..؟!
در مورده 530 و تیگو خوب میگن .. اما راجع به این ویانا چیزی نشنیدم ..

http://www.tuningtalk.com/forum/viewforum.php?f=184

پیشنهاد می کنم بری نمایندگی هاشون بشینی پشت فرمون .. ببینی کیفیت ساخت چطوره ..
من پشت 530 نشستم .. واقعا نظرم راجع به خودرو های چینی عوض شد .. خیلی خوب بود ...

در ضمن با این پولی که می خوای بزاری کنار .. بهتره 206 تیپ 2 بگیری ..
 

Mariachi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 آپریل 2009
نوشته‌ها
571
لایک‌ها
94
سن
33
من پشت 530 نشستم .. واقعا نظرم راجع به خودرو های چینی عوض شد .. خیلی خوب بود ...

دقیقا!

منم که اول بابام میخواست بگیره گفتم نگیر..ماشین چینی معلوم نیس چیه...ولی وقتی اومد دیدمش خیلی نظرم عوض شد

نسبت بهش...530 رو به ماشینای هم قیمتش مثل پارسelx و..ترجیح میدم
 

iran.meshop

Registered User
تاریخ عضویت
15 نوامبر 2009
نوشته‌ها
1,533
لایک‌ها
55
محل سکونت
تهران
سلام ..

اول اینجا رو بخون ببین جیزی راجع به ویانا هست یا نه ..؟!
در مورده 530 و تیگو خوب میگن .. اما راجع به این ویانا چیزی نشنیدم ..

http://www.tuningtalk.com/forum/viewforum.php?f=184

پیشنهاد می کنم بری نمایندگی هاشون بشینی پشت فرمون .. ببینی کیفیت ساخت چطوره ..
من پشت 530 نشستم .. واقعا نظرم راجع به خودرو های چینی عوض شد .. خیلی خوب بود ...

در ضمن با این پولی که می خوای بزاری کنار .. بهتره 206 تیپ 2 بگیری ..

من صندوق برام مهمه

ترجیح می دهم پول هام رو جمع کنم 206 SD V8 بگیرم و یا اینکه اگر ببینم مشکل زشتی چراغ های ریو قابل حل باشه به ریو هم فکر می کنم
 

hamidk

Registered User
تاریخ عضویت
12 فوریه 2004
نوشته‌ها
1,100
لایک‌ها
144
سن
44
محل سکونت
تهران
هر دو - خیلی هم بالا است

نسبت به پراید بالاست ولی نه خیلی بالا، در حد 206، شاید هم کمتر
بهتره خودتان قضاوت کنید:

شمع موتور اصلی تندر ال90................16هزار تومان
فیلتر هوا اصلی تندر ال90................7 هزار تومان
فیلتر روغن اصلی تندر ال90................5 هزار تومان
فیلتر بنزین اصلی تندر ال90................5 هزار تومان
روغن موتور 4لیتری اصلی الف................17.5 هزار تومان
روغن موتور 1لیتری اصلی الف................6 هزار تومان
مایع خنک کننده الف اصلی................8 هزار تومان
روغن هیدرولیک الف اصلی................8 هزار تومان
روغن واسکازین الف اصلی................8 هزار تومان
لنت جلو TRW تندر ال90................23 هزار تومان (اصل شرکت به دلیل کمیاب شدن 55 تا 60)
لنت عقب اصلی تندر ال90................23 هزار تومان
تسمه تایم اصلی تند ال90................48 هزار تومان
کیت تسمه تایم اصلی تندر ال90................115 هزار تومان

پ.ن.
خودم E2LP دارم
 

iran.meshop

Registered User
تاریخ عضویت
15 نوامبر 2009
نوشته‌ها
1,533
لایک‌ها
55
محل سکونت
تهران
نسبت به پراید بالاست ولی نه خیلی بالا، در حد 206، شاید هم کمتر
بهتره خودتان قضاوت کنید:

شمع موتور اصلی تندر ال90................16هزار تومان
فیلتر هوا اصلی تندر ال90................7 هزار تومان
فیلتر روغن اصلی تندر ال90................5 هزار تومان
فیلتر بنزین اصلی تندر ال90................5 هزار تومان
روغن موتور 4لیتری اصلی الف................17.5 هزار تومان
روغن موتور 1لیتری اصلی الف................6 هزار تومان
مایع خنک کننده الف اصلی................8 هزار تومان
روغن هیدرولیک الف اصلی................8 هزار تومان
روغن واسکازین الف اصلی................8 هزار تومان
لنت جلو TRW تندر ال90................23 هزار تومان (اصل شرکت به دلیل کمیاب شدن 55 تا 60)
لنت عقب اصلی تندر ال90................23 هزار تومان
تسمه تایم اصلی تند ال90................48 هزار تومان
کیت تسمه تایم اصلی تندر ال90................115 هزار تومان

پ.ن.
خودم E2LP دارم

آیا می دانید مثلا هزینه عوض کردن یک تسمه تایم با اجرت برای ال 90 چقدر می شود؟

خیلی بالاست
 

hamidk

Registered User
تاریخ عضویت
12 فوریه 2004
نوشته‌ها
1,100
لایک‌ها
144
سن
44
محل سکونت
تهران
آیا می دانید مثلا هزینه عوض کردن یک تسمه تایم با اجرت برای ال 90 چقدر می شود؟

خیلی بالاست

نقل قول از یکی از دوستان
کیت کامل تسمه تایم 103 هزار تومان
تسمه دینام 14 هزار تومان
اجرت 28 هزار تومان
یه دیاگ هم خودشون زده بودند.
جمعا 150 هزار تومان دادم.
تسمه تایم تا 1 سال و تسمه دینام تا 6 ماه گارانتی داره.

گفتم که خودم دارم می دانم، قیمت گذاشتم مقایسه کنید
برای تعویض روغن و قطعه هم دیگه نمایندگی نمی روم خیلی گرون حساب می کنند معلوم هم نیست ماشین از صبح تا شب دستشونه چی کارش می کنند
روغن موتور + فیلتر هوا + فیلتر بنزین + فیلتر روغن را عوض کردم اجرت تعویض 10 تومان شد ;)
اگر خودرو سدان بخواهید تو این قیمت ماشین خوبیه، اگر هم صندوق لازم ندارید 206 پیشنهاد می کنم
 
Last edited:

Poets Of Fall

کاربر فعال عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
8 جولای 2009
نوشته‌ها
865
لایک‌ها
486
محل سکونت
تهران
بله می دانم

من هنوز انتخاب قطعی نکردم و این چری ویانا در حد یک انتخاب هست که دارم روش تحقیق می کنم

انتخاب های من : 206 صندوق دار V8 - ال 90 - ریو ABS دار - چری ویانا

ال 90 خودم دوست دارم و می دانم ماشین خوبیه اما خرجش خیلی بالا است

خرج ال 90 بالا بود !
یه زمانی !
 

iran.meshop

Registered User
تاریخ عضویت
15 نوامبر 2009
نوشته‌ها
1,533
لایک‌ها
55
محل سکونت
تهران
آقا این 206 که هی میگن فرانسوی فرانسوی مگه قطعاتش الان اکثرا ایرانی یا چینی نیست؟؟؟
 

_Love_Coder_

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
3 مارس 2007
نوشته‌ها
738
لایک‌ها
128
محل سکونت
تهران
در مورد این ماشین اطلاعی ندارم
ولی میگن ماشین خوبی نیست گول تبلیغاتش و اون اعداد ارقام رو نخورید ماشین باید زیر پا باشه و تست بشه
باید پشت چند تا ماشین تو این رده قیمت بشینید تا بهتر متوجه بشید کدوم بهتره

قطعات یدکی چیز مهمی هست حتما در نظر داشته باش
چه قیمت چه کیفیت

نسبت به پراید بالاست ولی نه خیلی بالا، در حد 206، شاید هم کمتر
بهتره خودتان قضاوت کنید:

شمع موتور اصلی تندر ال90................16هزار تومان
فیلتر هوا اصلی تندر ال90................7 هزار تومان
فیلتر روغن اصلی تندر ال90................5 هزار تومان
فیلتر بنزین اصلی تندر ال90................5 هزار تومان
روغن موتور 4لیتری اصلی الف................17.5 هزار تومان
روغن موتور 1لیتری اصلی الف................6 هزار تومان
مایع خنک کننده الف اصلی................8 هزار تومان
روغن هیدرولیک الف اصلی................8 هزار تومان
روغن واسکازین الف اصلی................8 هزار تومان
لنت جلو TRW تندر ال90................23 هزار تومان (اصل شرکت به دلیل کمیاب شدن 55 تا 60)
لنت عقب اصلی تندر ال90................23 هزار تومان
تسمه تایم اصلی تند ال90................48 هزار تومان
کیت تسمه تایم اصلی تندر ال90................115 هزار تومان

پ.ن.
خودم E2LP دارم
من با این دوستمون موافقم

من خودم چند ساله پارس ELX دارم کاملا هم ازش راضی هستم مثل اسب برام کار میکنه:happy:

چرا رو جنتو فکر نمی کنی ؟

پ.ن : حتما یک سر هم به این سایت بزن سایت خوبیه
 

farzan.B

همکار بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2009
نوشته‌ها
2,662
لایک‌ها
1,244
آقا این 206 که هی میگن فرانسوی فرانسوی مگه قطعاتش الان اکثرا ایرانی یا چینی نیست؟؟؟

خداییش کیفیت قطعاتش خوبه .. حالا چه ایرانی چه چینی چه فرانسوی ! ولی گروووونه !:D
 

iran.meshop

Registered User
تاریخ عضویت
15 نوامبر 2009
نوشته‌ها
1,533
لایک‌ها
55
محل سکونت
تهران
دوستان با توجه به تحقیقاتی که کردم چری ویانا ماشین خوبی است اما قطعات یدکی اون در حال حاضر (فروردین سال 1390) اصلا گیر نمیاد و خود کارخانه هم مشکا کمبود قطعه را داره و چه برسه به نمایندگی ها که ممکنه در سال های آینده بهتر بشه ولی نتیجه اینکه خرید این ماشین در حال حاضر اصلا عاقلانه نیست

نکته دیگه اینکه وقتی عکس های واقعی این ماشین را دیدم (از جهات مختلف) متوجه شدم که بر خلاف زیبایی که در عکس های فتوشاپی داشت ظاهر بسیار ساده وقدیمی هم دارد و کلا نظرم بهش عوض شد و بی خیالش شدم

انتخاب الانم هم 206 SD صندوق دار مدل V8 است

اگر دوستان نظری دارند خوشحال می شم راهنمایی کنند

با تشکر
 

Mariachi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 آپریل 2009
نوشته‌ها
571
لایک‌ها
94
سن
33
دوستان با توجه به تحقیقاتی که کردم چری ویانا ماشین خوبی است اما قطعات یدکی اون در حال حاضر (فروردین سال 1390) اصلا گیر نمیاد و خود کارخانه هم مشکا کمبود قطعه را داره و چه برسه به نمایندگی ها که ممکنه در سال های آینده بهتر بشه ولی نتیجه اینکه خرید این ماشین در حال حاضر اصلا عاقلانه نیست

نکته دیگه اینکه وقتی عکس های واقعی این ماشین را دیدم (از جهات مختلف) متوجه شدم که بر خلاف زیبایی که در عکس های فتوشاپی داشت ظاهر بسیار ساده وقدیمی هم دارد و کلا نظرم بهش عوض شد و بی خیالش شدم

انتخاب الانم هم 206 SD صندوق دار مدل V8 است

اگر دوستان نظری دارند خوشحال می شم راهنمایی کنند

با تشکر

انتخاب خوبی کردی از نظر من..206 خیلی بهتره از ویانا..دیروز یکیشو تو شهر دیدم خیلی مسخره بود مثل ماشینای

100 سال پیش بود قیافش
 

iran.meshop

Registered User
تاریخ عضویت
15 نوامبر 2009
نوشته‌ها
1,533
لایک‌ها
55
محل سکونت
تهران
انتخاب خوبی کردی از نظر من..206 خیلی بهتره از ویانا..دیروز یکیشو تو شهر دیدم خیلی مسخره بود مثل ماشینای

100 سال پیش بود قیافش

ممنون - بله دوست من

من از نزدیک ندیده بودمش و فقط مشخصاتش را در مجله خودرو یاب دیده بودم و اونجا هم عکس قشنگی ازش انداخته بودند که با توجه به قیمتش توجهم را جلب کرد

به هر حال بسیار ممنونم از پست هاتون
 

mr hitler

Registered User
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2009
نوشته‌ها
236
لایک‌ها
8
دوستان با توجه به تحقیقاتی که کردم چری ویانا ماشین خوبی است اما قطعات یدکی اون در حال حاضر (فروردین سال 1390) اصلا گیر نمیاد و خود کارخانه هم مشکا کمبود قطعه را داره و چه برسه به نمایندگی ها که ممکنه در سال های آینده بهتر بشه ولی نتیجه اینکه خرید این ماشین در حال حاضر اصلا عاقلانه نیست

نکته دیگه اینکه وقتی عکس های واقعی این ماشین را دیدم (از جهات مختلف) متوجه شدم که بر خلاف زیبایی که در عکس های فتوشاپی داشت ظاهر بسیار ساده وقدیمی هم دارد و کلا نظرم بهش عوض شد و بی خیالش شدم

انتخاب الانم هم 206 SD صندوق دار مدل V8 است

اگر دوستان نظری دارند خوشحال می شم راهنمایی کنند

با تشکر

مطمعن باش پشیمون نمیشی;)
v8همون تیپ 5 +صندوق هست خدایی با تیپ 5 خیلی حال میکنم
ترمزای خیلی شاخی دارهabs+ebdبه همرا ایربگ ترمزاش من تست کردم از ترمزای زانتیا خیلی بهتره
شتاب هم که خوبه مصرفشم پایینه
تو تست های تصادف هم خیلی خوب جواب داده از این لحاظ استاندارده 4 ستاره ایمنی
 

iran.meshop

Registered User
تاریخ عضویت
15 نوامبر 2009
نوشته‌ها
1,533
لایک‌ها
55
محل سکونت
تهران
مطمعن باش پشیمون نمیشی;)
v8همون تیپ 5 +صندوق هست خدایی با تیپ 5 خیلی حال میکنم
ترمزای خیلی شاخی دارهabs+ebdبه همرا ایربگ ترمزاش من تست کردم از ترمزای زانتیا خیلی بهتره
شتاب هم که خوبه مصرفشم پایینه
تو تست های تصادف هم خیلی خوب جواب داده از این لحاظ استاندارده 4 ستاره ایمنی

سلام - ممنون از جوابتون

حرف های شما کاملا درسته اما شتاب اولیش کمی از تیپ 5 کمتره که می گن به خاطر تغییراتی هست که به خاطر همون استاندارد یوروو 4 در سیستم موتوریش دادن

البته این رو هم اضافه کنم که سیستم تعلیقش خیلی از تیپ 5 نرم تر شده

اما در مورد مصرف من شنیدم که بعضی هاشون مصرفشون بالاست که باید بری نمایندگی و یه جاهاییش رو درست کنی
 

Dariush

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2002
نوشته‌ها
1,412
لایک‌ها
4
محل سکونت
پاسارگاد
سلام دوست خوبم

بله این جریان راشنیده بودم و الان دادنش به شرکت سناباد خودرو طوس در مشهد

منظورتون از اقتضاح شدن چیه ؟ بد بودن ماشین هست یا رقابت با دیگر محصولات خودشون - با توجه به بالاتر بودن امکانات و قیمت پایین ترش ؟؟

شما میگی ریو بهتره - من نقاط ضعف ریو را می گم شما نظرت را بگو - چون من هم یک مدتی نظر خودم روی ریو بود

نقاط ضعف ریو :

از جلو و عقب ظاهرش افتضاح هست و به قول یکی از دوستامون مثل قورباغه تعجب کرده می مونه

ترمز ABS و کیسه هوا نداره که اگر بخواهی سفارشی هم وایت بگذارن قیمتش میره بالاتر (نسبت به چری ویانا)

همون اول کار هم به خاطر تغییری که توش دادن باید رینگش را بکنی 14 و لاستیکش را 185 تا استاندارد بشه - که خب خود همین هم یعنی باز هزینه اضافی

از نظر آپشن و امکانات جانبی هم که در حد چری ویانا نیست



افتضاح منظورم اینه که اون موقع ایرانخودرو خودش به شدت درگیر افتضاح آتش گرفتن پژو 405 بود. به همین سادگی نبینید همه مدیران میانی ایرانخودرو تحت فشار بودن. این بود که جز این خودرو یک مدل دیگه ماشین چینی به اسم q6 هم که قرار بود تولید بشه از برنامه تولید ایرانخودرو خارج شد. مدیری هم که اون قراردادها رو بسته بود از ایرانخودرو کنار گذاشته شد.

در مورد ریو از نظر قیافه بحثی ندارم برای اینکه به نظر من در درجه دوم اهمیت قرار داره.
اما در مورد ایمنی این خودرو تست تصادف استاندارد روش انجام شده و 3 ستاره هست در حالیکه چری از این نظر وضع خوبی نداره. شما در حالی نگران نداشتن کیسه هوایی که خودروی چری با داشتن کیسه هوا هم کمکی به شما نمیکنه چون موتور ممکنه کامل بیاد رو سینه راننده بدنه اینقدر بد جمع میشه تو تصادف که کار به کیسه هوا نمیکشه. بعد اینکه خودروی کره ای با چینی خیلی فرق داره. شما امنیت ، دوام و کیفیت قطعات رو نمی تونی با چری مقایسه کنی. بعد اینکته ماشین های چینی نوشون خوبه ولی دوام قطعات چون خوب نیست بعتد از چند سال کم کم از بین میرن نه اینکه خراب بشن.
در مجموع به نظر من که ریو بیشتر از اختلاف قیمتش با چری ارزش داره. حداقل برای جونتون ارزش قائل بشید نه خودرو.

البته اگر 206 رو انتخاب کردید که از نظر فنی از ریو خیلی بهتره. البته خرجش از ریو بیشتره.
 
Last edited:

iran.meshop

Registered User
تاریخ عضویت
15 نوامبر 2009
نوشته‌ها
1,533
لایک‌ها
55
محل سکونت
تهران
افتضاح منظورم اینه که اون موقع ایرانخودرو خودش به شدت درگیر افتضاح آتش گرفتن پژو 405 بود. به همین سادگی نبینید همه مدیران میانی ایرانخودرو تحت فشار بودن. این بود که جز این خودرو یک مدل دیگه ماشین چینی به اسم q6 هم که قرار بود تولید بشه از برنامه تولید ایرانخودرو خارج شد. مدیری هم که اون قراردادها رو بسته بود از ایرانخودرو کنار گذاشته شد.

در مورد ریو از نظر قیافه بحثی ندارم برای اینکه به نظر من در درجه دوم اهمیت قرار داره.
اما در مورد ایمنی این خودرو تست تصادف استاندارد روش انجام شده و 3 ستاره هست در حالیکه چری از این نظر وضع خوبی نداره. شما در حالی نگران نداشتن کیسه هوایی که خودروی چری با داشتن کیسه هوا هم کمکی به شما نمیکنه چون موتور ممکنه کامل بیاد رو سینه راننده بدنه اینقدر بد جمع میشه تو تصادف که کار به کیسه هوا نمیکشه. بعد اینکه خودروی کره ای با چینی خیلی فرق داره. شما امنیت ، دوام و کیفیت قطعات رو نمی تونی با چری مقایسه کنی. بعد اینکته ماشین های چینی نوشون خوبه ولی دوام قطعات چون خوب نیست بعتد از چند سال کم کم از بین میرن نه اینکه خراب بشن.
در مجموع به نظر من که ریو بیشتر از اختلاف قیمتش با چری ارزش داره. حداقل برای جونتون ارزش قائل بشید نه خودرو.

البته اگر 206 رو انتخاب کردید که از نظر فنی از ریو خیلی بهتره. البته خرجش از ریو بیشتره.

دوست عزیز ممنون بابت نظرتون

فرمایش شما کاملا صحیح است و خودرو چری کاملا از لیست انتخابات من حذف شده

درسته 206 خرجش بالاتره اما خب می گن هر چیزی که لذت و کارایی بیشتری داشته باشه بهای بیشتری هم باید بابتش بدی

به هر حال فکر نکنم خرجش در حد ال 90 باشه - هم قطعات هم دستمزد
 

schumi

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2007
نوشته‌ها
755
لایک‌ها
155
محل سکونت
كرمان
دوست عزیز یادم نیست این اطلاعاتو از کدوم سایت پیدا کردم ولی میذارم که هرچی میخوای ازش بخونی:

(viana )CHERY A15

مشخصات فنی:

مشخصات موتور:4 خطی 8 سوپاپه

گیربکس: 5 دنده دستی

محور متحرک: دیفرانسیل جلو(FWD)

حجم: 1596 سی سی

قدرت موتور:5500/87

گشتاور:3500/132

شتاب0 تا 100: 14

حداکثر سرعت(دائم):160

وزن خالص:1150

مصرف سوخت:7.5

استاندارد آلایندگی: EURO 3

حجم مخزن سوخت:55

سیستم های ایمنی:

کیسه های هوا: راننده سرنشین جلو

سیستم ترمز و پایداری:جلو دیسکی عقب کاسه ای/ABS-EBD

امکانات:

رادیو CD mp3 - تنظیم برقی آینه ها- شیشه های عقب جلو برقی- مه شکن جلوعقب- صندلی عقب تاشو



طراحی :
اتاق تمام کرم A15 حس طراوت را بر خلاف طراحی خارجی خودرو برای سرنشینان به ارمغان می آورد . صندلی ها ارگونومیک A15 لذت رانندگی را در کنار امکانات نسبتا مناسب خودرو در خدمت مشتریان قرار خواهد داد . 4 شیشه برقی که به سبک محصولات فولکس واگن طراحی شده اند در کنار امکاناتی نظیر سیستم پخش سی دی با چنجر و سان روفی که به سبک خودرو های آلمانی طراوت طراحی داخلی خودرو را دو چندان می کند . فرمان قابل تنظیم در کنار دو ایربگ از دیگر امکاناتی هستند که مکمل آپشن های داخلی A15 خواهند بود . در کل این خودرو از نظر طراحی داخلی با توجه به ابعاد مناسب یک سدان متوسط فضای داخلی همانند 405 را در اختیار می گذارد و با وجود امکانات مناسب داخلی از این لحاظ در بین رقیبان ایرانی در سطح برابری قرار می گیرد .
چراغ های یک تکه کریستالی جلوی A15 جور خودروهای لوکس با چراغ های ال ای دی را در محصولی ارزان قیمت می کشند . از جمله تغییراتی که A15 را از سبک طراحی سئات تولدو متمایز می کند می توان به جلوپنجره کادمیومی یک تکه آن اشاره کرد که در ترکیب با طراحی محافظه کارانه این خودرو هماهنگی مناسبی را به وجود آورده است اما نمی توان طراحی در اوجی را برای آن تعریف کرد .


مشخصات فنی :
A15 یکی از استثنایی ترین محصولات مردمی چری و در عین حال پیر ترین محصول حال حاضر این کمپانی محسوب می شود به گونه ای که این شرکت مدل 2009 آن را برای عرضه آماده نگه داشته تا با کد A13 به زودی به عنوان جایگزین معرفی کند .
کمپانی معروف تولید موتور های تریتک که نسیم نام های بزرگی مانند بی ام و و جنرال موتورز را در روح خودرو های چینی می دمد ، با موتور معروف 1.6 لیتری خود میزبان A15 است . کمپانی تولید موتور های با حجم کم توسط "بی ام و " و جنرال موتورز راه اندازی شد و در اوایل سال 2000 توسط کمپانی خصوصی لیفان چین خریداری شد . خودروسازی بزرگ فیات اکنون به عنوان کی از بزرگترین متقاضیان خرید این کمپانی از چینی هاست و این خود اهمیت موتور های قدرتمند تولیدی این شرکت را دو چندان می کند .
پیشرانه 1.6 لیتری تریتک مجهز به 16 سوپاپ و در برخی موارد موتور مدل SQR480ED با حجم مشابه با این تفاوت که از 8 سوپاپ بهره می برد قلب های تپنده A15 را تشکیل می دهند . این خودرو در بازه زمانی کوتاهی نیز با موتور های 1.3 و 1.8 لیتری عرضه شد ولی در سال ها اخیر تنها با موتور 1.6 لیتری تولید می شود . برنامه ریزی های انجام شده توسط خودروسازی توس مبنی بر تولید A15 با استفاده از موتور SQR480ED ، 8 سوپاپ است که حداکثر قدرت 87 اسب بخار در دور 5500 و حداکثر گشتاور 132 نیوتون متر بین دور های 3000 تا 3500 را ارئه می دهد . A15 در صورت استفاده از موتور 1.6 لیتری تریتک از حداکثر قدرت 114 اسب بخار در دور 6000 و حداکثر گشتاور 149 نیوتون متر در دور 4500 بهره مند خواهد بود . مطمئنا تفاوت فاحش بین دو نسل موتور 1.6 استفاده شده در این خودرو اهمیت موتور های تریتک را بیش تر نمایان می کنند . این خودرو در حالی با موتور نه چندان قدرتمند SQR480ED قدم در بازار ایران می گذارد که برادر چینی اش ، لیفان 520 که قرار است میهمان خط تولید کرمان خودرو باشد از همین موتور تریتک با قدرت 114 اسب بخار استفاده می کند و از آپشن های بسیار بیش تری نسبت به A15 سود می برد . تیپ Sqr از چری A15 ، سیستم انتقال قدرت 5 دنده دستی را برای انتقال 87 اسب بخار قدرت به چرخ های جلو دارد ، این در حالی است که تیپ تریتک این خودرو گیربکس CVt را برای این منظور در اختیار خریداران قرار خواهد داد .
ظرفیت 55 لیتری باک A15 به نظر نسبت به دیگر رقیبان در بازار ایران استاندارد می رسد ، این خودرو با استفاده از موتور SQr مصرف 7.5 لیتری در سیکل ترکیبی برای 100 کیلومتر و در تیپ موتور تریتک مصرف 7 لیتری را به همراه خواهد داشت که در مقایسه با دیگر رقیبان 1.6 لیتری حاضر در ایران در یک سطح می باشند .
شتاب صفر تا صد 14 ثانیه A15 با توجه به وزن 1100 کیلوگرمی این خودرو متناسب است . 160 کیلومتر بر ساعت حداکثر دستاورد A15 خواهد بود .
سیستم تعلیق جلو این خودرو متشکل از سیستم مجزا مک فرسون با فنر پیچشی است ودر عقب از سیستم تعلیق بازو استوانه ای نیمه مستقل استفاده می کند . تمامی رقبای این خودرو از سیستم مک فرسون در جلو و عقب استفاده می کنند اما آن هایی که تجربه رانندگی با A15 را داشته اند کارآیی مناسب سیستم تعلیق این خودرو در مقایسه با محصولات مشابه را تحسین می کنند .

امنیت :
در مدل های عرضه شده در چین سیستم ترمز ضد قفل و سیستم تقسیم نیرو بین ترمز ها به صورت الکترونیکی به عنوان آپشن های A15 مطرح هستند که کنترل و قدرت مانور خودرو را افزایش می دهند . با این حال A15 آن هایی را که به دنبال خودرویی امن می گردند را نا امید می کند .
مجله Auto review در گزارشی از تست EuroNCAP چری را به عنوان یکی از ضعیف ترین سدان های تست شده خواند که حتی لیاقت در یافت یک ستاره امنیتی از موسسه euroNCAp را نداشته است اما مدتی بعد مسئولان چری مدعی شدند به دلیل این که کمپانی خودروسازی Autovaz روسیه موقعیت خودرو های خود را در بازار اروپا و در رقابت با چری در خطر می دیده نتایج موثقی را از تست منتشر نکرده است . با این وجود فیلم ها و تصاویر منتشر شده از تست تصادف A15 ادعا های مجله auto review روسیه را مبنی بر امنیت بسیار پایین این خودرو تایید می کنند .
این خودرو در مقایسه با محصولات موجود در بازار برای بازه 1.6 لیتری ها در حالی که هنوز عرضه نشده بسیار ضعیف به نظر می رسد ، در صورتی که خودروسازی توس موتور SQR480ED و گیربکس 5 دنده دستی را به عنوان سیستم اصلی فنی این خودرو انتخاب کرده باشند در نخستین گام می توانند روی شکست سنگین فنی A15 در ایران حساب باز کند . بهتر است این نکته را فراموش نکنیم که موفقیت ها بین المللی A15 به مدد استفاده از موتور قدرتمند تریتک کسب شده است و این پیشرانه تنها اعتبار A15 در کنار قیمت مناسب و مصرف کم این خودروست .


قسمتهایی که با قرمز نوشتمو حتماً بخون
 

iran.meshop

Registered User
تاریخ عضویت
15 نوامبر 2009
نوشته‌ها
1,533
لایک‌ها
55
محل سکونت
تهران
دوست عزیز یادم نیست این اطلاعاتو از کدوم سایت پیدا کردم ولی میذارم که هرچی میخوای ازش بخونی:

(viana )CHERY A15

مشخصات فنی:

مشخصات موتور:4 خطی 8 سوپاپه

گیربکس: 5 دنده دستی

محور متحرک: دیفرانسیل جلو(FWD)

حجم: 1596 سی سی

قدرت موتور:5500/87

گشتاور:3500/132

شتاب0 تا 100: 14

حداکثر سرعت(دائم):160

وزن خالص:1150

مصرف سوخت:7.5

استاندارد آلایندگی: EURO 3

حجم مخزن سوخت:55

سیستم های ایمنی:

کیسه های هوا: راننده سرنشین جلو

سیستم ترمز و پایداری:جلو دیسکی عقب کاسه ای/ABS-EBD

امکانات:

رادیو CD mp3 - تنظیم برقی آینه ها- شیشه های عقب جلو برقی- مه شکن جلوعقب- صندلی عقب تاشو



طراحی :
اتاق تمام کرم A15 حس طراوت را بر خلاف طراحی خارجی خودرو برای سرنشینان به ارمغان می آورد . صندلی ها ارگونومیک A15 لذت رانندگی را در کنار امکانات نسبتا مناسب خودرو در خدمت مشتریان قرار خواهد داد . 4 شیشه برقی که به سبک محصولات فولکس واگن طراحی شده اند در کنار امکاناتی نظیر سیستم پخش سی دی با چنجر و سان روفی که به سبک خودرو های آلمانی طراوت طراحی داخلی خودرو را دو چندان می کند . فرمان قابل تنظیم در کنار دو ایربگ از دیگر امکاناتی هستند که مکمل آپشن های داخلی A15 خواهند بود . در کل این خودرو از نظر طراحی داخلی با توجه به ابعاد مناسب یک سدان متوسط فضای داخلی همانند 405 را در اختیار می گذارد و با وجود امکانات مناسب داخلی از این لحاظ در بین رقیبان ایرانی در سطح برابری قرار می گیرد .
چراغ های یک تکه کریستالی جلوی A15 جور خودروهای لوکس با چراغ های ال ای دی را در محصولی ارزان قیمت می کشند . از جمله تغییراتی که A15 را از سبک طراحی سئات تولدو متمایز می کند می توان به جلوپنجره کادمیومی یک تکه آن اشاره کرد که در ترکیب با طراحی محافظه کارانه این خودرو هماهنگی مناسبی را به وجود آورده است اما نمی توان طراحی در اوجی را برای آن تعریف کرد .


مشخصات فنی :
A15 یکی از استثنایی ترین محصولات مردمی چری و در عین حال پیر ترین محصول حال حاضر این کمپانی محسوب می شود به گونه ای که این شرکت مدل 2009 آن را برای عرضه آماده نگه داشته تا با کد A13 به زودی به عنوان جایگزین معرفی کند .
کمپانی معروف تولید موتور های تریتک که نسیم نام های بزرگی مانند بی ام و و جنرال موتورز را در روح خودرو های چینی می دمد ، با موتور معروف 1.6 لیتری خود میزبان A15 است . کمپانی تولید موتور های با حجم کم توسط "بی ام و " و جنرال موتورز راه اندازی شد و در اوایل سال 2000 توسط کمپانی خصوصی لیفان چین خریداری شد . خودروسازی بزرگ فیات اکنون به عنوان کی از بزرگترین متقاضیان خرید این کمپانی از چینی هاست و این خود اهمیت موتور های قدرتمند تولیدی این شرکت را دو چندان می کند .
پیشرانه 1.6 لیتری تریتک مجهز به 16 سوپاپ و در برخی موارد موتور مدل SQR480ED با حجم مشابه با این تفاوت که از 8 سوپاپ بهره می برد قلب های تپنده A15 را تشکیل می دهند . این خودرو در بازه زمانی کوتاهی نیز با موتور های 1.3 و 1.8 لیتری عرضه شد ولی در سال ها اخیر تنها با موتور 1.6 لیتری تولید می شود . برنامه ریزی های انجام شده توسط خودروسازی توس مبنی بر تولید A15 با استفاده از موتور SQR480ED ، 8 سوپاپ است که حداکثر قدرت 87 اسب بخار در دور 5500 و حداکثر گشتاور 132 نیوتون متر بین دور های 3000 تا 3500 را ارئه می دهد . A15 در صورت استفاده از موتور 1.6 لیتری تریتک از حداکثر قدرت 114 اسب بخار در دور 6000 و حداکثر گشتاور 149 نیوتون متر در دور 4500 بهره مند خواهد بود . مطمئنا تفاوت فاحش بین دو نسل موتور 1.6 استفاده شده در این خودرو اهمیت موتور های تریتک را بیش تر نمایان می کنند . این خودرو در حالی با موتور نه چندان قدرتمند SQR480ED قدم در بازار ایران می گذارد که برادر چینی اش ، لیفان 520 که قرار است میهمان خط تولید کرمان خودرو باشد از همین موتور تریتک با قدرت 114 اسب بخار استفاده می کند و از آپشن های بسیار بیش تری نسبت به A15 سود می برد . تیپ Sqr از چری A15 ، سیستم انتقال قدرت 5 دنده دستی را برای انتقال 87 اسب بخار قدرت به چرخ های جلو دارد ، این در حالی است که تیپ تریتک این خودرو گیربکس CVt را برای این منظور در اختیار خریداران قرار خواهد داد .
ظرفیت 55 لیتری باک A15 به نظر نسبت به دیگر رقیبان در بازار ایران استاندارد می رسد ، این خودرو با استفاده از موتور SQr مصرف 7.5 لیتری در سیکل ترکیبی برای 100 کیلومتر و در تیپ موتور تریتک مصرف 7 لیتری را به همراه خواهد داشت که در مقایسه با دیگر رقیبان 1.6 لیتری حاضر در ایران در یک سطح می باشند .
شتاب صفر تا صد 14 ثانیه A15 با توجه به وزن 1100 کیلوگرمی این خودرو متناسب است . 160 کیلومتر بر ساعت حداکثر دستاورد A15 خواهد بود .
سیستم تعلیق جلو این خودرو متشکل از سیستم مجزا مک فرسون با فنر پیچشی است ودر عقب از سیستم تعلیق بازو استوانه ای نیمه مستقل استفاده می کند . تمامی رقبای این خودرو از سیستم مک فرسون در جلو و عقب استفاده می کنند اما آن هایی که تجربه رانندگی با A15 را داشته اند کارآیی مناسب سیستم تعلیق این خودرو در مقایسه با محصولات مشابه را تحسین می کنند .

امنیت :
در مدل های عرضه شده در چین سیستم ترمز ضد قفل و سیستم تقسیم نیرو بین ترمز ها به صورت الکترونیکی به عنوان آپشن های A15 مطرح هستند که کنترل و قدرت مانور خودرو را افزایش می دهند . با این حال A15 آن هایی را که به دنبال خودرویی امن می گردند را نا امید می کند .
مجله Auto review در گزارشی از تست EuroNCAP چری را به عنوان یکی از ضعیف ترین سدان های تست شده خواند که حتی لیاقت در یافت یک ستاره امنیتی از موسسه euroNCAp را نداشته است اما مدتی بعد مسئولان چری مدعی شدند به دلیل این که کمپانی خودروسازی Autovaz روسیه موقعیت خودرو های خود را در بازار اروپا و در رقابت با چری در خطر می دیده نتایج موثقی را از تست منتشر نکرده است . با این وجود فیلم ها و تصاویر منتشر شده از تست تصادف A15 ادعا های مجله auto review روسیه را مبنی بر امنیت بسیار پایین این خودرو تایید می کنند .
این خودرو در مقایسه با محصولات موجود در بازار برای بازه 1.6 لیتری ها در حالی که هنوز عرضه نشده بسیار ضعیف به نظر می رسد ، در صورتی که خودروسازی توس موتور SQR480ED و گیربکس 5 دنده دستی را به عنوان سیستم اصلی فنی این خودرو انتخاب کرده باشند در نخستین گام می توانند روی شکست سنگین فنی A15 در ایران حساب باز کند . بهتر است این نکته را فراموش نکنیم که موفقیت ها بین المللی A15 به مدد استفاده از موتور قدرتمند تریتک کسب شده است و این پیشرانه تنها اعتبار A15 در کنار قیمت مناسب و مصرف کم این خودروست .


قسمتهایی که با قرمز نوشتمو حتماً بخون


دوست خوبم ممنون از پستت و اهمیتی که دادی

اما منظور من چری A15 تیپ دو معروف به ویانا بود که 16 سوپاپه هست و کلا با این فرق می کنه

البته من بی خیالش شدم به دلیل چیز هایی که در پست های قبل گفتم

باز هم از شما و همه دوستانی که نظر می دهند تشکر می کنم
 

mr hitler

Registered User
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2009
نوشته‌ها
236
لایک‌ها
8
سلام - ممنون از جوابتون

حرف های شما کاملا درسته اما شتاب اولیش کمی از تیپ 5 کمتره که می گن به خاطر تغییراتی هست که به خاطر همون استاندارد یوروو 4 در سیستم موتوریش دادن

البته این رو هم اضافه کنم که سیستم تعلیقش خیلی از تیپ 5 نرم تر شده

اما در مورد مصرف من شنیدم که بعضی هاشون مصرفشون بالاست که باید بری نمایندگی و یه جاهاییش رو درست کنی

اون شتاب اولیش بخاطر ecuهست تیپ 5 مدل 84 به قبل کد 7.4.4 بود این جدیدا 7.4.5 که یسری اصلاحات بخاطر الایندگی توش ایجاد شده که باعث شده هم یکمی نسبت به ئپدال گاز دیرتر عکس العمل نشون بده
البته تو اینکه مدل سدان کمی شتابش کمتر هیچ شکی نیست ولی بیشتر مربوط به همون ecu هست
بعضی از دوستان میگن ریو 3 ستاره داره تو تست تصادف اون ریو یی که مد نظر شماست دارای ایربگه که این امتیازو گرفته در صورتی که مدلی که تو ایران هست فاقد ایربگ و اکثرا absرو هم ندارن
دوست عزیز اگه 206 صفر باشه حالا حالا ها به خرج نمی افته و همون لوازم مصرفی خرجشه تا چند سال خیالت راحته
پ.ن:من جای شما بودم با این پول یه مزدا 323 84 به بعدبا کارکرد زیر 50 تا میگرفتم این ماشین مرگ نداره قیافش هم که خیلی نازه امنیتش هم حرف نداره ماشین هم ژاپنی(ماشین بعدی من همینه
2296.gif
) یکی از اشناها اینو داشت بعد از 170 هزار تا کارکرد تازه جلوبندیش نیاز به تعمیر داشت البته اونم اذیت نمیکرد)
واقعا از همه ی اینا بهتره
 
بالا