• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مشاوره (خرید، مقایسه، فنی...)

÷


  • Total voters
    52

Farhad_Forum_Ocu

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 آپریل 2013
نوشته‌ها
76
لایک‌ها
36
سلام لطفا دوستان بگن که این مدل ماشین با چه قیمتی ارزش خرید داره؟؟
 
Last edited:

fokahi110

محروم از فعالیت تجاری
محروم از فعالیت تجاری
تاریخ عضویت
4 می 2012
نوشته‌ها
1,531
لایک‌ها
314
محل سکونت
کرمانشاه
سلام دوستان عزیز من یه پراید صبا 87 دارم چند مدتیه این دور موتورش وقتی سرد هست مثلا 5 روز تو حیاط خونه خوابیده وقتی میام استارت بزنم یهویی دور موتور رو 2 وامیسه مثل اینکه ماشین درحال حرکت هست انگار کسی سیم گازشو میکشه بردم تنظیم موتور گفتن اشکال از سنسور گاز دور موتور هست برام درستش کردن یه 2 یا 3 ماهی خوب بود بعد الان مدت 1 ماهه که دوباره اینجوری شده دوباره بردم یه جای مطمئن استپ موتور نگاه کردن گفتن سالمه همه قطعات وموتور و هر چی بود تست شد همش سالم بود از شمع ها گرفته تا وایر و دینام خلاصه همه چی فقط یه فیلتر بنزین مارک Perflex ازش عوض کردن ویران شده بود تماما شده بود گازوئیل گفت برو دیگه مشکلی پیدا نمیکنی حالا نمیدونم اساتید بگن این مشکل از چیه و اینکه ایا دیگه درست شده با تعویض فیلتر بنزین یا نه ممنونم.
 

sgwp

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2005
نوشته‌ها
997
لایک‌ها
586
محل سکونت
تهران
من هم مدل 86 دارم که دقیقا" وضعم مثل شماست.انژکتور شستشو دادم موتور تنظیم کردم فیلتر بنزین و هوا و ........ رو عوض کردم حتی استپ موتور رو هم عوض کردم یه مدت کوتاهی خوب شد اما هنوز یه روزایی که هوا صبح سردتر میشه دوباره همون بالا رفتن دور موتور رو دارم و مطمئنم با سردتر شدن هوا در پاییز و زمستان باز این مشکل را خواهم داشت.. من هم با خیلی ها صحبت کردم اما ظاهرا" بیشتر افراد فقط استپ موتور رو مقصر میدونن
 

fokahi110

محروم از فعالیت تجاری
محروم از فعالیت تجاری
تاریخ عضویت
4 می 2012
نوشته‌ها
1,531
لایک‌ها
314
محل سکونت
کرمانشاه
من هم مدل 86 دارم که دقیقا" وضعم مثل شماست.انژکتور شستشو دادم موتور تنظیم کردم فیلتر بنزین و هوا و ........ رو عوض کردم حتی استپ موتور رو هم عوض کردم یه مدت کوتاهی خوب شد اما هنوز یه روزایی که هوا صبح سردتر میشه دوباره همون بالا رفتن دور موتور رو دارم و مطمئنم با سردتر شدن هوا در پاییز و زمستان باز این مشکل را خواهم داشت.. من هم با خیلی ها صحبت کردم اما ظاهرا" بیشتر افراد فقط استپ موتور رو مقصر میدونن

یعنی هیچ علاجی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟رو اعصاب ادمه؟
 

amijon

Registered User
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2010
نوشته‌ها
3,134
لایک‌ها
283
سن
47
محل سکونت
ایران
سلام.من همین مشکل را با پراید مدل 87 داشتم.تنها کاری که میتونی انجام بدی اینه که کل دریچه گاز را عوض کنی.تمیز کردن استپر موتور و تعویض شمعها و استفاده از شمع بوش هم بی تاثیر نیست.موفق باشی
 

fokahi110

محروم از فعالیت تجاری
محروم از فعالیت تجاری
تاریخ عضویت
4 می 2012
نوشته‌ها
1,531
لایک‌ها
314
محل سکونت
کرمانشاه
سلام.من همین مشکل را با پراید مدل 87 داشتم.تنها کاری که میتونی انجام بدی اینه که کل دریچه گاز را عوض کنی.تمیز کردن استپر موتور و تعویض شمعها و استفاده از شمع بوش هم بی تاثیر نیست.موفق باشی

سلام چقدر هزینشه تعویض کل دریچه گاز؟
 

Abbath

کاربر فعال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2010
نوشته‌ها
2,362
لایک‌ها
27,705
محل سکونت
(Caspian(Qazvin
البته فک نکنم این مشکل باشه،ECU وقتی که از طریق سنسور دمای آب متوجه میشه که موتور سردتر از حالت معمول هست،یه جورایی موتور رو ساسات میکنه و دور رو بالا میبره تا موتور گرم شه،بعد از اینکه به دمای مورد نظر رسید دور موتور خود به خود میاد پایین،البته اگه صبح هوا گرمه شاید اشکال از سنسور دمای آبتون باشه
 

amijon

Registered User
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2010
نوشته‌ها
3,134
لایک‌ها
283
سن
47
محل سکونت
ایران
سلام چقدر هزینشه تعویض کل دریچه گاز؟

منم با مدل 88 همین مشکل رو دارم

البته فک نکنم این مشکل باشه،ECU وقتی که از طریق سنسور دمای آب متوجه میشه که موتور سردتر از حالت معمول هست،یه جورایی موتور رو ساسات میکنه و دور رو بالا میبره تا موتور گرم شه،بعد از اینکه به دمای مورد نظر رسید دور موتور خود به خود میاد پایین،البته اگه صبح هوا گرمه شاید اشکال از سنسور دمای آبتون باشه
این مشکل ربطی به ECU نداره.واسه هزینه هم ببرید نمایندگی ازشون بپرسید.اما فکر کنم بالای 100 تومن هزینه داشته باشه.من خودم یه راه حل ابتکاری واسه این موضوع پیدا کرده بودم.وقتی که دور موتور روی 2 ثابت مونده،کاپوت ماشین را بالا بزنید.یک دسته سیم هست که داخل لوله خرطومی قرار گرفته و تهش یه سوکت مشکی داره.وقتی سمت خودتون بکشید میبینید که دور موتور یهو پایین میاد و نرمال میشه.من این دسته سیم را با یک بست پلاستیکی و در حالتی که کشیده بودمش سمت خودم به بدنه موتور بستمش و دیگه از اون به بعد ماشین خود بخود گاز نخورد.حیف که الان پراید ندارم که با عکس واستون توضیح بدم.سعی میکنم یه عکسی چیزی از نت پیدا کنم و واستون توضیح بدم که کدام سیم را ببندید.
 

Abbath

کاربر فعال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2010
نوشته‌ها
2,362
لایک‌ها
27,705
محل سکونت
(Caspian(Qazvin
این مشکل ربطی به ECU نداره.واسه هزینه هم ببرید نمایندگی ازشون بپرسید.اما فکر کنم بالای 100 تومن هزینه داشته باشه.من خودم یه راه حل ابتکاری واسه این موضوع پیدا کرده بودم.وقتی که دور موتور روی 2 ثابت مونده،کاپوت ماشین را بالا بزنید.یک دسته سیم هست که داخل لوله خرطومی قرار گرفته و تهش یه سوکت مشکی داره.وقتی سمت خودتون بکشید میبینید که دور موتور یهو پایین میاد و نرمال میشه.من این دسته سیم را با یک بست پلاستیکی و در حالتی که کشیده بودمش سمت خودم به بدنه موتور بستمش و دیگه از اون به بعد ماشین خود بخود گاز نخورد.حیف که الان پراید ندارم که با عکس واستون توضیح بدم.سعی میکنم یه عکسی چیزی از نت پیدا کنم و واستون توضیح بدم که کدام سیم را ببندید.

عکس بزار ببینیم چی میگی آقاجان،اینطور که شما میگی اون سیم یه جاییش اتصالی چیزی داره که وقتی میکشی درست میشه
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,853
محل سکونت
Sin City
یه چیز طبیعیه وقتی ماشین خیلی سرده دور موتور اتوماتیک میاد بالا تا ماشین کمی گرم بشه

اما اگه زیاد رو همین دور موتور بالا بمونه یعنی اشکال داره بیشترین اشکال هم از استپ موتوره که باید بازش کنین تمیز بشه و کمی روغن کاریش کنین بعد وصلش کنین تا مشکل حل بشه
 

amijon

Registered User
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2010
نوشته‌ها
3,134
لایک‌ها
283
سن
47
محل سکونت
ایران
عکس بزار ببینیم چی میگی آقاجان،اینطور که شما میگی اون سیم یه جاییش اتصالی چیزی داره که وقتی میکشی درست میشه
اصلاً مشکل از اتصالی نیست.از کیفیت بد تولید پراید هست.من عکسشو پایین گذاشتم.اون لوله خرطومی که داخلش یک دسته سیم هست و من با شماره 1 توی عکس مشخص کردم را موقعی که ماشین دور موتورش بالا وایستاده را به سمت اون تکه فلز که با شماره 2 مشخص کردم آروم بکشید.مواظب باشید که محکم نکشید .میبینید که دور موتور یهو میاد پایین.با یک بست پلاستیکی اون دسته سیم را به شماره 2 ببندید،جوری که دور موتور ثابت بشه.تمیز کردن استپر هم فراومش نشه.یا حق
 

fokahi110

محروم از فعالیت تجاری
محروم از فعالیت تجاری
تاریخ عضویت
4 می 2012
نوشته‌ها
1,531
لایک‌ها
314
محل سکونت
کرمانشاه
اصلاً مشکل از اتصالی نیست.از کیفیت بد تولید پراید هست.من عکسشو پایین گذاشتم.اون لوله خرطومی که داخلش یک دسته سیم هست و من با شماره 1 توی عکس مشخص کردم را موقعی که ماشین دور موتورش بالا وایستاده را به سمت اون تکه فلز که با شماره 2 مشخص کردم آروم بکشید.مواظب باشید که محکم نکشید .میبینید که دور موتور یهو میاد پایین.با یک بست پلاستیکی اون دسته سیم را به شماره 2 ببندید،جوری که دور موتور ثابت بشه.تمیز کردن استپر هم فراومش نشه.یا حق

سلام مرسی داداش عزیز تست میکنم تا ظهر خبرتون میکنم اگه مال اون باشه مربوط به برق هست.
 

emprator227

Registered User
تاریخ عضویت
11 فوریه 2012
نوشته‌ها
466
لایک‌ها
29
محل سکونت
mashhad
سلام چند وقت قبل یک کاست گذاشتم داخل ظبط و وقتی درش اوردم ظبط همینطور روی play گیر کرده و روی رادیو نمیره.حالا کسی هست بدونه باید چیکار کنم؟
 

Mohammad Star

Registered User
تاریخ عضویت
11 آگوست 2013
نوشته‌ها
1,074
لایک‌ها
1,674
محل سکونت
تهران
داداش رادیو میخوای چیکار؟ همون ضبط بذاری بهتره
البته این نظر منه..
 
بالا