برگزیده های پرشین تولز

معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و حل مشكلات نرم‌افزاري و سخت‌افزاري

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
Radmin

سلام
animsmilysmile.gif




1) شناسنامه برنامه:
نام برنامه:
........Radmin
سازنده:
...........Famatec
وب سايت:
....... http://www.radmin.com
گروه:
.............Internet \ Remote Control
Licence:ه....... Shareware، پولي بيده! و 1 ماه مجاني مي‌‌توانيد از آن استفاده و تست نماييد.
نسخه كنوني:. 11/19/2008, v3.3
حجم:............ 11.2MB (فايل Client حجمش 5.21MB و Server حجمش 6.06MB) حجم برنامه دمو 7.73MB
محل دونلود:... Download Link From Developer Site




2) كاربرد برنامه:
. كنترل يك كامپيوتر ديگه از راه شبكه‌هاي شبكه محلي LAN يا Dialup يا ADSL يا ... مشاهده صفحه تصوير كامپيوتر مقصد، ارسال يا دريافت فايل به سيستم مقصد، برقراري تماس صوتي يا متني CHAT و ...




3) برنامه هاي هم خانواده:
.
TWD Remote-Anything و NetSupport و Symantec pcAnywhere و Microsoft Remote Desktop
و ...




4) معايب و مزايا:
. مزايا:

....1) در بين برنامه‌هاي مختلفاز نوع خود و بر اساس توانايي‌هاي آن حجم فايل Slave آن نسبتن قابل قبول هست.

....2) دارا بودن توانايي Voice Chat .ه
....3) دارا بودن توانايي‌هايي همانند Text Chat و Terminal و File Transfer و Send Key Command و ...ه
....4) برقراري ارتباط راحت بين client و Server و تنظيمات ساده ولي نسبتن كامل و دارا بودن تنظيمات امنيتي خوب .ه
....5) كاربر سيستم Slave، امكان قطع ارتباط يا محدود كردن Client و متوقف نمودن كار برنامه Slave را به راحتي دارده

. معايب:
....1) برنامه‌هاي RC ديگير نيز هستند كه حجم فايل Server آنها بسيار كمتر از Server اين برنامه مي‌باشند.




5) نتايج تست با برنامه‌هاي مشابه:
. متاسفانه به شكل عملي و در دراز مدت من اين برنامه را با برنامه‌هاي ديگه تست نكرده‌ام. به مدت چندين سال و از زمان ويندوز‌ها 9X بيشتر با برنامه TWD Remote Anything كار كرده‌ام. دليل آن هم حجم بسيار كم آن (Client + Server = 4xxKB!) و سرعت بسيار رضايت بخش آن در Dialup و نياز به نسب نشدن Slave آن در سيستم مقصد بوده. اما به دليل آنكه اين برنامه يعني Radmin از محبوبيت خاصي در بين كاربران دارد و همچنين بر اساس توانايي‌هايي كه دارد حجم نسبتن زياد آن چندان به چشم نمي‌آيد!

. در كل بين اين برنامه‌ها حرفه‌اي ترين، كاملترين هم از لحاظ توانايي‌ها و هم از لحاظ گزينه‌ها و هم از لحاظ برنامه‌هاي جانبي و ... برنامه NetSupport هست. ولي متاسفانه به همان اندازه هم بسيار بسيار حجيم و تا حدودي هم گيچ كننده هست. (حجم نسخه 10.3.1 آن در حدود 30MB هست!!)

. اما در تست شبكه محلي كه برروي برنامه Radmin انجام دادم بسيار خوب و راحت كار مي‌كرد و اثري از قطع ناگهاني ارتباط وجود نداشت. بخش Voice و Text چت آن هم به خوبي كار مي‌كردند. سرعت refresh تصوير مقصد هم بسيار عالي بود. به خصوص كه دو نوع تنظيم مختلف براي افزايش سرعت تصاوير وجود داردو يكي كاهش رنگ تصوير دريافتي و ديگري كاهش resolation مونيتور مقصد از كامپيوتر مبدا مي‌باشد. بر اساس تجربه‌اي كه با كار با TWD RA و MS RD و PCAnywhere دارم سرعت اين برنامه بسيار خوب بود. در مقام بعدي سرعت TWD RA قرار دارد.

نكته مهم: برنامه‌هاي Remote Control در كل دو نوع هستند: برنامه‌هاي RC رسمي و مورد تاييد. برنامه‌هاي تروجان. برنامه‌هاي نوع اول آنهايي هستند كه فايل Server آنها توسط كاربران سيستم مقصد كاملن تحت كنترل بوده، مگر اينكه شما ادمين سيستم مقصد باشيد يا با توافق طرفين براي فايل يا برنامه Server پسورد گذاشته يا آن را مخفي نماييد. اما Server برنامه‌هاي نوع دوم از كنترل و ديد كاربر مقصد خارج مي‌باشد.

. در سايت Radmin بين اين برنامه و برنامه‌هاي Remote Assistance و DameWare و RealVNC و TeamViewer مقيسه‌اي انجام شده كه مي‌توانيد جدول و توضيح آن را در اين آدرس مطالعه نماييد. ليست نسبتن كاملي هم از برنامه‌هاي مختلف RC را مي‌توانيد در اين آدرس مشاهده نماييد.




6) لينك راهنماي فارسي كامل برنامه:
. هنوز چيزي نوشته نشده! در ادامه كمي از توانايي‌هاي اين برنامه را توضيح داده‌ام.




7) توضيح برنامه:
. به طور كلي اين نوع برنامه‌ها همهگي به يك شكل كار مي‌كنند. اكثر اين برنامه‌ها‌ داراي دو فايل اجرا شوند يا برنامه نصب شوند هستند.
. يكي از اين برنامه‌ها برروي سيستم مبدا كه به Client معروف هست نصب مي‌شود. به همين دليل نام اين فايل اكثرن Client يا Master يا به نام خود برنامه‌هست. كار اين برنامه ارتباط برقرار نمودن با serverها و ارسال فرمان به سيستم مقصد مي‌باشد.
. فايل ديگر بايد روي سيستم مقصد نصب يا اجرا شود. اين برنامه به Server مشهور هست و معمولن نام آن Server يا Slave مي‌باشد.

. اين برنامه هم داراي دو فايل مي‌باشد، كه هر دو به شكل Setup مي‌باشند. فايل rview33.exe بايد برروي سيستم مبدا و فايل rserv33.exe را روي سيستم مقصد نصب نماييد.
. در زماني كه قصد داريد ارتباط بر قرار نماييد، بايد يك كانكشن در برنامه Radmin Viewer كه در مبدا هست ايجاد نماييد. كافيه در پنجره اصلي برنامه برروي آيكن Add a new connection كليك كنيد و در پنجره جديد يك IP آدرس يا DNS معرفي نماييد. اين IP بايد IP سيستم مقصد باشد.



. در سيستم مقصد هم برنامه مقصد را در برنامه Radmin Server بايد امنيت ارتباط را انتخاب نماييد. براي اينكار دو انتخاب داريد، يا امنيت ارتباط را به Radmin بسپاريد يا به خود Windows و تنيمات آن. توصيه من به شما اينه كه راه اول را انتخاب كنيد! همانند تصاوير زير عمل نماايد:






گزينه‌هايي را كه مي‌خوايد را انتخاب نماييد.

. همين! حالا كافيه كه كاربر سيستم مبدا با دو بار كليك كردن برروي Connectionي كه در برنامه Radmin Viewer ساخته و ولرد نمودن Username و Password به سيستم مقصد وصل شود. براي نمونه در تصوير زير، از ويندوز خودم به ويندوز مجازي كه در VMware نصب بوده و در تصوير در پنجره پشتي مشخص هست وصل شدهظام. پنچره جلو هم Desktop ويندوز مجازي را در دسكتاپ ويندوز خودم نشان مي‌دهد. در بالاي آن هم آيكن‌هايي هستند كه همان دستوراتي هستند كه مي‌توانيم به سيستم مقصد ارسال نماييم همانند Voice Chat يا send Key يا ...


روي من كليك كنيد تا بزرگي‌هايم را ببينيد!


نكته مهم: كساني كه Dynamic IP دارند، مي‌توانند از سايت‌هايي كه IP static به آنها مي‌دهد استفاده نمايند. در پست‌هاي بعدي سايت dyndns.com را براي چنين مقصودي به شما معرفي خواهم نمود.






8) توضيح سازنده برنامه:

With Radmin you can:
* Access and control your home and office computer remotely from anywhere
* Perform remote systems administration
* Provide Help Desk (remote support) functions for remote users
* Work from home remotely
* Manage remote computers in small, medium, and large networks
* Organize online presentations and conferences
* Share your remote desktop
* Teach and monitor students' activities remotely
o




9) معرف برنامه:
IgImAx



10)
لينك‌هاي سوالات و جوابهاي مربوط به برنامه:
. طريقه تنظيم برنامه Radmin در ويندوز‌‌هاي مجازي VMWare و ويندوز اصلي و سوالات مرتبط با IP ثابت و متغيير و




سوالات، نكات و پيشنهاد‌هاي خود را در مورد برنامه فوق فقط در تاپيك
"سوالات و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)"
قرار دهيد و نه در اين تاپيك. ممنون...

(فهرست كامل برنامه‌هاي معرفي شده در اين تاپيك)



موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
88/02/10
26.gif
103.gif
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
R-Wipe & Clean


سلام
animsmilysmile.gif



1) شناسنامه برنامه:
نام برنامه:
........R-Wipe & Clean
سازنده:
...........R-tools Technology Inc
وب سايت:
....... http://www.r-wipe.com
گروه:
.............Utility \ Wipe
Licence:ه....... Shareware، پولي بيده! و نسخه دمو آن 15 روز با تمامي توانايي‌ها و امكاناتش كار مي‌كند.
نسخه كنوني:. v8.5 build 1511, Feb 11 2009
حجم:............ 2.6MB
محل دونلود:... Download Link From Developer Site




2) كاربرد برنامه:
.
همانطور كه اطلاع داريد وقتي يك فايل را به شكل عادي پاك مي‌كنيد تمامي داده‌هاي اون فايل عملن حذف نميشود! و فقط بايت شروع كننده آدرس فايل پاك مي‌شود. بنابراين برنامه‌هاي بازيافت كننده به راحتي مي‌توانند با يافتن اون داده‌ها و تشخيص نوع فايل بر اساس داده‌هاي باقي مانده آن فايل را بازيافت نمايند. فقط در صورتي برنامه‌هاي بازيافت كننده نمي‌توانند فايل‌هاي حذف شده را بازيافت كنند كه برروي داده‌هاي پاك شده، داده‌ جديدي نوشته شده باشد. يكي از پرسش‌هاي متداول كاربران در اين فروم نحوه حذف داده‌هايشان از روي هاردديسك بوده به طوري كه زماني كه قصد فروش آن را دارند كسي نتواند داده‌هاي شخصي آنها را بازيافت نمايد. خبر خوب به اين گروه از كاربران اين هست كه در اين پست يكي از بهترين برنامه‌ها در اين زمينه را خدمتتان معرفي خواهم نمود.

. اين برنامه به شكل كاملن ايمني
داده‌هاي شما را پاك مي‌كند به طوري كه ديگر هيچ برنامه بازيافت كننده‌اي نتواند آن را بازيافت كند. اين برنامه توسط كمپاني R-Tool نويسنده برنامه‌‌هاي مشهور R-Studio كه يك
برنامه بازيافت كننده هست و در همين تاپيك هم آن را معرفي نموده‌ام، نوشته شده است. پس خيالمان از اين بابت كه نويسنده اين برنامه به كار خودش كاملن وارد بوده، آسوده باشد!

. اين برنامه به 5 روش متفاوت و به ترتيب از حالت ساده و سريع تا حالت بسيار ايمن و بسيار كند مي‌تواند داده‌ها را حذف نمايد. روش كار اين برنامه‌ها به اين شكل هست كه روي تك تك bitهاي فايل مورد نظر يك مقدار تصادفي يا ثابت نوشته مي‌شود و بر اساس نوع روش انتخاب شده اين عمل Overwrite چندين بار مي‌تواند تكرار شود و پس از اتمام كار فايل به شكل عادي حذف مي‌شود. به اين نوع عمل حذف فايل Wipe كردن مي‌گويند.

. البته نكته جالب در مورد اين برنامه اين هست كه دو كار ديگر، اضافه بر Wipe نمودن فايل‌ها، اين برنامه مي‌تواند انجام دهد. (البته شايد يكي از اين دو كار جزو توانايي‌هاي هر برنامه Wipe به حساب بيايد) يكي Partitions Free Space wiping هست و ديگري Applications Privacy Data wiping هست. با وجود اين امكانات اين برنامه را مي‌توان 3 در 1 يا حتي 4 در 1 دانست!! در ادامه آنها را بيشتر توضيح خواهم داد.




3) برنامه هاي هم خانواده:
.
Symantec Wipe Info
و ...




4) معايب و مزايا:
. مزايا:

....1) سرعت عمل Wipe كردن آن در متدهاي 2 و3 براي اكثر نياز‌هاي ما كافي و خيلي خوب هستند.

....2) در تستي كه انجام دادم، داده‌هاي پاك شده توسط متد 2 و 3 و يكبار هم Free Space Wiping در متد 1 يا 2؛ را نتوانستم با عمل بازيافت‌ بر گردانم ديگه شايد متد‌هاي 4 و 5 آن براي كارهاي معمولي ما لازم نباشد. همچنين استفاده تنها از متد 3 هم فكر كنم كافي باشد.ه
....3) كاربرد ساده و بسيار سريع برنامه در همه جاي ويندوز. دستور Wipe به راست كليك موش اضافه مي‌شود.ه
....4) دارا بودن گزينه‌هاي فراوان و از پيش تعريف شده جهت Wipe داده‌هاي شخصي در Browserها و OS.ه
....5) دارا بودن گزينه‌هاي فراوان و از پيش تعريف شده جهت Wipe داده‌هاي شخصي در اكثر برنامه‌هاي كاربردي و ....ه
....6) تعريف و اضافه نمودن Wipe داده‌هاي يك برنامه جديد، به ليست برنامه‌هاي از قبل تعريف شده.ه
....7) امكان قرار دادن Password برروي برنامه تا از دسترسي كاربران ديگر محفوظ بماند.ه
....8) دارا بودن Schedule مخصوص به خود برنامه و تعريف ساده و آسان Taskهاي مختلف در آن.ه
....9) تعريف Boss Key جهت Wipe سريع داده‌ها.ه

. معايب:
....1) پس از 2 ماه استفاده مستمر و روزانه چيز خاصي ديده نشد! شايد تنها نكته منفي اين باشد كه فقط براي اجراي خود برنامه مي‌توان Password گذاشت و نمي‌توان براي دستورات موجود در راست كليك Password قرار داد!




5) نتايج تست با برنامه‌هاي مشابه:
. اين برنامه به دليل داشتن توانايي Wipe داده‌هاي شخصي در Browserها و سيستم عامل و برنامه‌هاي مختلف واقعن نياز به داشتن چند برنامه مختلف را رفع نموده است.




6) لينك راهنماي فارسي كامل برنامه:
. هنوز چيزي نوشته نشده! در ادامه كمي از توانايي‌هاي اين برنامه را توضيح داده‌ام.




7) توضيح برنامه:
. پس از نصب اين برنامه، به منوي راست كليك موش برروي فايل‌ها يا فولدر‌ها و Recycle Bin گزينه‌هاي اين برنامه اضافه مي‌شود كه يكي از اين گزينه‌ها براي wipe نمودن در همان لحظه و ديگري براي اضافه نمودن به ليست داده‌هاي در انتظار براي wipe شدن هست. گزينه‌هاي Wipe اين برنامه شامل پنج روش Wipe مي‌باشد. در زير نمونه پنجره‌ايي كه پس از انتخاب دستور Wipe از منوي راست كليك موش ظاهر مي‌شود را مشاهده مي‌فرماييد:



.
با انتخاب هر متد، توضيح آن در زير آن نوشته مي‌شود:

1) Zeroes: اين متد سريعترين حالت هست كه با نوشتن عدد 0 روي تك تك داده‌ها و فقط با يكبار بازنويسي فايل را حذف مي‌كند.
2) Pseudo-random: سرعت اين حالت شبيه حالت قبل هست ولي روي داده‌ها با اعداد تصادفي و فقط يكبار باز نويسي مي‌شود. اين حالت يك Wipe حقيقي هست.
3) DoD 5220.22-M: در اين حالت داده‌ها با يك الگوي خاص از اعداد و 3 دفعه متوالي باز نويسي مي‌شوند. معمولن من اين حالت را براي داده‌هاي حياتي استفاده مي‌كنم.
4)
DoD 5200.28-STD: همانند متد قبلي اما 7 دفعه روي داده‌ها بازنويسي صورت مي‌گيرد. خيلي آهسته وخيلي ايمن هست.
5) Peter Gutmann: اين متد يكي از ايمنترين روش‌هاي باز نويسي هست، كه 35 دفعه عمل بازنويسي صورت مي‌گيرد. وحشتناك آهسته و درجه ايمني آن در حد حفاظت داده‌ها در ارتش هست!!!

. همچنين اين برنامه يك تب جديد به Properties ديسك‌ها اضافه مي‌كند كه امكان Wipe نمودن فضاهاي استفاده شده را مي‌دهد. همانطور كه اطلاع داريد وقتي يك فايل را به شكل عادي پاك مي‌كنيد تمامي داده‌هاي اون فايل عملن
حذف نميشود! و فقط بايت شروع كننده آدرس فايل پاك مي‌شود. بنابراين اين تب اين امكان را به شما مي‌دهد كه فايل‌هايي كه قبلن به شكل عادي پاك شده‌اند و در فضاهاي به ظاهر خالي جاي دارند را نيز به شكل كامل پاك نماييد:



. محيط خود برنامه هم بسيار ساده و در عينحال بسيار كامل هست:

ه..................ه
روي هر يك از ما كليك كنيد، عكس بزرگي‌هايم را خواهيد ديد!
سيستم جديد تغيير اندازه خودكار تصاوير، Thumbnailها را خراب مي‌كنه. پس عكس با سايز بزرگ گذاشتم!!

. در تصوير سمت راست محيط برنامه را مي‌توانيد مشاهده نماييد. ليست گزينه‌هاي انتخابي براي برنامه‌هاي مختلف و خود سيستم عامل در پنل سمت چپ كه با شماره 1 مشخص شده قرار دارد. در تب‌هاي شماره 2 مي‌توانيد Taskهايي كه ساخته‌ام را مشاهده نماييد و در جدول شماره 3 زمان اجراي هر Task را كه تعريف نموده‌ام را مي‌بينيد. البته براي انجام سريع كار‌ها و گزينه‌هايي كه اكنون انتخاب مي‌كنيد نيازي نيست كه يك Task ايجاد كنيد. در انتهاي ليست پنل سمت چپ كليدي هست كه امكان Wipe گزينه‌هاي انتخاب شده را در همان لحظه فراهم مي‌كند. ليست كامل گزينه‌ها در تصوير سمت راست موجود هست.





8) توضيح سازنده برنامه:

R-Wipe & Clean 8.5 features
***********************

Total computer cleaning
You can:

* Verify and select information before irretrievable wiping.
* Wipe and delete temporary Internet files.
* Wipe and delete cookies, small files that web sites store on your computers for identification purposes. Your favorite cookies may be safely kept.
* Wipe and delete Flash cookies, small files that web sites create on your computer.
* Wipe and delete Java and Microsoft VM logs.
* Clean autocomplete forms : logins, user names, passwords and other personal information entered at web sites and keywords entered at search engines.
* Clean history: lists of visited web sites.
* Clean list of recently opened documents.
* Clean list of open file history.
* Clean Windows clipboard content.
* Wipe and delete temporary files created by Windows and other programs.
* Clean system Registry traces: run list, search results, mapped network drives, attached peripheral devices, last opened Registry key, etc.
* Clean MFUs: lists of most frequently used programs, start menu links and icons, Control Panel items, Favorite Web pages, and Internet Explorer buttons.
* Wipe .dat files (even locked) to remove any leftovers after incorrect Windows shutdowns.
* Wipe and delete offline content.
* Clean activity traces from more than 300 third-party applications, including Microsoft Office, standard Windows, and numerous popular programs. Installed applications are detected automatically.
* Create customized wipe lists to clean activity traces from any application that R-Wipe&Clean currently does not support. Such wipe lists may include application working and temporary folders and files, and registry keys.
* Wipe Windows swap files.
* Wipe and delete invalid Desktop shortcuts: the shortcuts that are on your Desktop but not linked to any existing objects.
* Clean Windows event logs.
* Wipe Windows built-in Firewall logs.
* Clean links to recent network folders.
* Wipe auxiliary temporary files: setup temporary and log files, memory dump files, old Check Disk files..
* Wipe and delete Prefetch traces.
* Wipe and delete Defragmentation list.
* Clean Stored Explorer View Settings.
* Clean Stored Application Descriptions.
* Wipe and delete cached Icons and Fonts.
* Clean various logs of Windows update system.
* Wipe and delete WMI, Diagnostics, and Security Management logs.
* Clean Stored Network Passwords.
* Clean Cached Shell Extensions
* Clean Stored addresses of unread mail.
* Clean Stored FTP folders.
* Clean Stored Start Menu Order.
* Clean Stored Cached Wallpapers.

R-Wipe & Clean wipes all files to ensure their total unrecoverable elimination.

File wiping
* FAT and NTFS file systems support.
* Wipes files using several selectable fast or strong erase algorithms, including DOD-approved. Files can be wiped directly from Windows Explorer.
* Predefined wipe lists: lists of files and folders that are wiped through a single task. Files and folders can be added to a current wipe list directly from Windows Explorer.
* Wipes file's alternate data streams.
* Wipes cluster tips: free parts of file clusters.

Disk wiping
* FAT and NTFS file systems support.
* Wipes unused disk space using several selectable fast or strong erase algorithms, including DOD-approved.
* Wipes unused space on a single disk directly from the R-Wipe & Clean tab in the disk Properties.
* Wipes unused space of several disks through one single wipe task.
* Wipe records of small files stored directly in the NTFS Master File Table.

Scheduler
* You may combine all cleaning and wiping tasks in different erasing procedures launched manually or at scheduled times or events (user logon / logoff, system start up / shutdown, closing any or all browsers, etc.)
* A cleaning and wiping task may be started from a command line.
* When schedule is set, erasing procedure starts automatically as a background task.
* Scheduler can turn your computer off when the erasing procedure is completed.

Additional useful features
* Detailed representation of all records of on- and off-line activity on your computer.
* The Boss Key: emergency web-browser closing.
* Ultimate Popup blocker.
* Stealth mode.
* Customizable system integration: most wipe and delete operation can be performed directly from Windows.
* Password protection.
* Standby/hibernate control: your computer will not hibernate until R-Wipe&Clean finishes its long job.
* Customization: only necessary items can be visible in R-Wipe&Clean.
* Startup rename manager to rename any file/folder locked by a program or system itself. It also shows you and allows you to edit the list of files/folders that will be renamed by other programs during the next startup.
o
o




9) معرف برنامه:
IgImAx



10)
لينك‌هاي سوالات و جوابهاي مربوط به برنامه:





سوالات، نكات و پيشنهاد‌هاي خود را در مورد برنامه فوق فقط در تاپيك
"سوالات و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)"
قرار دهيد و نه در اين تاپيك. ممنون...

(فهرست كامل برنامه‌هاي معرفي شده در اين تاپيك)



موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
88/02/13
26.gif
103.gif
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
TrueCrypt


سلام
animsmilysmile.gif



1) شناسنامه برنامه:
نام برنامه:
........TrueCrypt
سازنده:
...........TrueCrypt Org
وب سايت:
....... http://www.truecrypt.org
گروه:
.............Security \ Disk encryption
Licence:ه....... Freeare، جالبه با اين همه امكاناتش مجاني هست.
نسخه كنوني:. v7.0 July 19 2010
حجم:............ 3.30MB
محل دونلود:... Download Link From Developer Site




2) كاربرد برنامه:
.
گاهي نياز مي‌شود كه يكسري فايل‌هاي خصوصي يا محرمانه خود را درون فايلي يا درايوي مجازي يا فيزيكي به شكل كد شده Crypt ذخيره نماييم. اين برنامه تمامي حالات كد نمودن Whole disk وPartition و File و Swap space و Hibernation file. را پشتيباني مي‌كند. پس همانطور كه مشاهده مي‌نماييد تمامي حالاتي كه شما ممكنه نيازتان شود تا فايل‌هاي خود يا حتا سيستم عامل خود را مخفي نماييد را دارا مي‌باشد!




3) برنامه هاي هم خانواده:
.
برنامه مشابه اين برنامه بسيار زياد مي‌باشد، شما مي‌توانيد ليست تقريبن كاملي از آن را در سايت Wikipedia مشاهده نماييد. من قبلن از برنامه Virtual Flash drive استفاده مي‌نمودم كه آن هم فقط امكان ساختن يك درايو مجازي كد گذاري شده USB را به كاربر مي‌داد.
4) معايب و مزايا:
.حقيقتش! من زياد از اين نوع برنامه‌ها استفاده نكرده‌ام پس دقيقن نمي‌توان مقايسه خيلي دقيقي انجام دهم. اما آنچه به نظرم در اين برنامه نسبت به بقيه برنامه‌هايي كه تست نموده‌ام، جالبتر آمد را در ادامه بر خواهم شمرد. اما شما ميظتوانيد مقايسه توانايي و امكانات انواع اين‌برنامه‌ها را در همان آدرس سايت Wikipedia مشاهده نماييد.
. مزايا:
....1) سرعت زياد ايجاد نمودن درايو‌هاي مجازي به شكل فايل كد شده.

....2) سرعت بسيار بالاي نوشتن در درايو مجازي كد شده .ه
....3) توانايي ايجاد قسمت مخفي در پارتيشن كد شده مجازي براي ايمني بيشتر حتا اگر مجبور شويد (يا مجبورتان بكنند!) كه كد پارتيشن كد شده را به ديگران بگوييد!!.ه
....4) يك ويزار بسيار ساده براي كاربران مبتدي و كمك به انتخاب بهترين راه ساخت محيط كد شده.ه
....5) پشتيباني از تمامي سيستم‌عامل‌ها!!.ه

. معايب:
....1) چيز خاصي نديدم!




5) نتايج تست با برنامه‌هاي مشابه:
. سرعت ساخت و تعداد امكانات اين برنامه در ساختن فايل مجازي كد شده خيلي عالي بود. نكته خيلي عالي اين برنامه مجاني بودن آن هست.




6) لينك راهنماي فارسي كامل برنامه:
. هنوز چيزي نوشته نشده! در ادامه كمي از توانايي‌هاي اين برنامه را توضيح داده‌ام.




7) توضيح برنامه:
. پس از نصب و اجراي برنامه پنجره برنامه ظاهر مي‌شود:


. كار كردن در اين برنامه حتا از 1-2-3 هم ساده تر هست!!! كافيه نام يك درايو از قبل ايجاد نشده را از ليست برنامه انتخاب نماييد (شماره 1 از تصوير فوق) سپس برروي كليد Create Volume كليك كنيد تا Wizard بسيار ساده و داراي توضيحات كامل ولي ساده آن ظاهر شود:


. همانطور كه مشاهده مي‌نماييد توضيحات بسيار كافي بوده و تازه اگر هم نياز باشد لينك More Information در انتهاي توضيحات ساده بعضي از گزينه‌هاي قرار داده شده است. براي نمونه من گزينه اول يعني ساختن يك پارتيشن مجازي درون يك فايل را انتخاب نمودم و در ادامه يك فايل 300MB به عنوان يك پارتيشن كد شده ايجاد نمودم. مسير اين ويزارد بسيار ساده و سريع بود! از همه نوع روش كد كردني هم با كلي پارامتر و توضيحات ساده استفاده شده بود!! دوست دارم يكي از توانايي‌هاي جالب اين برنامه را كه در همين مسير ويزارد مشاهده نمودم و همان ساختن پارتيشن مخفي درون يك پارتيشن كد شده براي زماني كه مجبورتان كنند!!! پسورد پارتيشن اولي را لو دهيد! اما چون پارتيشن مخفي درون آن ديده نمي‌شود پس...؟!
4.gif
:


. در كل من فقط از حالت ساده آن استفاده نمودم اما



8) توضيح سازنده برنامه:

T r u e C r y p t
*************
*
Free open-source disk encryption software for Windows 7/Vista/XP, Mac OS X, and Linux Main Features:

* Creates a virtual encrypted disk within a file and mounts it as a real disk.
* Encrypts an entire partition or storage device such as USB flash drive or hard drive.
* Encrypts a partition or drive where Windows is installed (pre-boot authentication).
* Encryption is automatic, real-time (on-the-fly) and transparent.
* Parallelization and pipelining allow data to be read and written as fast as if the drive was not encrypted.
* Encryption can be hardware-accelerated on modern processors.
* Provides plausible deniability, in case an adversary forces you to reveal the password:
Hidden volume (steganography) and hidden operating system.
More information about the features of TrueCrypt may be found in the documentation.

o
o




9) معرف برنامه:
IgImAx



10)
لينك‌هاي سوالات و جوابهاي مربوط به برنامه:





سوالات، نكات و پيشنهاد‌هاي خود را در مورد برنامه فوق فقط در تاپيك
"سوالات و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)"
قرار دهيد و نه در اين تاپيك. ممنون...

(فهرست كامل برنامه‌هاي معرفي شده در اين تاپيك)



موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
89/08/15
26.gif
103.gif
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
TeamViewer



سلام
animsmilysmile.gif




1) شناسنامه برنامه:
نام برنامه:
........TeamViewer
سازنده:
...........TeamViewer GmbH
وب سايت:
....... http://www.radmin.com/TeamViewer - Free Remote Access and Remote Desktop Sharing over the Internet
گروه:
.............Internet \ Remote Control
Licence:ه....... Freeware، آخرشه!
نسخه كنوني:. 11/07/2010, v5.1.9385
حجم:............ 2.95MB
محل دونلود:... Download Link From Developer Site




2) كاربرد برنامه:
. كنترل يك كامپيوتر ديگه از راه شبكه‌هاي شبكه محلي LAN يا Dialup يا ADSL يا ... مشاهده صفحه تصوير كامپيوتر مقصد با سرعتي باور نكردني!!!، ارسال يا دريافت فايل به سيستم مقصد، برقراري تماس صوتي/تصويري يا متني CHAT و ...




3) برنامه هاي هم خانواده:
.
TWD Remote-Anything و NetSupport و Symantec pcAnywhere و Microsoft Remote Desktop
و RADMIN و ...




4) معايب و مزايا:
. مزايا:

....1) ايمن‌ترين و سالم‌ترين! برنامه در بين برناممه‌هاي Remote Control مي‌باشد. به گفته خود سايتش 100،000،000 كار بر دارد و بر اساس آمار سايت Download.Com بيشترين دنلود را نسبت به بقيه برنامه‌هاي همخانواده خود داشته! 377،810 كاربر در آن سايت نظرشون 4.5/5 بوده نسبت به اين برنامه!!
....2) براي استفاده از آن اصلن نيازي به نصبش (Install) نيست!! و در صورت دلخواه مي‌توانيد آن را نصب نماييد!!!
....3) برخلاف اكثر برنامه‌ مشابه خود اصلن نياز به ارسال فايل Server به كاربر مقصد ندارد كه ايمني را پايين بياره! فقط كافي هردو كاربر اين برنامه را داشته باشند! حتا نياز نيست كه هردو اين برنامه را نصب نمايند! فقط Run-اش كنند!
....4) برخلاف تمامي برنامه‌هاي مشابه بر اساس IP شبكه كار نمي‌كنه! بلكه براي سيستم شما يك ID درنظر مي‌گيره. اين ID تا زمان تعويض ويندوز تغيير نخواهد كرد.
....5) پسورد مورد نياز براي اتصال ديگران به سيستم شما در هر بار اجراي برنامه عوض مي‌شود.
....6) امكان تغيير مشاهده كامپيوتر يكديگر فقط با يك كليك.
....7) آگاهي از آنلاين بودن دوستتان به راحتي و به دو روش ID سيستم يا ID كاربري ايشان.
....8) داراي يك محيط ساخت ID كاربري همانند yahoo ولي بسيار ساده‌تر و كاراتر براي اين نوع برنامه‌ها.
....9) سرعت بسيار باور نكردني اين برنامه حتا در DialUP و اينترنت‌هاي كند!
....10) امكان تغيير Resolution و تعداد رنگ يا بي رنگي سيستم مقابل به سادگي براي افزايش سرعت كنترل آن و برگشتن آن به شكل قبل به شكل اتوماتيك پس از اتمام كانكشن.
....11) داراي توانايي VoiceChat و VideoChat و TextChat براي ارتباط راحتتر با فرد مقابل.
....12) امكان فقط مشاهده سيستم مقصد بدون كنترل موس آن يا ايجاد *** يا File Transfare يا... .ه
....13) امكان برقراري ارتباط مستقيم در LAN.ه
....14) امكان انتخاب پسورد ثابت يا همواره متغيير براي برنامه خود.ه
....15) امكان نصب به شكل Service ويندوز و مشاهده تصوير Login ويندوز!!!
....16) امكان ريستارت يا خاموش نمودن ويندوز يا رفتن به محيط Safe Mode ويندوز با Network Support!!!ه
....17) امكان مشاهده سيستم مقصد از سايت TeamViewer و به شكل Webbase!ه
....18) اين همه امكانات و مجاني هم هست!!!


. معايب:
....1) گاهي وقت‌ها بعضي از نسخه‌هاي آپديتي آن داراي مشكلات كوچكي هستند! پس اگر از يك نسخه بدون مشكل استفاده مي‌كنيد معمولن سعي نكنيد كه آن را آپديت نماييد.
....2) در كانكشن‌هاي اينترنتي با قطع شدن‌هاي زياد گاهي نياز مي‌شه كه برنامه مقصد يا مبدا را بسته و باز نماييم




5) نتايج تست با برنامه‌هاي مشابه:
. اين برنامه حرف نداره! همانطور كه در پست RADMIN نوشتم از اين برنامه‌ها زياد داشتم و در درازمدت از آنها استفاده نموده‌ام. اما اين برنامه با مزايايي كه برشمردم آخرشه!! سرعت عالي / ايمني عالي / پايداري برنامه عالي / راحتي استفاده براي مبتدي عالي و ... كلي سيستم اقوام و دوستان در ايران و خارج از كشور به وسيله همين برنامه درست نموده‌ام در ترفتل!! عيني!! حتا در سفر‌هايم با تنظيم پسورد ثابت براي اين برنامه روي سيستم‌هايم، از راه دور و در سفر سيستم‌هاي خانگيم را كنترل مي‌كردم!! خيلي خيلي عالي هست. و مجاني!!




6) لينك راهنماي فارسي كامل برنامه:
. هنوز چيزي نوشته نشده! در ادامه كمي از توانايي‌هاي اين برنامه را توضيح داده‌ام.




7) توضيح برنامه:
.
برنامه را از سايتش و از همان صفحه اولي با كليك برروي دكمه سبزرنگ بزرگ سمت چپ اون خانومه!! كه توش نوشته Start Full Version!!! Its free!!! دنلود نماييد. در زمان نصب برنامه از شما پرسيده مي‌شود كه آيا مي‌خواهيد برنامه Install شود يا RUN شما هم هر گزينه‌اي كه دوست داشتيد انتخاب نماييد!! اگر Install راانتخاب نموديد بهتره براي بار اول در زمان نصب دو كار را نكنيد. يكي انتخاب پسورد ثابت و دوم نصب *** آن. پس از نصب پنجره بسيار زيبا و در عين حال ساده آن باز مي‌شود:




. براي ديدن صفحه دسكتاپ دوستتان كافيست كه ايشون از كادر Wait for session از مستطيل متني ID عدد 9 رقمي خود و از كادر زير آن Password خود را براي شما بخواند. شما كافيست كه ID ايشان را در كادر Create Session در جلوي ID تايپ كرده و كليد Enter را فشار دهيد و سپس در كادري كه پسورد از شما خواسته مي‌شود پسورد را وارد نماييد. همين!!!!

. ID سيستم تا زماني كه ويندوز را دوباره عوض نكنيد تغيير نخواهد كرد. پس وقتي يكبار ID كسي را گرفتيد ديگه در دفعات بعد فقط لازم هست كه پسورد جديد را از ايشان بگيريد. فقط با ID نمي‌شود به يك سيستم دسترسي داشت. ولي فقط با داشتن ID مي‌توان فهميد كه سيستم دوستتان الان روشن هست يا نه؟! به شرطي كه برنامه TeamViewer هم در سيستم ايشان در حال اجرا باشد. براي اينكار لاز هست كه شما يك Account كاربري براي خود بسازيد. برروي گوشه پايين همانجا كه در شكل 1 با فلش قرمز رنگ مشخص نموده‌ام، كليك نماييد. تا پنجره كوچك Partner درست در كنار پنجره اصلي باز شود:




. اگر قبلن اكنتي نداريد كافيست كه برروي لينك Sign up كه با فلش در تصوير 2 مشخص هست كليك كنيد. در سايت TeamViewer به سادگي يك اكنت بسيازيد! خيلي ساده و سريع هست!! پس از ورود اطلاعت خود لاگين نماييد:




. حالا با كليك برروي تصوير آدمك كه در تصوير مشخص شده، مي‌توانيد ID يا Account ID دوست خود را وارد نماييد و به مجردي كه آنلاين شد در اين ليست نام او را در قسمت Online ها مشاهده نماييد. با كليك برروي آيكن پوشه مي‌توانيد گرو‌هايي براي كاربران خود ايجاد نماييد. (مثلن فاميل/دوستان/مشتري)

. براي تنظيم پسورد ثابت براي خودتان يا دوستتان، كافيست در كادر Password كليك كنيد و گزينه Set user define Password را انتخاب نماييد. در پنجره Option كلي امكانات ديگه به شما ارائه ميظشود كه چون خيلي دركشان و توضيحات خود برنامه ساده هستند اكتشافات بيشتر به عهده خودتان!

. براي دسترسي از طريق شبكه محلي بين سيستم‌ها (بدون وجود اينترنت) بايد در پنجره اصلي برنامه به منوي Extras\Options رفته و از پنل سمت چپ روي گزينه General كليك كنيد و از پنل سمت راست گزينه Incoming LAN connection را روي حالت Accept يا Accept Exclusive قرار دهيد در چنين حالتي حتا بدون وجود اينترنت شما مي‌توانيد به جاي ID سيستم درون شبكه محلي خود IP آن سيستم را وارد نماييد.



8) توضيح سازنده برنامه:


o
loesung-fuer-alle-faelle.png
One solution for everything

While most competitors offer different packages for remote support, remote administration, training and sales (and also charge for them...) TeamViewer is the one-stop solution for everything you need: TeamViewer includes all modules in one simple and very affordable package.
first-aid.png
Remote administration of unattended servers

TeamViewer can also be used to control unattended computers and servers. System service installations even allow remote reboot and reconnect.
dateiuebertragung.png
File transfer

TeamViewer comes with integrated file transfer that allows you to copy files and folders to and from a remote partner - which also works behind firewalls
sicherheitsstandard.png
Highest security standard

TeamViewer is a very secure solution. All versions feature completely secure data channels with key exchange and AES (256 Bit) session encoding, the same security standard used by https/SSL.
More information
buddy-liste-02.png
Online status display

Are your team members in many different locations? Need to present your desktop or collaborate on a document? In the TeamViewer partner list you can see who is available and connect with them in one mouse click.
support-ohne-installation.png
Remote support without installation

With TeamViewer you can remotely control any PC anywhere on the Internet. No installation is required, just run the application on both sides and connect - even through tight firewalls.
clapperboard.png
Remote presentation of products, solutions and services

TeamViewer allows you to present your desktop to a partner. Share live demos, products, and presentations over the Internet within seconds.
betrieb-hinter-firewalls.png
Works behind firewalls

The major difficulties in using remote control software are firewalls and blocked ports, as well as NAT routing for local IP addresses.
If you use TeamViewer you don't have to worry about firewalls: TeamViewer will find a route to your partner.
web-frontend.png
Browser based access

On the road and need to control a remote computer? Why don't you use TeamViewer Web Connector? The purely html and flash based solution can be used from nearly any browser and operating system.
preis-leistung.png
Very competitively priced, free versions available

TeamViewer offers great value for low prices. TeamViewer even offers a free version for non-commercial use.
optimierte-performance.png
Optimized performance

Whether you have a LAN or dial-up connection, TeamViewer optimizes display quality and speed depending on your network connection.

o






9) معرف برنامه:
IgImAx



10)
لينك‌هاي سوالات و جوابهاي مربوط به برنامه:
.
سوالات، نكات و پيشنهاد‌هاي خود را در مورد برنامه فوق فقط در تاپيك
"سوالات و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)"
قرار دهيد و نه در اين تاپيك. ممنون...











موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
89/08/16
26.gif
103.gif
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
اين پست دوم از همين تاپيك بود كه به اينجا منتقل شده‌ است و در جاي آن فهرست پست‌هاي اين تاپيك نوشته شده است

PassMark BurnInTest Professional

سلام
animsmilysmile.gif



1)
شناسنامه برنامه:

نام برنامه:
PassMark BurnInTest Professional
سازنده:
Passmark
وب سايت:
http://www.passmark.com
گروه:
Utility\Hartdware Tools
Licenceه: با دونلود اين برنامه از سايت فوق، تمامي گزينه‌هاي برنامه كار خواهند كرد ولي نم‌شود زمان تست را بيش از 15 دقيقه تنظيم كرد.

2)
كاربرد برنامه:
. اين برنامه براي تست كليه قطعات كامپيوتر مناسب است.

3)
برنامه هاي هم خانواده:
. فعلا هيچي!!!

4)
معايب و مزايا:
. مزايا:
كليه تستهاي سخت افزاري همزمان با هم انجام مي‌شوند به اين شكل كليه قطعات و گذرگاهاي كامپيوتر زير فشار شديدي قرار مي‌گيرند و به اين شكل مي‌توان قطعه مشكل دار را يافت.
. معايب:
احتمال اينكه قديمي بودن و يا معيوب بودن فايلهاي درايور هر قطعه در نتيجه تست سخت افزاري تاثير بگزارند هست.

5) لينك راهنماي فارسي كامل برنامه:
. فعلا هيچي!!!

6) توضيح برنامه:
. اين برنامه با زير تست گذاشتن همزمان تمتمي قطعات (يا قطعاتي كه كاربر انتخاب مي‌نمايد) Stability سيستم را در زير Stress چك مي‌كند. بدين شكل هم مي‌توان پي به مشكل سيستم و يافتن قطعه مشكل دار پرداخت. پس از نصب برنامه و اجراي آن پنجره زير ظاهر مي‌شود:


. براي انتخاب قطعاتي كه مي‌خواهيد همزمان با هم تست شوند برروي Icon ه
attachment27.gif
كليك نماييد. پنجره زير ظاهر مي‌شود:


در اين پنجره مي‌توانيد قطعات را انتخاب نماييد و با كليك برروي Iconه
apppassmarkburnintestpr.gif
تست را شروع نماييد.



7) توضيح سازنده برنامه:

PassMark BurnInTest™ is a software tool that allows all the major sub-systems of a computer to be simultaneously stress tested for endurance, reliability and stability.
  • Assists in PC Troubleshooting and diagnostics.
  • The best value professional burn-in tool on the market!
  • Avoid delivering D.O.A. (Dead on Arrival) hardware to your customers.
  • Dramatically reduce your burn in times with multithreaded simultaneous testing of components.
  • Build your image as a supplier of quality systems.
  • Avoid costly downtime, system rebuilds and lost data.
  • Test the stability of a system after configuration changes or hardware upgrades (critical for overclocking).
Anyone who has used computers for any period of time will understand the importance of having a stable system. The cost of a hardware failure can be enormous. If you are lucky your data will only become inaccessible while faulty components are replaced. If you're unlucky you can lose your files completely or have them permanently corrupted. Even if you have good backups, you can still lose days of work returning the PC to its pre-failure state. In many cases the lost data can never be replaced and businesses can be brought to their knees, with the loss of documentation, customer details and financial records.

What BurnInTest does is thoroughly exercise the hardware in a PC in a short period of time, in the same way as normal applications use a PC over a long period of time. This takes advantage of the fact that computer hardware tends to fail either very early in its life or after many thousands of hours of use. Typically BurnInTest should be used before a PC is put into service, as the failure of a computer that isn’t being used for a critical application and doesn’t have any critical data is much less damaging, (especially if it is still under warranty).
BurnInTest will bring intermittent or hidden problems to the surface so that after a successfully run the computer can be used with a much higher level of confidence. BurnInTest can also be used by overclockers to verify system stability at high clock speeds.
BurnInTest tests the CPU via mathematical operations and SIMD calculations, hard drives, RAM, CD-ROMs, CD burners, DVDs, sound cards, 2D graphics, 3D graphic, network connection, printers, video playback. If you have specialized hardware that BurnInTest does not test, you can even write your own test and integrate it with BurnInTest. PassMark has produced plugin tests for Keyboards, Dial up Modems and FireWire ports. This can all be done simultaneously as the application is multithreaded. The Professional version also has a number of additional features such as tape drive testing, USB port testing, USB 2.0 port testing, Serial and parallel port testing with the use of loop back plugs.

8)
معرف برنامه:
IgImAx

9)
لينك‌هاي سوالات و جوابهاي مربوط به برنامه:
پستهاي 2 و 3

سوالات، نكات و ... خود را در مورد برنامه فوق را در تاپيك "سوالات و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)" قرار دهيد.



موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
86/03/04
26.gif
103.gif
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
DynDNS Updater

سلام
animsmilysmile.gif




1) شناسنامه برنامه:
نام برنامه:
........DynDNS Updater
سازنده:
...........Kana Solution
وب سايت:
....... http://www.kanasolution.com
گروه:
.............Internet \ Network Tools
Licence:ه....... Freeware،ه
نسخه كنوني:. 11/07/2010, v3.1.0.15
حجم:............ 1.17MB
محل دونلود:... Download Link From Developer Site(با ابنكه نسخه پايدارش مربوط به سال 2006 هست اما بدون مشكل در ويندوز 7 كار كرد)




2) كاربرد برنامه:
. ارائه IP Static (آدرس اينترنتي ثابت) براي كاربراني كه اينترنت و شبكه آنها داراي IP Dynamic(آدرس اينترنتي كه با هربار برقراري ارتباط اينترنتي تغيير مي‌نمايد) هست. مناسب براي كساني كه از برنامه‌هاي Remote Controlي كه به IP وابسته هستند و در اينترنت استفاده مي‌نمايند يا سرور بازي يا VOIP يا ... برروي سيستم خود دارند يا قصد دسترسي يا FTP مستقيم به هاردديسك سيستم خود از راه اينترنت دارند يا ...




3) برنامه هاي هم خانواده:
.
DynDNS از سايت مادر!...




4) معايب و مزايا:
. مزايا:

....1) مجاني، كوچك و ساده هست!
....2) برخلاف برنامه سايت DynDNS.com اين برنامه بدون مشكل يا هنگ كردن به كار آپديت IP جديد ادامه مي‌دهد!
....3) پس از نصب و در اولين اجراي آن داراي يك Wizard بسيار ساده و عالي مي‌باشد!
....4) با اينكه نسخه پايدار آن مربوط به سال 2006 هست و در سايتش نوشته كه در نسخه بعدي براي ويندوز ويستا نسخه‌اي پايدار ارائه خواهند نمود ولي همين نسخه بدون هيچ مشكلي در ويندوز 7 كار كرد!
....5) داراي امكانات جانبي و مفيد.


. معايب:
. چيز خواصي ديده نشده!





5) نتايج تست با برنامه‌هاي مشابه:
. اين برنامه بدون هنگ و مشكلي نسبت به برنامه سايت DynDNS.com كار مي‌كند و امكانات جانبي مفيدي را بيشتر از برنامه آن سايت ارائه مي‌دهد. در ادامه اشاره خواهم نمود.! سبك، راحت و به آساني IP متغيير شما را در اكنت شما در سايت DynDNS.com به روز مي‌نمايد.




6) لينك راهنماي فارسي كامل برنامه:
. هنوز چيزي نوشته نشده! در ادامه كمي از توانايي‌هاي اين برنامه را توضيح داده‌ام.




7) توضيح برنامه:
. اول يك توضيح ساده و كلي از كاري كه قرار هست انجام دهيم بدهم!: براي اين كه همواره از IP جديد يك سيستم كه داراي IP Dynamic(آدس متغيير) هست مطلع شويم بايد به روشي آخرين آدرس IP آن سيستم را در سايتي قرار دهيد و سپس ما از آن سايت يا با اشاره به آن سايت IP سيستم متغيير را بيابيم!؟ براي اينكار سايت‌هاي مختلفي هستند كه به شكل مجاني يا پولي امكان ذخيره IP يك سيستم را به ما مي‌دهند. همچنين برنامه‌هاي كوچك و مجاني هستند كه امكان آپلود IP متغيير و جديد سيستم مورد نظر را به اين نوع سايت‌ها را امكان پذير و ساده مي‌نمايند. در ادامه يكي از اين سايتظها و يكي از اين برنامه‌ها را توضيح داده‌ام.

.
در ابتدا نياز هست كه در سايت DynDNS يك Account (حساب) مجاني درست نماييد.(ممكنه براي باز نمودن اين سايت نياز به يك هيتلر شكن داشته باشيد!! ولي نترسيد سرويسش معمولن هيتلر نيست!!) چرا به اين سايت نياز داريم؟! جون اين سايت به شما سرويس مجاني تبديل IP Dynamic به IP Static را ارائه مي‌دهد. در حال حاضر اين سايت 2 آدرس Host مجاني به شما ارائه مي‌دهد. پس از ساخت يك حساب كاربري در اين سايت به لينك My Account خود رفته و از قسمت My Services روي لينك Add Host Service كليك كنيد:


. صفحه ايجاد يك Host جديد باز مي‌شود:


تصوير 2
روي تصوير كليك كنيد تا بزرگياشو ببينيد!
تصويري از صفحه ايجاد Host جديد در سايت DynDNS

.همانطور كه در تصوير 2 مشاهده مي‌فرماييد بايد قسمت‌هاي شماره گذاري شده را تكميل يا انتخاب نماييد. فقط كافيه يك نام(قسمت 1) و يك آدرس دمين(قسمت 2) از ليست انتخاب نماييد! همين!! اگر هم دوست داشتيد به سوالات قسمت 4 پاسخ دهيد و برروي دكمه Add كليك كنيد. دقت نماييد آدرسي كه در قسمت 1 و 2 ايجاد خواهيد نمود در حكم آدس IP سيستم شما خواهد شد. يعني از اين به بعد در برنامه‌هايي كه نياز به IP Static (آدرس ثابت) دارند بايد به جاي IP عددي خود، آدرسي كه در اين سايت ايجاد نموده‌ايد را وارد نماييد. مثلن alipc.dyndns.info يا .... نمونه‌هاي ديگه...

. خوب! در مراحل فوق شما يك حساب كاربري در سايت DynDNS ايجاد نموديد. حالا سوال اين هست!!؟؟ چطور IP Dynamic (متغيير) خود را در اين سايت به شكل اتوماتيك به روز نماييم؟! براي اينكار شما مي‌توانيد با كليك برروي لينك Support از صفحه سايت DynDNS برنامه كوچك اين سايت را به نام DynDNS Updater را دنلود نماييد. ولي همانطور كه قبلن عرض نمودهظام اين برنامه اكثر اوقات قاطي مي‌كنه!! و برنامه كمپاني Kana DynDNS Updater خيلي پايدارتر و داراي امكانات بيشتري هست.

. برنامه Kana DynDNS Updater را از لينكي كه در شناسنامه آن داده‌ام دنلود و نصب نماييدو در اولين اجرا يك پنجره Wizard بسيار ساده مياد و آرام آرام اطلاعات شما را دريافت مي‌كند. در اين پنجره بايد نام كاربري و پسورد خود را كه در سايت DynDNS ساخته بوديد را وارد نماييد و نوع ارتباط خود را بر اساس DialUP يا LAN انتخاب نماييد.

. كاربراني كه داراي ارتباط ADSL و مودمي با كابل LAN هستند بهتر هست كه حالت LAN را انتخاب نمايند (چه تنظيمشان PPPoE باشد چه Bridge) اما ديگر كاربران مان حالت Dialup ار انتخاب نمايند.

. در انتهاي كار برنامه اجرا مي‌شود و IP فعلي شما را در سايت DynDNS به روز مي‌كند. در تصوير زير مي‌توانيد ديگر امكانان جالب و جانبيش را مشاهده نماييد:


. اين برنامه را بهتر است در Startup ويندوز يا Serviceهاي ويندوز قرار دهيد تا همواره در حال رصد نمودن IP جديد شما باشد. (در محيط ويزارد نحوه استارت اين برنامه پرسيده مي‌شود) پس از اين اگر آدرسي كه در سايت DynDNS ايجاد نموده بوديد(مثلن myhomepc.dyndns.info) را در برنامه‌اي وارد نماييد، اون آدرس در حكم IP فعلي شما خواهد بود. از اين به بعد شما داراي يك IP Static شده‌ايد! مبارك باشه!!!




8) توضيح سازنده برنامه:
o
Features on DynDNS Updater version 3:
* One executable file that can be run as service or as regular application. Read more.
* A wizard that will guide you to configure DynDNS Updater and to setup your hostname. Read more.
* Supports secure connection to update.
* If you are using DynDNS.org as your service provider, DynDNS Updater can download your hostname, given your username and password, avoiding a mistake in entering the hostname.
* Simplified public IP address detection configuration. In its default configuration, DynDNS Updater should work and recognize most network configuration commonly implemented by home users. For more complex network configuration, you can configure DynDNS Updater so that your public IP address can be correctly identified.
* Supports multiple dynamic dns service providers. The support is configured by using a configuration file, so user can add his/her preferred provider by creating a configuration file for that particular provider. You can check DynDNS Updater FAQ to see if your dynamic dns service provider's configuration file is available.
* Can be configure to send email with update result and current IP address when the update is needed. It supports SMTP authentication and SSL connection.
* Save its setting into text file. This is useful for troubleshooting.
* Supports multiple hostnames within one update (if the provider supports it).
* Detects and updates IP address automatically when the change is detected.
* Supports multiple IP detection methods. It can detect the IP address internally, by using IP address detection server, or by using router status page.
* Reliable IP detection algorithm. When configured correctly, the detected IP address is highly accurate.
* Works with regular modem connection, ADSL, cable, and many other connections.
* Reliable dialer when using modem. Detects disconnection and automatically dials when disconnected.
* Works from computer behind router, LAN, and proxy.
* Extensive logging information. Displays log on screen and records log into file.
* Configurable log file name with schedulable change of log file.
* Can assign programs that will be run when active connection is detected. It comes with drag and drop support for easy management of the programs.
* Updates Serv-U setting file so that it can be used for passive mode ftp (old version of Serv-U).
* Can specify IP address used to update manually.
* Customizable checking interval.
* Configurable hotkey for faster access into menu.
* Configurable tray icons with ability to hide the icon completely (for normal result).
* Supports offline update. Offline IP address can be specified as an URL or IP address.
* Configurable action that can be taken after offline update (exit program, hibernate, standby, log off, shutdown computer).
* Schedullable offline update.
* Simple, clear, and intuitive user interface.
* Supports Windows XP theme.
* Saves its setting file in simple INI file for easy backup and transfer configuration.
* Saves its setting file in user configuration folder by default, that can be used to secure your setting.
* Highly user configurable.
o





9) معرف برنامه:
IgImAx



10)
لينك‌هاي سوالات و جوابهاي مربوط به برنامه:
.
سوالات، نكات و پيشنهاد‌هاي خود را در مورد برنامه فوق فقط در تاپيك
"سوالات و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)"
قرار دهيد و نه در اين تاپيك. ممنون...





موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
89/08/17
26.gif
103.gif
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
Microsoft Windows Performance Toolkit

سلام
animsmilysmile.gif




1) شناسنامه برنامه:
نام برنامه:
........Microsoft Windows Performance Toolkit
سازنده:
...........Microsoft
وب سايت:
....... http://msdn.microsoft.com/en-us/performance/cc825801.aspx
گروه:
.............Utility \ Windows Tools
Licence:ه....... Freeware،ه
نسخه كنوني:. 12/06/2010, v4.7
حجم:............ اگر WPT را از مجموعه Windows SDK 7.1 دنلود نماييد حداقل 108MB و فقط WPT32bit به اندازه 15.2MB و WPT64bit به اندازه 15.9MB
محل دونلود:... Download Link From Developer Site(اين لينك Windows SDK 7.1 هست كه درون خود برنامه WPT را هم دارد. لينك جداي WPT در قسمت 7 توضيح برنامه قرار دارد.)




2) كاربرد برنامه:
. اشكاليابي و تست بازدهي در زمان reboot\Shutdown\Hibernate+Resume\Standby+Resume و .... براي تمامي نسخه‌هاي ويندوز به كلر مي‌رود. تا كنون پيش آمده كه BSOD يا همان صفحه آبي مرگ را مشاهده نماييد يا اينكه از كندي شروع به كار يا خاموش شدن ويندوز كلافه شده باشيد يا اينكه سيستم وارد Hibernate\Standby نشه؟! يا از اون دو حالت خارج نشه؟! يا بخواهيد سرعت بوت شدن ويندوز را افزايش دهيد؟ يا ... در چنين زمان‌هايي به كمك ابزار WPT ميشه نرم افزار يا درايور‌هاي مشكل ساز را پيدا نمود.




3) برنامه هاي هم خانواده:
.
گويا!! روش‌هاي حرفه‌اي مختلفي هست! من فقط در مورد دوتاش مطلب ديدم كه يكيش همون WPT بود و ديگريش در اين مقاله "Get a Handle on Windows Performance Analysis" توضيحاتي داده شده است.4) معايب و مزايا:
. مزايا:

....1) ساخت خود مايكروسافت براي OSهاي خودش هست! پس خوب مي‌دونه چطور مشكل يابي بكنه!
....2) كاراي جالبي ميشه باهاش كرد!!! من كه تازه ديدمش فهميدم كه ميشه باهاش سرعت بوت شدن ويندوز را هم افزايش داد!

. معايب:
. چيز خواصي ديده نشده!





5) نتايج تست با برنامه‌هاي مشابه:
. مورد مشابهي نبوده!




6) لينك راهنماي فارسي كامل برنامه:
. هنوز چيزي نوشته نشده! در ادامه كمي از توانايي‌هاي اين برنامه را توضيح داده‌ام.




7) توضيح برنامه:
.
براي ما هيچ راهي نيست كه در زماني كه ويندوز وارد يكي از حالات: Reboot\Shutdown\Hibernate\Standby مي‌شود، تك تك فايل‌هاي و درايور‌هاي در حال اجرا شدن يا بسته شدن را چك كنيم و مورد مشكل ساز را بيابيم! پس مجبوريم به كمك برنامه‌اي در اون حالات يك Log بسازيم و سپس اون گزارش را بررسي نمايم.

. برنامه WPT به همين منظور از طرف مايكروسافت ساخته شده است. اين برنامه مجاني هست و جزو مجموعه بزرگتري به نام Windows SDK هست. الان نسخه 4.7 WPT موجود هست كه ويندوز 7 را هم پشتيباني مي‌كنه.

دنلود برنامه:
. براي دنلود اين برنامه شما 2 راه داريد:

1)
از لينك
Microsoft Windows SDK for Windows 7 and .NET Framework 3.5 SP1 بايد اون فايل كوچيك رو كه داده دنلود كنيد واون فايل بقيه برنامه‌ها را دنلود مي‌كنه! البته شما همه اون برنامه‌ها را نياز نداريد. فقط آنچه در تصوير مشخص شده را انتخاب نماييد:


. يعني فقط لازم هست كه Developer Tools\Windows Developments Tools\W32 Developments Tools را دنلود نماييد. درسته كه اون گوشه نوشته 242.4MB براي دنلود كردن نياز هست ولي براي من حدود 108MB دنلود شد. تازه بعد كه اين برنامه دنلود و نصب شد بايد به Shortcutش در منوي Start\All Programs برويد و برنامه WPT را جداگانه نصب كنيد. (توضيحات تصويري بيشتر در اين لينك)

2) من برنامه فوق را از مجموعه Windows SDK 7.1 دنلود نموده‌ام و جداگانه در اين دو آدرس براي استفاده شما قرار داده‌ام. پس اگر نيازي به بقيه مجموعه W-SDK نداريد خوب به جاي دنلود 100MB بر اساس نوع ويندوز خود (32/64bit) يكي از لينك‌هاي كوچك زير را دنلود نماييد:


Only "Windows Performance Toolkits v4.7 32bit" Download Link
Size =
15.2MB
MD5 = 9B78587ABBEDE91146DE5AE4244D63E9
كد MD5 چيه؟



Only "Windows Performance Toolkits v4.7 64bit" Download Link
Size = 15.9MB
MD5 = F5298A1E183584F73125EEF1289910F3
كد MD5 چيه؟


. پس از دنلود و نصب آن، بهتره سيستم را يكبار ريستارت نماييد تا آدرس فولدر برنامه در Path داس/ويندوز قرار بگيره يا مستقيم پس از نصب به آدرس C:\Program Files\Microsoft SDKs\Windows\v6.0A\Bin رفته و دستورات زير را براي هر حالتي كه مي‌خواهيد اشكاليابي نماييد را وارد نماييد.


روش استفاده از WPT:
. بايد ابتدا به محيط داس برويد. دقت نماييد براي رفتن به داس بايد به عنوان Administrator برويد(بعد از نوشتن CMD كليد‌هاي CTRL+SHIFT+Enter فشار دهيد):

iconredexclamation.png
توجه:
به مجردي كه هريك از دستورات زير را در داس نوشته و Enter كنيد! سيستم خاموش/ريستارت يا ... مي‌شود! پس قبل از اجراي دستورات، ابتدا برنامه‌هاي خود را ببنديد.

i
For boot tracing:
کد:
 xbootmgr -trace boot -traceFlags BASE+CSWITCH+DRIVERS+POWER -resultPath C:\TEMP

For shutdown tracing:

کد:
xbootmgr -trace shutdown -noPrepReboot -traceFlags BASE+CSWITCH+DRIVERS+POWER -resultPath C:\TEMP
For Standby+Resume:
کد:
xbootmgr -trace standby -traceFlags BASE+CSWITCH+DRIVERS+POWER -resultPath C:\TEMP
For Hibernate+Resume:
کد:
xbootmgr -trace hibernate -traceFlags BASE+CSWITCH+DRIVERS+POWER -resultPath C:\TEMP
i

. شما مي‌توانيد فايل خود را در هر آدرس ديگري به غير از C:\Temp كه خواستيد قرار دهيد. حجم فايل گزارش چيزي در حدود 100MB خواهد شد!

. بعد از اينكه سيستم به حالت عادي برگشت با رفتن به فولدر C:\Temp و دوبار كليك برروي فايل گزارش ليست كاملي از گزارش‌هاي مختلف سيستم خود را مشاهده خواهيد نمود.

. موارد ديگه:
i
براي افزايش سرعت بوت ويندوز (7 يا ويستا) از دستور زير استفاده نماييد. اين دستور باعث ميشه كه ويندوز 6باري پشت سرهم ريستارت شود و در يكي از دفعات برنامه defrager ويندوز فعال مي‌شود! توضيحات لينك را مطالعه نماييد. براي كسي كه اين را تست نموده بود، ~10 ثانيه سرعت بوتش بيشتر شده بود!
When you have a HDD (no SSD!) and you want to speedup the boot, run the optimization from this guide:
Guide Link with more info
Command is:
کد:
xbootmgr -trace boot -prepSystem -verboseReadyBoot
اگر در زمان تست‌هاي خود BSOD مشاهده نموديد، تمامي درايو‌هاي USB را از سيستم خود جدا نماييد و پارامتر Drivers را هم از دستور خود حذف نماييد.

Added the -noPrepReboot command at shutdown tracing to prevent the preparatory reboot during a shutdown/rebootCycle trace. Usually, the reboot is required to ensure a consistent machine state before the first shutdown if multiple traces are being taken.
i
. توضيحات كاملتر و با جزيات بيشتر در مورد دستور فوق در لينك منبع آن يعني "Trace Windows 7 boot/shutdown/hibernate/standby/resume issues " موجود است.




8) توضيح سازنده برنامه:
o
. The Windows SDK for Windows 7 and .NET Framework 3.5 SP1 provides the documentation, samples, header files, libraries, and tools (including C++ compilers) that you need to develop applications to run on Windows 7 and the .NET Framework 3.5 SP1. To build and run .NET Framework applications, you must have the corresponding version of the .NET Framework installed. This SDK is compatible with Visual Studio® 2008, including Visual Studio Express Editions, which are available free of charge.
Please see the Release Notes for the full list of supported platforms, compilers, and Visual Studio versions and any late breaking issues. For detailed information about the content in this SDK, including a description of new content, please see the Getting Started section in the documentation.o



9) معرف برنامه:
IgImAx



10)
لينك‌هاي سوالات و جوابهاي مربوط به برنامه:
.
سوالات، نكات و پيشنهاد‌هاي خود را در مورد برنامه فوق فقط در تاپيك
"سوالات و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)"
قرار دهيد و نه در اين تاپيك. ممنون...





موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
89/09/15
26.gif
103.gif
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
Comodo Firewall


سلام
animsmilysmile.gif



***************************
1) شناسنامه برنامه:
نام برنامه
Comodo Firewall
سازنده
Comodo Security Solutions, Inc.‎
وب سايت
گروه
Security\Firewall
License
Free، مجاني
نسخه كنوني
‎5.10.228257.2253 x86/x64
حجم
‎59.94 MB x86/x64
‎34.0 MB x86
‎36.9 MB x64

محل دنلود




***************************
2) كاربرد برنامه:
. پيشنهاد به روز شده براي برنامه‌هاي امنيتي را همواره در اين تاپيك "آزمايشگاه كوچك ويروسشناسي IgImAx" و پست 4 مشاهده نماييد. در حال حاضر جزو بهترين برنامه‌هاي فايروال مي‌باشد، با امكانات عالي و بدون كاهش سرعت سيستم. بهترين سازگاري با برنامه‌هاي P2P و شبكه LAN.




***************************
3) برنامه هاي هم خانواده:
Outpost Firewall ‏، Online Armor ‏، ZoneAlarm ‏، Norton Internet Security ‏، Kaspersky Internet Security و ....





***************************
4) معايب و مزايا:
goodsigntumbup.gif
مزايا
1
مجاني
2
كم نكردن سرعت سيستم
3
داراي Firewallي قوي كه به هر نوع دسترسي از خارج شبكه به داخل و بر عكس واكنش نشان داده و از كاربر كسب تكليف مي‌كند.
4
داراي توانايي Defense+‎ براي كنترل اجرا شدن برنامه‌هاي ناشناس و محافظت از فايل‌هاي مهم سيستم عامل و رجيستري ويندوز. داراي تكنولوژي HIPS. (در اين پست توضيح داده‌ام)
5
داراي توانايي Sandbox براي اجراي برنامه‌هاي مخرب در درون يك محيط مجازي (در اين پست توضيح داده‌ام)
6
به جز تعريف اوليه قوانين براي يكسري برنامه‌هاي سيستم عامل، برنامه‌هاي ديگر در آن به شكل پيشفرض معرفي نشده است
7
پرسش در مورد اكثر تلاش‌هاي يك برنامه تعريف نشده، براي دستكاري سيستم عامل يا برنامه‌هاي محافظت شده.
8
پرسش در مورد تمامي تلاش‌هاي يك برنامه تعريف نشده، براي دسترسي به اينترنت
9
نمايش برنامه‌هاي فعال در اينترنت و آدرس Remote/Local IP و Port كانكشن‌هاي آنها و سرعت DL/UL هر كانكشن
10
نمايش برنامه‌هاي Block شده براي دسترسي به ديسك يا برنامه‌هاي Sandbox شده.
badsigntumbdown.gif
معايب
1
به دليل دارا نبودن قوانين پيشفرض براي اكثر برنامه‌ها، سوالات آن در هفته‌هاي اولي زياد است.
2
كاربران مبتدي ممكنه با تنظيمات يا سوالات اين برنامه گيج شوند!




***************************
5) نتايج تست با برنامه‌هاي مشابه:
. پيشنهاد به روز شده براي برنامه‌هاي امنيتي را همواره در اين تاپيك "آزمايشگاه كوچك ويروسشناسي IgImAx" و پست 4 مشاهده نماييد.
. اين برنامه همواره در تست سايت matousec كه بهترين سايت تست فايروال هست[از نظر نويسنده اين تاپيك]، در بالاي جدول قرار گرفته است. و تا كنون كه اينقدر عالي بوده كه من بدون نصب ويروسياب و فقط با اتكا به توانايي Defense+‎ آن چند سالي بدون مشكل سپري نموده‌ام! توضيحات بيشتر در همان تاپيك معرفي شده مطالعه نماييد.



***************************
6) لينك راهنماي فارسي كامل برنامه:
. همواره در اين تاپيك "آزمايشگاه كوچك ويروسشناسي IgImAx" در مورد برنامه‌هاي امنيتي و پيشنهادي بحث مي‌شود.



***************************
7) توضيح برنامه:
. در اينجا مراحل نصب برنامه و آشنايي ابتدايي با محيط اين برنامه‌ را خواهيم ديد، اما در اين تاپيك "آزمايشگاه كوچك ويروسشناسي IgImAx" توضيحاتي در مورد نحوه تنظيمات پيشرفته يا نحوه كار با اين برنامه را خواهيد ديد.

. پس از دنلود، فايل نصاب آن را اجرا كنيد، در اين پنجره:


. ابتدا تيك گزينه دو را برداريد. اين گزينه DNS سرور سايت Comodo را به شكل اتوماتيك برروي كارت شبكه شما تنظيم مي‌كند. (در زمان Uninstall اين ِNS به شكل اتوماتيك حذف نمي‌شود. بايد آن را دستي حذف كنيد) اما با برداشتن اين تيك ديگه اين عمل رخ نمي‌دهد. ولي چون تنظيم DNS برروي تمامي كارت‌هاي شبكه و خود مودم و كانكشن‌هاي مختلف (Dialup و ***) خيلي مهم بوده و جزو موارد امنيت سيستم مي‌باشد، لطفن بر اساس توضيحات من در اين پست حتمن به شكل دستي DNS هاي مختلفي را براي سيستم خود تنظيم نماييد.

. سپس برروي لينك شماره 3 كه نوشته Customize Installer كليك كنيد. اكنون پنجره زير باز مي‌شود:

. اكنون تيك گزينه 2 را برداريد، اين گزينه برنامه Remote Controld به نام Geekbuddy را همراه Comodo نصب مي‌كند. خوبي اين برنامه اين است كه اگر به مشكلي در تنظيمات كومودو برخورديد با يكي از Geekهاي(افرادي حرفه‌اي) اين كمپاني ارتباط برقرار كرده و آنها به شكل مجاني از راه اين برنامه وارد سيستم شما شده و مشكل برنامه كومودو را برطرف مي‌كنند. بدي اين برنامه، ما خودمان گيك هستيم! لازم به گيك نداريم! پس تيكش را برداريد.

. اكنون برروي تب Configuration Options كليك كنيد:

. حالا بر اساس توضيحات من تيك گزينه دو را برداريد يا دست نزنيد!؟ اگر شما يك كاربر مبتدي هستيد و با برنامه‌هاي روي سيستم خود آشنايي نداريد يا با اصطلاحات و مفاهيم شبكه نيز غريب هستيد!؟ پس اين گزينه را دست نزنيد. خود برنامه كومودو اكثر مواردي كه نياز به سوال از كاربر باشد را بر اساس بررسي ميزان اهميت اون مورد، خودش تصميمي اتخاز كرده و از كاربر فقط و فقط در شرايط حاد سوالاتي مي‌پرسد. اما اگر يك كاربر با سطح معمولي به بالا هستيد اين تيك را برداريد تا در مورد هر چيزي از شما كسب تكليف نمايد. من در اين تاپيك انواع سوالات
"آزمايشگاه كوچك ويروسشناسي IgImAx" اين برنامه را توضيح داده‌ام.

. اكنون برروي دكمه Back كليك كنيد تا به پنجره اوليه در تصوير شماره 1 برگرديد. اگر دوست داشتيد كه از اخبار اين برنامه مطلع شويد در پنجره تصوير 1 آدرس ايميل خود را نيز وارد كنيد. حالا برروي دكمه Agree and Install كليك كنيد. برنامه شروع به نصب شدن كرده و در خاتمه از شما تقاضاي Restart مي‌كند. گزينه Yes را انتخاب كنيد تا سيستم به شكل اتوماتيك ريستارت شود.

animatedgoldstar.gif
براي توضيحات مربوط به روش استفاده از اين برنامه و نحوه پاسخگويي به سوالات پنجره‌هاي اخطار آن و هم چنين تنظيمات پيشرفته آن لطفن به اين تاپيك "آزمايشگاه كوچك ويروسشناسي IgImAx" و به جدول درون پست سوم آن تاپيك، مراجعه فرماييد.

. اما پنجره اصلي اين برنامه را در همينجا توضيح مي‌دهم:


لينك تصوير 4
پنجره اصلي برنامه كومودو و تب Summary

. توضيح قسمت‌هاي شماره گذاري شده درون شكل تصوير:

(1) پنجره اصلي اين برنامه حاوي چهار تب است. زماني كه شما آن را باز كنيد به شكل پيشفرض تب Summary باز خواهد شد.(همانند تصوير فوق) در اين تب گزارشات قسمت‌هاي مختلف برنامه را مي‌توانييد مشاهده نماييد. در تب Firewall مي‌توانيد به تنظيمات، قوانين تعريف شده و كليه موارد ديگر كه به فايروال اين برنامه مربوط مي‌شود دسترسي يابيد. در تب Defense+‎ هم تمامي موارد مربوط به آن موجود است.

(2) با كليك برروي هريك از لينك‌هاي موجود در اين قسمت پنجره جديد حاوي نام تمامي فايل‌هاي فعال در اينترنت به شكل Real-Time به شما نمايش داده مي‌شود. به غير از نام برنامه، IP و Port آدرس‌هاي Source و Destination و همچنين ميزان بايت‌هاي ارسالي يا دريافتي را نيز خواهيد ديد. سه تا اسامي سمت راست نام سه برنامه‌ فعالي هستند كه بيشترين درصد فعاليت در شبكه (داخلي يا خارجي) را هم اكنون دارند. اون اعداد سمت چپ هم تعداد كانكشن‌هاي درون سيستم شما را به خارج يا به داخل شبكه شما را نمايش مي‌دهند.

(3) و (4) تعداد برنامه‌هاي ناشناسي كه برروي سيستم شما اجرا شده و شما براي ادامه به كار آنها تصميمي گرفته‌ايدو هم چنين تعداد برنامه‌هايي كه در Sandbox شما اجرا شده‌اند. با كليك برروي هر لينك ليست و گزارش آنها را مي‌توانيد ببينيد.

(5) تعداد كانكشن‌ها و برنامه‌هايي كه Block شده‌اند.(مانع ادامه كارشان شده است) با كليك برروي هر لينك ليست و گزارش آنها را مي‌توانيد ببينيد.

(6) با كليك برروي اين لينك تمامي كانكشن‌هاي مختلف Block خواهند شد و ديگر هيچ نوع دسترسي از اينترنت به سيستم شما امكان پذير نمي‌باشد.




***************************
8) توضيح سازنده برنامه:

icon-01.png
‎Comodo Firewall
* Keeps you updated on all suspicious files
‎* Prevention-based technology stops viruses
* Automatic updates for the most current protection

icon-01.png
Defends your PC from Internet attacks

Featuring Default Deny Protection™, our Firewall has an extensive list of over two million known PC-friendly applications.‎

icon-01.png
Prevents viruses and malware from being installed on your PC




***************************
9) معرف برنامه:
IgImAx



10) لينك‌هاي سوالات و جوابهاي مربوط به برنامه:
.
آزمايشگاه كوچك ويروسشناسي IgImAx



سوالات، نكات و پيشنهاد‌هاي خود را در مورد برنامه فوق فقط در تاپيك
"سوالات و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)"
قرار دهيد و نه در اين تاپيك. ممنون...



موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
90/07/15
26.gif
103.gif
 
Last edited:
بالا