برگزیده های پرشین تولز

معرفی کوربی 2 - یک گوشی جوان پسند دیگر از سامسونگ

senator215

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
9 فوریه 2011
نوشته‌ها
210
لایک‌ها
3
واحد خبر mobile.ir : کمپانی کره ای سامسونگ رسماً به معرفی گوشی S3850 Corby II یا به عبارتی نسخه 2 گوشی کوربی خود پرداخت.

گوشی S3850 Corby II نیز همانند گوشی کوربی (S3650 Corby) یک فیچر فون (Feature Phone) محسوب می شود و لقب گوشی هوشمند را یدک نمی کشد. این بدان معناست که این گوشی فاقد یک سیستم عامل کامل نظیر اندروید و یا بادا است و نمی توان انتظاری که از یک گوشی هوشمند داریم را بطور کامل از این گوشی داشته باشیم.

با این حال گوشی Corby II را نباید چندان دست کم گرفت چرا که این گوشی از اجرای برنامه های جاوا پشتیبانی کرده و به عنوان یک گوشی لمسی به واسط کاربر به روز شده TouchWiz سامسونگ مجهز است. بدین ترتیب این گوشی شاید بتواند با گوشی های هوشمند رده پائین -- نظیر برخی از گوشی های ارزان قیمت مجهز به سیستم عامل بادا -- رقابت نماید.

گوشی Corby II نیز همانند خلف خود، گوشی Corby -- که در سپتامبر سال 2009 به بازار عرضه شده بود -- با رنگ های جذاب طیف کاربران جوان را هدف گرفته است. سطح رویی این گوشی مشکی بوده اما پانل پشتی گوشی در سه رنگ زرد، سفید و صورتی عرضه می شود.

Samsung-Corby-II_01.jpg


اما گوشی Corby II نسبت به گوشی Corby از ویژگی های مناسبتری برخوردار است (برای مقایسه مشخصات فنی این دو گوشی در قالب یک جدول به اینجا مراجعه نمائید.) گوشی Corby II به یک صفحه نمایش 3.14 اینچی با رزولوشن 320 در 240 پیکسل مجهز است در حالی که گوشی Corby با رزولوشنی مشابه از صفحه نمایش کوچکتر 2.8 اینچی برخوردار است. صفحه نمایش این گوشی ها از زاویه دید پائینی برخوردار است. گوشی Corby II همچنین به شتاب سنج مجهز است که چرخش خودکار صفحه نمایش را امکان پذیر می سازد.

از دیگر تفاوت های گوشی Corby II نسبت به گوشی Corby پشتیبانی از ارتباط بی سیم وای-فای است. البته نسخه مجهز به وای-فای گوشی Corby نیز با نام S3650W Corby پیش از این در ماه مارس سال 2010 توسط سامسونگ به بازار عرضه شده بود. ارتباط بلوتوث گوشی Corby II نیز از بلوتوث ورژن 2.1 به ورژن 3.0 ارتقاء یافته است. گوشی Corby II نیز یک گوشی نسل دوم (2G) محسوب می شود و فاقد امکانات ارتباطی ویژه شبکه های نسل سوم (3G) است.

دوربین گوشی Corby II پیشرفتی خاصی نسبت به گوشی Corby نداشته و از همان رزولوشن 2 مگاپیکسلی (1600 پیکسل در 1200 پیکسل) برخوردار است و امکان فیلمبرداری QVGA با سرعت 15 فریم بر ثانیه را داراست. قوس پشتی گوشی به خوبی دوربین را از تماس با سطح محفوظ می دارد. در پشت گوشی و در کنار دوربین اسپیکر این گوشی قرار گرفته است.

Samsung-Corby-II_04.jpg


از دیگر ویژگی های گوشی Corby II می توان به پشتیبانی از کارت حافظه microSD تا ظرفیت 16 گیگابایت، دارا بودن جک هدفون 3.5 میلی متری و رادیو FM اشاره نمود.

از نقطه نظر نرم افزاری همانگونه که پیشتر اشاره شد گوشی Corby II به واسط کاربر TouchWiz سامسونگ مجهز است. این واسط کاربر مبتنی بر ویجت ها بوده و 9 ویجت بصورت پیش فرض بر روی این گوشی نصب شده است، اما کاربر می تواند ویجت های دیگری را از فروشگاه برنامه های سامسونگ (Samsung App Store) دانلود و نصب نموده و ویجت های صفحه اصلی را سفارشی سازی نماید. پشتیبانی از Microsoft Exchange، قابلیت مشاهده فایل های آفیس، مجهز بودن به یک مرورگر اینترنتی ساده با قابلیت زوم تک انگشتی و دارا بودن هاب شبکه های اجتماعی برای ارتباطات فیس بوک و توئیتر از دیگر ویژگی های نرم افزاری این گوشی است.

گوشی Corby II با پشتیبانی از قابلیت چند وظیفه ای (Multi Tasking) مجهز به مدیر وظایف (Task Manager) است که می توان آنرا با فشردن و نگه داشتن کلید menu فراخوانی نمود و بوسیله آن میان برنامه های مختلف -- چه برنامه های اصلی خود گوشی و چه برنامه های جاوا نصب شده بر روی گوشی -- حرکت نمود.

زمان مکالمه گوشی Corby II بر اساس گفته کمپانی سامسونگ 9 ساعت و نیم است.

گوشی Corby II در اواخر ماه مارس 2011 (اوایل فروردین 1390) ابتدا در آلمان و پس از آن در دیگر کشورهای اروپایی، آمریکای لاتین، آسیا، خاور میانه، کشورهای مشترک المنافع و آفریقا به بازار عرضه خواهد شد.

منبع :

کد:
http://mobile.ir/news/view-415-samsung-s3850-corby-ii-announced.aspx
 

MyLGcookie

Registered User
تاریخ عضویت
22 آپریل 2012
نوشته‌ها
3,015
لایک‌ها
446
سن
27
محل سکونت
البرز، کرج
آدم الجی کوکی بگیره کربی نگیره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
بالا