برگزیده های پرشین تولز

مقالات علمی در باره آرایش و زیبایی

neda_zzz00

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 می 2009
نوشته‌ها
227
لایک‌ها
0
تقویت موهای مژه، ابرو

آرایش ابرو

برس زدن ابروها و مژه ها در رشد آن موثر می باشد. برای این کار باید با یک برس کوچک و تمیز روزی چند بار ، مژه ها و ابروها را برس بزنید.
برای تقویت موهای صورت بهتر است از روش های زیر استفاده کنید:
پوسته چوبی فندوق را از آن جدا کرده و بسوزانید، خاکستر حاصل را به موی صورت خود (ریش ، سبیل، ابرو) مالیده و خوب ماساژ دهید.
مقداری روغن بادام را با پوسته زیتون مخلوط کرده، و بگذارید حدود ۳ روز بماند، پس از گذشت این مدت، حدود ۳۰ دقیقه آن را جوشانده و سپس صاف نمایید، این مایع صاف شده برای تقویت موهای مژه و ابرو مفید بوده و همچنین باعث روییدن و پرپشت شدن موهای صورت می شود.
هورمون دنبلان برای پرپشت کردن ریش و سبیل بسیار موثر است. برای این کار بهتر است از ورقه های نازک دنبلان استفاده کنید و آنهارا بر روی صورت و آن قسمت هایی که میخواهید پر مو شوند قرار داده و پس از گذشت ۱ ساعت آنها را برداشته و صورت خود را بشویید. این عمل را هر روز تکرار کنید و نتیجه اش را شخصا مشاهده نمایید.
میوه سفید نارگیل و مغزهای چرب، مانند گرود، بادام از اگر ریز و پودر نموده و بر روی ابروها و سبیل بمالید باعث مشکی شدن آنها میگردد و اگر خشک شده آنها را بسوزانید از خاکستر آنها هم می توانید استفاده کنید. مالیدن زرده و سفیده تخم مرغ به موهای صورت، باعث درآمدن ریش و سبیل و پرپشت شدن آنها می شود.
سیر را بسوزانید و به صورت خاکستر در آورید و به آن تره کوهی نیز اضافه کنید، این مواد را در روغن زیتون جوشانده و به صورت خود بمالید.

شستن صورت با آب باقلا و لعاب ختمی و عصاره لبلاب و عشقه نیز بسیار نافع است. استفاده از روغن زرده یا روغن مورد یا روغن سیاه دانه، برای رشد ریش و سبیل نیز مفید می باشد. برای تهیه هر یک از این روغن ها مقدار ۲۰ گرم از آنها را در ۴۰ گرم روغن بجوشانید و بعد صاف نموده و از آنها استفاده نمایید.
مالیدن آبی که از شاخه درخت انگور، در زرده تخم مرغ حل شده برای رشد ریش و سبیل مفید است. استعمال روغن مورد و آمله در دوره صفویه و قبل از آن، در ایران معمول بوده است. این روغن در تقویت و کمک به رویش مو به خصوص ابرو بسیار موثر تشخیص داده شده است.ت
کندر را ساییده و در روغن کنجد ریخته، حل کنیدو سپس روغن را در چراغی لوله ای بریزید و روشن نمایید و ظرفی بر آن واژگون ساخته دوده آن را بگیرید و بر ابرو بکشید. ماساژ پوست با روغن زیتون،مژه و ابرو را تقویت می کند.
برای تقویت موی مژه و ابروها، می توان از روغن کرچک نیز استفاده کرد. برای تقویت ابروها میتوانید یک قاشق چایخوری سفیده و زرده تخم مرغ را خوب بزنید و به مدت ۵ دقیقه روی ریشه موهای ابرو بگذارید، سپس با آب نیم گرم بشویید و برس بزنید.
تذکر: یادتان نرود که گاهی علت کم پشت بودن ریش و سبیل، کم خونی بوده، که بهترین راه برای درمان آن، استفاده از مواد خون ساز می باشد مثل: قلم استخوان، هویج، اسفناج، شنبلیله، زردآلو، انار و ..
 

neda_zzz00

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 می 2009
نوشته‌ها
227
لایک‌ها
0
آرایش تند و براق



آرایش صورت
آرایش تیره
فکر نکنید که یک آرایش تیره و سیاه شما را ترسناک جلوه خواهد داد. ایـن نـوع آرایش هم برای روز و هم شب مناسب خواهـد بـود.
این سه قدم را برای انجام چنین آرایشی دنبال کنید.
۱- به آرامی با مداد چشم سیاه و نرم بالا و پایین پلک را بکشید، توجه کنید که کاملاً این خط چسبیده به مژه ها باشد.
۲-بعد آن را با برس مخصوص یا حتی انگشتانتان کاملاً صاف کنید.
۳- سپس با برس نرم متوسط کمی سایه تیره بالای پلک بزنید. هر چه بالاتر از مژه ها می روید این سایه باید کمرنگ تر شود. غروب خورشید را در نظر بگیرید، در افق رنگها پررنگ تر هستند و هر چه بالاتر می رود کمرنگ تر می شود. همین رنگ را در زیر چشم هم استفاده کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشد. برای صاف کردن گوشه ها از سایه کرم رنگ استفاده کنید تا با آن مخلوط شود. و در آخر ریمل سیاه را به مژه ها بزنید.
نکته: وقتی آرایش چشم ها زیاد باشد، لب ها باید بسیار ساده آرایش شود. سعی کنید برای لب از رنگ های روشن و تقریباً براق کننده استفاده کنید.
آرایش پررنگ
وقتی لب ها با رنگ های تندی مثل شرابی تیره، جگری تند یا برنز آرایش شود، بسیار شیک و در عین حال تجملی جلوه خواهید کرد.
انتخاب رنگتان هر چه باشد، بگذارید لب ها اول باشند و به چشم آیند و بعد سایر قسمت های صورت به دنبال آن باشند. با چنین آرایشی برای لب ها باید سایه چشم بسیار کمرنگ و ملایم باشد.
نکته: وقتی می خواهید برای لب از رنگ های تند استفاده کنید، با فرچه لب این کار را بکنید تا دقیق تر و راحت تر این کار انجام شود.
آرایش براق
اگر تا به حال خجالت می کشیدید که از آرایش ها ی براق استفاده کنید، دیگر نترسید. برای دادن برجستگی بیشتر به چشم ها، روی پلک بالایی از سایه بژ براق یا طلایی استفاده کنید. در خط چسبیده به مژه ها سایه را پررنگ تر کنید. و بعد ریمل بزنید.
نکته: لب ها را هم می توانید براق و یا رنگی کنید. برای مطبوع تر کردن این آرایش می توانید پایین مژه ها را هم کمی از همان سایه بژ یا طلایی بزنید.
آرایش بنفش
بنفش رنگی کاملاً خود نمایانه و جلوه گر است. اما این رنگ سایه های مختلفی دارد. با آرایش بنفش چهره ای کاملاً جدید به دست خواهید آورد. می توانید از آبی متمایل به ارغوانی، بنفش یاسی و یا از ارغوانی تیره استفاده کنید… برای دلخواه همه، سایه های بنفش وجود دارد و از مخلوط کردن این رنگ ها با هم نترسید چون به چهره شما توازن می دهد و خیلی بهتر از این است که همان یک رنگ را برای همه قسمت های صورت استفاده کنید.
نکته: در این آرایش از رژگونه کمتر استفاده کنید.
 

neda_zzz00

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 می 2009
نوشته‌ها
227
لایک‌ها
0
آرایش صورت



آرایش صورت

انجام ارایش زیبا نیازمند داشتن پوستی زیباست ،برای پاکسازی و آماده کردن صورت مراحل زیر را با دقت انجام بدید:
- صورت را با پنبه به شیرپاکن آغشته کرده و با پنبه دیگری پاک کنید
-پنبه تمیزی به لوسیون پاک کننده آغشته کرده وشیرپاکن به جا مانده را تمیزکنید
-صورت را با آب بشویید
-با یک کرم ویتامینه صورت را ماساژ دهید(آموزش ماساژ در مطالب بعدی
-صورت را با آب و پنبه بشویید
-مقداری کرم لایه بردار(پیلینگ یا اسکراپ)در ظرف شیشه ای ریخته با چند قطره آب مخلوط کرده و به کمک برس رژگونه روی پوست بمالید وبعد از ۱دقیقه بشویید
-حوله تمیزی را در آب داغ فرو برده وآب اضافه آنرا بگیرید وروی پوست بگذارید
-از یک ماسک تقویتی استفاده کنید
-صورت را با آب شسته از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنید.

- ماساژ صورت
-
برای ماساژ پوست از انگشت میانی استفاده می کنیم ،مقداری کرم بصورت نقطه نقطه روی پوست قرار داده و کمی کرم هم روی انگشت می گذاریم و مراحل زیر را انجام می دهیم.
۱-پرتاب انگشتان روی گونه
۲-انگشت میانی هردو دست را روی چانه قرار داده به سمت شقیقه می بریم
۳-ماساژ دورانی شقیقه
۴-برگشت به سمت چانه
۵-پیشانی را با حرکات انگشت هر دو دست به شکل عمودی از پایین به بالا ماساژ میدهیم
۶-انگشتمان را نوک بینی قرار داده وبه صورت عمودی از پایین به بالا می کشیم.
۷-پره های بینی را به شکل ۸ لاتین ماساژ میدهیم.
۸-مراحل ۱ تا ۴ را دوباره تکرار کنید


نکات مهم:
در هنگام ماساژ پوست باید زیر انگشت لیز بخورد نباید کشیده شود،هر حرکت را باید بین ۵ تا ۸ بار تکرار کنید.
 

neda_zzz00

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 می 2009
نوشته‌ها
227
لایک‌ها
0
جراحی زیبایی بالا کشیدن ابروها و پیشانی

آرایش ابرو
با افزایش سن و در اثر استرسهای مداوم زندگی علائم پیری به تدریج در صورت ظاهر میشوند. این علائم در یک سوم فوقانی صورت که شامل پلکها ، ابروو و پیشانی است زودتر از سایر قسمت های صورت بروز پیدا میکنند . ظهور این علائم در یک سوم فوقانی صورت به شکل پیدایش چین و چروک پیشانی ، افتادگی ابروها و افتادگی پلک ها است که بیشتر از جنبه زیبایی قابل توجه است اما در مواردی که افتادگی ابرو وپلک ها زیاد باشد می تواند فیلد بینائی را نیز محدود نماید .

اعمال جراحی متعددی برای بالا بردن ابرو و پیشانی و برای برطرف کردن نگرانیهای فوق الذکر طراحی شده اند . البته با تزریق بوتوکس یا dysport میتوان بدون جراحی و به طور موقت چین و چروک های پیشانی را برطرف کرد، ضمن اینکه این کار باعث بالارفتن گوشه های ابروها نیز می شود . اینکه از کدام روش جراحی برای هر بیمار بهره بگیریم به عوامل متعددی از جمله موارد زیر بستگی دارد :
۱ - جنس و سن بیمار
۲ - شکل و وضعیت ابروی بیمار
۳ - میزان افتادگی پلک بیمار
۴ - وضعیت و میزان چین و چروک های پیشانی
۵ - وضعیت موهای سر که چنانچه بیمار به طاسی سر مبتلا باشد ، وضعیت وشدت این طاسی
۶-انتظارات بیمار از عمل جراحی
دراین مقاله تا حدودی با روش های مختلفی که بدین منظور طراحی شده اند آشنا خواهید شد اما اینکه کدام روش برای شما مناسب تر خواهد بود ، نیاز به مشاوره حضوری شما با پزشک جراح دارد.
الف ) روش پوست سر
در این روش برش از ناحیه گیجگاهی یک طرف شروع شده وحدودا ۴ سانتیمتر عقب تر از رویش مو و به موازات آن امتداد می یابد تا به ناحیه گیجگاهی طرف مقابل برسد . عمق این برش تا روی استخوان جمجمه خواهد بود. و از زیر، پوست پیشانی تا ناحیه ابروها را از جمجمه جداکرده وآنرا کشیده واضافه آن را در محل برش اولیه چیده و محل برش را می دوزند. مزیت این روش : تمامی محل برش وهمچنین بخیه ها داخل پوست سر و لابلای موهای سر است لذا جای برش اصلا قابل رویت نیست .
عیوب این روش : ۱ - نسبت به سایر روشها عمل نسبتا بزرگی است .
۲ - باعث بزرگ شدن پیشانی می شود چرا که خط رویش موها به طرف عقب تر کشیده می شود .
۳ - بی حسی پوست سر تا مدتی باقی می ماند .
ب ) محل برش درست روی خط رویش موهای پیشانی
تکنیک :مثل تکنیک قبلی است با این تفاوت که خط برش درست روی خط رویش موهای پیشانی است .
مزایا : ۱ - باعث بلند شدن پیشانی نمی شود .
۲ - میزان بالارفتن ابرو و کم شدن چین و چروکها بیشتر از روش قبلی است .
عیوب : ۱ - خط برش ممکن است کمی قابل رویت باشد ( بویژه در کسانی که عادت دارند موهایشان رابه سمت بالا وعقب شانه نمایند ) .
۲ - بی حسی پوست سر ممکن است تا مدتی باقی بماند .
ج ) خط برش داخل پیشانی :
این روش برای کسانی که چین وچروکهای پیشانی بسیار عمیق داشته باشند ویا وضعیت ابروهای آنان غیرقرینه باشد ویا جای زخم قدیمی روی پوست پیشانی داشته باشند روش مناسبی است . عیب این روش این است که جای برش ممکن است قابل رویت باشد .
د ) بالا بردن ابرو به روش مستقیم
خط برش تحتانی درست روی لبه فوقانی ابرو داده می شود . خط برش فوقانی بسته به وضعیت ابروی بیمار وخواسته های وی متغیر است . پوست حدفاصل این دو برش را برمیدارند و لبه های دو برش را به هم می دوزند . این امر باعث بالاتر رفتن ابرو می شود وبا این روش می توان ابرو را اصطلاحا به صورت شمشیری یا هشتی درآورد و یا حالت قبلی ابروی بیمار را حفظ کرد .
مزایا :
۱ - روش موثرتری است و به هر میزان که بخواهیم می توانیم ابرو را بالا ببریم .
۲ - حالت ابرو رابه دلخواه می توان تغییر داد .
۳ - مقداری از افتادگی پلک های فوقانی را برطرف می کند .
۴ - عمل نسبتا کوچکی است .
عیب :
تنها عیب این روش این است که ممکن است بعدازعمل ، محل برش که روی لبه فوقانی ابرو واقع می شود تا حدودی قابل رویت باشد که البته اگر اینچنین شد خانم ها می توانند با استفاده از لوازم آرایشی آن را بپوشانند .
ه ) کشیدن گوشه های چشم از ناحیه گیجگا هی
این روش برای کشیدن گوشهٌ چشم ها روش مناسبی است. خط برش در ناحیه گیجگاهی ، چند سانتیمتر عقبتر از خط رویش موها داده میشود. پوست ونسج زیرپوستی را از زیر تا ناحیه انتهایی سمت خارجی ابرو آزاد میکنند ، آن را کشیده و اضافه آن را چیده و محل برش را می دوزند . در این روش جای برش در داخل موها پنهان میشود و قابل رویت نیست .
نکاتی که بیمار باید بداند :
۱ - چنانچه قبلا عملی روی پلک یا ابروی خود انجام داده اید اطلاع دهید .
۲ - با تزریق بوتوکس یا dysport بدون جراحی ، قسمتهای خارجی ابرو بطور موقت بالا کشیده می شوند .
۳ - آنتی بیوتیک تجویزی را بعد از عمل استفاده نمایید .
۴ - تا ۲۴ ساعت بعد از عمل از کمپرس سرد استفاده نمایید .
 

neda_zzz00

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 می 2009
نوشته‌ها
227
لایک‌ها
0
مضرات مواد آرایشی و زیبایی برای پوست



اثرات آرایش برای اینکه زیباترین باشید، تا چه حد پیش می روید؟ در زمان ملکه الیزابت، خانم ها برای زیبا شدن روی صورت خود سرب و روی لب هایشان جیوه می مالیدند. مشکلاتی که برای سلامتی آنها پیش می آمد بی شمار و بسیار جدی بودند. طی دوره رنسانس ایتالیا، موسیو توفانو پودری برای صورت از اکسید آرسنیک سبک درست کرد. این اختراع دلفریب کوچک، وسیله ای بود برای خانم های ثروتمند تا از شر شوهرهای ناخواسته خود خلاص شوند. کمی از این پودر لازم بود تا آنها را خوابیده در قبر ببینند. امروز دیگر چنین خطری را کسی نمی پذیرد اما هنوز هم خوشحال و راضی خودمان را در مواد شیمیایی غرق می کنیم که آنقدر قوی هستند که در آزمایشگاه روی آنها روکش های بسیار ضخیم کشیده می شود. آیا ممکن است که صنعت مواد آرایشی زیبایی را ترویج می کند که کشنده است؟ از کجا می توانیم بدانیم، وقتی حتی خواندن لیست مواد تشکیل دهنده کرم مرطوب کننده مان نیاز به داشتن مدرک شیمی و زیست شناسی دارد.
اجازه بدهید با سدیم لوریل سولفات (SLS) که همه جا موجود است شروع کنیم. این ماده شیمیایی تقریباً در همه چیز از خمیر دندان گرفته تا شامپو استفاده می شود. اما عوارض جانبی آن شامل اگزما، سوزش پوست و چشمها (با مصرف طولانی مدت)، و التهاب و عفونت احتمالی مجرای ادرار و واژن می باشد. خیلی خوب است که محصولات مربوط به کودکان را چک کنیم تا مطمئن شویم که در آنها از کمترین میزان سدیم اوریل سولفات استفاده شده است چون این ماده نشان داده است که منجر به آسیب رساندن به چشم کودکان می شود.
یکی دیگر از مواد خطرناک EDC ها هستند. این مواد شیمیایی با کاهش تعداد اسپرم ها در مردان در ارتباط است. برخی از آنها، مثل نانیل فنول (Nonylphenol) که در لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد و بوتیل هیدروکسی آنیسول BHA و E320 (که ممکن است از ظرف های پی وی سی به مواد آرایشی نفوذ کند، از طرف EU با مقدار مشخص مصرف روزانه محدود شده اند. اما، در طول زمان این مواد در بافت های بدنمان انبار می شوند و برخی متخصصین عقیده دارند که برای مصرف این مواد هیج حد و اندازه ایمن و بی خطری وجود ندارد.
آلفا هیدروکسی اسید (AHA)؛ AHA و BHA ها، کشف محبوب صنعت آرایشی قند میوه و شیر هستند که به طرز قابل ملاحظه ای ورقه ورقه می شوند. این مود با مالیده شدن بر روی لایه خارجی پوست عمل می کنند و گفته می شود که موجب جوانتر شدن پوست می شوند. اما آنطور که در تیلیغات می بینید، واقعاً چنین قدرتی ندارند. درواقع نه تنها باعث بهبود پوست نمی شوند، بلکه آنرا خراب تر هم می کنند. لایه خارجی پوست مانع بسیار مهمی است که از بدن در مقابل اشعات UV و مواد شیمیایی که با پوست تماس پیدا می کند، محافظت می کند. واکنش طبیعی بدن به مالیدن آن روی پوست، ساخت لایه خارجی ضخیم تر و سخت تر است. اگر به طور مرتب از این ماده استفاده کنید باید حتماً کرم ضد آفتاب قوی تری هم استفاده کنید. AHA ها حدوداً ده سال است که وارد بازار شده اند و تاثیرات طولانی مدت آنها هنوز شناخته شده نیست.

محصولات و عصاره های طبیعی نشان می دهند که صنعت آرایشی میل ما را به داشتن زندگی طبیعی تر دنبال می کنند. اما خیلی اوقات این محصولات حاوی همان محصولات و ترکیبات قدیمی هستند که فقط کمی عصاره طبیعی به آنها اضافه شده است تا مشتری را راضی نگه دارند. همچنین محصولات واقعاً طبیعی نیاز به نگه دارنده های بیشتری هم دارند تا از خراب شدن و فاسد شدن آنها جلوگیری به عمل آورد و به این ترتیب مقدار مواد شیمیایی آن باز به همان میزان سابق می شود. و دیگر اینکه مواد طبیعی گرفته شده از گیاهان یا حیوانات می توانند به همان سرعت مواد شیمیایی، سمی و خطرساز شوند. نوزادان و بچه های کوچک به ویژه بسیار در معرض عفونت هستند، از اینرو محصولاتی که برای این گروه سنی مورد استفاده قرار می گیرد باید ۵۰ مرتبه کمتر میکروب در خود داشته باشد. این به آن معنا است که محصولات مربوط به بچه ها حاوی نگه دارنده های بیشتر مثل بنزوئیک می باشد. بنزوئیک می تواند منجر به ناراحتی معده، بیحس شدن دهان و خارش و سوزش بدن شود. احتمالاً بهترین انتخاب این است که محصولاتی را انتخاب کنید که کمترین مقدار ترکیبات ممکن را داشته باشد و در ورت امکان از آب و صابون بچه استفاده کنید.
جادوی حیوانی. رومی ها زمانی ناخن هایشان را با ترکیبی از خون حیوان و چربی رنگ می کردند. بااینکه اینکار ممکن است این روزها باعث ترساندن عموم شود اما تعداد قابل توجهی از محصولات حیوانی در دستشویی های همه ما وجود دارد. اگر گیاهخوار هستید، این مسئله ممکن است زندگی را برایتان دشوارتر کند. بعضی ترکیباتی که از حیوانات گرفته می شوند خیلی راحت شناخته می شوند، سایر اسامی ناشناخته تر عبارتند از: تالو ، CI 77267، CI 77268، کولاژن، الاستین، ژلاتین، هیالورونیک اسید کراتین، ماسک، سرم آلبومین، یونیپرتان.
آیا ارزشش را دارید؟
قبل از اینکه نگران شوید، یادتان باشد تعدا کمی از افراد از مواد آرایشی دچار ناراحتی و مشکلات سلامتی شده اند چون بیشتر مردم خیلی زود متوجه می شوند که برخی محصولات با پوست آنها سازگاری ندارد. خرید مواد آرایشی ساده تر، که باعث می شود پولمان را برای تبلیغات دروغین محصولات گران دور نریزیم، بهترین انتخاب است. مواد آرایشی و بهداشتی ما را پاکیزه تر کرده، باعث می شود بوی بهتری از ما به مشام برسد و زیباترمان میکند اما برای زیبایی و سلامتی واقعی، ریختن پولمان در داخل فروشگاه های لوازم آرایشی چاره کار نیست.
خسته کننده است اما حقیقت دارد: تنها راه سلامت و شاداب تر نگه داشتن پوستمان، و روشن تر و نافذتر کردن چشمهایمان همان متدهای قدیمی آزمایش شده تغذیه و سلامتی است. این یعنی داشتن یک **** غذایی متوازن، نوشیدن مقدار کافی آب و داشتن خواب کافی. همچنین یعنی دور ماندن از آفتاب، ورزش کردن مدائم و ترک سیگار. این چیزها ممکن است بسته بندی قشنگی نداشته باشد اما بدن و سلامتی شما مطمئناً ارزشش را دارد.
 

neda_zzz00

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 می 2009
نوشته‌ها
227
لایک‌ها
0
ده فرمان برای شادابی پوست

تغذیه و آرایش

آب :
نوشیدن مقادیرکافی آب در هرروز ، به پوست کمک می کند که ظاهری صاف ، نرم ،انعطاف پذیرو جوان تر داشته باشید.
ویتامین c:
ویتامین cبه بدن کمک می کند تا با عفونتها و بیماریها مبارزه نماید .سیستم ایمنی را تقویت کرده و نیزبهبود بیماری را تسریع می کند.
مرکبات ، توت ها ، کوجه فرنگی ، گل کلم و کلم بروکلی همگی از جمله مواد غنی از ویتامین
c هستند.
چای سبز:
چای سبز غنی از اکسیدان ها است . همچنین نشان داده شده است که مسبب کاهش سطح کلسترول ، تقویت عملکرد ایمنی و کاهش ریسک ابتلا به برخی سرطانها می شود .
با مصرف چای سبز شما متوجه کاهش وزن خود می شوید، در حالی که از کافئین دریافتی خود نیز احساس رضایت می کنید.

سویا:
پروتئین های سویا غنی از آمینو اسیدها ، ویتامین E و بسیاری از آتی اکسیدان ها هستند . این موارد موجب می شوند که پوست ، مرطوب و بدون چروک باقی بماند
اسیدهای چرب ضروری :
اسیدهای چرب ضروری (EFAS) مانند امگا ۳ و امگا ۶ که به عنوان چربی های خوب شناخته می شوندبه عملکرد سلولی کمک می کند . مانند سایرغذاهای مفید ، اسیدهای چرب ضروری به سلول ها کمک می کند تا اعمالشان را به درستی انجام داده و از این رو سبب پاکسازی پوست ، جلوگیری از ایجاد لک های پوستی ، کاهش چروک ها ، بهبود و سلامت مو و رشد ناخن می گردند.
شیر:
شیر غنی از کلسیم ، ویتامین های B2 ،B12و D است . کلسیم به همراه ویتامین D که اقزایش دهنده جذب کلسیم می باشد . به حفظ استخوانهای محکم و دندانهایی سالم کمک می کند . ویتامین B2و B12 برای رشد گلبول های قرمز خون که حاملین اکسیژن مورد نیاز سلول ها هستند ، ضروری است . این مواد کمک می کند تا پوست و مو سالم تر و زنده تر به نظر برسند .
سبزیجات :
سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم پیچ غنی از ویتامین
A,E,C و آهن فیبرهستند . که برای زیبایی چهره مهم است .
ماست :
از آنجا که ماست یک فرآورده لبنی است تمام خواص شیر برای آن قابل ذکر است .
ماست همچنین حاوی باکتری های مفیدی است که به هضم غذا موادغذایی کمک کرده ، سیستم ایمنی را تقویت کرده و زمانی که به عنوان ماسک استفاده می شود ، می تواند سبب آبرسانی و پاکسازی پوست شود.
سیر:
این ماده اعجاب انگیز سبب کاهش فشارخون ، کاهش کلسترول و حتی پیشگیری از سرطان می شود. این ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها است که کمک می کند شما جوان بمانید.
شکلات :
شاید شکلات بهترین ماده غذایی برای حفظ سلامتی در دنیا نباشد اما از طریق افزایش میزان اندورفین ها و سروتونین اثرات مثبتی برروی خلق و خوی شما می گذارد. و سبب آرامش و احساسی خوشایند در شما می شود
 

neda_zzz00

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 می 2009
نوشته‌ها
227
لایک‌ها
0
چاره خشکی پوست

تغذیه و آرایش
در صورتی که محتوای آب پوست طبیعی باشد، پوست نرم، صاف، قابل ارتجاع و درخشان است. در حالت طبیعی یک حرکت مداوم آب از لایه‌های عمقی پوست به طرف لایه‌های سطحی وجود دارد و درنهایت این آب از سطح پوست تبخیر می‌شود.
هنگامی‌که پوست به عللی اعم از عوامل داخلی یا خارجی نتواند این میزان آب را حفظ کند، خشکی پوست حادث می‌شود. از عوامل خارجی می‌توان مواجهه با آب و هوا یا باد گرم را نام برد. از طرف دیگر شستن بیش از حد پوست سبب از بین رفتن لایه‌های چربی محافظ پوست شده و پوست را خشک می‌کند.

مواجهه با بعضی مواد نیز از دسته عوامل خارجی محسوب می‌شوند. مشاغلی که در تماس با مواد شوینده و پاک کننده هستند مانند جراحان و تکنیسین‌های آزمایشگاه‌ها نیز فرد را مستعد پوست خشک می‌سازند. همچنین درمان‌هایی که برای آکنه انجام می‌شود اگر بی رویه و بیش از حداعمال شود، می‌تواند پوست خشک ایجاد کند. عامل دیگر داخلی مربوط به توانایی پوست در نگهداری رطوبت پوست است.
یک عامل مهم، بالا رفتن سن است که سبب کم شدن توانایی پوست در حفظ رطوبت می‌شود . ****‌های سخت، سوءتغذیه و کمبود موادغذایی نیز می‌تواند سبب بهم ریختگی این سد حفاظتی شود. ممکن است خشکی پوست به حدی باشد که سبب ایجاد خارش شود که خود این امر پوست را مستعد عفونت های باکتریال و قارچ می‌کند. کار عمده مرطوب کننده ها حفاظت از رطوبت پوست و دفاع در برابر آسیب های محیطی است.
مرطوب کننده ها به اشکال متعدد امولسیون مایع، پماد و کرم دیده می‌شوند که محتوی چربی و آب در این موارد با هم تفاوت می‌کند. مهمترین نکته درانتخاب یک مرطوب‌کننده توجه به نوع پوست است که می‌تواند خشک، چرب، معمولی و مختلط باشد. برای پوست‌های خشک باید از مرطوب کننده‌های حاوی چربی استفاده کرد و استفاده صرف از جذب الرطوبه‌ها کافی نیست. در مورد پوست‌های چرب نیازی به استفاده از مرطوب کننده نیست مگر در برخورد با آب و هوای گرم یا سرد.
در مورد پوست مختلط یا صورت‌های دارای تی زون (پیشانی، بینی و چانه) نباید در این محل‌ها که چرب‌تر از سایر نقاط صورت است از مرطوب کننده‌ها استفاده کرد. به عنوان یک قاعده نباید پوست خشک را زیاد ( به خصوص با صابون) شست، همچنین نباید با آب و هوای خشن برخورد داشت. اغلب استفاده از مرطوب کننده پس از شستن صورت توصیه می‌شود و باید آن را وقتی هنوز پوست کمی‌ رطوبت دارد استفاده و به آرامی ‌روی پوست پخش کرد. تعداد دفعات استفاده از مرطوب کننده بستگی به نوع پوست و نیاز آن دارد. باید مرطوب کننده را روی صورت و گردن مالید و اگر تی زون صورت چرب است روی این قسمت از مرطوب کننده استفاده نشود
 

neda_zzz00

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 می 2009
نوشته‌ها
227
لایک‌ها
0
مراقبت‌ از مو

تغذیه و آرایش

موهای سالم و طبیعی علاوه بر نشانه زیبایی و مقاوم بودن مو علامت سلامت جسم نیز هست و به عبارتی زیبایی ظاهری مو بستگی به شرایط درونی و **** غذایی هر فرد دارد.
بنا بر اظهارات متخصصان پوست و مو ، رعایت نکات ساده که به چشم نمی‌آید و یا به‌آن توجه نمی‌شود ، می‌تواند از بروز ‪ ۹۰‬درصد از بیماریهای پوست و مو که بیشترین آن “جوش صورت” ، ” موخوره” و” ریزش مو” است، جلوگیری کند.
منظور از ریزش مو این است که مو به شکل غیرطبیعی بریزد که این مشکل از نظر درمان به چند دسته تقسیم می‌شود.
“ریزش مو”و” موخوره”از بیشترین دلایل مراجعه بیماران زن و مرد به پزشکان است، ریزش روزانه یکصد تا دویست تار مو به دلیل شستشو و شانه‌زدن ، طبیعی است و نیاز به مراجعه به پزشک ندارد.
نوع دیگر ریزش مو نوع شدید و گسترده است که مربوط به”بیماری‌های روانی و جسمانی”مانند “تب”،” زایمان”،”بیهوشی”، “افسردگی”و”فشارهای عصبی” است که غالبا بعد از مدتی قابل برگشت می‌باشد و نیازی هم نیست که فرد برای درمان آنها به پزشک مراجعه کند.

البته ریزش و بیماری‌های پوست و مو ناشی از بیماری‌های داخلی، خونی و کلیوی را نیازمند درمان دانست.
“ریزش گسترده ومزمن مو” ناشی از ناراحتی‌های متابولیک مانند کمبود آهن و روی،مس و استفاده از برخی از قرص‌های هورومونی و جلوگیری از باروری است که فرد باید در این زمینه ابتدا به پزشک متخصص بیماری‌های داخلی و مربوطه و سپس به متخصص پوست و مو برای درمان تکمیلی مراجعه کند.
“ریزش ژنتیکی”و”مراقبت‌های نادرست”،”بیماری‌های قارچی” و “موهای زاید”،”ریزش و از دست دادن مو براثر حادثه”مانند سوختگی،مهمترین و ضروری ترین موضوعات برای مراجعه به پزشک است که با معاینات پزشکی،فرد تحت درمان قرار می‌گیرد.
‪ ۹۰‬درصد از آسیبهای مو ناشی از عوامل بیرونی و خود فرد و عمدتا بر اثر استفاده مکرر از مواد آرایشی مانند ژل، رنگ مو، کشیدن مو،استفاده مکرر از سشوار و رعایت نکردن نظافت فردی، تغذیه و حمام نادرست است.
اگر مردم نکات ریزی را در زمینه سالم نگه داشتن موهای خود رعایت کنند مطمئنا آمار مراجعه بیماران به پزشکان کاهش پیدا می‌کند.
قطرات آب دوش حمام اولین و ابتدایی‌ترین عامل ریزش مو است که برای جلوگیری ازآسیب رساندن قطرات آب می‌توان با بستن پارچه‌ای نازک(مانند جوراب زنانه) به سر دوش، از زیان قطرات آب در امان ماند.
استفاده از آب گرم نیز باعث آسیب مو می‌شود، پس آب استحمام باید ولرم باشد، چون آب گرم به غدد چربی پوست سر ضرر می‌زند و فرد را دچار سردرد عصبی می‌کند.
حمام در هر زمانی به شرط خشک کردن سریع بدن و مو خوب است، اما بهترین زمان،ساعت شش بعد ظهر است و توصیه می‌شود افراد سه بار درهفته حمام کنند و موها یک بار با شامپو و مقداری آب، شسته شود.
مصرف شامپو نیز به ‌نوعی دیگر به موها آسیب می‌رساند، به دلیل سنخیت با شرایط آب و هوایی و تاریخ مصرف، توصیه می‌شود از شامپوهای ایرانی استفاده شود و استفاده از شامپوهای خارجی منوط به تجویز پزشک است.
یکی دیگر از دلایل ریزش مو بخصوص بین جوانان استفاده از سشوار و ژل برای خشک کردن و حالت دادن به مو است که این مواد برقی و شیمیایی باعث ضعیف شدن ، نازک شدن و شکنندگی مو می‌شود.
مو را باید با حوله و ماساژ خشک کرد، و بهترین راه خشک کردن مو،نور آفتاب است که علاوه بر خاصیت ضدعفونی‌کننده دارای ویتامین “دی”(‪ (D‬است و باعث فعال شدن پیاز و تسریع در جریان خون به مو می‌شود.
استفاده ازشانه‌های چوبی،ماساژ مو و پوست دراول صبح و هنگام خواب، بافتن مو هنگام شب، کوتاه‌کردن سر مو هر سه ماه یک بار، استفاده از کلاه و دستمال سر در هوای گرم و سرد نیز از دیگر مراقبتهایی‌است که مو نیاز دارد.
موی بلند برای پسران از نظر سلامتی بسیار مضر است چون غدد نگهدارنده موهای بلند در زنان با مردان متفاوت است و نباید موهای مردان بیش از سه تا پنج سانتی متر باشد.
به‌بانوان باید توصیه کرد که به دلیل کشیدگی پوست و آسیب رسیدن به عصبهای چشم ، از بستن بالای موهایشان ، خودداری کنند و برای از بین بردن خشکی و موخوره علاوه بر کوتاه کردن بخشی از موهای آسیب دیده،هر شب با مقداری روغن زیتون نوک و سرموهای خود را ماساژ دهند.
بسیاری ازافراد تغذیه سالم را که نقش مهمی در طراوت و سلامت مو دارد، فراموش کرده‌اند و به همین دلیل‌است که با بروز بیماری ظاهری پوست مانند جوش به پزشک مراجعه می‌کنند.
بسیاری از این افراد اگر تغذیه سالم و سرشار از ویتامین داشته باشند دچار بیماری‌های پوست و مو نمی‌شوند.
مصرف غذاهای فانتزی و چرب موجب بیماری‌های خونی (قند و چربی)، سو تغذیه، ضعف بنیه در زنان و کودکان شده است، ومصرف این غذاها باعث افزایش بیماری‌های پوستی مثل پیری زودرس و جوش‌های سر شده است.
پوست و مو برای شادابی به‌مواد پروتئینی مانند آب میوه، خشکبار مانند پر هلو و بخور با آب جوش و بابونه نیاز دارد.
نگهداری از پوست و مو که اصلی‌ترین عضو بدن در دفاع از گرما وسرما و اولین عضو زیبایی به‌حساب می‌آیند با رعایت ساده‌ترین نکات مثل شستشوی درست، تغذیه سالم و حفاظت از پوست در گرما و سرما میسر است.
 

neda_zzz00

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 می 2009
نوشته‌ها
227
لایک‌ها
0
تأثیر میوه ها بر مو

تغذیه و آرایش
8ei6kepc64q17k89g493-200x300.jpg

میوه ها به دلیل دارا بودن املاح و موادمعدنى تأثیر بسزایى را در سلامت بدن، پوست و مو ایفا مى کنند. به طور متوسط میوه ها به مقدار قابل توجهى سرشار از کلسیم، فسفر، سدیم، پتاسیم، منیزیم و آهن بوده و براى تأمین، رشد و استحکام پوست و مو بسیار مؤثر و سودمند هستند و انواع ویتامین ها را به بدن مى رسانند. انسان مى تواند با مصرف میوه ها مقدارى از کمبود غذایى خود راتأمین کنند، زیرا ترکیبات غذایى که براى بدن لازم است، کم و بیش در ساختمان میوه ها به کار رفته اند. همچنین مصرف مداوم میوه ها به دلیل داشتن آب، قندها، چربى ها، پروتئین ها، اسیدهاى آمینه، ویتامین ها و… در پیشگیرى از بیمارى هاى مختلف خصوصاً بیمارى هاى پوست و مو مانند ریزش مو و حتى درخشندگى، استحکام و رشد و نمو موها نقش چشمگیرى را ایفا مى کنند و حالت طراوت و زیبایى را به پوست و مو مى دهند، با توجه به این که علت اصلى ریزش مو در افراد، کمبود ویتامین، پروتئین و املاح معدنى است، بنابراین عدم مصرف میوه ها و سبزى ها صدمات جبران ناپذیرى را بر جاى مى گذارد.
دکتر «مسعود داوودى» محقق پوست و مو در این زمینه معتقد است: اصولاً میوه ها و سبزى هاى تازه انواع و اقسام ویتامین ها و موادمعدنى را به بدن مى رسانند و از آن جا که وجود این مواد در سلامت پوست و مو مؤثرند، بنابراین خوردن میوه ها مى تواند در سلامت و شادابى پوست و مو نقش مهمى را ایفا کنند. همچنین ویتامین هاى CوE موجود در میوه ها به دلیل داشتن خواص آنتى اکسیدانى، فرآیندهاى تخریبى موجود در پوست و مو را تاحدودى کاهش مى دهد و پوست و مو در اثر عوامل آسیب رسان بیرونى همچون آفتاب، داروها و سن و تغییر و تحولات موجود آسیب پذیر خواهند بود.

وى معتقد است: افراد فقط با مصرف و خوردن میوه هاى تازه مى توانند ویتامین هاى موجود در آن ها را جذب کنند و از تخریب و ریزش مو جلوگیرى نمایند، این در حالى است که عصاره آن ها و مالیدن آنها روى موى سر به دلیل عدم جذب فایده اى ندارد و حتى کرم هاى گیاهى نیز مى توانند باعث لطافت و مرطوب کنندگى پوست و مو شوند ولى باعث سلامت پوست و مو نمى شوند و موخوره ها را نیز از بین نمى برد.
دکتر «غلامحسین غفارپور» متخصص پوست و مو نیز معتقد است: مالیدن و خوردن میوه ها تفاوت چندانى در سلامت و رشد موها ندارد، فقط تاحدودى مى توانند پروتئین ها را به موها برسانند به عنوان مثال وجود ماده پروتئینى در گیاه سویا باعث درخشندگى موها مى شود ولى باعث استحکام موها نمى شود.
همچنین موادى همچون روغن بادام شیرین به عنوان مرطوب کننده موها نقش مفیدى داشته ولى باعث سلامت موها نمى شود و موخوره ها را نیز از بین نمى برد.
«میترا روزبهانى» متخصص تغذیه در این زمینه مى گوید: میوه ها و سبزى ها به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد معدنى نقش مهمى را در رشد و حفظ موها دارد، همچنین غذاهایى مانند نان و برنج که منابع قوى ویتامین B هستند مرکباتى همچون کیوى که منابع غنى ویتامین C هستند، نیز در رشد و نمو موها تأثیر بسزایى دارند. وى معتقد است: عنصر روى نیز که در موادى همچون گوشت قرمز و منابع پروتئینى یافت مى شود از جمله عناصرى است که باعث استحکام موها شده و از ریزش مو جلوگیرى مى کند، همچنین کمبود آهن که به صورت مخفى خود را نمایان مى سازد باعث خستگى، بى حالى و حتى ریزش موها مى شود بنابراین افراد خصوصاً زنان باید منابع حاوى آهن همچون گوشت قرمز، جگر، عدس، کشمش را در برنامه غذایى خود بگنجانند و از ویتامین هایى همچون A مانند جگر و ویتامین E مانند دانه هاى روغنى موجود در روغن کبد ماهى در این زمینه استفاده نمایند.
وى معتقد است: ویتامین بیوتین نیز که از خانواده ویتامین B است و حتى عنصر سلنیوم در رشد و حفظ موها تأثیر بسزایى دارند.
وى مى گوید: مصرف میوه ها به طور موضعى تأثیرى بر رشد و نمو موها ندارد، زیرا مدت زمان تماس با این مواد کوتاه است، همچنین شامپوهاى حاوى مواد پروتئینى نیز تأثیر مثبتى را بر روى استحکام و رشد موها ندارد، بنابراین توصیه مى شود تا افراد بیشتر خوردن میوه ها را در برنامه غذایى خود بگنجانند و از ویتامین ها و پروتئین هاى موجود در آن نهایت استفاده را ببرند.
دکتر «مونا بهار» متخصص پوست و مو نیز مى گوید: کمبود مواد غذایى و میوه ها ازمهمترین علل ریزش مو محسوب مى شود زنانى که عمدتاً براى پیشگیرى ازچاقى و افزایش وزن از **** هاى غلط غذایى که پایه آن ها براساس مصرف نکردن میوه ها و غذاهاى سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد قندى و نشاسته اى است، عوارضى همچون افزایش ریزش را به دنبال خواهد داشت. همچنین افرادى که به دلیل بیمارى ها مواد غذایى و میوه هاى کافى به آن ها نمى رسد، بیش از سایرین در معرض ریزش مو قرار مى گیرند. وى معتقد است: افراد براى تقویت موها و جلوگیرى از ریزش مو باید به مقدار قابل توجهى از میوه ها، سبزیجات، آب میوه هاى گوناگون همچون آب (خیار، هلو، انگور و…) استفاده نمایند. نوشیدن سه لیوان آب انگور در شبانه روز براى کسانى که در بیمارى هستند و براى پیشگیرى از ریزش مو بسیار مفید و مؤثر است.
وى مى گوید: کمبود ویتامین هاى B و همچنین سوءتغذیه نیز در ریزش مو ها نقش مهمى را ایفا مى کنند، بنابراین مصرف میوه هایى که حاوى این ویتامین ها هستند، نقش چشمگیرى در جلوگیرى از ریزش موها دارد، مصرف سبوس گندم، جو، پوست شلتوک برنج و ماءالشعیر، کاهو، گوجه فرنگى، شیر، کدو، انبه نیز از جمله منابع غذایى محسوب مى شوند که تأثیرات بسزایى را در رشد واستحکام موها ایفا مى کند.
وى مى گوید: ویتامین Aموجود در میوه هایى همچون زرد آلو، توت فرنگى و خرما نیز براى تقویت پوست و مو لازم است.
مصرف مغز ها نظیر نارگیل، پسته، بادام زمینى به دلیل داشتن پروتئین، ویتامین B1 و B2 براى درمان شوره سر و ریزش مو مفید است، همچنین مصرف موضعى روغن نارگیل و روغن بادام باعث تقویت و درخشندگى موها مى شود.
وى مى گوید: افراد مبتلا به شوره سر و ریزش مو مى توانند هفته اى یک یا دو مرتبه باروغن زیتون سرشان را ماساژ دهند که علاوه بر درخشندگى موها از سفید شدن مو نیز جلوگیرى مى کند.
وى در پایان مى گوید: کمبود مس نیز باعث اختلال در رشد مو و رنگدانه پوست مى شود که با مصرف میوه هایى همچون خرما، انجیر خشک، سیب قرمز، فندق ، گردو، مواد غذایى نظیر زرده تخم مرغ، جگر، دل و قلوه مى توان کمبود مس را جبران کرد و از ریزش مو ها به طور چشمگیرى جلوگیرى کرد
 

neda_zzz00

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 می 2009
نوشته‌ها
227
لایک‌ها
0
تغذیه ای برای برطرف شدن تیرگی زیر چشم

تغذیه و آرایش

کبودی و گودی چشم به خصوص پلک پایین می تواند به علل زیر باشد :
سوء تغذیه - خستگی مفرط - کم خوابی یا بی خوابی مزمن و طولانی مدت - فعالیت جنسی افراطی - مشکلات ارگانیکی نظیر بیماری های مزمن کلیوی - مصرف مداوم و مفرط مواد مخدر .
درمان و روش برخورد با این عارضه بسته به علت آن متفاوت است، ولی آنچه که مهم است رفع این حالت در کوتاه مدت ممکن نیست، مگر از طریق استفاده از کرم های روشن کننده پوست و بعضاً عصاره برخی میوه ها که به صورت لوسیون یا پماد تهیه می گردند و رفع این مشکل اغلب بین ۶ ماه تا یک سال بسته به میزان آن و همکاری فرد متغیر
می باشد.
از جمله مواد غذایی که در رفع این مشکل کمک کننده است ، **** غذایی پروتئینی و سرشار از میوه جات و سبزیجات می باشد که کمک به شادابی پوست می کنند.
اجتناب از هر گونه استعمال دخانیات ، آرامش فکری و روحی ، استراحت کامل در طول روز در بهبودی فرد موثر است.
پروتئین‌ها و ویتامین‌های A ، C، E نه تنها با عوامل ایجاد پیری در بدن مقابله می‌کنند، بلکه وظایف اساسی دیگری نیز در تأمین زیبایی و سلامت پوست بدن شما ایفا می‌کنند.
منابع غذایی غنی از پروتئین شامل : انواع گوشت ، تخم مرغ، شیر و ماست و حبوبات است.
ویتامین A در غذاهایی مانند: جگر، شیر، زرده ی تخم مرغ و سبزیجات تازه مانند هویج، اسفناج و تره وجود دارد. این ویتامین در ترمیم بافت‌های بدن، نقش بسیار پراهمیتی دارد. ویتامین A نوسازی پوست را افزایش می دهد.
ویتامین C نیز در مکانیسم تولید کلاژن و حفظ عملکرد صحیح و دقیق دستگاه ایمنی بدن ضروری است. مصرف خوراکی ویتامین C به کشسانی پوست کمک می کند، از بروز پارگی و زخم جلوگیری می کند. مرکبات مانند پرتقال ، گریپ فروت، انواع لیمو و نارنگی از غنی ترین منابع ویتامین C هستند. غیر از مرکبات،
ویتامین C در کیوی ، انواع توت، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، هندوانه ، طالبی، توت فرنگی، سیب زمینی و سایر سبزیجات و میوه های تازه موجود است.
ویتامین E هم در رشد و نمو بدن بسیار نقش دارد. بهترین منابع غذایی ویتامین E شامل : آجیل ، مارگارین و روغن های گیاهی مثل : روغن جوانه گندم ، سویا، بادام، گردو ، فندق ، ذرت ، دانه کتان و زیتون است.
 

neda_zzz00

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 می 2009
نوشته‌ها
227
لایک‌ها
0
خوردن کلاژن برای جوان سازی پوست

تغذیه و آرایش

تلگراف؛ در کنار چای سبز، سوپ جوجه داغ و رشته های نودل معروف ژاپنی در فصل سرد زمستان، خانم های ژاپنی به دنبال غذای جدیدی هستند که می گویند منبعی غنی از کلاژن است. امروز در سراسر کشور ژاپن رستوران هایی با عنوان «زیبایی» فعال هستند که کار و بارشان حسابی پررونق است. شهرت این رستوران های زنجیره یی به دلیل منوی متفاوتی است که هر خانمی با دیدن آن وسوسه می شود برای یک بار هم که شده، غذای مخصوص سرآشپز را امتحان کند. در این رستوران ها کلاژن را در دیگچه های سنتی داغ سرو می کنند که در واقع قطعات درشت و شفاف پروتئین بی مزه یی است که به انواع سبزیجات، تکه های گوشت و ماهی اضافه شده است.

غذاهای سرو شده مثل باله کوسه، پوست مرغ و ران بوقلمون همگی به صورت طبیعی منبعی غنی از کلاژن هستند و به تدریج در جامعه به نسبت کهنسال ژاپن محبوبیت پیدا می کنند، در حالی که در لیست غذایی کمتر رستورانی می توان نام آنها را مشاهده کرد. گذشته از اینها در قفسه سوپرمارکت ها و فروشگاه های معمولی هم می توان بسته های غذایی را دید که با عنوان فریبنده غنی از کلاژن (که در واقع همان ترکیب نودل، شکر و مواد افزودنی دیگر هستند) طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده اند. طبق گزارشات رسیده، بشقاب های غذای کلاژن با نام «نیب» در بیش از ۷۳۰۰ فروشگاه در سراسر ژاپن عرضه می شود و شرکت تولیدکننده آن با کسب سود هنگفتی که حتی از تخمین های خوشبینانه اولیه نیز فراتر بود، برای قدردانی از مشتریان خود در ماه نوامبر تمام محصولات را حراج کرد. با این وجود دانشمندان ژاپنی با دیدن اشتیاق رو به افزایش مردم به آنها هشدار داده اند که خوردن کلاژن هیچ تاثیری در از بین بردن اثرات پیری پوست ندارد. از معروف ترین مخالفان این طرح کونیکو تاکاشی فوق تخصص تغذیه و محقق دانشگاه گونما است که ادعا می کند حتی خوردن غذاهای غنی از پروتئین از خوردن کلاژن تاثیر بیشتری در به تعویق انداختن آثار افزایش سن دارد؛ «پروتئین های خوب حاوی منبع سرشاری از آمینواسیدهای چرب هستند و بیشتر پروتئین های حیوانی در همین دسته قرار می گیرند. کلاژن حتی نمی تواند بهتر از پروتئین های متوسط باشد.» ژاپن به دلیل میل و رغبت مهارنشدنی اش برای پیدا کردن راه های عجیب و غریب جوانی و زیبایی همیشه مشهور بوده و کمتر کسی است که دست کم یک افسانه درباره اکسیر جوانی یا راز زیبایی کشور آفتاب تابان نشنیده باشد. سال گذشته تب موز در کل این کشور فراگیر شده بود و طبق شایعه یی در مورد خواص بی نظیر جوانسازی موز این میوه تقریباً به شکل یک داروی کمیاب در فروشگاه های ژاپن خرید و فروش می شد. همین طور بعد از پخش اخبار مربوط به اینکه دانه های سویا در کاهش وزن موثر هستند، داستانی مشابه اتفاق افتاد
 

neda_zzz00

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 می 2009
نوشته‌ها
227
لایک‌ها
0
مو و علل ریزش آن و درمان چیست !؟

تغذیه و آرایش

در انسان پیاز یا فولیکول مو به دو دسته تقسیم می شود
۱ ) موی کرکی : در سراسر پوست بدن به جز کف دست و پا این نوع مو دیده می شود.
۲ ) موی انتهایی یا ترمینال : در قسمت سر و بعضی قسمت های دیگر بدن دیده می شود. این نوع مو زبر و خشن است.
رشد مو دارای دوره های رشد ، انتقالی و استراحت است.
طول مدت دوره رشد مو در سر حدود سه سال ، دوره انتقالی ۲ تا ۴ هفته و دوره استراحت حدود ۳ تا ۴ ماه است.
در روی سر انسان حدود صد هزار پیاز مو وجود دارد و با احتساب این که هر مو حدود هزار روز رشد دارد ؛ پس ریختن روزانه صد مو در سر طبیعی است و بیشتر از آن نیاز به پیگیری دارد.
[ برای از بین بردن موخوره باید روش شانه زدن را اصلاح نمود. به این صورت که باید برای شانه کردن از شانه و یا برس غیر فلزی و به طور خیلی ملایم استفاده کرد چون در حقیقت موخوره یک آسیب فیزیکی به مو است. ]
علل ریزش مو
ریزش مو دارای علت های فراوانی است که از آن جمله می توان به موارد ارثی ، هورمونى ، تغذیه اى ،اعصاب و روان ، مصرف دارو ، بیماری هاى داخلى و پوستی ، اعمال جراحی و بارداری اشاره کرد.

طاسی نوع مردانه
این نوع ریزش مو که در مردان و بیشتر در سنین ۲۰ تا ۵۰ سالگی اتفاق می افتد شایعترین فرم ریزش مو است و زمینه ژنتیکی دارد. این نوع ریزش مو در ۴۶% مردان گزارش می شود. طاسی در مناطق پیشانی و گیجگاهی بیشتر است. علت آن حساسیت بیش از حد پیاز مو به هورمون های مردانه است.
این نوع طاسی درمان قطعی ندارد و تنها درمان پذیرفته شده در آن داروی ماینوکسیدیل ( MINOXIDIL) است که تحت شرایط خاصی مؤثر است:
۱ - در مواردی که ریزش مو اخیراً ایجاد شده باشد و شدید نباشد.
۲ - تنها در مناطقی که کاملاً طاس نشده باشد مؤثر است.
۳ - کمتر از ۱۰ سال از شروع ریزش گذشته باشد.
۴ - ناحیه مبتلا کمتر از ۱۰ سانتی متر قطر داشته باشد.
۵ - با قطع دارو تمام موهای جدید ایجاد شده خواهند ریخت بنابراین در تمام مدت باید مصرف شود. ( منبع: گروه اینترنتی ارور تیم )
طاسی نوع زنانه :


در زنان با سن بالای ۴۰ رخ می دهد و شکل ریزش مو ، با مردان متفاوت است و به جای ناحیه ی پیشانی ، از فرق سر شروع می شود. علت ایجاد آن بیماری هایی است که هورمون های جنسی مردانه را در خود افزایش می دهند. درمان این حالت ، درمان بیماری زمینه ای است و با کاهش این هورمون ها ریزش مو مرتفع می شود.
سوء تغذیه :

چه به صورت عدم دسترسی به مواد غذایی و چه به صورت **** غذایی جهت کاهش وزن و غیره یکی از علت های ریزش مو است؛ کمبود تغذیه ای پروتئین ، اسیدهای چرب ضروری ( که بدن قادر به تولید آنها نیست و باید از طریق غذا به بدن برسد ) و کمبود ویتامین ها و املاح از علل مهم ریزش مو است که قابل پیشگیری و درمان می باشد.
ِِِِِشــایع ترین علت ریزش مو در خانم ها از سنین نوجوانی تا سنین میانسالی، کمبود آهن بدن است که با مصرف غذاهای حاوی آهن و یا قرص آهن این مشکل برطرف می گردد.
-وجود استرس ( فشار روحی ) ، ناراحتی و افسردگی می تواند از علل ریزش مو در افراد باشد.
با کنترل این هیجانات ( که البته اگر به وسیله خود شخص صورت گیرد نتیجه مطلوب تری دارد؛ در مدت زمان کوتاهی این ریزش مو برطرف می گردد .
از علل دیگر ریزش مو می توان مصرف داروها

را نام برد. همه داروها باعث ریزش مو نمی شوند و یک داروی خاص نیز در تمام افراد باعث ریزش مو نمی شود ( بعضی افراد به داروهای خاصی حساسیت بیشتری نشان می دهند که مربوط به سیستم داخلی بدن در غیر فعال کردن و هضم دارو می شود). داروهای مورد استفاده در شیمی درمانی از مواردی هستند که در اغلب افراد باعث ریزش مو می شوند.
مصرف برخی داروهای ضد افسردگی و ضد تیروئید.
همه داروها باعث ریزش مو نمی شوند و یک داروی خاص نیز در تمام افراد باعث ریزش مو نمی شود داروهای مورد استفاده در شیمی درمانی از مواردی هستند که در اغلب افراد باعث ریزش مو می شوند.
مصرف برخی داروهای قلبی - عروقی و قطع قرص های پیشگیری از حاملگی پس از مصرف طولانی نیز از موارد شایع ریزش موی دارویی هستند.
بعضی از بیماری هایی داخلی و پوست

می توانند ریزش مو ایجاد کنند؛ مثلاً وجود تب بالا باعث ریزش مو در افراد در چند ماه آینده می شود.
افرادی که بیماری موضعی پوستی در قسمت سر و یا درگیری پوستی وسیع دارند ممکن است ریزش مو داشته باشند؛ از جمله این بیماری ها می توان درگیری گسترده داء صدف ، لوپوس ، بیماری های تاولی و … را نام برد.
اعمال جراحی و بارداری

نیز می توانند باعث ریزش مو شوند. فاصله مدت این بیماری ها و شروع ریزش مو معمولاً ۶ - ۲ ماه می باشد؛ مثلاً در خانم ها حدود ۳ ماه بعد از زایمان، ریزش مو شروع می شود که علت های زیادی برای آن وجود دارد از جمله : کم خونی ، وجود استرس زایمان ، بالا بودن هورمون های جنسی در طول بارداری و غیره . علت های دیگری نیز وجود دارد که در افراد محدودی ریزش مو ایجاد می کنند و ذکر آنها در حوصله این مبحث نیست.( منبع: گروه اینترنتی ارور تیم )
موخوره


«موخوره» با اصطلاحی که در عام آن را به عنوان بیماری می دانند منافات دارد. در واقع این یک آسیب مو توسط خود فرد می باشد. از جمله این آسیب ها می توان از زدن برس به طور خشن به موها یا استفاده از رنگ های مو به طور مکرر و آسیب به مو با سشوار ذکر کرد؛ و در واقع هیچ نوع عامل قارچی یا میکروبی در ایجاد آن نقش ندارد.
برای از بین بردن موخوره باید روش شانه زدن را اصلاح نمود. به این صورت که باید برای شانه کردن از شانه و یا برس غیر فلزی و به طور خیلی ملایم استفاده کرد چون در حقیقت موخوره یک آسیب فیزیکی به مو است. همچنین قیچی کردن انتهای موها از چند سانتی متر بالاتر و مصرف شامپوهای نرم کننده و حالت دهنده و همچنین استفاده از ژل های ملایم به مقدار کم و یا روغن نارگیل مخصوصاً قبل از سشوار کشیدن می تواند از ایجاد موخوره جلوگیری کند و نیز در درمان آن مؤثر باشند.
برای جلوگیری از ریزش مو چه باید کرد ؟
یک انسان بالغ در حدود ۰۰۰/۱۰۰ تار مو بر روی سر دارد که هر تار مو بین دو تا ده سال عمر می کند و رشد آن به طور معمول ۳۳/۰ میلیمتر در روز و یا ۱۰ تا۱۲ سانتیمتر در سال است. ممکن است روزانه ۲۰ تا۱۰۰ تار مو بریزد که این ارقام درنژادها، جنسیتها و سنین مختلف یکسان نیست.
ناراحتی های عصبی، نگرانی، دلواپسی، اندوه، کم خوابی و یا بدخوابی سلامت موها را به خطر می اندازد و رشد آنها را متوقف کرده و موها دچار ریزش می شوند. موهای شما به هر رنگ و از هر جنس که باشد، نیاز به تغذیه و مراقبت دارد. یک برنامه غذایی که به اندازه کافی ویتامینهای گروهB و نیزA وC و همینطور کلسیم، آهن، مس و ید داشته باشد سبب می شود که موها زیبا بمانند.ید در گردش خون پوست سر، نقش اساسی دارد و اگر به اندازه لازم به بدن نرسد، موها کدر، مرده و دچار ریزش می شوند.خوردن شیرینی ، نوشابه های گازدار، قند و شکر را به حداقل برسانید و به جای برسهای نایلونی از برسهای مویی استفاده کنید تا سبب موخوره نشود.
میوه ها، سبزی های تازه و خام، ماهی تازه، جگر و روغن های گیاهی مانند: روغن زیتون، روغن آفتابگردان و روغن ذرت از غذاهای بسیار مفیدی هستند که به رشد و سلامت موها کمک می کنند.( منبع: گروه اینترنتی ارور تیم )
ماساژ سر نیز در افزایش سرعت جریان خون نقش مهمی دارد.
بدین صورت که با انگشتان دو دست، سر را ماساژ دهید، به طوری که انگشتان به شکل دورانی حرکت داده شوند. تا زمانی که حس کنید سرتان گرم شده است و خون در زیر پوست جریان دارد. این حرکت را در همه نقاط پوست سر انجام دهید تا به این ترتیب خون در تمام قسمتهای سر به جریان بیفتد. برای سرعت بخشیدن به گردش خون در سر، برس را در جهتهای مختلف روی پوست سر بکشید تا خون در زیر پوست به جریان بیفتد. تمرین بسیار ساده جهت تسریع جریان خون سر، این است که به پشت بخوابید، روی شانه ها و آرنجها تکیه کنید . در این حالت سر باید روی زمین قرار گیرد. هنگام انجام این تمرین، پاها را راست نگهدارید و زانوها را خم نکیند.
شوره سر:
یکی از بیماریهای شایع مو، شوره سر است که باید آن را درمان کرد. بسیاری از پزشکان اعتقاد دارند که شوره ی سر در اثر تغذیه نادرست ، نگرانی، هیجان ، عدم تعادل هورمونها و استفاده زیاد از مواد آرایشی مو، پدید می آید. برای مبارزه با آن، می بایست ابتدا علت را یافت و سپس به درمان پرداخت. خوردن سبزی ، مواد پروتئین دار و غذاهایی که ویتامینA وE و Bدارند، به مقدار فراوان توصیه می شود.
یکی از مؤثرترین راه های از بین بردن شوره سر، استفاده از سرکه است. به مقدار مساوی آب و سرکه را مخلوط کنید. سپس موها را به چند قسمت تقسیم نمایید و به کمک یک تکه پنبه، محلول آب و سرکه را به پوست سر بمالید. پس از آن موها را با شامپوی گیاهی بشویید.
یکی دیگر از راههای از بین بردن شوره ی سر، استفاده از لیموترش و گلاب است. مقداری گلاب را با آب و لیمو ترش مخلوط کنید و با آن سر را ماساژ دهید، سپس موها را بشویید.
ویتامینه کردن موهای سر:
شوینده های مختلف، به خصوص شامپوها به لایه خارجی موها و همین طور به پیاز موها یعنی پوست سر، آسیب می رسانند. برحسب عادت ، هفته ای چند بار و بهتر است حداقل هفته ای یکبار آنها را ویتامینه نماییم تا میزان خسارت وارده به موها کم شود. به ترتیب زیر مواد ویتامینه را تهیه نمایید.
مقداری حنا را با آب جوش به صورت خمیر نرمی درآورده به آن یک عدد زرده تخم مرغ، نصف لیوان ماست،‌ یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه یا آب نارنج اضافه کنید. مواد را به هم بزنید به طوری که با هم کاملاً مخلوط شوند. این خمیر نرم و شل را با دست به تمام قسمتهای سر و سپس به موها بمالید. بعد به کمک یک کیسه پلاستیکی ، سر و موها را بپوشانید و روی آن یک روسری بگذارید تا گرمای کافی حاصل آید و مواد ویتامینه از طریق منافذ پوست سر به پیاز موها برسد و موهای سر نیز حالت نرم و قابل انعطاف به خود بگیرد و همین طور براق و خوش رنگ گردد.
در هنگام شستن موها به نکات زیر توجه نمایید:
۱ـ حداکثر هفته ای دو بار آن هم با آب نیمه گرم حمام کنید.
۲ـ هنگام شستن موها، سعی کنید از شامپوی رقیق شده استفاده کنید، به این ترتیب که کمی از شامپوها را در یک شیشه خالی ریخته و به آن آب اضافه کنیم، تا رقیق گردد. شامپوی رقیق شده ضربه کمتری به موها وارد می کند.
۳ـ سعی کنید فقط یکبار موها را با شامپو بشویید و زمان شستشو را طولانی نکنید. یعنی بلافاصله پس از شامپو کردن با آب ، موهای سر را بشویید.
۴ـ هرقدر شامپو به مدت طولانی تری با موها و پوست تماس داشته باشد، آسیب بیشتری به پوست سر و موها وارد می شود. این موضوع در مورد شامپوهای خارجی نیز صدق می کند.
۵ ـ بهتر است در هر بار حمام رفتن و شستن موها با شامپو ، یک عدد زرده ی تخم مرغ نیز با شامپو به موها بزنید. به این ترتیب که همزمان با شامپو یک عدد زرده تخم مرغ نیز به آن اضافه کنید و سپس سر را با آن بشویید. زرده تخم مرغ ، هم یک شوینده است و هم نرم کننده و نگهدارنده و محافظت کننده طبیعی . یکی دو قطره سرکه یا آبلیمو بوی بد تخم مرغ را زایل می سازد.
با رعایت این نکات هنگام شستشو، و رعایت تغذیه درست ، شما سالیان دراز دارای موهای پرپشت و شفاف خواهید بود.
 

helmaee

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 آگوست 2016
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
33
بعد از جراحی زیبایی بینی معمولاً بیماران مشکلات و شکایات مشابهی دارند که باعث ایجاد نگرانی در آنها میشود، که البته معمولاً جای نگرانی نیست. در این مطلب به مهمترین این شکایات اشاره میشود و جهت رفع نگرانی و آرامش خیال بیماران محترم توضیح داده می شود:
آبریزش و عطسه پس از جراحی بینییکی از مشکلات شایع بعد از عمل جراحی بینی، شکایت از آبریزش و عطسه مکرر است. در چند روز اول بعد عمل بینی به علت ورم و وجود مش داخل بینی، بیماران از آبریزش مکرر و عطسه زیاد شاکی هستند. عطسه خطری برای عمل بینی ندارد و مشکلی در شکل بینی ایجاد نمی کند. برای این بیماران توصیه می شود که قرص سرماخوردگی بزرگسالان را هر چهار ساعت دو عدد مصرف کنند یا از مصرف قرص تلفاست شبی یکی سود ببرند. بعد از خروج مش ها در دو الی سه روز بعد ازجراح پلاستیک بینی، قطعاً تورم کمتر و عطسه به طور واضحی کاهش می یابد.
خونریزی و تورم پس از جراحی بینیاگر در پلان جراحی باشد و به بافت اطراف آسیب نرساند، قطعاً خونریزی زیادی بعد از جراحی بینی نداریم. عمده خونریزی ها ناشی از دستکاری بد و ناشیانه حین عمل بینی است. بعد از عمل، گذاشتن کیسه یخ تا چهار روز بسیار کمک می کند، زیرا هم خونریزی را کم می کند و هم تورم را شدیداً کاهش می دهد. بلند بودن زیر سر یا گذاشتن دو بالش قطعاً در کاهش ورم و خونریزی بعد عمل جراحی بینی کمک می کند. بعضی از جراحان توصیه می کنند بیمار دو آجر زیر پایه بالایی تخت بگذارد تا سر تخت بالا برود. اگر خونریزی شدید باشد قطره اکسی متازولین و فنیل افرین هر شش ساعت داخل بینی بسیار سودمند است.
درد پس از جراحی بینیدرد بعد از عمل بینی بسیار کم است و بسیار راحت به مسکن هایی چون استامینوفن و قرص سرماخوردگی هر چهار یا شش ساعت دو عدد پاسخ می دهد. اگر درد شدیدی باشد که بیمار را از خواب بپراند، حتماً با پزشک باید تماس گرفت. اگر جراح، عمل بینی را در پلان جراحی انجام دهد درد بعد عمل به مسکن و کیسه یخ پاسخ می دهد. اگر درد شدید باشد باید بررسی برای علت شود ولی در مجموع عمل جراحی بینی درد زیادی ندارد.
تامپون و خارج کردن آن پس از عمل بینیتامپون یا مش داخل بینی، نوار گاز زرد رنگی است که داخل بینی جهت جلوگیری از خونریزی قرار می گیرد. خیلی از مردم از خروج دردناک آن می ترسند در حالی که خروج آن توسط پزشک مجرب اصلاً درد ندارد. وجود تامپون برای شکل گیری، کاهش تورم و جلوگیری از خونریزی مفید و لازم است. خارج کردن مش یا تامپون روز سوم بعد عمل بینی توسط پزشک در مطب انجام می شود.
اسپلینت و برداشتن آن بعد از جراحی بینیاسپلینت یا گچ، وسیله ای برای فرم دادن بینی است که حین عمل جراحی بینی برای محافظت از بینی روی محل بینی قرار می گیرد، هم به آن شکل می دهد و هم محافظ آن است. اسپلینت ترموپلاستیک است، یعنی با گرما شل می شود و با سرما سفت می شود. بعد از ده روز اسپلینت یا گچ برداشته می شود که برداشتن آن اصلاً درد ندارد. بعد از برداشتن اسپلینت بینی هنوز خیلی ورم دارد که باعث می شود بیمار فکر کند سوراخهای بینی غیر قرینه است.
تنفس سخت پس از جراحی زیبایی بینی وجود مشکل تنفسی و عطسه و و درد پراکنده در بینی تا شش ماه پس از جراحی بینی طبیعی است. شستشوی مرتب دو بار در روز با سرم نرمال سالین برای کاهش ورم و رفع مشکل تنفسی کمک می کند. در کلینیک دکتر کاظمی، روز سوم بعد عمل، یک آمپول "بتاماتزون ال ا" به بیمار بصورت عضلانی تزریق می شود که ورم را به شدت کم می کند و مشکلات تنفسی را خیلی کاهش می دهد.
احساس برآمدگی در بالای نوک بینیاحساس برآمدگی در ناحیه بالای نوک بینی یا سوپراتیپ شایع است به خصوص این مورد در جراحی بینی مردان شایع است. چسب زدن دقیق به کاهش موضوع کمک می کند. تزریق تریامسینولون به میزان نصف نصف در روز هفتم تا دهم بعد عمل بینی به کاهش ورم کمک می کند. همچنین عدم مصرف نمک و سوسیس و کالباس تا سه ماه ورم را کم می کند. مصرف میوه آناناس شاید در کاهش ورم موثر باشد و توصیه می شود.
کاهش ورم بصورت نامتقارنکاهش ورم به صورت نامتقارن بع از جراحی بینی بسیار شایع است. بیمار باید صبور باشد و تا کاهش کل ورم ها یعنی یک سال بعد عمل بینی صبر کند و اصلا نگران نباشد. اگر ورم و غیر قرینگی و عدم یک شکلی سوراخها تا یک سال باقی بود می توانیم از روتوش یا ترمیم سود ببریم.
جای چسب روی بینیچسب زدن پس ازجراح بینیاز مهمترین نکات مراقبت بعد از عمل بینی می باشد. بعضی اوقات ممکن است در اثر چسب زدن، خط روی بینی و نوک بینی بیفتد که این موضوع اصلاً مهم نیست. اگر چند روز چسب نزنید مشکل حل می شود.
در مجموع جراحی بینی بسیار ایمن و بی خطر است و اصلاً نگران عوارض آن نباشید.
جراح بینی-جراحی زیبایی بینی-جراح پلاستیک بینی-متخصص گوش حلق بینی-فوق تخصص گوش حلق بینی-متخصص گوش حلق بینی در تهران-جراح زیبایی بینی جراحی بینی با لیزر-بهترین جراح بینی- جراح بینی بازیگران معروف-جراح بینی بازیگران-جراح بینی خوب در تهران-جراح بینی خوب
 
بالا