• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مقالات و اخبار مرتبط با فیلم و سینما

H-C

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 مارس 2008
نوشته‌ها
4,734
لایک‌ها
414
سن
34
محل سکونت
Tehran
Sleeper ها در سری Captain America بودن که قاعدتا این ربطی به اون نداره ( مارول هم بود )
برای این Sleeper میتونی Comic ش رو در زیر دانلود کنی :

دستت درد نکنه. ولی من دایال آپ دارم. دلم کمی آب افتاد:( . باید نصفه شب همشون رو بگیرم !
آقا تو خبر زده DC ها !

چقدر منتظر Burn After Reading هستم

منم همینطور. فکر کنم این برد پیت امسال یه چیزی بشه. هم برای این فیلم، هم برای اون فیلم فینچر که آخره متفاوته. اگه تریلرش رو ندیدی حتما ببین. شاهکار در میاد به نظرم :rolleyes:
 

English Lord

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
3,337
لایک‌ها
98
محل سکونت
NeverLand
این کمی هم اشتباه هست فکر کنم. ببین مثلا برای Mi2 دستمزد نگرفت. مجموع درآمدش از اون فیلم 150 میلیون دلار بود که از سود فروش فیلم بهش رسید. یا مثلا سال 2005 در آمدش 64 میلیون بود که سال بعد تو لیست فوربز هم اول بود. فکر کنم بیشترین دستمزدش برای Collateral بود که 32 تا گرفت.

حرف سیمور درسته، اون 50 تا میزان دستمزد نیست. درآمد سالیانه هست فکر کنم (حداقل لیست های فوربز که اینجوریه)
آهان...خب منظور من این بود که مثلا تام کروز برای یه فیلم مقداری دستمزدش بوده بعد مثلا از فروش فیلم هم یه سودی عایدش میشه..حالا این رو جزء همون درآمدش از فیلم حساب میکنن یا نه؟اگه حساب میکنن پس برای یه فیلم شاید مثلا 50 بگیره و اگه هم نه خب میارن جزء درآمد سالینه اش..
نظر خودم اینه که میارنش رو دستمزد فیلم..برای همین گفتم درست میگم یا اشتباه؟
الان این لیست شما هم که داره صحبت سیمور رو تصدیق میکنه

این رو تو تایید اون پست زدید یا تکذیب؟!
والا هدفم روی سوال بود میخواستم بدونم این سود هر فیلم جزء درآمدش از فیلم هست یا درآمود سالیانه؟
 

English Lord

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
3,337
لایک‌ها
98
محل سکونت
NeverLand
گفتگو با سعيد تهراني بازيگر و كارگردان فيلم

"سربلند" مخاطب را به دیدن بخشی از تاریخ دعوت می‌کند


Sarboland_2_992230.jpg




کارگردان فیلم سینمایی "سربلند" که این روزها روی پرده سینماهای تهران و شهرستان‌ها رفته، معتقد است فیلم مخاطب را به دیدن تصاویری دعوت می‌کند که همه ما از آنها خاطره داریم.
سعید تهرانی درباره شرایط اکران این فیلم گفت: "سربلند" همزمان با تهران در شیراز و تبریز نیز اکران عمومی شده که البته به تعداد سینماهای آن در شهرستان‌ها به زودی افزوده خواهد شد. با توجه به تعداد سالن‌ها از فروش فیلم راضی‌ام. "سربلند" بدون هیچ حمایت و تنها با قابلیت‌های خود مخاطبان را به سینما می‌کشاند.

وی در ادامه افزود: قصد داشتم قبل از اکران فیلم برای آماده کردن ذهن مخاطب تبلیغاتی برای "سربلند" انجام دهم. اما متاسفانه به دلیل مشخص نبودن زمان نمایش این امر میسر نشد و ما بدون تبلیغات فیلم را اکران کردیم. جا دارد از حمایت‌های بنیاد سینمایی فارابی تشکر کنم. آقای شاه‌حسینی بعد از دیدن فیلم، سینما فرهنگ را برای اکران آن در اختیار ما قرار دادند.

تهرانی خاطرنشان ساخت: فیلم اگر در خود پیامی داشته باشد نیازمند فصل خوب برای اکران نیست و چنین فیلمی قطعا با مخاطب خود ارتباط برقرار می‌کند. "سربلند" قرار بود پیش از این اوایل خردادماه اکران شود که میسر نشد و اگر در این زمان به نمایش درمی‌آمد ما با فروشی خوب مواجه می‌شدیم.

کارگردان "سربلند" درباره موضوع فیلم و بازگشت آن به سینمای گذشته گفت: متاسفانه در سینمای ایران در حال حاضر ما کمتر با فیلم‌های متفاوت از ژانرهای مختلف مواجه هستیم. عمدتا در سال‌های اخیر آثار از جهت موضوع شباهت زیادی به هم دارند و همین امر باعث رکود گیشه و استقبال سرد مخاطبان می‌شود. "سربلند" می‌تواند حسی جدید را در مخاطب زنده کند.

وی ادامه داد: من با مردم به دیدن این فیلم نشستم و به جرات می‌گویم هیچیک از مخاطبان از سینما ناراضی بیرون نرفتند. این فیلم در میان مردم جایگاه خود را پیدا کرده است. قصد من ساخت کاری متفاوت بود. من همیشه در فکر این بودم و وقتی "شهر گناه" رابرت رودریگز را دیدم، حس کردم گمشده خود را یافته‌ام. با همین انگیزه سعی کردم فیلمی جدید در سینمای ایران تولید کنم.

تهرانی فیلم سینمایی "سربلند" را از نظر گرافیکی یک کار متفاوت دانست و اظهار داشت: من می‌خواستم در فیلم خودم از نظر گرافیکی کاری جدید انجام دهم و فکر می‌کنم این کار فقط در فیلم‌های با موضوع اکشن و کمدی جواب می‌دهد. به همین دلیل فیلم به صورت سیاه و سفید ساخته شد.

این فیلمساز گفت: همانطور که می‌دانید اصولا فرمت سیاه و سفید ما را به گذشته‌های دور و خاطراتمان می‌برد. البته این فیلم با مدیریت چنگیز جلیلوند دوبله شده و این ساختار به همراه صدای فیلم که به خوبی روی تصاویر نشسته، مخاطب را به دیدن بخشی از تاریخ دعوت می‌کند. این موضوع باعث ارتباط مخاطب با فیلم و بازگشت او به این خاطره‌ها می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: جوانمردی، مروت، گذشت، رفاقت‌های عمیق در دوران امروز کمرنگ شده است. "سربلند" این بخش‌های زندگی را پررنگ نشان داده است. وظیفه فیلمسازان پرداختن به مسائل اجتماعی است. ما در آثارمان با طنز می‌توانیم به برخی از این مشکلات در جامعه بپردازیم.

تهرانی در پایان درباره بازیگران "سربلند" گفت: من برای انتخاب بازیگران فقط به گیشه فکر نمی‌کردم. همه بازیگران بر اساس شخصیت‌های فیلم انتخاب شدند و فکر می‌کنم مخاطب نیز با آنها ارتباط برقرار کرده باشد. مخاطب این فیلم خود را برای یک سفر 90 دقیقه‌ای به خاطره‌ها و گذشته‌ها آماده کند. من او را با "سربلند" به گذشته‌ای می‌برم که بخشی از تاریخ ما است.

"سربلند" نخستین تجربه کارگردانی تهرانی است و ابوالفضل پورعرب، سروش صحت، عسل بدیعی و ثریا قاسمی در آن بازی کرده‌اند. فیلم داستان علاقه علی و رضا به مریم است که وقتی علی متوجه علاقه رضا می‌شود، از مادرش می‌خواهد برای او به خواستگاری برود. "سربلند" از 16 مرداد در گروه سینمایی آزاد اکران شده است.
 

live for what?

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
18 آگوست 2006
نوشته‌ها
9,078
لایک‌ها
374
محل سکونت
Wish! In Your Mind!
آهان...خب منظور من این بود که مثلا تام کروز برای یه فیلم مقداری دستمزدش بوده بعد مثلا از فروش فیلم هم یه سودی عایدش میشه..حالا این رو جزء همون درآمدش از فیلم حساب میکنن یا نه؟اگه حساب میکنن پس برای یه فیلم شاید مثلا 50 بگیره و اگه هم نه خب میارن جزء درآمد سالینه اش..
نظر خودم اینه که میارنش رو دستمزد فیلم..برای همین گفتم درست میگم یا اشتباه؟

والا هدفم روی سوال بود میخواستم بدونم این سود هر فیلم جزء درآمدش از فیلم هست یا درآمود سالیانه؟

من الان اصلآ متوجه بحث شما نمیشم!

چرا الکی دارید بحث رو میپیچونی و طولانیش میکنی!
فردی مثل تام کروز در فیلمهایی مثل ماموریت غیر ممکن تهیه کننده اثر هست
به عنوان بازیگر چیزی نمیگیره! چون احمقانست! (از این جیب تو اون جیب هست)
اگر فیلم بفروشه و سود کنه! اون هم درآمد خوبی داره
اگر نکنه و ضرر کنه اون هم ضرر میکنه!
چه ربطی به درآمد سالانه و این حرفها داره؟!

(تو بعضی از فیلمها بعضی از سوپر استار ها که فروش فیلم رو تضمین میکنند درصدی از سود فیلم هم درخواست میکنند تقریبآ همون صحبتی که گلزار کرده و گفته میشه به خاطر اون تهیه کننده ها میخوان بایکوتش کنند)
 

English Lord

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
3,337
لایک‌ها
98
محل سکونت
NeverLand
گفتگوی مفصل با محمدعلی آهنگر، کارگردان فيلم "فرزند خاك"

"فرزند خاک" تصویری غیرشعاری از واقعیت‌های پنهان جنگ است

Farzande_Khak_241879.jpg



بیان ناگفته‌های پنهان جنگ و دفاع مقدس مهمترین شاخصه فیلم تحسین‌شده "فرزند خاک" به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر است که فیلمساز آن را اثری غیرشعاری در ژانر فیلم‌های جنگی سینمای ایران می‌داند.

در حالی فیلمی با موضوع دفاع مقدس ساخته‌اید که این ژانر در سال‌های اخیر با افت و خیزهای بسیار همراه بوده است. به اعتقاد خودتان چه حرفی تازه در فیلمتان بود که لازم دانستید تجربه‌ای در سینمای دفاع مقدس داشته باشید؟
28 سال از شروع جنگ تحمیلی می‌گذرد و در این سال‌ها انواع فیلم‌های جنگی در سینمای ایران تولید شده است. در سال‌های اولیه جنگ کارکرد فیلم‌هایی که با این موضوع ساخته می‌شد، ایجاد هیجان در مخاطب بود. البته در آن شرایط فیلم‌هایی نیز ساخته شد که چندان باکیفیت و واقعگرایانه نبود و همین ضعف عمده آنها بود.
با این وجود چند فیلم مانند "کانی مانگا" یا "افق" تا سال‌ها الگوی دیگر فیلمسازان بود و این دو فیلم توانستند وظیفه خود را خوب انجام بدهند که همان ایجاد هیجان بود. فیلم‌هایی که برای تهییج تماشاگر ساخته می‌شد، به خاطر تازگی در آن دوره تماشاگر خود را داشت و مخاطب را جذب می‌کرد.
پس از گذشت هفت هشت سال دیگر فیلم‌هایی که در سال‌های اول ساخته می‌شد چندان جذاب نبود و باید نوع جدید آثار به نمایش درمی‌آمد. آن زمان به دلیل التهاب‌های شدید در جامعه شاهد رکود جدی سینمای دفاع مقدس بودیم. این سینما روح تازه نیاز داشت و به واسطه نقد فیلم‌های جنگی از سوی فیلمسازان این عرصه و منتقدان، یک خانه‌تکانی اساسی در سینمای دفاع مقدس به وجود آمد.
دیگر حاجی‌های سال‌های قبل نه برای تماشاگر نه برای خود فیلمسازان باورپذیر نبودند و مخاطب به دنبال واقعیت‌های موجود در جنگ بود، اما خانه‌تکانی در این مقطع کمی طولانی شد و دلیل آن هم سیاست‌های مسئولان درباره سینمای جنگ بود. در مقطعی مدیران تمایلی به ساخته شدن فیلم‌های جنگی نداشتند و فیلم‌هایی با موضوع‌های تکراری درباره جنگ ساخته می‌شد.
فیلم‌های پرخرج تولید شده نیز نتوانست نکته‌ای تازه به مخاطب ارائه بدهد. حتی گاهی اغراق‌هایی در این فیلم‌ها به واسطه استفاده از امکانات بالا صورت می‌گرفت که واقعیت موجود در جنگ را زیر سئوال می‌برد. البته همین فیلم‌ها در مقطعی می‌توانست مخاطب را راضی نگه دارد، اما غافل شدن از شخصیت‌هایی که نقش اصلی را در جنگ داشتند، ضعف عمده این فیلم‌ها بود.
رزمندگان ما با توجه به ویژگی‌های اخلاقی خود می‌توانستند مناسبترین سوژه برای فیلم‌ها باشند. بارها ایرانیان بخش‌های مختلف از خاک عراق را به دست آورند، اما حتی یک مورد هم خبری از تعارض ایرانیان به غیرنظامی‌ها مخابره نشد، اما زمانی که سرزمین ما به دست عراقی‌ها می‌افتاد بیشترین نگرانی بچه‌های ما تعارض دشمن به ناموس، جان و مال ایرانیان بود.
جای پرداختن به این ویژگی‌های بچه‌های ما در جنگ در اغلب فیلم‌های جنگی آن دوره کاملا احساس می‌شد. این مقطع هم گذشت و تماشاگر از فیلم‌هایی که واقعیت را تحریف می‌کرد، فاصله گرفت. در این زمان بود که خود سازندگان فیلم‌های جنگی اقدامی جدی انجام دادند و پنبه سینمای دفاع مقدس آن دوره را زدند تا فضا برای تولید آثاری به وجود بیاید که از واقعیت‌ها می‌گوید.
خانه‌تکانی در سینمای دفاع مقدس اتفاق افتاد و خودمان خودمان را به نقد کشیدیم و این جریان می‌بایست ادامه می‌یافت، چون در صورت توقف این سیدها و حاجی‌های غیرواقعی بودند که سکان سینمای دفاع مقدس را در دست می‌گرفتند. فیلم‌هایی که از سیدها و حاجی‌های غیرواقعی می‌گفتند دیگر نه برای تماشاگر دوست‌داشتنی بودند نه برای فیلمساز نه سیاستگذار.
از همین رو نسل آن نوع سینمای جنگی در ایران منقرض شد و فضا برای ساخت فیلم‌هایی به وجود آمد که شعاری نیستند. در همین راستا من برای ساخت یکی از همین فیلم‌های غیرشعاری لازم دانستم "فرزند خاک" را بسازم.

چه ویژگی‌هایی در کارتان باعث می‌شود تصور کنید این فیلم غیرشعاری است؟
برای ساخت این فیلم سال‌ها تحقیق انجام دادم و از آنجا که تلاش کردم غیر از واقعیت چیزی در آن نباشد معتقدم فیلم غیرشعاری است. برای ساخت این فیلم بیش از دو سال و نیم به همراه محمدرضا گوهری در مناطق مختلف جنوب و غرب ایران تحقیق و حاصل تحقیقاتمان را در قالب فیلمنامه‌ای 10 اپیزودی در سال 79 آماده کردیم.
فیلمنامه در اختیار معاونت سینمایی وقت قرار گرفت و از این 10 اثر فقط یکی مجوز گرفت که آن هم یک هفته پیش از کلید خوردن توقیف شد. با توقیف آن اثر، پروژه کاملاً مسکوت ماند تا اینکه بالاخره سال قبل شرایط تولید "فرزند خاک" به وجود آمد.

گفتید تحقیقات طولانی برای نگارش فیلمنامه انجام دادید. حاصل این تحقیقات را در فیلم چطور می‌توان مشاهده کرد؟
تحقیقات ما برای این فیلم هیچ شباهتی به تحقیقاتی نداشت که می‌توان درباره موضوع‌های علمی و اجتماعی انجام داد. ما فقط با کمی اطلاعات راهی کردستان شدیم تا به جزئیات و نکات مهم در مورد جنگ پی ببریم. قبل از هر چیز باید به این پی می‌بردیم که افراد کمیته تفحص در چه بندهایی مشغول به کار هستند.
ما در مقطعی در حال تحقیق درباره تفحص بودیم که کسی حتی کلمه‌ای مربوط به تفحص ادا نمی‌کرد و اینها جزو مسائل طبقه‌بندی شده نظامی بود. در ادامه تحقیقات متوجه شدم برخلاف تصور ما اغلب کار تفحص در آن سوی مرزها و در عراق اتفاق می‌افتد. پیدا کردن رگه‌های مختلف تفحص زمان بسیار از ما گرفت و سختی‌های فراوان داشت.
دراین جا ما با هیچ منبع مکتوب یا تصویری مواجه نبودیم و تمام داده‌های ما از طرف افرادی به دست می‌آمد که تمایل چندان به حرف زدن در مورد این موضوع نداشتند. اطلاعات را به صورت قطره‌ای و اندک اندک کنار هم می‌گذاشتیم تا به نتیجه برسیم و فردی را پیدا کنیم که بتواند بیشتر به ما کمک کند. ما به جزئیات بسیار توجه می‌کردیم.
برای ما اهمیت داشت بفهمیم شهدایی که حتی پلاکی از آنها نیست به چه شکل تشخیص هویت می‌شوند و اصلاً چطور پی می‌برند این شهید ایرانی است یا عراقی. تمام این اطلاعاتی که با سختی زیاد جمع‌آوری شد، در جای جای فیلم گنجانده شده و شاید همین مسئله پاسخ دقیق شما باشد. من از نکاتی در "فرزند خاک" گفتم که سال‌ها واقعیت‌های پنهان بود و بالاخره باید گفته می‌شد.

همانطور که خودتان هم اشاره کردید این سوژه کاملاً حساسیت‌برانگیز است. چطور اجازه یافتید به چنین سوژه‌ای نزدیک شوید؟
من برای رسیدن به این هدف مسیری سخت را طی کردم. طرح من نزدیک به 10 سال در معاونت سینمایی مانده بود و اجازه ساخت فیلم صادر نمی‌شد. خیلی‌ها بابت آنچه قرار بود در این فیلم مطرح کنم نگران بودند و من هم البته به بخشی از نگرانی آنها حق می‌دهم. من حتی نمی‌دانستم خانواده شهدا وقتی حرف از خرید و فروش استخوان‌های شهید می‌شود چه واکنشی نشان می‌دهند.
در مقطعی NGO زنان تصمیم گرفت در تولید فیلم مشارکت کند، اما وقتی به مضمون کار پی برد خود را کنار کشید و اعلام کرد حتی در مقابل ساخت فیلم می‌ایستد. من برای ساخت فیلم مشکلات بسیاری پشت سر گذاشتم. به خصوص دوره تحقیقات که بسیار سخت بود و هنوز هم برایم عجیب است که ما از دوران جنگ تحمیلی، اسامی رزمنده‌ها و اطلاعات آنها هیچ چیز نداریم.
در حالی برای سوژه‌های مربوط به دفاع مقدس مانع‌تراشی می‌شود که باید اعتراف کنم حتی منابع شفاهی جنگ ما یا در حال از بین رفتن هستند یا دیگر حوصله و حافظه‌ای برای بیان آنچه در جنگ اتفاق افتاد ندارند. از همین رو تا 10 سال دیگر واقعا بسیاری از آنچه در جنگ گذشت، فراموش خواهد شد.

خانواده شهدا چه واکنشی نسبت به فیلم شما نشان دادند؟
آنها هیچ واکنش منفی نشان ندادند و معتقدم زوح مصطفی و خلبانی که داستان آنها در فیلم مطرح می‌شود تاثیر بسیار مثبت بر فیلم داشت. خانواده شهدا با آرامش سینما را ترک می‌کردند و حتی سرداری که زمانی به من گفته بود اگر این فیلم را بسازم من را راهی اوین می‌کند پس از تمام شدن فیلم گریان از سالن خارج شد.

از حاصل کار بازیگران فیلم راضی هستید؟ درباره نقش مینا با وجود نقش‌آفرینی خوب شبنم مقدمی، به نظر می‌رسد مثلا بازیگری مانند پریوش نظریه می‌توانست آن را دلچسب‌تر ایفا کند. مقدمی به چه دلیل انتخاب شد؟
من فیلمنامه را برای چند بازیگر که به اعتقاد من می‌توانستند این نقش را ایفا کنند فرستادم، اما از میان آنها مقدمی انتخاب شد. این انتخاب هم دلایل متعدد داشت، از جمله اینکه تعدادی از بازیگران حاضر نبودند از تهران خارج شوند و برخی دیگر نمی‌خواستند گریم کار دیگر خود را به هم بزنند.
این عوامل و البته توانایی‌های مقدمی در بازی مرا بر آن داشت ایفای این نقش را بر عهده او بگذارم. شاید هر بازیگر دیگر از جمله خانم نظریه می‌توانست این نقش را به گونه‌ای متفاوت ایفا کند. با این حال معتقدم مقدمی در کار خود خوب عمل کرده و دیدگاههای دیگر ناشی از تفاوت سلیقه‌هاست.

اما بازی مقدمی و مهتاب نصیرپور یکدست نیست؟
به هر حال نقش مهتاب نصیرپور بسیار خاص بود. در حالی که مقدمی می‌بایست همه درونیات خود را فقط به واسطه نگاه منتقل می‌کرد، اما نصیرپور حرکت بسیار داشت. بیش از آنکه فکر کنم بازی این دو یکدست نیست معتقدم این دو نقش کاملا نقطه مقابل هم هستند و همین باعث می‌شود تصور یکدست نبودن بازی‌ها به وجود آید.

در مجموع تا چه حد از نقش‌آفرینی‌ها راضی هستید؟
در سینما هیچگاه حد کمال وجود ندارد. اگر فکر کنم بازی در نقش مینا تمامی توانایی بازیگر آن است به بیراهه رفته‌ام. وقتی بازی او را با شرایط موجود در پروژه می‌سنجم، احساس می‌کنم حاصل تمامی توانایی‌اش در آن دوره است.

فیلمبرداری علیرضا زرین‌دست از ویژگی‌های شاخص فیلم است. حاصل کار چقدر ناشی از ایده‌های این فیلمبردار متبحر سینمای ایران است و تا چه حد بر اساس گفته‌های شما اتفاق افتاد؟
زرین‌دست روی قله فیلمبرداری سینمای ایران قرار دارد و من نمی‌توانم بگویم نکته‌ای به او گفته‌ام. همکاری با وی برایم افتخار بود، هر چند در کار با هم تعامل داشتیم. او هیچگاه حرکت دوربین را پیش از تعیین نحوه حضور بازیگران مشخص نمی‌کرد و دیگر نکته قابل توجه این بود که دوربین را در طول و عرض همزمان حرکت می‌داد و به این شکل تصاویر تصنعی نبود.

استفاده از موسیقی به خصوص در ابتدای فیلم بسیار زیاد از حد به نظر می‌رسد و کلا کیفیت موسیقی از سطح کارهای آریا عظیمی‌نژاد پائین‌تر است.
چهار ماه قبل از اینکه فیلم برای جشنواره ارسال شود پیشنهاد ساخت موسیقی را با عظیمی‌نژاد مطرح کردم. او بسیار مشغله داشت، اما بالاخره توانست موسیقی فیلم را هم بسازد. فرصت کم برای ساخت موسیقی باعث شد حاصل کار به گفته خود او تا حدودی شتابزده باشد. قرار ما این بود پس از جشنواره برای اکران روی موسیقی کار کنیم که فرصت آن هم به وجود نیامد.

* "فرزند خاک" فیلمی جنجالی است. قصد دارید فیلمسازی در این فضا را ادامه دهید؟
"داود و رخشانه" فیلمنامه‌ای بود که سال 79 ساخت آن را آغاز کردم، اما به دلیل ممانعت معاونت سینمایی پیش از تولید متوقف شد. این کار را برای دومین بار بهمن‌ماه پارسال به دست تهیه‌کننده دادم تا مجوز تولید آن را دریافت کند، اما مجوز تا چند هفته قبل صادر نشد و من هم تصمیم گرفتم فیلمنامه را به تهیه‌کننده‌ای دیگر بسپرم.
با توجه به اینکه پس از شش ماه انتظار همچنان برای تولید "داود و رخشانه" به نتیجه نرسیده‌ام، احساس می‌کنم شاید نباید این فیلم را بسازم و مدتی است با محمدرضا گوهری تحقیقات برای نگارش فیلمنامه‌ای دیگر را در آبادان آغاز کرده‌ایم.

* * *

فیلم سینمایی "فرزند خاک" که از نهم مرداد در گروه سینمایی استقلال روی پرده رفته، محصول سازمان توسعه سینمایی سوره حوزه هنری است و داستان زنی را به تصویر می‌کشد که معتقد است همسر مفقودالاثرش در دیاری غریب چشم به راه اوست. در این فیلم مهتاب نصیرپور، شبنم مقدمی، حمید ابراهیمی، قاسم زارع، حسین آهنگر و ... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم از آثار تحسین‌شده جشنواره فیلم فجر سال گذشته است که موفق به دریافت سیمرغ زرین نگاه ملی و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. سیمرغ بلورین فیلمنامه بخش معناگرای سینمای بین‌الملل و لوح تقدیر مسابقه راه انبیا دیگر جوایز این فیلم است. "فرزند خاک" سومین فیلم باشه‌آهنگر پس از "نیمه گمشده" و "نبات داغ" است.
 

English Lord

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
3,337
لایک‌ها
98
محل سکونت
NeverLand
«رابرت دنيرو» در «خيابان روياها» بازي مي‌كند


«رابرت دنيرو» بازيگر صاحب‌ سبك هاليوودي در «خيابان روياها» به كارگرداني «ريموند دي فيلتا» نقش‌آفريني مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «خيابان روياها» براي نمايش در اواخر سال 2009 ميلادي آماده خواهد شد.

بنا به اعلام پايگاه اطلاع‌رساني Imdb، فيلم‌نامه اين اثر توسط «روجر توني» و براساس داستاني از «هاياتو موراكامي» به نگارش درمي‌آيد.

داستان «خيابان روياها» با نگاهي به يك ماجراي واقعي و در خصوص فعاليت گانگسترهاي ژاپني – آمريكايي روايت مي‌شود.

علاوه بر دنيرو بازيگراني چون «اندي گارسيا»، و «مين – سو چوي» در فيلم جديد «دي فليتا» حضور خواهد داشت.

«دي فليتا» در اوايل دهه 90 با فيلم «هلهله برونكسي» وارد عالم سينما شد و تاكنون ساخت آثاري چون «خانه دو خانواده» (2000)، «انجمن كافه» (1995) و «پاييز» (2006) را در كارنامه خود دارد.

رابرت دنيرو اخيرا بازي در فيلم «قتل منصفانه» با حضور «آل‌پاچينو» را به پايان رسانده است.
 

English Lord

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
3,337
لایک‌ها
98
محل سکونت
NeverLand
«جوانمرد» فيلم سينمايي «عقرب» را كارگرداني مي‌كند

A0207593.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي شبكه جهاني سحر، پس از مصدوميت «امير قويدل» در جريان تصادف رانندگي، «مجيد جوانمرد» فيلمنامه نويس و كارگردان نام آشناي سينماي ايران، جايگزين اين كارگردان با سابقه سينما و تلويزيون ايران شده و قرارداد ساخت فيلم سينمايي جديد شبكه بين المللي سحر با وي منعقد شد.
كارنامه كاري مجيد جوانمرد پيش از اين در دنياي سينما با آثاري نظير «در سرزميني ديگر»، «عروسي خون»، «قافله»، «مار»، «تيغ آفتاب»، «دستمزد» و «شكار» به عنوان نويسنده و كارگردان، رقم خورده و قرار است از اوايل ماه آينده به عنوان كارگردان، در كنار سيد محسن جاهد تهيه كننده «عقرب»، كه شبكه 5 سيما به تازگي تله فيلم «مظفرنامه» را از او در مقام تهيه كنندگي پخش كرد، كار توليد اين اثر جديد شبكه سحر را هدايت كند.
فيلمنامه «عقرب» را «فتانه يعقوبي» به نگارش در آورده است و گروه توليد و برنامه‌ريزي فيلم، هم اكنون آخرين روزهاي پيش توليد بخش داخل و خارج از كشور آن را سپري مي‌كنند.
«سهراب» و «علي آزاد» دو پژوهشگر برجسته ايراني براي شركت در يك كنفرانس علمي راهي ارمنستان مي‌شوند، اختتاميه اين كنفرانس آغاز آشنايي «سهراب» با «ورونيكا» ست، دختري كه خود را يك دورگه ايراني - انگليسي معرفي مي‌كند. اين ماجرا آغاز حوادثي است كه زندگي سهراب، برادرش علي و خانواده‌شان را دستخوش تحولاتي جدي مي‌كند...
تهيه كننده «عقرب» پيش بيني كرده كه تصويربرداري سكانس‌هاي مربوط به ايران ظرف مدت 25 روز از شروع كار به طول انجاميده و گروه بلافاصله براي ادامه تصويربرداري راهي ارمنستان شوند.
به گفته جاهد تاكنون حضور دانيال حكيمي، فرهاد قائميان و سام درخشاني همچنين تعدادي از بازيگران ارمنستاني نظير آناهيت سركسيان كه در نقش «ورونيكا» ظاهر خواهد شد، سيمون باغداساريان، دادا پطروسيان و درو ميناسيان براي ايفاي تعدادي از نقش‌هاي اصلي اين فيلم قطعي شده و گزينش ساير بازيگران نيز ظرف روزهاي آتي تكميل خواهد شد.
ساير عوامل اين فيلم عبارتند از: مدير توليد و برنامه‌ريزي:بهمن گودرزي، طراح صحنه و لباس: ايرج ملكي، طراح گريم: مهين نويدي، مدير صدابرداري: رضا اردلان، فيلمبردار: حسن سليمان ميگوني، دستيار اول كارگردان: افشين رضايي، منشي صحنه: پانته‌آ حسيني، دستيار تهيه: مهدي فصاحت، دستيار توليد: مهدي كثيريان، عكاس:ليلا خوش كنار.
 

English Lord

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
3,337
لایک‌ها
98
محل سکونت
NeverLand
«راسل كرو» در نقش كمديني كه جوانمرگ شد

A0251454.jpg


خبرگزاري فارس: «راسل كرو» قرار است در فيلم بعدي خود در نقش «بيل هيكس»، كمدين جواني كه براثر بيماري سرطان درگذشت، بازي كند.

«راسل كرو»، بازيگر هاليوودي كه هم‌اكنون در حال بازي در فيلم «ناتينگهام» به كارگرداني «ريدلي اسكات» است، تصديق كرد كه يكي از پروژه‌هاي بعدي او فيلمي است براساس زندگي «بيل هيكس»، كمدين جواني است كه براثر بيماري سرطان در سن 32 سالگي مي‌ميرد.
اين كمدين مشهور آمريكايي پيش از آنكه در جواني براثر ابتلا به بيماري سرطان بميرد، بارها تلاش كرده بود تا اعتياد خود به مواد مخدر و الكل را ترك كند.
 

H-C

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 مارس 2008
نوشته‌ها
4,734
لایک‌ها
414
سن
34
محل سکونت
Tehran
من الان اصلآ متوجه بحث شما نمیشم!

چرا الکی دارید بحث رو میپیچونی و طولانیش میکنی!
فردی مثل تام کروز در فیلمهایی مثل ماموریت غیر ممکن تهیه کننده اثر هست
به عنوان بازیگر چیزی نمیگیره! چون احمقانست! (از این جیب تو اون جیب هست)
اگر فیلم بفروشه و سود کنه! اون هم درآمد خوبی داره
اگر نکنه و ضرر کنه اون هم ضرر میکنه!
چه ربطی به درآمد سالانه و این حرفها داره؟!

(تو بعضی از فیلمها بعضی از سوپر استار ها که فروش فیلم رو تضمین میکنند درصدی از سود فیلم هم درخواست میکنند تقریبآ همون صحبتی که گلزار کرده و گفته میشه به خاطر اون تهیه کننده ها میخوان بایکوتش کنند)

دقیقا.

در ضمن مثلا یه هنرپیشه درآمد سالیانش رو فوربز 50 تا اعلام میکنه. حالا حتما هم دلیل نمیشه که این 50 تا از راه سینما باشه. شاید از راه های دیگه هم درآمد داشته باشه.
 

Dark Knight

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
24 آگوست 2003
نوشته‌ها
8,304
لایک‌ها
37
محل سکونت
Tehran
آقا تو خبر زده DC ها !

خب برای اینکه کاراکتر DC هست, اون Sleeper ها که گفتم مارول هست
اصلا ربطی هم به این نداره ~ لینک Comic هایی که گذاشتم هم برای Sleeper هست
 

English Lord

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
3,337
لایک‌ها
98
محل سکونت
NeverLand
احضار سه هنرمند ايراني به ‌دادسرا‌ي جنايي تهران

عزت‌الله انتظامي ، پرويز پرستويي و كيومرث پوراحمد سه سينماگر برجسته
ايراني پس از اين كه ۲۰۰ روزنامه نگار از فعاليت انساني آنان براي نجات
جان يك نوجوان محكوم به اعدام حمايت كردند، به دادسراي امور جنايي احضار شدند.
پس از اين كه بهنود شجاعي نوجواني كه در حين يك دعوا نوجوان هم سن ديگرش را به قتل رساند، محكوم به اعدام شد، تلاش هايي براي نجات جان وي آغاز شد، اما خانواده مقتول تقاضاي قصاص داشتند تا اين كه هنرمندان وارد ميدان شدند.

پس از اين كه هنرمندان پس از ديدارهاي مختلف با خانواده مقتول، نتوانستند رضايت آنان را جلب كنند، عزت الله انتظامي با چند تن از سينماگران در ديداري چند ساعته با خانواده مقتول رضايت آنان را براي پرداخت ديه اي سنگين به جاي قصاص جلب كرد، اما خانواده محكوم به اعدام توان پرداخت چنين ديه اي را نداشتند.

عزت الله انتظامي، پرويز پرستويي و كيومرث پوراحمد براي ياري دادن به اين نوجوان محكوم به اعدام در يك فعاليت انساني با افتتاح يك شماره حساب شروع به جمع آوري كمك هاي مردمي كردند. اوج فعاليت هاي اين سه سينماگر برجسته همزمان با برگزاري كنسرت هاي شهرام ناظري در كاخ نياوران بود.

بخش تنفس بين كنسرت به عزت الله انتظامي اختصاص داشت. او هر شب در ميان دو بخش كنسرت روي صحنه مي رفت و ماجرا را توضيح مي داد و از مردم تقاضاي كمك مي كرد و مردم در همان جا كمك نقدي مي كردند. در يكي از شب هاي كنسرت پس از سخنان عزت الله انتظامي، مردي اعلام كرد پول ديه كامل يك انسان را مي پردازد، اما انتظامي اعلام كرد كه براي رضايت خانواده مقتول مبلغ بيشتري قرار گذاشته ايم بپردازيم.

هيچ يك از اين سه سينماگر برجسته حاضر به گفتگو با رسانه ها نيستند،اما هنوز احضاريه به دست آنان نرسيده است، اما خبرگزاري فارس از قول شاملو بازپرس شعبه اول دادسراي امور جنايي تهران خبر داده است كه ۲
بازيگر معروف و يك كارگردان سينماي ايران به نام‌هاي عزت‌الله انتظامي، پرويز پرستويي و كيومرث پوراحمد به دادسراي امور جنايي فراخوانده شده اند.

شاملو درباره دليل اين احضاريه گفته است: "اين افراد با ايجاد يك شماره حساب جمعي قصد در تلطيف احساسات عمومي را داشته تا مردم تحت تأثير قرار گرفته و ‌براي يك مجرم و قاتل جاني ملاحظه به خرج دهند در صورتي كه اين فرد قاتل بوده و حكمش برابر قانون قصاص است."

بازپرس شعبه اول دادسراي امور جنايي تهران افزوده است: "يك روزنامه صبح در حركتي با چاپ مطلبي در خصوص ابراز همدلي و حمايت روزنامه‌نگاران و بازيگران از يك قاتل جاني اقدام به ايجاد يك شماره حساب به نام اين ۳ بازيگر كرده در حالي كه اين امر غير قانوني بوده و به همين دليل حكم مسدود شدن اين حساب صادر شده است."

وي ادامه داده است: "بهنود شجاعي، فردي كه روزنامه‌ها و برخي از بازيگران به اشتباه از وي در حال حمايت هستند، فردي است كه از روي عمد‌ مرتكب قتل‌ شده كه به پرونده وي نيز رسيدگي شده و ‌به قصاص محكوم شده است."

در حالي كه عزت الله انتظامي گفته است كه رضايت خانواده مقتول را براي پرداخت مبلغي بيش از ديه جلب كرده اند، بازپرس شعبه اول دادسراي امور جنايي تهران ادعا كرده است خانواده مقتول در تمام مراحل رسيدگي به پرونده تقاضاي اجراي حكم قصاص را داشته‌اند و حاضر به هيچ‌گونه گذشتي نيستند.

در بياينه حمايتي روزنامه نگاران از اقدام اين سه سينماگر آمده است: "عزت هنر ايران باري ديگر صحنه اي آراييده و هم ميهنانش را به هنرمندي در آن فراخوانده است؛ روايت نجات زندگي نوجواني كه در ۱۷ سالگي ناخواسته زندگي را نوجواني ديگر گرفت و پس از تحمل زندان و رسيدن به سن بلوغ با قصاص مواجه شد كه مهلتي براي دوري از طناب دار گرفته و هم اكنون استاد انتظامي به همراه هنرمندان شريف آقايان كيومرث پوراحمد و پرويز پرستويي در حال جمع آوري كمك هاي نقدي براي ارائه به خانواده مقتول هستند تا رضايت اولياي دم را جلب كنند و بهنود شجاعي را از قصاص برهانند كه خانواده اش توان پرداخت مبلغ ديه را ندارد."

اين بيانيه افزوده است: "ما روزنامه نگاران و خبرنگاران ايراني نيز به پاس تلاش هاي انسان دوستانه اين هنرمندان واقعي، به فراخوان آنها مي پيونديم و ضمن مشاركت در اين كار نيك خداپسندانه، از عموم ملت شريف ايران تقاضا مي كنيم به اين صحنه هنر انسانيت بشتابند و جلوه اي ديگر از حضور والاي خود براي ثبت در هنركده آخرتشان به ظهور برسانند."
 

English Lord

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
3,337
لایک‌ها
98
محل سکونت
NeverLand
كتاب محمد صنعتي درباره عباس كيارستمي منتشر مي‌شود

A0476451.jpg


خبرگزاري فارس: محمد صنعتي علاوه بر انتشار گفت‌وگوهايش درباره تحليل روانكاوانه ادبيات، هنر و فرهنگ، و كتاب‌هاي «تحولات روشنفكري در ايران» و «پاپوليسم و روانشناسي توده»، كتابي درباره زندگي و سينماي عباس كيارستمي منتشر مي‌كند.


«محمد صنعتي» روانپزشك كه اين روزها مشغول نگارش كتابي درباره «عباس كيارستمي» است، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اين باره گفت: موضوع اين كتاب سينماي عباس كيارستمي است و همينطور كيارستمي به عنوان يك انسان در زندگي روزمره غيرسينمايي خودش؛ با اين نگاه كه چقدر ممكن است شخصيت و همينطور رويدادهاي زندگي يك مولف در كار هنري‌اش بازتاب داشته باشد.
وي ادامه داد: به عبارت ديگر در اين كتاب رابطه مولف را با اثر هنري‌اش بررسي مي‌كنم و اين مسئله كه چقدر مي‌توانيم مؤلف را حذف كنيم و يا چقدر شناخت مولف براي تحليل اثرش ضرورت دارد، را تحليل مي‌كنم.
صنعتي دلايل خود را براي نگارش اين كتاب بيان داشت و گفت: به دلايل مختلفي اين كتاب را بدست گرفتم،يكي به اين دليل كه كيارستمي مطرح‌ترين سينماگر در تمام طول تاريخ سينماي ايران است،چه دوست داشته باشم، چه نداشته باشم.
وي افزود: شايد بتوان گفت كه عباس كيارستمي مهمترين هنرمند ايراني است كه شايد بعد از صادق هدايت توانسته با جهان بيرون از ايران ارتباط پيدا كند و آثارش آن گونه باشد كه مهمترين منتقدان و سينماگران دنيا نه تنها او را و سينمايي‌اش را تقيب كنند بلكه فارغ از مسائل ديگر به دليل اعتقاد خودشان او را ستايش مي‌كنند.
اين نويسنده درباره ديگر آثارش گفت:كتاب مجموعه گفت‌وگوهايم را زير چاپ دارم كه توسط نشر قطره منتشر مي‌شود. اين كتاب حاوي گفتگوهايي است كه تعدادي از آنها در مطبوعات منتشر شده و برخي نيز هنوز به چاپ نرسيده است.
وي افزود: بيشتر كساني كه طرف اين گفت‌وگو بوده‌اند، مطبوعاتي‌ها و روزنامه‌نگاران هستند كه بيشتر هم در رابطه به تخيل‌هاي روانكاوانه در عرصه ادبيات و فرهنگ گفت‌وگو كرده‌اند و بعضي هم شامل تحليل‌هاي روانكاوانه شعرا، نويسندگان بوده و برخي مربوط به پديده‌هايي كه در زندگي روزمره مردم اهميت پيدا مي‌كرده است و مورد توجه مطبوعات قرار مي‌گرفته است.
صنعتي گفت: بنابراين مي‌توان گفت كه اين گفت‌وگوها در رابطه با تحليل روانكاوانه ادبيات، هنر و فرهنگ است كه تا اوايل مهر منتشر مي‌شود.
وي ادامه داد: كتابي نيز تحت عنوان تحولات روشنفكري در ايران در دست نگارش دارم كه جريانات روشنفكري ايران را از مشروطه تاكنون دنبال مي‌كند.
صنعتي افزود: اين كتاب بيشتر به جنبه‌هاي ايدئولوژيك روشنفكران و رابطه‌يشان با قدرت از يك طرف و توده مردم از طرف ديگري مي‌پردازد.
اين نويسنده و منتقد به فارس گفت: همين رابطه كتاب ديگري در دست دارم با عنوان «پاپوليسم و روانشناسي توده» كه بيشتر به روانشناسي توده و انديشه و خصوصيات رفتاري آنها مي‌پردازد.
صنعتي همچنين گفت: اين كتاب نگاهي به ادبياتي دارد كه در اين زمينه از اواخر قرن نوزدهم در اروپا منتشر شده است. يعني از زماني كه جريانات پاپوليستي از روسيه قبل از انقلاب شروع شده بود و در ضمن توده‌ها رشد چشمگيري هم از نظر افزايش جمعيت و هم از نظر حركت‌هاي اجتماعي و سياسي پيدا كرده بودند و به همين جهت هم از اواخر قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم محققين و نويسندگان مختلفي شروع كردند به تحقيق در مورد فرهنگ توده‌ها و همينطور روانشناسي آنها.
صنعتي با بررسي نوشته‌هاي پيشين درباره روانشناسي توده‌ها گفت: برخي از اين نوشته‌ها با ترس همراه بود و بخشي تحريك جهان مدرن و برخي با نگاه مثبت مسئله توده‌ها بررسي مي‌كردند. آنچه كه مسلم است اين است كه از بعد از جنگ جهاني اول و انقلاب‌هاي چپ اين مسئله جدي‌تر شد كه با ظهور فاشيزم و نازيسم جنبه ديگري از حركت‌هاي افراطي راست توده‌اي در عرضه اجتماعي، سياسي و فرهنگي جهان حضور پيدا كرد و در آن زمان بود كه روانشناسان و روانكاوان و منتقدين فرهنگ شروع كردند به اظهار عقيده‌هاي ديگري درباره رابطه توده‌ها با قدرت و روانشناسي توده و رويكردهاي پاپوليستي در انديشه سياسي مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
 

English Lord

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
3,337
لایک‌ها
98
محل سکونت
NeverLand
نامزدهاي بخش انيميشن جشن بزرگ سينما اعلام شد


نامزدهاي بخش انيميشن دوازدهمين جشن بزرگ سينماي ايران معرفي شدند.

به گزارش بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روابط عمومي خانه سينما با اعلام اينکه داوران بخش انيميشن در زمينه‌ي بهترين فيلم بلند، بهترين فيلم کوتاه، لي اوت – متحرک سازي – فيلم‌نامه – فضا سازي و کارگرداني، فهرست نامزدهاي اين بخش را به شرح زير اعلام کرد:

بهترين فيلم بلند انيميشن: «عاشورائيان» به کارگرداني ناهيد صمدي‌امين و به‌ تهيه‌کنندگي مرکزفرهنگي هنري صبا.

سفر به سرزمين دور به کارگرداني ساسان پسيان و به‌تهيه کنندگي مرکزفرهنگي هنري صبا

بهترين فيلم کوتاه:

«چرا سگها از گربه‌ها متنفرند؟» به کارگرداني ليدا فضلي و به تهيه‌کنندگي مرکزفرهنگي هنري صبا

«شکرستان» به کارگرداني بابک نظري و به تهيه‌کنندگي سيد مسعود صفوي

«مولي» به کارگرداني مرجان فرساد و به تهيه‌کنندگي مرجان فرساد

«بارون مياد جرجر» به کارگرداني مهين جواهريان و به تهيه‌کنندگي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان

بهترين لي‌اوت:

«شکرستان» به کارگرداني بابک نظري و به تهيه‌کنندگي سيد مسعود صفوي

«قصه‌هاي شب چله» به کارگرداني جمال محمدپور و به تهيه‌کنندگي مرکز فرهنگي هنري صبا

«عاشورائيان» به کارگرداني ناهيد صمدي امين و به تهيه کنندگي مرکزفرهنگي هنري صبا

بهترين متحرک سازي:

«مولي» به کارگرداني مرجان فرساد و به تهيه‌کنندگي مرجان فرساد

«چرا سگها از گربه‌ها متنفرند؟» به‌ کارگرداني ليدا فضلي و به‌ تهيه‌کنندگي مرکزفرهنگي هنري صبا

«شکرستان» به کارگرداني بابک نظري و به تهيه‌کنندگي سيد مسعود صفوي

بهترين فيلمنامه:

«شکرستان» به کارگرداني بابک نظري و به تهيه‌کنندگي سيد مسعود صفوي

«مولي» به کارگرداني مرجان فرساد و به تهيه کنندگي مرجان فرساد

«چرا سگها از گربه‌ها متنفرند؟» به کارگرداني ليدا فضلي و به تهيه کنندگي مرکزفرهنگي هنري صبا

بهترين فضاسازي:

«شکرستان» به کارگرداني بابک نظري و به تهيه‌کنندگي سيد مسعود صغري

«بارون مياد جرجر» به کارگرداني مهين جواهريان و به تهيه‌کنندگي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان

«قصه‌هاي شب چله» به کارگرداني جمال محمدپور و به تهيه‌کنندگي مرکز فرهنگي هنري صبا

بهترين کارگرداني:

«مولي» به کارگرداني مرجان فرساد به تهيه‌کنندگي مرجان فرساد

«شکرستان» به کارگرداني بابک نظري و به تهيه‌کنندگي سيد مسعود صفوي

«بارون مياد جرجر» به کارگرداني مهين جواهريان و به تهيه‌کنندگي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان

گفتني است مراسم اهداء تنديس هاي بخش انيميشن دوازدهمين جشن بزرگ سينماي ايران ساعت 20:30 روز جمعه اول شهريور ماه با حضور هنرمندان، سينماگران و دست‌اندرکاران سينماي انيميشن در مجموعه فرهنگي هنري آسمان واقع در زعفرانيه برگزار مي‌شود.
 

English Lord

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
3,337
لایک‌ها
98
محل سکونت
NeverLand
«سيمافيلم» فيلم‌هاي ديني تاريخ سينما را آرشيو مي‌كند

A0473156.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس آرشيو آثار سينماي ديني بر مبناي قوت فيلمنامه و سپس ارتباط اثر با مباحث معارفي تهيه شده است.
بنابر اين گزارش، دبير شوراي قرآني مركز سيما فيلم، تاكنون تعداد 500 حلقه فيلم جمع آوري شده است و در آينده نيز اين تعداد افزايش پيدا خواهد كرد.
وي ملاك‌هاي متعددي را براي انتخاب آثار برشمرد و در ادامه گفت:« يك سري موارد مضموني در فيلم، شخصيت پردازي، موقعيت نمايشي و... مدنظر ما بوده است كه چنانچه اثري، تماماً و يا حتي يكي از موارد تعريف شده را در خود داشته باشد، در فهرست اين آرشيو جاي خواهد گرفت.
آرشيو آثار سينمايي اين شورا صرفاً به فيلم هايي كه مسائل اسلامي را مطرح مي كنند، محدود نمي شود، بلكه المان هاي مشتركي هم كه فيلم را به سمت سينماي معناگرا و سينماي ديني سوق بدهد، از اهداف اين آرشيو محسوب مي شود.
در اخبار بعدي، اسامي آثار جمع آوري شده و چگونگي بهره مندي از اين آرشيو به اطلاع مي رسد.
شوراي قرآني مركز سيما فيلم آرشيو سينماي ديني را با فرمت D.V.D جمع آوري كرده است.
 

English Lord

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
3,337
لایک‌ها
98
محل سکونت
NeverLand
كارگردانان برنده اسكار نوشتن فيلمنامه «هابيت‌ها» را آغاز كردند


A0364202.jpg



«پيتر جكسون» و «گيلرمو دل تورو»، دو كارگردان برنده اسكار، نوشتن فيلمنامه «هابيت‌ها» را آغاز كرده‌اند.

در حاليكه بيش از هشت ماه از آغاز جستجوي «پيتر جكسون» و «گيلرمو دل تورو» براي يافتن فيلمنامه‌نويساني مناسب براي پروژه «هابيت‌ها» مي‌گذرد، سرانجام اين دو كارگردان برنده اسكار تصميم گرفتن كه خود نوشتن اين فيلمنامه را به عهده بگيرند.
به گزارش رويترز، «دل تورو»، كارگردان فيلم‌هاي «پسر جهنمي» و «پيچراه پن» با همكاري «جكسون»، كارگردان فيلم «ارباب حلقه‌ها»، مدتي است كه نوشتن فيلمنامه «هابيت‌ها» را براساس كتاب مشهور «جي.آر.آر تالكين» آغاز كرده‌اند.
 

English Lord

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
3,337
لایک‌ها
98
محل سکونت
NeverLand
Warner Bros. Is the Favorite in the 2008

بنظر میاد این شرکتها در 2008 بترتیب بیشترین مقدار درآمد رو داشتن:

Warner Bros...محبوبترین
Paramount
DreamWorks

http://www.imdb.com/news/ni0551403
 

English Lord

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
3,337
لایک‌ها
98
محل سکونت
NeverLand
طنز جديد «مهران مديري» شنبه آينده در تهران كليد مي‌خورد

A0486774.jpg


خبرگزاري فارس: «مهران مديري» پروژه جديد خود را كه در قالب طنز ساخته خواهد شد، روز شنبه كليد مي‌زند.


«مهران مديري» تصويربرداري كار جديد خود را روز شنبه در لوكيشني واقع در تهران آغاز مي‌كند.
اين مجموعه هم در قالب سي دي يا دي وي دي روانه بازار خواهد شد و بازيگراني چون سيامك انصاري، محمد رضا هدايتي، نصر الله رادش، سحر جعفري جوزاني، شقايق دهقان، نادر سليماني و ... در آن حضور خواهند داشت.
داستان‌هاي اين مجموعه جديد كه هنوز نامي براي آن مشخص نشده است، در قالب طنز و به سرپرستي «پيمان قاسم خاني» توسط محراب قاسم خاني، امير مهدي ژوله و خشايار الوند نوشته شده‌اند.
داستان‌هاي اين مجموعه در قالبي متفاوت و نو نوشته شده كه هيچ شباهتي به ساير آثار «مهران مديري» ندارد.
«مهران مديري» پيش از اين مجموعه «گنج مظفر» را در قالب لوح فشرده ساخته كه هنوز روانه بازار نشده است.
مجموعه «گنج مظفر» با حضور بازيگراني چون مهران مديري، محمد رضا هدايتي، هادي كاظمي، نادر سليماني، سحر جعفري جوزاني، شقايق دهقان و نصرالله رادش ساخته شده است.
اين مجموعه توسط «احسان مظفري» تدوين و مونتاژ شده و داستان‌هاي آن توسط پيمان قاسم‌خاني و گروهش نوشته شده و بازيگران مجموعه باغ مظفر بدون هيچ گونه تغييري در مجموعه «گنج مظفر» حضور پيدا كرده‌اند.
اتفاقات «گنج مظفر» كه مهران مديري آن را به دور از شتاب‌زدگي‌ كارهاي روتين ساخته است، درباره گنجي است كه خاندان مظفر در پي كشف آن هستند.
 

English Lord

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
3,337
لایک‌ها
98
محل سکونت
NeverLand
«كارآگاه علوي 2» آبان ماه روي آنتن مي‌رود


A0439881.jpg


خبرگزاري فارس: تهيه كننده مجموعه تلويزيوني «كارآگاه علوي 2» از پخش اين سريال در آبان ماه خبر داد.

حميد يراقچيان با اعلام اين خبر در گفت و گو با خبرنگار راديو و تلويزيون فارس گفت: در حال حاضر مشغول تدوين و صداگذاري سريال هستيم و تا به حال حدود 8 اپيزود از كار كه شامل 12 قسمت مي‌شود، آماده شده است.
وي افزود: طبق برنامه‌ريزي هاي انجام شده، سريال در آبان ماه به شيوه هفته‌اي يك روز پخش خواهد شد، ولي هنوز روز آن قطعي و مشخص نشده است.
وي در ادامه گفت: كار تدوين و صداگذاري سريال توسط يك گروه 18 نفره در حال انجام است و با توجه به افكت‌هاي ويژه‌اي كه سريال دارد، در تلاش هستند تا كار به بهترين شيوه ممكن پيش برود.
يراقچيان تصريح كرد: اين سريال در بهترين شرايط ساخته شد و حضور افرادي چون رئيس جمهور و وزير امور خارجه در پشت صحنه سريال، مؤيد اين حرف است و اميدوارم با توجه به شرايط خوبي كه تا به حال سريال سپري كرده، زمان پخش مناسبي نيز براي آن در نظر گرفته شود.
مجموعه تلويزيوني «كارآگاه» كه سري دوم مجموعه تلويزيوني ديگري با همين نام است به كارگرداني «حسن هدايت» در حال ساخت است كه در آن 11 داستان به نام‌هاي شروع دوباره، جواهرات گمشده، جنايت در خيابان پاستور، نامه‌اي به شاه، تركمن‌ها، ماجراي ليستر، قتل در چاپخانه، پنج گلوله براي شاه، جنايت در تماشاخانه، قتل نخست وزير و فرار روايت مي‌شود.
در اين مجموعه تلويزيوني احمد نجفي بازيگر نقش كارآگاه است و بازيگران ديگري چون يوسف مراديان، سميرا سياح، مجيد مظفري، رضا فيض نوروزي، ولي اويسي، رويا خليل‌آذر، محمد عباس‌نژاد و خسرو دستگير در آن ايفاي نقش كرده‌اند.
اين مجموعه تلويزيوني از شبكه اول سيما پخش خواهد شد.
 

English Lord

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
3,337
لایک‌ها
98
محل سکونت
NeverLand
9927.jpg


بنا به گفته های Jon Favreau و Justin Theroux (فیلمنامه نویس) سری دوم فیلم مرد آهنی با نام Iron Man 2 اکران خواهد شد...اینطور هم که معلومه در تابستان خواهد بود..

/


9926.jpg


بعد از عدم حضور آرنولد در ترمیناتور 4 ..بنا به بیانیه کارگردان فیلم که چون شخیتی سیاسی و شهردار لس آنجلس هست نمیتونه باشه ..حالا سوال بر سر اینه که آیا در سری 4 صدای آرنولد در فیلم خواهد بود یا خیر..

Moritz Borman تهیه کننده فیلم در جواب این سوال>"این بستگی به این داره که صداش به فیلم کنونی بخوره(منطبق) یا نه..در هر حال یا صدای ارنولد خواهد بود یا دیگری..در هر حال هنوز تصمیم گرفته نشده."
 

Roodbaraki

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 آگوست 2008
نوشته‌ها
27
لایک‌ها
0
چون شخیتی سیاسی و شهردار لس آنجلس هست

Arnold Alois Schwarzenegger سی و هشتمین فرماندار کالیفرنیا است.

در مورد Terminator 4 معلومه که دیگه نمیتونه لخت بشه و از آینده بیاد!
ضمنا از نظر فیزیکی آمادگی سابق رو نداره و کلا خیلی پیر شده (الان 61 سالش هست)
ولی با این حال من نمیتونم کس دیگه رو جای اون قبول کنم. بهترین کار اینه که شخصیت کامپیوتری شبیه خودش درست کنند و صدای آرنولد روی تصویر باشه :guitar:
 
بالا