برگزیده های پرشین تولز

مقایسه دو غول

nikelhamsh

همکار نویسنده
همکار نویسنده [؟]
تاریخ عضویت
8 آگوست 2017
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
27
سن
29

مقایسه بیگ رامی و مارکوس رول دو غول دنیای بدنسازی در دو دوره مختلف

تشابهات

مارکوس رول بدنساز حجیم آلمانی که از او به عنوان غول یاد میشد می تواند در این عصر با بیگ رامی که نسبت به سایر رقابت کنندگان مستر المپیا از حجم بیشتری برخوردار است مقایسه شود. هر دوی انها در سن 28 سالگی موفق شدند تا اولین قهرمانی خود را در کلاس حرفه ای بدست آورند.قد هردوی آنها 178 سانتی متر می باشد و اینکه هیچکدام از آنهااهل کشور آمریکا نیستند. مهمترین وجه تشابه این دو را میتوان حجیم ترین و پهن ترین بدنساز در دوره خود بودن بیان کرد.

مارکوس رول آلمانی از سال های 1997 تا 2010 در این رشته فعالیت پرداخت و میتوانست به راحتی با هر فیگوری که میگیرد تک تک هواداران و علاقه مندان به رشته بادی بیلدینگ را به وجد بیاورد. عضلات ذوزنقه ای، سینه ها و سر شانه ها در فیگور های های او بسیار بیشتر به چشم می آیند. این ویژگی ها در کنار عریض بودن او میتوانست از لحاظ حجم هر بدنساز دیگری را از راند مقایسه به بیرون پرتاب کند. تنها کسی که میتوان با مارکوس رول مقایسه کرد ممدوح الصبیا یا بیگ رامی است. بیگ رامی حتی از مارکوس رول سنگین تر و ضخیم تر است و چهارسر ران او بسیار بزرگتر به نمایش گذاشته می شود. اگر مارکوس رول به روز های اوج خود برگردد تا بر روی استیج مستر المپیا بخواهد در کنار غول مصری بایستد میتوان یک گودزیلا را در کنار یک کینگ کونگ واقعی مشاهده کرد.

در ادامه با مشخصات کلی این دو بدنساز بیشتر آشنا خواهید شد.

jq3c_ruhl-ramy-side-chest.jpg

مارکوس رول و بیگ رامی

همانطور که پیش تر هم گفته شد قد مارکوس رول 178 سانتی متر است که در این مورد با بیگ رامی برابر است.

وزن مارکوس رول در بیسترین میزان خود به 127 کیوگرم رسید که از رقیب خود در این مقاله کمتر است . غول مصری با وزن 138 کیلوگرم بر روی استیج آمده است.

اختلاف سنی این دو غول 13 سال می باشد .غول مصری 31 سال و غول آلمانی 44 سال دارد .با اینکه مارکوس رول 13 سال به صورت یک بدنساز حرفه ای مسابقه داد اما تنها توانست در دو مسابقه قهرمان شود. این در حالی است که بیگ رامی با تجربه 3 ساله خود در رده حرفه ای 3 قهرمانی بدست آورده است!

مارکوس رول در 32 مسابقهع حرفه ای شرکت کرده است اما رقیب او تنها در 8 مسابقه شرکت کرده است.

مارکوس رول

نقاط قوت: حجم کلی، سرشانه ها و عضلات سینه ای

نقاط ضعف :عضلات سه سر بازویی و باسن پهن

بهترین فیگور: مست ماسکولار

بدترین فیگور: پشت بازو از طرفین



بیگ رامی

نقاط قوت: حجم کلی، سرشانه ها، چهار سر رانی

نقاط ضعف: ساق پا، تفکیک پاها

بهترین فیگور: زیر بغل از روبرو

بدترین فیگور: پشت بازو از طرفین







 
بالا