برگزیده های پرشین تولز

من چجوری برای کنکور درس بخونم ؟

babak22ir

Registered User
تاریخ عضویت
29 آگوست 2005
نوشته‌ها
306
لایک‌ها
1
محل سکونت
تهران
سلام. من امسال پیش دانشگاهی رشته ریاضی هستم.
مدرسه ما هفته ای 3 روزکلاس داره و چند تا درس رو شروع کردند و درس میدن. من می خوام تابستون رو درس نخونم ! و از وقتی مدرسه ها باز شد درس خوندن رو شروع کنم. به نظر شما این کار درسته ؟
اونقدر حرف های تکراری به ما زدند که دیگه گوشمون پر شده. من یه راهنمایی می خوام که واقعا از روی تجربه و اطلاعات کافی باشه.
اگه الان درس نخونم و از مهر ماه به طور جدی شروع کنم (نه اینکه دیگه خودم رو بکشم!!) آیا این کار کار درستیه یا نه ؟
درس های سال های پیش رو چطوری توی برنامه امسالم بگنجونم؟
لطفا منو از این گمراهی و سرگردانی نجات دهید ! چون الان تابستونه زیاد حوصله درس خواندن نیست !
منتظر پند و اندرز های شما هستم !

مرسی
 

MiladPRO

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
0
سن
38
محل سکونت
Mashhad
والا شما بهتره اول همین رایانه رو جمعش کنی بزاریش تو انبار. بعدم شما باید وضعیت خودت رو با رقبا هم بسنجی. توی تابستون همه شروع می‌کنن به خوندن، واسه همین خیلی عقب میفتی.
 

Huashan

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,108
لایک‌ها
13
محل سکونت
abadan
سلام دوست عزیز
امیدوارم که در کنکور سال آینده موفق باشید

در این زمینه تجربه های کمی ندارم و مخصوصا اینکه مثل شما از سال پیش دانشگاهی شروع کردم به درس خوندن , و باید بگم که تا قبل از اون برای کنکور که درس نخوندم هیچ , درس های دبیرستانم هم بدرستی نخوندم

حالا می ریم سراغ توصیه هایی که من می تونم به شما بکنم , مطمئن باشید که این توصیه ها کاملا از سر تجربه و فکر کردن زیاد بدست اومدن , و واقعا مفید هستن
قبل از هر چیز این رو بگم که شما هر چه که در دبیرستان بهتر و عمیق تر یاد گرفته باشید , در برنامه های امسالتون موفق تر و راحتر خواهید بود , من به صورت کلی می گم , ولی اگر شما تو زمینه ای ضعیف هستید , می تونم راهنمایی کنم .

در مورد درس ها دبیرستان ,

دو درس ادبیات و دینی

این دو درس رو به دلیل حفظی بودن نیاز نیست که تا بهمن ماه خوانده بشن , چون فقط زمان رو به هر می دهید

دو درس انگلیسی و عربی

برای انگلیسی هر روز صبح بدون استثنا کلمه حفظ می کنید ( نیم ساعت کافیه ) , به این صورت که از کتاب های دوره ی راهنمایی شروع می کنید و بعد دبیرستان , در هر روز یک درس , و اما عربی , سختی عربی در قواعد آن و تجزیه و تحلیل آن است . پس باید این طور بخوانید, اول قواعد هر درس رو می خوانید و بعد متن درس رو تجزیه و تحلیل می کنید , قسمت دومی که به شما گفتم از قسمت اول خیلی مهم تر است , یعنی اگر شما صرفا قواعد بخوانید مطمئن باشید که نتیجه نخواهید گرفت , من زمانی که برای کنکور می خواندم علاوه برا اینکه درس های کتاب عربی رو تجزیه و تحلیل می کردم , حتی وقتی که قرآن می خواندم هم آیه ها رو تجزیه و تحلیل می کردم .

ریاضی و فیزیک و شیمی

این سه درس رو و مخصوصا ریاضی رو باید از همین الان شروع کنید به دلیل اهمیت فوق العاده ای که دارن , زمانی که به مدرسه می روید روزی سه تا چهار ساعت باید این سه درس رو بخونید و روزهایی که به مدرسه نمی روید , روزی شش تا هفت ساعت باید این سه درس رو بخونید , به این صورت که مثلا سه روز هفته رو به ریاضی , دو روز رو به فیزیک و یک روز رو به شیمی اختصاص بدهید .


و اما در مورد درس های پیش دانشگاهی

شما باید هم زمان با درس دادن معلمتون بخونید و تست بزنید و حتی امتحان پایان ترم رو هم باید از این دید نگاه کنید , از الان خودتون رو آماده کنید که دیگه از تعطیلات عید به بعد به مدرسه نروید , یا بهتر بگم تا عید شما باید درس های دوره ی پیش رو تموم کرده باشید چون اگر بخواهید که با مدرسه پیش بروید زمان کافی برای زدن تست و کار کردن بر روی سرعت و دقت در زدن تست رو نخواهید داشت .


درباره ی تست زدن :

درس ها ی پیش رو باید همزمان تست بزنید ولی درس های دبیرستان رو بعد از تموم کردن هر کتاب , تست مربوط به آن کتاب رو بزنید , این رو هم بگم که ممکنه که شما یک کتاب تست بگیرید که تعداد خیلی زیادی تست داره , نیاز نیست که همه ی اون تست ها رو بزنید , برای شروع 100تست برای هر کتاب کافیه

بعضی کتاب ها ی تست مقداری نکات تستی دارن که قبل از هر مجموعه تست این نکات رو ارائه می کنن , تو مرحله اول تست زدن اصلا نیاز نیست که این نکات رو بخونید چون به غیر از گیج کردن و تضغیف روحیه کار دیگه ای نمی کنن و هیچ فایده ای ندارن . بهتر که این نکات رو از بهمن ماه به بعد که دوره ی دوم تست زدن دروس دبیرستان و ترم اول پیش رو شروع می کنید , بخونید , از همین زمان به بعد باید شروع به خوندن ادبیات و دینی بکنید , دو ماه اول این دو درس را در زمان های بیکاری و برای استراحت و در زمان هایی که حوصله ی درس خوندن رو ندارید بخونید , بدلیل اینکه قدری شیرین و متنوع هستن و به شما فشار نمی آورد .

تست زدن مربوط به هر کتاب رو باید تا عید تموم کنید , و از عید به بعد تست ها ی جامع رو بزنید و حتما در آزمون های جامع گزینه ی دو یا قلم چی و یا هر کانون معتبر دیگه , شرکت کنید . صد در صد مطمئن باشید که اگر مرحله ی آخر رو که زدن تست جامع و شرکت در آزمون های جامع است رو انجام ندهید , امید چندانی به موفقیت شما نیست .

نحوه ی زدن تست جامع و کارهای بعد از اون رو که سبب بهبود توان علمی و سرعتی شما می شود رو بعدا به شما خواهم گفت .

کلاس های کنکور :

وقت خودتون رو با رفتن سر کلاس های کنکور هدر ندهید . ولی در کلاس هایی که مدرسه برای شما می گذارد حتما شرکت کنید . اگر خواستید می توانید از جزوه های دبیرهای مختلف در زمینه های مختلف استفاده کنید ولی به طور محدود , چون اگر در این زمینه زیادی وارد شوید نتیجه ای جز سردرگمی شما ندارد . سعی کنید خودتون مطالعه کنید و خودتون یاد بگیرید .

توصیه های جانبی :

- هرگز قبل از مطالعه ی خوب و کامل به کتاب های تست نزدیک نشوید و حتی یک نگاه کوچیک برای دیدن سطح سؤالات هم بسیار مضر است و می تواند باعث تصیف روحیه شما بشود و شما رو دچار اضطراب کند .

- از چشم و هم چشمی با دیگر دوستان پرهیز کنید , برنامه ای که برای خودتان ریخته اید را ادامه بدید و کاری به تعداد ساعت و نحوه ی درس خوندن دیگران نداشته باشید . تاثیر بد اینکار چنان واضح است که فکر کنم نیازی به توضیح نداشته باشد .

- توقع خانواده را در مورد خودتان بالا نبرید و جلوی زیاد شدن بیش از حد توقع خانواده رو بگیرید .

- سه , چهار ماه اول احساس می کنید که سطح تست ها خیلی بالاست ولی بعد از این مدت برای شما عادی می شود

- سعی کنید از روش های درس خوندن افرادی که تو کنکور موفق بودن استفاده کنید و با آنها مشورت کنید .

- زمانی که حوصله ندارید درس نخونید و یا اگر حوصله ی خوندن درس خاصی را که در برنامه آورده اید را ندارید , درس رو عوض کنید و هر درسی را که دوست دارید بخونید , کم پیش میاد که بچه های درس خون حوصله ی درس خوندن رو نداشته باشند ولی زیاد پیش میاد که حوصله ی خوندن یک درس خاص رو نداشته باشند در چنین شرایطی که خیلی هم عادی است باید درس رو عوض کرد و کتاب دیگه ای رو برای خوندن انتخاب کرد .

- سعی کنید تنها درس بخونید و یا حداکثر دونفره

- به برنامه های تلویزیون زیاد توجه نکنید و همان طور که راحت هستید و دوست دارید درس بخونید , روز یا شب , صبح یا بعد ازظهر

- سعی کنید از کتاب های تست یک انتشارات استفاده کنید , البته اگر تشخیص دادید که دو انتشارات در دو زمینه ی مختلف خوب کار کردن حتما از دو یا چند انتشارات استفاده کنید ولی با تامل و وسواس زیاد . بهترین راه این است که با مشورت یک نوع انتشارات رو انتخاب کنید , این از سردرگم شدن شما در خرید کتاب و تست زدن و همچنین از شر نظریات افراد مختلف در مورد کتاب های انتشارات مختلف جلوگیری می کند .
 

faraz-hacker

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
204
لایک‌ها
1
ببینم معمولا ازاد را چند تا کم کنیم به سراسری میرسیم.چون می خوام ازمایشی شرکت کنم میگم
 

S.T.S

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 نوامبر 2005
نوشته‌ها
177
لایک‌ها
2
سن
34
محل سکونت
یه سرچ بزن تو کائنات حتما پیدا میکنی ! اگه نکردی ا
آزاد کشکیه زیاد تحویلش نگیر ! حتی کنکور آزمایشی خود سنجش هم معلوم نیست با رتبه حقیقیت چقدر فاصله داری
 
بالا