• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مهم : شارژر نوکیای شما ممکن است خطرناک باشد !

ehsan_iace

Registered User
تاریخ عضویت
11 جولای 2009
نوشته‌ها
1,413
لایک‌ها
763
شرکت نوکیا که یکی از پرفروشترین برند‌های موبایل در ایران به شمار می‌رود اعلام کرده‌است به علت نقص فنی در برخی از مدل‌های شارژر متعلق به این شرکت و خطری که به همین علت متوجه مصرف‌کننده‌های آن است اقدام به جمع‌آوری این شارژرها از سطح جهان نموده‌است.
بر طبق اعلام نوکیا این شارژرهای معیوب شامل تعداد محدودی از شارژرهای این شرکت هستند که توسط یک شرکت تامین‌کننده ثانویه بین تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۰۹ (برابر با ۲۵ خرداد ۱۳۸۸) تا ۹ آگوست همین سال (برابر با ۱۸ مردادماه) و در مدل‌های AC-3U و AC-3E تولید شده‌اند. همچنین شارژرهای مدل AC-4U که بین تاریخ ۲۴ فروردین ۸۸ تا سوم آبان ۸۸ نیز توسط شرکت BYD تولید شده‌اند شرایط لازم برای کار ایمن را نداشته و لازم است به هیچ‌وجه از آنها استفاده نشود.

نوکیا در صفحه مخصوص طرح تعویض شارژرها اعلام کرده است که :

مشخص شده است که پوشش های پلاستیکی شارژرهای معیوب ممکن است شل و جدا شوند و در نتیجه قطعات داخلی شارژر، بدون حفاظ باقی مانده و در صورتی که بعضی قطعات داخلی هنگامی که به پریز برق متصل است لمس شوند، موجب خطر احتمالی برق گرفتگی گردند.
با اینکه از وجود حوادث یا جراحات مرتبط با شارژرهای معیوب اطلاعی در دست نداریم، اما به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، اقدام به تعویض مدل های معیوب شارژر بصورت رایگان خواهیم نمود.

این اولین‌بار نیست که یک نقص فنی در وسایل جانبی مرتبط با این موبایل‌های این شرکت باعث جمع‌آوری آنها از سطح بازار می‌گردد. تعداد شارژرهای معیوب در این سری ، حدود ۱۴ میلیون عدد برآورد شده‌است.اما نوکیا به درستی بر این حقیقت واقف است که تنها یک سانحه بر اثر اهمال این شرکت باعث خدشه دار شدن اعتبار آن می‌گردد ، لذا علیرغم هزینه‌های مالی بسیار اقدام به این کار نموده‌است.
پس اگر شما هم یکی از شارژرهای ذکر شده در بالا را دارید به شما اکیدا توصیه می‌نماییم که با تکمیل فرم مربوطه در این آدرس یک شارژر جایگزین بصورت رایگان دریافت نمایید:

http://chargerexchange.nokia.com/chargerexchange/en/

منیع : http://parsish.com/mobile/your-nokia-charger-maybe-dangerous/
 
بالا