برگزیده های پرشین تولز

موزه تای هوآ ، موزه ای به سبک چینی ها در پوکت

arin1365

Registered User
تاریخ عضویت
26 مارس 2015
نوشته‌ها
374
لایک‌ها
3
سن
38
موزه تای هوآ پوکت یکی از ساختمان های زیبای شهر پوکت است که دارای معماری جذاب چینی پرتغالی می باشد. ساختمان موزه در خیابان کرابی با ظاهر زیبای خود چشم هر بیننده را به خود خیره می کند. موزه تای هوا جایزه‌ای ویژه از طرف اتحادیه معماری سیام برای نقش بینظیرش در حفظ هنرهای معماری در سال ۲۰۰۸ دریافت کرده است.


نمایی کلی از ساختمان موزه تای هوآ پوکت

این موزه دارای معماری جذابی است که حیاط داخلی آن روباز است که نقش مهمی در گردش هوای تازه در درون محیط خانه ایفا می کند این طراحی بیشتر در فصل تابستان اهمیت دارد. موزه تای هوا تاریخ جزیره پوکت را از زوایای مختلف و با بازگو کردن رابطه چین و پوکت، داستان ساخته شدن تای هوا به عنوان اولین مدرسه چینی زبان در پوکت، ساختمان‌های ساخته شده در جزیره با سبک معماری چینی‌ پرتغالی، جشن‌های سنتی پوکت و همچنین غذاهای محلی را برای گردشگران تور تایلند به نمایش می گذارد.


محوطه روباز حیاط موزه تای هوآ پوکت


محوطه داخلی موزه تای هوآ پوکت

در این موزه نیز یک باغ زیبا نیز وجود دارد که گردشگران تور پوکت می توانند در آن ابزارهای بزرگ و سنگین و ماشین‌هایی که در سال‌های دور معدن‌کاری قلع در پوکت استفاده می‌شدند را ببینند. درون ساختمان موزه، چندیدن سالن برای برگزاری نمایشگاه‌های موقت وجود دارد و یک سالن هم به نمایش فیلم‌های کوتاه چینی با زیر‌نویس انگلیسی تخصیص داده شده است.


سالن های زیبای موزه تای هوآ پوکت

تقریبا تمام چینی‌های پوکت سرزمین خودشان را به خاطر فقر ترک کرده بودند. بیشتر آنها از استان فوجیان و شهرهایی مانند فوژان و شیامن به پوکت آمده بودند. از آنجا که پوکت جزیره‌ای نسبتا کوچک است، راحت می‌توان دریافت که خانواده‌های شناخته‌شده و صاحب نفوذ جزیره با پس‌زمینه‌ای چینی، از کدام منطقه به اینجا مهاجرت کرده بودند. علاقمندان می توانند با مراجعه به یکی از اتاق های نمایش موزه اطلاعاتی کارآمد را در این زمینه بدست آورند.


اتاق های جذاب موزه تای هوآ پوکت


اتاق های نمایش موزه تای هوآ پوکت
منبع: https://thailandtor.com
 
بالا