برگزیده های پرشین تولز

مکانهای باستانی دبی

javadth

کاربر فعال پرشین تولز، همکار بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
28 جولای 2012
نوشته‌ها
13,887
لایک‌ها
15,987
محل سکونت
@takhfif_100
مکانهای باستانی دبی
تور مکان های باستانی دبی

لیست مکان های باستانی دبی

ahmadi1.jpg


دبی قدیم مکان های بی نظیری را برای بازدید عرضه می کنند که همگی نگاهی به گذشته ی این شهر و زمانی دارند که هیچ چیز به جز یک بندر ماهی گیری و بازرگانی کوچک وجود نداشت. بسیاری از مکان های باستانی پیش از کشف نفت به دقت مرمت و توجه بسیاری به طراحی سنتی و استفاده از مواد مناسب ساختمانی شده است. در میان منطقه ی Bastakiya که دارای بادگیرهای بی نظیری است قدم زده و با خود بیاندیشید که پیش از اختراع تهویه مطبوع افراد چگونه در دبی زندگی می کرده اند. جدای از دبی مناطق بسیاری فرصت های یادگیری بیشتر درباره ی گذشته شگفت منطقه در اختیار علاقمندان قرار میدهند.

تور دبی مدرسه و خانه ی باستانی الاحمدیه
مدرسه ی الاحمدیه از اولین مدارس متداول در شهر بوده و بازدید از این مکان فرصت مناسبی برای مشاهده ی تاریخ آموزش و پرورش در دبی است. این بنا که در سال ۱۹۲۱ توسط آقای احمدیه برای نخبگان دبی ساخته شده بود در سال ۱۹۶۳ به دلیل نقل مکان به محل بزرگتری تعطیل شد. این مکان که اکنون به مرکز کوچکی برای میراث در دایره (السوک الخبیر) واقع شده پشت خانه میراث، نمونه ی جالبی از خانه خانواده ی سنتی اماراتی و خانه پیشین آقای احمدیه، بوده و تاریخ آن باز می گردد. هر دو ساختمان بازسازی و به موزه ای با توجه و مراقبت یکسان با سایر مکان های باستانی دبی تبدیل شده اند. آنها در مارس ۲۰۰۰ افتتاح شده و در حال حاضر مکان های مناسبی برای جست و جو در چگونگی زندگی در گذشته ی دبی می باشند. ورودی هر دو بنا رایگان است.

تور دبی الحسن کلبه
در حالی که امتداد جاده ی ساحلی در شهر کلبه رانندگی می کنید به خانه مرمت شده ی شیخ صاید القسیمی می رسید که رو به دریا قرار دارد. این خانه در انتهای فضای گسترده ی سرسبزی با تاب و سرسره برای کودکان واقع شده است. در طرف مقابل جاده ی قلعه الحسن کلبه قرار دارد که موزه شهر را در خود جای داده و دارای مجموعه ی محدودی از سلاح ها می باشد. هزینه ی ورودی ۲ درهم به صورت انفرادی و ۴ درهم برای خانواده ها است

تور دبی بستکیه
منطقه ی Bastakiya یکی از قدیمی ترین مناطق باستانی در ادبی و قطعا یکی از رویایی ترین آنها است. مناطق اطراف آن به اوایل سال ۱۹۰۰ و زمانی باز می گردد که تجار از منطقه باستک جنوب ایران در ازای پرداخت مالیات حق امتیاز به شیخ مکتوم بن هشر، حاکم دبی در آن قرن، برای اسکان مورد تشویق قرار می گرفتند. نشانه بارز این منطقه وجود بادگیرهایی است که در کنار حیاط خانه ها ساخته شده اند و مانند یک خوشه کنار هم گرد آمده اند و همانند کوچه های باریک و پر پیچ و خم درهم پیچیده اند. برج های زیبا و ظریفی بر فراز ساختمان های سنتی که چهار طرف اینجا را احاطه کرده اند به عربی بار جیل نامیده می شوند. بارجیل ها یکی از اولین سیستم های تهویه هوا بوده اند. تمام این منطقه برای یک بازدید چند ساعته بسیار جداب و دیدنی است. با آرامش در ادامه سایه های باریکی که شما را از هیاهوی خیابان های بردبی دور می کنند قدم بزنید. بسیاری از این ساختمان ها بازسازی شده و به گالری های هنری مغازه ها و کافه ها ( از کوچکترین بخش دبی تا بزرگترین مهمانخانه های بی نظیر رستوران های سنتی عربی خانه خوشنویسی و خانه تمبر و دفاتر چند مرکر غیر دولتی از قبیل مرکز تبادل فرهنگی شیخ محمد و مرکز خبرنگاران دنیایی برای زندگی) تبدیل شده اند به منظور ارتقاء رشد توریست این منطقه در سال ۲۰۰۶ یک دفتر توریست هم تاسیس شد. پروژه بازسازی بستکیه که در رایتای حفظ منابع طبیعی و تاریخی انجام می شود به سرعت در حال پیشرفت است. نقشه های این محل به زبان انگلیسی و عربی در مقابل دفتر پست المصلی در خیابان الفهیدی نزدیک چهارراه الدیوان ارائه می شود.

تور دبی دهکده میراث فجیره
این روستای ۶۰۰۰neritage متر مربعی زندگی را قبل از آنکه نفت کشف شود در امارات متحده با به وجود آوردن قایق های ماهیگیری، کشتی های یک دکلی ساده، ابزارها و ظروف سفالی، سنگی و برنزی، و ابزار کشاورزی و شکار به تصویر درآورد. روستای heritage به باغ های Ain Al Madhad، که در تپه دامنه کوهای Hajar درست بیرون Fujairah City واقع شده اند، نزدیک است، باغ ها از چشمه های معدنی تغذیه می کنند و این آب مملو از گوگرد در دو استخر شنا (مجزا برای مردها و زن ها) مورد استفاده قرار می گیرد. کلبه های ییلاقی خصوصی می تواند به صورت روزانه کرایه شود. هزینه ورود ۵ درهم است.

تور دبی دهکده میراث حتا
در اوایل سال ۲۰۰۱ برای عموم گشایش یافت، دهکده میراث HaHa در فاصله یک ساعتی جنوب شرقی شهر دبی و در فاصله چند کیلومتری هتل Hatta Fort واقع شده است. این روستا اطراف یک زیستگاه قدیمی ساخته شده و به سبک یک روستای کوهستانی سنتی بازسازی شده. در واحدهای آرام، باریکه راه های تنگ گردش کنید و به زندگی سنتی در خانه های قدیمی و گلی پی ببرید. تاریخچه Hatta به دورتر از ۳۰۰۰ سال قبل برمی گردد و این منطقه دارای یک مسجد قدیمی ۲۰۰ ساله و دژهای ساخته شده توسط شیخ مکتوم این حاشر المکتوم در سال ۱۸۹۶ است، که اکنون از آن به عنوان موزه ی تسلیحات استفاده می شود. ورودی رایگان است.

تور دبی دهکده میراث و غواصی
واقع شده در نزدیکی دهانه نهر دبی، روستای Heritage & Diving روی سنت های دریایی قدیم شکار مروارید و معماری تمرکز می کند. موزه ای واقعی از سفالگران و بافنده هایی که هنرشان را به روشی که قرن ها انجام می گرفته، نمایش می دهند. در اینجا همچنین تعداد زیادی فروشگاه وجود دارد که سوغات های معمولی را می فروشند. همچنانکه شما از بین آنها عبور میکنید، زن های محلی عربی نان های طبخ شده به روش سنتی و پیراشکی های سرخ شده را ارائه می کنند – یکی از معدود شانس های شما برای امتحان کردن دست پخت اماراتی ها – شتر سواری در اکثر بعدازظهرها و عصرها ممکن است. دهکده بسیار نزدیک به خانه ی شیخ سعید المکتوم است، و قسمتی از منطقه ی Shindagha که در حال حاضر به صورت یک مرکز فرهنگی در آمده. ساختمان های این منطقه برای خلق مجدد زندگی سنتی و ساده ای که قبل از مدرنیته در دبی رواج داشته، بازسازی شده اند. اینجا بویژه در طول جشنواره خرید دبی و جشن های عید با اجراهایی مثل رقص سنتی شمشیر بسیار سرزنده است.

Majlis Ghorfat Um Al Sheef
در سال ۱۹۵۵ از سنگ گچ و سنگ مرجان ساخته شده است. این ساختمان ساده توسط شیخ رشید ابن سعید المکتوم مرحوم به عنوان یک اقامتگاه تابستانی استفاده شده بود. طبقه همکف یک بالکان رو باز است ( rewaq or leewan) در حالیکه طبقات بالای majlis (فربی مجلس) با پرده ها، کوسن ها. قانوس ها و تفنگ ها تزیین شده اند. سقف تراس برای خشک کردن خرماها و حتی خوابیدن استفاده شده است که اصولا یک چشم انداز پيوسته از دریا عرضه می کند، در حالیکه تمام چیزی که الان می توانید ببینید پشت بام ویلاها هستند. این مکان یک باغ با دریاچه و سیستم آبیاری falaj دارد که از کانال های سنگی و سنگ گچی برای هدایت آب از چشمه استفاده می شود. در طرف دیگر یک پناهگاه وجود دارد که تماما از شاخ و برگ های نخل ساخته شده. این تشکیلات یک بادگیر دارد، که طوری طراحی شده که هر بادی را به سمت پایین ساختمان هدایت می کند، تلاش سریع و کارآمد خاورمیانه برای تصفیه هوا majlis در نزدیکی جاده ساحلی در خیابان هفدهم واقع شده، کنار بانک Jumbo Electronics و HSBC- دنبال علامت های Municipulity قهوه ای بگردید. ورودی برای بزرگسالان ۱ درهم و برای کودکان پایین ۶ سال رایگان است. جمعه صبح ها بسته است.

Sharjah Heritage Area

منطقه به زیبایی تعمیر شده heritage در Sharjah مکان باشکوهی برای کسانی است که علاقه مند به تاریخچه محلی Sharjah هستند. این منطقه شامل تعدادی ساختمان قدیمی است. قلعه Al Hish (قلعه Sharjah) موزه اسلامی Sharjah موزه میراث (Bait Al Naboodah) موزه Maritime مجلس ابراهیم محمد المیدفا (souk Al Arsah) در اینجا شما سبک معماری محلی سنتی را خواهید دید، که طوری تصویر و به نمایش گذاشته شده که گویا ۱۵۰ سال پیش است. مجلس ابراهیم المیدفا، واقع شده بین بازار و اسکله، یک مجلس آرام است که بخاطر بادگیرهای اطرافش مشهور شده، یکی از تنها انواعش در UAE توالت ها در هر سالنی یافت می شوند و آنجا یک کافی شاپ عربی در حیاط سایه دار Souk Al Arsah وجود دارد. روزهای دوشنبه بسته است.

تور مرکز شیخ محمد برای فهم فرهنگی
واقع شده در منطقه Bastakiya. مرکز فرهنگی دبی ، Smccu برای کمک به فهم بازدید کنندگان و مقیمان از آداب و رسوم امارات متحده عربی از طریق فعالیت های مختلف، تاسیس شده است، که شامل تورهایی در مسجد جمیرا، گردش با پای پیاده در منطقه Bastakiya دوره های عربی، برنامه های آگاهی ساز فرهنگی و صبحانه های هفتگی که امکان ملاقات با بومی های امارات متحده عربی را برای فراگیری تمام جنبه های زندگی اماراتی ها فراهم می سازد، می باشد. خود مرکز هم به خاطر اتاق های سبک مجلس اطراف حیاط و چشم اندازهای باشکوهش از درختان نخل و برج ها ارزش دیدن را دارد.

تور خانه شیخ سعید المکتوم
خانه زیبای حاکم قبلی و محبوب دبی قبلاً به طور استراتژیک در دهانه نهر دبی واقع شده و اکنون نزدیک ورودی Bur Dubai به تونل Alshindagha واقع شده است. از تاریخ ۱۸۹۶، این خانه تبدیل شده به موزه با دقتی زیاد به شیوه سنتی ساحل، با استفاده از مرجان های سفید شده با آهک و گچ های به رنگ ماسه ساخته شد. نمایش های جالب توجه بسیاری از اتاق ها، عکس های حیرت انگیز و بی نظیری از تمام جنبه های زندگی در دبی قبل از کشف نفت را نشان می دهند. در آنجا همچنین کلکسیونی از مهرها و پول های قدیمی و چشم اندازهای با شکوهی از آن طرف نهر از طبقه بالایی وجود دارد.


phone-32.png
شماره تماس : 02188507250


دبی تراول
 
بالا