• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مکانيکی

Siavash25

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
500
لایک‌ها
5
محل سکونت
Germany
از دوستان خواهش ميشود اگر سايت يا مطلبی در مورد تعمير اتومبيل و قطعات ماشين از قبيل موتور،ميل لنگ،
پيستون،و.............داريد اينجا ذکر کنيد،تا شايد مورد استفاده خيلی از دوستان از جمله خود من قرار گيرد.
خودم اوليش رو ميگم.


آموزش تعمير اتومبيل هاي سواري
 

ABS

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 دسامبر 2004
نوشته‌ها
134
لایک‌ها
1
به نقل از Siavash25 :
از دوستان خواهش ميشود اگر سايت يا مطلبی در مورد تعمير اتومبيل و قطعات ماشين از قبيل موتور،ميل لنگ،
پيستون،و.............داريد اينجا ذکر کنيد،تا شايد مورد استفاده خيلی از دوستان از جمله خود من قرار گيرد.
خودم اوليش رو ميگم.


آموزش تعمير اتومبيل هاي سواري
سلام
خوب اگر سوالی دارید میتونید بپرسید بالاخره یکی پیدا میشه که توضیح بده!!
 

aka

Registered User
تاریخ عضویت
18 نوامبر 2004
نوشته‌ها
324
لایک‌ها
0
تو انقلاب کتاباش هست !
 

aka

Registered User
تاریخ عضویت
18 نوامبر 2004
نوشته‌ها
324
لایک‌ها
0
شما بپرس !
 

Siavash25

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
500
لایک‌ها
5
محل سکونت
Germany
راستش من معلوماتم در زمينه ماشين خيلی کمه،و ممنون ميشم از راهنماييه دوستان.
1-چرا از اگزوز روغن ميريزه بيرون؟
2-چرا از دنده عقب ميخوام خلاص کنم،سخت خلاص ميشه،يه کمی سفته.؟و بعضی وقتا هم وقتی ميزنی تو دنده عقب خوب جا نميره،ويژ ويژ ميکنه.
3-راهنمای چپ و راست،ديروز کار کرد،امروز يک مرتبه هيچ کدوم کار نکرد،؟يه کاری خودم کردم نميدونم چی کار کردم که اينجوری شد.
4-ماشينی که استارت نزنه.اشکال هتما از باتريه يا نه؟

فکر کنم سؤال هام خيلی سخت نيستند و کلی هستند.باز هم ممنون.
 

mostafa_gm

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,863
لایک‌ها
438
محل سکونت
My House
به نقل از SherlockHolmes :
ماشين با ماشين فرق داره آخه!!

نميشه كلي در موردش حرف زد!!

مخصوصا ماشينهاي جديد كه اصلا به طور ساده و بدون امكانات تعمير پزير نيستن!!
درسته، ولي بايد يه چيزي باشه كه حداقل فرق رادياتور و كاربراتور رو گفته باشه. اجزاي اكثر اتومبيل ها با هم مشتركه فقط نوع و محل قرار گرفتنشون فرق ميكنه كه با كمي جستجو و دقت پيدا ميشه.
 

Siavash25

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
500
لایک‌ها
5
محل سکونت
Germany
يعنی انقدر سؤال ها سخته که کسی نميتونه جواب بده؟؟؟
 

Siavash25

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
500
لایک‌ها
5
محل سکونت
Germany
90 بازديد کننده و هيچ جواب. :( :wacko: :blink: :blink: :eek:
 

Siavash25

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
500
لایک‌ها
5
محل سکونت
Germany
به نقل از hamidvakili :
سلام
معمولا از اگزوز روغن بيرون نميريزه . وقتي كه موتور سرد است و تازه روشن ميشه اين اب اسيده است كه خارج ميشه وهمين كه موتور به دماي نرمال خودش "82" رسيد دگه به صورت بخار خارج ميشه
در مورد خود روهاي كاربراتوري امكان خوج دوده است كه به عمت تنظيم نبودن كار براتور است
معمولا وقتي موتور به روغن سوزي ميافته دود ابي با بوي روغن از اگزوز ميياد نه روغن!!!
اساسا در دماي بالاي اگزوز امان خروج روغن به صورت مايع نيست و هر قدر هم كه فشار بالا باشه

2 -اگر با همه دنده ها مشكل داري اشكال ميتونه از كلاچ باشه و كه يا بايد كلاچ رو رگلاز كني و يا صفحه كلاچ خرابه
اگر ايتور نباشه عيب از گير باكس است براي دنده عقب وقتي جا نميره مخصوصا در چيكان و اردي دنده 2 بزن و بعد
بزن دنده عقب

3 امكان اول اينست كه توي مدار قطهي داري سيم ها و سلامت لامپ ها رو چك كن
امكان دوم اتوماتيك سوختهئ تست كن
امكان اخر كه خيلي ضعيف است دسته راهنما خراب شوده

4 نه ميتونه دلايل ديگه داشته باشه
مثل خرابي اتوماتيك يا خرابي زغال استارت

------------------------------------------------------------------------------
if you have more questin you can call my at [email protected]



با درود به شما دوست عزيز،خيلی ممنون واقعاً استفاده کردم.در مورده اگزوز فکر کنم مورد اول رو دارم،يعنی همون اول که ماشين روشن ميشه آب مياد بيرون حالا باز هم بيشتر دقت ميکنم،يعنی در اين حالات مشکلی چيزی نداره؟نرماله؟

مورده 3 رو هم اگر بيشتر توضيح بديد ممنون ميشم که چطوری بايد چک کنم؟اين رو هم بگم که فقط 1 بار اينطوری شد و ديگه مشکلی ندارم،اما بازی وقتا که ماشين رو خاموش ميکنم 4 تا رهنما با هم به مدت چند سانيه روشن خاموش ميشن.اما نه هميشه، بعضی وقتا،(قفل مرکزی دارم،)چرا اينجوری ميشه نميدونم؟

موفق باشيد.
 

ABS

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 دسامبر 2004
نوشته‌ها
134
لایک‌ها
1
به نقل از hamidvakili :
سلام
اره اين حالت اول براي همه اتومبيل ها كه تازه روشن ميشند است.و تا حالت رسيدن موتور به دماي نرمال ادامه دارد. ولي در حالت كلي اين اب و اسيد كه محصولات احتراق هستند براي موتور و سيستم اگزوز ضرر دارند چون خورنده هستندو سبب فرسايش ميشوند . به خصوص هنگامي كه موتور روشن ميشه و قبل از اينكه به دماي نرمال برسه موتور رو خاموش ميكنيم كه اين بدترين حالت براي مونور است چون اين اب اسيد در سيستم اگزوز ميماند وتا حدي هم وارد روغن خودرو از طريق رينگ ها ميشود. كه اين مخرب است
براي اينكه از اين حالت كمترين اسيب رو به بينيم
1 -تا حد امكان تا زماني كه دماي سيستم به حد نرمال نرسيده موتور رو خامش نكنيم. يعني براي مسافت هاي كوتاه از اتومبيل استفاده نكنيم
2- پيش از رانندگي نيازي به گرم كردن خودرو نيست .چون ضرر ان بيش از نفعش است . فقط در چند كيلمتر اول ارام رانندگي كنيد تا موتور به دماي نرمال برسد
3-در مورد اب اسيدي هم كه تا حد كمي وارد روغن ميشه نگران نباشيد . چون اولا با گرم شودن مثل اب داخل اگزوز بخار ميشه . همچنين روغن هاي جديد رو بازي ميسازند تا اثر مخرب اين اب اسيد كاهش بيابه.
-----------------------------------------------------
سيستم لامپ راهنماي بهضي خودرو ها سري است يهني اگر در يك سمت يكي از لامپ ها بسوزه اون يكي هم روشن نميشه. اگر كار نميكنه و از سالم بودن اتوماتيك و وهمه لامپ ها يقين داري .بست سيم ها و سوتكت ها رو چك كنيد. ولي در مورد شما من حدس ميزنم اين مورد بايد از دزد گير باشه و معمولا اين اختلات ها رو دزد گير ايجاد ميكنه .شايد بعضي وقت ها سيستم .منتظر يك سيگنال از يك سنسور است . يا هنگ كرده. فكر نكنم زياد مهم باشه . ولي در هر هر حال برق اتومبيل تخصص من نيست . بايد از منخصص اون به پرسي.

--------------------------------------------------------


سلام
من با مورد دوم شما مخالفم !!میشه بفرمایین چرا نیازی به گرم شدن خودرو نیست ؟؟
 

Siavash25

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
500
لایک‌ها
5
محل سکونت
Germany
با تشکر از حميد آقا،اگر وقت داشتيد کمی هم در مورد موتورها ی گاز سوز صحبت کنيد و مزيت و برتريش به موتورهای بنزينی.
با تشکر
 

ABS

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 دسامبر 2004
نوشته‌ها
134
لایک‌ها
1
آقا حمید از بابت توضحات خوبت ممنونم

موفق باشین
 

amirhoman

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,127
لایک‌ها
11
سن
55
محل سکونت
Tehran
به نقل از hamidvakili :
سلام
معمولا از اگزوز روغن بيرون نميريزه . وقتي كه موتور سرد است و تازه روشن ميشه اين اب اسيده است كه خارج ميشه وهمين كه موتور به دماي نرمال خودش "82" رسيد دگه به صورت بخار خارج ميشه
در مورد خود روهاي كاربراتوري امكان خوج دوده است كه به عمت تنظيم نبودن كار براتور است
معمولا وقتي موتور به روغن سوزي ميافته دود ابي با بوي روغن از اگزوز ميياد نه روغن!!!
اساسا در دماي بالاي اگزوز امان خروج روغن به صورت مايع نيست و هر قدر هم كه فشار بالا باشه

2 -اگر با همه دنده ها مشكل داري اشكال ميتونه از كلاچ باشه و كه يا بايد كلاچ رو رگلاز كني و يا صفحه كلاچ خرابه
اگر ايتور نباشه عيب از گير باكس است براي دنده عقب وقتي جا نميره مخصوصا در چيكان و اردي دنده 2 بزن و بعد
بزن دنده عقب

3 امكان اول اينست كه توي مدار قطهي داري سيم ها و سلامت لامپ ها رو چك كن
امكان دوم اتوماتيك سوختهئ تست كن
امكان اخر كه خيلي ضعيف است دسته راهنما خراب شوده

4 نه ميتونه دلايل ديگه داشته باشه
مثل خرابي اتوماتيك يا خرابي زغال استارت

------------------------------------------------------------------------------






عزيز جان اب اسيد يعني چي؟
اسيد از كجا مياد قاطي ميشه؟

كلا تمامي مواد آلي موقع سوختن آب + دي اكسيد كربن توليد ميكنند.
حال اگر كاربراتور تنظيم باشه عمل سوختن كامل اتفاق ميفته و اب از اگزوز بيرون مياد.
البته اگزوز هاي جديدي كه 1 ماه اخير به خودرو ساز ها داده ميشود شامل يك كاتاليست ساخت بوزال ميباشد كه تمام الاينده ها و حتي دي اكسيد كربن رو ميگيره و اب هم جذب ميشه .
 

amirhoman

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,127
لایک‌ها
11
سن
55
محل سکونت
Tehran
به نقل از hamidvakili :
سلام
با كاهش نفت و افزايش قيمت دنيا به فكر سوخت جايگزين افتاده.هرچند مي توان گفت مرز بشكه اي 100دلار هنوز سوخت مقرون به صرفه بنزين است . در حال حاضر اكثر كشور هاي صنعتي مي خواهند گازوئيل را جايگزين كنند . ودر اين مورد تحقيق ميكنند . ولي ايران به دليل اينكه گازوئيل نامرغوبي دارد " گازويل ايران گوگرد زياد دارد" و همچنين ايران داراي پالايشگاهاي فرسوده با ظرفيت پايين است.نميتونه به سمت گازوئيل حر كت كند . چون گاز زياد داشتيم و تجحضات اماده سازي ان ارزون بود . ما مي خواهيم به سمت گاز سوز كردن حركت كنيم. اين در حالي است كه در دنيا فقط 5 درصد خودرو ها گاز سوز است. هن هم اكثرا نقليه عمومي است.
مهمترين مبحث در بحث گاز سوز كردن بحث امنيت است كه در سوانح رانندگي خودرو منفجر نشود . در پاسخ بايد عرض كنم اين امكان وجود دارد كه به اين سطح اطمينان رسيد . حتا ايمني با لا تر از بنزين . ولي هزينه دارد . اگر اين مشكل حل رو خوب حل كنيم :

• مزايا ومعايب استفاده از سوخت هاي گازي

در بيان برتري سوخت هاي گازي مي توان به مزاياي زير اشاره نمود:

1- سوخت هاي گازي ارزان هستند و هم چنين ذخاير كشف شده آنها براي سال هاي متمادي پاسخگوي احتياجات خواهند بود.
2- به لحاظ بالا بودن عدد اكتان سوخت هاي گازي، اين سوخت ها از خاصيت ضدكوبش بهتري برخوردارند و احتراق كامل به وسيله آنها امكان پذير است. "يهني موتور دور تر خراب ميشه"
3- از آنجا كه سوخت هاي گازي فاقد خاكستر ومواد زائد هستند واحتراق آنها كاملتر است، انتظار مي رودكه آلودگي هوا كمتر شود.
4- در هنگام استارت موتور در حالت سرد، سوخت هاي گازي بهتر عمل مي كنند (درموتورهايي كه صرفا گازسوز مي باشند)، زيرا برخلاف سوخت هاي مايع نيازي به تبخير آنها نيست.

ضمنا استفاده از سوخت هاي گازي، محدوديت ها و معايبي را نيز به همراه دارد كه از آن جمله عبارتند از:

1- مخزن گاز جاي اضافي اشغال مي كند و بر وزن كل خودرو مي افزايد.
2- محدوده عملكرد خودروها را محدود مي سازد، ولي با توجه به اين كه در خودروهاي بنزيني، گازسوز كردن خودور بدون هيچ گونه تغييري روي موتور صورت مي پذيرد، مي توان با استفاده از هر دو نوع سوخت به صورت بهينه، محدوديت ها را كاهش داد.
3- قدرت خروجي موتور و راندمان حرارتي آن كاهش مي يابد. " حد اقل 5 درصد"
4- اين نوع موتورها (دوگانه سوز) كه با كيت هاي مربوط همراه هستند، هزينه اول تقبل شده توسط خريدار را افزايش مي دهند.
5- در حال حاضر به لحاظ اين كه مراكز سوخت رساني، كم مي باشند، مشتري در استفاده از اين نوع خودروها دچار مشكل مي شود. به علاوه با يك شارز خود رو مسافت زيادي رو هم طي نميكند و شارز هم نسبتا كند انجام ميشه
و وقت راننده تلف ميشه .

خدا حافظ


منبعي داري كه نشون بده عدد اتان سوخت گازي بالاست؟
عدد اكتان نرمال كه توي سوخت خودرو بكار ميره مربوط به ,2و2,4-trimethylpentane هستش كه معادل صد هستش.
هرچه زنجير پيچيده تر بشه عدد اكتان بالا ميره . حالا يه گاز كه فرمول كاملا خطي داره چطور عدد اكتانش بالا تره؟ :wacko: معذرت ميخوام ولي توي بخش علم و دانش ديگه حد اقل سعي كنين مستند تر بحث كنين.
اتفاقا عدد اكتان سوخت گازي متاسفانه خيلي پائينه
 

amirhoman

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,127
لایک‌ها
11
سن
55
محل سکونت
Tehran
بحث اول رو كاملا قبول ميكنم.
ولي در مورد دومي منظور حلقوي بودن سوخت نيست. بلكه شاخه دار بودن اونه.
گاز اصولا داراي فرمول ساده هستش. و نميتونه عدد اكتان بالا رو دارا باشه .
http://www.schoolscience.co.uk/content/5/chemistry/catalysis/catsch3pg9.html
 

amirhoman

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,127
لایک‌ها
11
سن
55
محل سکونت
Tehran
به نقل از hamidvakili :
ظاهرا حلا كه دارد . حلا چرا داره همان طور كه عرض كردم پاسخ به ان كار من نيست . از شيمي سر رشته اي ندارم

انشا ... يك مهندس شيمي پيدا ميشه جواب شما رو ميده :blush:

من نميدونم شايد اين قوانين براي سوخت هاي مايع باشد و براي گاز صادق نباشد :cool:

از دوستانم مي پرسم اگر چيزي فهميدم حتماا ميگم :)


حتما اگه مهندس شيمي پيدا كردين به من بگين .
من خودم فوق ليسانس مهندسي شيمي هستم.
 
بالا