برگزیده های پرشین تولز

مکانيکی

Siavash25

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
500
لایک‌ها
5
محل سکونت
Germany
حالا يه سؤال ديگه ،بابا يکی جواب بده دلمون خوش باشه.
ضبط ماشين مشتی کار ميکنه،اما راديو نه اصلاً کار نميکنه،فقط روشن ميشه اما کار نميکنه
آنتن هم ديدم خدا رو شکر ماشين نداره،يه آنتن پشت شيشه ای داره،اين آنتن ها چطورين؟
بهتر از آنتن معمولی هستند يا بدتر؟
حالا نظر بديد،چرا راديو کار نميکنه؟در مورد سيم کشی اينا هم اصلاً سر در نميارم،ممنون
ميشم کمکم کنيد.احتمال داره که از سيم آنتن باشه؟چی کار بايد کرد؟
پيشاپيش ممنون.
 

Siavash25

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
500
لایک‌ها
5
محل سکونت
Germany
يه سؤال ديگه:
وقتی ميگن ماشين کلاج نداره يعنی چی؟آخه ميگن که ميشه تنظيمش کرد ،دوباره
معمولی کار ميکنه.يا اينکه حتماً بايد کلاج رو عوض کرد؟
 

Siavash25

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
500
لایک‌ها
5
محل سکونت
Germany
حميد خان کجايی که يادت بخير.
 

اینجانب

Registered User
تاریخ عضویت
6 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
139
لایک‌ها
0
به نقل از Siavash25 :
يه سؤال ديگه:
وقتی ميگن ماشين کلاج نداره يعنی چی؟آخه ميگن که ميشه تنظيمش کرد ،دوباره
معمولی کار ميکنه.يا اينکه حتماً بايد کلاج رو عوض کرد؟
سلام
ماشینی که کلاج نداره یعنی کلاجش کار نمیکنه یا تنظیم (رگلاژ) نیست. علتش خیلی چیزها میتونه باشه از جمله فرسودگی کلاج که یک امر طبیعی و یا چرب شدن صفحه کلاج , یا همون نیاز به رگلاژ.
 

Siavash25

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
500
لایک‌ها
5
محل سکونت
Germany
بنده جان ممنون از جوابت،بابا يکی پيدا شد جواب بده.:)

راستش به من گفته بودن که کلاج نداری،ما فقط برات تنظيم کرديم،اما کلاج رو بايد هرچی زودتر عوض کنی.بالاخره بد از 2 هفته،ديروز تو يه سر بالا ی ماشين زور ميزد بره بالا که ديدم ديگه کلاج کار نميکنه.تو سر بالا ي گير کردم.حالا ديگه فکر کنم کلاج کلاً بايد عوض شه.
 

Siavash25

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
500
لایک‌ها
5
محل سکونت
Germany
من که باورم نميشه بچه ها به اين با معلوماتی،يعنی کسی در مورد ماشين هيچ چيز نميدونه؟:( :( :( :(
فقط 2 يا 3 نفر تو اين ضمينه معلومات دارند؟
:eek: :eek: :eek:
 

Siavash25

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
500
لایک‌ها
5
محل سکونت
Germany
:( :eek: :blink: :blink: :eek: :(

:wacko: :wacko: :wacko:
 

Siavash25

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
500
لایک‌ها
5
محل سکونت
Germany
به نقل از athar :
اینجا فکر کنم مناسب باشه
http://tuningtalk.com
فروم تخصصی اتومبیل و تیونینگ


عزيز ممنون،به قول معروف بابا تو ديگه کی هستی؟هنوز ونجا ثبت نام نکردم،فکر کنم
زدی تو خال،بعدا خبرشو ميدم.
 

Siavash25

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
500
لایک‌ها
5
محل سکونت
Germany
به نقل از hamidvakili :
مثل آدم رانندگي كنيد !! QUOTE]


درود بر شما.
اول از همه اميدوارم که پدرتون هرچی زودتر بهبود پيدا کنند.
دوم اينکه حميد خان،شما بعدا که به اميد خدا حال پدرتون خوب شد،يک بار ديگه پستی که زدی بخون.

خراب شدن بوق،يا ضبط ماشين،يا راديو،سؤال در مورد آنتن پشت شيشه و سؤال در مورد بنزين و.... سؤالاتی است که من اينجا پرسيدم و هيچ کدوم اصلاً به تند رفتن ربطی ندارن،کلاج هم يه چيز نرمال هست که خراب ميشه.و باز هم به تند رفتن ربطی نداره.

شما بهتر بود يک تاپيک تو بخش ازاد باز ميکرديد و بعدا تزکر ميداديد به اونا که مثل ..........رانندگی ميکنند.

باز هم برا پدر شما ارزوی بهبودی ميکنم.و خدا نگاهدار


با تشکر از شما.
 

Siavash25

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
500
لایک‌ها
5
محل سکونت
Germany
.پدرت خوب شد به اميد خدا؟
 

athar

Registered User
تاریخ عضویت
14 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
968
لایک‌ها
8
محل سکونت
In the waves
چیزی که اینجا نداریم جنبه هست
راننده ای حرفه ای هست که توی پیست بتونه با 100 تا سرعت پیچ کوچکی رو طی کنه و در عین حال از یه ماشین دیگه داخل پیچ سبقت بگیره. مهمتر از اون راننده ای حرفه ای هست که توی اتوبان کمربند ایمنی رو ببنده. سرعتش از سرعت مجاز بالاتر نره. پشت چراغ قرمز توقف کنه و و و ..... در کل جنبه داشته باشه. چیزی که اینجا اکثرا ندارن و عشقون اینه که تا یه دختر تو خیابون میبینن واسه خود شیرینی سر پیچ با دستی دور میزنن که مثلا همه نگاهشون دختره هم مثلا یه دل نه صد دل عاشقش بشه... اینا همه نتیجه عقده هست.
 

ardeshir.a.m

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 آگوست 2005
نوشته‌ها
217
لایک‌ها
0
با سلام

اینجانب یک پیکان مدل آخر 83 ( انژکتوری) دارم که به تازکی چند مورد برایم پیش آمده است.
از دوستانی که اطلاعاتی دارند میخواهم راهنماییم نمایند.

1 - به تازگی با زدن نور بالا ( گاهی اوقات ) برف پاکن شروع به فعالیت مینماید یعنی گاها" که میخواهم نور بالا بزنم یه دفعه برف پاکن یک دور کار میکند ( البته این را هم بگویم که همیشه اینطوری نمیشه )

2 - یه بار که در یک مسیر با سرازیری و سربالاییهای تند ، در حال رانندگی بودم یه دفعه دیدم که ترمزم دیگه کار نمیکنه ، البته خیلی شانس آوردم اما آیا کسی میتونه مرو راهنمایی کنه که علت چی بوده ؟ ضمنا" لنت و روغن ترمز و ... هم هیچ مشکلی نداشتند. از چند نفر که در همان مسیرها رانندگی میکردند دلیل را سوال کردم کفتند که به دلیل استفاده زیاد از ترمز در سراشیبی هاست و تقریبا" مثل اینکه این مورد برایشان طبیعی بود. میگفتند که کمی صبر کن تا سیستم ترمز خنک شود ( روغن ترمز خنک شود ) بعد درست میشود. و همینطور هم شد.
لطفا" کسانی که اطلاعاتی در این خصوص دارند توضیحاتی بیان نمایند.

3 - اساسا" اینچانب روغن های ماشین را کی به کی باید تعویض نمایم؟ ( روغن موتور ، روغن ترمز و ... )

4 - در اکثر مواقع هنگام رفتن به دنده عقب ، با اینکه کلاج را تا آخر میفشارم صدای تلق تلوق بلندی ایجاد میشود. دلیل چیست و چه باید کرد؟

5 - گاهی اوقات صفحه دیجیتال کیلومتر شمار به همراه تمام عقربه ها ( بنزین ، روغن ، سرعت و .... ) همگی با هم پشت سر هم با لا و پایین میروند و خاموش و روشن میشوند و پس از مدتی درست میشود. کسی میتواند بگوید دلیل چیست؟

6 - قدرت پاشش آب از آب پاش بر روی شیشه جلو خیلی کم است ، حتی وقتی که لامپهای اتومبیل روشن است اصلا" آب نمیپاشد. باطری هم ضعیف نیست و شارژ کامل است. چه دلیلی میتواند داشته باشد و آیا راه حلی برای درست شدن وجود دارد؟

با تشکر فراوان
 

اینجانب

Registered User
تاریخ عضویت
6 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
139
لایک‌ها
0
سوال 2: بله، احتمال اینکه در سراشیبی های طولانی بعلت استفاده زیاد از ترمز لنتها (و نه روغن) داغ بشوند و باصطلاح ترمز چوب بکنه و نگیره هست. بهمین علت توصیه میشه که با هر دنده ای که یک سربالای را بالا میروید، با همان دنده هم پایین بیایید. البته این توصیه یخورده بیش از حد محافظه کارانه است ولی نشاندهنده اهمیت استفاده از دنده سنگین در سراشیبیها است. توجه داشته باشید که هرچه وزن ماشین بیشتر باشد این موضوع اهمیت بیشتری خواهد داشت.
سوال 3: در مورد روغن موتور بسته به نوع ماشین متفاوت است. در مورد پیکان فکر میکنم هر 4 هزار مناسب باشد. اگر میتوانید دفترچه آنرا نگاه کنید. فایل PDF آنهم باید باشد. در مورد روغن ترمز هم هر 2 سال یکبار معمولا توصیه میشود.
سوال 5: احتمالا قطعی برق است. ممکنه خیلی ساده به علت شل بودن بستها باشد.
 

ardeshir.a.m

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 آگوست 2005
نوشته‌ها
217
لایک‌ها
0
به نقل از Bandeh :
سوال 2: بله، احتمال اینکه در سراشیبی های طولانی بعلت استفاده زیاد از ترمز لنتها (و نه روغن) داغ بشوند و باصطلاح ترمز چوب بکنه و نگیره هست. بهمین علت توصیه میشه که با هر دنده ای که یک سربالای را بالا میروید، با همان دنده هم پایین بیایید. البته این توصیه یخورده بیش از حد محافظه کارانه است ولی نشاندهنده اهمیت استفاده از دنده سنگین در سراشیبیها است. توجه داشته باشید که هرچه وزن ماشین بیشتر باشد این موضوع اهمیت بیشتری خواهد داشت.
سوال 3: در مورد روغن موتور بسته به نوع ماشین متفاوت است. در مورد پیکان فکر میکنم هر 4 هزار مناسب باشد. اگر میتوانید دفترچه آنرا نگاه کنید. فایل PDF آنهم باید باشد. در مورد روغن ترمز هم هر 2 سال یکبار معمولا توصیه میشود.
سوال 5: احتمالا قطعی برق است. ممکنه خیلی ساده به علت شل بودن بستها باشد.

دوست عزیز ، خیلی ممنون از پاسخهای ارزشمندتان

موفق و پیروز باشید
 

amirhoman

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,127
لایک‌ها
11
سن
55
محل سکونت
Tehran
به نقل از ardeshir.a.m :
3 - اساسا" اینچانب روغن های ماشین را کی به کی باید تعویض نمایم؟ ( روغن موتور ، روغن ترمز و ... )



روغن موتور که هنگام تعویض براساس کیلومتر برات مشخص میکنن که چند کیلومتر برات کار میکنه ولی مثلا وقتی گفت 20000 کیلومتر روی 15000 کیلومتر عوض کن . هر چند روز یه بار هم روغنت رو قبل از روشن کردن ماشین چک کن . از سه جهت
- 1- کم نکرده باشه
-2- سیاه نشده باشه و ضمنا غلظتش کم نشده باشه
-3- با دستت تست کن که براده و ذرات زبر تو روغنت نباشه

روغن ترمز رو هم بایستی چک کنی تا کم نکرده باشه . و همیشه پرش کنی. این کافیه ولی هر دو سال یکبار بایستی کلا تعویضش کنی . روغن ترمز از انواع روغن هیدرولیک 10 میباشد که درواقع نوعی گازوییل تصفیه شده هستش با ادیتیو های خاص درست شده لذا تاثیر منفی ( خوردگی کیت ها ) رو کیت و مسیر های روغن هم میتونه بذاره . لذا بهتره هر چند وقت یکبار هم بدی کیت ترمزت رو هم چک کنند.
 

ardeshir.a.m

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 آگوست 2005
نوشته‌ها
217
لایک‌ها
0
به نقل از amirhoman :
روغن موتور که هنگام تعویض براساس کیلومتر برات مشخص میکنن که چند کیلومتر برات کار میکنه ولی مثلا وقتی گفت 20000 کیلومتر روی 15000 کیلومتر عوض کن . هر چند روز یه بار هم روغنت رو قبل از روشن کردن ماشین چک کن . از سه جهت
- 1- کم نکرده باشه
-2- سیاه نشده باشه و ضمنا غلظتش کم نشده باشه
-3- با دستت تست کن که براده و ذرات زبر تو روغنت نباشه

روغن ترمز رو هم بایستی چک کنی تا کم نکرده باشه . و همیشه پرش کنی. این کافیه ولی هر دو سال یکبار بایستی کلا تعویضش کنی . روغن ترمز از انواع روغن هیدرولیک 10 میباشد که درواقع نوعی گازوییل تصفیه شده هستش با ادیتیو های خاص درست شده لذا تاثیر منفی ( خوردگی کیت ها ) رو کیت و مسیر های روغن هم میتونه بذاره . لذا بهتره هر چند وقت یکبار هم بدی کیت ترمزت رو هم چک کنند.

دوست عزیز از راهنمایی بسیار ارزنده تان متشکرم.
موفق باشید.
 

amiroo0oo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سلام
كسي از دوستان اگه اطلاعاتي يا سايتي درباره موتور هاي گاز سوز ( بصورت جزييات) مثل اجزا موتور، سيكل موتور گازسوز، سيستم سوخت رساني، احتراق در موتورهاي گازسوز و ... داره لطفا معرفي كنه.
ممنون
 

Siavash25

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
500
لایک‌ها
5
محل سکونت
Germany
به نقل از amiroo0oo :
سلام
كسي از دوستان اگه اطلاعاتي يا سايتي درباره موتور هاي گاز سوز ( بصورت جزييات) مثل اجزا موتور، سيكل موتور گازسوز، سيستم سوخت رساني، احتراق در موتورهاي گازسوز و ... داره لطفا معرفي كنه.
ممنون

:wacko: :wacko: :wacko: :wacko:
 
بالا