• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

ناصر خان حجازی

pavilion

Registered User
تاریخ عضویت
22 جولای 2013
نوشته‌ها
4,875
لایک‌ها
5,453
محل سکونت
IRAN-19
بسیار دوست داشتنی
اسطوره واقعی


پ ن : ما همه باهم رفیقیم - هر چیز که در جُستن آنی ، آنی
 

fnews

Registered User
تاریخ عضویت
16 آپریل 2013
نوشته‌ها
932
لایک‌ها
799
محل سکونت
تهران
فلش بک به تاریخ / بازیکنی درقواره یک کارگردان

%D9%86%D8%A7%D8%B5%D8%B1-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C_7.jpg

تیتری که پایگاه اطلاع رسانی "ناصر حجازی" برای مرور کوتاه زندگی این مرحوم انتخاب کرده

به گزارش سایت ناصر حجازی، فوتبال این مرزو بوم فوتبالیست های هوشمند بسیاری را به خود دیده که از نبوغ سرشاری برخوردار بوده اند که بی گمان یکی از این مردان باهوش زنده یاد " ناصر حجازی " بود و توفیق شامخ او در تیم ملی و باشگاه اسقلال را باید در پرتو این فاکتور دانست .
حجازی چه در زمانی که به عنوان دروازه بانی جوان مامور محافظت از قفسه توری بود و چه در دوران کاپیتانی و حتی مربیگری از قدرت ***** و درایت مثالزدنی بهره مند بود.
کافیست با مدافعان سال های دور تیم ملی و استقلال در این خصوص همکلام شوید تا به این مسئله واقف شوید که ناصر خان حتی در زمان جوانی ، بخوبی خط دفاعی را هدایت می کرد و با فریادهای یکصدا و بی امان خود این منطقه حیاتی را به دژی تسخیر ناپذیر تبدیل می نمود.
اکبر کارگرجم - مجیدحلوایی - نصر الله عبداللهی - جعفر کاشانی و...به این نظریه مهر تایید زده اند اما بهترین ایده را حشمت مهاجرانی مربی کارکشته و موفق دهه پنجاه بر زبان می آورد و تاکید می کند که حجازی کاراکتر کارگردانی داشت و بسان یک مربی به خط دفاعی تیم ملی سروسامان می داد .
حشمت خان می گوید : در آن زمان حداقل 7-8 دروازه بان همسطح داشتیم که برای انتخاب سنگربان اصلی واقعا نمی دانستیم که چه تدبیری را بیندیشیم زیرا یکی از یکی بهتر بودند اما حجازی از یک شرایط خاصی برخور دار بود که او را از دیگر دروازه بانها متمایز می کرد و آن قدرت ***** بود.
به همین دلیل وقتی که با همکارانم در صدد بودیم فهرست 11 نفر اصلی را تهیه کنیم ، بدون کوچکترین مکثی برای انتخاب شماره یک به ناصر حجازی رای می دادیم و از این حیث خیالمان راحت بود.
نه آن گلبرگ مغرورم که می میرم زبی آبی
ولی با خفت و خواری پی شبنم نمی گردم
ناصر حجازی فروردین 90
 

behrang_sh

Registered User
تاریخ عضویت
3 مارس 2010
نوشته‌ها
1,317
لایک‌ها
2,158
تولدت مبارک اسطوره
146208.png

فوتبال ایران - سلام اسطوره... اگر سرطان تو را از ما نمی‌گرفت امروز در خانه‌ات شمع 65 سالگی را فوت می‌کردی‌ اما حیف که از خرداد 90 تو در میان ما نیستی.


عقاب عزيز، خوب شد رفتي و پرواز كلاغ‌ها را در آسمان شهر نديدي. گلبرگ مغرور، نيستي تا ببيني چه بر غرور آدم‌ها آمده. تو حاضر بودي بميري ز بی‌آبي و پي شبنم نگردي‌ اما حالا گردن كج کردن عار نيست.

دروغ مي‌گويند تا به نان برسند. اين‌ها هم اصلاً عيب نيست. اسطوره، خوب شد رفتي تا حال امروز فوتبال را نبيني.

تو براي آنكه نان حلال براي خانواده‌ات ببري در بنگلادش روزهاي طاقت‌فرسا را با بردباري سپري كردي‌ اما حالا خيلي راحت حقيقت را وارونه جلوه مي‌دهند و از مقدسات هزينه مي‌كنند تا خود را موجه جا بزنند غافل از خدايي كه تو خيلي از آن مي‌ترسيدي و مي‌گفتي خدا را اگر نبيني روزگارت سياه است. اسطوره خوب شد رفتي و بيماري فوتبال ما را نديدي.


تو كه نمي‌توانستي حق را نگويي. خوب شد نيستي وگرنه حقيقت سياه فوتبال، تو را مي‌كشت.

اسطوره 43 ماه است كه نيستي‌ اما هيچ يك از عاشقانت تو را فراموش نكرده‌اند. آنها كه چاقوكشي و عربده‌كشي و نوچه‌پروري را دوست ندارند.

آنها كه تو را، اين مرد راستگوي فوتبال را از صميم دل دوست داشتند. شايد همان عاشقان ناصر حجازي امروز بر سر مزارت براي مرد نازنين فوتبال جشن تولد بگيرند. اين خاصيت مردان بزرگ است. عقاب آنقدر باشكوه پرواز مي‌كند كه تا سال‌ها آوازه پروازش در يادها مي‌ماند. نه مانند كلاغ كه به هنگام پرواز هم دوست‌داشتني نيست.



يادبود ناصر حجازي در سكوت


‌ خانواده ناصر حجازي اعلام كرده بودند به علت تقارن سالروز تولد اين اسطوره با ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان امسال روز 23 آذر، همزمان با تولد زنده‌نام حجازي براي او جشن نمي‌گيرند و مراسم گراميداشت او دي‌ماه برگزار خواهد شد.

صبح ديروز اعضاي خانواده حجازي با چند شاخه گل به قطعه نام‌آوران رفتند تا ساعتي را بر مزار ناصرخان سپري كنند و جالب است بدانيد حدود 200 نفر از دوستداران اسطوره آبي نيز در اين محل حضور داشتند و پس از قرائت فاتحه، بهشت زهرا (س) را ترك كردند.
 

behrang_sh

Registered User
تاریخ عضویت
3 مارس 2010
نوشته‌ها
1,317
لایک‌ها
2,158
خاطره فتح‌الله‌زاده از ناصر حجازی

147398.png


بانک ورزش - سایت ناصر حجازی که توسط اقوام او اداره می شود خاطره ای به نقل از علی فتح الله زاده منتشر کرده است.

به گزارش بانک ورزش، فتح الله زاده با ارسال نامه ای به مدیران سایت برایشان نوشت:

روزی روزگاری با ناصر حجازی ...
در سه مرحله از دوران مدیریتم در استقلال از وجود اسطوره محبوب آبیها در تیم پرافتخار آسیا بهره بردم , دورانی که هر لحظه ی آن برایم تداعی گر خاطرات بسیاری است اما در اینجا قصد دارم تا خاطره ای از ناصر حجازی را بیان کنم که تا به حال مطرح نشده است.
امارات, یکی دو ساعت مانده به بازی با العین . در لابی نشسته بودم که دیدم دکتر نوروزی به سرعت در حال دویدن است .دکتر را صدا کردم که کجا با این عجله ؟ . دکتر در حالی که به من نگاه می کرد , به یکباره با شیشه ای که در مقابلش بود , برخورد نمود و سریع از روبرویی خود عذرخواهی کرد . با تعجب از ایشان پرسیدم : از کی عذر می خواهی , روبرو که شیشه است ؟ . دکتر هاج واج مانده بود زیرا شیشه روبرویی خود را ادامه مسیر تصور کرده و با برخورد به آن با تصور آنکه به فرد خاصی خورده است , آن عذرخواهی انجام داده بود. پس از خنده من و دکتر , از او پرسیدم : حالا با این عجله کجا می رفتی ؟ دکتر گفت : ناصر خان آیه قرآنی را که همواره بر بازوی خود می بندد , در اطاق جا گذاشته است , می روم آن را بیاورم تا تحویل ایشان بدهم .
وقتی دکتر این را گفت , پیش خود گفتم برخی برای تخریب ناصر حجازی چه صحبتهایی که مطرح نمی کنند , غافل از آنکه این مرد بزرگ بی تفاوت به این حرف و حدیثها , بدون شو و نمایش , آنچه در دل دارد را برای خودش حفظ می کندو برایش رضایت پروردگار از هر صحبت و حرفی مهم تر است .امروز که این خاطره را نقل کردم , از افرادی که خواسته یا نا خواسته , آگاه یا ناآگاه , اینچنین پیرامون اعتقادات شخصی این مرد بزرگ صحبت کرده اند , می خواهم تا حتما بر مزار او بروند و از ناصر حجازی طلب مغفرت کنند تا شاید خدا نیز از سر تقصیرات آنها بگذرد.
 

farhad17

Registered User
تاریخ عضویت
28 ژوئن 2014
نوشته‌ها
355
لایک‌ها
338
خدا رحمتش کنه روحش شاد
 

fnews

Registered User
تاریخ عضویت
16 آپریل 2013
نوشته‌ها
932
لایک‌ها
799
محل سکونت
تهران
ناصر حجازی،اسطوره زیبای درون بود و زلال،براستی که زلال بود
11.JPG
روحت شاد و یادت گرامی​
 
بالا