برگزیده های پرشین تولز

نحوه عملکرد الگوریتم های گوگل

shokri_bahare

Registered User
تاریخ عضویت
16 ژوئن 2013
نوشته‌ها
245
لایک‌ها
82
بسیاری از الگوریتم های گوگل شامل پنگوئن، پاندا و مرغ مگس خوار برای کاربران اینترنتی و وبمستران ممکن است ناشناخته باشند و بیشتر اطلاعاتی که بر روی اینترنت مطالعه می‎کنند، براساس حدس، گمان و یا بررسی های نسبتا دقیق متخصصین سئو تهیه شده اند. گویا همچنان بخش‎های متعددی از این الگوریتم ها برای مشخص نمودن رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجو ناشناخته مانده است. یک خبر جالب که در ماه گذشته آشکار شد این بود که در حال حاضر خود گوگل بطور دقیق و بدون خطا میداند که علت کاهش اعتبار و رتبۀ یک سایت در نتایج جستجو یا Search Resaults چیست و کدام یک از این الگوریتم ها موجب آن شده اند اما این اطلاعات از طریق سرویس وبمستر تولز (سلسله ابزارهای آماده شدۀ گوگل برای مدیران سایت‎ها و وبلاگ‏ها) در اختیار مدیران سایت ها قرار نمیگیرد!
Administrator%5Cfiles%5CUploadFile%5C%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87%20%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF%20%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%AA%D9%85%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84.jpg
آنطور که بر می‏آید رفته رفته گوگل قصد دارد اطلاعات بیشتر، جامع‏تر و کامل‏تری از عوامل موثر بر رتبه بندی سایت ها و وبلاگ‎های شخصی در اختیار کاربران خود قرار دهد و در همین ارتباط جان مولر در پاسخ به پرسش یکی از کاربران در مورد الگوریتم گوگل گفت:
سرعت ایندکس شدن صفحات سایت توسط گوگل (و احتمالا سایر موتورهای جستجو) نمیتواند دلیلی بر جایگاه خوب آنها در نتایج جستجو باشد. اگر مطالب شما به خوبی ایندکس می‎شوند ولی رتبۀ مناسبی کسب نمیکنند بدان معنی است که محتوای سایت شما مورد پسند الگوریتم نبوده و کیفیت لازم را ندارد.
می توان به گفتۀ جان مولر این را هم اضافه کرد که کسب نکردن رتبۀ خوب در گوگل، دال بر خطای این موتور و همچنین مبنی بر ناتوان بودن در ایندکس کردن میلیون‏ها صفحه نمی‏باشد!
مشخصا میتوان اذعان نمود که مولر در ارتباط با الگوریتم پاندا و تصمیم گیری آن برای تعیین کیفیت محتوای سایت صحبت میکند و این بیانگر آن است که گوگل دقیقا میداند سایت شما توسط کدام الگوریتم جریمه شده که البته مجددا لازم به ذکر است: به خود وبمستر اطلاعی در این باب ارائه نمی‎شود.منبع : طراحی سایت
 
بالا