• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

نوشتن نامه اداری- گرفتن ریز حقوق

iran79

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2014
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
1
سن
34
درود
دوستان برای نوشتن نامه های اداری چگونه باید عمل کرد؟ متن نامه چطور باشه؟
من الان میخوام یه نامه بنویسم تا از شرکت خصوصی که توش کار میکنم ریز حقوق خودم رو بگیرم. میشه لطف کنید یه متن رو پیشنهاد بدید؟
نوبت به این چیزا که میشه شرکت قانون مند میشه ولی واسه حق و حقوق میشن رفیق ما تا هروفت خواستن حقوقمون رو بدن.
بی خیال حالا.
یه راهنمایی می کنین؟
ممنون
 

sgwp

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2005
نوشته‌ها
997
لایک‌ها
586
محل سکونت
تهران
نامه اداری متن مشخص و ثابتی نداره مگر در ادارات دولتی که حتما" باید عناوین مشخص بنویسی و یکسری فرمتهای خاص برای بعضی از امور دارند. ولی به طور کلی و عمومی در ابتدای نامه باید نام مخاطب رو با احترام بنویسی و در خط دوم پست اداری طرف رو بعد شروع نامه با احترام و ذکر نام خودت (بعضی وقتا ذکر کد پرسنلی و حتی محل خدمت داخل سازمان هم لازمه اگه شرکت خیلی بزرگ باشه) بعد هم دلیل درخواست رو و سپس خود درخواست رو و در انتها تشکر بابت همکاری و مساعدت مخاطب و در انتها هم نام و نام خانوادگی خودت و امضا با ذکر تاریخ. البته بعضی وقتا بعضی آیتمها قابل حذفه مثلا" میتونید بدون ذکر دلیل درخواست مستقیما" خود درخواست مطرح بشه.
مثلا" یه همچی فرمتی (اگه غلط غولوطه ببخشید سواد ما در همین حده):
جناب آقای ....... یا سرکار خانم .....
مدیریت محترم عامل یا ریاست محترم اداری یا مالی
با سلام
احتراما" به استحضار می رساند اینجانب ........ +(دلیل درخواست مثلا" ;جهت تکمیل مدارک وام بانکی;)+ درخواست دریافت یک نسخه از فیش حقوق و دستمزد خود شامل ریز مزایا و کسورات را دارم. لذا خواهشمند است در صورت امکان دستورات لازم جهت صدور فیش حقوقی اینجانب صادر گردد. قبلا" از مساعدت جنابعالی کمال تشکر را دارم.
 

Fifa2018

Registered User
تاریخ عضویت
1 آپریل 2018
نوشته‌ها
1,259
لایک‌ها
4,314
سن
25
محل سکونت
in flight
همین حرفا و درخواستی ک داری بصورت رسمی تحریر کن
 
بالا