برگزیده های پرشین تولز

نکات مهم در بازاریابی وابسته

parsianforum62

Registered User
تاریخ عضویت
20 ژوئن 2013
نوشته‌ها
102
لایک‌ها
21
نکات مهم در بازاریابی وابسته

وبلاگ نویسان ، صاحبان وب سایت و بازاریابان اینترنتی سالهاست با بازاریابی وابسته آشنا هستند و این واقعیت را می دانند که این نوع بازاریابی یکی از بهترین راه های کسب درآمد از اینترنت است.

خیلی از افراد هر زمانی که گزارش درآمدشان را در وب سایتشان منتشر می کنند یا این که نحوه کسب درآمدهایشان را به اشتراک می گذارند ، از عبارت ” بازاریابی وابسته ” استفاده می کنند.

تعریف بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته یکی از قدیمی ترین روش های بازاریابی است که درآن شما به افرادی که قصد خرید آنلاین دارند ، پیشنهاد می کنید از یک فروشگاه اینترنتی خاص ، خرید خود را انجام دهند و بدین ترتیب اگر فردی با این پیشنهاد شما از آن فروشگاه اینترنتی خریدی انجام دهد ، شما از آن فروشگاه اینترنتی کمیسیون دریافت خواهید کرد. نمونه زیادی از بازاریابی وابسته است که نمونه عالی آن همکاری در فروش می باشد بر همه وبمستران اهمیت سیستم همکاری در فروش هم آشکار است و نیاز به توضیح ندارد.

باتوجه به قیمت محصولی که شما درمورد آن تبلیغ انجام می دهید، مبلغ کمیسیون دریافتی متفاوت خواهد بود. شایع ترین سؤالی که من شنیده ام این است که شرکت ها چگونه می توانند فردی که باعث خرید سایر افراد از وبسایت آن ها می شود را ردیابی و شناسائی کنند. اگر بخواهیم به این سوال، پاسخ ساده ای بدهیم باید بگوییم که با ردیابی URL (آدرس اینترنتی) این کار را انجام می دهند (در واقع آن شرکت تولیدی ، به شما یک لینک اختصاصی می دهد و از این طریق متوجه می شود که مشتریان از طریق لینک چه فردی وارد سایت آن ها شده و اقدام به خرید کرده اند). از این URL برای پیگیری تمام ترافیک هایی که شما از طریق وب سایت خود یا سایر تکنیک های تبلیغاتی خودتان به سایت شرکت می فرستید، استفاده می شود. بسیاری از برنامه های بازاریابی وابسته قدیمی به خریداران اجازه می دادند که با افزودن آدرس ایمیل یا سایر جزئیات ، مشخصات فرد معرف را وارد کنند اما می توان گفت قطعا این روش ، بهترین راه برای پیگیری فرآیند فروش نخواهد بود.

اکثر شرکت های آنلاینی که به فروش محصولات خود می پردازند از قبیل کفش ، فضاهای میزبان وب یا سایر خدمات ، معمولا یک برنامه وابسته را پیشنهاد می دهند. بدین ترتیب شما می توانید به سادگی در آن برنامه ثبت نام کنید و سپس لینک منحصر بفرد خود را جهت ردیابی دریافت نمایید. در این صورت، هر زمانی که مایل باشید در مورد محصولات آن ها در جایی مطلبی بنویسید، می توانید از این لینک اختصاصی ، برای توصیه کردن و پیشنهاد دادن سایت آن شرکت استفاده کنید. اگر هرکدام از خوانندگان مطالب شما ، از سایت آن ها چیزی خریداری کنند ، شما مبلغی را به عنوان کمیسیون دریافت خواهید کرد. هر برنامه وابسته ، یک مجموعه TOS دارد. به عنوان مثال ، بسیاری از این برنامه ها یک دوره 60 روزه را پیشنهاد می دهند که در این مدت اگر یک بازدیدکننده با استفاده از لینک وابسته شما به صفحه خرید از سایت وارد شود و تا 60 روز آینده از سایت شرکت خریدی انجام دهد، درصدی از فروش به شما تعلق خواهد گرفت.


نکات مهم و کلیدی برای موفق بون در حرفه بازاریابی وابسته

1. تمرکز بر یک گروه مشخص محصول و خریدار

هدف شما از بازاریابی باید جمع‌آوری گروهی از خریداران با سلایق منحصر بفرد و یکسان باشد. این امر به شما اجازه می‌دهد برنامه بازاریابی مشخص و مناسبی را برای خود پی‌ریزی کنید. به جای بازاریابی برای چندین محصول مختلف، توانایی خود را برروی تبلیغ یک محصول متمرکز کنید که در آن مهارت‌های لازم را کسب کنید، در صورت این کار احتمال فروش خود را افزایش می‌دهید.

2. برند سازی را فراموش نکنید

هم زمان با افزایش درصد فروش، برای خود یک برند تبلیغاتی ایجاد کنید. بدین منظور از تبلیغات خود برای محصولات مد نظرتان استفاده کنید و استراتژی‌های تبلیغاتی خود را به محصولاتی اختصاص دهید که مطمئن هستید خریداران آن از خریداران دیگر محصولات بیشتر هستند.

3. محصولات را نقد و بررسی و با هم مقایسه کنید

تمرکز خود را بر روی محصولاتی که در تبلیغ آن توانمند هستید، معطوف کنید و از توانایی خود در گسترش تفاهمات و ایجاد رابطه نزدیک با مخاطبان‌تان استفاده کنید و آنها را متقاعد کنید که چرا باید از آن محصول خرید کنند. مقایسه محصولات با یکدیگر تاثیر بسزایی در ترغیب خریداران دارد .از همه مهم‌تر اطمینان حاصل کنید که اقدامات شما در راستای تغییر وضعیت موجود و بهبود آن صورت می‌گیرد.

4. چندین استراتژی را به طور همزمان استفاده کنید

به جای آنکه توجه خود را بر روی یک روش معطوف کنید، سبد متنوعی از استراتژی‌ها را برگزینید تا دریابید مخاطبان شما به کدام روش بیشترین پاسخ را نشان خواهند داد و در نهایت با تنوع استرتژی‌های بازاریابی به نتیجه برسید.

5. یک برنامه‌ عملیاتی حساب‌شده تدوین کنید

مهم نیست که مهارت‌های بازاریابی شما چقدر قوی باشد، مسلما شما با انتخاب محصول نامناسب، درآمد کمتری بدست می‌آورید. پس قبل از اقدام، زمان مناسبی را جهت مطالعه بر روی محصول و بررسی میزان تقاضای آن اختصاص دهید. زمان شما بسیار ارزشمند است، پس اطمینان حاصل کنید که وقت خود را بر روی محصولی ارزشمند و فروشنده‌ای قابل‌اعتماد صرف کنید.

6. به روزبودن را فراموش نکنید

رقابت جدی در حوزه بازاریابی وابسته وجود دارد. برای این منظور اطمینان حاصل کنید که در برنامه خود از استراتژی‌های مدرن استفاده می‌کنید و همیشه پیشرو هستید، تا از این طریق بتوانید درآمدزایی خود را تضمین کنید.



1. تمرکز بر یک گروه مشخص محصول و خریدار

هدف شما از بازاریابی باید جمع‌آوری گروهی از خریداران با سلایق منحصر بفرد و یکسان باشد. این امر به شما اجازه می‌دهد برنامه بازاریابی مشخص و مناسبی را برای خود پی‌ریزی کنید. به جای بازاریابی برای چندین محصول مختلف، توانایی خود را برروی تبلیغ یک محصول متمرکز کنید که در آن مهارت‌های لازم را کسب کنید، در صورت این کار احتمال فروش خود را افزایش می‌دهید.

2. برند سازی را فراموش نکنید

هم زمان با افزایش درصد فروش، برای خود یک برند تبلیغاتی ایجاد کنید. بدین منظور از تبلیغات خود برای محصولات مد نظرتان استفاده کنید و استراتژی‌های تبلیغاتی خود را به محصولاتی اختصاص دهید که مطمئن هستید خریداران آن از خریداران دیگر محصولات بیشتر هستند.

3. محصولات را نقد و بررسی و با هم مقایسه کنید

تمرکز خود را بر روی محصولاتی که در تبلیغ آن توانمند هستید، معطوف کنید و از توانایی خود در گسترش تفاهمات و ایجاد رابطه نزدیک با مخاطبان‌تان استفاده کنید و آنها را متقاعد کنید که چرا باید از آن محصول خرید کنند. مقایسه محصولات با یکدیگر تاثیر بسزایی در ترغیب خریداران دارد .از همه مهم‌تر اطمینان حاصل کنید که اقدامات شما در راستای تغییر وضعیت موجود و بهبود آن صورت می‌گیرد.

4. چندین استراتژی را به طور همزمان استفاده کنید

به جای آنکه توجه خود را بر روی یک روش معطوف کنید، سبد متنوعی از استراتژی‌ها را برگزینید تا دریابید مخاطبان شما به کدام روش بیشترین پاسخ را نشان خواهند داد و در نهایت با تنوع استرتژی‌های بازاریابی به نتیجه برسید.

5. یک برنامه‌ عملیاتی حساب‌شده تدوین کنید

مهم نیست که مهارت‌های بازاریابی شما چقدر قوی باشد، مسلما شما با انتخاب محصول نامناسب، درآمد کمتری بدست می‌آورید. پس قبل از اقدام، زمان مناسبی را جهت مطالعه بر روی محصول و بررسی میزان تقاضای آن اختصاص دهید. زمان شما بسیار ارزشمند است، پس اطمینان حاصل کنید که وقت خود را بر روی محصولی ارزشمند و فروشنده‌ای قابل‌اعتماد صرف کنید.

6. به روزبودن را فراموش نکنید

رقابت جدی در حوزه بازاریابی وابسته وجود دارد. برای این منظور اطمینان حاصل کنید که در برنامه خود از استراتژی‌های مدرن استفاده می‌کنید و همیشه پیشرو هستید، تا از این طریق بتوانید درآمدزایی خود را تضمین کنید.
 
بالا