برگزیده های پرشین تولز

**** های پر پروتئین

nikelhamsh

همکار نویسنده
همکار نویسنده [؟]
تاریخ عضویت
8 آگوست 2017
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
27
سن
29

ddj7_high-protein-diet-1024x576.jpg

از آنجایی که **** های پر پروتئین مشکل محدود کردن جیره غذایی را دارند بسیاری از افراد بخاطر کم کردن وزن بدنشان ازآن بهره می گیرند. مشکل اصلی این نوع **** غذایی اینست که بدن را در فاز کتوژنیک نگه می دارد و بدن به صورت هوشمندانه بر روی چربی های ذخیره شده حساب باز می کند. شاید بسیاری از شما بگوئید که اینکار بسیار برای کاهش وزن ایده آل است اما باید بدانید که عوارضی ناشی از **** های پر پروتئین به مراتب بد تر از هدف درخواستی شماست. مشکلات کبدی و کلیوی جزو مشکلاتی که این نوع **** ها باعث به وجود آمدنش می شوند زیرا بدن میخواهد که از شر کتون های ذخیره در این ارگان ها خلاص شود.

برای اینکه این بحث را بهتر درک کنید حایقی را درباره قند ها ، چربی ها و پروتئین ها در **** غذایی شما خواهیم گفت:

***** های پرپروتئینی میتوانند دارای مقدار زیادی چربی و انرژی باشند.

*اگر شما از طریق **** غذایی مقدار زیادی چربی وارد بدن خود کنید می تواند مسبب بیماری های مانند پوکی استخوان، دیابت، سنگ های کلیوی و نهایتا کاهش عمر شوید.

*تحقیقات نشان داده است که **** های پر پروتئین نمی توانند نسبت به **** های پر کربوهیدرات در کاهش وزن نقش محسوسی داشته باشند.

*قند هایی که در میوه ها و سیزیجات وجود دارد می توانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند.

امروزه در تمامی منابع غذایی اعم از کتاب ها و مقالات و حتی اینترنت صحبت از **** های پر پروتئین هست . در این **** ها می توانید منابع غذایی سرشار از پروتئین و چربی را پیدا کنید اما حتی یک هویج و یا یک سیب زمینی هم در آنها گنجانده نشده است. این اطلاعات بر اساس پایه های انرژی زایی قند ها بود و عکس العمل انسولین به آن. به این صورت که قند ها می توانند باعث بالا و پایین رفتن انرژی به صورت متناوب شوند. اما **** هایی که بر پایه پروتئین هست و کربوهیدرات کمتری دارد میتواند انرژی بیشتری را در اختیار شما قرار دهد. این در صورتی است که مستندات کمی برای کاهش وزن از طریق **** های پر پروتئین در دسترس است. حتی انجمن سلامت قلب آمریکا **** های پر پروتئین را برای کاهش وزن نامناسب قلمداد کرد. این در صورتی است که بسیاری از آمریکایی ها از این نوع **** بهره می گیرند و در سبد غذایی انها مقدار زیادی پروتئین وجود دارد.

در افرادی که مشکلات کلیوی دارند این نوع **** ها سریع تر عوارض خود را به نمایش می گذارند. واقعیت اینست که بیشتر از 20 میلیون آمریکایی در خطر مشکلات کلیوی هتند اما از این موضوع اطلاعی ندارند. کسانی که سن بالاتر از 65 سال دارند و یا از بیماری های دیابت و فشار خون رنج میبرند جزو این افراد هستند.

راه حل

کسانی که میخواهند پروتئین زیادی را به واسطه جیره غذایی روزانه دریافت کنند بهتر است که منابع خود را تغییر دهند. مشکلات کلیوی خیلی کمتر گریبانگیر افرادی می شود که از پروتئین های گیاهی استفاده میکنند. همچنین جایگزینی چربی های غیر اشباع با انواه اشباع آن میتواند شما را از عوارض **** های پر پروتئینی دور کند.











 
بالا