برگزیده های پرشین تولز

soheil x

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2011
نوشته‌ها
686
لایک‌ها
134
محل سکونت
IR
هبلکس نوع جدیدی از بتن متخلخل سبک است که در ساختمان سازی به کار می‌رود. هبلکس مقاومت فشاری بالا و وزن کمی دارد. هبلکس برای لوله کشی و سیم کشی ساختمان گزینه مناسبی است، زیرا هبلکس را به راحتی می‌توان اره کرد و میخ به راحتی در ان کوبیده می‌شود. هبلکس در مقابل آتش مقاوم است، و در مقابل حرارت و صدا عایق است.

در صورت استفاده از هبلکس در ساختمان، با توجه به مقررات جدید ساختمان سازی، نیازی به استفاده از عایق‌های دیگر نیست.


ویژگی‌های هبلکس
هبلکس
دارای ویژگی‌های عمده زیادی است که به غیر از صرفه جویی در هزینه، زمان کمتری را نیز برای ساخت یک پروژه از شما می‌گیرد.


وزن پایین هبلکس
مهم ترین ویژگی هبلکس ، پایین بودن وزن هبلکس نسبت به دیگر مصالح ساختمانی مانند آجر است. یک بلوک 20×25×60 هبلکس به اندازه 46 آجر حجم می‌گیرد. اما وزن آن، فقط 10 برابر آجر است. یعنی هبلکس کمتر از یک پنجم از همان حجم آجر، وزن دارد.


هبلکس مقاوم در برابر زلزله
ساختمان‌ های سبک در مقابل زلزله، مقاومت بیشتری دارند و در مقابل فشارهای بیرون، استقامت بیشتری از خود نشان می‌دهند. هبلکس نیز وزن یک ساختمان را پایین می‌اورد و ساختمان‌هایی که با هبلکس ساخته شده اند، مقاومت بیشتری در مقابل زلزله دارند.


عایق حرارتی هبلکس
هبلکس
به خاطر شکل و ساختاری که دارد، ویژگی عایق حرارتی را دارد. با توجه به قوانین جدید ساخت و ساز، در صورت استفاده از هبلکس ، نیازی به استفاده از عایق‌ های دیگر برای ساختمان نیست و هبلکس به تنهایی کار عایق‌های دیگر را انجام می‌دهد.


عایق اتش سوزی هبلکس
هبلکس
گرما را به کندی منتقل می‌کند. و علت وجود ماده پایه سیلیس، هبلکس خاصیت نسوز دارد. دو ویژگی مهمی که باعث می‌شود آتش سوزی به سختی به دیگر مکان‌های ساختمان سرایت کند. همچنین هبلکس جلوی انتشار اتش در حجم وسیع را می‌گیرد.


صرفه جویی در سرعت و هزینه ساخت و ساز
هبلکس
بلوک‌های بزرگی دارد. برای چیدن بلوک‌های هبلکس به مهارت ویژه ای نیاز نیست و کارگران ساده نیز می‌توانند، به راحتی بلوک‌های هبلکس را روی همدیگر بچینند. به خاطر وزن پایین، به راحتی توسط کارگران حمل می‌شوند. به خاطر راحتی کار، هزینه کمتری نیز بابت دیوار چینی با هبلکس به کارگران پرداخت خواهید کرد.

ملاتی که برای دیوار چینی با هبلکس به کار برده می‌شود، سیمان است. اما به نسبت یک دیوار مشابه که با آجر ساخته شده است، 25% سیمان کمتری در دیوار ساخته شده از هبلکس استفاده می‌شود که تاثیر به سزایی در کاهش هزینه‌های ساخت و ساز دارد.


هبلکس و سیم کشی
هبلکس
به راحتی اره می‌شود و میخ در ان به راحتی کوبیده می‌شود. بنابراین سیم کشی و لوله کشی کردن در ساختمان‌های ساخته شده از هبلکس تمیزتر و سریع تر انجام می‌شود.
 
بالا