باید اهل خانه را مطلع میکردید به نظرم که آگاه باشندیک دفه این اتفاق افتاده که یک سفارش 400 هزار تومنی کنسل کردیم بعد 1 ماه سفارشو اوردن خونه بعدش در خونه نبودیم طرف داده دسته داداشمون پولو گرفته..... حرومشون.....
با پیگری که انجام دادم درست شد. شما هر برگشتی که در سیستم شما ثبت میشود با سایت@iranamir
بالاخره چی شد؟
خود مامور پست بالا کشید؟
عزیزان این دیگه از اون حرفهاست!مشتری پول رو به مامور داده. اداره پست هم تو گت وی برگشتی ثبت کرده است!
عزیزان این دیگه از اون حرفهاست!
پست دو حالت بیشتر نداره! یا بسته را تحویل میده و پولش به حساب شما واریز میشه و یا برگشت میزنه که بعد چند روز مرسوله شما به خودتون برمیگرده! این نکته هم توجه داشته باشید که طبق قرارداد پست وقتی بسته ای برگشت میخوره شما هزینه ای بابت حمل و نقل بسته نمی دین و عملا اگر بسته ای برگشت بخوره پست متضرر شده است. (این مربوط به قراردادهای پرداخت در محل هست)
البته امکان خطا هست که اشتباها مرسوله برگشتی ثبت بشه و یا تحویل داده شده ثبت بشه ولی قطعا یکجایی توی سیستم این اشتباه مشخص میشه و اصلاحش میکنند.
جناب ایران امیر شما که حرفه ای این کار هستید و خودتون همکاری در فروش دارید به صرف اینکه پست زده مرسوله برگشت خورده تاپیک می زنید که کلاهبرداری شده؟ صبر نمی کنید ببینید پولتون واریز میشه یا بسته شما برمیگرده؟ از شما بعید اینقدر ساده باشید!
این نکته را هم اضافه کنم که پست یک سیستم امتیاز دهی به ادارات استانها داره که روی هرچیزی شما بگید از امکانات واگذار شده به اون استان گرفته تا میزان بودجه سال بعد تا مقدار اضافه کاری پرسنل همه بسته به این امتیاز هست و دو چیز هست که بیشترین تاثیر را توی امتیاز داره و کارمندان پست برای توزیع اینها هر کاری می کنند. اولیش سیمکارتهای رایتل هست و دومی خریدهای اینترنتی!
به خاطر خرید اینترنتی پست بخش مخصوصی توی ادارت توزیع ایجاد کرده قبلا پستچی ها بعد از توزیع میرفتند خونه و فردا تکلیف نامه های برگشتی و ... را مشخص میکردند اما الان باید همونروز آخر وقت برگردند اداره پست و تکلیف خریدهای اینترنتی را روشن کنند اگر تحویل شده رسید و پول را تحویل مسوول بدهند و اگر برگشت شده بسته را تحویل بدهند . همچنین معمولا توی هر اداره توزیع یکنفر مامور رسیدگی به مشکلات خرید اینترنتی هست مثلا اگر کسی از شما خرید بکنه ولی از تحویل گرفتن بسته خودداری کنه و مثلا بگه اون خرید نکرده و ... شما می تونید با مامور رسیدگی پست تماس بگیرید و ازش بخواهید به مساله رسیدگی کنه (مورد داشتیم که رییس حراست پست دستور داده به آدرس اون فردی که خرید انجام داده و تعمدا بدون دلیل تحویل نگرفته هیچ مرسوله ای حتی گواهینامه و پاسپورت هم ارسال نشه و زنگ برنند خودش بیاد برای تحویل اداره پست و اونجا بعد از اینکه ازش تعهد گرفتند که دیگه خرید الکی انجام نمیده گواهینامه و ... را بهش داده اند!!!) و همچنین اگر مشتری از خریدش ناراضی باشه میتونه توی پست از سایت شکایت کنه و اگر اثبات بشه موضوع کلاهبرداری هست اداره پست قرارداد سایت را لغو میکنه و دیگه سایت فروش به صورت پرداخت در محل از طریق پست نخواهد داشت)
دوستان عزیز مامورین پست برای رسوندن بسته های شما کلی زحمت میکشند (عاشق چشم و ابروی شما نیستند اینکار را می کنند چون اگر مرسوله شما برگشت بخوره پولی گیرشون نمیاد) پس اگر ازشون تشکر نمی کنید دست کم با گفتن اینکه مامور پست بسته شما را بالا کشیده دلشون رو نشکنید!
اگر بسته که میفرمایید بسته خارجی باشه تحویل نزدیکترین گمرک پست به آدرس گیرنده میشه! اون هزینه پست هم کرایه پستی داخل کشور اون بسته هست (البته به نظر من خیلی گرون هست و در مورد گمرک هم میشه برد در خونه و گمرکی را دم در از گیرنده گرفت ولی معمولا به دردسرش نمی ارزه)همین امروز بسته پستی قرار بوده برسه به مشتری در شهرستانی در استان کردستان، اما تماس گرفتند گفتند بیاین بگیرین!
درحالیکه وظیفه شونه درب منزل تحویل بدن و هزینه شو هم بگیرن... اما گیرنده رو مجبور میکنند بیاد بسته رو در شهر دیگه بگیره و اون هزینه پستی هم (که حرامشون باشه) میگیرن ازش.
یک مورد دیگه هم امروز 10 صبح پیش اومد: 11 روز پیش بسته وارد شهر گیرنده شده، اما نه بسته رو تحویل دادن و نه زنگ زدن بیا بگیر... توی سایت هم 11 روز پیش زدن تحویل داده شد!
الان گیرنده باید بدوئه توی اداره پست دنبال بسته ش.
اینکه گفتی بسته هارو مامور پست نمیبره خونه ش- اتفاقاً درست برعکسه هرچه بارشه میبره خونه ش!
باور نمیکنی بیا پست خراسان رضوی سوال کن... جاهای دیگه هم همینه
چیزهایی از پست های شهرهای مختلف ایران هرروز دارم میبینم که یکی دو تا نیست بخوام چشمپوشی کنم ازشون.
حتی بسته پستی رو بالا کشیدن، و صداشم درنیاوردن و تلفن هاشون رو هم جواب نمیدن - یا زیرمیزی میگیرن
اگر بسته که میفرمایید بسته خارجی باشه تحویل نزدیکترین گمرک پست به آدرس گیرنده میشه! اون هزینه پست هم کرایه پستی داخل کشور اون بسته هست (البته به نظر من خیلی گرون هست و در مورد گمرک هم میشه برد در خونه و گمرکی را دم در از گیرنده گرفت ولی معمولا به دردسرش نمی ارزه)
در مرد بسته های داخل کشور دو حال داره که تماس گرفتند! یکی اینکه دو باره به خونه طرف مراجعه کرده اند و اطلاعیه نوبت اول و دوم انداخته اند و طرف برای دریافتش نیومده و الان که باید بسته را برگشت بزنند بازهم برای کم شدن آمار برگشتی تلفنی تماس گرفته اند یا آینکه آدرس گیرنده و ... مشکل داشته و تنها راه پیدا کردن طرف تماس تلفنی بوده
عزیزجان من به شما قول میدم هر بار مشکلی در مورد پست پیش اومده یکجای کار از طرف گیرنده یا فرستنده مشکل داشته! شما دقیق مواردی که میگین مشکل داشته را بررسی کنید متوجه میشین که یکجایی یکی از این دونفر اشتباه کرده اند.
ببینید توی سیستم پست راحتترین کار تحویل مرسوله به گیرنده هست! به غیر از این هرکاری انجام بشه پشت سر اون یک عالمه کاغذ بازی دست و پاگیر اداری و جواب پس دادن به چهل نفر آدم علاف را در پی داره!
در مورد خونه بردن بسته ها شاید بعضی شهرستانهای کوچیک نیروی کافی برای اینکه عصر تکلیف بسته ها را مشخص کنند نداشته باشند و بیفته برای فرداش ولی خونه بردن مرسوله به معنی پیچوندنش نیست! مرسوله ای که تحویل پستچی میشه طی حداکثر دو روز باید تکلیفش مشخص بشه یا تحویل داده شده با امضاء طرف یا برگشت خورده به خاطر اشتباه بودن آدرس و ... یا اینکه دوبار به آدرس گیرنده مراجعه شده و هردوبار اطلاعیه انداخته اند و بعد تحویل مسوولش میشه که اگر طی مدت مشخص گیرنده برای دریافتش مراجعه نکرد (بستگی به نوع مرسوله داره که چه مدت نگه دارند) اونرو برگشت میزنند به آدرس فرستنده (توجه داشته باشید که در مورد خریدهای اینترنتی پرداخت در محل و بسته های گمرک برگشت مرسوله به فرستنده به معنی کار مجدد مجانی هست! پس تا جایی که بشه سعی می کنند توزیع بشه این موراد و تماس گرفتن هم به خاطر کم شدن این برگشتی هاست)
در مورد بالاکشیدن بسته اگر مطمئن هستید از طریق بازرسی پست پیگیری کنید! تحوبل ندادن بسته بین شش ماه تا دوسال حبس داره (به غیر از جرم دزدی که خودش مجازات خاص خودش را داره)
عزیزان سعی کنید با قوانین و رویه های پست آشنا بشید (معمولا پستچی که در خونه شما میاد اگر زمان مناسبی باشه ازش مورد خاصی را بپرسید توضیح میده براتون) اینجوری هم موارد اشتباهی که گفتم باعث خطا در رسوندن مرسوله میشه کم میشه و هم اگر حقی از شما ضایع شد می تونید شکایت کنید و پیگیری کنید.
در مورد شهرستانهای دیگه اطلاعی ندارم ولی با پست یزد اگر به مشکلی برخوردید توی پیام خصوصی اطلاع بدین تا اسم و مشخصات فرد مسوول پیگیری اش را بهتون بگم.
سلام ممنون از توضیحات شما ولی علنا بدین شکل نیست. زیرا در این چند سال نزدیک دو سال دو میلیون تومان بسته ما ناپدید شده است.پست دو حالت بیشتر نداره! یا بسته را تحویل میده و پولش به حساب شما واریز میشه و یا برگشت میزنه که بعد چند روز مرسوله شما به خودتون برمیگرده! این نکته هم توجه داشته باشید که طبق قرارداد پست وقتی بسته ای برگشت میخوره شما هزینه ای بابت حمل و نقل بسته نمی دین و عملا اگر بسته ای برگشت بخوره پست متضرر شده است. (این مربوط به قراردادهای پرداخت در محل هست)
البته امکان خطا هست که اشتباها مرسوله برگشتی ثبت بشه و یا تحویل داده شده ثبت بشه ولی قطعا یکجایی توی سیستم این اشتباه مشخص میشه و اصلاحش میکنند.
از زمانی که گت وی آمده هیچ پیشرفتی را ما مشاهده نکردیم بلکه بدتر نیز شده است.این نکته را هم اضافه کنم که پست یک سیستم امتیاز دهی به ادارات استانها داره که روی هرچیزی شما بگید از امکانات واگذار شده به اون استان گرفته تا میزان بودجه سال بعد تا مقدار اضافه کاری پرسنل همه بسته به این امتیاز هست و دو چیز هست که بیشترین تاثیر را توی امتیاز داره و کارمندان پست برای توزیع اینها هر کاری می کنند. اولیش سیمکارتهای رایتل هست و دومی خریدهای اینترنتی!
به خاطر خرید اینترنتی پست بخش مخصوصی توی ادارت توزیع ایجاد کرده قبلا پستچی ها بعد از توزیع میرفتند خونه و فردا تکلیف نامه های برگشتی و ... را مشخص میکردند اما الان باید همونروز آخر وقت برگردند اداره پست و تکلیف خریدهای اینترنتی را روشن کنند اگر تحویل شده رسید و پول را تحویل مسوول بدهند و اگر برگشت شده بسته را تحویل بدهند . همچنین معمولا توی هر اداره توزیع یکنفر مامور رسیدگی به مشکلات خرید اینترنتی هست مثلا اگر کسی از شما خرید بکنه ولی از تحویل گرفتن بسته خودداری کنه و مثلا بگه اون خرید نکرده و ... شما می تونید با مامور رسیدگی پست تماس بگیرید و ازش بخواهید به مساله رسیدگی کنه (مورد داشتیم که رییس حراست پست دستور داده به آدرس اون فردی که خرید انجام داده و تعمدا بدون دلیل تحویل نگرفته هیچ مرسوله ای حتی گواهینامه و پاسپورت هم ارسال نشه و زنگ برنند خودش بیاد برای تحویل اداره پست و اونجا بعد از اینکه ازش تعهد گرفتند که دیگه خرید الکی انجام نمیده گواهینامه و ... را بهش داده اند!!!) و همچنین اگر مشتری از خریدش ناراضی باشه میتونه توی پست از سایت شکایت کنه و اگر اثبات بشه موضوع کلاهبرداری هست اداره پست قرارداد سایت را لغو میکنه و دیگه سایت فروش به صورت پرداخت در محل از طریق پست نخواهد داشت)
اولا که در موقع برگشت از فروشنده کسر می گردداینجا پست هیچ ضرری نمیکند. اگر ضرر میکرد جلوش رو میگرفتند... و اینکه پست ماهی یک الی دوبار میاد از ما بسته را تحویل میگیره و ما خودمان بسته را به پست با آژانس تحویل میدهیم.... چون مامور پستش هر دفعه که میاد توقع شیرینی و .... اینا داره که من از این حرکات خوشم نمیاد.....وقتی بسته ای برگشت میخوره شما هزینه ای بابت حمل و نقل بسته نمی دین و عملا اگر بسته ای برگشت بخوره پست متضرر شده است.
مامور پست که بالا نمیکشه ... من منظورم شرکت پست و واسطه پستی است...دوستان عزیز مامورین پست برای رسوندن بسته های شما کلی زحمت میکشند (عاشق چشم و ابروی شما نیستند اینکار را می کنند چون اگر مرسوله شما برگشت بخوره پولی گیرشون نمیاد) پس اگر ازشون تشکر نمی کنید دست کم با گفتن اینکه مامور پست بسته شما را بالا کشیده دلشون رو نشکنید!
دوست عزیز بنده ده سال پیش از اداره پست استعفا دادم به خاطر بعضی مسائل و اومدم بیرون!حرفات قشنگه اما فقط حرفه .... در عمل ما چیز دیگه ای شاهد بودیم. بازرسی هاشونم الکیه
همه این راه هایی که شعاری گفتی ما عملاً طی کردیم و به نتیجه دلخواه نرسیدیم.... کار از جای دیگه خرابه!صحبتت درباره شکایت هم خیلی خیلی خنده دار بود.
احتمالاً شما اینا رو یک جا خوندی داری تکرار میکنی یا کارمند پست هستی داری بی جهت طرفداری سیستم معیوب رو میکنی. چون میگی هر زمان مشکلی هست یا فرستنده یا گیرنده مقصره!!! :general108:
پست یکی دو تا مشکل که نداره... من چند خط وقت صرف کردم نوشتم... وگرنه بخوام نقدشون کنم 10 صفحه میشه.
بیکارم مگه بیام درباره یک شرکت دولتی داغون صحبت کنم.. مگه بقیه جاها درسته که فقط این مشکل دار باشه؟ مردم از عملکرد پست ناراضی هستند و نسبت به هزینه ای که اخذ میکنه خدمات بدی میده.
ایرانه اینجا.
مساله این هست که شما کم کاری واسطه پستی و حتی کارمند خودتون رو میگذارید پای شرکت پستسلام ممنون از توضیحات شما ولی علنا بدین شکل نیست. زیرا در این چند سال نزدیک دو سال دو میلیون تومان بسته ما ناپدید شده است.
امروز دومین بسته وصولی ما نیز برگشتی ثبت شده. من این مورد زو گزارش نمیدهم تا ببینم حرف شما صحت پیدا میکند یا خیر که در انجایی که میگویید مشخص میشود...
از زمانی که گت وی آمده هیچ پیشرفتی را ما مشاهده نکردیم بلکه بدتر نیز شده است.
وصول هایی که هر هفته یک بار اتفاق می افته!! قبلا هر روز سیستم تغییر وضعیت داده میشد الان هر هفته یکبار!!!!!
اولا که در موقع برگشت از فروشنده کسر می گردداینجا پست هیچ ضرری نمیکند. اگر ضرر میکرد جلوش رو میگرفتند... و اینکه پست ماهی یک الی دوبار میاد از ما بسته را تحویل میگیره و ما خودمان بسته را به پست با آژانس تحویل میدهیم.... چون مامور پستش هر دفعه که میاد توقع شیرینی و .... اینا داره که من از این حرکات خوشم نمیاد.....
مامور پست که بالا نمیکشه ... من منظورم شرکت پست و واسطه پستی است...
توی کار فروش سنگ پا هستین؟ چند هست الان؟ آدرس سایتتون؟سنگ پای قزوین