برگزیده های پرشین تولز

ویزای آلمان

arioparvaz

Registered User
تاریخ عضویت
14 دسامبر 2015
نوشته‌ها
172
لایک‌ها
3
سن
23
ویزای آلمان
• ویزای توریستی
• ویزای تحصیلی – دانشجویی
• ویزای تجاری
قوانین ویزای آلمان
German_flag.jpg

تذکر مهم در مورد تغییر در روند درخواست ویزا برای افراد غیر ایرانی:
از تاریخ 3 شهریور ماه 1393 همه متقاضیان ویزا که تابعیت غیر ایرانی دارند، باید جهت ارایه تقاضای ویزای خود، وقت مصاحبه بگیرند.
متقاضیان ویزای ساکن عراق که اثبات نمایند امکان ارایه درخواست خود در شهر امان پایتخت اردن را ندارند، می توانند درخواست ویزای خود را، پس از این که شخصاً اقدام به گرفتن وقت قبلی نمودند، در روز مصاحبه به این سفارت ارایه نمایند. خواهشمند است اطلاعات مربوط به ارایه درخواست روادید در سایت اینترنتی سفارت را مورد توجه قرار دهید.
متقاضیانی که قصد ارایه درخواست روادید نزد سفارتی خارج از کشور محل سکونت خود را دارند، شخصاً مسئول برقراری بدون مشکل ارتباط کلامی با مسئول باجه و ترجمه مدارک مربوطه به زبان فارسی و یا آلمانی می باشند. هزینه ترجمه کتبی و شفاهی بر عهده متقاضیان می باشد.
سفارت آلمان تلاش می کند ورود به بخش باجه ها را، به ویژه در ماه های تابستان، هرچه سریع تر و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهد. لطفاً توجه نمایید که ورود به بخش باجه ها در آینده تنها رأس ساعت اعلام شده صورت خواهد گرفت. حضور زودهنگام باعث انتظار در جلوی درب سفارت و حضور دیرهنگام باعث ابطال وقت گرفته شده می گردد.
توجه: از روز یکشنبه مورخ 24 فروردین 1393، مدارکی که در موارد استثنایی پس از ارایه درخواست روادید از سوی بخش روادید مطالبه می گردند (نقصی مدارک)، می توانند فقط در روزهای کاری سفارت از ساعت 10:00 الی 11:30 تحویل بخش روادید گردند.
توجه: به دلیل افزایش موارد تقلب، روند تعیین وقت مصاحبه برای درخواست صدور روادید شنگن تغییر کرده است. لطفاً در مرحله اول یکی از تاریخ های موجود در سیستم الکترونیکی تعیین وقت را انتخاب و رزرو نمایید. لطفاً هنگام ارسال ایمیل تصویر گذرنامه، تاریخ و زمان مصاحبه رزرو شده را هم در ایمیل ذکر نمایید. تنها پس از دریافت تصویر اسکن شده گذرنامه، وقت رزرو شده برای مصاحبه قطعی می گردد. وقت های رزرو شده ای که تصویر گذرنامه مربوطه در همان روز رزرو دریافت نشده باشند، به صورت خودکار حذف می گردند.
ظرفیت سرورهای سیستم جدید توسعه یافتند تا بتوانند پاسخگوی درخواست هاباشند. چنانچه هنگام گرفتن وقت باز مشکلی پیش آمد، توصیه می شود که دکمه refresh را بزنید تا تأییدیه لازم را دریافت نمایید. از 14 فوریه 2012 (25 بهمن 1390) دیگر امکان باطل کردن وقت های گرفته شده نیست. به همین سبب لطفـا" دقت کنید که زمانی برای گرفتن وقت به سایت سفارت مراجعه نمایید که مطمئن هستید می توانید وقتی را که می گیرید، استفاده کنید و مدارک شما تا آن زمان کامل هستند. لطفا" همچنین دقت کنید که وقتی که برای ارایه مدارک دریافت ویزا می گیرید، باید حداکثر سه ماه پیش از تاریخ سفر شما باشد.
تذکر مهم: اثر انگشت جهت ویزای شنگن و ویزای اقامت
روز سه شنبه دوم اکتبر 2012 برابر با یازدهم مهر ماه 1391 سیستم اطلاع رسانی در منطقه کار خود را شروع خواهد نمود. این بدین معنی است که از این تاریخ کلیه سفارت خانه های کشورهای عضو پیمان شنگن در ایران اقدام به جمع آوری داده های بیومتریک ، یعنی گرفتن اثر انگشت از متقاضیان روادید خواهند نمود.بدین ترتیب از تاریخ دوم اکتبر 2012 برابر با یازدهم مهر ماه 1391 هر کدام از متقاضیان روادید ( روادید شنگن، ترانزیت یا اقامت بلند مدت) به طور اصولی ملزم به دادن اثر انگشت خود به هنگام ارایه درخواست صدور روادید خواهند بود.
تذکر مهم برای دانشجویان – دانشجویان دوره دکترا – محققان میهمان: ایجاد چک لیست
از 21 ماه مه 2012 سفارت برای بالابردن ظرفیت پذیرش یک چک لیست برای متقاضیان ویزای دانشجویی و تحقیقات ایجاد می کند. به همین دلیل اهمیت دارد که شما هنگام گرفتن وقت برای مراجعه به بخش ویزا و ارایه درخواست ویزا ، چک لیست را پرینت گرفته و در محل هایی که برای مدارک لازم در نظر گرفته شده است، علامت بزنید که می توانید آن مدرک را ارایه کنید. شما باید مدارک خود را به ترتیب همان چک لیست تنظیم و مرتب کنید. در مجموع به دو نسخه از مدارک نیاز است. لطفا"دقت کنید که اصل تمام مدارک نیز باید ارایه شود. علاوه بر این باید یک قطعه عکس جدید که شش ماه از تاریخ گرفتن آن نگذشته باشد نیز داشته باشید. عکس باید از نوع عکس های گذرنامه ای باشد.
دقت کنید: اگر حتی یکی از مدارک کم باشد و یا عکس شما قدیمی باشد، به شما اجازه نخواهند داد تا مدارک خود را ارایه نمایید. این مورد درباره بورسیه ها هم صدق می کند.
برای جلوگیری از این که به شما اجازه ارایه تحویل مدارک ندهند، لطفا برگه های اطلاعاتی را دقیق بخوایند و توجه کنید که مدارکتان کامل باشد.
تذکر مهم در مورد ویزاهای تحصیلی درازمدت (دانشجویی، دکترا و فرصت های مطالعاتی )از اول اردیبهشت ماه ١٣٩١ ویزاهای تحصیلی موافقت شده صرفاً از طریق سایت اینترنتی بخش ویزا با ذکر شماره پرونده اعلام می گردند. در این راستا دیگر هیچ گونه پاسخی نسبت به وضیعت پرونده ها از طریق تلفن و یا پست الکترونیکی داده نمی شود.
نکات مربوط به مصاحبه و دریافت ویزا نیز در این سایت قابل مشاهده می باشند.
سیستم جدید آنلاین: وقت گرفتن برای مصاحبه

وقت برای ارایه درخواست ویزا فقط از طریق سیستم جدید آنلاین امکان پذیر است. از طریق تلفن و یا پست الکترونیک وقت داده نمی شود! لطفا" فقط در صورتی در سیستم ثبت نام فرمایید که مطمئن هستید می توانید در موعد مقرر درخواست خود را ارایه نمایید.
لطفا" فرم ها را با دقت تکمیل نمایید! حتی کوچک ترین اشتباه در شماره گذرنامه و یا نام و نام خانوادگی وارد شده موجب می شود تا به شما اجازه ورود به بخش ویزا داده نشود. استثنا نیز وجود ندارد. این امر برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی بوده و سفارت در این رابطه هیچ گونه استثنایی را نمی پذیرد
توجه:چنانچه همزمان مبادرت به گرفتن چند وقت برای خود نمایید و یا اقدام به ارایه تاییده های جعلی نمایید, این امر سوء استفاده از سیستم تعیین وقت تلقی شده و شما برای مدت طولانی از دریافت وقت محروم خواهید شد. این موارد به نفع اکثریتی می باشد که صادقانه رفتار نموده و مدت زمان انتظار را برای همه متقاضیان کوتاه می نمایید.
بنا به گفته بسیاری از متقاضیان، شرکت های بیمه مدعی گرفتن وقت در قبال دریافت وجه می باشند در صورتی که رسید تعیین وقت ارسال شده برای آنان جعلی می باشد.
به هیچ وجه وقت خود را از طریق شخص ثالث تعیین نفرمایید زیرا تبعات این سوء استفاده متوجه شخص شما خواهد بود.
اطلاعات مفید برای درخواست ویزا

به موقع در خواست ویزای خود را بدهید! به مدت زمان انتظار توجه نمایید
به دلیل تعداد زیاد مراجعه کنندگان و نیز محدودیتهای مکانی و پرسنلی بخش ویزای سفارت ، به ویژه در فصل تابستان (ماه می تا اکتبر) و نیز ایام نوروز، امکان دارد که تعین وقت چند هفته به طول بیانجامد. علاوه بر این حدود چهارده روز نیز بررسی تقاضا جهت دریافت ویزای شنگن زمان می برد. بنابراین لطفا" در برنامه ریزی مسافرت خود به این زمان بندی ها توجه نمایید. استثنا در سیستم تعیین وقت فقط به دلایل انساندوستانه و یا اضطراری صورت می گیرد.
ارایه درخواست برای ویزا فقط با مدارک کامل
هنگام ارایه درخواست ویزا باید تمام مدارک به طور کامل تکمیل شده و تمام گواهی ها ارایه داده شود. به این ترتیب روند کار تسریع می یابد. کمبود مدارک می تواند موجب رد درخواست شود. برای درخواست کنندگان زیر 16 سال الزامی است که هر دو نفر از والدین یا قیمین فرم درخواست را امضا کنند.
توجه: ارایه درخواست تنها با مدارک کامل امکان پذیر است!
به نفع خودتان است که برگه های راهنمای سفارت (به بالا سمت راست توجه نمایید)را به دقت مطالعه فرمایید. در این برگه ها جزئیات امر و مدارک لازم ذکرشده اند.این امکان وجود دارد که قوانین اعلام شده تغییر نمایند. بنابراین پیش از آن که در تاریخ تعیین شده مراجعه نمایید، یک بار دیگر برگه ها را مطالعه فرمایید تا از تغییرات احتمالی آگاه شوید.
لطفا" قبل از روز تعیین شده هیچ مدرکی (به طور مثال دعوت نامه) را برای سفارت ارسال نفرمایید. همه مدارک را باید شخص متقاضی هنگام ارایه درخواست به طور کامل به همراه داشته باشد. مدارکی را که قبلا" و بدون درخواست از شما و یا مدارکی که توسط فاکس یا پست الکترونیک می فرستید، دلیلی برای درخواست صدور ویزا نمی باشند ونمی توانند مورد توجه قرار گیرند.
توجه:مقابل ساختمان سفارت و در کوچه های اطراف آن افرادی هستند که به شما پیشنهاد انجام کارهای ویزا را می دهند. سفارت مایل است متذکر شود که این افراد که گاهی ادعا می کنند با سفارت همکاری دارند، هیچ ارتباطی با سفارت ندارند.
فرم های درخواست ویزا رایگان بوده و می توانید آن ها را از وب سایت سفارت دانلود نمایید. به اطلاعات پایین تر توجه کنید.
لطفا" توجه فرمایید که چنانچه مدارک جعلی و یا دستکاری شده ارایه دهید، برای شما ویزا صادر نشده و مدت طولانی هم هیچ ویزای شنگنی برای شما صادر نخواهد شد.
تذکر مهم:
از تاریخ 1393/4/31 سیستم تعیین وقت آنلاین بخش ویزا قسمت مجزایی را به دانشجویان و متخصصین میهمان اختصاص خواهد داد. از تاریخ مذکور تمامی وقت ها می بایست با توجه به نوع ویزای درخواستی از قسمت مربوطه گرفته شوند در غیر این صورت وقت مذبور بدون اطلاع قبلی باطل خواهد شد.
وقت هایی که تا پیش از این تاریخ گرفته شده باشند شامل این قانون نخواهند بود.
هزینۀ ویزا
هزینۀ ویزا به یورو دریافت خواهد شد!
سفارت از تاریخ 4 نوامبر 2012 برابر با 14 آبان 1391 هزینۀ درخواست ویزا را تنها نقداً به یورو دریافت خواهد نمود. از آنجایی که سفارت به طور محدود اسکناس ریز در اختیار دارد، لذا خواهشمند است مبلغ را در صورت امکان دقیقاً برابر میزان هزینه ویزا شمرده و پرداخت نمایید. سفارت از پذیرفتن یورو به صورت پول خرد (سکه) معذور است و تنها اسکناس های پنج، ده، بیست، پنجاه، و صد یورویی قبول خواهد نمود. پرداخت با کارت امکان پذیر نمی باشد.
توجه داشته باشید که هزینه ویزا، بدون توجه به نتیجه تقاضای ویزا، به هیچ وجه مسترد نخواهد شد. کارمزد امور کنسولگری (مانند: صدور پاسپورت آلمانی، تأیید مدارک و غیره) همچنان به ریال دریافت خواهد شد.
ضرورت داشتن گذرنامه
همه متقاضیان بالای ۱۶ سال نیاز به گذرنامه مستقل دارند. کودکان زیر ۱۰ سال می توانند به عنوان همراه در گذرنامه معتبر ولی و قیم قانونی خود درج شوند. کودکان بین ۱۰ و ۱۶ سال می توانند در صورتی همراه گذرنامه ولی و قیم قانونی خود معتبر باشند،که عکس آن ها در گذرنامه الصاق شده باشد .
ویزای توریستی
ویزای توریستی آلمان به اشخاصی تعلق می‌گیرد که قصد بازدید از این کشور را دارند و برای مدت معینی در آلمان اقامت خواهند داشت. ویزای توریستی عموماً برای 3 ماه از تاریخ صدور به متقاضی اجازه‌ی اقامت در کشور آلمان را می‌ دهد و شخص باید قبل از اتمام 90 روز خاک آلمان را ترک کرده باشد.
برای تقاضای روادید آلمان (روادید کشورهای شنگن)، حضور متقاضی الزامی است و مصاحبه انجام می‌گیرد. دریافت فرم تقاضای روادید، از طریق وب سایت سفارت جمهوری فدرال آلمان در تهران و همین طور مراجعه‌‌ی حضوری به سفارت امکان‌ پذیر است ولی وقت مصاحبه به صورت تلفنی به متقاضیان داده نخواهد شد. فرم اینترنتی درخواست ویزا را باید به صورت پرینت ‌شده به همراه مدارک دیگر، روز انجام مصاحبه ارائه دهید.
توجه : به دلیل بالا بودن تعداد متقاضیان، در ماه ‌های تابستان ( از می تا اکتبر) و هم چنین قبل از تعطیلات نوروز، ممکن است تعیین وقت ملاقات با بخش ویزای سفارت چند هفته طول بکشد. علاوه بر این بررسی مدارک و پاسخ ‌گویی 2 هفته زمان می‌برد؛ لازم است برای تعیین تاریخ سفرتان، به این زمان‌ها توجه داشته باشید.
آدرس سفارت جمهوری فدرال آلمان در تهران : خیابان فردوسی، شماره ٣٢٤– ٣٢٠
تلفن : ٣٩٩٩١٢٦٠ـ٠٢١
اولین مرحله برای درخواست روادید هر کشوری تکمیل فرم درخواست روادید کشور مربوطه است. این فرم را می‌توانید از وب سایت سفارت آلمان دانلود یا با مراجعه‌ی حضوری از ساختمان اداری سفارت آلمان در تهران، دریافت کنید.
توجه : اگر خانوادگی سفر می‌کنید برای هر کدام از اعضاء باید فرم جداگانه‌ای پر کنید.
فرم تقاضای روادید در دو نسخه باید تکمیل شود.
مدارک موردنیاز برای ویزای آلمان:
مدارکی که باید علاوه بر فرم تکمیل‌شده در وقت ملاقات و انجام مصاحبه همراه داشته باشید، شامل موارد زیر است:
توجه : از همه‌ی مدارک باید یک کپی هم موجود باشد؛ اصل مدارک بعد از مطابقت به شما برگردانده می‌شود و کپی آن‌ها در پرونده‌ی شما در سفارت می‌ماند. کلیه‌ی مدارک فارسی باید ترجمه‌ی رسمی انگلیسی شده باشند.
1. شناسنامه ایرانی
2. گذرنامه؛
اعتبار گذرنامه باید حتماً شش ماه بیشتر از تاریخ خاتمه‌ی اعتبار ویزای درخواستی باشد. کپی را باید از صفحات یک تا پنج گذرنامه و همین‌طور صفحاتی که در آن‌ها مهر ویزا خورده، تهیه کنید.
3. سه قطعه عکس رنگی؛
توجه : چنانچه اسامی همراهان در گذرنامه‌ی درخواست‌کننده‌ی روادید ذکر شده باشد، باید دو قطعه عکس رنگی از هر کدام از همراهان نیز در مدارک موجود باشد. ویژگی‌های ضروری عکس مورد نظر: عکس رنگی، زمینه سفید، تمام‌رخ در ابعاد ۴*۶ که کمتر از سه ماه پیش گرفته شده و کاملاً با ظاهر فعلی صاحب عکس همخوانی داشته باشد. طبق مقررات شنگن، عکس شما بر روی برچسب ویزا چاپ خواهد شد.
4. دعوت‌نامه؛
خانواده یا دوست مقیم آلمان شما باید اصل فرم دعوت‌نامه را برای شما ارسال کند.
اگر دعوت‌نامه ندارید، برگه‌ی رزرو هتل برای تمام مدت اقامت در آلمان یا مدارکی مانند سند مالکیت، قبض مالیات ملکی یا قبض عوارض سکونت که نشان دهد شما صاحب مسکن در آلمان هستید.
5. اجازه‌ی کتبی و رسمی پدر یا مادر یا قیم قانونی؛ برای کودکانی که تنها یا به همراه شخص ثالثی سفر می‌کنند.
6. اسناد رسمی شغلی و منابع مالی؛
توجه: مدت و قصد سفر باید با سطح امکانات مالی متناسب باشد. این میزان بر اساس حداقل حقوق روزانه ضرب در تعداد روزهای اقامت در چک تعیین می‌گردد.
- برای صاحبان صنوف، تجار، صاحبان صنایع : سند قانونی ثبت مؤسسه، صورت‌حساب بانكی (مشروح عملیات بانكی ماه آخر) یا دفترچه حساب پس‌انداز با تاریخ گشایش حساب(ارائه گواهی بانكی ساده به‌تنهایی كافی نیست.)
- برای حقوق‌بگیران : گواهی اشتغال به كار (تاریخ دقیق شروع به كار و مدت مرخصی)‌، فیش حقوق ماه قبل و صورت‌حساب بانكی (مشروح عملیات بانكی ماه آخر) یا دفترچه حساب پس‌انداز با تاریخ گشایش حساب(ارائه گواهی بانكی ساده به‌ تنهایی كافی نیست.)
- برای کارکنان مستقل و مشاغل آزاد : کارت صنفی، ‌صورت‌حساب بانكی (مشروح عملیات ماه آخر) یا دفترچه حساب پس‌انداز با تاریخ گشایش حساب(ارائه گواهی بانكی ساده به‌ تنهایی كافی نیست.)
- برای اشخاص تحت تكفل ( زنان خانه‌دار یا فرزندان): گواهی کار، صورت‌حساب بانكی (مشروح عملیات بانكی ماه آخر) یا دفترچه حساب پس‌انداز متكفل (شوهر، پدر) با تاریخ گشایش حساب(ارائه گواهی بانكی ساده به‌تنهایی كافی نیست.)
توجه: پرینت حساب بانکی باید روی سربرگ انگلیسی و مهرشده به سفارت ارائه شود.
7. گواهی اشتغال به تحصیل؛ برای دانش‌آموزان دبستانی، دبیرستانی و دانشجویان .
8. بیمه مسافرتی؛ متقاضیان روادید باید بیمه‌ی مسافرت فردی یا جمعی داشته باشند. این بیمه باید هزینه‌های احتمالی بازگشت به میهن تحت مراقبت‌های پزشکی، هزینه‌های احتمالی نیاز به درمان و یا هزینه‌های بیمارستانی اضطراری را پوشش دهد و تا پایان طول اقامت در تمام کشورهای منطقه شنگن معتبر باشد. حداقل پوشش بیمه برای هر شخص مبلغ 30 ‌هزار یورو می‌باشد. شرکت بیمه‌گذار باید نماینده‌ای معتبر در کشور آلمان داشته باشد.
9. بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد آلمان
10. در صورت لزوم، فاکتور پرداخت‌شده‌ی هتل برای کل مدت اقامت
برای ارائه‌ی مدارک احتیاج به وقت ملاقات و انجام مصاحبه از بخش روادید سفارت آلمان دارید که باید با در دست داشتن اصل گذرنامه و به صورت حضوری برای دریافت وقت ملاقات اقدام کنید. بررسی اولیه‌ی مدارک به منظور صدور روادید دو هفته به طول می‌انجامد؛ ممکن است تا صدور قطعی و تکمیل مدارک چند هفته‌ای بیشتر نیز زمان احتیاج باشد ولی عموماً تا شش هفته بعد از تحویل مدارک به بخش کنسولی، مشخص شده است که شما واجد دریافت روادید هستید یا خیر.
ویزای تحصیلی در آلمان
میتوان به جرات گفت کشور آلمان قویترین اقتصاد در میان کشور های اتحادیه اروپا را دارا میباشد و علی رغم رکود اقتصادی که دیگر کشور های اروپا نظیر اسپانیا ، فرانسه و یونان را دچار ورشکستگی اقتصادی کرده است ، کشور آلمان کماکان به عنوان صحنه اصلی یافتن فرصت های شغلی مناسب در میان کشور های اروپایی محسوب میشود .
دانشگاه های بسیار ممتاز کشور آلمان از یک سو و آینده ی روشن پیش روی دانشجویان دانشگاه های این کشور و مهمتر از همه رایگان بودن تحصیلات در این کشور باعث شده است تا آلمان به عنوان یکی از کشورهای سرآمد دنیا از لحاظ پذیرش دانشجو مطرح گردد . البته ذکر این نکته نیز ضروری است که دانشجویانی که قصد اخذ اقامت دائم آلمان را پس از اتمام دوره تحصیل ، دارا می باشند ، پروسه بسیار سختی را با توجه به قوانین مهاجرتی آلمان پیش رو دارند .

تحصیلات ابتدایی در کشور آلمان

کودکان از سه سالگی وارد مهد کودک می شوند . آموزش به طور رسمی در کشور آلمان در مدارس از ۶ سالگی شروع می شود دوره ی ابتدایی در مدارس کشور آلمان به مدت ۴ سال می باشد . پس از دوره ی ابتدایی دوره ی جدیدی آغاز می شود که مدت آن ۶ سال می باشد . در پایان این دوره دانش آموزان بعد از ۹ سال تحصیلی ( ۴سال ابتدایی + ۵سال بعد از ابتدایی) مدرک Hanp tschulabschluss یا پس از گذراندن ۱۰ سال ( ۴ سال ابتدایی + ۶ سال بعد از ابتدایی) مدرک Real schulabschluss می گیرند. پس از اتمام این دوره دانش آموزان دو راه در پیش روی خود دارند .

راه اول ) مدارس فنی :

پس از انتخاب مدارس فنی هم امکان وارد شدن به بازار کار را دارند و هم انتخاب مدارس عالی فنی کسانی که این دوره را انتخاب می کنند افرادی هستند که وارد شدن به بازار کار برایشان اولویت است نه تحصیلات عالیه . هم چنین بعد از گذراندن این دوره ی فنی وارد مدارس عالی فنی می شوند یعنی مدارس مخصوص که برای این دانش آموزان تعبیه شده .

راه دوم ) ادامه تحصیل در دبیرستان با گرایش های گوناگون :

که پس از اتمام دوره ی دبیرستان وارد دانشگاه ها می شوند . این دوره برای دانش آموزانی است که قصد دارند در رشته های گوناگون تحصیل کرده و تحصیلات عالیه داشته باشند.

تحصیل در مقطع لیسانس کشور آلمان

سیستم آموزشی کشور آلمان به دلیل حساسیت بسیار زیاد دولت آلمان به روی زبان آلمانی طوری طراحی شده است تا تمامی رشته های ارائه شده به زبان آلمانی ارائه شوند .
مقطع لیسانس در کشور آلمان ۴ ساله است افرادی که متقاضی ورود به این مقطع هستند می بایستی مدرک دیپلم را داشته باشند تا بتوانند در این دوره شرکت کنند . هم چنین این نکته حائز اهمیت است که دوره ۴ ساله لیسانس به زبان آلمانی تدریس می شود و فرد متقاضی می بایستی مدرک زبان آلمانی B1 یا B2 را داشته باشد که بهتر است در ایران این مدرک را کسب کرده و بعد به کشور آلمان مهاجرت تحصیلی کند زیرا گذراندن دوره ی کالج زبان آلمانی در کشور آلمان دوره ای است که سفارت را متقاعد و راضی به دادن ویزا به متقاضی می کند و حتماَ باید پذیرش در یک مقطع تحصیلی را برای رفتن به سفارت ارائه دهید .

• حق کار
دانشجویان مقطع کارشناسی کشور آلمان مجوز کار در محدوده ای ۱۰ ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد که که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی میتواند براحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد .

• هزینه های زندگی
همان طور که در مطالب قبلی ذکر شد تحصیل در کشور آلمان به صورت رایگان است و فرد دانشجو فقط باید هزینه های ماهیانه ی زندگی خود را متقبل شود که دولت آلمان با توجه به این که به دانشجویان در هفته اجازه کار ۱۰ ساعت را داده است . آنها می توانند بابت هر ساعت کار بین ۷ تا ۱۰ یورو را کسب کرده قسمتی از مخارج زندگی خود را پرداخت نمایند . هزینه زندگی در آلمان حداقل ۵۰۰ یورو در ماه می باشد که بیشترین هزینه را مسکن در بردارد. ذکر این مطلب از اهمیت بالایی برخوردار است که هر فرد که قصد ادامه تحصیل در کشور آلمان را داشته باشد قبل از رفتن به آلمان و برای رفتن به سفارت باید نامه ای مبنی بر پشتوانه مالی نشان دهد که مبلغ آن برابر یک سال زندگی در آلمان است.
کسانی که قصد دارند بعد از پایان تحصیل خود در کشور آلمان مشغول به کار تمام وقت شوند می بایستی به زبان آلمانی مسلط بوده و دوره ی تحصیلی خود را به خوبی گذرانده باشند تا بتوانند شغل مناسبی راپیداکنند و در نتیجه بعد از کسب شغل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند . این نکته را نیز باید ذکر کرد که گرفتن اقامت دائم در کشور آلمان بسیار دشوار است و طولانی و افراد می بایستی مدت زمان زیادی را در کشور آلمان کار کنند تا طول دوره را سپری کرده و اقامت دائم را اخذ کنند و پس از اخذ اقامت دائم پروسه گرفتن پاس آلمانی را بگذرانند.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس کشور آلمان

آلمان با داشتن معتبرترین دانشگاه های اروپا، سر آمد کشور های اروپایی در بحث آموزش است و به همین دلیل بسیاری از علاقه مندان به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نظیر دکترا کشور آلمان را برای اتمام دوره فوق لیسانس خود انتخاب می کنند،چرا که ایشان می توانند بصورت کاملا رایگان مدارک تحصیلی خود را از بهترین دانشگاه های اروپا اخذ نموده و شانس خود را جهت اخد بورسیه های تحصیلی در مقطع دکترا افزایش دهند.دوره تحصیلات کارشناسی ارشد در کشور آلمان دو ساله است .
• زبان تدریس
دروس دانشگاهی کشور آلمان به دو صورت آلمانی و انگلیسی تدریس میشوند .
متقاضیان به اخذ پذیرش تحصیلی به زبان آلمانی ، می بایست مدارک دال بر تسلط به این زبان را ( در سطح B2 ) قبل از ورود به دانشگاه کسب نمایند . گفتنی است کشور آلمان مجوز یادگیری زبان آلمانی را در کشور آلمان به دانشجویان اعطا نمی نماید .
همان طور که در مطالب قبلی ذکر کردیم متقاضیان می توانند در دانشگاه های انگلیسی زبان تحصیل کنند . افرادی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند می بایستی مدرک Ielts 6-6.5 را به دانشگاه ارائه دهند .
• حق کار
دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد کشور آلمان مجوز کار در محدوده ای ۲۰ ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد که که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی میتواند براحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد .
• هزینه های زندگی
همان طور که در مطالب قبلی ذکر شد تحصیل در کشور آلمان به صورت رایگان است و فرد دانشجو فقط باید هزینه های ماهیانه ی زندگی خود را متقبل شود . که دولت آلمان با توجه به این که به دانشجویان در هفته اجازه کار بین ۱۰ تا ۲۰ ساعت را داده است . آنها می توانند بابت هر ساعت کار بین ۱۰ تا ۷ یورو را کسب کرده قسمتی از مخارج زندگی خود را پرداخت نمایند . هزینه زندگی در آلمان حداقل ۵۰۰ یورو در ماه می باشد که بیشترین هزینه را مسکن در بردارد. ذکر این مطلب از اهمیت بالایی برخوردار است که هر فرد که قصد ادامه تحصیل در کشور آلمان را داشته باشد قبل از رفتن به آلمان و برای رفتن به سفارت باید نامه ای مبنی بر پشتوانه مالی نشان دهد که مبلغ آن برابر یک سال زندگی در آلمان است.
کسانی که قصد دارند بعد از پایان تحصیل خود در کشور آلمان مشغول به کار تمام وقت شوند می بایستی به زبان آلمانی مسلط بوده و دوره ی تحصیلی خود را به خوبی گذرانده باشند تا بتوانند شغل مناسبی راپیدا کنند و در نتیجه بعد از کسب شغل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند . این نکته را نیز باید ذکر کرد که گرفتن اقامت دائم در کشور آلمان بسیار دشوار است و طولانی و افراد می بایستی مدت زمان زیادی را در کشور آلمان کار کنند تا طول دوره را سپری کرده و اقامت دائم را اخذ کنند و پس از اخذ اقامت دائم پروسه گرفتن پاس آلمانی را بگذرانند.

تحصیل در مقطع دکترای کشور آلمان

کشور آلمان همانند سایر کشورهای پیشتاز در بحث تحصیل ، به دانش جویان در حال تحصیل در مقطع دکترا ، توجه ویژه ای دارد و جهت پرداخت مخارج تحصیل ایشان،شرایط ویژه ای را جهت تسهیل طول دوره ی دکترا در این کشور در این کشور فراهم آورده است.
بصورت کلی تحصیلات در مقطع دکترا در دانشگاه های کشور آلمان به ۲ صورت تحصیل با بورسیه تحصیلی و تحصیل در شرایطی که دانشجو شهریه ی دانشگاه را شخصا پرداخت می کند،صورت می پذیرد.
تحصیل در شرایطی که دانشجو مستلزم به پرداخت هزینه در دانشگاههای کشور آلمان می باشد، همانند اخذ پذیرش د مقطع فوق لیسانس کشور آلمان می باشد ولیکن در این مطلب شرایط لازم جهت اخذ فرصت تحصیل در مقطع دکترا به همراه اخذ بورسیه تحصیلی می پردازیم.
با توجه به این نکته که کشور آلمان برای افرادی که در مقطع دکترا در این کشور مشغول به تحصیل هستند،حقوقی ماهیانه به میزان تقریبا ۲ هزار دلار را مدنظر قرار می دهند ، فلذا دانشجویان ایرانی رقابت بسیار سختی را در راستای اخذ بورسیه دکترا در کشور آلمان در پیش دارند.
در جهت اخذ بورسیه ی تحصیل مقطع دکترا در کشور آلمان فرد متقاضی می بایست پارامترهای ذیل را احراز نمائد:
۱)در دست داشتن مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر
۲)اخد مدرک دال بر تسلط کافی و زبان انگلیسی (حداقل آیلتس ۶٫۵)
۳)جلب نظر یک استاد مشاور (supervisor) که تز دکترا فرد را پشتبانی نماید.
۴)داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی ، کتاب و …
۵)داشتن همه و یا تعدادی از آیتم های ذکر شده،می توان در راستای افزایش شانس فرد در جهت اخذ پذیرش نقش بسزایی ایفا نماید.

• زبان تدریس

بسیاری از رشته های مهندسی در مقطع دکترا در کشور آلمان به زبان انگلیسی ارائه میشوند .

• حق کار

دانشجویان مقطع دکترا کشور آلمان مجوز کار در محدوده ای ۳۰ ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد که که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی میتواند براحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد .
حال این سوال مطرح میگردد که آیا هر کس می تواند در حین تحصیل خود ، کار دانشجویی پیدا کند یا خیر ؟
پیدا کردن کار دانشجویی در هر کشوری به پارامترهای متفاوتی نظیر سطح آگاهی فرد از زبان کشورها ، تجربه کاری ، ویژگی های شخصی فرد ، زمان ورود شخص به کشور و چندین عامل دیگر وابسته است .
• هزینه های زندگی
هزینه های زندگی در آلمان برای دانشجویان به صورت میانگین بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن ، غذا ، رفت و آمد ، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل و در مقطع دکترا در کشور آلمان می باشد.
اخذ ویزای کاری کشور آلمان

جمهوری فدرال آلمان در مرکز قاره اروپا قرار دارد. وسعت آن ۳۵۷۱۲۱.۴۱ کیلومتر مربع است. مرزهای زمینی کشور آلمان در حدود ۳.۷۵۷ کیلومتر است. همسایگان آلمان در شمال دانمارک، در غرب بلژیک و هلند، در جنوب لوکزامبورگ، سوئیس، اتریش و فرانسه و در شرق لهستان و جمهوری چک هستند. دریای شمال و دریای بالتیک راه‌های آلمان به آب‌های آزاد هستند. سواحل آبی این کشور با این دو دریا حدود ۲۳۸۹ کیلومتر است. طولانی‌ترین رودهای آلمان راین با ۸۵۶ کیلومتر، الب ۷۰۰ کیلومتر و دانوب و با هشتاد و دو میلیون نفر جمعیت پر جمعیت ترین کشور اروپایی است.
کشور آلمان در مورد صدور ویزاها به صورت فوق العاده و ویژه برای بعضی مشاغل ویزاهای کاری صادر می نماید که از شروط اصلی آن دانستن زبان آلمانی و یا انگلیسی است اما نکته ی مثبت آن این است که مدرک زبان نیاز نیست. در ذیل ابتدا به پیشینه ی اقتصادی این کشور نگاهی کلی داریم و بعد به صورت اختصاصی به این نوع ویزا اشاره خواهیم نمود.
اخذ ویزای کار و حق کار در کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا امریست سخت اما مورد تقاضای بسیاری از اشخاص ، که برای رسیدن به این مهم ، این افراد به طرق مختلف خواهان دریافت این نوع ویزا هستند لذا باید با شرایط خاصی ویزای کاری را اخذ نمود. اما کشور آلمان به صورت سهمیه ای برای مهندسین شرایط ویزای کاری را مهیا نموده که در این راستا به دلیل حجم بالای تقاضا از سوی مهندسین، این فضا محدود بوده و ظرفیت برای انتخاب شدن محدودتر می باشد.
آلمان پس از آمريكا و ژاپن سومين قدرت بزرگ صنعتي جهان است. بهبود وضعیت اقتصادي اين كشور پس ازجنگ جهاني دوم «معجزه اقتصادي آلمان» خوانده می شود. صنايع مهم آلمان شامل صنایع الكترونيكي، مكانيكي، مواد شيميايي، منسوجات، خوراکی و وسايل نقليه است. از آغاز دهه ١٩٨٠ رشد كلاني در صنايع تكنولوژي پيشرفته آلمان رخ داده است. کشور آلمان در داشتن نيروي كار با كمبود و پیری روبرو بوده و در این کشور تعداد بسیاری «كارگر مهمان» بويژه از تركيه و کشورهای آسیایی به كار گماشته شده اند.
در این زمینه رشته های مهندسی و خصوصا رشته هایی مانند الکترونیک ، الکتروتکنیک، مکانیک، برق، مکاترونیک ، نرم افزار ، IT و … به ترتیب، در اولویت گرفتنویزای کار در کشور آلمان هستند و از شانس بالاتری برخوردار هستند.
شما جهت کار در آلمان نیاز به دریافت ویزای کار دارید. با اینکه زبان کشور آلمان آلمانی می باشد ، مدارک زبان دیگر نظیر آیلتس یا تافل نیز برای ویزای کار این کشور پذیرفتنی است و افراد می توانند با مدارک مشابه اقدام کنند هر چند داشتن مدرک الزامی نمی باشد.
بسیاری از کارخانه ها و شرکت ها در کشور آلمان اخیرا درخواست استخدام نیروی مهندس داشته اند. کشور آلمان سومین قطب صنعتی جهان به شمار می آید و در اروپا مهندسین بسیاری طالب کار در صنایع آلمان می باشند و در بعضی موارد حتی این امکان وجود دارد که بتوان طی روندی برای فردی که ویزای کار آلمان را اخذ کرده شغل مربوط با رشته ی تحصیلی و تخصصش و همچنین حقوقی قابل توجه یافت که این امر نیاز به گرفتن ویزای کار در ابتدا و در ادامه ی روند پیدا کردن شغل می باشد.
طبیعتا برای یافتن و مشغول به کار شدن نیازمند داشتن مدرک زبان میباشد که لزوما از شما تقاضا نمی شود. اگر مهندسین تسلط بر زبان آلمانی یا انگلیسی را داشته باشند می توانند طی یک پروسه ی ۲ الی ۳ ماهه ویزای کاری آلمان را اخذ کنند.
توجه داشته باشید مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار کشور آلمان عبارتند از :
1. تکمیل فرم تقاضا
2. دو قطعه عکس ۶*۴
3. کپی صفحات ۲ و ۳ از پاسپورت متقاضی
4. شناسنامه متقاضی به همراه کپی
5. بیمه نامه
6. ترجمه ی مدارک به زبان انگلیسی یا آلمانی
7. مدارک تحصیلی و ترجمه ی انگلیسی یا آلمانی آنها
8. سوابق کار (در صورت وجود سابقه کار)
9. رزومه ی کامل شخص متقاضی
10. پیرینت موجودی حساب شخص متقاضی
نکته ی مهم در دریافت ویزای کاری کشور آلمان عدم نیاز به ارائه سابقه کاری بلند مدت می باشد. شما اگر سابقه ی کار چندانی ندارید مطلع باشید که این امکان وجود دارد کمپانی های بزرگ رزومه ی شما را قبول کرده و شما را استخدام نمایند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای آلمان با ما تماس بگیرید. 24 34 54 88 - 021
 
بالا