برگزیده های پرشین تولز

پارتیشن اداری سقفی

ms mirzaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 آپریل 2017
نوشته‌ها
11
لایک‌ها
1
سن
36
پارتیشن اداری سقفی با شیشه بلند و درب تمام ام دی اف :

پارتیشنی که تصویر آنرا مشاهده میفرمایید به منظور جدا کردن فضای خاصی از محیط اداری استفاده میشود که اولا عایق بودن صدا مهم میباشد و دومین مطلب اینکه نورگیر آن قسمت ازمحل نصب پارتیشن کم می باشد به منظور تامین نور طبیعی مورد نیاز قسمت بالای پارتیشن اداری از ارتفاع 210 سانتیمتر به بعد شیشه ساده دوجداره کار میشود ولی همچنان میتوان از شیشه های بلند هم در قسمت پایین پارتیشن استفاده نمود که زیبایی خاصی را به پارتیشن میبخشد و سلیقه بعضی از مشتریان را که به دنبال پارتیشنی باشیشه بلند هستند را تامین مینماید . درب پارتیشن هم به منظور استحکام بیشتر و مشخص تر بودن با ام دی اف ساخته شده و نصب میشود . در این مدل هم میتوان هم از شیشه های سند بلاست استفاده نمود و هم از شیشه ساده با کرکره که میزان نور و دید را میتوان تنظیم نمود . در روش سند پلاست امکان درج لوگو یا آرم شرکت و یا هرگونه نوشته ای وجود دارد . در برخی موارد کرکره استفده شده در این مدل از پارتیشن از حد استاندارد بزرگتر میشود که ممکن است قیمت بیشتری متوجه آن باشد . استفاده از شیشه سند بلاست به جای شیشه های معمولی برای افزایش ضریب ایمنی در این مدل از پارتیشن اکیدا توصیه میشود . در برخی موارد که قسمت بالای پارتیشن یعنی قسمت کتیبه به دیوار کاذب یا گچبری منتهی میشود بهتراست آن کتیبه از ام دی اف ساخته شود تا طبق الگوی دیوار یا سقف بتوان آنرا برش داد و بصوورت فیت با دیوار و سقف نصب نمود . اعمال المانهای دکوراتیو در پارتیشن اداری بسیار متوع می باشد و بسته به بودجه در نظر گرفته شد میتوان از عواملی مانند نورپردازی و یا شیشه های دکوراتیو و چرم در پارتیشن اداری استفاده نمود که سبب زیبایی دوچندان در منظره و ظاهر پارتیشن میشود .

3.jpg
 

ellanorouzi

Registered User
تاریخ عضویت
23 ژانویه 2016
نوشته‌ها
230
لایک‌ها
28
سن
40
مزایای استفاده از پارتیشن اداری چیست؟

کارفرمایان هنگام طرح ریزی محیط محل کار، برای جدا کردن آن به بخش های کوچکتر، اغلب از پارتیشن اداری استفاده می کنند. پارتیشن بندی علاوه بر اینکه یک راه ارزان و اقتصادی برای ایجاد فضاهای اداری جداگانه برای کارمندان است، مزایای دیگری هم دارد.

اگر به فکر نصب پارتیشن اداری در دفتر خود هستید، شاید این فهرست بتواند به شما کمک کند:

Double-partition-office-partition-MDF-half-and-glass-300x200.jpg


  • پارتیشن اداری می توانند تمرکز در محل کار را افزایش دهند، چون کارکنان را از یکدیگر جدا می کنند و میزان حواس پرتی را به حداقل می رسانند. مسلما هیچ کس دوست ندارد هنگام کار کردن، گفتگوی تلفنی اشخاص دیگر را بشنود.
  • پارتیشن ها برای کارمندان حریم خصوصی ایجاد می کنند که به ویژه برای مواقعی که در طول ساعات کار می خواهید تلفنی صحبت کنید و نمی خواهید کسی صدایتان را بشنود مهم است.
  • پارتیشن بندی اداری می توانند به جذابیت و حرفه ای بودن محل کار بیافزایند. پارتیشن ها انواع مختلفی دارند (از جمله چوبی، پارچه ای، گچی، فلزی و شیشه ای) و می توانید آنها را به هر رنگی که تمایل دارید انتخاب کنید.
  • پارتیشن اداری باعث جلوگیری از گسترش صدا در محل کار می شود به ویژه اگر ارتفاع شان بلند باشد.
  • از پارتیشن اداری می توان در تقسیم فضا به بخش های جداگانه استفاده کرد، و این موضوع باعث می شود بازدید کنندگان و یا افراد جدیدی که به دفتر می آیند راحت تر راه خود را پیدا کنند.
  • پارتیشن اداری فضای بیشتری برای نشستن کارکنان ایجاد می کنند، چون می توان از آنها به عنوان پین بورد استفاده کرد یا بر روی آنها جعبه هایی برای گذاشتن پرونده ها و فایل ها نصب کرد. حتی می توانید یک تخته سفید هم بر روی آنها نصب کنید که کارکنان یادداشت هایشان را بر روی آن بنویسند.
اگر در محل کار خود به مشکل برخوردید، مثلا سر و صدای بیش از حد و یا نبود حریم خصوصی، شاید تعجب کنید اگر بفهمید پارتیشن های اداری تا چه حد در رفع این مشکلات می تواند کمک تان کند. اما این پارتیشن ها اگر در جای درست و مناسب نصب شوند، واقعا موثر هستند.اگر به عنوان کارفرما به دنبال راه حلی برای تقسیم بندی فضا هستید و یا ه عنوان کارمند از بودن در کنار همکاران پر سر و صدا خسته شده اید، پارتیشن ها می تواند دقیقا همان چیزی باشند که به دنبالش هستید.
 

workwood

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 جولای 2018
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
33
پارتیشن اداری ام دی اف همانطور که از نامش پیداست دارای قاب ام دی اف می باشد. از تمامی انواع پارتیشن ارزان تر است. در رنگ ها و روکش های مختلفی می توانند ایجاد شوند. ساخت این پارتیشن ها کار دشواری نیست و از نظر وزنی بسیار سبک می باشند.

ام دی اف چیست؟
ام‌دی‌اف (به انگلیسی: MDF) مخفف واژهٔ «تخته فیبر با چگالی (دانسیتهٔ) متوسط» (به انگلیسی: Medium-density fibreboard) است که جزو فراورده‌های چوبی محسوب می‌شود. ام‌دی‌اف نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید می‌گردد. چگالی (دانسیتهٔ) آن بین ۶۵۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است.
ازجمله خصوصیاتی که باعث ایجاد کاربردهای متنوع ام‌دی‌اف شده، عبارتند از:
• خصوصیات فیزیکی و مکانیکی بالا
• دامنهٔ وسیع دانسیته (چگالی = وزن مخصوص)، ضخامت و ابعاد ام‌دی‌اف قابل تولید
• قابلیت ابزارخوری، ماشین‌کاری و سنباده‌ زنی
• سطوح صاف و متراکم
• قابلیت شکل‌پذیری و لبه‌های صاف
• عدم وجود معایب چوب
• پروفیل دانسیتهٔ یکنواخت و همگن
• قابلیت انجام روسازی‌های مختلف همچون انواع روکشی‌های چوبی و غیرچوبی، رنگ‌آمیزی و غیره
• پایداری ابعاد و مقاومت در برابر فشرده شدن
• زیبایی ظاهری، طبیعت ملایم و ظریف و حالات شبیه به چوب
• قیمت مناسب
پارتیشن تک جداره تمام ام دی اف با ضخامت پارتیشن ها با قطر 10 سانتی متر که علاوه بر زیبایی پارتیشن تک جداره به استحکام و ایستایی پارتیشن تک جداره در حالت ارتفاع کوتاه و یا ارتفاع نیمه بلند که پارتیشن از بالا و سقف به اصطلاح دستک اضافی جهت حفظ تعادل و ایستا بودن نداشته باشد,لذا با توجه به ابعاد و اندازه های تعیین شده در تولید پارتیشن های تک جداره تمام ام دی اف، این نوع پارتیشن میتواند بدون اتصال به سقف,ایستایی خوبی داشته باشد و نکته بسیار مهم و حائز اهمیتی که در ساختار پارتیشن تک جداره تمام ام دی اف مورد استفاده قرار گرفته , این است که علاوه بر حفظ زیبایی و هارمونی در فضای نصب شده بتواند پارتیشنی مستحکم و قابل اطمینان برای مصرف کنندگان باشد و همچنین به علاوه داشتن این خصوصیات پارتیشن های تک جداره تمام ام دی اف قابلیت باز و بست جهت انتقال پارتیشن از مکانی به مکان دیگر را نیز دارند.

پارتیشن های تک جداره با جداره های ام دی اف 16 میلیمتری با روکش ملامینه به همراه شیشه های فلوت 4 میلیمتری که شیشه ها قابلیت سندبلاست به صورت مات و یا راه مات را دارند و همچنین امکان درج لوگو روی شیشه به صورت مات یا شفاف نیز فراهم میباشد

پارتیشن دوجداره با شیشه سندبلاست مات
پارتیشن(partition) دوجداره با شیشه سندبلاست مات به پارتیشنی گفته میشود که شیشه های استفاده شده در پارتیشن به صورت سندبلاست(سندپلاست) مات شده باشد،روش مات کردن شیشه از طریق سندبلاست بهترین بازدهی را بر روی شیشه های پارتیشن خواهد داشت،بدین صورت که اگر پارتیشن دوجداره به عنوان دیوار جداکننده فضای بین دو اتاق مورد استفاده قرار گرفته باشد و نور طبیعی از پنجره ای که در داخل یکی از اتاقها قرار دارد تامین شده باشد و اتاق دوم فاقد پنجره باشد با استفاده از شیشه سندبلاست مات در پارتیشن نور از شیشه عبور کرده و به اتاق بعدی نیز خواهد رسید،با توجه به چنین قابلیتی در این پارتیشن برای جداسازی فضای بین دو مکان با دو کاربری مجزا که نبایست به یکدیگر دید داشته باشند و بتوانند از نور دو فضا استفاده کنند پارتیشن دوجداره با شیشه سندبلاست مات بهترین گزینه میباشد.

پارتیشن تک جداره با شیشه راه مات
پارتیشن(partition) تک جداره با شیشه سندبلاست راه مات یا سند بلاست راه راه به پارتیشنی گفته میشود که شیشه های استفاده شده در پارتیشن به صورت سندبلاست(سندپلاست) راه مات شده باشد،شیشه راه مات در پارتیشن به این صورت است که روی سطح شیشه پارتیشن سندبلاست را به صورت خطهای موازی با هم اجرا میکنند,به طور مثال اگر روی شیشه یک خط با ضخامت 2 سانتی متر سندبلاست شده باشد فاصله خط بعدی سندبلاست نیز 2 سانت میباشد که سند بلاست نشده است و از یک طرف آن طرف دیگر شیشه قابل رویت است,معمولاً از پارتیشن با شیشه سند بلاست راه مات برای فضاهایی استفاده میشود که صرفاً محدود کردن دید از داخل اتاق به بیرون یا بالعکس ملاک نباشد و به راحتی و با گذر از کنار دیوار پارتیشن نتوان آن سوی پارتیشن را با دقت دید و دید واضح را نیز تا حدودی محدودتر کند,این پارتیشن در محیط اداری به نوعی باعث جلوگیری از خستگی برای کارمندان میشود, ام دی اف استفاده شده در پارتیشن تک جداره 16 میلیمتر استاندارد میباشد و شیشه ها به صورت فلوت و بدون خط و خش و موج بکار گرفته میشوند,قیمت پارتیشن تک جداره نسبت به قیمت پارتیشن دو جداره به دلیل استفاده جنس کمتر به مراتب پایینتر میباشد به همین خاطر در برخی از پروژه ها که بیشتر ملاک جداسازی فضاها مد نظر میباشد بهتر است از گزینه پارتیشن تک جداره استفاده گردد.

پارتیشن دو جداره تمام MDF
پارتیشن دو جداره با MDF های 16 میلیمتری ساخته می شود که تمام لبه های MDF با نوار PVC عایق شده است.ضخامت پارتیشن دو جداره13 سانتی متر می باشد که به صورت کوتاه ، نیمه بلند ، بلند و همچنین تا ارتفاع سقف اجرا می گردد

در پارتیشن دو جداره از جداره های شیشه نیز به صورت دو جداره استفاده می گردد که ارتفاع استفاده از شیشه ها متناسب با نور موجود در محل تعیین میگردد.ارتفاع پارتیشن ها به عواملی مانند جریان گردشی هوا و عایق شدن از لحاظ صدا بستگی دارد.که مطابق خواسته مشتریان قابل تغییر می باشد.

پارتیشن های دو جداره دارای این قابلیت می باشند که می توان از پرده کرکره در بین جدار های شیشه نیز استفاده کرد . پرده کرکره ها را می توان در طرح و رنگ های مختلف و با اندازه 16 میلیمتری اجرا نمود. شیشه های نصب شده در دو طرف پرده کرکره باعث جلوگیری از نفوذ گرد و غبار بر روی پرده کرکره ها می شوند . استفاده از پرده کرکره با مکانیزم سایه روشن (ولومی) ، امکان عبور نور در مواقع دلخواه را فراهم می نماید.

سیستم تنظیم ولومی در پرده کرکره ها جلوه زیبایی به پارتیشن ها می دهند .

پارتیشن دو جداره تمام ام دی اف دو قسمتی
پارتیشن های دو جداره تمام ام دی اف دو قسمتی به پارتیشن هایی گفته می شود که دارای استراکچر آلومینیومی می باشد و پر کننده آن صرفا از انواع ام دی اف ( ملامینه، هایگلاس، لمی گلاس و... ) تشکیل شده که به وسیله یک تراورس به دوقسمت به سفارش کارفرما یا پیشنهاد آتلیه تولید و اجرا می شود و از ارتفاع 220 تا 300 سانتی متر قابل اجرا می باشد .

پارتیشن های دو جداره آرفونی با استراکچر آلومینیوم و قابلیت عبور کابل و همچنین استفاده از انواع پرکننده ها مانند شیشه، ام دی اف، آلومینیوم، پنل های دکوراتیو و کلیه صفحات و پر کننده هایی که داری ضخامت 6mm می باشد در این پارتیشن ها قابل استفاده می باشند.

ضمنا پارتیشن هایی که در آنها از شیشه به عنوان پرکننده استفاده می گردد قابلیت نصب کرکره ولوم دار را دارا می باشند .

نقاط قوت پارتیشن های ام دی اف
• ظاهر زیبا و هماهنگ با سایر بخش های مبلمان اداری
• قیمت مناسب به نسبت پارتیشن آلومینیومی و سایر متریال ها
• سهولت در نصب
• امکان تغییر ساختار پارتیشن ها پس از تولید و حتی پس از نصب
• زمان تولید کوتاه تر به نسبت پارتیشن آلومینیومی و سایر متریال ها
• وزن کمتر پارتیشن ام دی اف به نسبت سایر متریال ها
• امکان انتخاب رنگ و طرح های مختلف و ایجاد هارمونی با محیط
• امکان ایجاد تنوع بیشتر در طرح ظاهری پارتیشن ها

نقاط ضعف پارتیشن های ام دی اف
• عدم امکان استفاده پس از ۲ تا ۳ بار جابجایی و نصب مجدد
• عدم امکان جابجایی در صورت مونتاژ پارتیشن ها در محل پروژه (اغلب در روشهای تولید غیر اصولی به چشم می خورد)
• عدم امکان تغییر شکل و ساختار ظاهری در صورت عدم استفاده از اتصالات مرغوب
• عدم امکان استفاده در محیط های مینی مال و طراحی های خلوت
• تغییر ساختار ظاهری پارتیشن ها با گذشت زمان (اغلب در روشهای تولید غیر اصولی به چشم می خورد)
 

morteza373

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 اکتبر 2018
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
سن
29
جداکننده های کاذب:

امروزه از انواع جداکننده های کاذب و موقتی در فضاهای اداری و خانگی به کار گرفته می شوند ، که یکی از بهترین و پرکاربردترین جدا کننده ها پارتیشن می باشد . پارتیشن های متحرک قابلیت جا به جایی دارند . از جمله کاربردهای پارتیشن ها ایجاد محیطی کاملا مجزا و مدرن با دیگر قسمت های فضا است .

16-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D9%86.jpg


تفاوت پارتیشن ها در گذشته و زمان معاصر:

پارتیشن ها در قاب های مختلف و از متریال گوناگون و متنوع ساخته شده اند . پارتیشن ها جهت جدا سازی فضا در محیط های تجاری ، اداری و مسکونی به شکل های مختلفی تقسیم می شوند . برای مثال می توان گفت پارتیشن ها یی که برای یک فضای مسکونی طراحی می شود با پارتیشن های که در فضای اداری استفاده می شود ، متفاوت می باشد . در گذشته اغلب پارتیشن ها از چوب ساخته شده اند و برای جدا سازی فضای نشیمن و پذیرایی استفاده می شود و تا سقف امتداد داشته است .امروزه گسترش دانش و فناوری با وجود متخصصان کار آزموده در زمینه پارتیشن ، پارتیشن ها یی با طرح ، رنگ و متریال متنوع تولیده شده و به بازار عرضه می شود و در دسترس مردم قرار می گیرد .

کاربرد متفاوت پارتیشن ها در اماکن مسکونی و تجاری :

1 . قرارگیری پارتیشن میان راهرو و قسمت های دیگر .

2 . قرار گیری پارتیشن جهت جدا سازی پذیرایی از بخش غذا خوری .

3 . قرارگیری پارتیشن جهت جدا سازی اتاق بازی از قسمت های دیگر اتاق .

4 . مخفی نگه داشتن قسمت های مستهلک فضا .

5 . پنهان کردن ستون قرارگرفته در مرکز پذیرایی و یا ادارات و تالارها و ...

6 . استفاده از پارتیشن برای تقسیم بندی اتاق های بزرگ به فضا های کوچک .

امروزه به دلیل توجه بسیار مشتریان به ویژگی های ظاهری ، زیبایی پارتیشن ها بیشتر از موارد دیگر مورد توجه طراحان قرار می گیرد ، به همین منظور از منبت کاری ، گره چیتی ، آیینه کاری و .... جهت زیبا سازی پارتیشن ها استفاده می شود . پارتیشن ها دارای متریال متنوعی همچون چوب ، فلز ، آلومینیوم ، شیشه ای ، پرده ای ، ام دی اف .... می باشند .

36-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D9%86.jpg


انواع پارتیشن ها :

پارتیشن اداری ، پارتیشن تک جداره ، پارتیشن دو جداره و ... انواع مختلفی از پارتیشن ها با ویژگی های منحصر به فرد می باشند . نقش پارتیشن ها از هر جنس و هر نوعی ، دیوار می باشد ، البته در بعضی مواقع از پارتیشن ها برای زیبا سازی محیط استفاده می شود . پس می توان گفت پارتیشن ها علاوه بر جدا سازی به عنوان دکوراتیو استفاده می شود . در فضا هایی با متراژ کم از جهت تقسیم فضا و بهینه سازی محیط از پارتیشن استفاده می شود.
%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D8%AF%D9%88%D8%AC%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%87-7.jpg


اصطلاح پارتیشن:

نام دیگر پارتیشن ، دیوارک می باشد زمانی پارتیشن به عنوان دیوارک محسوب می شود که ارتفاع کمی داشته باشد .یکی از انواع پارتیشن ها ، پارتیشن کوتاه است ، که معمولا به صورت ثابت و غیر متحرک روی زمین قرار می گیرد . نوع دیگری از پارتیشن ، پارتیشن متحرک است که مناسب تر و پرکاربرد تر از پارتیشن های ثابت است ، زیرا این نوع پارتیشن قابلیت جابجایی دارد و از این لحاظ مناسب برای تغییر دکوراسیون می باشد ، زمانیکه پارتیشن ها با ارتفاع کم استفاده می شوند (دیوارک) می توان از سطح روی آن ها برای قرار دادن المان های تزئینی استفاده کرد .

%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D8%AF%D9%88%D8%AC%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%87-16.jpg


پارتیشن به عنوان آکواریوم :

می توانیم از پارتیش های شیشه ای به منظور تزئین به عنوان آکواریوم استفاده کرد،در این صورت پارتیشن به دو منظور استفاده شده است اول به عنوان تقسیم کننده فضا و دوم به عنوان عنصر زیباسازی .البته باید به این نکته توجه داشت که پارتیشن ها زمانی که به عنوان آکواریوم استفاده می شود بهتر است از دو طرف دید داشته باشد ، در این صورت علاوه بر بهبود بخشیدن نور محیط ، از بسته شدن فضا جلوگیری می کند .

راه حل های زیباسازی فضا در جهت بهینه سازی :

در شهر ها و کشور های امروزی خانه ها کوچک با زیربنا کم هستند ، به همین دلیل خانه ها امروزه به صورت پلان باز طراحی می شوند و به دلیل مساحت کم این امکان را به کارفرما می دهند تا خودش تقسیم بندی فضای داخلی را انجام بدهند و همانطور که مدنظر دارند فضای داخلی را تقسیم می کنند تا محیط را طبق نیاز های خود طراحی کنند به همین دلیل می توان گفت پارتیشن ها بهترین مورد برای بهبود و تقسیم بندی فضا می باشند و می توان با استفاده از پارتیشن دکوراسیون داخلی را به بهترین صورت طراحی کرد و با توجه به اینکه پارتیشن ها مدل های متنوعی دارند کار فرما با توجه به نیاز و با توجه به سلیقه خود و همچنیت با توجه به فضا و شرایط محیطی بهترین نوع پارتیشن را انتخاب می کنند.اگر به نمونه های امروزی طراحی فضا توجه کنیم متوجه می شویم برای طراحی و جداسازی فضا بهترین گزینه پارتیشن است .
%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D8%AF%D9%88%D8%AC%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%87-4-355x240_t.jpg


کاربرد های دیگر پارتیشن :

پارتیشن ها کاربرد های فروانی در خانه ها و ادارات و. .. دارند . اگر دارای خانه ای با مساحت کم و متراژ پایین داشته باشیم و یا شرکتی کوچک داشته باشیم برای ایجاد حریم خصوصی میان کارمندان شرکت و همچنین بالا بردن تمرکز کارمندان با توجه به اینکه شرکت فضای کوچکی دارد نمی توانیم از عناصر صلب مانند دیوار سنتی و دیوارکشی با گچ و سیمان برای جداسازی و بهینه سازی فضا استفاده کنیم چون علاوه بر جاگیر بودن غیرقابل جابجایی می باشد و محیطی با صلبیت بالا به وجود می آورد برای همین بهترین گزینه برای جداسازی فضا پارتیشن می باشد.از جمله کاربرد های دیگر پارتیشن ها استفاده از پارتیشن در جان پناه پله ها،می باشد در این مورد پارتیشن ها نقش جان پناه دارند و علاوه برآن فضا را از حالت بسته بودن در می آورند و باعث ایجاد دید بصری می شود.یکی دیگر از کاربرد پارتیشن ها استفاده در اتاق کودک به دلیل ایجاد فضایی برای قرار دادن اسباب بازی کودکان است که این مورد در پارتیشن های کوچک بسیار یدیده می شود.البته از جمله مواردی که باید به آن اشاره کرد توجه به ایمنی در اجرای پارتیشن اتاق کودک است .
4-پارتیشن-355x240_t.jpg

http://www.arkapartition.com
http://www.decootop.com/
http://www.erikpartition.com
 

maham98

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 آپریل 2020
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
اگر نیاز به مشاوره در زمینه پارتیشن اداری دارید با ما در تماس باشید. منتظرتان هستیم.
 

baynoco

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 مارس 2022
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
سن
33
مزایای پارتیشن اداری شیشه‌ای چیست؟ پارتیشن اداری شیشه‌ای در حال حاضر از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است اما چرا به یکباره نظر کارفرمایان و موسسان سازمان‌ها به پارتیشن اداری جذب شد؟ چه مزیت‌هایی در پارتیشن اداری وجود داشته است که امروز در طراحی بسیاری از سازمان‌های پیشرو استفاده از پارتیشن اداری را مشاهده می‌کنیم. بارها در این وبلاگ از پارتیشن شیشه‌ای گفته‌ایم و بی‌تردید شما از کم و کیف آن خبر دارید. در این مقاله ما به بررسی پنج مزیت از مهم‌ترین مزیت‌های پارتیشن اداری خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

مزایای پارتیشن اداری شیشه‌ای

مزایای پارتیشن اداری شیشه‌ای

پنج ویژگی مهم و مزایای پارتیشن اداری شیشه‌ای​

پارتیشن اداری اکنون به عضوی جدانشدنی در طراحی فضای اداری تبدیل شده است. در عین حال بین مدیران و کارمندان از محبوبیت بالایی برخوردار است. در مورد مزایای پارتیشن اداری شیشه‌ای بسیار می‌توان گفت و نوشت اما مهمترین مزیت‌های پارتیشن اداری شیشه‌ای عبارت‌اند از:

1. هماهنگی با نیاز درون و برون سازمانی​

مهمترین مزیت ناشی از نصب پارتیشن‌های شیشه‌ای مدولار در برای اکثر صاحبین کسب و کار و تیم‌های مدیریتی، سهولت انتقال آن‌ها به موقعیت‌های جدید است. پارتیشن‌های قابل حمل به شما این امکان را می‌دهد که طرح‌های جدید دفتر را به مراتب راحت‌تر از پارتیشن‌های سنتی ایجاد کنید. همانطور که می‌دانید جابه جایی پارتیشن‌های قدیمی از مکانی به مکانی دیگر همیشه امری دشوار بوده است. حتی در صورت جابه جایی درست این امکان وجود دارد که پارتیشن متناسب با فضای جدید نباشد.
به عنوان مثال، فضایی که از تعداد زیادی اتاقک کوچک تشکیل شده است، می‌تواند به سرعت و به آسانی در هنگام استفاده از دیوارهای شیشه‌ای قابل حمل، به یک فضای کاری باز با اتاق کنفرانس و منطقه جلسات مجاور تبدیل شود.

2. بهبود آکوستیک و کاهش سر و صدا​

یکی از مشکلاتی که اغلب کارمندان در فضاهای کاری مدرن و باز مواجه می‌شود سر و صدای زیاد است. در گذشته با استفاده از دیوار‌های سنتی و سیمانی بین افراد این فاصله ایجاد می‌شد و از ایجاد سر و صدا جلوگیری می‌شد اما این موضوع در دینای مدرن و طراحی فضای باز پذیرفته نیست. از طرف دیگر، پارتیشن‌های شیشه‌ای به مدیران ساختمان اجازه می‌دهد تا سر و صدای محیط را در فضاهای کاری بزرگ کاهش دهند بدون این که در ظاهر و به حس بصری طراحی داخلی اصلی لطمه‌ای وارد شود.
با استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای آکوستیگ، می‌توانید سر و صدای محیط را در مناطق مشکل دار به طور قابل توجهی کاهش دهید. در حالی که تمام ویژگی‌های مثبت یک دفتر باز را حفظ می‌کنید. پارتیشن‌های شیشه‌ای به مدیران ساختمان اجازه می‌دهد تا سطح سر و صدا را در یک طرح دکوراسیون داخلی طبقه باز کاهش دهند.

3. بازسازی کم هزینه​

این که آیا می‌خواهید طراحی داخلی فضای تجاری خود را در پاسخ به درخواست مشتری تغییر دهید یا در آینده برای مخاطبان مورد نظر خود جذابیت بیشتری ایجاد کنید. دیوارهای شیشه‌ای مدولار می‌تواند یک گزینه مقرون به صرفه باشد. تیم تعمیر و نگهداری داخلی شما باید بتواند این کار را به سرعت انجام دهد و حتی اگر تیم تعمیر و نگهداری در محل ندارید، می‌توانید متخصصان محلی را برای تکمیل کار استخدام کنید.
از آنجا که پارتیشن‌های مدولار با در نظر گرفتن قابلیت حمل طراحی شده‌اند، می‌توان آن‌ها را بسیار سریعتر از پارتیشن‌های سنتی جابجا کرد، بدون نیاز به استفاده از ابزارهای ویژه. همچنین برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله “مزایای پارتیشن اداری فریم لس چیست؟” را مطالعه کنید.

4. زیبایی‌شناسی و فضا​

هر نوع چیدمانی که می‌خواهید در یک ساختمان تجاری داشته باشید می‌تواند با دیوارهای پارتیشن شیشه‌ای جلوه‌ای پیچیده و زیبایی به فضای داخلی دفتر شما بخشد و فضای داخلی را برای مشتریان همه صنایع و بخش‌های بازار جذاب‌تر می‌کند. پارتیشن‌های شیشه‌ای نور طبیعی بیشتری را وارد می‌کنند و از نظر زیبایی خوشایند هستند.
با این حال، پارتیشن‌های شیشه‌ای، چه از نوع قابل حمل و چه از نظر ثابت، از نظر زیبایی بسیار چشمگیر هستند. از جمله مزایای پارتیشن اداری شیشه‌ایاین است که از اصول و روندهای طراحی مدرن پیروی می‌کنند. با در نظر گرفتن این نکته، سرمایه‌گذاری در یک سیستم دیواری شیشه‌ای در سازمان می‌تواند مقرون به صرفه باشد. در این باره ما بهش ما توصیه می‌کنیم مقاله “کاربرد پارتیشن اداری در دفتر کارها در دوران پس از کرونا” را مطالعه کنید.

5. نور طبیعی​

هر دو پارتیشن شیشه‌ای ثابت و قابل حمل صاحبان ساختمان را قادر می‌سازند تا فضای داخلی اداری را ایجاد کنند که در آن نور طبیعی حتی در تاریک‌ترین گوشه‌ها نیز نفوذ کند. اما پارتیشن‌های قابل حمل به حداکثر رساندن میزان نور طبیعی در فضاهای تجاری کمک می‌کند. پارتیشن شیشه‌ای قابل حمل به شما این اجازه را می‌دهید که اگر پس از اتمام کار نصب اولیه از نتایج راضی نبودید به سادگی و راحتی با انتقال پارتیشن به بخش‌های مختلف بهترین نتیجه را از نظر درافت نور و فضای اداری برای سازمان به ارمغان بی‌آورید.

مزایای پارتیشن اداری شیشه‌ای

مزایای پارتیشن اداری شیشه‌ای

نتیجه گیری​

با پارتیشن‌های شیشه‌ای طرح‌بندی‌های متفاوتی ایجاد کنید. با فرض اینکه در ابتدا یک سیستم پارتیشن شیشه‌ای با کیفیت بالا انتخاب کرده‌اید، می‌توانید در آینده منتظر کاهش هزینه‌های جاری باشید. در زمانی که مدیران ساختمان برای بقا در یک بازار رقابتی به دنبال راه حلی برای جذب نیروی توانمند هستند، مزایای ارائه شده توسط پارتیشن‌های شیشه‌ای قابل حمل می‌تواند تفاوت زیادی را در سودآوری بلند مدت ایجاد کند.


منبع: مبلمان اداری بینو
 
بالا