برگزیده های پرشین تولز

پدر 51 ميليون چيني!!!!!!!!!!!!!!!

mehrdad1355

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 فوریه 2004
نوشته‌ها
3,971
لایک‌ها
30
سن
47
مطالعات تازه ژنتيكي كه با استفاده از كروموزوم و اطلاعات موجود در بانك هاي اطلاعات ژنتيكي انجام شده، نشان مي دهد كه حدود۵۱ ميليون چيني و مغول ساكن بخش هاي شمال چين و مغولستان اعقاب مستقيم يك چيني هستند. اين مرد جيوكانگا نام دارد و 1500 سال پيش مي زيسته، و فرزندانش سلسله پادشاهي كينگ را بنياد گذاردند كه تا اندكي پيش از شروع نخستين جنگ جهاني، در چين حكمروايي مي كردند. تحقيقي كه در مورد جيوكانگا به انجام رسيده، مشابه تحقيقي است كه در سال 2003 در مورد چنگيزخان صورت گرفت و بر اساس آن روشن شد 16 ميليون مرد در نقاط مختلف جهان در زمره اعقاب مستقيم خان مغول هستند.
اهميت كروموزوم yدر آن است كه ديگر كروموزوم ها با سرعت و شتاب اطلاعات ژنتيكي خود را با يكديگر رد و بدل مي كنند، اما اين كروموزوم در هنگام توالد و تناسل با كروموزوم x كه بسيار بزرگ تر از آن است هم گروه مي شود و بده بستان ژنتيكي چنداني با اين قرين به مراتب بزرگ تر انجام نمي دهد. در نتيجه كروموزوم هاي y تقريبا دست نخورده از پدران به پسران انتقال مي يابند. همين امر امكان شناسايي جد اعلاي اين كروموزوم ها را براي دانشمندان فراهم مي آورد.
تايلر ـ اسميت و همكارانش در بررسي هايي كه در چين و انگلستان انجام داده اند كروموزوم حدود هزار مرد در آسياي شرقي را مطالعه كردند. اين پژوهشگران سپس رشته DNA اين افراد را با DNA افراد ديگر در نقاط مختلف از حيث مشابهت در كروموزوم y مقايسه كردند و در۳‎/۳ درصد از موارد به نتايج يكسان دست يافتند كه نشان مي داد اين افراد داراي جد يكساني بوده اند كه حدود۶۰۰ سال قبل مي زيسته است. براي تشخيص اين جد اعلا كه كروموزوم y اوليه به او تعلق داشته محققان به سراغ كتاب ها و اسناد تاريخي رفتند و به جيوكانگا برخوردند كه نوه هايش در 1644 سلسله كينگ را بنياد گذاردند. شمار زيادي از مرداني كه نسبشان به جيوكانگا باز مي گشت و در زمره اشراف سلسله كينگ بودند تا سال 1912 در چين حكم مي راندند. اين افراد هر يك همسران متعددي داشته اند و به اين ترتيب كروموزوم به ارث برده از نياي خود را در نسل فرزندان ذكوري كه از زنانشان به دنيا مي آمد در نقاط مختلف پراكنده ساختند.
http://hamshahri.net/hamnews/1384/840824/news/informatic.htm
 

mazoolagh

Registered User
تاریخ عضویت
10 آپریل 2004
نوشته‌ها
2,938
لایک‌ها
7
تو ایران هم اگر از این تستها بگذارن بد نیست!
 

mehrdad1355

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 فوریه 2004
نوشته‌ها
3,971
لایک‌ها
30
سن
47
به نقل از mazoolagh :
تو ایران هم اگر از این تستها بگذارن بد نیست!
میگن این کارو تو شمال کردند و نتیجه ای کاملا برعکس دراومده و یعنی 51 میلیون نفر )*&^% $ :D
 

mahdi206

Registered User
تاریخ عضویت
12 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
2,361
لایک‌ها
5
سن
40
محل سکونت
Tehran
اولا كه منظورتو واضح بگو! مثلا به جاي شمال بگو رشت!
دوما كه تازه رشت هم كلا يه ميليون جمعيت نداره چه برسه به 51 ميليون!
سوما كه اينجا نداربم!
چهارما كشورهاي همسايه رو به رشت اضافه نكن!
 
بالا