به نقل از amp :
سلام!
چند تا سؤال دربارهی دل ام دارم.
1. هر وقت که لپتاپ رو روشن میکنم، خیلی زود قسمت زیر صفحه نمایش (همان جایی که نوشته DELL) به شدت داغ میشود. این داغی به حدی است که فکر میکنم به دستگاه صدمه بزند. آیا این مسئله عادی است یا مشکلی وجود دارد؟
2. همیشه روی نوار وظیفهی ویندوز، آیکون Safely Remove Hardware ظاهر میشود و میخواهد وسیلهی مقابل را Remove کند: SONY CDRW/DVD CRX830E – Drive D. چرا درایو سیدی باید مثل حافظهی جانبی Remove شود؟ وقتی هم که آن را Remove میکنم، دیگر هیچ جوری نمیشود آن را برگرداند مگر با Restart کردن.
3. در Device Manager ویندوز نوشته که هارد دیسک این لپتاپ توشیبا است. پردازندهاش هم که مال اینتل است. درایو سیدی را هم که سونی ساخته. پس دل این وسط چه کاره است؟!! :wacko:
4. چندبار پیش آمده که دستگاه بعد از چند بار رفتن و برگشتن از حالت Stand By کاملاً خوابش برده. در این حالت چراغ Power روشن است، ولی هر کاری که میکنم مانیتور روشن نمیشود. تنها کاری که میتوانم بکنم این است که باتری و سیم برق را جدا کنم تا چراغ Power خاموش شود و بعد از نو لپتاپ را روشن کنم. مشکل از کجاست؟
5. یک بار وقتی که دستگاه را روشن کردم، دیدم که یک خط زرد در سمت راست مانیتور از بالا تا پایین کشیده شده. روشنی این خط هر چند ثانیه کموزیاد میشد. یک بار لپتاپ را روشن و خاموش کردم، ولی تغییری نکرد. ولی بعداً این خط خودبهخود محو شد. الان هم گاهی این خط پیدایش میشود و دوباره میرود. مشکل از کجاست؟
با سلام و تبريك به شما دوست خوبمان:
ابتدا اينكه دوست ديگرمان دفتر خاطرات كه يد طولايي در استفاده از اين دستگاه دارند,مي توانند بهتر از من شما را راهنمايي كنند و ايشان را مي توانيد در بخش گفتگوي آزاد براحتي بيابيد.
1- مشكل داغي در حد نرمال مشكلي نيست ولي اگر مي گوييد بسيار داغ,بايد اين امر را با فروشنده آن در ميان بگذاريد و يا در مدل ديگري مقايسه نماييد.تا جايي كه من مي دانم در آن قسمت بخشي نظير پاور وجود ندارد و يا باطري كه باعث داغ شدن آن قسمت شود.
2-ببينيد آيا تمامي درايور هاي دستگاه بدرستي نصب شده اند؟گاه نصب پيش فرض كه توسط ويندوز ايكس پي عمل مي كند,كارساز نيست و نياز به نصب درايور آن يا درايور جديدتر است.
در ضمن ببينيد كه آيا بايوس دستگاه آپگريد مي خواهد يا خير؟با مراجعه به سايت دل و در قسمت ساپورت آن مي توانيد آخرين ورژن آن را تهيه نماييد.
3-همان طور كه احتمالا مي دانيد و من در يكي از مقالاتم در رابطه با تعمير نوت بوك در بخش مفاهيم لپتاپ مطرح نموده ام,چند شركت بزرگ تايواني سازنده قطعات داخلي و سخت افزاري وجود دارند كه سفارش قطعه از مثلا شركت دل مي گيرند و سپس آن را تحويل داده و بدين ترتيب شركت دل آن را مونتاژ نموده و وارد بازار فروش مي كند.اين امر سياستي است كه قيمت تمام شده محصول را كمتر مي كند و بدين دليل است كه شركت دل مي تواند كارايي نسبتا مطلوبي را دركنار قيمت كمتر عرضه دارد,راز فروش خوب و بالاي جهاني آن نيز همين امر است.
4-اين مشكل را من نيز داشته ام.بايد قسمت ستينگ و تنظيمات ويندوز را در قسمت مرتبط با پاور,خودتان تنظيم نماييد.چراكه بصورت پيش فرض خود تنظيم نيست .
5-از گارانتي دستگاهتان استفاده نموده و اين مشكل ناشي از كارت گرافيكي نوت بوكتان را حل نماييد.
البته با پيش فرض سالم بودن صفحه نمايش.
در ضمن حال كه مشمول استفاده از گارانتي هستيد,اين مشكل را سريع تر حل نماييد و يا دستگاهتان را اگر مشكل حل نشد,تعويض نماييد و اينكه نوت بوك را بايد قبل از خريد امتحان نماييد.معمولا فروشندگان بنام,حداقل يك 15 روز تا يك ماه و در بهترين حالت سه ماه را براي تعويض در نظر مي گيرند.موفق باشيد.