برگزیده های پرشین تولز

چرا محصولات اینترنتی به سی دی و دی وی دی خلاصه شده؟

1hamed

Registered User
تاریخ عضویت
5 آپریل 2010
نوشته‌ها
308
لایک‌ها
3
خیلی از فروشگاه ها ی اینترنتی محصولات را به چندبرابر قیمت می فروشند
همین موضوع در آینده اعتما د به خرید اینترنتی را در مردم از بین خواهد برد
 

aasemi

Registered User
تاریخ عضویت
31 دسامبر 2009
نوشته‌ها
846
لایک‌ها
112
به نظر من فروشگاههای که میشه اطمینان کرد ازشون حداقل یک شماره غیر ایرانسل تو سایتشان بگذارند. هرچند ملاک نیست ولی خوب بهتر از هیچیه!!! من خودم موقعی که شروع کردم نه خط ثابت داشتم و نه دفتری و نه چیزی. اما تلاش کردم و پس از یه مدتی امکانات را جور کردم!! برای تبلیغات هم به هر سایتی تبلیغ ندید!!! من تجربه خوبی دارم که چگونه تبلیغ بدهید به کی بدهید!!!
برای هدفمند کردن این تایپیک لطفا به این سوال جواب بدهید!! تا به بقیه سوالات برسیم. حداقل فروشگاه دار ها این تایپیک را خواهند خواند و بروی فروشگاه خودشان اعمال خواهند کرد.

چکار کنیم مردم اعتماد کنند؟
چکار کنیم مردم اعتماد کنند؟
چکار کنیم مردم اعتماد کنند؟
چکار کنیم مردم اعتماد کنند؟
:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p

1- اول اینه که باید خودتو کامل معرفی کنی و جا مکان درستی داشته باشی.. تا هر زمان مشتری مشکلی داشت بتونه باهات تماس بگیره و پیدات کنه یا حتی شکایت کنه و توهم پاش وایستی...اون دوستائی که میخوان با قایم کردن خودشون جنس بفروشن واعتماد مردم رو هم
جلب کنند راه درستی را انتخاب نکردن...

2- توانائی جذب کاربر دارید که بیان به فروشگاهتون؟ اگه ندارید این تاپیک به دردتون نمیخوره ؟

3- اگه کاربر میاد به سایتتون توانائی اینو دارید که جنسی که در معرض نمایش گذاشتید
مشتری گیر بشه ؟ اگه این توانائی رو هم ندارید پس باز هم این تاپیک به دردتون نمی خوره

4- اگه یه جنسی توجه یه کاربری رو جلب کرد می تونی ظرف مدتی که تعهد کردی جنسو تحویلش بدی؟ اگه نمی تونی پس اینکاره نیستی؟

5-بقیه مسائلا رو باید وقتی صحبت کرد که 4 شرط اول وجود داشته باشه....
 

jowshany

Registered User
تاریخ عضویت
4 مارس 2009
نوشته‌ها
1,594
لایک‌ها
270
چکار کنیم مردم اعتماد کنند؟
چی رو اعتماد کنند؟
اینکه پول به حسابمون واریز کنند؟
خب طرف که حوصله نداره 1 ساعت بره تو بانک که پول رو واریز کنه .
هم پول کرایه ماشین باید بده بره بانک هم برگرده .
خب میشینه تو خونه و همونجا خرید پستیش رو می کنه .
یا کارت نداره کارت به کارت کنه .
اگه هم کارت داشته باشه و حوصله داشته باشه بره بانک پول بریزه ، این کار رو نمی کنه .
چون وقتی می تونه جنس رو بگیره و بعدش پول رو بده ، دیگه چرا پیش پیش پول رو بده تازه پولشم توی قرعه کشی بانک شرکت داده میشه :lol:
 

aasemi

Registered User
تاریخ عضویت
31 دسامبر 2009
نوشته‌ها
846
لایک‌ها
112
من سوالی دارم

فرض کنیم من نوعی تا اونجا پیش رفتم که از مرحله اعتماد سازی عبور کردم و همه چیز آماده سفارش مشتری هست و تونستم یه سفارش خرید دریافت کنم و اول می خوام پولو به طریق اینکه طرف از خونه خودش به حساب من واریز کنه دریافت کنم ( منظور اینکه بانک نره)...این کارا تا چه حد پیشرفت کرده ؟ جسته گریخته زیاد شنیدم ولی اطلاعات دقیق ندارم...

منظور من اینه که اگر پرداخت غیر حضوری پیشرفت کرده...خوب قائدتا باید روی اعتماد سازی بیشتر کار بشه. مسائل تبادل مالی هم در آینده بهتر میشه همان طور که نسبت به چند سال قبل بهتر شده.چون باید کاری کرد که مشتری احساس کنه جنس خوبی خریده و بعد اینکه
در وقتش صرفه جوئی شده...

حالا اگه دوستان اطلاعاتی در باره سوال من بدهند ممنون میشم
 

mehrzad22

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2007
نوشته‌ها
687
لایک‌ها
95
در ایران بستر های تجارت الکترونیک یا فراهم نشده یا طوری فراهم شده که کامل نیست فقط ظاهرش فراهم شده و تئوری هست و در عمل استفاده از اون ممکن نیست .
اما با این وجود کم هم کالا خریداری نمیشه !
الان هم غیر از سی دی از اینترنت خیلی چیز ها خریده میشه به عنوان نمونه من خودم دنبال کتابی بودم که اونو از ادینه بوک خریدم . چون سایت به من تخفیف داده بود هزینه پست خیلی به قیمت کتاب اضافه نکرد ... با توجه به هزینه رفتنم تا کتاب فروشی و وقتی که از دست می دادم میارزید !

این نمونه بود ... انواع وسایل الکترونیکی و تزئینی و ... در اینترنت فارسی فروخته میشه یا حتی در ایستگاه هم خرید و فروش میشه با اعتماد دو طرفه !
اگر قیمت شما مناسب تر از مغازه باشه و سود را کم کنید و جنس را دست اول تهیه کنید حتما مشتری زیاد خواهید داشت !
من قبل از خرید خیلی از وسیله ها قیمت را از اینترنت جویا می شم و اگر سایتی محصول را با ده درصد تخفیف نسبت به بیرون بده می گیرم !

بله ! اگر برید سر کوچه جنس را بخرید بیارید تو نت با ده درصد افزودن قیمت بخواهید بفروشید حق دارید منتظر مشتری نباشید.

در ضمن فضای اینترنت امکان کلاهبرداری را به فروشگاه ها نمیده اگر یک مشتری از محصول راضی نباشه در ده جا اینو مینویسه و گوگل اون ده صفحه را صد بار ایندکس میکنه و فروشگاه باید تخته شه ... کسی که کاسب باشه آبروی فروشگاهشو اینطوری نمیبره و کسی که کلاهبردار باشه نامعتبر میشه و مشتری بهش اعتماد نمیکنه ...
الان هم همینطوره در وب ...
 

1hamed

Registered User
تاریخ عضویت
5 آپریل 2010
نوشته‌ها
308
لایک‌ها
3
بله کاملا درسته
اصولا باید قیمت در اینترنت کم تر از بازار باشد تا مشتری انگیزه خرید پیدا کند
وگرنه دلیلی نداره کسی بیاد یک محصول رو به چند برابر قیمت از اینترنت خرید کنه؟
مثلا خیلی از فروشگاهها ی اینترنتی همین سی دی و دی ودی رو هم گرون تر از بازار میدن تازه یک هزینه پست هم به اون اضافه میشه
 

aasemi

Registered User
تاریخ عضویت
31 دسامبر 2009
نوشته‌ها
846
لایک‌ها
112
فروشگاه اینترنتی اگه کسی راه میندازه و به میخواد کار آینده داری رو راه اندازی کنه موفقیتش فقط به این نیست که جنس ارزون بزاره! شما خودتو نگاه نکن که جوون هستی در پایتخت هستی به فروشگاه های بزرگ دسترسی داری می تونی از جاهای مختلف از کم و کیف قیمتا سردرد بیاری...همه این شرایطو ندارن...

1- فروشگاه بزرگ با تنوع زیادی داری طوری که مشتری احساس کنه توی خونه خودش نشسته و به راحتی داره از بین صد قلم جنس مشابه با انواع مشخصات مختلف جنس مورد نظرشو انتخاب می کنه

2-مشتری این احساس رو داره که تمام اجناسی که در این فروشگاه فروخته میشه معتبر هست وممکنه برای بعضی مشتری ها قیمت , زیاد برایشون مهم نباشه... همینکه از سایت... فلان... خرید کردن براشون خیلی مهمه...

3- خیلی ها مثل پیرمردها پیر زنها به دلائل مختلف نمی تونن برن بیرون خرید کنن...اگه سایتی پیدا بشه که بهش اطمینان داشته باشن...پولش مهم نیست براشون..

4- بعضی جنسها اصلا تو شهرشون نیست...فرض کن جوونی که توی یه شهر 20 هزار نفری زندگی میکنه که دوتا کتابفروشی بیشتر توش نیست... کتابهائی هم که میفروشن اصلا به دردش نمی خوره..ولی تو نت فروشگاه کتابی رو پیدا میکنه که مثلا 500 هزار کتاب برای فروش داره...فکر نمیکنی ذوق زده بشه ؟

دلائل دیگه هم هست

من فکر کنم پرداخت حساب به حساب الان ممکن باشه...راه دیگه ای برای پرداخت غیر بانکی وجود داره؟ جواب سوال منو ندادین...
 

eshgheman

Registered User
تاریخ عضویت
3 آپریل 2010
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
4
محل سکونت
chabahar
فروشگاه اینترنتی اگه کسی راه میندازه و به میخواد کار آینده داری رو راه اندازی کنه موفقیتش فقط به این نیست که جنس ارزون بزاره! شما خودتو نگاه نکن که جوون هستی در پایتخت هستی به فروشگاه های بزرگ دسترسی داری می تونی از جاهای مختلف از کم و کیف قیمتا سردرد بیاری...همه این شرایطو ندارن...

1- فروشگاه بزرگ با تنوع زیادی داری طوری که مشتری احساس کنه توی خونه خودش نشسته و به راحتی داره از بین صد قلم جنس مشابه با انواع مشخصات مختلف جنس مورد نظرشو انتخاب می کنه

2-مشتری این احساس رو داره که تمام اجناسی که در این فروشگاه فروخته میشه معتبر هست وممکنه برای بعضی مشتری ها قیمت , زیاد برایشون مهم نباشه... همینکه از سایت... فلان... خرید کردن براشون خیلی مهمه...

3- خیلی ها مثل پیرمردها پیر زنها به دلائل مختلف نمی تونن برن بیرون خرید کنن...اگه سایتی پیدا بشه که بهش اطمینان داشته باشن...پولش مهم نیست براشون..

4- بعضی جنسها اصلا تو شهرشون نیست...فرض کن جوونی که توی یه شهر 20 هزار نفری زندگی میکنه که دوتا کتابفروشی بیشتر توش نیست... کتابهائی هم که میفروشن اصلا به دردش نمی خوره..ولی تو نت فروشگاه کتابی رو پیدا میکنه که مثلا 500 هزار کتاب برای فروش داره...فکر نمیکنی ذوق زده بشه ؟

دلائل دیگه هم هست

من فکر کنم پرداخت حساب به حساب الان ممکن باشه...راه دیگه ای برای پرداخت غیر بانکی وجود داره؟ جواب سوال منو ندادین...

برداخت انلاین که هست!! نیاز به رفتن بانک نداره!!! تو خونه انلاین پرداخت میکنه
 

Shemshad

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,078
لایک‌ها
32
محل سکونت
Padina Web Group - www.Padina.ir
سلام پادینا جان. پیغامی که گذاشته بودی رو خوندم - حتما به سایت شما هم خواهم آمد:cool:

سلام از ماست .
كدام پيام ؟! كجا ارسال كرديد؟! پيامي دريافت نكردم..

------

فعلا بايد روي 2 تا چيز كار كرد تا فرهنگش جا بيوفته!

1. كارت بانك عضو شتاپ داشتن و فعال بودن سيستم اينترنت بانك كاربر ( به راحتي بتونن از خونه كاراشون را انجام بدند .)
اين مورد داره جا ميوفته و به زودي همه گير ميشه..

بعد مورد 1 بايد روي مورد 2 كار بشه كه تجارت الكترونيك جاي خودش را پيدا كنه در ايران..

2. اعتماد سازي بين خريداران و مشتريان اينترنتي
 

panizgraphic

Registered User
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2006
نوشته‌ها
237
لایک‌ها
6
هیچ راهی جز رسیدگی کامل و درست حسابی عوامل اصلی این کار در کشور نیست.
قدم بعدی : باید فرهنگ سازی بشه. از طریق رسانه و...

الان فروشگاه های بزرگ که اصلا کارشون سی دی نیست و لوازم خونه و.... میفروشند ومعتبر هم هستند به طوری که 1 ماه متداول فقط تو روزنامه همشهری تبلیغات میکرد . اما تعداد انگشت شمارن ، به این خاطر هست که این فروشگاه ها نیاز به سرمایه بالا داره و هر کسی قادر به راه اندازی این فروشگاه ها نیست.
البته با این وضعی که اینترنت و امنیت اینترنت کشورمون داره کسی رقبت به سرمایه گذاری تو این زمینه نیست و البته در همه زمینه ها نمیشه فعالیت کرد.
چه زمینه ای؟: لوازم بهداشت ، آرایش و....
الان سایت لوازم بهداشتی با مجوز رو می بندن! چون فرهنگ نیست متاسفانه .
فروگشاه سی دی زیاد شده به دلیل هست که فروشگاه دار هزینه زیادی نمی کنه و همچنین مشتری زیاد ترسی نداره چون مبلغ بالایی قرار نیست پرداخت کنه البته بگذریم از این که آدم یه مورد هایی می بینه دوست داره بیاد از تو هاست شاپ رو دلیت کنه ! چون بعضی از مردم متاسفانه یه شاهکار به حساب میان از نظر خلق ..... :دی

در مورد موضوع پرداخت آنلاین که دوستان بحث می کنند:
خوب همه ما میدونیم که هیچ اداره و موسسه ای نیست که کارمنداش درست کار کنند و یا سستم کاریشون درست باشه، من خودم 1حساب آنلاین داشتم که اگه اشتباه نکنم 6 بار رفتم بانک پسورد عوض کرد و ما این پسورد رو تست کردیم سایت ارور می داد که اشتباه هست، از این گذشته همه فروشگاه دار ها نمی تونن پرداخت آنلاین رو فراهم کنن به دلیل شرایطی که لازم داره برای این کار.
هزارن مشکل وجود داره که نمیشه همرو بیان کرد.
یه مشکل خود شرکت پست هست، قسمت cod پست ماشاا.... انقدر فعال هستند آدم کف میکنه (از در عقب صندلی جلو) که خودش یه مشکل هست. پست یک طرف سیستم رابط بین فروشگاه دار با پست یک طرف، پستچی ها هم که خدا خیرشون بده همانقدر که هر فرد ایرانی وظیفه محول شده خودشو بدرستی و دقیق انجام میده یک پستچی هم انجام میده. یکوقت میبینی 1 سفارش رو میبره طرف نیست منزل یا خانواده سفارش دهنده اطلاع ندارن ( تقصیر پستچی نیست البته) و بسته دریافت نمیشه از این رو پستچی دیگه معلوم نیست حال کنه یکبار دیگه بیاد یا نه ! یهو دیدی برگرو برداشت تیک عدم دریفات محصول رو زد خودشم یه امضا زد زیرشو یا علی . :دی بسته برگشت خورد ! ( البته سوء تفاهم نشه همه اینطور نیستند واقعا شانسی از لا به لاشون خوبم در میاد) :دی

فرهنگ، فرهگ، فرهنگ، فرهنگ، فرهنگ تا درست نشه هیچی به هیچی
الان در سطح فروش سی دی و دی وی دی جواب میده اینترنت .

یه نکته مهم: شما اشاره می کنید به سایت های فروشگاهی خارجی، خوب شما نگاه کن توی اون کشور ها فرهنگ به چه صورت هست ؟ امکانات به چه صورت و....
شما نگاه کن اونجا اگه کسی تو خونش مثلا اجاق گازش خراب میشه دست نمیزنه به گاز، زنگ میزنه یه تعمیر کار گاز بیاد درستش کنه ( هر کس فقط کار خودشو میکنه) اما شما تو ایران ببین ! طرف گازش خراب میشه سره 3سوت میگه خانوم این انبر دست و بیار بینیم چشه این لامذهب چی داره این تو شیکمش !!! واقعا این تور نیست؟
خوب این کاری که ما می کنیم باعث چی میشه؟ ، البته این رو بگم که ما واقعا با این وضع موجود شاید مجبوریم واقعا !
شما الان 1 محصول تو نت میزنی فردا 60 تا سایت میخرن ازت میزارن واسه فروش زیر قیمت خودت ! خوب اینطوری که نمیشه کار کرد !!!

چه محصول هایی فروش میشه؟
محصول های ارزون قیمت تا 15- 20 هزار تومان رو خوب میخرن چون بیشتر مشتری اطمینان نمی کنه چون دلیلی برای اطمینان نیست. البته هر چیزی که 20 هزار قیمتشه منظورم نیست. بیشتر چیزی رو میخرن که مثلا هزینه خریدش 50-100 هزار تومان هست شما 20 هزار داری میفروشیش !!!

شما از 1 نگاه در مورد قضیه فروش اینترنتی نگاه کردید ، جون شما میگی چرا کسی فروشگاه خوب نمیزنه یا کمه؟ خوب شما این سوال رو هم بکن که چرا ما مشتری بدرد بخور نداریم؟ چرا همه جنس بنجول رو بیشتر ترجیح میدن؟ و....

کلا بخوایم نگاه کنیم به این قضیه همه کارها از پایه مشکل داره.

خیلی حرف ها هست که واقعا نمیشه نوشت ، مردم از بس نوشتم :دی البته حرف زدن در موردش هم فکر نمی کنم چیزی رو بتونه عوض کنه.
چقدر حرف زدما !! بعضی جاها سر حرف از دستم هی در میرفت ببخشید اگه بعضی جاها فهمیدن سخت بود دیگه ببخشید ! :دی
 
Last edited:

eshgheman

Registered User
تاریخ عضویت
3 آپریل 2010
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
4
محل سکونت
chabahar
هیچ راهی جز رسیدگی کامل و درست حسابی عوامل اصلی این کار در کشور نیست.
قدم بعدی : باید فرهنگ سازی بشه. از طریق رسانه و...

الان فروشگاه های بزرگ که اصلا کارشون سی دی نیست و لوازم خونه و.... میفروشند ومعتبر هم هستند به طوری که 1 ماه متداول فقط تو روزنامه همشهری تبلیغات میکرد . اما تعداد انگشت شمارن ، به این خاطر هست که این فروشگاه ها نیاز به سرمایه بالا داره و هر کسی قادر به راه اندازی این فروشگاه ها نیست.
البته با این وضعی که اینترنت و امنیت اینترنت کشورمون داره کسی رقبت به سرمایه گذاری تو این زمینه نیست و البته در همه زمینه ها نمیشه فعالیت کرد.
چه زمینه ای؟: لوازم بهداشت ، آرایش و....
الان سایت لوازم بهداشتی با مجوز رو می بندن! چون فرهنگ نیست متاسفانه .
فروگشاه سی دی زیاد شده به دلیل هست که فروشگاه دار هزینه زیادی نمی کنه و همچنین مشتری زیاد ترسی نداره چون مبلغ بالایی قرار نیست پرداخت کنه البته بگذریم از این که آدم یه مورد هایی می بینه دوست داره بیاد از تو هاست شاپ رو دلیت کنه ! چون بعضی از مردم متاسفانه یه شاهکار به حساب میان از نظر خلق ..... :دی

در مورد موضوع پرداخت آنلاین که دوستان بحث می کنند:
خوب همه ما میدونیم که هیچ اداره و موسسه ای نیست که کارمنداش درست کار کنند و یا سستم کاریشون درست باشه، من خودم 1حساب آنلاین داشتم که اگه اشتباه نکنم 6 بار رفتم بانک پسورد عوض کرد و ما این پسورد رو تست کردیم سایت ارور می داد که اشتباه هست، از این گذشته همه فروشگاه دار ها نمی تونن پرداخت آنلاین رو فراهم کنن به دلیل شرایطی که لازم داره برای این کار.
هزارن مشکل وجود داره که نمیشه همرو بیان کرد.
یه مشکل خود شرکت پست هست، قسمت cod پست ماشاا.... انقدر فعال هستند آدم کف میکنه (از در عقب صندلی جلو) که خودش یه مشکل هست. پست یک طرف سیستم رابط بین فروشگاه دار با پست یک طرف، پستچی ها هم که خدا خیرشون بده همانقدر که هر فرد ایرانی وظیفه محول شده خودشو بدرستی و دقیق انجام میده یک پستچی هم انجام میده. یکوقت میبینی 1 سفارش رو میبره طرف نیست منزل یا خانواده سفارش دهنده اطلاع ندارن ( تقصیر پستچی نیست البته) و بسته دریافت نمیشه از این رو پستچی دیگه معلوم نیست حال کنه یکبار دیگه بیاد یا نه ! یهو دیدی برگرو برداشت تیک عدم دریفات محصول رو زد خودشم یه امضا زد زیرشو یا علی . :دی بسته برگشت خورد ! ( البته سوء تفاهم نشه همه اینطور نیستند واقعا شانسی از لا به لاشون خوبم در میاد) :دی

فرهنگ، فرهگ، فرهنگ، فرهنگ، فرهنگ تا درست نشه هیچی به هیچی
الان در سطح فروش سی دی و دی وی دی جواب میده اینترنت .

یه نکته مهم: شما اشاره می کنید به سایت های فروشگاهی خارجی، خوب شما نگاه کن توی اون کشور ها فرهنگ به چه صورت هست ؟ امکانات به چه صورت و....
شما نگاه کن اونجا اگه کسی تو خونش مثلا اجاق گازش خراب میشه دست نمیزنه به گاز، زنگ میزنه یه تعمیر کار گاز بیاد درستش کنه ( هر کس فقط کار خودشو میکنه) اما شما تو ایران ببین ! طرف گازش خراب میشه سره 3سوت میگه خانوم این انبر دست و بیار بینیم چشه این لامذهب چی داره این تو شیکمش !!! واقعا این تور نیست؟
خوب این کاری که ما می کنیم باعث چی میشه؟ ، البته این رو بگم که ما واقعا با این وضع موجود شاید مجبوریم واقعا !
شما الان 1 محصول تو نت میزنی فردا 60 تا سایت میخرن ازت میزارن واسه فروش زیر قیمت خودت ! خوب اینطوری که نمیشه کار کرد !!!

چه محصول هایی فروش میشه؟
محصول های ارزون قیمت تا 15- 20 هزار تومان رو خوب میخرن چون بیشتر مشتری اطمینان نمی کنه چون دلیلی برای اطمینان نیست. البته هر چیزی که 20 هزار قیمتشه منظورم نیست. بیشتر چیزی رو میخرن که مثلا هزینه خریدش 50-100 هزار تومان هست شما 20 هزار داری میفروشیش !!!

شما از 1 نگاه در مورد قضیه فروش اینترنتی نگاه کردید ، جون شما میگی چرا کسی فروشگاه خوب نمیزنه یا کمه؟ خوب شما این سوال رو هم بکن که چرا ما مشتری بدرد بخور نداریم؟ چرا همه جنس بنجول رو بیشتر ترجیح میدن؟ و....

کلا بخوایم نگاه کنیم به این قضیه همه کارها از پایه مشکل داره.

خیلی حرف ها هست که واقعا نمیشه نوشت ، مردم از بس نوشتم :دی البته حرف زدن در موردش هم فکر نمی کنم چیزی رو بتونه عوض کنه.
چقدر حرف زدما !! بعضی جاها سر حرف از دستم هی در میرفت ببخشید اگه بعضی جاها فهمیدن سخت بود دیگه ببخشید ! :دی

ایده ها تون خوب است. اما بحث من الان این هست چه راهکارهایی میدید که مشتریان اعتماد کنند. اوال این رو مشخص کنید تا به بقیه صحبت ها برسیم
 

panizgraphic

Registered User
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2006
نوشته‌ها
237
لایک‌ها
6
اما بحث من الان این هست چه راهکارهایی میدید که مشتریان اعتماد کنند. اوال این رو مشخص کنید تا به بقیه صحبت ها برسیم

خوب برای یک فروشگاه فروش دیسک فکر نکنم بیشتر از 1- تلفن همراه غیر اعتباری و تلفن ثابت(محل کار) 2- پرداخت انلاین 3- قدیمی بودن فروشگاه 4- پشتیبانی آنلاین ( زیاد فایده نداره البته برای اعتماد سازی) ، بشه کاری کرد.
فروشگاه های بزرگتر : موارد بالا به همراه : 1- شماره ثبت همراه عکس اسکن شده ثبت فروشگاه 2- عکس اسکن شده مجوز ، نکته: ( البته به همراه شماره ای از ادارات برای اثبات ، که اگر کسی زنگ زد بگن بله این شرکت به ثبت رسیده البته اینو مطمئن نیستم اینجا زیاد بشه روش حساب وا کرد) 3- آدرس صحیح فروشگاه و یا دفتر فروشگاه . (بهتر هست کروکی آن به صورت عکس در سایت قرار گیرد) ، برای خرید حضوری.
دیگه الآن چیزی یادم نمیاد غیر از این موارد اما اگر این موراد انجام بشه دیگر اعتماد مشتری 100% هست
البته یک مورد هست که نمیشه نادیده گرفت اونم اینکه ، یکنفر تا خرید اینترنتی رو یکبار تجربه نکنه کمتر اعتماد کنه .

ادیت کردن که بگم ، در اصل یک مشتری وقتی می بینه داخل سایت زده خرید پستی = ابتدا درب منزل سفارش را بگیرید و بعد هزینه آنرا بپردازید دیگه نیازی به اعتماد به فروشگاه نداره که ! بسته اومد پولشو میدی نیومد که هیچی !
 
Last edited:

eshgheman

Registered User
تاریخ عضویت
3 آپریل 2010
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
4
محل سکونت
chabahar
خوب برای یک فروشگاه فروش دیسک فکر نکنم بیشتر از 1- تلفن همراه غیر اعتباری و تلفن ثابت(محل کار) 2- پرداخت انلاین 3- قدیمی بودن فروشگاه 4- پشتیبانی آنلاین ( زیاد فایده نداره البته برای اعتماد سازی) ، بشه کاری کرد.
فروشگاه های بزرگتر : موارد بالا به همراه : 1- شماره ثبت همراه عکس اسکن شده ثبت فروشگاه 2- عکس اسکن شده مجوز ، نکته: ( البته به همراه شماره ای از ادارات برای اثبات ، که اگر کسی زنگ زد بگن بله این شرکت به ثبت رسیده البته اینو مطمئن نیستم اینجا زیاد بشه روش حساب وا کرد) 3- آدرس صحیح فروشگاه و یا دفتر فروشگاه . (بهتر هست کروکی آن به صورت عکس در سایت قرار گیرد) ، برای خرید حضوری.
دیگه الآن چیزی یادم نمیاد غیر از این موارد اما اگر این موراد انجام بشه دیگر اعتماد مشتری 100% هست
البته یک مورد هست که نمیشه نادیده گرفت اونم اینکه ، یکنفر تا خرید اینترنتی رو یکبار تجربه نکنه کمتر اعتماد کنه .

ادیت کردن که بگم ، در اصل یک مشتری وقتی می بینه داخل سایت زده خرید پستی = ابتدا درب منزل سفارش را بگیرید و بعد هزینه آنرا بپردازید دیگه نیازی به اعتماد به فروشگاه نداره که ! بسته اومد پولشو میدی نیومد که هیچی !

افرین راهکارهای خوبی بود. اما فرض بگیر من یک فردی هستم که دزدی تو کارم نیست و میخواهم خدمات رسانی بکنم و هم تجارت. نه سرمایه دارم که دفتر کار داشته باشم و میخواهم تو خونه کار کنم. دوست ندارم هم کسی به خونم سر بزنه!!! یه ادرس الکی میدهم !!! و اما خوب کار میکنم که راضی باشند . در رابطه با این خصوص چه راه حلی دارید؟
خیلی از ما ها میترسیم سایتمون رو تو ساماندهی ثبت کنیم!! میگیم اهسته کار کنیم الکی فیلتر نشیم یا 2000 تومان فروختیم نیان دو میلیون مالیات بگیرند و از این فکرا!! چکار کنم به نظرتون؟ کار نکنم؟ اما من آرزو دارم کار کنم:(
چه راهکاره دیگری پیشنهاد میکنید؟:wacko:
 

sokOoooot

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
26 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,254
لایک‌ها
77
محل سکونت
این بود تمام ماجرای من و او
این چیزی که شما می گید رو باید توی فروم ها به نظرم فعالیتتون رو بیشتر کنید مثل عزیزانی که الان توی همین فروم و فروم های دیگه دارند کالاهاشون رو می فروشند مثلا هارد می فروشند یا کنسول های بازی یا وسایل آرایشی و ...

اینها یه مدتی توی فرومی فعالیت می کنند بین خودشون و بچه های فروم احساس آرامشی برقرار می شه و احترام متقابل بعد مثلا اگه عزیزی چیزی هم برای فروش داشت و اومد اعلام کرد من این مورد رو برای فروش دارم راحت تر و با خیالی آسوده تر میشه پول رو ریخت به حساب و تقاضای جنس رو کرد

وگرنه من خودم به شخصه هیچوقت از یه سایت تازه تاسیس که خرید رو هم باید نقدی انجام داد و مثلا بالای 50 تومن هم هست جنساش و تضمینی هم همونطوری که الان شما دارید می گید نمی ده نه آدرسی و نه چیزی و نهایتا یه شماره ایرانسل چیزی نمی خرم

البته بگم توی همین فروم ها هم داره خیلی کلاه برداری می شه که آینده این خرید و فروش های این مدلی رو هم خراب می کنه
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,195
لایک‌ها
20,078
محل سکونت
اوهایو - دیتون
خیلی از فروشگاه ها ی اینترنتی محصولات را به چندبرابر قیمت می فروشند
همین موضوع در آینده اعتما د به خرید اینترنتی را در مردم از بین خواهد برد
من فکر می کنم بر عکس این موضوع هست

ببنید هزینه بسته بندی و تهیه اون رو باید حساب کرد و بعد از این سفارش دادن های بی مورد و الکی که بسته ارسال میشه به آدرس مشتری سرباز می زنه از گرفتن بسته و یا میگه اصلا من سفارش ندادم...
 

panizgraphic

Registered User
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2006
نوشته‌ها
237
لایک‌ها
6
ببنید هزینه بسته بندی و تهیه اون رو باید حساب کرد و بعد از این سفارش دادن های بی مورد و الکی که بسته ارسال میشه به آدرس مشتری سرباز می زنه از گرفتن بسته و یا میگه اصلا من سفارش ندادم...
این گه حرفیه ! شما باید فروشتون رو به حدی برسونید که سفارش برگشتی به چش نیاد اگه بخوای اونطوری فکر کنی که خوب یه محصول بزن 100 هزار تومان 1 نفر خرید برو 6 ماه بازنشستگی باز بیا یکی دیگه بفروش !!!



اما فرض بگیر من یک فردی هستم که دزدی تو کارم نیست و میخواهم خدمات رسانی بکنم و هم تجارت. نه سرمایه دارم که دفتر کار داشته باشم و میخواهم تو خونه کار کنم. دوست ندارم هم کسی به خونم سر بزنه!!! یه ادرس الکی میدهم !!! و اما خوب کار میکنم که راضی باشند . در رابطه با این خصوص چه راه حلی دارید؟
خیلی از ما ها میترسیم سایتمون رو تو ساماندهی ثبت کنیم!! میگیم اهسته کار کنیم الکی فیلتر نشیم یا 2000 تومان فروختیم نیان دو میلیون مالیات بگیرند و از این فکرا!! چکار کنم به نظرتون؟ کار نکنم؟ اما من آرزو دارم کار کنم

خوب شما میشی دسته اول ، در رابطه با این که شما آدرس الکی میدید باید بگم خوب چه کاریه ! شما پنل پستی که باید بگیرید ، شما آدرس درست رو میدید به شرکت چون میاد بسته هاتون رو تحویل می گیره و میبره ! خوب چه کاریه که اشتباه بدید ! چون شما فاکتور که میزنید آدرس به همراه شماره تلفن و ... شما روی فاکتور ها زده میشه و دسته مشتری که میرسه همرو داره دیگه!

خوب با وضعیتی که شما میگید که دیگه نمیشه اعتماد سازی کرد ... باید مثل بقیه کار کنید ، نه آدرس و نه هیچی که دیگه فکر کنم بهترین راه اینکه خودتون بسته رو ببرید دم منزل مشتری که نفهمه دیگه :دی !
 

eshgheman

Registered User
تاریخ عضویت
3 آپریل 2010
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
4
محل سکونت
chabahar
این گه حرفیه ! شما باید فروشتون رو به حدی برسونید که سفارش برگشتی به چش نیاد اگه بخوای اونطوری فکر کنی که خوب یه محصول بزن 100 هزار تومان 1 نفر خرید برو 6 ماه بازنشستگی باز بیا یکی دیگه بفروش !!!





خوب شما میشی دسته اول ، در رابطه با این که شما آدرس الکی میدید باید بگم خوب چه کاریه ! شما پنل پستی که باید بگیرید ، شما آدرس درست رو میدید به شرکت چون میاد بسته هاتون رو تحویل می گیره و میبره ! خوب چه کاریه که اشتباه بدید ! چون شما فاکتور که میزنید آدرس به همراه شماره تلفن و ... شما روی فاکتور ها زده میشه و دسته مشتری که میرسه همرو داره دیگه!

خوب با وضعیتی که شما میگید که دیگه نمیشه اعتماد سازی کرد ... باید مثل بقیه کار کنید ، نه آدرس و نه هیچی که دیگه فکر کنم بهترین راه اینکه خودتون بسته رو ببرید دم منزل مشتری که نفهمه دیگه :دی !

یک سی دی فروختم مشتری از اهواز اومده تهران در خونمون میگه اقا سی دی شماره 2 رو هم بهم بده حال کردم!!!!:lol::lol:
من میخوام صف بکشن!!!! در خونمون !! سوپر مارکتی که نیست!!! این هم هست!! البته این قضیه ماله 5 سال پیشه الان منم دفتری دارم برجی دارم !!! درکل همه که مثل ما نیستند. بعضی ها هم خونه کار میکنند. اونا چکار کنند؟
 

1hamed

Registered User
تاریخ عضویت
5 آپریل 2010
نوشته‌ها
308
لایک‌ها
3
من فکر می کنم بر عکس این موضوع هست

ببنید هزینه بسته بندی و تهیه اون رو باید حساب کرد و بعد از این سفارش دادن های بی مورد و الکی که بسته ارسال میشه به آدرس مشتری سرباز می زنه از گرفتن بسته و یا میگه اصلا من سفارش ندادم...

واقعا هزینه بسته بندی اونقدر نیست که این همه گرون میدن
یکی از دلایل سفارشات برگشتی هم میتونه همین گرونی بیش از حد باشه
مثلا یکی از طریق تبلیغات و غیره وارد یک فروشگاه میشود
بعضی از فروشگاهها هم اجناس را به صورت غیر واقعی توصیف میکنند
بعد شخص مورد نظر ممکن است ان لحظه به صورت احساسی فرم سفارش را پر کند
اما بعد از چند روز چون ان حالت احساسی را از دست داده پشیمان می شود وسفارش را تحویل نمیگیرد
در نتیجه فروشگاههایی که قیمت های غیر واقعی دارند ویا محصولات را به صورت غیر واقعی توصیف میکنند همیشه برگشتی های بالایی خواهند داشت و همچنین باعث عدم اعتماد کاربران عادی (اکثر خریدار های فروشگاه های اینترنتی همین کاربرا ن عادی هستند) به اینترنت وخرید اینترنتی خواهند شد

اما در صورتی که یک مدیر فرشگاه حرفه ای کار کند بعد از مدتی حتی با تبلیغات کم هم فروش وسود خوبی خواهد کرد
 

panizgraphic

Registered User
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2006
نوشته‌ها
237
لایک‌ها
6
یک سی دی فروختم مشتری از اهواز اومده تهران در خونمون میگه اقا سی دی شماره 2 رو هم بهم بده حال کردم!!!!

آره از این نخبه های ایرانی پیدا میشه
laughingsmiley.gif
 

iranamir

Registered User
تاریخ عضویت
8 ژانویه 2010
نوشته‌ها
2,583
لایک‌ها
1,614
محل سکونت
تهران
نکته اول: مشتری انتظار دارد همیشه دسترسی آسان به کسی داشته باشد که بتواند مشکل او را حل کند. مهمترین دغدغه مشتریان هنگام خرید یک محصول آن است که چگونه می توان از ریسک کردن اجتناب کرد. به عبارتی دیگر در صورتی که محصول خریداری شده را دوست نداشته باشد یا محصول به درستی کار نکند یا شکسته باشد به کجا می تواند متوسل شود. هر قدر که امکان پرسش و پاسخ برای رفع مشکل مشتریان بیشتر فراهم شود، آنها به شرکت وفادارتر می شوند. گاهی شرکت بدون ارائه چنین امکانی، فقط ادعا می کنند که حاضر است بدون هیچ پرسش و پاسخی و تنها در قبال ارائه فاکتور، محصول را پس بگیرد. اما تجربه نشان داده که این سیاست از نظر مشتریان چندان مطلوب نیست و آنرا عوام فریبانه قلمداد می کنند...» از دیدگاه بررسی روانشناسی مشتری، انسانها در دنیای امروز بسیار نیازمند اطمینان اند، و در تمام تصمیم گیری هایشان دنبال گزینه ای می گردند که حداقل ریسک و حداکثر اطمینان را تأمین کند. رفتار شرکت با مشتری باید به گونه ای باشد که او عمیقاً احساس اطمینان خاطر کند و باور کنددر صورت بروز مشکل یقیناً کسی هست که به آن رسیدگی خواهد کرد.
«...نکته دوم: مشتری انتظار دارد بخوبی توسط شرکت شناسایی شود. هر چند این انتظار را به زبان نمی آورد.» مشتری دوست دارد او را به طور انفرادی بشناسد. این در واقع اولین مرحله برقراری رابطه است. شناسایی یعنی باید شرکت، از محصولاتی که مشتری می خرد با خبر باشد و او را از سایر مشتریان بخوبی تمیز دهد. به این مثال توجه کنید: شما گفتگویی را که با دوست خود داشته اید کاملاً به خاطر می آورید. ارتباط شرکت با تک تک مشتریان هم در صورتی اثر بخش است که مثل رابطه دوستان باشد و شرکت مشتریان خود را در صورت امکان، تک به تک به خاطر بیاورد و به سابقه رابطه آنها با شرکت و حرفهای رد و بدل شده بینشان اهمیت بدهد. خیلی از شرکت ها مشخصات مشتریان رابطور خودکار ثبت می کنند ولی آیا چقدر به این مشخصات اهمیت می دهند؟ جمع آوری این اطلاعات امکان تدوین استراتژیهای مناسب و توسعه روابط دو طرفه با تک تک مشتریان را فراهم می کند که این روش نسبت به سایرفعالیت های تبلیغاتی کنونی اثر بخش تر است.
نکته سوم: مشتری انتظار دارد شرکت روحیه پاسخگویی داشته باشد، تنها ارائه یک شماره تلفن یا آدرس ایمیل کافی نیست. پاسخگویی شما ارائه یک تلفن به مشتری نیست تا بتواند با شرکت تماس بگیرد. پاسخگویی زمانی اتفاق می افتد که نماینده شرکت به سخنان مشتری گوش کند و او را تا حل مشکل یا رسیدن به توافق دو طرفه همراهی کند. در واقع پاسخگو بودن ، همان عکس العملی است که پس از اولین تماس و برقراری ارتباط مشتری با شرکت ، منجر به ایجاد رضایتمندی می شود. فاصله زمانی بین سفارش محصول تا دریافت آن، یا بین دریافت شکایت تا رسیدگی به آن، حامل یک پیام مهم از جانب شرکت به مشتری است. هر چه این زمان کوتاهتر باشد، شرکت در نظر مشتری ، پاسخگوتر و مسئولیت پذیر تر جلوه می کند...» همانطور که خود شما ترجیح می دهید از میان چندین گزینه، همه کارها را به فردی بسپارید که مسئولیت پذیر تر باشد، مشتری هم در میان گزینه ها ، ترجیح میدهد ارتباط تجاری خود را با شرکتی حفظ کند که پاسخگوتر و مسئولیت پذیرتر باشد و در این راه حاضر است حتی هزینه بیشتری هم متقبل شود.
«...نکته چهارم: مشتری انتظار دارد مورد احترام واقع شود و جایگاهش بسیار مهمتر از جایگاه محصول و فروش آن به هر قیمت باشد.»
احترام به معنای توجه بیشتر به مشتری است و اینکه او را با تبلیغات بیهوده و سایر پیامهایی که برایش جذابیت چندانی ندارد تحت فشار قرار ندهیم. باید همواره در فعالیت های تبلیغاتی و بازار یابی توجه کنیم که مخاطبان بسیار مهمتر از محصول و یا نام تجاری هستند که مورد بازاریابی قرار می گیرد. بدون احترام گذاردن و تکریم مشتریان، تمامی فعالیتهای تبلیغاتی و بازار یابی شرکت به مرور محکوم به شکست خواهند بود.
 
بالا