به نظر من فروشگاههای که میشه اطمینان کرد ازشون حداقل یک شماره غیر ایرانسل تو سایتشان بگذارند. هرچند ملاک نیست ولی خوب بهتر از هیچیه!!! من خودم موقعی که شروع کردم نه خط ثابت داشتم و نه دفتری و نه چیزی. اما تلاش کردم و پس از یه مدتی امکانات را جور کردم!! برای تبلیغات هم به هر سایتی تبلیغ ندید!!! من تجربه خوبی دارم که چگونه تبلیغ بدهید به کی بدهید!!!
برای هدفمند کردن این تایپیک لطفا به این سوال جواب بدهید!! تا به بقیه سوالات برسیم. حداقل فروشگاه دار ها این تایپیک را خواهند خواند و بروی فروشگاه خودشان اعمال خواهند کرد.
چکار کنیم مردم اعتماد کنند؟
چکار کنیم مردم اعتماد کنند؟
چکار کنیم مردم اعتماد کنند؟
چکار کنیم مردم اعتماد کنند؟
چی رو اعتماد کنند؟چکار کنیم مردم اعتماد کنند؟
فروشگاه اینترنتی اگه کسی راه میندازه و به میخواد کار آینده داری رو راه اندازی کنه موفقیتش فقط به این نیست که جنس ارزون بزاره! شما خودتو نگاه نکن که جوون هستی در پایتخت هستی به فروشگاه های بزرگ دسترسی داری می تونی از جاهای مختلف از کم و کیف قیمتا سردرد بیاری...همه این شرایطو ندارن...
1- فروشگاه بزرگ با تنوع زیادی داری طوری که مشتری احساس کنه توی خونه خودش نشسته و به راحتی داره از بین صد قلم جنس مشابه با انواع مشخصات مختلف جنس مورد نظرشو انتخاب می کنه
2-مشتری این احساس رو داره که تمام اجناسی که در این فروشگاه فروخته میشه معتبر هست وممکنه برای بعضی مشتری ها قیمت , زیاد برایشون مهم نباشه... همینکه از سایت... فلان... خرید کردن براشون خیلی مهمه...
3- خیلی ها مثل پیرمردها پیر زنها به دلائل مختلف نمی تونن برن بیرون خرید کنن...اگه سایتی پیدا بشه که بهش اطمینان داشته باشن...پولش مهم نیست براشون..
4- بعضی جنسها اصلا تو شهرشون نیست...فرض کن جوونی که توی یه شهر 20 هزار نفری زندگی میکنه که دوتا کتابفروشی بیشتر توش نیست... کتابهائی هم که میفروشن اصلا به دردش نمی خوره..ولی تو نت فروشگاه کتابی رو پیدا میکنه که مثلا 500 هزار کتاب برای فروش داره...فکر نمیکنی ذوق زده بشه ؟
دلائل دیگه هم هست
من فکر کنم پرداخت حساب به حساب الان ممکن باشه...راه دیگه ای برای پرداخت غیر بانکی وجود داره؟ جواب سوال منو ندادین...
سلام پادینا جان. پیغامی که گذاشته بودی رو خوندم - حتما به سایت شما هم خواهم آمد
هیچ راهی جز رسیدگی کامل و درست حسابی عوامل اصلی این کار در کشور نیست.
قدم بعدی : باید فرهنگ سازی بشه. از طریق رسانه و...
الان فروشگاه های بزرگ که اصلا کارشون سی دی نیست و لوازم خونه و.... میفروشند ومعتبر هم هستند به طوری که 1 ماه متداول فقط تو روزنامه همشهری تبلیغات میکرد . اما تعداد انگشت شمارن ، به این خاطر هست که این فروشگاه ها نیاز به سرمایه بالا داره و هر کسی قادر به راه اندازی این فروشگاه ها نیست.
البته با این وضعی که اینترنت و امنیت اینترنت کشورمون داره کسی رقبت به سرمایه گذاری تو این زمینه نیست و البته در همه زمینه ها نمیشه فعالیت کرد.
چه زمینه ای؟: لوازم بهداشت ، آرایش و....
الان سایت لوازم بهداشتی با مجوز رو می بندن! چون فرهنگ نیست متاسفانه .
فروگشاه سی دی زیاد شده به دلیل هست که فروشگاه دار هزینه زیادی نمی کنه و همچنین مشتری زیاد ترسی نداره چون مبلغ بالایی قرار نیست پرداخت کنه البته بگذریم از این که آدم یه مورد هایی می بینه دوست داره بیاد از تو هاست شاپ رو دلیت کنه ! چون بعضی از مردم متاسفانه یه شاهکار به حساب میان از نظر خلق ..... :دی
در مورد موضوع پرداخت آنلاین که دوستان بحث می کنند:
خوب همه ما میدونیم که هیچ اداره و موسسه ای نیست که کارمنداش درست کار کنند و یا سستم کاریشون درست باشه، من خودم 1حساب آنلاین داشتم که اگه اشتباه نکنم 6 بار رفتم بانک پسورد عوض کرد و ما این پسورد رو تست کردیم سایت ارور می داد که اشتباه هست، از این گذشته همه فروشگاه دار ها نمی تونن پرداخت آنلاین رو فراهم کنن به دلیل شرایطی که لازم داره برای این کار.
هزارن مشکل وجود داره که نمیشه همرو بیان کرد.
یه مشکل خود شرکت پست هست، قسمت cod پست ماشاا.... انقدر فعال هستند آدم کف میکنه (از در عقب صندلی جلو) که خودش یه مشکل هست. پست یک طرف سیستم رابط بین فروشگاه دار با پست یک طرف، پستچی ها هم که خدا خیرشون بده همانقدر که هر فرد ایرانی وظیفه محول شده خودشو بدرستی و دقیق انجام میده یک پستچی هم انجام میده. یکوقت میبینی 1 سفارش رو میبره طرف نیست منزل یا خانواده سفارش دهنده اطلاع ندارن ( تقصیر پستچی نیست البته) و بسته دریافت نمیشه از این رو پستچی دیگه معلوم نیست حال کنه یکبار دیگه بیاد یا نه ! یهو دیدی برگرو برداشت تیک عدم دریفات محصول رو زد خودشم یه امضا زد زیرشو یا علی . :دی بسته برگشت خورد ! ( البته سوء تفاهم نشه همه اینطور نیستند واقعا شانسی از لا به لاشون خوبم در میاد) :دی
فرهنگ، فرهگ، فرهنگ، فرهنگ، فرهنگ تا درست نشه هیچی به هیچی
الان در سطح فروش سی دی و دی وی دی جواب میده اینترنت .
یه نکته مهم: شما اشاره می کنید به سایت های فروشگاهی خارجی، خوب شما نگاه کن توی اون کشور ها فرهنگ به چه صورت هست ؟ امکانات به چه صورت و....
شما نگاه کن اونجا اگه کسی تو خونش مثلا اجاق گازش خراب میشه دست نمیزنه به گاز، زنگ میزنه یه تعمیر کار گاز بیاد درستش کنه ( هر کس فقط کار خودشو میکنه) اما شما تو ایران ببین ! طرف گازش خراب میشه سره 3سوت میگه خانوم این انبر دست و بیار بینیم چشه این لامذهب چی داره این تو شیکمش !!! واقعا این تور نیست؟
خوب این کاری که ما می کنیم باعث چی میشه؟ ، البته این رو بگم که ما واقعا با این وضع موجود شاید مجبوریم واقعا !
شما الان 1 محصول تو نت میزنی فردا 60 تا سایت میخرن ازت میزارن واسه فروش زیر قیمت خودت ! خوب اینطوری که نمیشه کار کرد !!!
چه محصول هایی فروش میشه؟
محصول های ارزون قیمت تا 15- 20 هزار تومان رو خوب میخرن چون بیشتر مشتری اطمینان نمی کنه چون دلیلی برای اطمینان نیست. البته هر چیزی که 20 هزار قیمتشه منظورم نیست. بیشتر چیزی رو میخرن که مثلا هزینه خریدش 50-100 هزار تومان هست شما 20 هزار داری میفروشیش !!!
شما از 1 نگاه در مورد قضیه فروش اینترنتی نگاه کردید ، جون شما میگی چرا کسی فروشگاه خوب نمیزنه یا کمه؟ خوب شما این سوال رو هم بکن که چرا ما مشتری بدرد بخور نداریم؟ چرا همه جنس بنجول رو بیشتر ترجیح میدن؟ و....
کلا بخوایم نگاه کنیم به این قضیه همه کارها از پایه مشکل داره.
خیلی حرف ها هست که واقعا نمیشه نوشت ، مردم از بس نوشتم :دی البته حرف زدن در موردش هم فکر نمی کنم چیزی رو بتونه عوض کنه.
چقدر حرف زدما !! بعضی جاها سر حرف از دستم هی در میرفت ببخشید اگه بعضی جاها فهمیدن سخت بود دیگه ببخشید ! :دی
اما بحث من الان این هست چه راهکارهایی میدید که مشتریان اعتماد کنند. اوال این رو مشخص کنید تا به بقیه صحبت ها برسیم
خوب برای یک فروشگاه فروش دیسک فکر نکنم بیشتر از 1- تلفن همراه غیر اعتباری و تلفن ثابت(محل کار) 2- پرداخت انلاین 3- قدیمی بودن فروشگاه 4- پشتیبانی آنلاین ( زیاد فایده نداره البته برای اعتماد سازی) ، بشه کاری کرد.
فروشگاه های بزرگتر : موارد بالا به همراه : 1- شماره ثبت همراه عکس اسکن شده ثبت فروشگاه 2- عکس اسکن شده مجوز ، نکته: ( البته به همراه شماره ای از ادارات برای اثبات ، که اگر کسی زنگ زد بگن بله این شرکت به ثبت رسیده البته اینو مطمئن نیستم اینجا زیاد بشه روش حساب وا کرد) 3- آدرس صحیح فروشگاه و یا دفتر فروشگاه . (بهتر هست کروکی آن به صورت عکس در سایت قرار گیرد) ، برای خرید حضوری.
دیگه الآن چیزی یادم نمیاد غیر از این موارد اما اگر این موراد انجام بشه دیگر اعتماد مشتری 100% هست
البته یک مورد هست که نمیشه نادیده گرفت اونم اینکه ، یکنفر تا خرید اینترنتی رو یکبار تجربه نکنه کمتر اعتماد کنه .
ادیت کردن که بگم ، در اصل یک مشتری وقتی می بینه داخل سایت زده خرید پستی = ابتدا درب منزل سفارش را بگیرید و بعد هزینه آنرا بپردازید دیگه نیازی به اعتماد به فروشگاه نداره که ! بسته اومد پولشو میدی نیومد که هیچی !
من فکر می کنم بر عکس این موضوع هستخیلی از فروشگاه ها ی اینترنتی محصولات را به چندبرابر قیمت می فروشند
همین موضوع در آینده اعتما د به خرید اینترنتی را در مردم از بین خواهد برد
این گه حرفیه ! شما باید فروشتون رو به حدی برسونید که سفارش برگشتی به چش نیاد اگه بخوای اونطوری فکر کنی که خوب یه محصول بزن 100 هزار تومان 1 نفر خرید برو 6 ماه بازنشستگی باز بیا یکی دیگه بفروش !!!ببنید هزینه بسته بندی و تهیه اون رو باید حساب کرد و بعد از این سفارش دادن های بی مورد و الکی که بسته ارسال میشه به آدرس مشتری سرباز می زنه از گرفتن بسته و یا میگه اصلا من سفارش ندادم...
اما فرض بگیر من یک فردی هستم که دزدی تو کارم نیست و میخواهم خدمات رسانی بکنم و هم تجارت. نه سرمایه دارم که دفتر کار داشته باشم و میخواهم تو خونه کار کنم. دوست ندارم هم کسی به خونم سر بزنه!!! یه ادرس الکی میدهم !!! و اما خوب کار میکنم که راضی باشند . در رابطه با این خصوص چه راه حلی دارید؟
خیلی از ما ها میترسیم سایتمون رو تو ساماندهی ثبت کنیم!! میگیم اهسته کار کنیم الکی فیلتر نشیم یا 2000 تومان فروختیم نیان دو میلیون مالیات بگیرند و از این فکرا!! چکار کنم به نظرتون؟ کار نکنم؟ اما من آرزو دارم کار کنم
این گه حرفیه ! شما باید فروشتون رو به حدی برسونید که سفارش برگشتی به چش نیاد اگه بخوای اونطوری فکر کنی که خوب یه محصول بزن 100 هزار تومان 1 نفر خرید برو 6 ماه بازنشستگی باز بیا یکی دیگه بفروش !!!
خوب شما میشی دسته اول ، در رابطه با این که شما آدرس الکی میدید باید بگم خوب چه کاریه ! شما پنل پستی که باید بگیرید ، شما آدرس درست رو میدید به شرکت چون میاد بسته هاتون رو تحویل می گیره و میبره ! خوب چه کاریه که اشتباه بدید ! چون شما فاکتور که میزنید آدرس به همراه شماره تلفن و ... شما روی فاکتور ها زده میشه و دسته مشتری که میرسه همرو داره دیگه!
خوب با وضعیتی که شما میگید که دیگه نمیشه اعتماد سازی کرد ... باید مثل بقیه کار کنید ، نه آدرس و نه هیچی که دیگه فکر کنم بهترین راه اینکه خودتون بسته رو ببرید دم منزل مشتری که نفهمه دیگه :دی !
من فکر می کنم بر عکس این موضوع هست
ببنید هزینه بسته بندی و تهیه اون رو باید حساب کرد و بعد از این سفارش دادن های بی مورد و الکی که بسته ارسال میشه به آدرس مشتری سرباز می زنه از گرفتن بسته و یا میگه اصلا من سفارش ندادم...
یک سی دی فروختم مشتری از اهواز اومده تهران در خونمون میگه اقا سی دی شماره 2 رو هم بهم بده حال کردم!!!!