برگزیده های پرشین تولز

چند تکنولوژی جالب و کاربردی که شاید به زودی با آن‌ها ملاقات کنید

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
%D8%AA%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D9%84%D8%A8-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C-950x633.jpg

در این مطلب قرار است با تعدادی تکنولوژی جالب و کاربردی آشنا شویم. تکنولوژی‌هایی که هنوز به تکامل صد در صد نرسیده‌اند اما در صورت مساعد بودن شرایط می‌توان به زودی از وجود آن‌ها بهره‌مند شد. برای آشنایی با این چند تکنولوژی جالب و کاربردی می‌توانید همچنان با مجله قرمز همراه باشید.


این روزها با مرور لیست پروژه‌های ریز و درشتی که دست‌اندرکارانشان از طریق پروسه‌ی کراودفاندینگ قصد تامین بودجه‌ی مورد نیاز برای تکمیل آن‌ها را دارند، می‌توان علاوه بر یافتن پروژه‌های بی‌معنی و مضحکی که تکمیل کردنشان چیزی جز اتلاف وقت و سرمایه نیست، با پروژه‌های جذاب و مفیدی نیز آشنا شد که چندین و چند (یا حداقل یک) تکنولوژی جالب و کاربردی را در دل خود جای داده‌اند. در این مطلب به تعدادی از همین پروژه‌ها خواهیم پرداخت. پروژه‌هایی که پروسه‌ی کراودفاندینگ را برای شروع جان گرفتن انتخاب کرده‌اند و قصد معرفی تعدادی تکنولوژی جالب و کاربردی را به ما دارند.

%D8%AA%D8%B1%D8%B3%D8%A7.jpg


پروژه‌ی Tersa: تکنولوژی جالب و کاربردی خشکشویی بخار خانگی
برای آن دسته از کسانی که در طول روز ملاقات‌های رسمی فراوانی را مدیریت می‌کنند، استفاده از لباس‌های تمیز و آراسته اهمیت بسیار زیادی دارد. اما تمیزی و آراستگی لباس‌های رسمی مستلزم شستشو و اتوکشی آن‌ها است و انجام این کار به زمان قابل توجهی نیاز دارد.

با این حال به کمک تکنولوژی جالب و کاربردی سیستم خشکشویی Tersa می‌توان تا حد قابل توجهی در زمان و هزینه‌ی مرتب کردن لباس‌های رسمی صرفه‌جویی کرد. تنها باید این سیستم مبتنی بر تکنولوژی جالب و کاربردی خشکشویی بخار، که شکل و شمایلی شبیه به یک جعبه‌ی باریک و دراز دارد، را به دیوار اتاق بیاویزید و با باز کردن در آن لباس مورد نظر خود را درون محیط کمد شکل Tersa بیاویزید. پس از آن تنها کافی است در را ببندید و دکمه‌ی فعال ساختن قابلیت خشکشویی بخار را فشار دهید.

بنابر ادعای طراحان سیستم Tersa فرآیند تمیز و مرتب شدن لباس شما بیش از ده دقیقه به طول نخواهد انجامید. افزون بر آن می‌توانید با فعال ساختن غلاف‌های اختصاصی و معطر موجود در این ابزار، در پایان پروسه‌ی ده دقیقه‌ای یاد شده، علاوه بر یک لباس تمیز و مرتب، یک لباس معطر و خوش‌بو را در اختیار داشته باشید.

پروژه‌ی Tersa هم‌اکنون از طریق وب‌سایت ایندی گوگو در پروسه‌ی کراودفاندینگ شرکت دارد و در شرایطی که (در لحظه‌ی نوشته شدن این متن) بیش از 24 روز تا پایان کمپین تامین مالی آن زمان باقی است، موفق به تامین بیش از 25 هزار دلار از بودجه‌ی 30 هزار دلاری مورد نیاز خود شده است.

%D8%A7%D8%B3%DA%A9%DB%8C%D9%86.jpg


پروژه‌ی E-Skin: تکنولوژی جالب و کاربردی پوست الکترونیک
این روزها تقریبا نسخه‌‌ی الکترونیک هر آن‌چه که بتوان فکرش را کرد یافت می‌شود. پس نباید از طراحی پوست الکترونیک در قالب یک پروژه‌ی استارت‌آپ چندان متعجب بود. البته پروژه‌ی E-Skin قرار نیست پوست بدن شما را با نسخه‌ی دیجیتال عوض کند. بلکه در پروژه‌ی E-Skin شاهد تولید یک پیراهن جدید هستیم که به سنسورهای مختلفی مجهز بوده و قادر است با دریافت تمام حرکات شما، آن‌ها رابه طور تمام و کمال تجزیه و تحلیل کند.

با پوشیدن پیراهن مذکور شما می‌توانید حرکات بدن خود را به درون ابزارهای مبتنی بر تکنولوژی‌های حرکتی منتقل کنید. ابزارهایی نظیر هدست‌های واقعیت مجازی که از حرکات بدن کاربران خود به منظور انجام کارهای مختلف از جمله اجرای بازی‌های سرگرم کننده بهره می‌گیرند. در واقع به کمک تکنولوژی جالب و کاربردی E-Skin دیگر نیازی به استفاده از کنترلرهای مختلف برای انجام بازی‌های مورد علاقه‌ی خود نخواهید داشت. چرا که این تکنولوژی می‌تواند بدون هیچ واسطه‌ای حرکات بدن شما را به ابزارهای VR منتقل سازد.

حتی اگر اهل انجام بازی‌های واقعیت مجازی نباشید هم می‌توانید از تکنولوژی جالب و کاربردی E-Skin در امور دیگری نظیر فعالیت‌های ورزشی استفاده کنید. در واقع پیراهن مجهز به سنسور E-Skin از این امکان برخوردار است که برای انجام کارهای مختلفی نظیر انجام درست حرکات ورزشی برنامه‌ریزی شود. به این ترتیب اگر حین انجام تمرینات خود حرکات مورد نظر مربی را نادرست انجام داده یا در موقعیت‌های اشتباه قرار گیرید، این تکنولوژی به شما هشدار می‌دهد که به تصحیح آن‌ها بپردازید.

در حال حاضر طراحان پروژه‌ی E-Skin توانسته‌اند حدود 30 هزار دلار از 50 هزار دلار بودجه‌ی مد نظر خود را از طریق وب‌سایت کیک استارتر تامین کنند و نسبت به جمع‌آوری 20 هزار دلار باقیمانده تا پایان کمپین مالی این پروژه یعنی حدود 30 روز دیگر امیدوار باشند.

%D8%A2%D9%84.jpg


پروژه‌ی All Controller: تکنولوژی جالب و کاربردی کنترلر بازی همه کاره
با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و بی‌سیم شدن معماری اکثر کنترلرهای بازی، احتمالا آن دسته از گیمرهایی که چندین پلتفرم بازی را به شکل هم‌زمان در اختیار دارند، همواره با مشکل یافتن کنترلرهای مد نظر خود از سوراخ سنبه‌های دور از دسترس خانه روبرو هستند. در واقع وجود چندین کنترلر مختلف در خانه موجب می‌شود که مکان قرارگیری آن‌ها فراموش شود. شاید بزرگ‌ترین آرزوی این دسته از گیمرها آن باشد که بتوانند تنها به کمک یک کنترلر با تمام کنسول‌ها و پلتفرم ‌های بازی خود ارتباط برقرار کرده و مابقی دسته‌های بازی خود را بایگانی کنند. آرزویی که قرار است به زودی توسط ابزار All Controller بر آورده شود.

این ابزار یک کنترلر همه کاره با عمر باتری چهل ساعته است که هم در حالت سیمی و هم در حالت بی‌سیم موجود خواهد بود و می‌تواند در تمام کنسول‌ها و پلتفرم‌های بازی حال حاضر مورد استفاده قرار گیرد. به کمک قابلیت‌های گسترده‌ی شخصی‌سازی موجود در این کنترلر، گیمرها قادرند به تغییر کارکرد دکمه‌ها و میزان حساسیت آن‌ها در پلتفرم‌های مختلف بازی، حین انجام بازی‌های گوناگون بپردازند و حتی از این کنترلر به جای ماوس و کی‌بورد نیز استفاده کنند. در مجموع بسیاری از خصوصیات All Controller به کنترلر اختصاصی استیم یا همان استیم کنترلر شباهت دارد. با این تفاوت که این ابزار همه کاره علاوه بر پلتفرم PC در سایر پلتفرم‌های بازی شناخته شده از جمله کنسول‌های خانگی نیز قابل استفاده است.

جالب این جا است که طرحان All Controller موفق شدند در همان آغاز کمپین کیک استارتر این ابزار بیش از دو برابر بودجه‌ی مورد نیاز خود را از طریق کمک‌های مالی کاربران تامین کنند. به بیان دقیق‌تر، در حالی که بودجه‌ی مد نظر طرحان All Controller برای تکمیل مراحل تولید این ابزار تنها 75 هزار دلار بود، آن‌ها هم ‌اکنون موفق شده‌اند رقمی نزدیک به 155 هزار دلار را برای ساخت این ابزار جمع‌آوری کنند. بنابراین بازی‌دوستان می‌توانند از همین حالا نسبت به ملاقات با کنترلر همه کاره‌ی All Controller و استفاده از تکنولوژی جالب و کاربردی به کار رفته در آن امیدوار باشند.

%D9%86%D9%88%D9%BE.jpg


پروژه‌ی Nope: تکنولوژی جالب و کاربردی ضد جاسوسی
در حال حاضر پیشرفت تکنولوژی موجب شده تا بسیاری از کارهای مهم راحت‌تر از گذشته انجام شود. به عنوان مثال هم‌اکنون بسیاری از کاربران کامپیوترها یا ابزارهای هوشمند قادرند در کمترین زمان و با کوچک‌ترین دردسر به برقراری تماس‌های صوتی و تصویری با نقاط مختلف جهان بپردازند.

با این حال این امر نگرانی‌هایی را برای آن دسته از کاربرانی که به حفظ حریم خصوصی خود اهمیت فراوانی می‌دهند فراهم آورده است. در واقع بسیاری از کاربران همواره نگران این موضوع هستند که مبادا هک شدن وب‌کم یا میکروفون کامپیوترها و ابزارهای هوشمندشان، زندگی روزمره‌ی آن‌ها را به زندگی ماهیان درون آکواریوم شبیه سازد.

حال طراحان پروژه‌ی Nope سعی دارند به برطرف ساختن این نگرانی بپردازند. امری که در قالب طراحی ابزارهای کوچک متصل شونده به دستگاه‌های هوشمند امکان‌پذیر خواهد بود. ابزارهای کوچکی که با اتصال به دستگاه‌های کاربردی مختلفی نظیر کامپیوتر، موبایل یا تبلت‌، وب‌کم و میکروفون آن‌ها را بنابر نظر کاربر از کار می‌اندازند و اجازه‌ی دست درازی هکرها به حریم خصوصی افراد را نمی‌دهند.

پروژه‌ی Nope هم‌اکنون به هدف مالی سازندگان خود یعنی جمع‌آوری مبلغ 20 هزار دلار دست یافته است. به گونه‌ای که کمپین مالی این پروژه در وب‌سایت کیک استارتر در حال حاضر با کسب رقمی بیش از 34 هزار دلار به کار خود ادامه می‌دهد.

%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%88.jpg


پروژه‌ی Mpiano: تکنولوژی جالب و کاربردی موسیقی
آخرین تکنولوژی جالب و کاربردی جدیدی که در این متن قصد سخن گفتن از آن را داریم به موسیقی اختصاص دارد. اگر علاقه‌مند به موسیقی، به خصوص نواختن پیانو هستید، پروژه‌ی Mpiano قطعا باب میل شما خواهد بود. هدف اصلی این پروژه ساخت یک پیانوی الکتریکی به نام Mpiano است که در مجموع یک ابزار تنظیم کننده‌ی MIDI به شمار می‌رود و توسط کسانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که از نواختن پیانوهای آنالوگ خسته شده‌اند و از سوی دیگر پیانوهای دیجیتال موجود در بازار نیز نمی‌تواند انتظارات آن‌ها در زمینه‌ی ساخت قطعات موسیقی را برآورده کند.

وجود سنسورهایی که در زیر هر کدام از کلاویه‌های این پیانو وجود دارد به شما اجازه می‌دهد تا انگشتان خود را به روش‌های دلخواه روی کلاویه‌ها بلغزانید و به تنظیم صدای خروجی از پیانو بپردازید. در واقع حساسیت قابل توجه Mpiano به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید با تکنیک‌های مختلف و متفاوتی آهنگ‌های مد نظر خود را اجرا کنید. گذشته از این موضوع اندازه‌ی کوچک این پیانو موجب می‌شود تا نسبت به سایر نمونه‌های موجود در بازار فضای کمتری از اتاق را اشغال کند. ضمن این که نوازندگان Mpiano می‌توانند به راحتی آن را به کامپیوتر یا آیپد خود متصل کرده و به ویرایش قطعات نواخته شده یا خلق قطعات جدید بپردازند.

طراحان Mpiano نیز همانند بسیاری از خالقان این چند تکنولوژی جالب و کاربردی ترجیح داده‌اند برای تامین مالی پروژه‌ی خود از کمپین کیک استارتر استفاده کنند. این کمپین هنوز در آغاز راه خود قرار دارد و در حال حاضر تنها 8 هزار یورو از رقم نهایی مد نظر طراحان این پروژه یعنی 640 هزار یورو جمع‌آوری شده است.
منبع: مجله قرمز
 
بالا