برگزیده های پرشین تولز

چه کسی میتواند برنامه نویس شود

behnamadel

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2019
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
7
سن
27
اول از همه خیلی ها قبل از اینکه برنامه نویسی را شروع کنند دنبال این هستن که چقدر طول میکشه تا من برنامه نویس حرفه ای بشم باید اول کار خدمتتون عرض کنم این کار سختی داره خیلی هم سختی داره ولی اگر صبرو به خرج بدهید و عشق به برنامه نویسی داشته باشید درزمان چندان دور درامد خوبی خواهید داشت.

ولی اگر صبر و حوصله نداشته باشید مطمئن باشید هیچ وقت شما برنامه نویس خوب نخواهی شد تو مسیری که شما میخواهید برنامه نویس شوید مشکلاتی خواهد داشت که با صبر و حوصله شما به این سختی غلبه می‌کنید اگر می خواهید که بهترین زبان های برنامه نویسی را در حال حاضر در جهان هستند را مقایسه کنید پیشنهاد می‌کنم مقالاتی در سایت بمب کد وجود داره حتما مطالعه کنید خیلی به دردتون می خوره.


پیشنهاد مقاله:
*برای یادگیری طراحی وب و آموزش برنامه نویسی چه مراحلی را باید گذراند؟
*معرفی بهترین زبان های برنامه نویسی(آپدیت)



برنامه نویسی چقدردرامد دارد

شما چند نوع می تونید از برنامه نویسی کسب درآمد کنید:

برنامه نویسی بصورت فریلنسری

اولین روش این است که شما به صورت فریلنسری یعنی به صورت آزادکاری شروع به گرفتن کار کنید به مشتری تحویل بدید که این یکی از مزیت هایی که داره شما خودتون دستمزد خودتون را تعیین می کنید مدیری نداری که واستون دستور بده ،مزیت این کار این هستش که اگر شما کارتان را به نحو احسن انجام بدید ممکنه که بعداً هم مشتری های شما زیاد بشه یعنی از طریق تبلیغات دهان به دهان یعنی یک کار که شما تحویل دادید فردی که گرفته اگر راضی باشه میره به یکی از دوستانش شما رو معرفی میکنه در حال حاضر سایت هایی که به صورت فریلنسری در ایران کار می کنند 1-پونیشا 2-انجام میدم و…هست.

برنامه نویسی بصورت کارمندی
از برنامه نویسی به صورت کارمندی کسب درآمد بکنید یعنی شما در یکی از زبان های برنامه نویسی که تخصص دارید در یکی از شرکت استخدام میشید و با تعیین میزان حقوق ثابت ماهانه برای آن شرکت کار می کنیدبعضی از برنامه نویسا با این روش خیلی راحت هستند.

چطور میتونم برنامه نویسی را یاد بگیرم

چطور میتونم برنامه نویسی را یاد بگیرم

خوشبختانه طی چند سال گذشته در حوزه آموزش رشد بهتریدر کشور داشتیم مثلاً سایت هایی وجود داره برنامه نویسی را برای شما یاد میده یکی از این سایت ها سایت فرادرس – سایت فرانش- سایت دانشجویار- سایت سون لرن- و …است که این سایت ها بهترین آموزش های زبان های برنامه نویسی در جهت آموزش و یادگیری تولید میکنند.
دیگر روش که شما میتونید آموزش برنامه نویسی را شروع کنید و یاد بگیرید به صورت حضوری در کلاس ها هست یعنی مستقیماً با استاد در ارتباط هستید یکی از مزیت های این روش وجود داره شما هر سوالی داشتی می تونید از شخص مدرس بپرسید

روش بعدی اموزش با کمک کتاب روش بعدی شما از روی کتاب آموزش ببینید که این هم برای خودش معایبی داره به نظر من بهترین روش برای یادگیری همان روش اول است که ویدیو های آموزشی رو که به صورت رایگان و چه به صورت پولی خریداری بکنید و آموزش خودتان را از پایه شروع کنید.

کسانی که تازه می خواهند وارد شوند زیاد به خودشون فشار وارد می‌کنند و می‌گویند که ما از برنامه نویسی متنفر هستیم ولی باید خدمتتون عرض کنم یکی روش رو بهتون میگم اگر دوست داشتید استفاده بکنید چون این روش وجود داره واقعاً کاربردی هستش و نتیجه داده این هستش که شما اصلاً فکر نکنید که میخوای برنامه نویسی کنید شما در فکر این باشید که می خواهد یکی چیزی را خلق کنید و شما از همان ابتدایی که آموزش های ویدیویی را مشاهده می کنید نرم افزاری که قرارهست در آن برنامه نویسی کنید و نصب کنید و همزمان با آموزش کد بزنید و منتظر نباشید که فقط مشاهده بکنید ویدیوها را و بعد از یادگیری کامل برید به سمت نرم‌افزاربرید و برنامه نویسی کنید این یکی از بدترین روش ها است پس نتیجه گرفتیم برای اینکه بهتر یاد بگیریم برنامه نویس رو باید همزمان اموزش را که می بینیم ما هم برنامه نویسی کنیم.

من کساین رو میشناسم که میخواستند برنامه نویسی را شروع کنند و متنفر بودند صحبت می کردم ولی بعد از دو سال که همدیگرو دیدیم فعلی پرسیدم وضعیتتان چطور هست گفتند که خیلی خوبی هست و گفتند بهتر از نمیشه یعنی راضی بودند (مطمئنا از این بهتر ه میشه) ازشون درخواست کردم اگر ممکنه بیشتر توضیح بدند که چطور درامد کسب میکنند و گفتند که اپلیکیشن‌هایی می‌کنیم در کافه بازار و گوگل پلی برای فروش میزارن و با استفاده از روش هایی که وجود دارد کسب درآمد خوبی دارد.
برنامه نویس

بعضی از آنها از به صورت فریلنسری در سایت های خارجی و بعضی هم سایت های ایرانی شروع به کار هستند خدمت تون عرض کنم کسانی که در سایت های خارجی کار میکنند دستمزدشان به دلار هستب و حتما درآمدشون نسبت به داخل کشوربیشتر خواهد بود.

روش هایی که میتونید از برنامه نویسی درامد داشته باشید چند مدل هست طراح سایت باشید فکر کنم زیاد بهتون توضیح لازم نباشه یعنی هر شرکت یا شخصی که سایتی لازم داشت یک سایتی را طراحی بکنید و در اختیارش قرار بدید دیگر روش این هستش که شما اپلیکیشن تولید بکنید و در کافه بازار وگوگل پلی … در بذارید شما میتوانید اپلیکیشن خودتون رو به صورت پولی بزارید و یا اینکه شما به صورت رایگان بذارید و بعد از اینکه نصب زیادی گرفتید شروع به تبلیغات درون برنامه ای بکنید و یا اینکه شما اپلیکیشنی را تولید کنید که پرداخت درون برنامه داشته باشه.

و در آخر خدمتتون عرض می کنم این مقاله به صورت خیلی دوستانه در اختیار شما قرار گرفت و امیدوارم که استفاده خوبی از این مقاله داشته باشید فقط یه چیزی رو که در آخر خدمتتون عرض کنم برنامه نویسی یکی از پر درامد ترین کار ها در جهان و در ایران است.

شما اگر به مدت 2سال شروع به یادگیری برنامه نویسی بکنید به شما قول میدم بعد از دو سال شما برنامه نویس حرفه ای تبدیل خواهید شد فقط اول کار سخته اگر شما این دشواری هایی که در اول کار وجود دارد تحمل بکنید مطمئناً شما به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل خواهد شد تقریبا ۹۵ درصد از کسانی که در برنامه نویسی موفق نمیشوند همان اول کار رها می کند چون واقعا دشوار های وجود دارد که برای بعضی ها قابل تحمل نیست و امیدوارم از این مقاله استفاده مفید کرده باشید آرزوی موفقیت برای شما دارم.
بمب کد
 

mehdeejay2020

Registered User
تاریخ عضویت
22 فوریه 2015
نوشته‌ها
729
لایک‌ها
570
سن
33
احسنت
مقاله بسیار مفیدی بود.ویژگی خیلی خوبش این بود که زبان مقاله خیلی ساده و خودمونی بود و رفته بود سراغ اصل مطلب
نه مث خیلی مقاله ها که واژه های قلمبه و رسمی دارن و طرف دو خط میخونه خسته میشه
 

ya3ya6

Registered User
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2011
نوشته‌ها
579
لایک‌ها
755
محل سکونت
THE WORLD
احسنت
مقاله بسیار مفیدی بود.ویژگی خیلی خوبش این بود که زبان مقاله خیلی ساده و خودمونی بود و رفته بود سراغ اصل مطلب
نه مث خیلی مقاله ها که واژه های قلمبه و رسمی دارن و طرف دو خط میخونه خسته میشه
موافقم. البته اونها که میگی قلمبه سلمبه است، اکثرا خودشون مقاله رو نمینویسند و متن هاشون محتوای خاصی نداره، فقط برای سئو اینکارو میکنند. (اکثرا کپی پیست - ترجمه - ... است.)
 

epsi1on

Registered User
تاریخ عضویت
30 ژوئن 2008
نوشته‌ها
636
لایک‌ها
2,558
به نقل از کسی: یکی از مهمترین فاکتورهایی که یه برنامه نویس داره اینه که باید بتونه ساعت های طولانی پشت کامپیوتر بشینه...
 

moj1rayaname

Registered User
تاریخ عضویت
29 آپریل 2011
نوشته‌ها
395
لایک‌ها
111
بله برنامه نویسی خوبه به شرطی که اصولی یاد گرفت و اگر از همان ابتدا غیر اصولی کار بشه همیشه در اجرا پروژه ها به مشکل می خورین ...
پس بهتره با یک برنامه نویس دلسوز مشورت کنید تا راه درست و اینده داررا نشانتان بدند
درامد برنامه نویسی هم به مدل همکاری خیلی ارتباط نداره .. ( فریلنسری یا کارمندی ) و بیشتر به خلاقیت برنامه نویس ارتباط دارد
اگربرنامه نویس خلاق نباشه دراینده یا فریلنسر میشه یا کارمند و پروژه هایی که ازش می خوان رو خیلی خوب اجرا می کنه و حقوق میگیره و مولتی میلیونر میشه
اما اگر خلاقیت داشته باشد پروژه های موفقِ خودشو اجرا می کنه مثل اسنپ یا فیلیمو و .. و مولتی میلیاردر میشه
 

bmw

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2005
نوشته‌ها
137
لایک‌ها
73
سلام
الان ۱. راحترین ۲. بهترین برنامه برنامه نویسی برای کامپیوتر چیه دوستان
 

hamedkhatar

Registered User
تاریخ عضویت
6 فوریه 2007
نوشته‌ها
458
لایک‌ها
23
محل سکونت
Isfahan
سلام
الان ۱. راحترین ۲. بهترین برنامه برنامه نویسی برای کامپیوتر چیه دوستان
سلام به نظر من JavaScript اگه تو زمینه وب و موبایل بخوای کار کنی یکی از بهترین گزینه هاست
با کتابخانه ReactJS و React Native
 
  • Like
Reactions: bmw

mo_toori

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
29 می 2003
نوشته‌ها
942
لایک‌ها
256
محل سکونت
تهران

arashdownload

Registered User
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
1,442
لایک‌ها
1,043
سلام
الان ۱. راحترین ۲. بهترین برنامه برنامه نویسی برای کامپیوتر چیه دوستان
دنبال راحترین و بهترین نباشید به موارد زیر توجه کنید
شما برنامه نویس خواهید بود نه مثلا php کار و نمی دونم دات نت کار یعنی زبان برنامه نویسی باید برای شما ابزار باشه هر زمان نیاز بود ازشون استفاده کنید و اون زبانی که بتونید توش با لذت بیشتری کار کنید می تونه براتون انتخاب خوبی باشه
مورد دوم بازار کار هر زبان هست البته اگر هدف درامدی ازش دارید و می خواهید به عنوان یک شغل وارد این کار بشید بسیار شنیده میشه که افراد میگن شما تو هر چیزی استاد باشی درامد خواهد بود اما اگر مثلا من در ایران تعمیرکار خط تولید cpu باشم شغلی خواهم داشت قطعا خیر چون تولید cpu اینجا نیست زبان های برنامه نویسی هم همین مدلی هستند شما اگر برا دل خودت یاد می گیری می تونی هر کدوم رو عشقت کشید انتخاب کنی و یاد بگیری اما مقوله درآمد فرق داره و باید با بازار کار هم هماهنگی لازم رو داشته باشید و اسیر تبلیغات پکیج فروشان نشید که هر چیزی برای تبلیغ محصولشون میگن در حال حاضر برای وب در ایران این موارد خوب هستند
php که اگر روش لاراول و وردپرس هم وارد باشید ای خواهد بود هم برای استخدام و هم فری لنسری -c# که استخدام خوبی در شرکت ها مختلف هم داره و باهاش می تونید برنامه های وب-ویندوز- حتی موبایل بزنید و برای موبایل بحث جاوا یا کاتلین من خودم توصیم php و اندروید هست برای فیلد کاری
 

soheyl_ir89

Registered User
تاریخ عضویت
1 مارس 2012
نوشته‌ها
856
لایک‌ها
292
محل سکونت
ایران عزیز
سلام. من دوست داشتم برنامه نویس شم
بیشتر برای این که ایده های خوبی داشتم و دارم که می تونم پیاده کنم؛
برای این می خواستم خودم برنامه نویسی کنم که اولا دقیقا چیزی که می خوام بشه، دوم هزینه هام کم بشه؛
کتاب گرفتم، دی وی دی، آموزش آنلاین و ...
نتونستم!
بعد فهمیدم لزومی نداره همه کاره خودم باشم،
کارارو میشه و بهتره تخصصی و چندنفره انجام داد
و هر کس متمرکز روی قسمت تخصصی خودش.
و این روش، نیاز به پول داشت و داره که به برنامه نویس داد و قسمت فنی رو پیاده کنه.
پول هم نداشتم :rolleyes:
حالا شرایط کمی تغییر کرده پس از حدود 10 سال که این روند گذشت
و تازه دارم پروژه هایی رو به برنامه نویس می سپارم و کم کم آغاز می کنم!!!
طی این سال ها چیزایی رو فهمیدم و تجربه کردم که طی یه نوشته ی کوتاه بعدا در همین موضوع می نویسم اگر عمری باشه.
هدفم از این عرایض اینه که دوست عزیزی راه اشتباه منو طی نکنه و مسلح به نکاتی بشه که تجربه کردم و کسب کردم.
 

gorbachof4

Registered User
تاریخ عضویت
3 اکتبر 2013
نوشته‌ها
1,247
لایک‌ها
1,889
سلام. من دوست داشتم برنامه نویس شم
بیشتر برای این که ایده های خوبی داشتم و دارم که می تونم پیاده کنم؛
برای این می خواستم خودم برنامه نویسی کنم که اولا دقیقا چیزی که می خوام بشه، دوم هزینه هام کم بشه؛
کتاب گرفتم، دی وی دی، آموزش آنلاین و ...
نتونستم!
بعد فهمیدم لزومی نداره همه کاره خودم باشم،
کارارو میشه و بهتره تخصصی و چندنفره انجام داد
و هر کس متمرکز روی قسمت تخصصی خودش.
و این روش، نیاز به پول داشت و داره که به برنامه نویس داد و قسمت فنی رو پیاده کنه.
پول هم نداشتم :rolleyes:
حالا شرایط کمی تغییر کرده پس از حدود 10 سال که این روند گذشت
و تازه دارم پروژه هایی رو به برنامه نویس می سپارم و کم کم آغاز می کنم!!!
طی این سال ها چیزایی رو فهمیدم و تجربه کردم که طی یه نوشته ی کوتاه بعدا در همین موضوع می نویسم اگر عمری باشه.
هدفم از این عرایض اینه که دوست عزیزی راه اشتباه منو طی نکنه و مسلح به نکاتی بشه که تجربه کردم و کسب کردم.
همچنان منتظریم
 

soheyl_ir89

Registered User
تاریخ عضویت
1 مارس 2012
نوشته‌ها
856
لایک‌ها
292
محل سکونت
ایران عزیز
همچنان منتظریم
ممنون، ببخشید.
هر کاری رو مرحله بندی کنید. مرحله های کوتاه مدت. به طوری که پایان هر مرحله، محصولی (کالا یا خدمتی) برای عرضه داشته باشید.
سپس اقدام و عمل کنید برای اجرا. برای اجرا تیم داشته باشید. خودتون تاکید داشته باشید که تیم داشته باشید. تیم خیلی برکت میده به پیشرفت.
مشورت کنید. امروز مراکز رشد کسب و کار و شتاب دهنده های کسب و کار و ... فعال هستن. ازشون کمک بگیرید. خیلی خوبه.
توی سایت ها بگردید و ببینید چه قدر کسب و کار شروع شده و ادامه پیدا نکرده. این عدم پیشرفت ها یعنی از بین رفتن عمر و زمان و امید و آرزو و موفقیت. با مشورت اگر ایده ی ما مشکلی داره، همون اول جلوی هزینه های بیشتر گرفته میشه. و یا با کمی تغییر، شکست به پیروزی تبدیل میشه.
حقیقت اینه که درصد خیلی خیلی خیلی کمی از ایده ها، تبدیل به کسب و کاری میشه که حتی بتونه خودشو سرپا نگه داره. و دلیلش تکروی هست. چرا تک؟ تیم هست، مشاور هست.

بعد از این همه سال از بهترین سال های عمرم و خیلی از همسن و سال های من، متوجه می شیم همون سال ها قبل باید اصولی پیش می رفتیم. موفقیت اصولی داره. اونارو رعایت کنید که ان شاالله موفق باشید.
مدتی خیلی حسرت می خوردم بابت عمر رفته، تا این که مطلبی ارائه داد یکی از شرکت های شتاب دهنده ی کسب و کار که می گفت اغلب فکر می کنیم صاحبان کسب و کارهای موفق جوانان حدود 20 ساله هستن (فکر می کنم این فکر به خاطر شکست های خودمونه) اما حقیقت اینه که افراد حدود 30 تا 40 سال بهترین مدیران برای کسب و کارها و پیشبرد و اجرا هستن.
ایده تونو اصولی بپرورانید و توجیه پذیریشو تست کنید
تیم خوب تشکیل بدید
مرحله بندی کنید اجرا رو
و مشاوره و مشاوره و مشاوره
اجرا و اجرا و اجرا
پیگیری و پیگیری و پیگیری.

نکته : هیچ موقع یک پروژه و طرح رو وابسته به فرد نکنید. یعنی کاری نکنید فلانی از تیم رفت، تیم نابود شه؛ باید طوری پیش رفت که اگر یکی از تیم خارج شد، فرد دیگه ای بتونه راهشو ادامه بده. مثلا بعضی برنامه نویس ها طوری کد می نویسن که برنامه نویس دیگه نمی تونه یا به سختی می تونه باگ هارو پیدا کنه یا از کدنویسی نفر قبلی سردربیاره.

موفق تر باشید ان شاالله
 

epsi1on

Registered User
تاریخ عضویت
30 ژوئن 2008
نوشته‌ها
636
لایک‌ها
2,558
نکته : هیچ موقع یک پروژه و طرح رو وابسته به فرد نکنید. یعنی کاری نکنید فلانی از تیم رفت، تیم نابود شه؛ باید طوری پیش رفت که اگر یکی از تیم خارج شد، فرد دیگه ای بتونه راهشو ادامه بده. مثلا بعضی برنامه نویس ها طوری کد می نویسن که برنامه نویس دیگه نمی تونه یا به سختی می تونه باگ هارو پیدا کنه یا از کدنویسی نفر قبلی سردربیاره.
به نظر منم کاملا صحیحه. یکی از راههای مقابله با این قضیه این هست که کد ها رو داکیومنت کنن یا همزمان با کد نویسی داکیومنت هم تهییه بشه. میگن هدف اصلی داکیومنت کردن کد جلوگیری از Knowledge Degradation هست
 
بالا