jaboli
Registered User
- تاریخ عضویت
- 9 مارس 2013
- نوشتهها
- 195
- لایکها
- 26
مطمئنا همه کسانی که در حوزه کسب و کار اینترنتی فعالیت می کنند دوست دارند سایت شون هرچه سریعتر به رتبه اول گوگل دست پیدا کنه.در این مقاله من به شما کمک می کنیم تا با انجام چند فاکتور مهم به نتیجه دلخواه تون برسید.با مارکیو همراه باشید.
این مقاله درواقع تجربیات و صحبت های آقای Brain Dean می باشد که صاحب وبسایت Backlinko است و تجربیات فوق العاده ای در زمینه افزایش بازدید سایت و رسیدن به رتبه های اول گوگل دارد.در این مقاله وی برای کمک به یکی از دوستان خود جهت بهینه سازی سایتش ویدیویی منتشر کرده است و من در این مقاله صحبت ها و نکات مهم آقای Dean رو ترجمه کردم.
خب سریع بریم سراغ چک لیست های اصلی و مهم سال ۲۰۱۹ جهت رسیدن به رتبه اول گوگل و افزایش بازدید سایت
۱- حذف صفحات زامبی
شاید تا حالا اسم زامبی رو در فیلم های مختلف شنیدین و به همیشه تعدادشون زیاده و باعث دردسر هستن در وب هم تقریبا به همین معنی هستش و تعداد زیاد صفحات یک سایت به نوعی باعث دردسر و مشکل میشه.طبق صحبت هایی که اخیرا دو نفر از متخصصین گوگل داشتند به این نتیجه رسیدن که مطالب محدود با محتوای با کیفیت بسیار بهتر از مطالب بسیار زیاد با محتوای ضعیف هستند.
وبسایت Backlinko فقط ۳۷ مطلب دارد اما نتایج و رتبه اول گوگل را دارد.
صفحات زامبی به صفحاتی گفته میشن که هیچگونه اعتبار و ارزشی برای سایت شما ندارند
انواع صفحات زامبی
بنابراین با همین فاکتور کارهایی که در این سایت انجام شده رو براتون می نویسم.
حذف صفحات زامبی از سایت Proven
۲- برطرف کردن مشکلات فنی سئو سایت
در هر سایت صدها مشکل فنی وجود داره که میتونه روی سئو سایت شما تاثیر منفی بزاره.برای رسیدن به رتبه اول گوگل و افزایش بازدید سایت یکی از بهترین و سریعترین راه ها، برطرف کردن مشکلات فنی سایت است.
لیست مشکلات فنی سایت و تاثیر منفی در سئو سایت
برای پیدا کردن این مشکلات و رفع آنها می توانید از سایت های Site Auditor مثل semrush و seoptimer استفاده کنید و آدرس سایت خود را وارد کنید تا مشکلات آن مشخص شود و به ترتیب تمام مشکلات سایت رو برطرف کنید.دقت داشته باشید که هرچی تعداد صفحات سایت شما کمتر باشه مشکلات فنی سایت شما هم کمتر خواهد بود.
۳- بهینه سازی سئو داخلی وبسایت SEO On-Page
مطمئنا در خیلی از مقالات سئو با کلمات سئو داخلی و سئو خارجی آشنا شدید و کلی فاکتور متفاوت برای این دو مورد ارائه شده است و خب این نشون میده که از اهمیت بالایی برخوردار هستند و یکی از فاکتور های اصلی سئو داخلی ، محتوا هستش که باید تمرکز زیادی رو این بخش گذاشت.کاری که آقای Dean برای سایت دوستش در این مرحله انجام داده بهینه سازی صفحات و محتوای ۱۰ صفحه اصلی سایت بود.بنابراین شما هم باید بتونید ۱۰ صفحه اول و مهم سایت تون رو مشخص کنید و ابتدا روی این صفحات کار کنید.
کلمه کلیدی هدف Target Keyword
یکی از عوامل اصلی بهبود سئو سایت مورد کلمه کلیدی هدف می باشد یعنی شما باید قبل از تولید هر محتوا ابتدا کلمه هدف خود را مشخص کنید.پس از اینکه کلمه کلیدی هدف خود را مشخص کردید حالا باید از این کلمه حتما در پاراگراف اول محتوای خود استفاده کنید.در واقع باید این نکته رو بدونید که گوگل اهمیت بسیار زیادی به محتوای بالای مطلب میده و شما هم باید این مورد رو در نظر بگیرید و بهترین متن رو در بالای مطلب قرار بدید.
کلمات کلیدی LSI
کلمات کلیدی LSI یعنی کلماتی که مرتبط با کلمه کلیدی اصلی هستند.استفاده از این کلمات به طور مستمر در محتوا باعث پیشرفت و بهبود رنک محتوا می شود.حالا چگونه باید از کلمات کلیدی LSI برای بهبود رنک محتوا استفاده کرد؟! فرض کنیم کلمه کلیدی اصلی ما قهوه هستش طبیعتا کلمات مشابه این کلمه میتونه لیوان،کافئین و استارباکس باشه.
۴- بهبود نرخ تبدیل کلیک CTR
CTR یکی از مهمترین فاکتورهای امروز در سئو سایت است و اگر وبمستران در سایت خود بتوانند روی یک کلمه کلیدی در گوگل بیشتر از رقبای خود ورودی و کلیک بیشتری بگیرند،این به گوگل نشون میده که محتوای شما از سایر سایت ها بهتر هستش و در نتیجه لینک شما به بالای نتایج جستجو خواهد رفت.طبق آخرین مقاله ای که از گوگل منتشر شده است مشخص شده که کلیک کردن روی نتایج جستجو ، یکی از مهمترین دلایل بهبود رنک سایت در گوگل می باشد.
چگونه محتوا را برای بهبود CTR افزایش نرخ کلیک در نتایج جستجو بهینه سازی کنیم؟!
خب بیاید این مورد رو با یک مثال شروع کنیم : مطلبی با عنوان ۱۰۰ شغل برتر برای کارجویان منتشر شده است و انتظار داریم این محتوا بین سه لینک اول گوگل باشد ولی در حال حاضر در جایگاه پنجم قرار دارد و بعد از بررسی های لازم مشخص شده است که عنوان و تگ توضیحات یا همون تگ description باعث کاهش نرخ تبدیل کلیک یا همون CTR شده و در نهایت منجر به کاهش رنک این مطلب شده است.حالا برای اینکه بتونیم این محتوا رو بهینه سازی کنیم تا CTR بهتری دریافت کنه اول یه سر به تبلیغات ادوردز درباره همین موضوع میزنیم و سپس می تونیم عنوان و تگ توضیحات مطلب رو بر اساس آمار Rate جستجو ها تطبیق بدیم و به نوعی با تغییر عنوان و تگ description مطلب باب میل کاربران،رنک این مطلب در گوگل بهبود خواهد یافت.
۵- بهبود Dwell Time
مطمئنا خیلی از شما با این کلمه آشنایی ندارید و خب خودم تازه با این مورد آشنا شدم. برای آشنایی بیشتر و توضیحات کامل درباره این فاکتور با ما همراه باشید.
Dwell Time چیست و چگونه باید آن را بهینه سازی کرد؟!
به مدت زمانی که یک کاربر در سایت شما می ماند Dwell Time می گویند.در واقع این فاکتور به نوعی شبیه به بانس ریت است منتها با این تفاوت که در معنی و عملکرد دقیقا برعکس هم عمل می کنند و در این فاکتور هرچه Dwell Time یا مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت بیشتر باشد شرایط و رنک سایت شما بهتر خواهد شد.
نکاتی برای بهبود و افزایش Dwell Time
مورد اولی که باید به آن توجه کرد اینکه محتوای اول یا همون پاراگراف اول باید به محض وارد شدن کاربر در سایت در معرض دید باشه بنابراین اگر از تصویر خیلی بزرگ در اول محتوا استفاده می کنید پیشنهاد میکنم این تصویر کوچک شود تا محتوا سریعا خوانده شود.ضمن اینکه تا حد امکان فضاهای خالی سایت را از بین ببرید.
مورد بعد اینکه محتوا نباید پشت سر هم باشند و به نوعی یک محتوای طولانی رو به جای یک پاراگراف به چند پاراگراف تبدیل کنید تا خوانایی آن بهتر باشد و خواننده رو اذیت نکند.با این کار مسلما ماندگاری کاربران در سایت شما افزایش خواهد داشت.اگر این موارد را به درستی انجام دهید بعد از مدتی مطمئنا متوسط زمان ماندگاری کاربران در سایت شما افزایش چشمگیری خواهد داشت و باعث بهبود رنک سایت شما در گوگل خواهد شد.
۶- بهبود سرعت لود سایت Page Speed
طبق آخرین مطالعات در مورد Page Speed مشخص شده است که صفحات با سرعت لود بیشتر تمایل به پیشی گرفتن از صفحات کند دارند.البته که این مورد بر هیچکس پوشیده نیست که باید سایت شما از نظر سرعت لود بهینه باشد چرا که هیچ کاربری دوست ندارد برای وارد شدن به یک سایت چندین ثانیه منتظر بماند.
روش های بهبود سرعت لود سایت
۱- استفاده از ابزار Page Speed Insights گوگل برای آنالیز سرعت بود سایت و رفع خطاهای اعلام شده توسط گوگل
۲ – آنالیز سرعت لود سایت توسط وبسایت جی تی متریکس GTmetrix
سایت جی تی متریکس رو مسلما همه شما میشناسید و بسیار معروف هستش و یکی از بهترین سایت های آنالیز سرعت لود سایت و راهنمای کامل برای رفع مشکلات سرعت لود سایت هستش.پیشنهاد میکنم حتما همین الان سایت تون رو با جی تی متریکس بررسی کنید و بخش page speed score رو حتما بهینه سازی کنید.
۷- استفاده از تکنیک Skyscrapper
اسکای اسکرپر به معنی پیدا کردن بهترین محتوا در صنعت مورد نظر و سپس تولید چیزی بهتر از آن می باشد.اگه بخوام یکم راحت تر بگم یعنی اینکه شما در حوزه موضوعی سایت تون باید برید بهترین محتوایی که در گوگل هستش یا به نوعی رتبه اول گوگل هستش رو پیدا کنید و بعد از بررسی اون محتوا بشینید یک محتوا و متن بسیار قوی تر از اون تولید کنید و در سایت تون منتشر کنید.
در این بین که شما دارین چندین سایت رو بررسی می کنید مسلما متوجه میشید که شاید محتوای خیلی جذابی ندارند و اکثرا از تصاویر یکسان استفاده کردند و شما باید حواستون باشه که بهترین محتوا و تصاویر یونیک و خاص و مرتبط با موضوع استفاده کنید و همین تغییرات که به تکنیک Skyscrapper معروف هستش یکی از فاکتور های اصلی در رشد رتبه سایت شما در گوگل خواهد شد.
روش های بهبود محتوا
به عنوان مثال برای همون مطلب بهترین شغل ها به جای اینکه هر شغل رو به یک صفحه مجاز لینک بدیم بهتره برای هر شغل در همون صفحه یک توضیح جدا بنویسیم و همچنین اطلاعات کافی از هر شغل قرار بدیم مثل حقوق و مدرک تحصیلی و …
نمونه ای از بهبود محتوا برای معرفی یک شغل
امیدوارم این آموزش که البته به نوعی ترجمه صحبت های آقای Brain Dean بوده برای شما دوستان عزیز مفید واقع شده باشه و لطفا نظرات تون هم ارسال کنید.
این مقاله درواقع تجربیات و صحبت های آقای Brain Dean می باشد که صاحب وبسایت Backlinko است و تجربیات فوق العاده ای در زمینه افزایش بازدید سایت و رسیدن به رتبه های اول گوگل دارد.در این مقاله وی برای کمک به یکی از دوستان خود جهت بهینه سازی سایتش ویدیویی منتشر کرده است و من در این مقاله صحبت ها و نکات مهم آقای Dean رو ترجمه کردم.
خب سریع بریم سراغ چک لیست های اصلی و مهم سال ۲۰۱۹ جهت رسیدن به رتبه اول گوگل و افزایش بازدید سایت
۱- حذف صفحات زامبی
شاید تا حالا اسم زامبی رو در فیلم های مختلف شنیدین و به همیشه تعدادشون زیاده و باعث دردسر هستن در وب هم تقریبا به همین معنی هستش و تعداد زیاد صفحات یک سایت به نوعی باعث دردسر و مشکل میشه.طبق صحبت هایی که اخیرا دو نفر از متخصصین گوگل داشتند به این نتیجه رسیدن که مطالب محدود با محتوای با کیفیت بسیار بهتر از مطالب بسیار زیاد با محتوای ضعیف هستند.
وبسایت Backlinko فقط ۳۷ مطلب دارد اما نتایج و رتبه اول گوگل را دارد.
صفحات زامبی به صفحاتی گفته میشن که هیچگونه اعتبار و ارزشی برای سایت شما ندارند
انواع صفحات زامبی
- مطالب و اخبار قدیمی و آپدیت نشده
- صفحات دسته بندی و برچسب ها
- صفحات نتایج جستجو
- صفحات محصولات بدون فروش
- محتوای کوتاه و بی ارزش
- صفحات با محتوای کپی
بنابراین با همین فاکتور کارهایی که در این سایت انجام شده رو براتون می نویسم.
- قرار دادن تگ no-index به صفحه جستجو سایت
- حذف مطالب قدیمی و آپدیت نشده و ریدارکت ۳۰۱ به صفحه اصلی سایت
- حذف مطالب مشابه و تکراری که دارای محتوای Duplicate هستند
حذف صفحات زامبی از سایت Proven
۲- برطرف کردن مشکلات فنی سئو سایت
در هر سایت صدها مشکل فنی وجود داره که میتونه روی سئو سایت شما تاثیر منفی بزاره.برای رسیدن به رتبه اول گوگل و افزایش بازدید سایت یکی از بهترین و سریعترین راه ها، برطرف کردن مشکلات فنی سایت است.
لیست مشکلات فنی سایت و تاثیر منفی در سئو سایت
- عناوین کپی یا همون Duplicate
- تگ های توضیحات یا Description تکراری
- لینک های شکسته یا Broken Links
- تصاویر بدون تگ Alt
- صفحات بلاک شده توسط Robots.txt
- ریداریکت ۳۰۲ که باید ۳۰۱ باشند
برای پیدا کردن این مشکلات و رفع آنها می توانید از سایت های Site Auditor مثل semrush و seoptimer استفاده کنید و آدرس سایت خود را وارد کنید تا مشکلات آن مشخص شود و به ترتیب تمام مشکلات سایت رو برطرف کنید.دقت داشته باشید که هرچی تعداد صفحات سایت شما کمتر باشه مشکلات فنی سایت شما هم کمتر خواهد بود.
۳- بهینه سازی سئو داخلی وبسایت SEO On-Page
مطمئنا در خیلی از مقالات سئو با کلمات سئو داخلی و سئو خارجی آشنا شدید و کلی فاکتور متفاوت برای این دو مورد ارائه شده است و خب این نشون میده که از اهمیت بالایی برخوردار هستند و یکی از فاکتور های اصلی سئو داخلی ، محتوا هستش که باید تمرکز زیادی رو این بخش گذاشت.کاری که آقای Dean برای سایت دوستش در این مرحله انجام داده بهینه سازی صفحات و محتوای ۱۰ صفحه اصلی سایت بود.بنابراین شما هم باید بتونید ۱۰ صفحه اول و مهم سایت تون رو مشخص کنید و ابتدا روی این صفحات کار کنید.
کلمه کلیدی هدف Target Keyword
یکی از عوامل اصلی بهبود سئو سایت مورد کلمه کلیدی هدف می باشد یعنی شما باید قبل از تولید هر محتوا ابتدا کلمه هدف خود را مشخص کنید.پس از اینکه کلمه کلیدی هدف خود را مشخص کردید حالا باید از این کلمه حتما در پاراگراف اول محتوای خود استفاده کنید.در واقع باید این نکته رو بدونید که گوگل اهمیت بسیار زیادی به محتوای بالای مطلب میده و شما هم باید این مورد رو در نظر بگیرید و بهترین متن رو در بالای مطلب قرار بدید.
کلمات کلیدی LSI
کلمات کلیدی LSI یعنی کلماتی که مرتبط با کلمه کلیدی اصلی هستند.استفاده از این کلمات به طور مستمر در محتوا باعث پیشرفت و بهبود رنک محتوا می شود.حالا چگونه باید از کلمات کلیدی LSI برای بهبود رنک محتوا استفاده کرد؟! فرض کنیم کلمه کلیدی اصلی ما قهوه هستش طبیعتا کلمات مشابه این کلمه میتونه لیوان،کافئین و استارباکس باشه.
۴- بهبود نرخ تبدیل کلیک CTR
CTR یکی از مهمترین فاکتورهای امروز در سئو سایت است و اگر وبمستران در سایت خود بتوانند روی یک کلمه کلیدی در گوگل بیشتر از رقبای خود ورودی و کلیک بیشتری بگیرند،این به گوگل نشون میده که محتوای شما از سایر سایت ها بهتر هستش و در نتیجه لینک شما به بالای نتایج جستجو خواهد رفت.طبق آخرین مقاله ای که از گوگل منتشر شده است مشخص شده که کلیک کردن روی نتایج جستجو ، یکی از مهمترین دلایل بهبود رنک سایت در گوگل می باشد.
چگونه محتوا را برای بهبود CTR افزایش نرخ کلیک در نتایج جستجو بهینه سازی کنیم؟!
خب بیاید این مورد رو با یک مثال شروع کنیم : مطلبی با عنوان ۱۰۰ شغل برتر برای کارجویان منتشر شده است و انتظار داریم این محتوا بین سه لینک اول گوگل باشد ولی در حال حاضر در جایگاه پنجم قرار دارد و بعد از بررسی های لازم مشخص شده است که عنوان و تگ توضیحات یا همون تگ description باعث کاهش نرخ تبدیل کلیک یا همون CTR شده و در نهایت منجر به کاهش رنک این مطلب شده است.حالا برای اینکه بتونیم این محتوا رو بهینه سازی کنیم تا CTR بهتری دریافت کنه اول یه سر به تبلیغات ادوردز درباره همین موضوع میزنیم و سپس می تونیم عنوان و تگ توضیحات مطلب رو بر اساس آمار Rate جستجو ها تطبیق بدیم و به نوعی با تغییر عنوان و تگ description مطلب باب میل کاربران،رنک این مطلب در گوگل بهبود خواهد یافت.
۵- بهبود Dwell Time
مطمئنا خیلی از شما با این کلمه آشنایی ندارید و خب خودم تازه با این مورد آشنا شدم. برای آشنایی بیشتر و توضیحات کامل درباره این فاکتور با ما همراه باشید.
Dwell Time چیست و چگونه باید آن را بهینه سازی کرد؟!
به مدت زمانی که یک کاربر در سایت شما می ماند Dwell Time می گویند.در واقع این فاکتور به نوعی شبیه به بانس ریت است منتها با این تفاوت که در معنی و عملکرد دقیقا برعکس هم عمل می کنند و در این فاکتور هرچه Dwell Time یا مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت بیشتر باشد شرایط و رنک سایت شما بهتر خواهد شد.
نکاتی برای بهبود و افزایش Dwell Time
مورد اولی که باید به آن توجه کرد اینکه محتوای اول یا همون پاراگراف اول باید به محض وارد شدن کاربر در سایت در معرض دید باشه بنابراین اگر از تصویر خیلی بزرگ در اول محتوا استفاده می کنید پیشنهاد میکنم این تصویر کوچک شود تا محتوا سریعا خوانده شود.ضمن اینکه تا حد امکان فضاهای خالی سایت را از بین ببرید.
مورد بعد اینکه محتوا نباید پشت سر هم باشند و به نوعی یک محتوای طولانی رو به جای یک پاراگراف به چند پاراگراف تبدیل کنید تا خوانایی آن بهتر باشد و خواننده رو اذیت نکند.با این کار مسلما ماندگاری کاربران در سایت شما افزایش خواهد داشت.اگر این موارد را به درستی انجام دهید بعد از مدتی مطمئنا متوسط زمان ماندگاری کاربران در سایت شما افزایش چشمگیری خواهد داشت و باعث بهبود رنک سایت شما در گوگل خواهد شد.
۶- بهبود سرعت لود سایت Page Speed
طبق آخرین مطالعات در مورد Page Speed مشخص شده است که صفحات با سرعت لود بیشتر تمایل به پیشی گرفتن از صفحات کند دارند.البته که این مورد بر هیچکس پوشیده نیست که باید سایت شما از نظر سرعت لود بهینه باشد چرا که هیچ کاربری دوست ندارد برای وارد شدن به یک سایت چندین ثانیه منتظر بماند.
روش های بهبود سرعت لود سایت
۱- استفاده از ابزار Page Speed Insights گوگل برای آنالیز سرعت بود سایت و رفع خطاهای اعلام شده توسط گوگل
۲ – آنالیز سرعت لود سایت توسط وبسایت جی تی متریکس GTmetrix
سایت جی تی متریکس رو مسلما همه شما میشناسید و بسیار معروف هستش و یکی از بهترین سایت های آنالیز سرعت لود سایت و راهنمای کامل برای رفع مشکلات سرعت لود سایت هستش.پیشنهاد میکنم حتما همین الان سایت تون رو با جی تی متریکس بررسی کنید و بخش page speed score رو حتما بهینه سازی کنید.
۷- استفاده از تکنیک Skyscrapper
اسکای اسکرپر به معنی پیدا کردن بهترین محتوا در صنعت مورد نظر و سپس تولید چیزی بهتر از آن می باشد.اگه بخوام یکم راحت تر بگم یعنی اینکه شما در حوزه موضوعی سایت تون باید برید بهترین محتوایی که در گوگل هستش یا به نوعی رتبه اول گوگل هستش رو پیدا کنید و بعد از بررسی اون محتوا بشینید یک محتوا و متن بسیار قوی تر از اون تولید کنید و در سایت تون منتشر کنید.
در این بین که شما دارین چندین سایت رو بررسی می کنید مسلما متوجه میشید که شاید محتوای خیلی جذابی ندارند و اکثرا از تصاویر یکسان استفاده کردند و شما باید حواستون باشه که بهترین محتوا و تصاویر یونیک و خاص و مرتبط با موضوع استفاده کنید و همین تغییرات که به تکنیک Skyscrapper معروف هستش یکی از فاکتور های اصلی در رشد رتبه سایت شما در گوگل خواهد شد.
روش های بهبود محتوا
به عنوان مثال برای همون مطلب بهترین شغل ها به جای اینکه هر شغل رو به یک صفحه مجاز لینک بدیم بهتره برای هر شغل در همون صفحه یک توضیح جدا بنویسیم و همچنین اطلاعات کافی از هر شغل قرار بدیم مثل حقوق و مدرک تحصیلی و …
نمونه ای از بهبود محتوا برای معرفی یک شغل
امیدوارم این آموزش که البته به نوعی ترجمه صحبت های آقای Brain Dean بوده برای شما دوستان عزیز مفید واقع شده باشه و لطفا نظرات تون هم ارسال کنید.