برگزیده های پرشین تولز

چگونه فضای دیسک را آزاد کنیم؟

markazesh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 اکتبر 2015
نوشته‌ها
68
لایک‌ها
15




چگونه فضای دیسک را آزاد کنیم؟
هنگامی که هارد شما پر می شود ممکن است عملکرد کامپیوتر شما کاهش می یابد. اگر سرعت کامپیوتر شما کاهش یافته، شما می توانید فایل ها و برنامه را حذف کنید تا فضای هارد شما آزاد گردد. شما می توانید فایل ها را دستی حذف کنید، یا از پاکسازی دیسک(Disk Cleanup) استفاده کنید; نرم افزاری که برای پاک کردن بخش های بزرگی از فایل های غیر ضروری است. با مقاله ” چگونه فضای دیسک را آزاد کنیم؟ ” به سادگی عمل Disc Clean Up را انجام دهید.

  • گزینه disk clean up را کلیک نمایید
از start گزینه ی control panel را کلیک کنید تا وارد کنترل پنل سیستم خود شوید.یا وارد my computer شوید و بر روی درایوی که می خواهید پاک کنید کلیک راست کرده و properties را بزنید و در پنجره باز شده گزینه disk clean up را کلیک نمایید تا میزان فضایی را که می توان آزاد کرد را نشان دهد.

در control panel،گزینه system and securityرا انتخاب کنید. در اینجا گزینه Free up disk space را در زیر منوی administrative toolکلیک نمایید. سپس درایوی را که می خواهید فضایش را آزاد کنید انتخاب نمایید و ok کنید تا میزان فضایی را که می توان آزاد کرد را نشان دهد. در این جا c را انتخاب کردیم که نسخه ویندوز روی آن نصب است.

aid1861201-900px-Free-up-Disk-Space-Windows-7-Step-1-Version-4.jpg


03.jpg


04.jpg


05.jpg


  • فایل هایی که باید پاک شود را انتخاب کنید.
در پنجره disk clean up با کلیک بر روی هر کدام از گزینه ها در پایین پنجره توضیح مختصری در باره آن می دهد که شامل چه فایل هایی است و اینکه دقیقا چه فایلی را می خواهید حذف نمایید.

07.jpg


  • downloaded program files را حذف کنید.
در این پوشه ActiveX control و Java applet- هنگامی که یک صفحه را باز می کنید ساخته می شوند- نگهداری می شود. با خیال راحت این پوشه را حذف کنید چون با هربار بازدید از صفحه ای ساخته می شود.

08.jpg


  • Temporary Internet Files را پاک کنید.
یک کپی از وبسایت هایی که مشاهده می کنید بر روی هارد شما ذخیره می شود.با خیال راحت آن را پاک نمایید چون هیچ کدام از تنظیمات و اطلاعات login شما پاک نخواهد شد.

09.jpg


  • Game News Files and Game Statistics Filesرا حذف کنید.
فضایی که توسط این گزینه اشغال می شود بسیار کم است مگر اینکه شما تعداد زیادی بازی در سیستم خود داشته باشید.

  • Recycle Bin را خالی کنید.
Recycle Bin شامل فایل هایی است که شما قبلا از سیستم پاک کرده اید. این فایل ها تا زمانی که در Recycle Bin هستند کاملا از سیستم پاک نشده و فضا اشغال می کنند.

011.jpg


  • temporary files را حذف کنید.
پاک کردن این فایل ها بیشترین میزان حجم را آزاد می نماید. سیستم عامل شما هنگامی که صفحه ی word را باز می نمایید یا عکسی را ویرایش می کنید یا دانلودتان کنسل می شود یک temporary fileاز آن تهیه می کند تا از کاری که در حال انجام شدن است محافظت نماید. temporary file هایی را که حداقل یک هفته تغییر نداده اید را پاک کنید.

البته سیستم شما هنگامی که سیستم را خاموش می کنید این فایل ها را حذف می کند ولی اگر سیستم شما یک دفعه خاموش شود و یا اینکه بیشتر در حالت sleep بگذارید نمی تواند آن را حذف کند.

  • Thumbnails را پاک کنید.
ویندوز یک کپی از Thumbnail های همه ی عکس ها و ویدیو ها و… را در خود نگه می دارد تا هنگامی که فایلی را باز می کنیم سریع تر باز شود. اگر شما این فایل را پاک کنید سیستم به طور اتومات در موقع لزوم آن را خواهد ساخت.

013-1.jpg


  • System file را نیز پاک کنید.
در منوی Disk Cleanup یک برچسب به نام Clean up system files قرار دارد اگر به فضای بیشتری برای آزاد کردن نیاز دارید این برچسب را انتخاب کنید.

014.jpg


  • فایل های اضافه را پاک کنید.
حال بر روی ok کلیک کنید سپس در باکس بعدی بر روی Delete files کلیک کنید تا فضا آزاد شود.

015.jpg


  • اکنون بر روی uninstall program در control panel کلیک کنید تا تمام برنامه هایی را که لازم ندارید پاک نمایید.

18.jpg


 
بالا