• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

کارگردانان دریوزه ایرانی ، مایه شرمساری نه افتخار

rezadignity

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 ژانویه 2005
نوشته‌ها
1,588
لایک‌ها
6
محل سکونت
Iran
هر آدم بی هنر بی خاصیتی که دلش هوای نام و شهرت می کنه میزنه و یک سناریوی مملو از فلاکت و سرشکستگی و یاس و شکست می نویسه و می بره جلوی دوربین و خدا بده برکت ... یک پارو میگیره دستش و بلیط هواپیما رو میزاه توی جیبش و ...... کجا جشنواره هست ؟ بزن بریم ، جایزه از دور چشمک میزنه !:hmm:

حتما این فیلمهای جایزه گرفته ایرانی رو شما هم دیدین ، چه میدونم رنگ خدا و بوی خدا و قد خدا و رنگ چشم خدا و .... یکی از یکی زشت تر و کسل کننده تر و .....:hmm:
65.gif


هر چه فیلم مرگ آور تر و هر چه در به نمایش کشیدن فلاکت و بدبختی موفق تر جایزه ها بیشتر . توقعی از خارجی ها نباید داشت ، اونا نه به سربلندی ما و نه به هنر ما به هیچ کدوم اهمیت نمیدن ، باید از ایرانی هایی توقع داشت که نقش سگ دست آموزی رو بازی می کنن که برای خندوندن یا گریه انداختن خارجی ها و گرفتن یک جایزه و کسب نام و نشان همه رقمه دم تکون میدن .

کوتوله ای به نام مجید مجیدی رو نگاه کنید ، این تا قبل از ساختن اون فیلهای مسخره اش اصلا شناخته شده نبود ، اما حالا برین ببینین چه برو و بیایی پیدا کرده !

کم و بیش همه این فیلمسازهای خارج رفته ایرانی همین خاصیت رو دارن ، کم و زیاد داره ولی دریوزه گری در همه اینها وجود داره .

چیزی که تاسف انگیز است محبوبیت و نام داری اینها است ! بایت چه خدمتی ؟ بابت چه هنری ؟

مردم ایران فکر می کنند چون اینها در خارج جایزه گرفتن باید مورد تشویق و احترام باشند ، هر کس رو که می بینی چه احتراماتی که به این کوتوله ها نمی ذاره !!!
 

Dong Fang BuBai

Registered User
تاریخ عضویت
8 ژانویه 2006
نوشته‌ها
886
لایک‌ها
13
آی گفتی ...

این اباله پول پرست به جای اینکه تبلیغ + کنند میرن برای خاطر پول و شهرت مملکت رو با خاک یکسان می کنند..

هر کی ندونه فکر می کنه اینجا روستا است
97.gif
 

BRADER SHIAN

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,491
لایک‌ها
2
محل سکونت
مینشن
به نقل از rezadignity :
هر آدم بی هنر بی خاصیتی که دلش هوای نام و شهرت می کنه میزنه و یک سناریوی مملو از فلاکت و سرشکستگی و یاس و شکست می نویسه و می بره جلوی دوربین و خدا بده برکت ... یک پارو میگیره دستش و بلیط هواپیما رو میزاه توی جیبش و ...... کجا جشنواره هست ؟ بزن بریم ، جایزه از دور چشمک میزنه !:hmm:

حتما این فیلمهای جایزه گرفته ایرانی رو شما هم دیدین ، چه میدونم رنگ خدا و بوی خدا و قد خدا و رنگ چشم خدا و .... یکی از یکی زشت تر و کسل کننده تر و .....:hmm:
65.gif


هر چه فیلم مرگ آور تر و هر چه در به نمایش کشیدن فلاکت و بدبختی موفق تر جایزه ها بیشتر . توقعی از خارجی ها نباید داشت ، اونا نه به سربلندی ما و نه به هنر ما به هیچ کدوم اهمیت نمیدن ، باید از ایرانی هایی توقع داشت که نقش سگ دست آموزی رو بازی می کنن که برای خندوندن یا گریه انداختن خارجی ها و گرفتن یک جایزه و کسب نام و نشان همه رقمه دم تکون میدن .

کوتوله ای به نام مجید مجیدی رو نگاه کنید ، این تا قبل از ساختن اون فیلهای مسخره اش اصلا شناخته شده نبود ، اما حالا برین ببینین چه برو و بیایی پیدا کرده !

کم و بیش همه این فیلمسازهای خارج رفته ایرانی همین خاصیت رو دارن ، کم و زیاد داره ولی دریوزه گری در همه اینها وجود داره .

چیزی که تاسف انگیز است محبوبیت و نام داری اینها است ! بایت چه خدمتی ؟ بابت چه هنری ؟

مردم ایران فکر می کنند چون اینها در خارج جایزه گرفتن باید مورد تشویق و احترام باشند ، هر کس رو که می بینی چه احتراماتی که به این کوتوله ها نمی ذاره !!!
اينكه يك كارگردان واقعيات جامعه رو به تصوير بكشه يعني رئاليسم!و در وااقع تمام كارگردانان برجسته ايراني(مخملباف وكيارستمي ومهرجويي ومجيدي و...)از اين سبك استفاده ميكنند!و جوايزي كه از اين راه كسب مي كنند مايع مباحات ايرانيان هنردوسته!
اظهار نظر كه دوست عزيزمون در بالا اوردن نقل قول از وزير ارشاد كه به دنبال رياست جمهوري آقاي احمدي ن‍زاد براي اداي دين راست افراطي به روزنامه كيهان به وزارت رسيد!اين اقاي وزيردر مورد فعاليت هاي سينمايي بجزتهيه برنامه تلويزيونيهويتكه در اون به مفاخر هنري مملكت برجسب جاسوس و.. زدند(مثلا در همين برنامه به عبدالجسين زرين كوب تهمت فرماسونربودن زدن:blink: !!!)بنابراين ايشئن فاقد صلاحيت علمي لازم براي اضهار نظر در مورد سينماست!
اقاي وزير اگر خيلي نگران آبروي كشورن يه فكري براي قيافه اقاي احمدي ن‍زاد بكنن!


يا حداقل سنگ قبرمزار شاملو رو كه پسرش بعد از اينكه بنيادگرا ها براي بار سوم قبر پدرشو خراب كردن گفت ديگه اقدام به نصب سنگ قبر جديد نمي كنه تا دنيا ببينه در ايران با قبر برجسته ترين شاعر معاصر كشورشون چطور رفتار مي كنن!
اقاي وزير وقتي كه امير قطر در حضور رييس جمهور از وازه خليج عربي استفاده كرد حس ناسيوناليستيش كجا بودحالا براي سرپوش روي واقعييات..!
در مورد درويزگي همدرويزگي يعني زوم كردن روي عكس **** كشور در سريالهاي تلويزيوني براي پول بيشتر!
اينكه ما رتبه اول اعتياد رو در جهان داريم و حقوق كودكان نقض مي شه شرم آوره نه نمايش اون;)
 

Arnona

Guest
تاریخ عضویت
6 مارس 2005
نوشته‌ها
81
لایک‌ها
0
محل سکونت
Anywhere I may roam
رنگ خدا که فیلم خوبی بود.. ولی چی بود این بید مجنون ؟!!!!!!
 

sa

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 فوریه 2003
نوشته‌ها
74
لایک‌ها
14
پیش از این من توی گفتگوی آزاد یه چیزی در این بار گفتم ، خیلی خرسند وشدم شما هم در این باره ونوشتید ...
 

sgwp

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2005
نوشته‌ها
997
لایک‌ها
585
محل سکونت
تهران
اين بحث هميشگي از شروع پذيرش فيلمها در جشنواره ها بوده و هست. راستش فكر مي كنم با توجه به نوع رابطه ما با دنيا كه يك رابطه خاصه چون عقايد و اعتقاداتمان منحصر به فرده و جامعه بسته اي داريم بنا براين در تمام تعاملات فرهنگي از قبيل جشنواره ها نگاه خاصي هم به ما ميشه. مثل نگاهي كه به چين و شوروي سابق داشتندو دارند.
يادتونه چندسال پيش تب تاركوفسكي تمام جشنواره ها و حتي خود ما را هم گرفته بود ولي به محض فروپاشي شوروي اين آقا تمام و كمال از ياد رفت چرا؟ چون ايشان از شوروي فراركرده بود و رسانه هاي غربي به شدت روي اون كار مي كردند. فيلمهاي چيني را ببينيد كه تا چند وقت پيش همه جور جايزه مي گرفتند اما حالا كه حتي كارگردان بزرگي مثل ژانگ ييمو هم سراغ فيلمهاي افسانه اي چيني رفته اصلا" تحويلشون نمي گيرند در حالي كه اين فيلمها در كنار قصه فرهنگ اصيل چيني ها را نمايش مي دهد.
الان از نظر من بهترين كارگردان ما داريوش مهرجويي و بهرام بيضايي هستند ولي در اين چند سال اخير اگر هم در جشنواره اي شركت كردند صرف حضورشان بوده.فيلمهاي اين دو بزرگوار كاملا" ايراني هستند اگر مي گويم كاملا" ايراني به خاطر فضاي فيلماشونه.
يك نكته اگر فرض بگيريم كه اين فيلمها هم براي غربيها جذابيت نداشته باشه چه فيلمهايي رو شما فكر مي كنيد بايد تحويل بگيرندو كارگردانان ما بسازند؟
آيا فيلمسازان ما مي توانند سوژه هاي جهاني خودشان را در قالبي غير از اين ارائه كنند كه جهاني به تمام معنا باشد؟
دعواهاي زن و شوهري و فيلمهاي دختر پسري و فيلمهاي اكشن رو كه نسخه هاي نابش رو خودشون ساختند پس اگر هم حرفي مي خواهيم بزنيم بايد قالب جديد داشته باشه كه فعلا" اين قالبه.
 

oggy

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 فوریه 2006
نوشته‌ها
149
لایک‌ها
0
به غیر از کیارستمی که کارهایش اریژینال است.


بقیه ( مخملباف , مجیدی , تبریزی و حاتمی کیا و ...) کوتوله هایی هستند که با چاپلوسی و شانس

به مقام کارگردانی منصوب شده اند.

چاپلوسی= توبه نصوح و مهاجر و ....
 

rezadignity

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 ژانویه 2005
نوشته‌ها
1,588
لایک‌ها
6
محل سکونت
Iran
لطفا بحثو سیاسی نکنید .

اينكه يك كارگردان واقعيات جامعه رو به تصوير بكشه يعني رئاليسم!و در وااقع تمام كارگردانان برجسته ايراني(مخملباف وكيارستمي ومهرجويي ومجيدي و...)از اين سبك استفاده ميكنند!و جوايزي كه از اين راه كسب مي كنند مايع مباحات ايرانيان هنردوسته!
واقعیات جامعه یک مطلب است و نوحه خوانی به سبک سینمایی چیز دیگر.
اینکه بیاییم و یک بچه کور و بدبخت و مظلوم را به تصویر بکشیم چگونه هنری به کار برده ایم؟
خاک بر سر ریختن و خودزنی کردن برای درآوردن اشک اروپایی ها هنر نیست .

رنگ خدا که فیلم خوبی بود.. ولی چی بود این بید مجنون ؟!!!!!!
رنگ خدا کجاش خوب بود ؟!
اصلا رنگ خدا در کجای این فیلم احساس میشه ؟

دریوزه همین آقایان جشنواره ای هستند ، امثال مجیدی و ....

فیلمهای اینها نه محتوای اجتماعی دارد ، نه محتوای فرهنگی و نه ...
فقط برای تحریک حس ترحم و کسب جایزه است.
 

BRADER SHIAN

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,491
لایک‌ها
2
محل سکونت
مینشن
به نقل از sgwp :
اين بحث هميشگي از شروع پذيرش فيلمها در جشنواره ها بوده و هست. راستش فكر مي كنم با توجه به نوع رابطه ما با دنيا كه يك رابطه خاصه چون عقايد و اعتقاداتمان منحصر به فرده و جامعه بسته اي داريم بنا براين در تمام تعاملات فرهنگي از قبيل جشنواره ها نگاه خاصي هم به ما ميشه. مثل نگاهي كه به چين و شوروي سابق داشتندو دارند.
يادتونه چندسال پيش تب تاركوفسكي تمام جشنواره ها و حتي خود ما را هم گرفته بود ولي به محض فروپاشي شوروي اين آقا تمام و كمال از ياد رفت چرا؟ چون ايشان از شوروي فراركرده بود و رسانه هاي غربي به شدت روي اون كار مي كردند. فيلمهاي چيني را ببينيد كه تا چند وقت پيش همه جور جايزه مي گرفتند اما حالا كه حتي كارگردان بزرگي مثل ژانگ ييمو هم سراغ فيلمهاي افسانه اي چيني رفته اصلا" تحويلشون نمي گيرند در حالي كه اين فيلمها در كنار قصه فرهنگ اصيل چيني ها را نمايش مي دهد.
الان از نظر من بهترين كارگردان ما داريوش مهرجويي و بهرام بيضايي هستند ولي در اين چند سال اخير اگر هم در جشنواره اي شركت كردند صرف حضورشان بوده.فيلمهاي اين دو بزرگوار كاملا" ايراني هستند اگر مي گويم كاملا" ايراني به خاطر فضاي فيلماشونه.
يك نكته اگر فرض بگيريم كه اين فيلمها هم براي غربيها جذابيت نداشته باشه چه فيلمهايي رو شما فكر مي كنيد بايد تحويل بگيرندو كارگردانان ما بسازند؟
آيا فيلمسازان ما مي توانند سوژه هاي جهاني خودشان را در قالبي غير از اين ارائه كنند كه جهاني به تمام معنا باشد؟
دعواهاي زن و شوهري و فيلمهاي دختر پسري و فيلمهاي اكشن رو كه نسخه هاي نابش رو خودشون ساختند پس اگر هم حرفي مي خواهيم بزنيم بايد قالب جديد داشته باشه كه فعلا" اين قالبه.
در این که فضای جشنواره های سینمای چپه و از هنر منتقد استقبال می شه شکی نیست ولی این موضوع نافی ارزش این گونه آثار نیست;)
 

Yen Yen

كاربر فعال هنرهاي نمايشي
کاربر فعال
تاریخ عضویت
22 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
332
لایک‌ها
2
يك نقل قول"چند سال پيش يكي از فاميل هاي نزديك همراه همسر اينگليسي اش براي تعطيلات تابستاني به ايران آمده بودند و در اين مدت هم خانه ما بودند . زمان امدن ايشان متي بعد از اكران فيلم رنگ خدا در انگليس بود .خانم انگليسي با كمال نا باوري هر وقت كه براي گردش در تهران مي رفتند با دوربين از خانه ها و خيابان ها عكس مي گرفتند (براي اين كار از صاحب خانه ها اجازه مي گرفتند) تا وقتي به اينگليس برگشتند به دوستانشان ثابت كنند كه در مورد بدوي بودن ايران اشتباه مي كنند و به دروغ گويي متهم نشوند( طبق گفته خود ايشان بعد از ديدن اين فيلم باور نمي كردند كه ايران اين طور باشه)"

در يكي از جشنواره ها كه در كشور انگلستان تشكيل شده بود وقتي خانمي براي سخنراني و تمجيد كارگردان ايراني روي سن رفته بود گفته بود :شما در كشوري كه با شتر رفت و آمد مي كنيد چه طور فيلم مي سازيد؟ (داخل گيومه نگذاشتم چون نقل قول دقيقي نداشتم ولي مضموني به همين صورت داشت)
 

BRADER SHIAN

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,491
لایک‌ها
2
محل سکونت
مینشن
به نقل از oggy :
به غیر از کیارستمی که کارهایش اریژینال است.


بقیه ( مخملباف , مجیدی , تبریزی و حاتمی کیا و ...) کوتوله هایی هستند که با چاپلوسی و شانس

به مقام کارگردانی منصوب شده اند.

چاپلوسی= توبه نصوح و مهاجر و ....
در مورد اینکه مخملباف دچار استحاله شده و زمانی از هنرش درست استفاده نمی کرده شکی ندارم (می گن یه موقع مخملباف معتقد بوده توی فیلم از بازیگرای زن نباید استفاده کرد یااگه اجباری بود بهتره یه مردو گریم کنن!)ولی همون جو حاکم بر دنیای هنر باعث تغییر وتحولش شد !بعلاوه مخملباف ودخترش آثار بسیار جالبی رو ساختن
در ضمن برتری کامل کیا روستمی رو هم تایید می کنم !به نظر من کیارستمی واقعا از تمام کارگردانهای اریانی سر تره!;)
 

BRADER SHIAN

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,491
لایک‌ها
2
محل سکونت
مینشن
به نقل از Yen Yen :
يك نقل قول"چند سال پيش يكي از فاميل هاي نزديك همراه همسر اينگليسي اش براي تعطيلات تابستاني به ايران آمده بودند و در اين مدت هم خانه ما بودند . زمان امدن ايشان متي بعد از اكران فيلم رنگ خدا در انگليس بود .خانم انگليسي با كمال نا باوري هر وقت كه براي گردش در تهران مي رفتند با دوربين از خانه ها و خيابان ها عكس مي گرفتند (براي اين كار از صاحب خانه ها اجازه مي گرفتند) تا وقتي به اينگليس برگشتند به دوستانشان ثابت كنند كه در مورد بدوي بودن ايران اشتباه مي كنند و به دروغ گويي متهم نشوند( طبق گفته خود ايشان بعد از ديدن اين فيلم باور نمي كردند كه ايران اين طور باشه)"

در يكي از جشنواره ها كه در كشور انگلستان تشكيل شده بود وقتي خانمي براي سخنراني و تمجيد كارگردان ايراني روي سن رفته بود گفته بود :شما در كشوري كه با شتر رفت و آمد مي كنيد چه طور فيلم مي سازيد؟ (داخل گيومه نگذاشتم چون نقل قول دقيقي نداشتم ولي مضموني به همين صورت داشت)
این موضع که بسیاری از اروپاییا فکر میکنن در ایران مردم سوار شتر می شن و...کاملا درسته ولی بیش از این که به خاطر فیلمهای ایرانی باشه ارتباط مستقیمی با اسم کشور ما داره چون مردم غرب ایران رو با نام پرشیا می شناختن و تا زمان رضاخان از همین نام در مکاتبات ما با خارجی ها استفاده می شده در واقع نام ایران برای غربی ها کشوری مثل عراق رو مجسم کرده!;)
 

Shahnaz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 آپریل 2006
نوشته‌ها
12
لایک‌ها
0
سن
45
اصلا نمیشود اسم اون مخملباف مجیدی و یا کیارستمی رو گذاشت هنرمند. اینا یک مشت خائن بالفطره هستند که هدفشون فقط به لجن کشوندن حیثیت و ابروی ایرانه. تبلیغات منفی همین چند به اصطلاح فیلم این موجودات کریه چنان اثر منفی در اذهان جهان نسبت به ایران و مردم ایران داشته که باورنکردنیه. من با یک خارجی که فیلم سیب را دیده بود چت می کردم به من گفت چطور شماها پس کامپیوتر دارید؟ !!!!:( :blink:
 

rezadignity

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 ژانویه 2005
نوشته‌ها
1,588
لایک‌ها
6
محل سکونت
Iran
می بینم که جوابی برای پست من نیست ، خوشحالم که همه درست فکر می کنند .
 

BRADER SHIAN

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,491
لایک‌ها
2
محل سکونت
مینشن
به نقل از rezadignity :
می بینم که جوابی برای پست من نیست ، خوشحالم که همه درست فکر می کنند .
تنها چیزی که در همه پستها وجود داشت این بود که چرا در فیلم های کارگردانان درجه 1 ما ایران کشوری جهان سومیست !

sex-philosophy2350.jpg


sex-philosophy350.jpg
 

kasra_kh

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2004
نوشته‌ها
532
لایک‌ها
4
دوست عزیز !
من فکر کنم اینکه بقیه زحمت درگیر شدن توی اینجا رو به خودشون نمیدن برمیگرده به نوع بیان مطلب و نظراتتون !
جدیدا مد شده برای بحث و تبادل نظر در هر موضوعی با توهین به افراد و موضوعات مورد بحث شروع میکنند (مثل تاپیک موسیقی سنتی) , به جای اینکه نظر خودشون رو محترمانه بگن و بعد خواستار شنیدن نظرات بقیه باشن و بعد هم بسته به مطالب عنوان شده نتیجه گیری کنند !
این خیلی بده , چون وجود پستهایی که آدم رو تاحدی عصبی میکنه باعث میشه رغبتی برای جواب دادن نباشه !

همه میدونن دورانی که یه مدت بر سینمای ما حاکم بود حداقل الان مطلوب نیست , اما اینکه مثلا
کوتوله ای به نام مجید مجیدی رو نگاه کنید ، این تا قبل از ساختن اون فیلهای مسخره اش اصلا شناخته شده نبود ، اما حالا برین ببینین چه برو و بیایی پیدا کرده !
مردم ایران فکر می کنند چون اینها در خارج جایزه گرفتن باید مورد تشویق و احترام باشند ، هر کس رو که می بینی چه احتراماتی که به این کوتوله ها نمی ذاره !!!
بقیه ( مخملباف , مجیدی , تبریزی و حاتمی کیا و ...) کوتوله هایی هستند که با چاپلوسی و شانس

به مقام کارگردانی منصوب شده اند.

چاپلوسی= توبه نصوح و مهاجر و ....
اینا یک مشت خائن بالفطره هستند که هدفشون فقط به لجن کشوندن حیثیت و ابروی ایرانه.

نشون میده که شماها مطلبی برای بحث کردن ندارید (و اصولا فایده ای نداره بحث کردن) !
اگر زمانی احساس کنم میخواهید واقعا نظرات دیگران رو درباره ی این موضوع و تفکرات خودتون بدونید خوشحال میشم نظرم رو بگم !
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
47
محل سکونت
Tehran
سپاس كسري عزيزم


اين حرف را من خيلي وقت بود مي خواستم تحت عنوان موضوعي بيان كنم كه شما انديشمندانه و با بزرگواري بيان فرموديد.

موفق باشيد
 

sgwp

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2005
نوشته‌ها
997
لایک‌ها
585
محل سکونت
تهران
به نقل از BRADER SHIAN :
در این که فضای جشنواره های سینمای چپه و از هنر منتقد استقبال می شه شکی نیست ولی این موضوع نافی ارزش این گونه آثار نیست;)
اتفاقا" من هم اصلا" منکر ارزش هنری آثار تارکوفسکی و یا حتی کارگردانان خودمان نیستم بلکه به نوعی می خواهم قدرت اتفاقات فرهنگی در جوامع رو گوشزد کنم. در اینجا بزرگترین رویداد سینمایی ما یعنی جشنواره فیلم فجر دیگر خاصیت سابق خودش رو از دست داده مضاف براین که در این چند سال هرچه سعی شد وجه بین المللی آن تقویت شود بنا به همان دلایل همیشگی آشکار نشد شاید به دلیل آن که تمام و کمال از جانب دولت تغذیه می شود. در حالی که رخداد یک جشنواره در کشورهای پیشرفته یعنی دریچه ای برای آشنایی با زوایای دیگر مسائل و مشکلات مادی و معنوی بشری در هر مکان و هر زمان.شما ببینید با حمایت همین جشنواره ها و افراد فرهنگی چه کارگردانانی امکان ساختن فیلمهایشان را پیدا کردند.
در هر رویداد هنری تمام طیفهای سلیقه ای شرکت دارند به شخصه تاکنون در هیچکدام از نقدهایی که منتقدین فرنگی بر فیلمهای جشنواره ای ایرانی نوشته اند اشاره ای به فقر و درماندگی ندیدم و بیشتر کشف معانی و ارتباطات جدید بشری از نگاه شرقی ها را دیدم. اما نمیتوان از یک تماشاگر عادی انتظار داشت همان تفاسیر منتقدین را داشته باشد.
باز هم سئوال قبلی خودم را به نحوی دیگر تکرار می کنم : فیلمسازان ما با وجود این همه محدودیتها (چه از لحاظ نمایشی و چه از لحاظ فکری ) چگونه می توانند حرفشان را طوری بیان کنند که در هر جای دیگر دنیا قابل فهم و تفسیر یکسان باشد؟
 
بالا