برگزیده های پرشین تولز

کار میخوایی؟ اگه کار راحت با درآمد بالا میخوایی نیا تو این تاپیک(کار و تلاش با همه-درآمد هم معقوله)

mrali1234

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
796
نیوشانیک از جمله شرکتهای معدودی است که ظاهراً مجوز نتورک را دارد... می شود در مورد این مورد اطلاعات بیشتری دهید؟
درود بر شما
بله شرکت نیوشانیک تا سال 1399 مجوز رسمی اخذ کرده است.
در این سایت که همه شرکت ها زیر نظر این ارگان هستند مشاهده کنید. نه حرف من قبول کنید و نه خود شرکت نیوشانیک

http://networkmarketing.mimt.gov.ir/forms/activecorporatelists.aspx

همه چیز شفاف در دسترس هست
آقاي احمد عيوضي 1394/09/9 www.newshanik.ir 0426924780 به مدت 5 سال (تا تاريخ 9/09/99)

من پارسال تا الان دارم فروش محصولات بی نظیر این شرکت را انجام میدهم.
تلگرام. اینستاگرام.آگهی اینترنتی.خویشاوندان.کانتر .نمایشگاه.مذاکره با ارگانهای مختلف.
و الان هم دارم برای اشتغالزایی دیگران تلاش میکنم
آموزش و پشتیبانی کسانی که میخواهند تجارت آزاد برای خودشان داشته باشند
 

mrali1234

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
796
در اینجا قصد داریم از شما درخواست نماییم که قبل از پیوستن به این شرکت ها با طرح چند سؤال ساده توانایی خود را به عنوان یک بازاریاب موفق بسنجید و بعد از این که از توانایی خود مطمئن شدید نسبت به آغاز فعالیت خود در این حرفه اقدام نمایید :

1 – آیا از توانایی فروش برخوردار می باشید؟

بعضی از افراد به صورت ذاتی یک فروشنده ی خوب می باشند و یا مهارت های لازم را برای این کار به دست می آورند. این افراد انسان های برون گرا و مهربانی می باشند که قدرت خوبی برای سخن گفتن در بین عموم مردم را دارند و از انگیزه و اعتماد به نفس بالایی برخوردار می باشند. بازاریابی شبکه ای مانند هر حرفه ی دیگری فرصتی را برای پیشرفت و رشد مهارت های شخصی و شغلی ارائه می کند؛ اما باید این را مدنظر قرار داد که موفقیت در این کسب و کار مستلزم تلاش و صرف زمان است. قبل از آغاز فعالیت، لازم است که با کسانی که در این حرفه به موفقیت دست یافته اند، مشورت کرد و از تجربه های آنها استفاده نمود.

2 – آیا محصولی که شرکت برای فروش ارائه می دهد، همان محصولی است که شما هم به استفاده از آن نیازمند بوده و توانایی فروش آن را دارید؟

اگر افرادی که به فعالیت در شرکت های بازاریابی شبکه ای می پردازند اعتقاد به نحوه فعالیت تجاری و محصولات شرکت داشته باشند، تقریباً بیشتر کار فروش خود را انجام داده اند. یک محصول خوب و مناسب همواره مشتری های زیادی خواهد داشت و نیاز به صرف انرژی و وقت زیادی برای متقاعد نمودن افراد برای خرید آن محصول نیست، وقتی خود شما تمایلی به خرید و استفاده از محصولی را نداشته باشید مسلماً فروش آن برایتان کار بسیار دشواری می باشد.

3 – آیا شرکت قابل اعتماد می باشد؟

تنها به این که یک شرکت خود ادعا می کند که مجوز بازاریابی شبکه ای را کسب کرده است، اعتماد و اکتفا ننمایید، حتماً در رابطه با طرح و نحوه پورسانت دهی و نوع محصولات شرکت تحقیق نمایید. و جهت اطمینان از اصالت مجوز بازاریابی شبکه ای می توانید به سایت های www.networkmarketing.mimt.gov.ir و یا www.iranhoshdar.ir مراجعه نمایید و از قانونی بودن فعالیت این شرکت ها اطلاع حاصل فرمایید.

4 – آیا طرح در آمد زایی شرکت یک طرح هرمی می باشد؟

طرح و دسیسه های هرمی اغلب قصد دارند، خود را مشابه طرح های سالم بازاریابی شبکه ای نشان دهند. مهمترین مشخصه طرح های هرمی این است که درآمدزایی در این سیستم ها عمدتاً بر اساس جذب سایر افراد صورت می گیرد و همچنین باید برای عضویت در آن شرکت هزینه ای پرداخت نمایند. در وهله ی اول، سود شما باید از فروش خدمات و محصولات به استفاده کنندگان واقعی به دست آید، فرقی ندارد که شما خودتان این محصولات را به فروش برسانید یا افرادی که آنها را جذب کرده اید محصولات را بفروشند.

5 .آیا با پیوستن به شرکت خطر زیان مالی برای شما وجود دارد ؟

بررسی کردن سیاست باز خرید شرکت بسیار با اهمیت است، زیرا اگر شما تصمیم به خارج شدن از شرکت گرفتید، از حق و حقوق تان آگاه خواهید شد، اگر یک نفر تصمیم به خروج از شرکت گرفت، موجودی ها و کمک های خریداری شده برای فروش در طول 12 ماه گذشته را به حداقل 90% قیمت خرید بازخرید کند. توجه به موارد ذکر شده و به کار بستن نکات کلیدی می تواند در پیشبرد اهداف اشخاصی که خواستار فعایت تجاری در سیستم های بازاریابی شبکه ای سالم هستند، راهگشا باشد.
 

mrali1234

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
796
فروش مستقيم عبارت است از ارائه محصولات مصرفی و يا خدمات به صورت شخص به شخص به دور از داشتن مکانی ثابت برای ارائه محصولات ، که اين محصولات از طريق نمايندگان فروش مستقل بازاريابی مي شوند.اين نمايندگان فروش مستقل را "مشاور" و يا "توزيع کننده" نيز می نامند.فروشندگان مستقل (مشاور) به عنوان کارمندان آن شرکت به حساب نمي آيند. آنها همچون يک پيمانکار مستقل مي باشند که در ازای فروش و داد و ستد محصولات يک شرکت، از آن شرکت پاداش دريافت مي کنند.

سفارش ها امکان دارد از طريق سایت شخصی مشاور و يا از طريق شماره تلفن او درخواست داده شود اما اين روش فقط 12% ميزان فروش را شامل مي شود. بيشترين روش به کار گرفته شده، برگزاری نمايشگاه و جلسات خانگی ؛جايی که دوستان و آشنايان برای 1 يا چند ساعت برای شناخت و يادگيری در مورد يک محصول يا خدماتی گرد هم آمده اند.
به هر حال قسمت اعظم فروش ها از طريق اين صنعت (در حدود 70%)، از طريق شيوه يک به يک صورت مي پذيرد. بدين صورت که يک مشاور در لحظه در حال معرفی محصول و خدمات به يک نفر مي باشد. هر محصول يا خدماتی مي تواند از طريق صنعت فروش مستقيم به فروش برسد.

تعداد زيادی از افراد فکر مي کنند که محصولات آرايشی،سلامتی، و دکوراسيون منزل، اغلب از طريق اين سيستم به فروش مي رسند. اما اضافه بر اين موارد، محصولات بي شماری هستند که از طريق اين سيستم به فروش مي رسند همانند محصولات آشپزخانه، جواهرات ، لباس، ابزار آلات ....فروش مستقيم و اين سبک تجارت را بايد از تجارت هايی همچون ، خرده فروشی که دارای جا و مکان خاصی مي باشد نظير فروش مجله ای ،خدمات تعمير خانگی ،بازاريابی تلفنی، عمده فروشی، بنگاه املاک يا کار در خانه، جدا دانست.
 

mrali1234

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
796
یک طرح فروش مستقیم چگونه کار می کند.
اولین کار یک نماینده فروش یا یک توزیع کننده این است که محصولات یا خدمات یک شرکت را به فروش برساند . شخصی را به عنوان نماینده فروش ثبت نام کنید و به او آموزش دهید که چگونه برای خود مشتری هایی داشته باشد. این شخص "زیر مجموعه" شما می باشد.


این 5 مرحله همراه با تصاویر ارائه شده،نشان می دهد که یک شرکت MLM چگونه کار می کند.



1. اولین کار یک نماینده فروش یا یک توزیع کننده این است که محصولات یا خدمات یک شرکت را به فروش برساند.
1(1).png



این که یک توزیع کننده چه تعداد مشتری داشته باشد به طرح بازپرداخت شرکت بستگی دارد ولی عموما تعداد مشتری ها 20 نفر می باشد. توصیه افراد حرفه ای بر این است که شما اگرچه توانایی گرفتن مشتری های زیادی را دارید، ولی به اندازه کافی این کار را انجام دهید. زیرا شما قادر به آموزش آنها نخواهید بود. اگر تعداد مشتری ها بیشتر از 20 نفر باشد، تاثیر آنچنانی نخواهد داشت چون شرکت بر روی همانند سازی خودتان کمیسیون پرداخت می کند. اگر شما به 5 نفر آموزش دهید که 20 مشتری داشته باشند، تاثیرش بسیار بیشتر از آن است که خود محصولات را به دست مصرف کننده برسانید. تجارت های دیگر به شما در ازای داشتن مشتری های بیشتر خوب پاداش می دهند اما به خاطر آموزش دادن دیگران پاداشی نمی دهند.



2. یک شخص را به عنوان نماینده فروش ثبت نام کنید و به او آموزش دهید که چگونه برای خود مشتری هایی داشته باشد. این شخص "زیر مجموعه" شما می باشد.






2(2).png




3. زیر مجموعه شما برای خود مشتری هایی خواهد داشت و به او آموزش دهید که چگونه شخص دیگری را به عنوان نماینده فروش جذب نماید.






3(1).png







4. از اینکه نماینده فروش شما مجموعه اش را برای گرفتن مشتری های جدید آموزش می دهد، اطمینان حاصل کنید.






4(1).png







5. در این لحظه شخصاً فرد دیگری را به عنوان نماینده فروش جذب کنید. این شخص می تواند یکی از مشتری های شما که تمایل به کسب درآمد دارد باشد.



طرح بازپرداخت چگونه عمل می کند.
طرح بازپرداخت یک شرکت نشان می دهد که چگونه یک نماینده فروش می تواند درآمد کسب کند.

نکته: تمامی موارد زیر یک مثال می باشد و طرح بازپرداخت در هر شرکتی می تواند اندکی متفاوت باشد. اغلب طرح های بازپرداخت در نگاه اول کمی پیچیده به نظر می آیند چون که شرکت ها همیشه به دنبال کشف راه هایی هستند که چگونه یک نماینده فروش می تواند فروش بیشتری انجام دهد (منظور از فروش ارائه کالا به مصرف کننده نهایی می باشد و عضو گیری در مرحله دوم برای کسب درآمد بیشتر می باشد.)



طراحان طرح های بازپرداخت پولی که به عنوان کمیسیون به توزیع کنندگان می پردازند، را اصطلاحا در "ظرف" های مختلف قرار می دهند.



ظرف شماره 1 کمیسیون درون این ظرف به نمایندگان انگیزه می دهد که محصولات را به مصرف کنندگان بفروشند. این کمیسیون درآمد "خرده فروشی" نامیده می شود.




5(1).png




شرکت های MLM به خوبی می دانند که نمایندگان فروش جدید نمی دانند که چگونه محصولات را به مصرف کننده بفروشند. بنابراین آنها نیاز به آموزش دارند. در اینجا ظرف شماره 2 برای تشویق نمایندگان به آموزش افراد جدید تعریف می شود. آموزش بیشتر فروش بیشتر؛ بنابراین ظرف شماره 2 به اسپانسرها به خاطر آموزش افراد جدید کمیسیون می دهد. اگرچه منطقی نیست، اما کاملا هوشمندانه است.



6(1).png





ظرف شماره 3 برای پاداش دهی به افرادی است که خود راهبر شوند یا راهبران جدید ایجاد کنند . شرکت های MLM تمایل زیادی به راهبران دارند همانگونه که شرکت های غیر MLM تمایل زیادی به این موضوع دارند. شرکت های غیر MLM برای یافتن افراد متخصص و راهبر به شرکت هایی که کارشان یافتن راهبران و متخصصین است مراجعه می کنند. شرکت های MLM از نمایندگان فروش خود در جهت یافتن راهبران استفاده می کنند و به آنها در این راستا پاداش می دهند، همان پاداشی که شرکت های غیرMLM به شرکتهای یابنده در این زمینه پرداخت می کنند.






6(2).png







در اغلب شرکت های MLM هر چه تیم راهبران (زیر مجموعه ها) خود را بزرگتر کنید، ظرف های پاداش دهی جدیدی برای شما ایجاد می شود.






7(1).png





بزرگترین چالش برای شرکت های MLM خروجی بیش از اندازه کمیسیون ها می باشد که در صورت عدم کنترل منجر به ورشکستگی شرکت می شود و در مقابل اگر شرکت به اندازه کافی پورسانت دهی نداشته باشد، افراد برای فروش، جذب نمایندگان و توسعه راهبران واقعی انگیزه کافی ندارند. روش کار شرکت های موفق به گونه ای می باشد که دستیابی به رده ها به آسانی صورت نگیرد. اما برای آنهایی که با معیارهای اجرایی خاصی دست به فعالیت می زنند، قابل دستیابی باشد.



در مقابل اگر طرح بازپرداخت ساده و برای هر شخصی قابل دسترس باشد، به دلیل توزیع کمیسیون ها بین همه و برای هر کس به مقدار کم، افزایش درآمد در افرادی که از پتانسیل و قدرت اجرایی بالایی برخوردار هستند، به طور ملموس اتفاق نمی افتد و در حقیقت تمایز بین افراد مشخص نمی شود. این چنین شرکت هایی با این گونه طرح ها به علت عدم جذب راهبران و پاداش دهی کافی به آنها رشد چندانی نخواهد داشت.



بنابراین بهتر است که دستیابی به رده ها در طرح بازپرداخت به راحتی صورت نگیرد و هرشخصی با هر میزان فعالیت به درآمد های بالا دست پیدا نکند.
همه طرح های بازپرداخت بر اساس فلسفه "سهم" و "معیار" طراحی می شوند. منظور از سهم در اینجا میزان تولید و بازدهی و منظور از معیار حد مقرر برای دستیابی به سطوح می باشد.

بنابراین همه طرح های بازپرداخت به صورت زیر کار می کنند:



اگر هیچ کاری انجام ندهید – شما هیچ چیزی دریافت نمی کنید.
اگر مقدار کمی کار کنید – مقدار کمی درآمد می گیرید....ظرف شماره 1
اگر کمی بیشتر کار کنید – شما مقدار بیشتری می گیرید ظرف شماره 1 و 2
اگر شما به خوبی کار کنید – شما درآمد خوبی خواهید داشت ظرف 1و 2 و 3



هر شخصی که به یک شرکت MLM می پیوندد، مشخص می کند که به چه سطحی می خواهد برسد و این دستیابی بر اساس تصمیمات ذهنی نمی باشد بلکه بر اساس نتایج و عملکرد می باشد.
سیستم های منصفانه بر اساس نتایج افراد پاداش می دهند اما سیستم های غیر منصفانه بر اساس، صحبت افراد، ارتباطات خانوادگی، فریبندگی افراد کمیسیون پرداخت می کند.



آیا تا به حال پیشرفت شما به علت حضور پسر مالک شرکت و تحسین پیشرفت او به جای شما، نادیده گرفته شده است؟ آیا شخصی از شما جذاب تر یوده است؟ شاید شخصی سابقه بیشتری از شما در شرکت دارد؟ شاید یک نفر تحصیلات عالی بالاتری دارد؟ تنها فردی که شایسته رشد و ترقی می باشد، شخصی است که بیشترین بازدهی را برای شرکت داشته است. اگر در یک سیستم مشاهده می کنید که تعداد افراد اندکی به رده های بالا دست پیدا می کنند ، این شرکت، شرکت منصفی نمی باشد.



برای این که شما یتوانید به یک تیم ورزشی بپیوندید، معیارهایی وجود دارد که شما باید از عهده آنها برآیید و اگر می خواهید به یک تیم بزرگتر بپیوندید معیارهای بیشتر و بالاتری وجود دارد.



برای این که بتوانید گلف بازی کنید باید یک چوب گلف خریداری کنید. این حداقل استاندارد لازم می باشد. برای این که یک گلف باز خوب شوید باید معیار ها و خصوصیات بالاتری کسب کنید، و برای این که یک گلف باز حرفه ای شوید باز هم به معیارها و خصوصیات بیشتری نیاز دارید. این مورد در هر ورزش، تجارت و حرفه ای صدق می کند.



در MLM شما در ابتدا یک کیت شروع خریداری می کنید همانند خرید یک چوب گلف برای بازی کردن. دستیابی به این سطح برای همه به سادگی صورت می پذیرد. بنابراین میلیون ها نفر می توانند، خصوصیات و معیارهای لازم برای کسب این رده را داشته باشند.



در پایان برای انتخاب یک شرکت MLM، طرح های بازپرداخت ساده را انتخاب نکنید و سعی کنید برای رشد و پیشرفت در آن مهارت و توانایی های اجرایی خود را افزایش دهید. در یک شرکت خوب پاداش دهی بر اساس نتایج می باشد و در تمامی تجارت های دیگر هم به همین گونه می باشد.
 

mrali1234

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
796
به منظور آشنایی با برخی ضوابط و مقررات بازاریابی شبکه‌ای و جلوگیری از تضییع حقوق بازاریابان ، موارد ذیل جهت اطلاع بازاریابان اعلام می‌گردد :

1. اطلاعات هویتی و سایر مشخصات خود را در زمان ثبت‌نام به‌ طور صحیح وارد نمایید و بعد از دریافت کد واحد بازاریابی شروع به فعالیت نمایید . مسئولیت ثبت اطلاعات نادرست بر عهده بازاریاب خواهد بود.

2. اطلاعات مربوط به کلمه کاربری و رمز عبور خود را در اختیار سایر بازاریابان قرار ندهید . هرگونه مسئولیت در خصوص ثبت درخواست خروج ، انجام سفارش ، محل تحویل کالا و ... بر عهده بازاریاب خواهد بود.

3. تحت تأثیر تبلیغات کذب و دروغین اقدام به خرید مازاد بر نیاز خود و خرید غیرواقعی نکنید . ثبت سفارش خرید صرفاً با انگیزه دریافت پورسانت به ضرر بازاریاب خواهد بود.

4. بعد از بررسی قیمت و کیفیت کالای مصرفی و شرایط طرح درآمدی شرکت ، سفارش خود را انجام دهید . انجام خرید اجباری و یا استراتژی های خرید در مبالغ مشخص جزء تخلفات محسوب می شود.

5. تمامی تراکنش های مالی بین بازاریاب و شرکت از طریق سیستم بانکی کشور انجام می گیرد انتقال وجه به صورت دستی خلاف مقررات می باشد . همچنین از در دسترس قراردادن اطلاعات حساب و کارت بانکی خود به سایر بازاریابان خودداری کنید . پورسانت استحقاقی شما نیز توسط شرکت به حساب شخصی شما واریز می‌شود.

6. امکان بازخرید کالا در صورت عدم امکان فروش برای شما وجود دارد. اما باید بدانید که کالای شما می‌بایست شرایط بازخرید را داشته باشد و همچنین آگاه باشید که مبالغ قانونی و کل پورسانت محاسبه‌شده در مجموعه بابت حجم خرید شما از مبلغ فاکتور اولیه کسر خواهد شد.

7. درزمان تحویل کالا از صحت و سلامت کالای خریداری‌ شده مطمئن شوید و از دریافت کالاهای معیوب و یا مغایر با سفارش خودداری کنید.

8. امکان فعالیت همزمان در چند شرکت بازاریابی شبکه‌ای برای شما وجود ندارد ، قبل از ثبت درخواست خروج (لغو قرارداد) از شرکت اولیه و گذشت 15 روز ، امکان ثبت‌نام و دریافت کد واحد برای بازاریابان در شرکت جدید وجود ندارد.

9. برگزاری جلسات آموزشی بازاریابی شبکه‌ای تنها در دفاتر و شعب رسمی شرکت مجاز می‌باشد . لیست مربوط به شعب دارای مجوز در سایت شرکت و سایت نتورک مارکتینگ اطلاع‌رسانی شده است به منظور آگاهی از برگزاری همایش ها و سمینارهای شرکت از طریق دفتر مرکزی شرکت اطلاع کسب کنید.

10. لیست شرکت‌های دارای مجوز فعالیت بازاریابی شبکه‌ای در سایت نتورک مارکتینگ اطلاع‌ رسانی شده است و وضعیت فعالیت شرکت (فعال ، تعلیق ، اتمام و ابطال مجوز) به صورت برخط در سایت شرکت قابل دسترسی است ، همچنین از طریق سامانه پیامکی 30006082 ، امکان استعلام در خصوص شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای برای شما وجود دارد
 

mrali1234

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
796
در این قرن دیگر بازوها پول نمی سازند و این دیدگاهها هستند که پول و ثروت می سازند
 

mrali1234

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
796
مولتی لول مارکتینگ، بحث داغ و مفصلی است که طرفداران زیادی در سطح دنیا و از جمله ایران دارد. برای دادن تعریفی مناسب از نتورک مارکتینگ یا MLM یا بازاریابی شبکه ای!! باید تعریفی از یک سری مطالب دیگر داشته باشیم.

برای شروع نگاهی به اصل نتورک مارکتینگ یا MLM می اندازم: نتورک مارکتینگ یا MLM در واقع زیرمجموعه کانال توزیعی به نام فروش مستقیم هستند؛ در فروش مستقیم، کالا یا خدمات مصرفی، خارج از مکان ثابت خرده فروشی، یعنی مغازه ها و فروشگاه ها، به طور مستقیم به مصرف کننده فروخته می شود. یعنی به جای عبور کالا از زنجیره ای از واسطه ها تا رسیدن به دست مغازه دار و از آنجا به مصرف کننده، کالا به فروشنده مستقیم (که می تواند هر کسی باشد) فروخته می شود و وی آن را با درصد سود مجازی که توسط شرکت تعیین می گردد به مصرف کننده نهایی می فروشد.

این دو شکل بیانگر این دو کانال توزیع در قیاس با هم هستند:


این شکل کانال توزیع با واسطه های فراوان را نشان می دهد:

dist.-chain.jpg


این شکل کانال توزیع فروش مستقیم را نشان می دهد:

Direct-dist.jpg




همانطور که در شکل مشاهده می فرمایید، یک فروشنده مستقیم معمولاً مصرف کننده محصولاتی که به فروش می رساند نیز هست.

خوب تا اینجا متوجه شدیم که فروش مستقیم در واقع روشی از توزیع کالا یا خدمات مصرفی است که در آن خبری از انواع واسطه ها نیست و محصولات از طریق فروشنده مستقیم به مصرف کنندگان نهایی فروخته می شود.



اما نتورک مارکتینگ یا MLM یا مولتی لول مارکتینگ یا بازاریابی شبکه ای یا بازاررسانی شبکه ای!!
هر اسمی که در مورد این صنعت توی ایران به کار می رفت رو سعی کردم بگم. نتورک مارکتینگ یا بازاریابی شبکه ای در واقع کلاسی از فروش مستقیم است که دسته بندی آن بر اساس تعداد سطوح فروشندگان مستقیم در طرح درآمدزایی یا طرح پاداش شرکت است. به طور کلی می توان از منظر تعداد سطوح فروشندگان مستقیم، طرحهای پاداش شرکتهای فروش مستقیم را به دو دسته تقسیم نمود.

۱. طرحهای تک سطحی یا Single Level : در این طرحها به فروشنده مستقیمی که با شرکت فروش مستقیم قرارداد بسته است، اجازه داده می شود تا برای یک سطح به عضوگیری بپردازد و بابت فروشهای فروشندگان مستقیم این سطح، پورسانت دریافت کند. در این حالت، افرادی که توسط یک فروشنده مستقیم به طرح معرفی شده اند نیز اجازه عضوگیری دارند و برای فروشهای اعضایی که وارد کرده اند می توانند پورسانت دریافت کنند اما فروشهای این افراد تازه وارد برای بالاسری بالاسریشان، پورسانتی به ارمغان نخواهد آورد. اجازه بدهید اینگونه بگویم: من فرد ۱ هستم، شما فرد ۲ و امیر فرد ۳. ۱ بالاسری ۲ و ۲ بالاسری ۳ است. در این حالت، یعنی در طرحهای تک سطحی، ۱ بابت فروشهای ۲ پورسانت می گیرد و ۲ بابت فروشهای ۳ و ۱ بابت فروشهای ۳ پورسانتی دریافت نمی کند. به چنین طرحی، تک سطحی یا Single level می گویند که البته طرفدار چندانی ندارد… . شکل زیر یک طرح تک سطحی را نشان می دهد که در آن یک فرد ۳ نفر دیگر را به طرح پاداش شرکت معرفی نموده و تنها بابت فروشهای این ۳ نفر و احیاناً دیگر افرادی که شخصاً معرفی نماید، پورسانت دریافت می کند.
single-level-copy.jpg
۲. طرحهای چند سطحی یا Multi Level: دقیقاً موضوع بحث ما یعنی نتورک مارکتینگ یا مولتی لول مارکتینگ یا همان بازاریابی شبکه ای یا بازاررسانی شبکه ای یا MLM!!! در طرحهای پاداش چند سطحی به فروشنده مستقیم اجازه داده می شود تا علاوه بر دریافت سود از فروشهای افرادی که مستقیماً به طرح معرفی نموده (فرض می کنیم که اینها a باشند) (یعنی در طرح پاداش به عنوان معرف آنها شناخته می شود)، از فروشهای افرادی که توسط a معرفی می شوند نیز سود دریافت نمایند. البته بسته به نوع طرح پاداش شرکت، امکان دریافت پورسانت از فروشهای سطوح بیشتری نیز وجود خواهد داشت. به هر حال، نتیجه آن که به هر طرحی که در آن به فرد بابت فروشهای گروهی از افراد (حال چه فروش محصولات مصرفی چه خدمات مصرفی) بطور مستقیم به مصرف کنندگان و خارج از هر نوع فروشگاه (چه فروشگاههای فیزیکی معمول چه فروشگاههای آنلاین) پورسانت پرداخت می شود، نتورک مارکتینگ یا مولتی لول مارکتیگ یا MLM یا فروش مستقیم چند سطحی یا بازاریابی شبکه ای و یا بازاررسانی شبکه ای گفته می شود. به این شکل توجه کنید:
mlm.jpg


مولتی لول مارکتینگ
همان طور که در این شکل می بینید، هر کسی که تمایل به ساختن شبکه ای از فروشندگان مستقیم داشته باشد، می تواند اقدام به عضوگیری نماید و بابت فروشهای اعضا سازمانش (چه مستقیم وارد کرده باشد چه نه) پورسانت دریافت کند.

نقش فروش در نتورک مارکتینگ
در تمام این عبارات باید به لفظ فروش دقت بسیار داشت؛ هرجا که فروشی صورت گرفت، پرداخت پورسانت بلامانع است و طرح، طرحی سالم است. اما خود فروش هم دردسر ساز است؛ چرا که منظور از فروش، فروش توسط شخص فروشنده مستقیم است نه فروشهای شرکت. یعنی خریداری کالا از سوی فروشنده مستقیم به منظور بازفروش از شرکت را نمی توان انجام فروش در نظر گرفت که منظور از فروش، ارائه کالا به مصرف کننده نهایی است. اما چون خود فروشنده مستقیم هم می تواند مصرف کننده کالا یا خدمات باشد بنابراین حجم منطقی مصرف خود فروشنده مستقیم را نیز می توان فروش نامید. یعنی مثلاً مصرف دو کرم مرطوب کننده یا یک پک ۳۰تایی از کپسولهای روی را می توان منطقی نامید اما آیا ده کرم مرطوب کننده حجم منطقی مصرفی توسط یک فرد هست؟ مسلماً خیر. پس با این حساب می توان فروش در فروش مستقیم را اینگونه تعریف نمود: مجموع مصرف منطقی کالا یا خدمات مصرفی شرکت و حجم فروخته شده به مشتریان خارج از طرح درآمدزایی شرکت.

با توجه به این تعریف، اگر چنین وضعیتی در یک طرح پاداش مشاهده کردید، در سلامت آن نباید شک کنید. آنچه گذشت به نوعی کامل ترین تعریف نتورک مارکتینگ است. در ادامه مقالات، می توانید با با سایر مضامین نتورک مارکتینگ و دیگر بیزینسهای آنلاین نیز آشنا شوید. با ما همراه باشید
 

gamer5

Registered User
تاریخ عضویت
21 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
845
لایک‌ها
439
سن
32
محل سکونت
تهران
داداش شما 1 میلیون و 300 جنس چایی مایی فروختی؟
اگر واقعا فروشنده ای و تواناییت بالاست این تواناییت رو صرف فروش اجناس دیگه ای کنی سودهای به مراتب کلان تری میگیری بدون تیم و نتورک و اینجور چیزا
پ.خ بده بهم جنس میدم بهت با سود 150-200 تومانی
 

saeedh1371

Registered User
تاریخ عضویت
17 دسامبر 2013
نوشته‌ها
665
لایک‌ها
178
دوستان به لینک امضای بنده یه سر بزنید
 

mrali1234

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
796
داداش شما 1 میلیون و 300 جنس چایی مایی فروختی؟
اگر واقعا فروشنده ای و تواناییت بالاست این تواناییت رو صرف فروش اجناس دیگه ای کنی سودهای به مراتب کلان تری میگیری بدون تیم و نتورک و اینجور چیزا
پ.خ بده بهم جنس میدم بهت با سود 150-200 تومانی
چایی مایی ...
:)))))
من ماهی 4 میلیون نوشیدنی های مدرن میفروشم. چای هم جزوشون هست.
چایی مایی نداریم :)
 
بالا