برگزیده های پرشین تولز

کار هایی که بعد از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال نباید انجام داد!

ehsanmortazavi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 دسامبر 2018
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
4
سن
30
problems-of-investing-in-cryptocurrencies.jpg

با توجه به صعود درخشان بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۷، جای تعجب نیست که مردم از سراسر جهان گرفتار حرص و طمع شده باشند. به شیوه ای انکار ناپذیر سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تواند کسب و کاری با ریسک بالا و با سود بالا نیز باشد اما افراد زیادی در تاریخ کریپتو نشان داده اند که با مقداری شانس و تفکری نوآورانه، نتیجه این سرمایه گذاری باور نکردنی خواهد بود. افرادی هستند که تصمیم خود را گرفته اند و بر اکثر موانع ذهنی موجود فایق آمده اند و تعدادی بیت کوین یا حداقل کسری از بیت کوین و یا هر رمز ارز دیگری که به نظرشان با ارزش می رسد، خریداری کرده اند. در این راهنما تعدادی از بهترین اقداماتی که به منظور اطمینان از امنیت ارزهای دیجیتال بعد از سرمایه گذاری اولیه باید انجام گیرد، مورد بحث قرار می گیرد.

سرمایه گذاری خود را تا آنجا که امکان دارد به صورت یک راز نگه دارید
یکی از بدترین کار هایی که بعد خرید رمز ارز می توان انجام داد، صحبت کردن در مورد این سرمایه گذاری با افراد دیگر است. دلیل اصلی اینکه باید از چنین کاری خودداری کرد این است که بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال توسط حکومت و شخص ثالث دیگری کنترل نمی شوند و این بدین معنی است که کنترل کامل وجوه شما در دستان خودتان می باشد و بنابراین شما در زمینه امنیت آنها 100 درصد مسئول هستید.

ما نمی گوییم که آن را از افراد محبوب و یا دوستان نزدیک خود که راز دار هستند، مخفی کنید بلکه ما منظورمان این است که هرگز در اینترنت به افراد نگویید که ما بیت کوین داریم و هرگز در میان عموم از بیت کوین و رمز ارز خود سخن نگویید. هرگز به افراد دیگر نگویید که شما چند بیت کوین و یا رمز ارز دیگر دارید. چه باور کنید یا نه اما موارد زیادی بوده که افراد گرفتار باج گیری و تقلب از جانب هکر ها و مجرمانی شده اند که دریافته اند که فرد قربانی دارای بیت کوین یا رمز ارزی دیگر است. (معمولا از جانب دوستان نزدیک)

به کسی نگویید که عبارت بازیابی شما در کجاست
این اقدام هم تا حدودی در ارتباط با اقدام ذکر شده قبلی می باشد و همچنین توصیه ای برای اطمینان از سلامت بیت کوین و ارزهای دیجیتالی شماست. عبارات بازیابی رشته کلماتی از 12 تا 24 کلمه می باشند که برای راه اندازی و بازیابی کیف پول فرد مورد استفاده قرار می گیرند. به خاطر داشته باشید که هر کسی که عبارت بازیابی شما را بداند در واقع به وجوه شما دسترسی دارد. اقدام خوبی در این زمینه این است که حتی اگر می خواهید این عبارات را پیش افراد دیگری هم نگه دارید، نصف آن را به یک دوست نزدیک و نصف دیگر آن را به دوست مورد اعتماد دیگری بسپارید زیرا همیشه ممکن است که چیز های بد اتفاق بیافتد و همه ما روزی می میریم. بنابراین اگر می خواهید مطمئن شوید که بعد از روی دادن یک حادثه ناگوار بیت کوین های شما تلف نمی شوند، می توانید آن را در وصیت نامه خود قرار دهید تا عزیزان شما بتوانند بعد از شما از ارزهای دیجیتالیتان استفاده کنند.


هرگز ارزهای دیجیتالی خود را در صرافی ها نگه ندارید

این احتمالا یکی از بزرگترین اشتباه هایی است که اکثر تازه وارد ها در فضای کریپتو انجام می دهند و آنها کوین ها و توکن هایی را که به تازگی بدست آورده اند در والت های صرافی نگه می دارند. قطعا والت های صرافی ها رایگان و راحت هستند و در نگاه اول این کار بسیار منطقی به نظر می رسد اما این والت ها اصلا توصیه نمی شوند و به دلایلی بسیار خطرناک می باشند.

در ابتدا باید گفت که اکثر صرافی های رمز ارز هنوز قانون گذاری نشده اند. (در حالی که زیر بنای ارزهای دیجیتال، ترویج تمرکز زدایی است) در حال حاضر، جهان ارزهای دیجیتال آشفته بازار روزگار نوین است و این بدین معنی است که هیچ کس نمی تواند تماما سلامت وجوه شما را تضمین کند. هیچ هیات قانون گذاری وجود ندارد که صرافی ها را ملزم به بازگرداندن ضرر و زیان کند. درک این نکته مهم است که بدانیم اگرچه می توان کوین ها و ارزهای دیجیتال را در کیف پول های صرافی نگه داشت اما در حقیقت کنترل آن کیف پول ها در اختیار خودمان نیست. این بدین معنی است که اگر یک صرافی با مداخله حکومتی بسته شود، شما همه وجوه خود را از دست خواهید داد. این موضوع در قضیه هک ها و حمله ها نیز صادق است که در چند سال اخیر شاهد موارد متعددی بوده ایم.

بنابراین ما توصیه می کنیم که ارزهای دیجیتال را هر چه سریعتر به کیف پول خود انتقال دهید. غایت نهایی این است که کنترل کامل کلید های خصوصی خود را داشته باشید. در واقع همه کیف پول ها باید درجه امنیت بالا تری از صرافی ها را فراهم آورند. اگر شما مقادیر زیادی رمز ارز ندارید، می توانید برای راحتی آنها را بر روی کیف پول موبایل یا دسکتاپ نگه دارید. در ضمن اگر می خواهید مطمئن شوید که دارایی های شما واقعا امن هستند، پس یک کیف پول سخت افزاری احتمالا بهترین گزینه می باشد. در حال حاضر گزینه های سخت افزاری بسیار خوبی در بازار در دسترس هستند که از این جمله می توان به کیپ کی (Ledger nano S، Trezor، (KeepKey و حتی CoolWallet S اشاره کرد.


تسلیم ترس و شک نشوید

گریزی از این مطلب نیست که جهان کریپتو سرشار از ترس، شک و تردید است. بدیهی است که ترید و سرمایه گذاری در فضای کریپتو کار افراد بی دل و جرات نیست. این ترس و تردید اغلب در ارتباط با قرار گرفتن در معرض رسانه های اجتماعی است و بسیاری از مواقع نیز کم و بیش مربوط به خبر های جعلی می باشد. اشتباهی که اکثر تریدر های کم تجربه می کنند این است که وقتی کوینی را می خرند، فکر می کنند که سریع ثروتمند می شوند. آنها سریعا کوینی را می خرند زیرا فکر می کنند فرصتی برای سریع پول در آوردن است و طرح و برنامه ای برای این کار ندارند و یا حداقل چنین موقعیتی را یک فرصت سرمایه گذاری بلند مدت در نظر نمی گیرند.

اگرچه بازار رمز ارز برای نوسانات حیرت انگیزش معروف است و قطعا قیمت ها می توانند در یک روز طوری حرکت کنند که افراد سود داشته باشند اما در مواجه با ارزهای دیجیتال قانون اصلی نترسیدن و نگه داشتن است. اگر شما تریدر با تجربه ای هستید، روی این سخن با شما نیست اما در نظر داشته باشید که رصد کردن مداوم قیمت ممکن است نهایتا منجر به تصمیمات بدی شود. این کار ممکن است باعث ایجاد نگرانی و ناراحتی شود و باعث شود که شما نهایتا همه ارزهای دیجیتالیتان را بفروشید که توصیه نمی شود.

کلام آخر
در پایان به این نکته توجه داشته باشید که همه اشتباه می کنند و اشتباه جز ماهیت بشر است اما درک فضای کریپتو و داشتن درک خوبی از ذهن خود می تواند احتمال اشتباه را تا حد زیادی پایین بیاورد. ممکن است برخی از این توصیه ها بسیار مشهود و واضح باشد اما دانستن آنها به شما کمک می کند که نهایت استفاده را از سرمایه گذاری خود ببرید و از مشکلاتی احتمالی که ممکن است ایجاد شوند، دور بمانید. در نهایت این نکته را به یاد داشته باشید که تماما بر اساس ترس به ترید یا فروش تمامی ارزهای دیجیتالی خود نپردازید. چنین اقداماتی باید بر اساس پیش بینی ها و استراتژی های خوب اقتصادی انجام گیرند نه بر اساس ترس و تردید.

منبع: www.MihanBlockChain.com
 

mozafarrr

Registered User
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2013
نوشته‌ها
637
لایک‌ها
262
راسته که میگن ممکنه سایت بلاک مسدود کنه؟ البته من موجودی توش ندارم ولی در کیف واسطه مقدار کمی دارم که هنوز منتقل نکردم!
 

PremiumDomains

Registered User
تاریخ عضویت
15 جولای 2013
نوشته‌ها
298
لایک‌ها
117
محل سکونت
there
راسته که میگن ممکنه سایت بلاک مسدود کنه؟ البته من موجودی توش ندارم ولی در کیف واسطه مقدار کمی دارم که هنوز منتقل نکردم!
هر سایتی میتونه اقدام به بلاک به هر بهونه ای کنه

برای اطمینان کامل، هر ارزی یه نرم افزار والت داره که رو کامپیوتر کپی میکنی و باهاش ادرس کیف پول میسازی
بعد از انتقال موجودیت به اون کیف پول جدید ، دیگه کاملا در کنترل خودته
تنها عیبش اینه که برای انتقال از این کیف پول به ادرس دیگه نیاز هست والتی که ساختی با همون نرم افزار همگام سازی بشه یعنی کل فعالیت شبکه رو لازمه رو هاردت دانلود کنی که حجم زیادی میبره معمولا 10 20 گیگ
 
بالا