برگزیده های پرشین تولز

کاهش سی درصدی قیمت اینترنت در افغانستان

...Rahim...

Registered User
تاریخ عضویت
12 می 2011
نوشته‌ها
1,539
لایک‌ها
686
محل سکونت
Tehran
130208112819_sangin_304x171_bbc_nocredit.jpg

وزارت مخابرات افغانستان از کاهش سی درصدی اینترنت باند پهن و ۲۰ در صدی اینترنت پرسرعت خبر داده است.

امیرزی سنگین، وزیر مخابرات به بی‌بی‌سی گفت که قیمت جدید برای هر ۱۵۵ مگابایت از ۲۰ به ۱۴ هزار دلار کاهش یافته که ویژه شرکت‌های تهیه‌کننده خدمات اینترنتی است.

به گفته او، قیمت اینترنت پرسرعت (DSL) برای استفاده خانگی در چهار نرخ مشخص شده: ۲۵۰ کیلو بایت در ثانیه هزار، ۵۱۲ کیلو بایت در ثانیه دو هزار، یک مگا بایت در ثانیه چهار هزار و دو مگا بایت در ثانیه هشت هزار افغانی.

این کاهش از ۱۲ دلو/بهمن قابل اعمال است. منبع اصلی ارائه خدمات اینترنتی باند پهن و پرسرعت شرکت دولتی افغان تلکام است.

این کاهش به دنبال اعتراض‌های کاربران اینترنت در افغانستان امروز (۲۹ جدی/دی) رسماً اعلام شد که آقای سنگین در مصاحبه خود با بی‌بی‌سی به این اعتراض‌ها اشاره کرد.

او افزود: "هموطنان عزیز ما از ما سوال می‌کنند که چرا قیمت اینترنت در هند و پاکستان بسیار پایین است و در افغانستان چرا این قدر بالا است. هند و پاکستان ممالکی هستند که به دریا راه دارند. تمام کابل‌های تحت‌البحری فیبر نوری به این دو کشور آمده و وصل شده. به همین دلیل، در این ممالک این امکان هست که قیمت اینترنت بسیار پایین باشد."


120309122737_afghan_internet_304x171_bbc_nocredit.jpg


او افزود: "افغانستان کشوری محصور به خشکی است. قیمت اینترنت ما وابسته به آن است که کشورهای همسایه با ما چه رویه‌ای را اختیار می‌کنند. مثلی که ما در مسایل ترانزیتی خود مشکل داریم، در اینترنت هم عین مشکل را داریم."

به گفته آقای سنگین، در حال حاضر اینترنت افغانستان از طریق فیبر نوری از پاکستان وارد می‌شود و واردات اینترنت از پاکستان نسبت به ازبکستان و ایران، که افغانستان از طریق فیبر نوری با این کشورها متصل شده، ازران‎تر است.

وزیر مخابرات گفت: "بیشتر ترافیک اینترنتی ما با دنیا از طریق پاکستان صورت می‌گیرد. البته ما با کشورهای همسایه مذاکره می‌کنیم که قیمت اینترنتی را که به ما می‌فروشند، پایین بیاورند."

براساس آمار وزارت مخابرات، حجم ترافیک انترنیت افغانستان در حال حاضر هشت هزار گگا بایت است و شمار کاربران اینترنت به دو میلیون و چهار صد هزار نفر می‌رسد.

داده ارائه شده در وبسایت وزارت مخابرات حاکی از آن است که از سال ۲۰۰۲ با کاهش قیمت مصرف اینترنت، شمار کاربران اینترنت به سرعت در حال افزایش بوده است؛ به گونه‌ای که قیمت یک مگابایت در ماه از پنج هزار در سال ۲۰۰۲ به ۹۷ دلار در سال ۲۰۱۳ کاهش یافت و برعکس شمار کاربران از صد نفر در سال ۲۰۰۲ به دو میلیون و چهار صد هزار نفر در سال ۲۰۱۳ افزایش یافت.

با وجود این، قیمت اینترنت در افغانستان همچنان بالا است و با قیمت اینترنت در هند و پاکستان قابل مقایسه نیست. از سوی دیگر، در این دو کشور ارائه خدمات نامحدود اینترنت معمول است، اما در افغانستان هر نوع خدمات اینترنتی به صورت محدود ارائه می‌شود.

خدمات اینترنتی در افغانستان عمدتاً از طریق تلفن‌های همراه و درصدی کمی هم از طریق تلفن‌های سیم‌دار ارائه می‌شود.

در حال حاضر بیشتر از ۲۰ میلیون و پانصد هزار کاربر تلفن همراه و بیش از ۱۷۷ هزار کاربر تلفن سیم‌دار هستند که شامل ۷۲ درصد جمعیت کشور را می‌شوند.

سرمایه‌گذاری در عرصه مخابرات در افغانستان، از عرصه‌های جذاب در این کشور شمرده می‌شود. براساس آمار وزارت مخابرات، بیش از دو میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری شده است.


منبع : BBC
 

esmigel

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2007
نوشته‌ها
1,444
لایک‌ها
417
سن
44
محل سکونت
زاهدان
پسرخالم تو سفارت افغانستانه...میگه سرعت اونجا از اینجا خیلی بیشتره..
زمانیکه ما موبایل نمیدونستیم چیه افغانستان و پاکستان موبایلای اعتباریشونو راه اندازی کرده بودن..
 

kanon-7103

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2014
نوشته‌ها
114
لایک‌ها
34
محل سکونت
مشهد
پاکستان چند سال پیش یکی از دوستان رفته بود..زمانیکه ما adsl نداشتیم اونا داشتن...همینطور موبایل..
 

Corner

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 دسامبر 2011
نوشته‌ها
702
لایک‌ها
445
ایران ناسلامتش به دریای آزاد راه هم داره .
 

kanon-7103

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2014
نوشته‌ها
114
لایک‌ها
34
محل سکونت
مشهد
خندم میگره...تازه هرجا چیزی رو را میندازن با زمان شاه مقایسه میکنن...یکی نیست بگه یعنی اگه الان زمان شاه بود اینقدر پیشرفت میکرد ایران...الان خیلی وقته پول افغانستان اعتبارش بیشتره تو بانکای جهانی
 

taktos

Registered User
تاریخ عضویت
28 جولای 2013
نوشته‌ها
220
لایک‌ها
176
سن
29
محل سکونت
زنجـــــــان
مسائل اینترنت تو ایران همش تحت باند و باندبازیه مثلا همین رایتل وقتی رگلاتوری مجوز و اجازه مناقصه رو براش صادر کرد شرکت اتصالات برنده مناقصه شد اتصالاتی که خاورمیانه و بخشی از آفریقا رو سرویس میده ولی حضرات برای اینکه از این سفره عقب نمونن با بی شرمی تمام اتصالات رو کنار زدن بماند که طبق قانون مناقصه چندین میلیارد تومان از پول بیت المال رو به عنوان غرامت به اتصالات پرداخت کردن ،، بعد از گذشت چهار سال نتونستن اونطور که باید خدمات بدن و مردم رو سر کار گذاشتن یا وایمکس مبین نت تو هر شهری وارد میشه ایرانسل اجازه نداره انتن بزنه اول باید مبین نت تجهیزاتش رو نصب کنه و … و ….معصل بعدی سیستم حکومتیه که ذاتا به دلایل امنیتی و ….هیچ زمان رضایت به سرعتهای بالا نمیده در ثانی شما فکر کن نسل چهارمم اومد با محدودیت سرعت میخواین چه کار کنید…پس بیاین اینجور فکر کنیم که بشر هنوز تو همین محدوده سرعته تا اینقدر حرص نخوریم
مشکل اینجاست که مسئولین کشور ما برای درآمد زایی راه هایی جز نفت فروشی و مالیات گیری بلدنیستن.طرزفکر 50سال پیش هنوز دست نخورده مانده.من تخصصم ITهست و در زمینه کاری خودم صحبت میکنم.ببنید،بطو رمثال،شما یه برنامه واسه آندروید یا آیفون می نویسی.قیمتشم میذاری 1دلار.1دلار یعنی هیچ.هیچ.ولی،اگه فرض کنیم 4میلیارد اسمارتفون در دنیا وجود داره و از این4میلیارد،تنه ا 1میلیون نفر(یعنی 1هزارمم کمتر)برنامه رو بخرن،میشه رقمی درحدود1میلیون دلار.حق مارکتینگ روهم ازش کم کنیم و…حداقل700هزا ردلار باقی می مونه.یعنی حدود2میلیارد تومن.این درحالیه که 85درصد جوانان ایرانی برای 5میلیون وام ازدواج هفت پدرشون درمیاد.باسرمایه 2میلیارتومن حداقل10نفر بابهترین شرایط سرکار میرن.درآمد ملی افزایش پیدا میکنه.وابستگی به نفت بسیار پایین میاد و…دکتر جلالی در سمینارشون جمله جالبی گفتن و اونم اینکه در آمریکا ازهر4مهندس درزمینه IT،دو نفرشون هندی هستن.حالا حساب کنید هند رو آمریکا بخواد تحریم کنه!فقط کافیه مهندساشو برگردونه!!آمریک ا کلپس میشه.این یعنی اقتدار ملی.
اینه..حالا وزیر ما به گفته آق پسرش میگه 128کافیه!
 

microsaaft.com

Registered User
تاریخ عضویت
10 می 2011
نوشته‌ها
1,106
لایک‌ها
104
محل سکونت
ii^lll~G E R M A N Y~lll^ii
نسل چهارمم اومد با محدودیت سرعت میخواین چه کار کنید…پس بیاین اینجور فکر کنیم که بشر هنوز تو همین محدوده سرعته تا اینقدر حرص نخوریم
من تخصصم ITهست و در زمینه کاری خودم صحبت میکنم.ببنید،بطو رمثال،شما یه برنامه واسه آندروید یا آیفون می نویسی.قیمتشم میذاری 1دلار.1دلار یعنی هیچ.هیچ.ولی،اگه فرض کنیم 4میلیارد اسمارتفون در دنیا وجود داره و از این4میلیارد،تنه ا 1میلیون نفر(یعنی 1هزارمم کمتر)برنامه رو بخرن،میشه رقمی درحدود1میلیون دلار.حق مارکتینگ روهم ازش کم کنیم و…حداقل700هزا ردلار باقی می مونه.یعنی حدود2میلیارد تومن.این درحالیه که 85درصد جوانان ایرانی برای 5میلیون وام ازدواج هفت پدرشون درمیاد.باسرمایه 2میلیارتومن حداقل10نفر بابهترین شرایط سرکار میرن.درآمد ملی افزایش پیدا میکنه.وابستگی به نفت بسیار پایین میاد و…دکتر جلالی در سمینارشون جمله جالبی گفتن و اونم اینکه در آمریکا ازهر4مهندس درزمینه IT،دو نفرشون هندی هستن.حالا حساب کنید هند رو آمریکا بخواد تحریم کنه!فقط کافیه مهندساشو برگردونه!!آمریک ا کلپس میشه.این یعنی اقتدار ملی.
سلام دوست من یه جاهایی تند رفتی ،یه جاهایی احساسی به قضیه نگاه کردی.... ولی نقطه نظرات جالبی بود مخصوصا در خصوص 2G , 3G, 4G و برنامه نویسی برنامه
خوب در نگاه اول در خصوص شبکه های مختلف فقط بحث سرعت شبکه نیست بلکه مقدار مصرف باتری و میزان تشعشات امواج کیفیت در شبکه های قدیمی متمایز با شبکه های نسل جدید
/یک نگاه اجمالی به گوشی سونی Z
این حقیقت را آشکار میکنه که مقدار مکالمه در زمان شبکه های 2G از مقدار مکالمه در شبکه های 3G بمیزان حدود 25% کمتر است.
این یعنی شارژ شدن بیش از حد گوشی،افزایش دمای گوشی بخاطر ولتاژ مصرفی بالاتر و راندمان پایین تر گوشی.

سونی Z
  • زمان آماده باشتا 550 ساعت (2G) / تا 530 ساعت (3G)
  • زمان صحبتتا 11 ساعت (2G) / تا 14 ساعت (3G)
در خصوص برنامه نویسی...هم اکنون تیم های برنامه نویسی خوبی در کمپینگ های گوناگون با موضوعات گوناگون مشغول فعالیت هستند،شما میتونید یک سرچی در این خصوص و مسابقاتی که انجام میشن بکنید..و هم اکنون هم برنامه های زیادی نوشته شده اند ولی هر گردی گردو نیست!خیلی باید تلاش کرد.متاسفانه در کشور ما با این همه استعداد و نبوغ اهمیت کمی به انسان های خلاق و مستعد داده شده و همین باعث دلسردی و فرار مغزها نمونه آنکه در هند نیز شاهد آن هستیم شده..دانشی که باعث خروج 150 میلیاردی به کشور شده.ختم کلام...چشم هارا باید شست جور دیگر باید دید...
 

kanon-7103

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2014
نوشته‌ها
114
لایک‌ها
34
محل سکونت
مشهد
به سلامتی افغانستان فیبر نوری رو هم زد...از قبلا اینترنتش 68درصد بهتر شد...تو خبرها خوندم..
 

esmigel

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2007
نوشته‌ها
1,444
لایک‌ها
417
سن
44
محل سکونت
زاهدان
اره منم تو اخبار شنیدم...خوشبحالشون..همین مونده بود افغانستان.......:eek::(
 
بالا