• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

کدام بهتره؟ ازدواج فامیلی یا غیر فامیلی

Amir_Ghost

Registered User
تاریخ عضویت
9 مارس 2012
نوشته‌ها
811
لایک‌ها
2,325
سن
30
محل سکونت
ژاپن دوم
دیدی مردم تا یه احمق میبینند میگن این حاصل ازدواج فامیلی بوده؟
 

Amir_Ghost

Registered User
تاریخ عضویت
9 مارس 2012
نوشته‌ها
811
لایک‌ها
2,325
سن
30
محل سکونت
ژاپن دوم
حالا از اینا بگذریم بدترین اتفاقی که بعد از ازدواج میوفته اینکه باید با کل خانواده ی طرف رفت آمد داشته باشی مثلا چهار روز خونه مادر زن بخوابی!!!

تو اروپا این مزخرفات که نیست بماند تازه برای ازدواج یک حلقه کافی است:general206:الان باید حلقه ی نامزدی بخری حلقه ی ازدواج بخری بقیه چرت و پرت های خودمون رو هم نمیدونم فقط اطلاع دارم سرویس و از این ک* شرا هم هست :confused:
 

sabegian

Registered User
تاریخ عضویت
14 می 2013
نوشته‌ها
1,549
لایک‌ها
306
محل سکونت
سنندج
خدایا هر کی هر همسری با هر تیپ و قیافه و اخلاق و رفتاری میخواد نصیبش کن
یه دونه م نصیب ما کن حالا فامیل و غیره فرق نداره
همگی بگین آمین:rolleyes:
 

asadaga

Registered User
تاریخ عضویت
21 اکتبر 2013
نوشته‌ها
800
لایک‌ها
274
مسله تفاهم و درك متقابل هست
فاميل و غير فاميل مهم نيست
 

PETO

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 جولای 2015
نوشته‌ها
403
لایک‌ها
123
سن
32
مهم نیست. مهم اینه که اون شخص واقعا از نظر خودت مورد قبول باشه حالا میخواد فامیلی باشه یا غیر فامیلی
 

sabegian

Registered User
تاریخ عضویت
14 می 2013
نوشته‌ها
1,549
لایک‌ها
306
محل سکونت
سنندج
از پیامبر خدا نقل است که فرمود: «با غریبه ازدواج کنید تا فرزند ضعیف نیاورید».4 از امام صادق(ع) نیز نقل شده است که فرمود: «با خویشان نزدیک، ازدواج نکنید؛ چرا که فرزند ضعیف، پدید می‌آید».5

شاید به استناد همین گونه احادیث و نیز توصیه‌های پیشگیرانه پزشکان و متخصّصان ژنتیک است که برخی فقیهان معاصر، ازدواج فامیلی را «مکروه» شمرده و منع کرده‌اند.6

علم، چه می‌گوید؟

75130831868316578912320126252167911358.jpg
الف. علم ژنتیک


اگر ژنِ یک صفت نامرغوب (مثلاً پاهای پرانتزی‌شکل یا نازایی یا بیماری تالاسمی) از یک والِد (یعنی یکی از والدین) به فرزند برسد، در وی خفیف باقی می‌ماند و حدّاکثر در حدّ والد خود، بروز می‌کند؛ امّا اگر از دو والد (یعنی هم از پدر و هم از مادر) به وی رسیده باشد، در وی تقویت و تشدید می‌شود.

اگر پدر و مادری که نسبت خونی (خویشاوندی نَسَبی) با هم ندارند، به عنوان مثال، هر کدام، پنج صفت موروثی خوب (امّا متفاوت با صفات آن دیگری) داشته باشند؛ فرزند آنها ممکن است تمامی آن ده صفت را به ارث ببرد و داشته باشد، امّا در ازدواج خویشاوندان با یکدیگر، اصولاً احتمال بروز صفات خوب و غیرهمسان در فرزند، اندک است و چون تنوّع صفات وجود ندارد، در عین این که احتمال بروز و تشدید یک صفت خوب در فرزند هست، امکان بروز و تشدید یک صفت نامرغوب در وی نیز (تا چند برابر یک ازدواج غیر خویشاوندی) وجود دارد.



ب. دیگر علوم

جامعه‌شناسی و تاریخ، گواهی می‌دهند که ازدواج فامیلی، از اقتضائات و سنّت‌های زندگی قبیلگی (برای حفظ اسرار و حریم و حدود و میراث مادّی و سنّت‌ها و هویّت قبیله) است که با آغاز عصر شهرنشینی، به تدریج، تضعیف و در برخی جوامع هم منسوخ شده است؛9 بشر، بیش از هزار سال است که به این نتیجه رسیده است که ازدواج با سایر ملل و اقوام و خانواده‌ها، به ظهور استعدادهای تازه و نبوغ و... می‌انجامد و اصولاً بزرگ‌ترین فرهنگ‌ها و تمدّن‌ها، در محلّ تلاقی دو تمدّن یا در نتیجه مهاجرت گروهیِ انسان‌ها (و طبعاً ازدواج‌های برون‌نژادی و برون‌سرزمینی) شکل گرفته‌اند.10

اقتصاددانان، بویژه در بحث از اقتصاد توسعه، وقتی به موضوعات رفاه اجتماعی و لزوم حمایت از شهروندان در برابر مشکلات سلامتی و بهداشت می‌رسند، بر بیماری‌های خاص و معلولیت‌ها تمرکز می‌کنند و هزینه‌های مادّی تحمیل شده بر هر خانواده دارای بیمار خاص یا معلول را محاسبه می‌نمایند تا بتوانند بودجه‌های لازم را برای «بهزیستی» و «تأمین اجتماعی» و «بیمه‌ها» و «خدمات شهری» در نظر بگیرند.

به عنوان نمونه، در کشور ما، در حال حاضر، بیش از 22هزار نفر به تالاسمی ماژور، مبتلا هستند که هزینه مادّی نگهداری هر یک از آنها، تقریباً شانزده میلیون تومان در سال است.11 این، غیر از هزینه‌های روحی و رنج‌های معنویِ تحمیل شده به فرد مبتلا و خانواده وی است که پژوهشگران اجتماعی و روان‌شناسان، ابعاد آن را بسیار فراتر از هزینه‌های مادّی می‌دانند و معتقدند که باید از طریق افزایش آگاهی شهروندان و بویژه زوج‌های جوان، نسبت این مبتلایان و معلولان را در نسل‌های بعد، کاهش داد.

درست است است که ازدواج امری خدایی بوده و در دین ما به آن تاکید شده اما باید در شرایط مناسب و با در نظر گرفتن مصالح خود و فرزندان صورت گیرد.
 

الهه.آتش

Registered User
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2012
نوشته‌ها
4,783
لایک‌ها
2,400
ازدواج فامیلی بهتره
من شوهرم پسرخالم هست خیلی باهم تفاهم داریم چون فرهنگاهمون بهم نزدیکه
شوهر قبلیم غریبه بود که زا هم جدا شدیم
 

Hamid_KK

Registered User
تاریخ عضویت
23 ژوئن 2015
نوشته‌ها
560
لایک‌ها
6,721
ازدواج فامیلی بهتره
من شوهرم پسرخالم هست خیلی باهم تفاهم داریم چون فرهنگاهمون بهم نزدیکه
شوهر قبلیم غریبه بود که زا هم جدا شدیم
شوهر قبلی همون بود که فرار کرد؟
 

rohallah_t

Registered User
تاریخ عضویت
14 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
1,281
محل سکونت
ایران-تهران
از دوختران فامیل ملولم و دوختر غریبه ام آرزوست! :D
 

taralius

Registered User
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2013
نوشته‌ها
892
لایک‌ها
2,393
محل سکونت
tehran
اا این پستو تازه دیدم. خیلی باحالی تو....
 

leo90

فروشنده معتبر
فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
14 مارس 2014
نوشته‌ها
248
لایک‌ها
141
محل سکونت
تهران
کلا با این وضعیت فرهنگی و اقتصادی کشور ازدواج کار اشتباهی هستش !!!
من خودم خیلی دوست دارم ازدواج کنم ولی میترسم از این دخترا و خونوادهاشون ...
چون دخترای امروزی اهل زندگی و سازش نیستن و توقعات بسیار بالایی دارن و مدام شوهرشون رو اذیت میکنن !!!
البته اگر دختر با شعور و خانواده دار پیدا کنی و زندگی مشترک رو بتونه درک کنه و اهل زندگی باشه خیلی ازدواج خوبه ...
موفق باشید
 

tehran_games

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
10 نوامبر 2005
نوشته‌ها
1,273
لایک‌ها
492
ببین به نظرم، نمی شه یک جواب داد و نسخه پیچید که ازدواج فامیلی بدتره ! خب می تونه در شرایطی خلافش هم درست باشه. من می گم در اکثر مواقع و در شرایط روتین غیر فامیلی بهتره. منظور من هم از غیر فامیلی هر کسی غیر از اقوام نزدیک است. مثلاً پسرعمو، پسردایی، پسرخاله، پسر عمه به نظرم در شرایط معمول، مناسب نیست. (و البته دخترهاش برای آقاپسرها)

اما به نظر من فامیل دورتر باشه، دیگه حتی همین ادعا را هم نمیشه کرد. مثلاً پسرعمویِ شوهر خواهرت ! به نظر من غیرفامیلی حساب میشه، یا مثلاً خواهرزاده زن عموت ! این ها غیرفامیلیه به نظر من.
 
بالا