• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

کدام فیلم سینمایی، ۱۷ میلیارد تومان بودجه دولتی برد؟!

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,153
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
دوست عزیز شما نماینده ی کدوم قشر هستید ؟!
با لینک آواتارتون نوشته های مختلف با اسامی دیگه ای هم موجود هست !
شما با چند نام عضو هستین ؟
لطفا دوستانی که متخصص هستند پاسخ بدن که اینچنین هست یا نه ؟!!
ممنون
جناب تهرانی ، افراد کوچک زیادی هستند که سعی می کنند با پرت و پلا گویی و عقده گشایی برگرفته از رفتار سادیسمی خود کمی بزرگ شوند ، اما روز به روز کوچک تر می شوند و تصور می کنند نماینده چه اقشاری هستند .
بی توجهی به این افراد که در این انجمن به صورت مولتی یوزری فعالیت می کنند کمک می کند کم کم بساط شان را جمع کنند .
 

تهرانی

Registered User
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2011
نوشته‌ها
2,007
لایک‌ها
2,350
من کاری به فیلم و داستان تاپیک ندارم ولی اینو میدونم حقیقتا اینایی که تو اتومبیل رانی میرن همشون میلیاردر و بچه کارخونه دارن
بچه های این واردکننده های بنتون و نایک و ادیداس و اینا همشون میرن اونجا وگرنه من و شمای ادم عادی از کجا داریم بدیم یه میلیون پول لاستیک فقط وفقط واسه یه روز تمرین !! البته دارن نوش جونشون خرجم میکنن ولی ایکه بگن دم طرف گرم و استعداد و اینا راستش یه ذره زور به اونجای ادم میاد !! داستان اون بچه قرطیاست میرن یهو ده میلیون دوربین میخرن و پنج میلیون پول کلاس عکاسی میدن بعد میرن نمایشگاه میزنن !!

LG L7 II
 

mx2fix

Registered User
تاریخ عضویت
9 آگوست 2011
نوشته‌ها
436
لایک‌ها
313
من کاری به فیلم و داستان تاپیک ندارم ولی اینو میدونم حقیقتا اینایی که تو اتومبیل رانی میرن همشون میلیاردر و بچه کارخونه دارن
بچه های این واردکننده های بنتون و نایک و ادیداس و اینا همشون میرن اونجا وگرنه من و شمای ادم عادی از کجا داریم بدیم یه میلیون پول لاستیک فقط وفقط واسه یه روز تمرین !! البته دارن نوش جونشون خرجم میکنن ولی ایکه بگن دم طرف گرم و استعداد و اینا راستش یه ذره زور به اونجای ادم میاد!! داستان اون بچه قرطیاست میرن یهو ده میلیون دوربین میخرن و پنج میلیون پول کلاس عکاسی میدن بعد میرن نمایشگاه میزنن !!

LG L7 II


جناب تهرانی من هم با شما موافقم و صد البته دانه ارزنی برای نوکیسه هایی که با پول به قصد خرید شهرت توی برنامه هایی از جمله آکادمی گوگوش و امثالهم شرکت می کنن ارزش قائل نیستم.

اگر صفحه قبل نوشته های من رو کامل بخونید متوجه میشدید ارزش کار این خانم نه در زمینه اتوموبیل رانی بلکه در تلاش برای تحقق جامعه مدنی با پافشاری برای احقاق حقوق خودش به عنوان اولین خانم در عرصه مسابقات اتوموبیل رانی ایران بوده. البته احتمال میدم شما بحث صفحه قبل رو نخونده باشید اما واقعاً برای سایر دوستان نمیدونم چطور توضیح بدم که متوجه بشند داستان این فیلم چی هست و چرا اگر چه 17 میلیارد برای تولیدش زیاده اما ارزشش رو داره.

واقعاً متاسف میشم وقتی می بینم نگاه ها اینطوری هست. اگر همینطور بخوایم پیش بریم تا تحقق صحیح و کامل جامعه مدنی در ایران حداقل دو سه نسل دیگه بعد از ما هم باید فدای چنین شرایط اجتماعی که درش هستیم بشن.
 

تهرانی

Registered User
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2011
نوشته‌ها
2,007
لایک‌ها
2,350
جناب تهرانی من هم با شما موافقم و صد البته دانه ارزنی برای نوکیسه هایی که با پول به قصد خرید شهرت توی برنامه هایی از جمله آکادمی گوگوش و امثالهم شرکت می کنن ارزش قائل نیستم.

اگر صفحه قبل نوشته های من رو کامل بخونید متوجه میشدید ارزش کار این خانم نه در زمینه اتوموبیل رانی بلکه در تلاش برای تحقق جامعه مدنی با پافشاری برای احقاق حقوق خودش به عنوان اولین خانم در عرصه مسابقات اتوموبیل رانی ایران بوده. البته احتمال میدم شما بحث صفحه قبل رو نخونده باشید اما واقعاً برای سایر دوستان نمیدونم چطور توضیح بدم که متوجه بشند داستان این فیلم چی هست و چرا اگر چه 17 میلیارد برای تولیدش زیاده اما ارزشش رو داره.

واقعاً متاسف میشم وقتی می بینم نگاه ها اینطوری هست. اگر همینطور بخوایم پیش بریم تا تحقق صحیح و کامل جامعه مدنی در ایران حداقل دو سه نسل دیگه بعد از ما هم باید فدای چنین شرایط اجتماعی که درش هستیم بشن.

خیر متاسفانه نخوندم صفحه قبل رو برای همینم روی صحبتم هدف خواصی نداشت و کلی عرض کردم
میخونم نظرم رو میگم

LG L7 II
 

30we

Registered User
تاریخ عضویت
19 می 2012
نوشته‌ها
754
لایک‌ها
135
جناب تهرانی من هم با شما موافقم و صد البته دانه ارزنی برای نوکیسه هایی که با پول به قصد خرید شهرت توی برنامه هایی از جمله آکادمی گوگوش و امثالهم شرکت می کنن ارزش قائل نیستم.

اگر صفحه قبل نوشته های من رو کامل بخونید متوجه میشدید ارزش کار این خانم نه در زمینه اتوموبیل رانی بلکه در تلاش برای تحقق جامعه مدنی با پافشاری برای احقاق حقوق خودش به عنوان اولین خانم در عرصه مسابقات اتوموبیل رانی ایران بوده. البته احتمال میدم شما بحث صفحه قبل رو نخونده باشید اما واقعاً برای سایر دوستان نمیدونم چطور توضیح بدم که متوجه بشند داستان این فیلم چی هست و چرا اگر چه 17 میلیارد برای تولیدش زیاده اما ارزشش رو داره.

واقعاً متاسف میشم وقتی می بینم نگاه ها اینطوری هست. اگر همینطور بخوایم پیش بریم تا تحقق صحیح و کامل جامعه مدنی در ایران حداقل دو سه نسل دیگه بعد از ما هم باید فدای چنین شرایط اجتماعی که درش هستیم بشن.
سلام

1.اینکه این خانوم به بخشی از مسابقات مردانه وارد شده به معنی تلاش برای ساختن جامعه مدنی نیست(البته جامعه مدنی یقه سفیدها شاید) تقریبا میشه این فیلم و شخصیت این خانوم رو با برنامه تونل زمان شبکه من و تو و بخش ها مرتبط با زنانش مقایسه کرد....این که یه زنی از یه طبقه مرفه دست یه یه اقدام به ظاهر ساختاز شکننانه میزنه و خودش رو مستقیم درگیر یه پروژه محافظه کار دولتی رانتی میکنه طنز جامعه مدنی و مبارزه هست:) این خانوم مصداق پروپاگاندا دولتی هست نه تلاش برای جامعه مدنی

2.بزار این ورود به عرصه مردونه و حرکت در همون جهت مستبد‌‌ بدون هیچ تغییری در منطق تولید کننده این **** رو با پروژه ریاست جمهوری یه سیاه در آمریکا مقایسه کنیم پروژه ای که از شو های تلویزیونی تا هالیوود و هزارتا بنگاه سرمایه ازش تمام قد حمایت کردن اما واقعا یه سیاه رییس جمهور شد یا یه سفید که در واقع یه ذره سوخته؟! این دروغ تغییر از اون جایی ناشی میشه که رسانه ما رو مسخ خودش میکنه سینما هم یکی از همین عرصه هاست و فیلم های به ظاهر فاخر گل سرسبد این مجلس دروغگویی....شاه پیشین ایران تو مصاحبه با فالاچی علنا زنان رو خورد میکنه و حتی میگه اونها توان تبدیل شدن به یه آشپز بزرگ رو هم ندران اونها کوچیکن اما همین ساختار شاهنشاهی خلبان شدن یه زن طبقه مرفه رو تو بوق میکنه چرا؟!

3.جامعه مدنی؟! سوال مهم اینه که اساسا چرا جامعه مدنی باید به آزادی سوق پیدا کنه؟آیا همین جامعه مدنی نمیتونه تبدیل به جامعه مدنی مصنوعی ساخته دست سلطه بشه؟ آیا نمیتونیم از فمنیسم دولتی شبه رادیکال حرف بزنیم؟

4.منم با شما موافقم که کار و شغل و موقعیت اجتماعی یکی از ابزارهای اصلی هست که نقش زن رو با مرد برابر میکنه به عبارتی ما نمیتونیم زن رو تو پستو قایم کنیم و حرف از آزادی زنان و حقوق مدنی بزنیم اما در عین حال باید توجه کرد تبدیل کردن طبقه تحت سلطه به طبقه سلطه گر مسخره کردن جنبش های رهایی بخش هست در واقع این وسط فرایند گذار چیزی هست که باید تغییر پیدا کنه

5.شما از رشدیه و جنبش مدرسه سازی حرف زدید اما توجه نکردید حرکت رشدیه مقابله با دستگاه مسلط بود نه تبدیل شدن به یه تیزر تبلیغاتی برای فروش به دنیا و ضمنا حرکتهای شبیه رشدیه دست در خزانه بیت المال نکردن و هدف آخر تحصیل ممکن بود بهبود سفره کارگرانی باشه که رشدیه در ساخت مدارس ازشون استفاده میکرد اما خرج کردن 17 میلیارد برای ساخت فیلم تبلیغاتی-دولتی جزء حروم کردن نیست

6.به یاد بیاریم حمایت ها خیرانه مضحک آنجلینا جولی و جورج کلونی و بقیه بشکه های دلار رو در آفریقا. آیا این حمایت ها یه جهت توسعه بهداشت تو آفریقاست آیا بعد از 6 ماه نیکوکاری-بازی باز مراسم ها و شام های میلیاردی سوپر استارها شروع نمیشه؟ آیا این پولی که تو این مراسم ها و عروسی ها خرج میشه خرج زندگی یه کمپ تو آفریقا نیست که دزدیده شده؟ و حالا آیا 17 میلیارد خرج این فیلم پولی نیست که میتونست کمک هزینه چه زنانی برای ورود به دانشگاه ها باشه؟ آیا زندگی این خانوم بچه کارخونه دار نتیجه زندگی هزاران کارگرهای سختی کشیده کارگرهای کارخون پدرشون نیست؟شما به این میگید حرکت در جهت رهایی من به این میگم ادای رهایی.....
 
Last edited:

mx2fix

Registered User
تاریخ عضویت
9 آگوست 2011
نوشته‌ها
436
لایک‌ها
313
سلام جناب 30we،
خیلی خوشحالم بالاخره یک نفر به این وادی وارد شد که بتونیم بیشتر صحبت کنیم.

صحبت های شما رو خوندم البته نه مثل شنونده ای که برای پاسخ دادن میشنوه، بلکه برای پیدا کردن تفاوت دیدگاه بینمون که داره به اختلاف نظر منجر میشه. البته اختلاف نظر داشتن عامل پویایی و ادامه کنکاش برای رسیدن به ایده بهتر و بهتر هست چون هیچ چیز مطلق نیست و ما تنها می تونیم به خط درست نزدیک و نزدیک تر بشیم.

بزرگترین اختلافی که من بین دیدگاه خودم و شما دیدم این هست که شما می فرمایید در **** سلطه و سرمایه داری نمیشه با الگو قرار دادن افرادی از این طبقه که بریز و بپاش زیادی دارن به اون هدف متعالی یعنی جامعه مدنی رسید. چند مورد هم مثال درباره غرب و جامعه مدنی مصنوعی زدید که من هم قبول دارم اما سئوال اینجاست که وقتی مردم جامعه ما در حل مشکلات فردی خودشون موندند و کمتر تهیه کننده هایی هم برای ساختن چنین فیلم هایی سرمایشون رو ریسک میکنن و سازمان های مردم نهاد هم از بسیاری لحاظ محدود هستند و روزنامه ها زیر فشار هستند و کتابها بدون جرح و تعدیل اجازه چاپ پیدا نمی کنند چرا نباید از یک فرصت فرهنگی در سینما که مخاطب زیادی داره و بودجه اش هم از طرف دولت تامین میشه استفاده کرد؟

من هم کاملاً قبول دارم که از **** سرمایه داری و طبقه سرمایه دار نمیشه حرکت به سمت جامعه مدنی رو انتظار داشت چون اون بچه سرمایه دار هر موقع هوس کنه میتونه بره در مترقی ترین جوامع بین فرهیخته ترین انسان ها زندگی کنه و براش هم شاید هیچ اهمیتی نداشته باشه برای کشورش چه اتفاقی میفته اما بودجه این فیلم که توسط خود این خانم تامین نشده که برای بزرگ کردنش و شهرت دادن بهش براش فیلم ساخته بشه. دولت هم نه اینکه دلش برای جامعه مدنی تنگ شده باشه... نه... فقط میخواست یک نمایشی داده باشه اما جامعه باید آماده باشه از این فرصت های هر چند نادر استفاده کنه و بجای زدن ریشه موضوع، اون رو به سمت درستی هدایت کنه.

دولت اگر به فکر تحقق جامعه مدنی بود بدون یک ریال هزینه از بیت المال میتونست فقط با دادن آزادی بیشتر به مطبوعات گامهای خیلی بزرگتری در این زمینه برداره ولی به 17 میلیارد که اون هم ظاهراً به یک آدم کار نابلد دادند بسنده کرد چون اصلاً نمیخواد به اون سمت حرکت کنه.

چرا این همه سال هشت کشور صنعتی و سرمایه دار دنیا به آفریقا کمک می کنن ولی اونجا اتفاق خاصی نمیفته و باز آدم ها از گرسنگی میمیرن؟ چون علاقه ای به اصلاح ساختار اون جامعه ندارن و بجای کنترل جمعیت و بالا بردن استانداردهای بهداشت و زندگی مدام جلوی دوربین ها کیسه های گندم و برنجی که مازاد مصرف بوده رو اونجا خالی می کنن.

منم همین صحبت رو دارم اما به این اعتقاد دارم که باید از فرصت هایی این چنینی که بوجود میاد بهترین استفاده رو کرد نه اینکه در جهت خواسته دولت یعنی تحویل دادن یک بحث جنجال بر انگیز که حاشیه منفی اون بیشتر از اثرات مثبت هست حرکت کرد. به نظرم این فیلم اگر به دست اهلش ساخته بشه با 17 میلیارد هم ارزشش رو داره منتها اگر موافق نیستیم حداقل نه فقط با انتقاد کلامی بلکه بصورت عملی دنبال بردن این 17 میلیارد پشت یک پروژه درباره شخصیت های بزرگتر باشیم طوری که بعدها افسوس صرف این مبلغ برای هدف و نوع نگاه و فرهنگ سازی دیگری رو نخوریم.


صحبت های شما رو پاراگراف به پاراگراف پاسخ ندادم چون احساس کردم ممکنه با پاسخ هایی که می نویسیم بجای مباحثه، حالت مجادله پیدا کنه اما هر جایی رو احساس می کنید بی پاسخ گذاشتم بفرمایید بطور خاص به همون قسمت پاسخ میدم.
 

Mohammad Star

Registered User
تاریخ عضویت
11 آگوست 2013
نوشته‌ها
1,074
لایک‌ها
1,674
محل سکونت
تهران

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
نخستین تصویر از سارا امیری: بازیگر نقش " لاله " در این پروژه میلیاردی

بالاخره و بعد از مدتها که از آغاز تولید پروژه پرحاشیه «لاله» می گذرد مجله «وصف صبا» اولین تصویر از کاراکتر «لاله» در این فیلم را منتشر کرد. البته در این تصویر که توسط محمد فوقانی گرفته شده تصویری مبهم از «لاله» می بینیم. سارا امیری بازیگر جوان به واسطه تسلط به زبان انگلیسی برای بازی در این نقش انتخاب شده است.

image635165610223851411.jpg
 

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,153
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
اعلام رقم نجومی بودجه 12 میلیارد تومانی این فیلم توسط یکی از دست اندرکاران هیات مدیره خانه سینما در برنامه ای رادیویی با آن که هیچگاه از سوی
مقامات سینمایی تایید و اعلام نشد اما همین اظهار نظر چماقی شد بر سر سازندگان پروژه "لاله"!

 

tirisfall

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
51
لایک‌ها
1
محل سکونت
رشت
این خبر باعث تاسفه
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
حرف‌های تکان‌دهنده رئیس جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی:میلیاردها تومان پول گرفتند...

311181_452.jpg


سید محمد مهدی طباطبایی‌نژاد مدیر جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی پس از حضورش در این مرکز با یکی از حاشیه‌ای‌ترین پروژه‌های سینمایی ایران روبرو شده چرا که کارگردان «لاله» ادعا کرده که اساسا این پروژه سینمایی به مرکز گسترش تعلق ندارد بلکه مالکیت آن دراختیار یک شرکت کانادایی است.
این مدیر سینمایی در پاسخ به پرسش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره‌ی برخی پروژه‌های حاشیه‌دار از جمله «لاله» توضیح داد: 3 پروژه «لاله»،‌ «شهابی از جنس نور» و «رنج و سرمستی» وضعیت مطلوبی ندارند که البته به آن‌ها فیلم «شهید بازسازی» (به کارگردانی پسر جواد شمقدری) را هم که به حالت تعلیق درآمده است باید اضافه کرد.
90 درصد بودجه‌ی مرکز گسترش را 3 پروژه، سال گذشته در اختیار گرفتند
طباطبایی‌نژاد توضیح داد: در سال گذشته پروژه‌های «لاله»، «شهابی از جنس نور» و«رنج و سرمستی» حدود 90 درصد بودجه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی را در اختیار گرفتند به طوری که در یکسال گذشته 10 میلیارد و 500 میلیون تومان صرف این سه پروژه شده است، در حالی که کل بودجه‌ این مرکز، حدود 12 میلیارد تومان است، به این ترتیب در شرایط فعلی و با یک و نیم میلیارد تومان باقی مانده، هزینه‌های فعالیت‌های دیگر مرکز گسترش اعم از بخش‌های مستند و انیمیشن‌، جشنواره‌ها و حتی حقوق پرسنل از همان یک و نیم میلیارد تومان پرداخت شده است.
ما با ادعای اتاق شیشه‌ای آمده‌ایم
مدیر جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی پیش از ارایه توضیح کامل درباره‌ی پروژه‌های سینمایی حاشیه‌دار این مرکز تاکید کرد: ما با این ادعا که در مرکز گسترش همه چیز در یک اتاق شیشه‌ای رخ می‌دهد‌، آمده‌ایم و هرچه در اینجا مطرح می‌کنم بیان واقعیت است و قصد ندارم مدیران سابق را زیر سوال ببرم. من با آقای آقامحمدیان (مدیر سابق مرکز گسترش) دوست بوده و هستم. امیدوارم پس از بیان این مطالب هم دوست بمانیم و ایشان قضاوت اشتباهی از صحبت‌های من نداشته باشد، چرا که می‌دانم مدیریت مرکز تحت اوامر مدیران مافوق به پرداخت بسیاری از هزینه‌ها مجبور شده است.
طباطبایی‌نژاد با اشاره به جلسه‌ای که سه شب قبل با پروانه پرتو و اسدالله نیک‌نژاد، تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی «لاله»، داشته است، گفت: تا کنون 6 میلیارد و 500 میلیون تومان برای فیلم «لاله» توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هزینه شده است و البته سکانس‌های پایانی فیلم که حدود 30 دقیقه هستند و باید در پیست اتومبیلرانی فیلمبرداری شوند، باقی‌ مانده‌اند.
او با بیان اینکه به گفته تهیه‌کننده، سکانس‌های مهمی از فیلم باقی‌مانده است‌، اضافه کرد: در حال حاضر برای اینکه فیلمبرداری تمام شود، حدود 3 میلیارد تومان بودجه نیاز است. این در حالی است که پیش از این، یک و نیم میلیارد تومان به تهیه‌کننده دیگر و یک وجه علی‌ الحساب به کارگردان، پیش از ورود خانم پرتو به پروژه توسط بنیاد سینمایی فارابی پرداخت شده بود که البته این مبلغ به پرداخت‌های خانم پرتو ارتباطی ندارد اما به طور کلی طبق قراردادی که خانم پرتو با مرکز دارد، 8 میلیارد تومان بودجه درخواست کرده بود که تا کنون پنج میلیارد آن هزینه شده است.
برای تکمیل «لاله» 5 میلیارد نیاز دارند
وی با تاکید بر اینکه «بر این اساس تهیه‌کننده تا پایان کار و طبق قراردادش به 3 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد‌» گفت: برای بخش پس از تولید نیز کارگردان تمایل دارد در خارج از کشور کار دنبال شود، البته تهیه‌کننده قصد دارد در این مرحله کار را ادامه ندهد اما نکته مهم این است که ‌ آقای نیک نژاد درباره این بخش از کار برآوردی را به رئیس سازمان سینمایی وقت (جواد شمقدری) داده و موافقت او را برای یک بودجه 600هزار دلاری گرفته بود.
طباطبایی‌نژاد ادامه داد: بنابراین اگر فرض کنیم همه آنچه روی کاغذ، گفته شده است در عمل هم اتفاق بیفتد، حدود پنج میلیارد تومان دیگر بودجه احتیاج داریم که البته به تجربه ثابت شده است این اتفاق نمی‌افتد، چرا که سال گذشته در همین موقع یک قرارداد 2 میلیارد و 470 میلیون تومانی برای تولید و تحویل نسخه جشنواره‌ای «لاله» با تهیه‌کننده قبلی وجود داشت اما امروز با پرداخت شش و نیم میلیارد تومان، هنوز وسط فیلمبرداری هستیم. پس می‌توان فهمید که این اطلاعات هم ممکن است دقیق نباشد.
او افزود: با این حساب اگر اجمالا آن میزان دلاری را که توافق شده به ریال تبدیل کنیم برای تکمیل پروژه «لاله» حدود پنج میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.
حتی یک ریال هم برای «لاله» پرداخت نخواهد شد
مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در پاسخ به اینکه آیا این مرکز تعهدی به انجام این پروژه دارد و اصلا توان پرداخت این هزینه‌ها را دارد؟ به ایسنا گفت: درباره این پروژه آقای ایوبی به عنوان رئیس سازمان سینمایی هم باید اظهار نظر کند اما فارغ از اظهار نظر ایشان،‌ من به عنوان مسئول مستقیم پروژه، موضوع مهم‌تر دیگری را درباره «لاله» پیش‌رو دارم و تا وقتی که تکلیف آن مشخص نشود، هیچ تصمیمی درباره‌ی «لاله» گرفته نخواهد شد.
طباطبایی‌نژاد در این‌باره توضیح داد: سه شب قبل در جلسه‌ای که با خانم پرتو و آقای نیک‌نژاد داشتم، کارگردان ادعایی را مطرح کرد که تا وقتی تکلیف آن معلوم نشود، حتی یک ریال هم برای «لاله» پرداخت نخواهد شد.
او گفت: ادعای اسدالله نیک‌نژاد این است که اساسا پروژه «لاله» متعلق به مرکز گسترش نیست و کل مالکیت آن برای یک شرکت کانادایی است و من مفهوم این حرف را متوجه نمی‌شوم. او دلایلی دارد که فیلمنامه برای این شرکت است و ما بدون اینکه رایت فیلمنامه را بخریم، اقدام به سرمایه گذاری کرده‌ایم!
وی اضافه کرد: او همچنین ادعا دارد که لاله صدیق واجد حق رایتی است که خریداری نشده است و خودش (نیک نژاد) هم به عنوان کارگردان، حق رایت دارد که آن نیز خریداری نشده است.
کارگردان «لاله» گفت با دست چپ قرارداد امضاء کردم
طباطبایی‌نژاد گفت: در آن جلسه به کارگردان فیلم «لاله» گفتم که شما یک قرارداد رسمی با مرکز گسترش دارید، اما او گفت « من این قرارداد را قبول ندارم و با دست چپ امضاء کردم به همین دلیل قرارداد معتبر نیست.»
او ادامه داد: با توجه به آنچه مطرح شده تاکید کردم که جلسه بعدی ما با موضوع بررسی حقوقی این اتفاق باشد تا تکلیف مالکیت فیلم مشخص شود؛ یعنی آن شرکت کانادایی باید نماینده رسمی خود را بفرستد که اگر واقعا فیلمنامه خریداری نشده، مشخص شود.
مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: در واقع یک بار برای همیشه باید این موضوع مشخص و تمام شود تا این طور نشود که پس از یک سال و همچنین پس از پرداخت شش و نیم میلیارد تومان پول، کارگردان «لاله» جلوی مدیر پروژه ننشیند و نگوید که شما هیچ حقی ندارید. البته من هم در پاسخ گفتم که اگر ما حقی نداریم پس چرا شش و نیم میلیارد پول داده‌ایم؟ آقای نیک نژاد هم گفت که «شما بنایی را در زمین دیگری ساخته‌اید. فکر می‌کنید با این بنا چه باید کرد؟»
تهیه‌کننده لاله هم غافلگیر شد
طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه پروانه پرتو به عنوان تهیه‌کننده پروژه هم پس از طرح این ادعا غافلگیر شد‌، در پاسخ به اینکه آیا وضعیت فیلم «لاله» از شفیع آقامحمدیان مدیر قبلی مرکز گسترش سوال شده است، بیان کرد: از ایشان خواستم درباره فیلم توضیح دهد که گفت« فیلم شیکی شده» و من مفهوم شیک را متوجه نشدم چرا که چیز بیشتری هم توضیح داده نشد.
در ادامه‌ی مصاحبه‌ی ایسنا ماجراهای تکان دهنده‌ای که طباطبایی نژاد گفت فقط به «لاله» محدود نشد چون به گفته خودش دو پروژه سینمایی دیگر مرکز گسترش یعنی «شهابی از جنس نور» و «رنج و سرمستی» نیز وضعیت مطلوبی ندارند.
او توضیح داد: برای «شهابی از جنس نور» که در مرحله تدوین است، تا کنون بیش از سه میلیارد تومان خرج شده است اما موجودی آن نزد کارفرما کمتر از یک درصد است. در حالی که اگر پرداخت‌ها قانونی انجام شده بود‌، بودجه پروژه‌ای در این مرحله، نزد کارفرما، باید حداقل 25 درصد باشد.
طباطبایی‌نژاد گفت: وقتی جریان را از تهیه کننده فیلم پرسیدم که چطور چنین اتفاقی افتاده است؟ گفت که «نمی‌دانم. دستور دادند و پرداخت شد.»
در «رنج و سرمستی» هم تخلف پرداختی شده است
مدیر جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با بیان اینکه بودجه‌ای که برای مرکز گسترش تحویل گرفته‌ است، بودجه ذخیره فنی است که برای شرایط اضطراری استفاده می‌شود، درباره فیلم «رنج و سرمستی» به کارگردانی جهانگیر الماسی هم گفت: برای این پروژه نیز یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده و اینجا هم کمتر از 10 درصد بودجه نزد کارفرما است. در حالی که هنوز پلان‌هایی از کار، فیلمبرداری نشده و باقی فیلم در حال مونتاژ است.
وی گفت: تخلف پرداخت در «رنج و سرمستی» هم وجود داشته است به طوری که یک متمم قرارداد برای پروژه درنظر گرفته شده و از آن متمم پنجاه درصد در یک چک پرداخت شده است، آن هم درست در زمانی که چنین کاری ممنوع بوده است.
طباطبایی‌نژاد با تاکید بر اینکه« فقط در مقام بیان واقعیت هستم» ادامه داد: اتفاقی که در دو پروژه‌ی «رنج و سرمستی» و «شهابی از جنس نور» افتاده، این است که در مقطعی که طبق دستور رئیس سازمان سینمایی (حجت‌الله ایوبی) عقد قرارداد و متمم در مرکز ممنوع بوده به بستن قرارداد اقدام شده است و در روزهای پایانی اسنادش را هم آماده کرد‌ند. حتی برای پرداخت‌هایی که قرارداد نداشتند سند مالی درست شده است.
قرارداد پسر شمقدری را معلق کردیم
او درباره فیلم پسر جواد شمقدری (رئیس سابق سازمان سینمایی) هم که در مرکز گسترش تولید شده است، توضیح داد: پسر آقای شمقدری در مقام کارگردان، پروژه‌ای با هزینه 90 میلیون تومان در مرکز گسترش داشت، اما از آنجا که طبق بررسی‌های کارشناسی و طبق تعریف ما در مرکز، او صلاحیت کارگردانی را نداشته، فعلا قراردادش معلق است.
وی گفت: البته تهیه‌کننده ادعا کرده که فیلم در حال اتمام است و من هم گفتم باید شورای کارشناسی ما فیلم را ارزیابی کند. هرچند تا کنون 40 میلیون تومان پرداخت شده در حالی که کارگردان هیچ گونه تجربه فیلم‌سازی نداشته و روند انجام کار از یک مسیرکارشناسی نبوده است.
باید صد درصد پیگیری حقوقی شود
طباطبایی نژاد ضمن اشاره به اینکه «من حقوق‌دان نیستم» درباره رسیدگی به این پروژه‌ها گفت: تمام پرداخت‌هایی که صورت گرفته، جزء حقوق ملت ایران است و به زعم من تخلف هستند. چرا که وقتی در جایی قانون اجازه‌ی خرج کردن نداده است، نباید با هر نیتی، حتی برای راه انداختن پروژه، خلاف قانون مبلغی پرداخت شود و این موضوع باید صد درصد پیگیری حقوقی شود.
 

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,153
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
آگاهي شمقدري از مالكيت شركت كانادايي بر فيلم «لاله»

طرح سينمايي يادشده در حالي اين روزها و در محافل مطبوعاتي و رسانه اي بر سرزبان ها افتاده كه بحث مربوط به هدر رفت شش ميليارد و 500 ميليون تومان از محل بودجه عمومي صرف شده براي توليد آن بيش از هر موضوع ديگري رخ نمايي مي كند.
 

fanoseshab

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
466
لایک‌ها
312
فیلم «لاله» فقط تعلیق شده‌ است

بدنبال انتشارخبر توقف پروژه سینمایی «لاله»،مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اطلاعیه‌ای صادر کرد.در این اطلاعیه ضمن تکذیب خبر توقف کامل پروژه لاله، آمده است:تولید این پروژه تا تعیین تکلیف نهایی مالکیت آن، به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش فارس، بدنبال انتشار اخبار نادرست در چند سایت خبری و مصاحبه اسدالله نیک نژاد مبنی بر توقف پروژه سینمایی «لاله» که با تایید ضمنی تهیه کننده این فیلم سینمایی هم مواجه شده است، روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اطلاعیه ای را صادر کرد.

در جلسه هفته گذشته سیّدمحمدمهدی طباطبایی نژاد (مدیرعامل مرکز) با اسدالله نیک نژاد (کارگردان) و پروانه پرتو (تهیه کننده) که در این «مرکز» برگزار شد، نیک نژاد ادعایی مبنی بر عدم مالکیت «مرکز» بر این پروژه سینمایی را مطرح کرده و صحبت از مالکیت یک کمپانی کانادایی به میان آورد؛ لذا معاونت اداری- مالی این مرکز طی نامه ای که تسلیم تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی لاله شده، ادامه تولید این پروژه را تا تعیین تکلیف نهایی مالکیت آن، به حالت تعلیق درآورده است؛ به این معنا که هرگونه هزینه ای تا پیش از تعیین تکلیف قطعی مالکیت فیلم، از نظر این «مرکز» قابل قبول نخواهد بود.

در ادامـــه این اطلاعیه آمده است: تاکنون بیش از 67 میلیارد ریال از بودجه سالانه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که حکم بیت المال را دارد، هزینه تولید این فیلم شده و بدیهی است که «مرکز» خود را مدعی مالکیت این فیلم می داند و تنها به منظور بررسی ادعای مطرح شده از سوی کارگردان فیلم، پروژه را تا تعیین مالکیت آن به حالت تعلیق درآورده است.

واضح است که تعلیق پروژه سینمایی لاله هم به معنای توقف کامل آن نبوده و مسئولیت اظهارنظرهای تهیه کننده و کارگردان این فیلم، برعهده آنان است.

از نظر این مرکز، پیش کشیدن بحث نادرست تعطیلی پروژه سینمایی لاله که ابتدا توسط یکی دو سایت مطرح شده و متاسفانه تهیه کننده و کارگردان فیلم هم در گفت و گو با بانی فیلم آنلاین، آن را مورد تایید ضمنی قرار دادند، تعبیری از فرار به جلو و رفتاری غیرحرفه ای و غیر مسئولانه است، درحالیکه بحث اصلی تعلیق کار تا تعیین تکلیف مالکیت فیلم است.
 
بالا