برگزیده های پرشین تولز

کهیر خورشیدی و راه حل های درمان آن

میلاد1375

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 جولای 2017
نوشته‌ها
18
لایک‌ها
6
سن
33
کهیر خورشیدی شاید تا بحال اسم این بیماری یا این نوع کهیر را نشنیده اید در این مطلب شما را با کهیر خورشیدی یا کهیری که با تماس بدن با نور خوشید به وجود می اید اشنا خواهیم کرد و از علائم و راه حل های درمان آن نیز میگوییم.با ما درادامه همراه باشید تا شما را با این بیماری اشنا کنیم.کهیر که از نور خورشید به وحود می یک بیماری ژنتیکی است و باید از نور بیش از اندازه خورشید دوری کرد و از کرم های ضدافتاب استفاده کرد.

کهیر خورشید



کهیر خورشیدی و راه حل های درمان آن

بعضی افراد دچار بیماری هایی ژنتیکی هستند که به نور آفتاب حساسند بعضی دیگر بدلیل مصرف داروهایی خاص نسبت به آفتاب حساس میشوند و بعضی احساس میکنند هنگامیکه زیر نور آفتاب هستند خارش و قرمزی روی پوستشان ایجاد میشود.

افرادی هستند که دچار بیماری کهیر خورشیدی هستند یعنی هنگامیکه در معرض نورخورشید قرار میگیرند قسمت هایی که آفتاب میخورد دچار کهیر های مزمن قرمزی و خارش میشوند و پس از خروج از زیر نور آفتاب علایم از بین میرود پس با اینکه شاید به آفتاب سوختگی شباهت دارد ولی نباید با آن اشتباه گرفته شود.

انواع و علت بوجود آمدن این کهیر ها چیست؟

1-کهیر گرمایی یا کولینرژیک:

28028ar4-6481.jpg


این نوع از کهیر خورشیدی بعلت افزایش دمای بدن بوجود می آید.

که البته نه تنها زیر نور خورشید که به هر دلیلی که دمای بدن زیاد شود مثلا تب شدید گرفتن دوش آب داغ ورزش و فعالیت شدید بدنی احساسات شدید رفتن زیر پتوی گرم در هنگام خواب مخصوصا در فصل گرم و خوردن غذاهای تند و ادویه های گرم نیز بروز میکند.

حساسیت به کرم ضد آفتاب و کهیر زدن در اثر آن:

در بعضی از افراد حساسیت و آلرژی نسبت به کرم ضدآفتاب وجود دارد که بسیار شایع نیست اما غیرممکن هم نیست و حساسیت به لوازم آرایشی دیگر شایعتر است.

دراین حساسیت قسمت هایی از بدن که به ضد آفتاب آغشته شده اند دچار کهیر و قرمزی میشود که البته اگر این قسمت ها زیر آفتاب باشند علایم حساسیت شدیدتراست.

بیماری فتودرماتیت:

نوعی واکنش آلرژیک که در اثر تابش آفتاب بوجود می آید و نواحی خاصی از بدن شامل صورت بجز پلک و زیر چانه و گردن قسمت 7قفسه سینه و پایین گردن ساعدها و پشت دستان را درگیر میکند.

همه واکنش هایی که پوست ما در برابر نور خورشید نشان میدهد بدلیل حساسیت نیست گاهی بیماری هایی پوستی مثل پورفیری و لوپوس منتشر بیماری های جدی ای هستند که در برابر نور خورشید حساسند.

پس در صورت مشاهده هرگونه حساسیتی نسبت به نور خورشید در پوست خود به متخصص پوست مراجعه کنید.



کهیر ناشی از نور خورشید



بعضی از افراد بدنشان با نوز افتاب سازگاز نیست و اکر زیاد زیر نور افتاب قرار بگیرند کهیر میزنند و احساس خارش میکنند
منبع:
http://persiane.ir/Solar-hives-and-its-treatment-solutions.html
 
بالا