• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

گفتگو پیرامون فوتبال اروپا و جهان

Mohsen_14

مدیربازنشسته پاتوق
تاریخ عضویت
17 ژانویه 2009
نوشته‌ها
6,144
لایک‌ها
13,441
محل سکونت
سرزمین دروغگو ها
بنظرم خیلی ساده اندیشی هست که با باخت بایرن دوباره صد تا مقاله و مطلب نوشته بشه در بسط "مرگ تیکی تاکا" و "افول تیکی تاکا" و ....
همون سالی که بارسا جلوی بایرن دو تا باخت پر گل داد هم از این حرفها زده میشد ولی امسال گواردیولا با آمار خیره کننده و چه بسا بهتر از یوپ هاینکس جواب قاطعی به این موضوع داد .
عوامل این شکست هم میتونه اینها باشه :
1_ از بعد قهرمانی بایرن تو بوندس لیگا غرور و دست کم گرفتن حریفها توی این تیم شروع شد و باختهای پشت سر هم ...
2_ نداشتن برنامه جایگزین برای مواقع ضروری
3_ دست زدن به ترکیب اصلی تیم و بهم ریختن نظم تیمی با جایگزین کردن مکرر مهره های روی نیمکت
و ...
 

rms

Registered User
تاریخ عضویت
26 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
4,759
لایک‌ها
7,919
محل سکونت
اهواز
البته محسن جان چند نکته ی دیگه هم هست که نباید فراموش کرد
هیچ تیمی مثل رئال مادرید تجربه تقابل با تیکی تاکا رو نداشته. نسبت به این مطلب آمادگی داشتن و شناخت خیلی خوبی نسبت به این سبک بازی داشتند.
از طرف دیگه، بایرن نتونست درخشان بازی کنه. گواردیولا با نیمکت نشین کردن مارتینز حکم باخت خودش رو صادر کرد.
نکته ی مهمتر تبحر رئال مادرید در ضربات ایستگاهی بود که واقعا در این مواقع از فوتبال گره گشاست.
2 گل اول رئال مادرید از این حرکت به دست اومد و باعث شد بازی بصورت کامل از اختیار بایرن خارج بشه. شاید بهتر باشه بگیم یه سری اشتباه تاکتیکی و فردی و کیفیت بالای رئال و موارد مذکور بصورت زنجیروار این نتیجه رو رقم زدند.
نمیخوام باخت فصل پیش بارسا رو کوچک جلوه بودم. اما در همون بازی هم عواملی مثل خطای دانته و خطای توماس مولر به خلق اون نتیجه خیلی کمک کرد.
در چنین سطحی اگر یه سری از عوامل کنار هم جمع بشن نتایج غیرقابل باوری رقم میخورند.

ولی چیزی که قطعیه اینه که تیکی تاکا نیاز به ابزاری خاص و آپدیت داره
. بایرن نتایج و رکوردهای درخشانی داشت اما در لیگ داخلی خودش.
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
از همین الان تا 100 سال دیگر، بنفیکا جام اروپایی نخواهد برد– نفرین بزرگ بلا گوتمن، ژوزه مورینیو واقعی فوتبال دنیا!
به قلم مایکل یوخین در ستایش خاص ترین مربی تاریخ فوتبال


طرفداری- بنفیکا بیش از 50 سال است که جام اروپایی نبرده است و در این 50 سال در 7 فینال اروپایی بازنده بوده است. شاید این ناکامی های بنفیکا در اروپا تنها یک دلیل داشته باشد، بزرگترین نفرین فوتبال از خاص ترین مربی تاریخ!

benfica-hungary-600x400.jpg





بیشتر از 50 سال از نفرین گوتمن می گذرد، اما هنوز هم به طور دقیق نمی دانیم که آن مربی بزرگ مجارستانی چه گفته است. رایج ترین صورت آن به این شکل است:" از همین حالا تا 100 سال دیگر بنفیکا جام اروپایی نخواهد برد"، زمانی که خشمگینانه در سال 1962 این باشگاه را ترک کرد. دلیل رفتن او از باشگاه عدم موافقت مدیریت باشگاه با درخواست او مبنی بر دادن پاداش اضافه به او به خاطر 2 قهرمانی متوالی در اروپا بود. گوتمن ظاهرا گفته بود که تا وقتی پاداش خود را از این باشگاه نگیرد، این تیم دیگر قهرمان اروپا نخواهد شد. بعضی ها می گویند او گفته بود که در 100 سال آینده هیچ تیم پرتغالی، 2 سال پیاپی قهرمان اروپا نخواهد شد.
اگر بخواهید باور کنید یا نه، همه ی پیش بینی های گوتمن درست بوده اند. پورتو در سال 1987 با برتری مقابل بایرن مونیخ قهرمان اروپا شد، همچنین سال 2004 با ژوزه مورینیو قهرمان اروپا شد، اما هرگز نتوانست از قهرمانی خود در اروپا دفاع کند. همچنین بنفیکا نیز از آن زمان تا به امروز نتوانسته است که قهرمانی خود دراروپا را که درسال 1962 به دست آمد، تکرار کند. ‘عقاب ها’ در این 52 سال، در 7 فینال اروپایی شکست خورده اند. آخرین شکست آن ها در فینال یورو لیگ فصل قبل مقابل چلسی بود که با این که در طول بازی عملکرد بهتری نسبت به تیم انگلیسی داشتند، اما در نهایت در دقایق پایانی با ضربه سر ایوانوویچ، با نتیجه 2-1 شکست خوردند و در هفتمین فینال اروپایی خود ناکام بودند.
گوتمن در سال 1981 در شهر وین اتریش به خاک سپرده شد، شهری که فینال 1990 بنفیکا مقابل پی اس وی را میزبانی می کرد. اوزه بیو قبل از فینال به مزار گوتمن رفت و دعا کرد که نفرین گوتمن برای بنفیکا به پایان برسد که این کار او نتیجه ای نداشت و بنفیکا 1-0 مغلوب تیم هلندی شد و بار دیگر در فینال اروپا شکست خورد.
گوتمن بزرگ ترین مربی یهودی تمام دوران است. این که او در زمان هولوکاست در چه جایی بوده است، هیچ گاه مشخص نشده است. گوتمن شخصیت جدال برانگیز و جذابی داشت. می توان او را ژوزه مورینیو اسبق خواند! او همواره دوست داشت که در مرکز توجهات باشد، تصمیمات گستاخانه ای می گرفت و بی پروا سخن می گفت. همواره اعتقاد داشت که در یک جا نباید مدت زمان زیادی بماند. همواره می گفت:" مربی مانند یک شیر رام شده و اهلی است. مادامی که در خود باور داشته باشد و ترسی نداشته باشد بر تمامی حیوانات سلطه دارد ولی اگر اولین نشانه های ترس در چشمانش دیده شود، او یک بازنده است است." این مربی مجارستانی در یک جای دیگر گفته بود:" در فصل اول مربی باید کارش را به آرامی انجام دهد، سال دوم کمی سخت تر است و سال سوم وحشتناک است."

120139.jpg

بل کانتو: از لحاظ شخصیت و فلسفه، مورینیو شباهت فوق العاده زیادی به گوتمن دارد
گوتمن تقریبا هیچ گاه بیش از 2 سال هم در یک تیم باقی نمی ماند و در 22 سال مربی گری خود 18 تیم عوض کرد! وقتی در یک باشگاه از چیزی خوشش نمی آمد آن جا را ترک می کرد و به باشگاه دیگری می رفت. یک مثال برای این کار او باشگاه سیوکانل رومانی بود که به خاطر مشکلات غذایی در آن کشور حقوق خود را به صورت میوه و مواد غذایی دریافت می کرد. وقتی رئیس باشگاه به خود جرات این را داد که در انتخاب ترکیب اصلی تیم دخالت کند، گوتمن به او گفت:" تو مقدمات این کار را می دانی! موفق باشی." و بعد از این صحبت بلافاصله این باشگاه را ترک کرد.
در کیسپست، بزرگترین باشگاه باشگاه مجارستانی آن زمان او با فرانس پوشکاش که جانشین پدر او در این باشگاه شده بود روابط خوبی نداشت و وقتی در یک بازی پوشکاش در بین دونیمه یکی از بازیکنان را متقاعد کرد که دستورات تاکتیکی گوتمن را اجرا نکند، گوتمن به جایگاه تماشاگران رفت و بعد از آن با قطار به خانه رفت و دیگر هم باز نگشت!
احتمالا عجیب ترین صحبت او زمانی بود که در سال 1955 میلان تصمیم گرفت او را اخراج کند، با اینکه میلان صدرنشین لیگ بود و هم چنین بازی های زیبایی به نمایش می گذاشت. گوتمن به خبرنگاران گفت:" من اخراج شده ام، اگرچه نه جانی هستم و نه همجنس گرا." امروزه حتی مورینیو هم جرات نمی کند که چنین حرف های احمقانه ای را به زبان بیاورد ولی نزدیک به نیم قرن پیش گوتمن با این صحبت ها تصویر جالبی از خود درست کرده بود.

imagen-guttman.jpg

گوتمن و اوزه بیو
او همچنین یک تاکتیسین فوق العاده بود. عادلانه خواهد بود که بگوییم او نقش فوق العاده ای در قهرمانی برزیل در جام جهانی 1958 داشت. جایی که ترکیب 4-2-4 که او در سائو پائولو جا انداخته بود و با آن قهرمان آن ایالت شده بود، در تیم ملی برزیل هم استفاده شد و این تیم قهرمان جهان شد. بزرگترین موفقیت او در پرتغال بدست آمد. جایی که او با پورتو در سال 1959 قهرمان لیگ شد و بعد از آن به بنفیکا رفت و 2 قهرمانی دیگر در لیگ با این تیم به دست آورد و هم چنین 2 بار قهرمان اروپا شد. فلسفه تهاجمی او فوق العاده موفق بود. او در جایی گفته بود:" اصلا اهمیت نمی دهم اگر حریفمان به ما گل بزند، به خاطر این که همواره باور دارم که تیم ما بیشتر گل خواهد زد." این دقیقا همان چیزی بود که در فینال 1962 در آمستردام مقابل رئال مادرید اتفاق افتاد. جایی که رئال با هتریک پوشکاش 3-2 جلو افتاد اما تیم گوتمن با درخشش اوزه بیو، 5-3 این تیم اسپانیایی را در هم کوبید و قهرمان اروپا شد.
بنفیکا تنها تیمی بود که گوتمن در آن 3 فصل کامل باقی ماند که همانطور که او می گفت سومین فصل کشنده بود و بعد از آن این باشگاه را ترک کرد. گوتمن می توانست با ماندن در بنفیکا به ساختن یک امپراطوری مانند رئال مادرید در اواخر دهه 50 ادامه دهد اما ماندن بیش از 3 سال در تیمی در عقاید او نبود.
باشگاه بنفیکا در تولد 110 سالگیش، مجسمه گوتمن در حالی که 2 جام اروپایی را در دست دارد در ورزشگاه این تیم ساخته است.
bellaguttmann1.jpg

ژوزه مورینیو در ستوبال متولد شد، نزدیک 50 کیلومتر دورتر از لیسبون و تنها 8 ماه بعد از آن که گوتمن بنفیکا را ترک کرد. شکی وجود ندارد که مورینیو داستان های زیادی از این مربی افسانه ای شنیده است که تاثیر زیادی در موفقیت های او داشته است.
 

Mohsen_14

مدیربازنشسته پاتوق
تاریخ عضویت
17 ژانویه 2009
نوشته‌ها
6,144
لایک‌ها
13,441
محل سکونت
سرزمین دروغگو ها
امشب لیگ های مهم اروپایی تکلیفشون مشخص شد .
اتلتیکو به اونچه که استحقاقش رو داشت رسید و بارسلونا و رئال گرانقیمت و مدعی رو به زیر کشید اونهم به دست شوالیه ی خشمگین و البته زیرکش ، سیمئونه .
لالیگا فراز و فرود زیادی داشت بخصوص اواخر کار ولی انگار خدا هم به اشکهای هواداران اتلتیکو راضی نبود و در نئوکمپ اونها رو شاد کرد اتفاقی که کمتر تو این چند ساله افتاده و هر تیمی که دیدار آخرش به این ورزشگاه می افتاد بارساییها با نیشخند براش آرزوی موفقیت در این جهنم رو میکردن !
اونچه که اتلتیکو رو متمایز میکنه سبک بازیش هست ، یه بازی دونده و همراه با پرس شدید و خطاهای مکرر و در نهایت استفاده از اشتباهات تیم مقابل .
اما این سبک بازی بدرد یه لیگ با حدود 40 تا بازی نمیخوره و سخت هست تیمی رو در طول یه فصل با بازیکنان معمولی اینطور روحیه داد و در سطح بالا نگه داشت .

تو انگلیس هم جذابیت کم نبود که خودش یه بحث مفصل میطلبه ولی میخواهم اشاره کنم به فینال لیگ اروپا و قهرمانان که امسال کلهم اجمعین اسپانیایی ها درو کردن .
بنظرتون واقعا تیمهای اسپانیا قوی شدن یا لیگ های دیگه رو به افول هستن ؟ ...
 

bahram_warrior

Registered User
تاریخ عضویت
26 آگوست 2011
نوشته‌ها
1,991
لایک‌ها
3,326
محل سکونت
تهران
بازم این ترول مزخرفو گذاشتن این بارساییها :D
Claps in front of refree?
دو تا زد پس سر داور!!! بعدشم رفت نشست پشت نیمکت همچنان تیموcoach کرد...فقط 3 جلسش واسه این بود.
پ.ن: خوشم میاد همین اتلتیکو رو یه ساله نمیتونین ببرین و دوتا جامو ازتون گرفته و مسیتونم یه ساله نمیتونه بهش گل بزنه اینقد ازش بالا میرین :D
پ.ن2: thats none of barca's fan business

Sent from my GT-I9300
 
Last edited:

amirusa

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
4,734
لایک‌ها
3,175
سن
37
محل سکونت
Alone in dark
این طور ک بوش میاد تو نقل انتقالات زمستانی خدیرارو میفروشیم رامیرز رو میگیریم
خبره خوشحال کننده ای ه اگه درست از اب در بیاد
 

Mr.Ansari

Registered User
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,591
لایک‌ها
1,996
محل سکونت
Qom - Tehran
این طور ک بوش میاد تو نقل انتقالات زمستانی خدیرارو میفروشیم رامیرز رو میگیریم
خبره خوشحال کننده ای ه اگه درست از اب در بیاد
بنظرم امکانِ این که مورینیو رامیرز رو از دست بده خیلی خیلی م هست
چون خودش وقتی تو رئال هم بود می خواست رامی رو بیاره !پس فکر نکنم به راحتی از دستش بده
رامیرز قابلیت بازی در هافبک مرکزی، دفاعی و وینگ راست و چپ رو داره
تو بازی هایی که درگیری فیزیکی زیاد هست حتما از رامیرز استفاده خواهد شد
بنظرم احتمالِ این که این انتقال رخ بده پایین هست
 

amirusa

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
4,734
لایک‌ها
3,175
سن
37
محل سکونت
Alone in dark
بنظرم امکانِ این که مورینیو رامیرز رو از دست بده خیلی خیلی م هست
چون خودش وقتی تو رئال هم بود می خواست رامی رو بیاره !پس فکر نکنم به راحتی از دستش بده
رامیرز قابلیت بازی در هافبک مرکزی، دفاعی و وینگ راست و چپ رو داره
تو بازی هایی که درگیری فیزیکی زیاد هست حتما از رامیرز استفاده خواهد شد
بنظرم احتمالِ این که این انتقال رخ بده پایین هست
بله
اما مورینیو خدیرارو میخواد از اوت ور
 

Mr.Ansari

Registered User
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,591
لایک‌ها
1,996
محل سکونت
Qom - Tehran
Mesut Ozil's injury history: Schalke: Out for 7 days in total Bremen: 29 days Madrid: 0 days Arsenal: 133 days
308118_22.gif
 

rms

Registered User
تاریخ عضویت
26 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
4,759
لایک‌ها
7,919
محل سکونت
اهواز
اسلواکی هم اسپانیا رو برد. احیانا یه وقتی دلبوسکه بره مربی اسپانیایی تا این حد خوب توی آستین ندارند. البته اگه پپ رو در نظر نگیریم.
 

amirusa

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
4,734
لایک‌ها
3,175
سن
37
محل سکونت
Alone in dark
خوزه میگل گونزالس مارتین دل کمپو ملقب به میشل سرمربی خوب و اینده داری و یکی از خوبیاش اینه ک اسپانیای ه و جون و با افکار ورزشی امروز
 

Mohsen_14

مدیربازنشسته پاتوق
تاریخ عضویت
17 ژانویه 2009
نوشته‌ها
6,144
لایک‌ها
13,441
محل سکونت
سرزمین دروغگو ها
Last edited:

amirusa

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
4,734
لایک‌ها
3,175
سن
37
محل سکونت
Alone in dark
میگن لیورپول پیشنهاده هفته ای ۲۰۰ هزار پوند به رویس داداه،،،
 

Abbath

کاربر فعال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2010
نوشته‌ها
2,362
لایک‌ها
27,705
محل سکونت
(Caspian(Qazvin
هلند مرد تا برد!! حالا درسته قزاقستان اتوبوس چیده بود،اما خب هلند هم تو 60 دقیقه اول بازی آن چنان تعریفی نداشت بازیش
 
بالا