• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

یک سوال در مورد مشکل آی پی در شبکه ی workgroup و تخصیص آن به کاربر از روی DHCP مودم

GreenRoad

Registered User
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2005
نوشته‌ها
661
لایک‌ها
79
سلام
مدتی است در شرکت دچار این مشکل شدم و تقریبا هر روز همین اتفاق میفتد. نمی دانم باید چه کرد.
تا مدتی پیش در شرکت کم تعداد ما مودم ایرانسل داشتیم که رفته بود به سوییچ و آی پی ها هم از روی DHCP به هر سیستم داده میشد. اصلا مشکلی پیش نمی آمد و فقط سرور آی پی دستی داشت و آن هم برای دسترسی کاربران به سوییچ رفته بود در شبکه WORKGROUP ای داریم.
پس از مدتی تصمیم گرفته شد که ایرانسل را پس دهیم و از شاتل اینترنت بگیریم که طبیعتا مودم هم عوض شد و یک زایکسل دو آنتنه گرفتیم.
آن هم روی DHCP ست شد که آی پی به سیستم ها دهد که از آن زمان مشکل ما هم آغاز شد. تقریبا هر روز پیغام کانفیلیکت آی پی روی سرور میاد ( تنها سیستمی که آی پی دستی دارد ) و اینترنت کاربران با گیر یا حتی از کار افتادن همراه است. یا شبکه ی یک نفر قطع میشود فردا شبکه ی یکی دیگه. باید حتما سرور و مودم رو روشن خاموش کنم تا شانسی مشکل حل شود تا ته روز.
برد آنتن این زایکسل هم که اصلا خوب نیست.
حال فکر می کنید مشکل از چیست ؟ از همین مودم کذایی ؟
به نظرتون چه مودمی بخرم و جایگزین کنم که هم DHCP رو تو شرکت 10 نفره خوب مدیریت کنه هم برد آنتنش خوب باشه و هم زود خراب نشه ؟
لطفا مارک و مدلش رو کامل بفرمایید.

با تشکر
 
بالا